Je vindt dus dat jezelf inderdaad dat je aan in-hokjes-plaatsen doet?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nog steeds heb je niet door waar ik het over heb zie ik. Nogmaals, ik heb het over dat je je tracht te distantieren van in hokjes te denken, terwijl je mij tegelijkertijd in een hokje plaatst.
Ik heb al heel wat posts gemaakt op dit forum, waag eens een onderzoekje, voordat je weer eens bevooroordeeld gaat reageren.quote:Al laat je je spuisels op je kladblokje lezen, als je kritiek levert, dan reageer je ergens op, als je ergens op reageert, ben je geinformeerd door iets.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan ik wens je veel succes mocht je het nog kunnen gebruiken.quote:Wij van WC-eend.

Nee hoor, er zijn behoorlijk wat joden die zich keren tegen Israël.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan blijven er maar weinig Joden over he dus benieuwd waarom je dan nog over Joden als groep spreekt.

Moh, ik denk opmerkelijk weinig, paar procent waarschijnlijk minder, en dan hebben we het over echte tegenstanders, zelfs bij 'een ander Joods geluid' zitten niet zo heel veel anti-Zionisten maar veel kritische Joden, dus wat dat betreft, dus nogmaals vraag ik me dan toch af waar je die aannames op doet, waar jij die Joden ontmoet, betwijfel het zelfs of je dat wel goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn behoorlijk wat joden die zich keren tegen Israël.
Ik spreek niet over ze als een groep met een collectief gedachtegoed, iedereen die een erkend jood / Jood is, is dat wat mij betreft ook als ze zich ook nog eens zodanig identificeren, daarmee bestempel ik hen niet als jood, noch schrijf ik ze een collectief gedachtegoed toe.

jullie allebei zijn flink aan het generaliseren/discrimineren. Blijkbaar zijn jullie dat niet vergroeid na honderdtallen discussietopics.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nog steeds heb je niet door waar ik het over heb zie ik. Nogmaals, ik heb het over dat je je tracht te distantieren van in hokjes te denken, terwijl je mij tegelijkertijd in een hokje plaatst.
[..]
Al laat je je spuisels op je kladblokje lezen, als je kritiek levert, dan reageer je ergens op, als je ergens op reageert, ben je geinformeerd door iets.
[..]
Wij van WC-eend.

Oh, als jij het doet zonder dat jij het door hebt, zal dat ongetwijfeld ook bij mij het geval zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je vindt dus dat jezelf inderdaad dat je aan in-hokjes-plaatsen doet?
Wat heeft dat met vooroordelen te maken?quote:Ik heb al heel wat posts gemaakt op dit forum, waag eens een onderzoekje, voordat je weer eens bevooroordeeld gaat reageren.
Dankje, gezien je vakkundige referenties van jezelf, naar je eigen persoon, zie ik dat nog veel van je kan leren hierbij.quote:Gefeliciteerd met je nieuwe baan ik wens je veel succes mocht je het nog kunnen gebruiken.

Je begint al je eigen fouten in te zien goed zo!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, als jij het doet zonder dat jij het door hebt, zal dat ongetwijfeld ook bij mij het geval zijn.
Dan raad ik je nogmaals aan beter te lezen wat ik zo al op dit forum schrijf voordat je een grote mond opentrekt met wat ik allemaal doe op ditzelfde forum.quote:Wat heeft dat met vooroordelen te maken?
1. Je kunt nergens op reageren als er geen voorganger daarvan is.
2. Als je niet geïnformeerd bent over zaken, heb je geen idee waar het over gaat.
Wat heeft dat met vooroordelen te maken? Sterker nog, ik zeg hierboven de hele tijd dat ik niet zie dat jij kritiek levert, niet betekent dat jij het ook niet doet, dat is juist een standpunt innemen, tegen vooroordelen.
Ik reageer zelden op mezelf maar ik ben blij dat ik stiekem toch voor je een soort inspiratie ben.quote:Dankje, gezien je vakkundige referenties van jezelf, naar je eigen persoon, zie ik dat nog veel van je kan leren hierbij.

Enige aanname die ik reeds heb geuit is dat in mijn ervaring joden als collectief groep intellectueler dan, maar daar kan ik me ook in vergissen hoor, moet je mij niet op vastpinnen, het is enkel een observatie. Dat er veel anti-zionistische joden zijn dan wel inderdaad zoals jij het zegt ook nog eens kritische joden, moet je vooral niet van mij aannemen, maar aannemen of verwerpen aan de hand van aanwezige / gebrek aan diversiteit binnen de joodse gemeenschap, waarbij er dus in mijn ervaring, juist wel veel diversiteit is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moh, ik denk opmerkelijk weinig, paar procent waarschijnlijk minder, en dan hebben we het over echte tegenstanders, zelfs bij 'een ander Joods geluid' zitten niet zo heel veel anti-Zionisten maar veel kritische Joden, dus wat dat betreft, dus nogmaals vraag ik me dan toch af waar je die aannames op doet, waar jij die Joden ontmoet, betwijfel het zelfs of je dat wel goed.

Mwuah, volgens mij heeft DeParo een zeer verontrustend beeld van mij, maar ik hou wel van hem.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:00 schreef ontembare het volgende:
[..]
jullie allebei zijn flink aan het generaliseren/discrimineren. Blijkbaar zijn jullie dat niet vergroeid na honderdtallen discussietopics.

Juist niet veel, dat heb ik je gezegd maar als jij Joden ziet als intellectuele groep, terwijl diezelfde groep wat betreft Israel het land goed gezind is, raad ik je aan, je mening toch eens te heroverwegen nogmaals.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Enige aanname die ik reeds heb geuit is dat in mijn ervaring joden als collectief groep intellectueler dan, maar daar kan ik me ook in vergissen hoor, moet je mij niet op vastpinnen, het is enkel een observatie. Dat er veel anti-zionistische joden zijn dan wel inderdaad zoals jij het zegt ook nog eens kritische joden, moet je vooral niet van mij aannemen, maar aannemen of verwerpen aan de hand van aanwezige / gebrek aan diversiteit binnen de joodse gemeenschap, waarbij er dus in mijn ervaring, juist wel veel diversiteit is.

Haha nah Triggershot draait nog wel bij na een paar geschiedenislesjes, maar zoals Kees22 zal hij niet zo snel worden, die vent is gewoon representatief voor een van de ergste vormen van West-Europees antisemitisme die ik hier in lange tijd heb gezien.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:00 schreef ontembare het volgende:
[..]
jullie allebei zijn flink aan het generaliseren/discrimineren. Blijkbaar zijn jullie dat niet vergroeid na honderdtallen discussietopics.

Nu jij nog!quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je begint al je eigen fouten in te zien goed zo!!
Jij reageert zonder dat zaken een voorganger hebben, jij praat over zaken zonder er over geinformeerd te worden, is dat dus in feite wat je aan het beweren bent?quote:Dan raad ik je nogmaals aan beter te lezen wat ik zo al op dit forum schrijf voordat je een grote mond opentrekt met wat ik allemaal doe op ditzelfde forum.
Je hebt mij inderdaad gedrukt op de feiten dat er uitzonderingen bestaan op mijn ervaring met intellectuele joden.quote:Ik reageer zelden op mezelf maar ik ben blij dat ik stiekem toch voor je een soort inspiratie ben.

Je doet de Joodse intellect tekort door te doen alsof dat naadloos aansluit bij de Zionistische claims. Bizar om te zien dat een niet-jood als ik genuanceerder kan zijn over de diversiteit binnen deze gemeenschap dan een Jood-zelf.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Juist niet veel, dat heb ik je gezegd maar als jij Joden ziet als intellectuele groep, terwijl diezelfde groep wat betreft Israel het land goed gezind is, raad ik je aan, je mening toch eens te heroverwegen nogmaals.

Ach, hou toch op, het wederzijds elkaar trachten te wijzen op elkaars foute ideeen doen DeParo en ik echt niet omdat hij X is van afkomst en ik Y.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:13 schreef ontembare het volgende:
Mag ik jullie even vragen wat het uitmaakt of iemand Jood is of Arabiër? For that matter, blauw, paars, of een-armig? Of met een gouden tand?
Dit topic gaat over een politiek onderwerp niet eenieders afkomst.
Kom nou.

Nee? Jullie reacties zijn doorspekt met ideaalbeelden van een bepaald ras dan wel religie Wat is de relevantie daarvan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, hou toch op, het wederzijds elkaar trachten te wijzen op elkaars foute ideeen doen DeParo en ik echt niet omdat hij X is van afkomst en ik Y.

Dat kan je - terecht of niet - goed praten als je van mening bent dat aard van een conflict is gebaseerd op Zionistische of religieuze motivaties, ik zie DeParo niet als de woordvoerder van het Joodse volk, evenmin verdenk ik hem van mij te zien van dat van de Arabier en of moslim.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:18 schreef ontembare het volgende:
[..]
Nee? Jullie reacties zijn doorspekt met ideaalbeelden van een bepaald ras dan wel religie Wat is de relevantie daarvan?
Misschien moet je tijdens het reageren op ons dan ook niet dingen voor ons invullen.quote:Als jij dar niet inziet, vrees ik dat je discussiewaarde nihil is.

Ok carry on then, zou ik zeggen, alleen zie ik niet het nut van in, hele bevolkingsgroepen een bepaalde eigenschap tie te kennen. Dat zal je tegenvallen (klopt niet).quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat kan je - terecht of niet - goed praten als je van mening bent dat aard van een conflict is gebaseerd op Zionistische of religieuze motivaties, ik zie DeParo niet als de woordvoerder van het Joodse volk, evenmin verdenk ik hem van mij te zien van dat van de Arabier en of moslim.
[..]
Misschien moet je tijdens het reageren op ons dan ook niet dingen voor ons invullen.

Natuurlijk klopt dat niet, een bloeddorstige joodse verkrachter zie ik niet als een intellectueel, of valt daar automatisch onder omdat hij joods is, maar hij doet ook niets af aan mijn ervaring dat joden over het algemeen - nogmaals in mijn ervaring - collectief intellectueler zijn dan noemmaaropwelkvolkjekuntbedenken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:27 schreef ontembare het volgende:
[..]
Ok carry on then, zou ik zeggen, alleen zie ik niet het nut van in, hele bevolkingsgroepen een bepaalde eigenschap tie te kennen. Dat zal je tegenvallen (klopt niet).

quote:VN: Israël martelt Palestijnse kinderen in gevangenissen
Israël schendt de rechten van Palestijnse kinderen door hen in gevangenissen te martelen. Dit stelt het VN-Comité voor de Rechten van het Kind in een donderdag uitgebracht rapport.
Israël schendt de rechten van Palestijnse kinderen door hen in gevangenissen te martelen. Dit stelt het VN-Comité voor de Rechten van het Kind in een donderdag uitgebracht rapport.
Ook hebben Israëlische bezettingstroepen kinderen als menselijk schild gebruikt. In de bezette Palestijnse gebieden hebben kinderen onvoldoende toegang tot gezondheidszorg, goed onderwijs en schoon water. Het rapport beslaat de periode van 2002 tot 2012.
Volgens het comité worden de meeste Palestijnse kinderen opgepakt omdat zij met stenen hebben gegooid. Daarvoor kunnen zij tot 20 jaar celstraf krijgen. De kinderen worden vaak verhoord in het Hebreeuws, een taal die ze vaak niet machtig zijn. Ook bekentenissen die ze moeten ondertekenen zijn vaak in het Hebreeuws.
Israël liet weten dat het in maart ook al had gereageerd op een VN-rapport over de slechte behandeling van kinderen. 'Als iemand politiek kwaad wil spreken over Israël door simpelweg oude informatie te herhalen, dan is dat niet belangrijk', aldus een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Bron: Volkskrant

Mwa, ik vind het geen verlies.quote:

Dat zou je zeggen, gezien hun pretenties. Maar dat beeld heb ik al een tijdje geleden opgegeven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:21 schreef Triggershot het volgende:
Van joden ben ik vrijwel altijd intellect gewend, misschien moet ik dat beeld bij sommigen even bijstellen.

Ken je er veel dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen, gezien hun pretenties. Maar dat beeld heb ik al een tijdje geleden opgegeven.

Inderdaad. Dat maakt de verschijnselen ook goed te begrijpen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:20 schreef Skillsy het volgende:
Nee de joden aldaar hadden geen probleem met de nieuwkomers, de Arabieren ook niet, maar toen het er steeds meer werden :tjsa dat is wel erg veel en dat willen ze niet inderdaad ben ik met Peunage eens.Maar dat wil Nederland ook niet VOL IS VOL ai?
Dus het is niet Israel alleen die dit soort dingen flikt PUNT
We zijn geen haar beter. Zoals je zelf zegt : Amerika is gerooft : Massale emigratie naar dat land ten kost van de oorspronkelijke bewoners
Zuid Amerika is massaal geroofd , de inwoners aldaar afgeslacht ,bekeerd en noem maar op.
Magyaren die van oost naar west zijn getrokken
Hele volksverhuizingen
Inderdaad: Israel is de grootste bron van antisemitisme.quote:En nu zeg ik tegen jou ook nog een keer Kees, ik ben tegen de staat Israel omdat G'd ons naar het Heilige land brengt. Elke vorm van zionisme is niet alleen schandalig maar ook nog tegen G'ds wil in. En wij , de joden, krijgen niks anders dan haat. De staat Israel vormt een gevaar
Misschien. Maar wel van christendom en ook iets van islam.quote:Daarom ben ik tegen de staat
[Offtopic]
Overigens schreef je dat de Islam dichter bij het Jodendom staat in vergelijking met andere religie's
Is ook niet correct, de Islam staat vele malen dichter bij het Christendom
Je hebt duidelijk geen greintje kennis van het jodendom

Persoonlijk een paar. Ik weet het eigenlijk niet zo goed, want het interesseert met niet of iemand joods is. Een gewaardeerde vriend, een voormalig gewaardeerde vriendin, die me verteld hebben dat ze joodse voorouders hebben. En oh ja: een merkwaardige familie, waarvan de mater familias zich er op liet voorstaan. Maar daar kon ik verder niet veel mee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |