abonnement Unibet Coolblue
pi_127754996
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:22 schreef opruimertje het volgende:

[..]

Haha lachen joh! Heel herkenbaar dit, ben zelf namelijk 19 jaar. In Utrecht zijn bijna alle bodems in de afprijs. Maar ik wacht mooi tot plundra!
De huidige aanbiedingen zijn "pre-plundra".

Wat nog wel slim is, als je daar tijd voor hebt, om volgende week zaterdagavond te gaan. Dan krijg je 20% extra korting las ik.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:44:20 #127
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127755415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:07 schreef Teslynd het volgende:
Ikea heeft een folder en een schema. Je gewicht is natuurlijk een belangrijke component. Ook of je rug-, zij- of buikslaper bent. Warmte is bepalend, want springveren matrassen zijn hol en gesloten matrassen zijn warmer (lees: benauwder).

Er zijn twee typen springverenmatrassen: de pocketveren (elke veer in een kunststofhoesje) en de Bonelli-veren (diabolovormige open veren). De pocketveren hebben veel wrijving en dat zorgt voor statische oplading. Ze schijnen wel beter te liggen of misschien langer mee te gaan, doordat er ook meer veren in zitten dan bij de Bonelli-verenmatras. Bonelli-veren.

Voor de boxspring kies je de ondermatras, de matras en poten. Van hotels weet ik dat ze erg goed kunnen liggen.

Net keek ik op de ikea-site en zag dat Utrecht tuinaanbiedingen (lees: de tuinmeubels) heeft tot 19 juni. Ik kan me niet herinneren eerder gezien te hebben in tijdvak de tuinmeubels te koop zijn.
Hebben de meeste hotels de boxsprings van Ikea?
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:51:02 #128
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_127755629
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De huidige aanbiedingen zijn "pre-plundra".

Wat nog wel slim is, als je daar tijd voor hebt, om volgende week zaterdagavond te gaan. Dan krijg je 20% extra korting las ik.
had ik ook gelezen maar niet meer verder over nagedacht. Goede tip van je!! Weet je al op welke artikelen die 20% extra korting geldt?
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_127755776
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:51 schreef opruimertje het volgende:

[..]

had ik ook gelezen maar niet meer verder over nagedacht. Goede tip van je!! Weet je al op welke artikelen die 20% extra korting geldt?
Alle Plundra aanbiedingen volgens mij
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:57:54 #130
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_127755827
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Alle Plundra aanbiedingen volgens mij
En kun je me vertellen wat allemaal een zogenaamd plundra artikel is?
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_127755854
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:57 schreef opruimertje het volgende:

[..]

En kun je me vertellen wat allemaal een zogenaamd plundra artikel is?
Alle uitgaande artikelen die op die momenten afgeprijsd zijn

Plundra! is IKEA's benaming voor SALE!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127756590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:44 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hebben de meeste hotels de boxsprings van Ikea?
Een deel van de hotels heeft boxsprings. Het is vanwege de wisselende gasten in elk geval wel hygiënischer dan de compacte matrassen. Van welk merk, van welke leverancier krijg je niet te horen. Maar boxsprings op zich zijn over het algemeen erg goed.
pi_127764078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Een deel van de hotels heeft boxsprings. Het is vanwege de wisselende gasten in elk geval wel hygiënischer dan de compacte matrassen. Van welk merk, van welke leverancier krijg je niet te horen. Maar boxsprings op zich zijn over het algemeen erg goed.
Waarom is een boxspring hygiënischer?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127764272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Waarom is een boxspring hygiënischer?
Het is die grote holle ruimte met wat springveren erin. Dat ventileert beter en er is wel veel ruimte maar niet de omstandigheden voor uitgebreide kolonisaties. De compacte matrassen ventileren slecht. Uit een artikel en topics daarover bleek dat ze vrij snel schimmelen doordat het vocht te lang blijft hangen. Bij compacte kussens moet je dus extra goed luchten, met de hoes eraf. Eigenlijk zou je hem open moeten kunnen maken om goed op te drogen.
pi_127764340
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:47 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is die grote holle ruimte met wat springveren erin. Dat ventileert beter en er is wel veel ruimte maar niet de omstandigheden voor uitgebreide kolonisaties. De compacte matrassen ventileren slecht. Uit een artikel en topics daarover bleek dat ze vrij snel schimmelen doordat het vocht te lang blijft hangen. Bij compacte kussens moet je dus extra goed luchten, met de hoes eraf. Eigenlijk zou je hem open moeten kunnen maken om goed op te drogen.
Of gewoon regelmatig vervangen natuurlijk ipv er 10+ jaar op liggen meuren :P
pi_127764351
Oke tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar dan zou een hotel ook binnen-/pocketveringsmatrassen kunnen gebruiken op een lattenbodem. Heeft dezelfde werking.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127764554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:49 schreef Bartjebart het volgende:
Oke tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar dan zou een hotel ook binnen-/pocketveringsmatrassen kunnen gebruiken op een lattenbodem. Heeft dezelfde werking.
Ja, maar dit zijn wel twee verschillende zaken.
Hotels weten dat springboxen meestal goed liggen, beter dan springverenmatras op lattenbodem. En hotels weten dat springverenmatrassen hygiënischer zijn (met pocketveren wat minder door die afzonderlijke ruimtetjes, dan bonelli-veren).
pi_127765091
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, maar dit zijn wel twee verschillende zaken.
Hotels weten dat springboxen meestal goed liggen, beter dan springverenmatras op lattenbodem. En hotels weten dat springverenmatrassen hygiënischer zijn (met pocketveren wat minder door die afzonderlijke ruimtetjes, dan bonelli-veren).
Maar op een boxspring ligt ook gewoon een matras. Het wordt in andere zaken alleen als combinatie aangeboden ipv zoals bij IKEA...
Tenminste dat is het beeld dat ik er altijd bij heb.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127765213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, maar dit zijn wel twee verschillende zaken.
Hotels weten dat springboxen meestal goed liggen, beter dan springverenmatras op lattenbodem. En hotels weten dat springverenmatrassen hygiënischer zijn (met pocketveren wat minder door die afzonderlijke ruimtetjes, dan bonelli-veren).
en op zo'n matras leggen ze een topper. dan klopt er niets meer van je hele verhaaltje over hygienescher.
alleen dat een topper makkelijker te vervangen is.
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:07:59 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127765269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:07 schreef loecje het volgende:

[..]

en op zo'n matras leggen ze een topper. dan klopt er niets meer van je hele verhaaltje over hygienescher.
alleen dat een topper makkelijker te vervangen is.
In hotels kom ik vrijwel nooit een dekmatras tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127765639
quote:
Wat is een boxspring?
Eigenlijk is de echt goede benaming voor een boxspring een 'boxspring-combinatie'. Een boxspring is alleen de bedbodem. Een boxspring-combinatie bestaat uit:

een boxspring-bodem op pootjes
een matras
eventueel een topmatras.

De boxspring-bodem bestaat uit een beklede bak van hout of metaal op poten, met bonellvering (zie afbeelding). Daarop komt een matras en eventueel topmatras te liggen. Je kunt de combinatie uitbreiden met een hoofd- en/of voetenbord.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:31:52 #142
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127806541
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

In hotels kom ik vrijwel nooit een dekmatras tegen.
Eigenlijk verbetert of verslechtert een dekmatras het ligcomfort toch. Dus de echte comfort van de 'normale' matras wordt verhult.
pi_127808108
T is maar wat je lekkerder vind liggen
pi_127823818
Oh hoe cool! Poppenhuis versies van IKEA meubelen:
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127828295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:44 schreef Bartjebart het volgende:
Oh hoe cool! Poppenhuis versies van IKEA meubelen:
[ afbeelding ]
O+
  Moderator zondag 16 juni 2013 @ 12:53:38 #146
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_127857472
Heeft iemand hier ervaring met het Hemnes bedframe ? We zijn zo maar wat aan het rondkijken qua meubels e.d. en het huidige bed nemen we niet mee naar ons nieuwe huis.

Nu vroeg ik mij eigenlijk alleen af of het voor het geld wel wat zijn kon; aangezien bedframes in andere winkels vaak vele malen duurder zijn (2x die prijs van een hemnes frame) :@
pi_127857657
Ik heb geen ervaring met Hemnes specifiek, maar de ombouwen van ikea zijn prima. Ik heb er eerst een gehad die nu niet meer in het assortiment is en nu de nordli en beide zijn echt prima. Stevig genoeg om je flink uit te kunnen leven :Y) en prettig in elkaar te zetten. De ervaring leert dat je ze niet regelmatig in en uit elkaar kan halen, maar goed dat zullen jullie ook niet van plan zijn :)
  Moderator zondag 16 juni 2013 @ 13:23:04 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_127858398
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:59 schreef Puala het volgende:
Ik heb geen ervaring met Hemnes specifiek, maar de ombouwen van ikea zijn prima. Ik heb er eerst een gehad die nu niet meer in het assortiment is en nu de nordli en beide zijn echt prima. Stevig genoeg om je flink uit te kunnen leven :Y) en prettig in elkaar te zetten. De ervaring leert dat je ze niet regelmatig in en uit elkaar kan halen, maar goed dat zullen jullie ook niet van plan zijn :)
In eerste instantie hoogstens twee keer, het bed komt eerst nog bij mijn vriendin bij haar in huis op de slaapkamer te staan. Daarna verhuizen we het nog een keer naar ons huis.

Haar huidige bed is namelijk echt helemaal op, we zouden hem al niet mee verhuizen maar ze kan natuurlijk ook moeilijk de resterende paar maandjes op de vloer gaan liggen slapen :P
pi_127858448
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In eerste instantie hoogstens twee keer, het bed komt eerst nog bij mijn vriendin bij haar in huis op de slaapkamer te staan. Daarna verhuizen we het nog een keer naar ons huis.

Haar huidige bed is namelijk echt helemaal op, we zouden hem al niet mee verhuizen maar ze kan natuurlijk ook moeilijk de resterende paar maandjes op de vloer gaan liggen slapen :P
Oh maar dat overleeft het wel hoor. Ik heb het bed 5x uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet voor het echt niet meer wilde. Als je het met beleid doet en gewoon voorzichtig verhuisd komt het helemaal goed :Y

En tipje alvast, vanaf donderdag plundra en ik zag al Hemnes bedden met korting bij de vestigingen staan O+
  zondag 16 juni 2013 @ 13:28:18 #150
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127858603
Delft is flink aan het verbouwen...

Ging gisteren voor 6 drinkglazen, 4 handdoeken en 6 ontbijtbordjes.

Ik kwam terug met een hang-opberger, twee opbergdozen voor in de expedits, 4 bierglazen, 6 drinkglazen, 6 borrelglaasjes (die zijn me toch mooi en strak!), een kussen voor in de bank en een tijdschriftenbak.

Alleen jammer dat een van die drinkglazen bij thuiskomst gebarsten was, kan ik volgende week terug voor de bordjes, de handdoeken en een glas :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')