En verbroken. 10,43 kilometer in 55:30.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Thanks voor de eettips. Bananen eet ik inderdaad wel vaak als pre-training voedsel.
Gister mijn eerste 10 kilometer gelopen in 59 minuten. Zaterdag kijken of ik dat kan verbreken.
Op de fiets heb je ongeveer elke 20km drinkposten, ook bij het lopen meerdere posten. 2 bidonnen mee op de fiets is voor mij voldoende. Voeding neem ik zelf allemaal mee. Ik weet zelf wat goed bij mij valt en bij spul van organisatie is dat nog de vraag. Betekend dat ik 2 powerbar (40 koolhydraten 200 kcal) repen op de fiets meeneem met 4 powerbar gelletjes (27 koolhydraten 107kcal). Bij wisselpunt T2 nog 4 gelletjes, elke 20 minuten 1 bij het lopen. Op de fiets heb ik een klein tasje voor eten voor op de bovenbuis. Bij het lopen kunnen ze in de zakjes van het trisuit. Totaal is dat ongeveer 1600 kcal, rest moet dus uit lichaamsvoorraad zelf komen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:25 schreef Tieske89 het volgende:
Dat is voor een halve triatlon een hele aardige tijd die je in gedachten hebt No-P! Zeker een halve marathon op het einde met als doel onder de 1:30, dat zou heel knap zijn!
Als ik fatsoenlijk kon zwemmen zou ik ook zeker triatlons doen, lijkt me een uitdaging. Niet alleen goed hardlopen, maar daar gewoon mee eindigen na eerst te zwemmen en te fietsen.
Al enig idee hoe je dat wil aanpakken met voeding? Moet je alles zelf meenemen of zijn er onderweg posten waar je eten kunt aannemen?
Niks over te zeggen. Dan moet je meer info hebben, max hartslag, rusthartslag, omslagpunt etc. Op runinfo staat wel veel info om je wat te verdiepen.quote:Op maandag 9 september 2013 14:48 schreef caspervc het volgende:
Zo na een flinke tijd ook weer aan het lopen gegaan.
Ben de afgelopen zomer lekker op conditie aan het trainen geweest, de snelheid komt ooit wel
Zit nu afgelopen weekend met 13km op 1:17 nogwat. Hartslag op zo'n loop is gemiddeld 161 (volgens mijn Garmin). Wat kan ik hiermee (ben 31). Is dit hoog of laag? Zitten hier mensen met kennis erover?
Ik ga komende zaterdag de Fish Potatoerun lopen in Urk / Emmeloord. Daar wil ik eigenlijk toch wel onder de 1:14 ofzo..En dan de week erna de Damloop.Daarna maar een keer op interval enzo gaan richten voor de snelheid
Tomtom komt binnenkort met een mooie en redelijk goedkope. De tomtom runner en de tomtom multisport voor ook fietsen en zwemmen. Ik ga mijn nike+ daar iig voor verruilen.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:55 schreef thettes het volgende:
Gisteren heerlijk door de stortregen gelopen met pizza en warme chocomel achteraf. Mooie sport doen we toch he?
Ik had even een vraag over gps/hartslagmeters. Ik zie een paar modellen van garmin
(zie: http://www.kieskeurig.nl/(...)duct[]=1051777&ps=10 )de 210, 610 en 910XT. Wat is nu het voornaamste verschil tussen deze drie, behalve dat ze qua prijs heel veel schelen?
Ik wil er naast hardlopen ook mee gaan fietsen.
Op hartslagmetershop.nl zijn meestal de mooiste prijzen voor gps-horloges te vinden..althans, dat is mijn ervaringquote:Op woensdag 11 september 2013 21:23 schreef thettes het volgende:
Thanks!
Reviews op http://www.dcrainmaker.com (tip voor iedereen die twijfelt over een gps horloge) hebben mij voor de 210 laten kiezen. Touchscreen lijkt me overbodig (onhandig zelfs!) en mijn intervaltrainingen zijn ook weer niet dramatisch complex en doe ik vaak op de baan, dus 400 meter herken ik altijd wel ;-). En de 210 is wel veel goedkoper
Wat fietsen betreft gaat het me meer om het registreren en bekijken van een route achteraf. Voor actuele snelheid is mn fietscomputer natuurlijk meer dan voldoende. En trapfrequentie is ook weer niet heel belangrijk voor me.
Wat Nike+ betreft, dat gebruik ik al zo nu en dan met mn telefoon. Maar het is zo ongelooflijk gesloten, daar knap ik op af. Handmatig een training invoeren is bij Nike verboden en een gpx bestandje exporteren zodat ik het ook in runkeeper of strava kan zetten is uit den boze.
Ik heb hem op correct.nl besteld, nog eens 5 euro goedkoper en schijnt een best aardige zaak te zijn qua service.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Op hartslagmetershop.nl zijn meestal de mooiste prijzen voor gps-horloges te vinden..althans, dat is mijn ervaring
Ik heb 210 ook. Ben ook reuze tevreden mee. Alleen het duurt wel lang vooraleer hij de GPS-signaal vindt. Bij mij op straat duurt het ca 1-2 minuten. Aan de kust duurde het wel 4 minuten.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:13 schreef knnth het volgende:
210: redelijk basic, vergeleken met de 610 heeft hij geen touchscreen (werkt super), trilfunctie, custom workouts of eigen schermlayout.
910XT is gericht op mensen die ook fietsen en zwemmen.
Als je van plan bent custom workouts te doen (dus alles geavanceerder dan simpel 10x400p400) dan is de 610 zeker een aanrader. Wil je gewoon een stuk lopen en zien wat je hartslag en snelheid is, dan is de 210 meer dan zat, maar dan zit je met een goedkopere Nike+ of tomtom ook wel goed.
edit: Met de 610 kan je ook fietsen en die ondersteunt ook een evt cadans- en powermeter, de 210 niet. Alleen als je ook ermee wil zwemmen zal je aan de 910XT moeten.
Succes morgen.quote:Op maandag 9 september 2013 18:06 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik doe ook mee aan de breakout run. Na de marathon in juni weinig meer gelopen dus ben benieuwd hoe het conditioneel er voorstaat. Wel ben ik nog een paar op een trimbaan wezen trainen en morgen avond ga ik nog een bosloop met wat interval en heuvels doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |