Vind het knap hoor!quote:Op zondag 26 mei 2013 15:49 schreef De_kluizenaar het volgende:
'jogger' is een dingetje voor mij, ik wilde 30 lopen op de 5 als die grens, psychologisch iets
30.32 gelopen uiteindelijk.
Misschien wel juist door het koude weerquote:Op zondag 26 mei 2013 16:12 schreef DeeBee het volgende:
Goed weekend is het zeker ja, ondanks het koude weer voor deze periode van het jaar.
Wat is het leven toch mooi.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:53 schreef DeeBee het volgende:Edit: wow, net als Zwabberhark dus 14 seconden boven m'n PR gestrand.
![]()
Behalve als je hem achter hebtquote:Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef DeeBee het volgende:
Dat is wel een voordeel ja, maar windkracht 5 zoals hier is toch wel iets te enthousiast.
Hier ook wk5 en dat was toch wel even flink aanpoten hoor, met lopen. Je verliest toch sneller energie.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef DeeBee het volgende:
Dat is wel een voordeel ja, maar windkracht 5 zoals hier is toch wel iets te enthousiast.
Die ziet er zeker leuk uit! Alleen dat stuk over Hoorn80 (industriegebied) is jammer ..quote:Op zondag 26 mei 2013 16:31 schreef linebear het volgende:
Ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op volgend weekend. Het parcours ziet er mooi uit
[ afbeelding ]
Mooie plek om te versnellenquote:Op zondag 26 mei 2013 16:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
Die ziet er zeker leuk uit! Alleen dat stuk over Hoorn80 (industriegebied) is jammer ..
Echt respect dat je in zo'n korte tijd zo snel gaatquote:Op zondag 26 mei 2013 16:41 schreef Levitas het volgende:
Ik ga zometeen even teruglezen en eventueel reageren, nu wil ik eerst (heel egoïstisch) mijn eigen euphorisch succesverhaal kwijt!
Het begon vanochtend allemaal om 11:00, toen ik al op de Parade in Den Bosch stond. Per e-mail had ik een aantal weken geleden mezelf om laten zetten van de 5 naar de 10km. Bij het ophalen van het startnummer afgelopen week, stond er nog steeds 5km op de envelop. Zeker voor het onzekere dus maar vroeg gegaan om na te vragen of dit daadwerkelijk is aangepast. Dit was dus niet het geval en is ter plekke geregeld. Gelukkig maar dus dat ik eerder ben gegaan..
Na een bakje koffie en wat eten op het terras, vond ik het om 12:30 tijd voor de warming-up, de spiertjes was losgooien en dynamische rek oefeningen. Vind ik altijd wel fijn, en zo schud ik ook wat nervositeit van me af.
Om 12:50 het startvak ingegaan, waar ik ergens halverwege stond. Net voor de grote drukte.
De start ging - nadat we over de streep gingen - wat moeizaam. Het was gewoon erg druk en er waren veel tempoverschillen tussen lopers, met het gevolg dat ik regelmatig op de noodrem moest om iemand anders (die notabene voor mij sprong) onderuit te lopen. Toch 5:30 min/km kunnen lopen. Na een kilometer of 2 gingen we terug de stad in, waar de route anders liep dan ik had verwacht. Er was dus ergens langs de route een steekpartij geweest en de politie had een hele straat van de route afgezet. Aan de organisatie dus om alles letterlijk(!) last-minute om te gooien. Het gevolg hiervan was dat we door extreem smalle straatjes moesten, waardoor we dus allemaal op de noodrem moesten en uit ons ritme werden gehaald.
Eenmaal voor de tweede keer over de startlijn, vond ik het tijd om het tempo wat omhoog te gooien. Ergens rond de 5:00 en 5:10 min/km ging wel lekker. Zo liep ik tot we de drinkpost passeerden (zo rond 6km verwacht ik) en ik een paar slokjes water nam. Te grote slokken, bleek achteraf. Een paar minuten "last" van gehad. Dit in combinatie met het feit dat ik er echt ff doorheen zat rond de 7km, zorgde ervoor dat ik wat tempo begon te verliezen. Dit was ook het stuk waar we door het Bossche Broek liepen (helemaal open dus) en we de wind van linksvoren kregen. Maakte het er allemaal niet makkelijker op, toch het tempo rond de 5:20 - 5:25 min/km weten te houden.
De laatste kilometer brak aan, we liepen wéér door het centrum heen, en er kwamen wat meer toeschouwers in het straatbeeld. Gaf me veel motivatie om even op de tanden te bijten en weer aan te zetten. Op m`n horloge zag ik dat ik 48 min. had gelopen, wat me vleugels gaf. Althans, zo voelde het.
Voordat ik het door had, draaiden we de parade weer op, waar de finishlijn was. Een dikke eindsprint eruit geperst, met ALLE energie die ik nog over had (2:57 min/km!!!), waarmee ik met 52:54 over de finish kwam.
Na even wat zoeken, stonden m`n ouders met een bloemetje klaar (ik had rond 9,5km - waar zij stonden - al het gebaar gemaakt dat ik dik tevreden was). Zat er echt helemaal doorheen, maar man man, wat was/ben ik blij!
Eerlijk is eerlijk, zonder het vertrouwen dat jullie (voornamelijk Onama en Jero_nimo) mij hebben gegeven, had ik dit niet gehaald. Dan had ik véél veiliger gelopen en op die 55:00 gefocussed. Nu echt gewoon gedachte op nul gehad, genoten van alles en een prachtige tijd neergezet.
Een hele mooie tijd om de trainingen voor de HM mee te beginnen. Deze week lekker een rustig weekje waarin ik m`n schoenen ga inlopen, om daarna weer flink aan het trainen te gaan!
http://www.endomondo.com/workouts/194863275/8850231
Top reeks! Zonder jullie had ik het niet gedaan.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel een jubelweekendVeel PR's, leerzame trainingen, en mensen die gewoon lekker lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |