abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127026027
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:49 schreef De_kluizenaar het volgende:
'jogger' is een dingetje voor mij, ik wilde 30 lopen op de 5 als die grens, psychologisch iets :P
30.32 gelopen uiteindelijk.
Vind het knap hoor! ^O^
pi_127026138
Terug van de Sdu Royal Ten in Den Haag. Het weer was eigenlijk prima. Weinig last gehad van de wind. Maar helaas kwam ik 14 seconden te kort voor een persoonlijk record en bleef steken op 52:50. Er zat gewoon niet meer in het lichaam vandaag. Heb bij de drinkpost op het 5k-punt wel rustig aan gedaan, dus ik had nog wel dichterbij gekomen.

De komende week eens puzzelen hoe ik deze zomer wil gaan trainen.

Later meer...
pi_127026177
Ook gelopen in Leiden vandaag, de halve marathon.

10:30u start, dus dat was 7:30u de wekker op zondagochtend, want je moet altijd je nummer nog ophalen in de Pieterskerk ook. Nou ja, waaide wel flink, maar na het afgeven van m'n spullen even warmgelopen. Kwartiertje voor de start naar de start en ja, dat is in Leiden eigenlijk gewoon kut geregeld. Een vak met wedstrijdlicenties en business runners helemaal vooraan en verder niets van startvakken of zo... Anyway, nog een beetje naar voren proberen te komen, maar was niet al te ideaal.

De start was de gekste die ik ooit heb meegemaakt, want er was helemaal NIETS te horen qua muziek of startschot, iedereen ging ineens rennen, toen dacht ik: 'ow, we lopen naar voren dat andere vak in!' Maar het was al de start... :') Dus m'n adrenalineniveau was niet echt gigantisch of zo. :P

Vervolgens was het dus gelijk een geblokkeerd parcours met business runners en goede doelen lopers, soort van Damloop-effect en gewoon een beetje jammer. Voor snellere lopers irritant, voor de business runners en wat langzamere mensen die vooraan staan irritant, ik snap écht niet waarom een organisatie nog zo werkt bij wedstrijden met een paar duizend mensen...

Anyway, relatief op m'n gemak gestart, want wind was eerste deel in de rug, dus automatisch ging het wel soepel. Route was dit jaar ook veranderd, ging eerste deel flink door de polder. Nog wel lange tijd wat mensen ingehaald, maar dat is dan wel weer goed voor het moraal! Kwam ook verrassend veel snelle vrouwen tegen onderweg... :o

5 km in 20:50, 10 km in 42:05 (tussen km 9 en 10 begon de wind al wat te draaien), ging best lekker. Na km of 11 kwam er wel een leuk moment, ze hadden namelijk een tijdelijke oversteek over de Rijn gemaakt met pontons van de Genie. :D Daar splitste ook de marathon en de halve marathon en gingen wij weer richting Leiden. Toen kwamen er echt 3 kilometer op steentjes, wat wel irritant was voor je ritme (toch belastender voor je benen) en wind bleef ook flink op kop staan... Verloor ook wel wat, 15 km in 1:03:19, en toen bleef de wind wel beetje schuin op kop, t/m de 20 kilometer eigenlijk, toen pas weer wind mee en toen nog wel een eindsprint eruit kunnen persen.

Finishte in 1:29:32, en dat is heel zuur net 14 seconden boven m'n PR... :') Door al het geslinger enzo ook 21,27 km gelopen volgens m'n Garmin, maar het was vooral de wind die vandaag de kansen op een PR aanzienlijk deed slinken helaas. Op zich wel blij met de tijd, maar had met wat beter weer wel een 1:28 kunnen lopen denk, maar ja, zat er niet in vandaag. :)

http://connect.garmin.com/activity/318165385

Edit: wow, net als Zwabberhark dus 14 seconden boven m'n PR gestrand. :D _O_
Jack does it in real time...
pi_127026643
Mijlpalen van vandaag

• Voor het eerst meegedaan aan een evenement
• Voor het eerst 35 minuten aaneen gelopen zonder wandelen (record was 21 of 22 minuten!)
• Voor het eerst 5 kilometer gelopen

Trots op netto-tijd van 35:01 *O*

Verhaaltje volgt later :)

http://www.endomondo.com/workouts/194859265/8632222

[ Bericht 12% gewijzigd door Serinde op 26-05-2013 16:04:00 (link naar workout) ]
pi_127026780
Zwabber, DeeBee en Serinde ook al zo goed bezig! *O* Gefeliciteerd met de behaalde resultaten allemaal erg mooie tijden. Zwabber en DeeBee jammer dat jullie nét jullie PR niet hebben kunnen verbreken. Maar zo dichtbij komen is ook al erg netjes! Gaat de volgende keer zeker lukken! DeeBee vooral met die wind in de polder lijkt me niet de meest ideale omstandigheden :) maar toch zo lopen! _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 mei 2013 @ 16:11:06 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127027045
Het is wel een jubelweekend :) Veel PR's, leerzame trainingen, en mensen die gewoon lekker lopen.
pi_127027140
Goed weekend is het zeker ja, ondanks het koude weer voor deze periode van het jaar. :)
  zondag 26 mei 2013 @ 16:13:49 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127027202
Volgens mij onder het uur gelopen, zoals gepland. Mijn Garmin geeft 9.85km aan? Thuis ff alles uitzoeken. Gefeliciteerd met de resultaten, iedereen! En voor de Hollanders in het Oosten des lands: wat een prutweer he :{
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127027276
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:12 schreef DeeBee het volgende:
Goed weekend is het zeker ja, ondanks het koude weer voor deze periode van het jaar. :)
Misschien wel juist door het koude weer ;). Ik vind het toch altijd wat makkelijker lopen als het wat frisser is. Lagere hartslag, minder vochtverlies etc.

SEMTEX ook mooie tijd! Altijd mooi als je planning goed verloopt! ^O^
pi_127027308
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:53 schreef DeeBee het volgende:Edit: wow, net als Zwabberhark dus 14 seconden boven m'n PR gestrand. :D _O_
Wat is het leven toch mooi.
pi_127027319
Dat is wel een voordeel ja, maar windkracht 5 zoals hier is toch wel iets te enthousiast. :P
pi_127027381
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef DeeBee het volgende:
Dat is wel een voordeel ja, maar windkracht 5 zoals hier is toch wel iets te enthousiast. :P
Behalve als je hem achter hebt :P.
  zondag 26 mei 2013 @ 16:17:29 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127027402
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef DeeBee het volgende:
Hier ook wk5 en dat was toch wel even flink aanpoten hoor, met lopen. Je verliest toch sneller energie. :Y
pi_127027409
Ja, dan hadden ze het parcours even moeten veranderen in 21 kilometer van Leiden schuin naar het zuidoosten, was ideaal geweest. _O_
pi_127028164
Ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op volgend weekend. Het parcours ziet er mooi uit :)

zondag 26 mei 2013 @ 16:38:34 #191
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127028453
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:31 schreef linebear het volgende:
Ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op volgend weekend. Het parcours ziet er mooi uit :)

[ afbeelding ]
Die ziet er zeker leuk uit! Alleen dat stuk over Hoorn80 (industriegebied) is jammer ..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_127028592
Ik ga zometeen even teruglezen en eventueel reageren, nu wil ik eerst (heel egoïstisch) mijn eigen euphorisch succesverhaal kwijt! :D

Het begon vanochtend allemaal om 11:00, toen ik al op de Parade in Den Bosch stond. Per e-mail had ik een aantal weken geleden mezelf om laten zetten van de 5 naar de 10km. Bij het ophalen van het startnummer afgelopen week, stond er nog steeds 5km op de envelop. Zeker voor het onzekere dus maar vroeg gegaan om na te vragen of dit daadwerkelijk is aangepast. Dit was dus niet het geval en is ter plekke geregeld. Gelukkig maar dus dat ik eerder ben gegaan..

Na een bakje koffie en wat eten op het terras, vond ik het om 12:30 tijd voor de warming-up, de spiertjes was losgooien en dynamische rek oefeningen. Vind ik altijd wel fijn, en zo schud ik ook wat nervositeit van me af.
Om 12:50 het startvak ingegaan, waar ik ergens halverwege stond. Net voor de grote drukte.

De start ging - nadat we over de streep gingen - wat moeizaam. Het was gewoon erg druk en er waren veel tempoverschillen tussen lopers, met het gevolg dat ik regelmatig op de noodrem moest om iemand anders (die notabene voor mij sprong) onderuit te lopen. Toch 5:30 min/km kunnen lopen. Na een kilometer of 2 gingen we terug de stad in, waar de route anders liep dan ik had verwacht. Er was dus ergens langs de route een steekpartij geweest en de politie had een hele straat van de route afgezet. Aan de organisatie dus om alles letterlijk(!) last-minute om te gooien. Het gevolg hiervan was dat we door extreem smalle straatjes moesten, waardoor we dus allemaal op de noodrem moesten en uit ons ritme werden gehaald.

Eenmaal voor de tweede keer over de startlijn, vond ik het tijd om het tempo wat omhoog te gooien. Ergens rond de 5:00 en 5:10 min/km ging wel lekker. Zo liep ik tot we de drinkpost passeerden (zo rond 6km verwacht ik) en ik een paar slokjes water nam. Te grote slokken, bleek achteraf. Een paar minuten "last" van gehad. Dit in combinatie met het feit dat ik er echt ff doorheen zat rond de 7km, zorgde ervoor dat ik wat tempo begon te verliezen. Dit was ook het stuk waar we door het Bossche Broek liepen (helemaal open dus) en we de wind van linksvoren kregen. Maakte het er allemaal niet makkelijker op, toch het tempo rond de 5:20 - 5:25 min/km weten te houden.

De laatste kilometer brak aan, we liepen wéér door het centrum heen, en er kwamen wat meer toeschouwers in het straatbeeld. Gaf me veel motivatie om even op de tanden te bijten en weer aan te zetten. Op m`n horloge zag ik dat ik 48 min. had gelopen, wat me vleugels gaf. Althans, zo voelde het.
Voordat ik het door had, draaiden we de parade weer op, waar de finishlijn was. Een dikke eindsprint eruit geperst, met ALLE energie die ik nog over had (2:57 min/km!!!), waarmee ik met 52:54 over de finish kwam.

Na even wat zoeken, stonden m`n ouders met een bloemetje klaar (ik had rond 9,5km - waar zij stonden - al het gebaar gemaakt dat ik dik tevreden was). Zat er echt helemaal doorheen, maar man man, wat was/ben ik blij!

Eerlijk is eerlijk, zonder het vertrouwen dat jullie (voornamelijk Onama en Jero_nimo) mij hebben gegeven, had ik dit niet gehaald. Dan had ik véél veiliger gelopen en op die 55:00 gefocussed. Nu echt gewoon gedachte op nul gehad, genoten van alles en een prachtige tijd neergezet.
Een hele mooie tijd om de trainingen voor de HM mee te beginnen. Deze week lekker een rustig weekje waarin ik m`n schoenen ga inlopen, om daarna weer flink aan het trainen te gaan!

http://www.endomondo.com/workouts/194863275/8850231
pi_127028629
quote:
6s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

Die ziet er zeker leuk uit! Alleen dat stuk over Hoorn80 (industriegebied) is jammer ..
Mooie plek om te versnellen ;)
pi_127028700
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:41 schreef Levitas het volgende:
Ik ga zometeen even teruglezen en eventueel reageren, nu wil ik eerst (heel egoïstisch) mijn eigen euphorisch succesverhaal kwijt! :D

Het begon vanochtend allemaal om 11:00, toen ik al op de Parade in Den Bosch stond. Per e-mail had ik een aantal weken geleden mezelf om laten zetten van de 5 naar de 10km. Bij het ophalen van het startnummer afgelopen week, stond er nog steeds 5km op de envelop. Zeker voor het onzekere dus maar vroeg gegaan om na te vragen of dit daadwerkelijk is aangepast. Dit was dus niet het geval en is ter plekke geregeld. Gelukkig maar dus dat ik eerder ben gegaan..

Na een bakje koffie en wat eten op het terras, vond ik het om 12:30 tijd voor de warming-up, de spiertjes was losgooien en dynamische rek oefeningen. Vind ik altijd wel fijn, en zo schud ik ook wat nervositeit van me af.
Om 12:50 het startvak ingegaan, waar ik ergens halverwege stond. Net voor de grote drukte.

De start ging - nadat we over de streep gingen - wat moeizaam. Het was gewoon erg druk en er waren veel tempoverschillen tussen lopers, met het gevolg dat ik regelmatig op de noodrem moest om iemand anders (die notabene voor mij sprong) onderuit te lopen. Toch 5:30 min/km kunnen lopen. Na een kilometer of 2 gingen we terug de stad in, waar de route anders liep dan ik had verwacht. Er was dus ergens langs de route een steekpartij geweest en de politie had een hele straat van de route afgezet. Aan de organisatie dus om alles letterlijk(!) last-minute om te gooien. Het gevolg hiervan was dat we door extreem smalle straatjes moesten, waardoor we dus allemaal op de noodrem moesten en uit ons ritme werden gehaald.

Eenmaal voor de tweede keer over de startlijn, vond ik het tijd om het tempo wat omhoog te gooien. Ergens rond de 5:00 en 5:10 min/km ging wel lekker. Zo liep ik tot we de drinkpost passeerden (zo rond 6km verwacht ik) en ik een paar slokjes water nam. Te grote slokken, bleek achteraf. Een paar minuten "last" van gehad. Dit in combinatie met het feit dat ik er echt ff doorheen zat rond de 7km, zorgde ervoor dat ik wat tempo begon te verliezen. Dit was ook het stuk waar we door het Bossche Broek liepen (helemaal open dus) en we de wind van linksvoren kregen. Maakte het er allemaal niet makkelijker op, toch het tempo rond de 5:20 - 5:25 min/km weten te houden.

De laatste kilometer brak aan, we liepen wéér door het centrum heen, en er kwamen wat meer toeschouwers in het straatbeeld. Gaf me veel motivatie om even op de tanden te bijten en weer aan te zetten. Op m`n horloge zag ik dat ik 48 min. had gelopen, wat me vleugels gaf. Althans, zo voelde het.
Voordat ik het door had, draaiden we de parade weer op, waar de finishlijn was. Een dikke eindsprint eruit geperst, met ALLE energie die ik nog over had (2:57 min/km!!!), waarmee ik met 52:54 over de finish kwam.

Na even wat zoeken, stonden m`n ouders met een bloemetje klaar (ik had rond 9,5km - waar zij stonden - al het gebaar gemaakt dat ik dik tevreden was). Zat er echt helemaal doorheen, maar man man, wat was/ben ik blij!

Eerlijk is eerlijk, zonder het vertrouwen dat jullie (voornamelijk Onama en Jero_nimo) mij hebben gegeven, had ik dit niet gehaald. Dan had ik véél veiliger gelopen en op die 55:00 gefocussed. Nu echt gewoon gedachte op nul gehad, genoten van alles en een prachtige tijd neergezet.
Een hele mooie tijd om de trainingen voor de HM mee te beginnen. Deze week lekker een rustig weekje waarin ik m`n schoenen ga inlopen, om daarna weer flink aan het trainen te gaan!

http://www.endomondo.com/workouts/194863275/8850231
Echt respect dat je in zo'n korte tijd zo snel gaat :) Doe het je niet na

[ Bericht 32% gewijzigd door linebear op 26-05-2013 16:52:37 ]
pi_127028859
Levitas: _O_
pi_127029001
Goed gedaan, Levitas!!! _O_ *O*
pi_127029038
Wat een prutsweer, maar het Marikensupporteren zit er op. Vriendin voor het eerst op de 10 km onder het uur (58 nog wat), en nog wat andere dames gesproken die allemaal lekker gelopen hadden. Mooi parcoursrecord op de 5km gezien (15:42) en door het weer viel de drukte bij de finish mee. Ook nog een blootvoeter zien finishen op de 10, ergens tussen 1:10 en 1:15 bruto, was jij dat Sheriam?

En Levitas _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2013 16:54:01 ]
pi_127029047
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel een jubelweekend :) Veel PR's, leerzame trainingen, en mensen die gewoon lekker lopen.
Top reeks! Zonder jullie had ik het niet gedaan.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 mei 2013 @ 16:52:43 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127029049
Bizar goede tijd levitas!
  zondag 26 mei 2013 @ 16:53:17 #200
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_127029066
Ook terug van mijn 10k in Leiden. Zoals hierboven al gezegd, is de start eigenlijk een beetje vreemd. Nu ben ik geen snelle loper, dus ik stond ergens rond de ballon van de 50min eindtijd ... maar er zijn inderdaad een lading businessrunners die je voorbij moet. Die starten natuurlijk ook nog eens allemaal net effe te positief (het eerste gedeelte is wind mee en heuveltje af ongeveer), dus die kom je dan net tegen wanneer je over een fietspad moet waar je nauwelijks 3 breed kan lopen. Lekker vervelend dus om in een ritme te komen. Hier faalde ik dus ook falikant in en de eerste 5 kilometer gingen veel te snel voor mij. Dit moest ik bekopen op kilometer 6 t/m 8 zo ongeveer, toen we inmiddels de wind in draaiden (maar we wel lekker brede wegen hadden inmiddels). Hier geprobeerd een tempo te pakken wat ik vol kon houden, maar dat was dus wel 15s langzamer dan wat het plan was. Voordeel was dat ik de eerste 5 kilometer 15s/km sneller had gelopen dan het plan was. Gevolg... eindtijd is waar ik voor ging (52:16 terwijl ik had geschat op zo'n ~52:30), maar het loopplezier was een stuk minder dan ik had verwacht.

Al met al wel tevreden hoor ... PR met een dikke minuut verbeterd. Lesje voor de volgende keer is om te proberen iets meer naar voren te komen, zodat je niet de eerste kilometers aan het zigzaggen ben over de weg.

http://www.endomondo.com/workouts/194873875/2395026
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')