Yup, gelukkig heb ik wel een rijbewijs en eigen auto. Ben dus veel minder beperkt. We wonen ook nog eens in Zeeland dus het ov is vaak geen optie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iedereen die dit leest en 18 is en na zijn studie een baan wil: Get your fucking driver's license!
Tenzij je echt in een grote stad woont.
Je kunt tegenwoordig zelfs al met 16,5 jaar beginnen met rijlessen en vanaf 17 jaar praktijkexamen doen. Maar of jongeren van die leeftijd al bezig zijn met een baan na de studie, dat betwijfel ik sterk. Ze weten vaak niet eens wat ze willen gaan doen als vervolgopleiding, dus laat staan dat ze weten wat voor baan ze willen gaan uitoefenen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iedereen die dit leest en 18 is en na zijn studie een baan wil: Get your fucking driver's license!
Dit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:50 schreef Modus het volgende:
Auto is makkelijk maar vind het erg kort door de bocht dat je zonder rijbewijs niks zou kunnen ofzo.
OV. En ja ik weet dat sommige gebieden minder goed tot slecht te bereiken zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:54 schreef alors het volgende:
Rijbewijs is één ding natuurlijk, bij het gros van de banen krijg je geen leaseauto dus moet je alsnog zorgen dat je ook een auto kunt betalen en onderhouden.
Succesquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:44 schreef innepin het volgende:
Heb morgen Het Gesprek. Ik ben nog nooit zo voorbereid geweest en heb me nog nooit zo onvoorbereid gevoeld.Muh.
Zelfs in Rotterdam mis ik mijn rijbewijs wel. Één van de dingen hoog op mijn prioriteiten-lijstje, maar geen geld voor nu.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Success! Ik zal voor je duimenquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:44 schreef innepin het volgende:
Heb morgen Het Gesprek. Ik ben nog nooit zo voorbereid geweest en heb me nog nooit zo onvoorbereid gevoeld.Muh.
Blijf het doen maar zoek ondertussen naar een andere baan.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:00 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dit.
Heb zelf mn rijbewijs gehaald toen ik op zoek was naar werk... want ja.. dan kun je verder zoeken enzo, en niet afhankelijk van het openbaar vervoer.
Uiteindelijk werk gevonden in mijn woonplaats... Dus ik maak helemaal geen gebruik van mijn rijbewijs. Auto heb ik ook nooit aangeschaft. (en ik rij dus ook nooit auto, beetje zonde van het rijbewijs eigenlijk).
Ondertussen lees ik hier trouwens nog steeds mee, want twee banen, maar denk erover om met een te stoppen. Maar de ander is onzekere factor.
Baan A is 12 uur, voor onbepaalde tijd.. maar werksfeer is steeds minder, door hoe het gaat, schuiven met personeel, veel veranderingen e.d.
Baan B is 25 uur, maar uitzendwerk. En steeds met 3 mnd verlengd, als ik het goed blijf doen. Dus geen zekerheid op iets langere termijn.
In deze tijd zou je zeggen, lekker bij allebei blijven. Je hebt tenminste werk! Ja, dat is wel zo... maar als ik me er steeds ongelukkiger door voel is dat ook niet goed lijkt mij. Maar daarentegen, stoppen met A, en B binnen 3 mnd verliezen zie ik ook niet zitten. Vorig jaar zat ik nog grotendeels in de WW en dat was echt een klote periode.
stufi of ouders.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
En waar moeten jongeren zonder baan die lessen van betalen?
klopt, maar als accountmanager word je gewoon uitgelachen als je niet eens langs je eigen klanten kuntquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:50 schreef Modus het volgende:
Auto is makkelijk maar vind het erg kort door de bocht dat je zonder rijbewijs niks zou kunnen ofzo.
Kon bij deze functie wel, zelfs met de fiets aangezien de bedrijven zeer dicht bijelkaar lagen. Ik denk dat de directie misschien van plan was mij snel ergens anders te stallen en dat dat misschien te lang zou duren en dat het voor hun dan financieel niet aantrekkelijk genoeg zou zijn ofzo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, maar als accountmanager word je gewoon uitgelachen als je niet eens langs je eigen klanten kunt.
Geen WW en ik ben te oud ja. Je maakt een aanname terwijl ik ruim 75 sollicitaties verder ben en gewoon te horen krijg; Sorry we nemen in deze tijd (zomer) liever wat jongere mensen aan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:27 schreef Maanvis het volgende:
voor aardbeien plukken ben je niet te oud, bovendien kun je ook op een andere manier (van je WW) je rijbewijs gaan halen.
Ja, want met het loon van een 18-jarige heb je snel je rijbewijs bij elkaar verdiend.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het beneden je niveau is, het probleem is dat je vanaf een bepaalde leeftijd gewoon niet meer wordt aangenomen voor dat soort werk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:07 schreef Maanvis het volgende:
ik heb mijn rijbewijs gehaald van magazijnwerk en supermarktwerk. (oehoe, boehoe, beneden m'n niveeeeeau.) dan niet zeiken als je je rijbewijs niet haalt.
Je bent wel degelijk al snel te oud, zeker voor baantjes als aardbeien plukken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:27 schreef Maanvis het volgende:
voor aardbeien plukken ben je niet te oud, bovendien kun je ook op een andere manier (van je WW) je rijbewijs gaan halen.
Ik loop tegen dezelfde leeftijdsdiscriminatie aan. Goedkope scholieren komen nog wel aan de bak, maar als je ouder bent moet je héél veel geluk hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Geen WW en ik ben te oud ja. Je maakt een aanname terwijl ik ruim 75 sollicitaties verder ben en gewoon te horen krijg; Sorry we nemen in deze tijd (zomer) liever wat jongere mensen aan.
waarom zie ik dan op de aardbeienvelden in m'n woonplaats ouderen werken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Geen WW en ik ben te oud ja. Je maakt een aanname terwijl ik ruim 75 sollicitaties verder ben en gewoon te horen krijg; Sorry we nemen in deze tijd (zomer) liever wat jongere mensen aan.
Gast die tips die ik gaf waren niet onrealistisch, je maakt ze onrealistisch in je hoofd door er vooroordelen aan te koppelen die niet waar zijn. Ik zal je vertellen dat toen ik 18 was ik ook zo dacht, dat ik nergens aangenomen zou worden etc. Wegens vooroordelen en laksheid. En toen kreeg ik dus ook op m'n flikker van m'n oudersquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:49 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik loop tegen dezelfde leeftijdsdiscriminatie aan. Goedkope scholieren komen nog wel aan de bak, maar als je ouder bent moet je héél veel geluk hebben.
En zo is Maanvis. Het ligt allemaal aan jezelf, ondanks dat je duidelijk je best hebt gedaan. Hij komt met volkomen onrealistische tips en brandt je af als je ze niet op wil volgen.
Wat lief zeg, je mama regelt een baan voor je.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gast die tips die ik gaf waren niet onrealistisch, je maakt ze onrealistisch in je hoofd door er vooroordelen aan te koppelen die niet waar zijn. Ik zal je vertellen dat toen ik 18 was ik ook zo dacht, dat ik nergens aangenomen zou worden etc. Wegens vooroordelen en laksheid. En toen kreeg ik dus ook op m'n flikker van m'n ouders. Dus toen ging m'n moeder gewoon werk voor me regelen. En dat lukte
. Dus als je wilt wil ik wel wat mensen voor je bellen in grunn
.
Klopt. Sommige mensne hebben helemaal niemand die ze helpt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat lief zeg, je mama regelt een baan voor je.
Sommige mensen hebben geen mama die zorgt dat ze een baan krijgen. Daarbij is 18 en 27 wel een behoorlijk verschil. Zeker in de huidige markt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |