Hier nog een recept wat ik nog niet met mijn cutbroeders in du struggles gedeeld had.
Benodigdheden:Per 600 gr. Als je 200 gr. hebt, deel je alles door drie.
- 600 gr. kip
- 1 mozzarella bal (light)
- Twee plakken kaas (light)
- Kipfilet (plakjes), kalkoenfilet (plakjes), ham of spek
- (Dijon) Mosterd
- Salsa saus
- Zout en peper
- Kruiden naar wens
Bereiding:Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij het overtollige bloed en vet van de kipfilets. Snij vervolgens de mozzarella in kleine blokjes en doe die in een schaal. Rasp of snij de twee plakken kaas in kleine stukjes en doe deze in de schaal. Voeg hierbij een eetlepel mosterd toe en roer dit vervolgens door.
Snij de kipfilets door midden en vouw het open als een boek. Leg de kipfilet open op een stukje plastic folie, vouw deze dicht en sla de kip plat. Haal de folie eraf, doe de vulling tussen de kipfilets. Beleg de kipfilets vervolgens met plakjes kipfilet/ham/spek. Herhaal dit bij alle kipfilets.
Neem een ovenschaal en bespuit/bestrijk deze met olie. Leg de kipfilets erin. Ik heb de kipfilets gekruid met cajun, mrs. Dash chipotle, knoflook poeder, peper en zout. Vervolgens heb ik hier nog wat olie overheen gespoten.
Zet de ovenschaal 30 minuten in de oven. Na 30 minuten op een bord serveren. Neem vervolgens wat salsa saus en verspreid deze over de kip.
Tast toe!
[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 26-05-2013 11:31:30 ]