Eens even kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naar je Library gaan, rechtermuis op FM13, Properties, Local Files en dan Verify Integrity.
Ander soort voetbal in de Jupiler League?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik snap gewoon niet dat ik GAE niet aan het voetballen krijg in FM13Twente? Makkie. Mansfield? Makkie. Blackpool? Yup. Random Duits clubje uit de laagste divisie? Eitje!
Waarom lukt het me met GAE dan niet?
Mwa, kan toch niet zo heel erg veel verschillen? Ik heb verschillende GAE-games in FM13 gehad, de ene keer 4-4-2, de andere keer, 4-5-1 inverted pyramid, dan weer een aparte 5-2-3 (3 VC + VVL/VVR, 2x MC en 3 spitsen) en vele andere combinaties, maar het komt er gewoon nooit uitquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eens even kijken.
[..]
Ander soort voetbal in de Jupiler League?
Niks mis met niet bovenin meespelen, toch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwa, kan toch niet zo heel erg veel verschillen? Ik heb verschillende GAE-games in FM13 gehad, de ene keer 4-4-2, de andere keer, 4-5-1 inverted pyramid, dan weer een aparte 5-2-3 (3 VC + VVL/VVR, 2x MC en 3 spitsen) en vele andere combinaties, maar het komt er gewoon nooit uit
Ik sta elke keer na +/- 10 wedstrijden laag in de middenmoot terwijl ik de friendlies bijna altijd (dik) win, en dat zijn ook niet de minste clubs.
Klopt, maar bij de eerste twee games begon het bestuur al vóór de winterstop te morren en een wedstrijd later stond ik op straatquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niks mis met niet bovenin meespelen, toch?
Kun je langzaam aan je team bouwen en betere spelers en trainers halen.
Ik heb met Eagles (en ook met Dordt) ook nog nooit succes gehad in verschillende spellen. Geen idee waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt, maar bij de eerste twee games begon het bestuur al vóór de winterstop te morren en een wedstrijd later stond ik op straat
In 12 is het een eitje om met GAE te spelen. Promoveerde dan ook meteen naar de Ere, waar ik het eerste seizoen 11e en het tweede seizoen 6e eindigde (en net naast Europees voetbal greep omdat ik in de playoffs van Fey verloor).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb met Eagles (en ook met Dordt) ook nog nooit succes gehad in verschillende spellen. Geen idee waar het aan ligt.
Wel eens in een oudere versie met Fortuna gepromoveerd en daarna ontslagen omdat ik laatste stond.
Omniworld ook mee gepromoveerd. Volendam ook. Alleen de stap naar de Eredivisie was altijd kut.
Het jammere van FM is dat er zo veel clubs inzitten, maar eigenlijk maar weinig clubs die leuk zijn om te spelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In 12 is het een eitje om met GAE te spelen. Promoveerde dan ook meteen naar de Ere, waar ik het eerste seizoen 11e en het tweede seizoen 6e eindigde (en net naast Europees voetbal greep omdat ik in de playoffs van Fey verloor).
Las even later dat Nederland een extra club Europa in mocht sturen wegens fairplay, ik helemaal blij, kijk naar de ranglijst en zie ineens de letters vEL bij De Graafschap staanKijk ik in het overzicht Eredivisie > Teams > Geel en zie dat de Graafschap de minste gele kaarten verzameld had
Nummer 16 Graafschap wèl Europa in en nummer 6 GAE niet
Daarom is er niks mis mee om unemployed te beginnen, kom je vaak clubs tegen die je niet zou kiezen; maar uiteindelijk wel hele leuke games mee hebt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het jammere van FM is dat er zo veel clubs inzitten, maar eigenlijk maar weinig clubs die leuk zijn om te spelen.
Hmm, je hebt uiteindelijk toch altijd wel een voorkeur voor een bepaalde competitie of club. Ik zou bijv. nooit in Spanje, Portugal of Turkije aan de slag gaan. In Engeland zou ik alleen met Blackpool en Mansfield willen spelen. In Nederland alleen met Twente en GAEquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Daarom is er niks mis mee om unemployed te beginnen, kom je vaak clubs tegen die je niet zou kiezen; maar uiteindelijk wel hele leuke games mee hebt.
Er zijn gewoon te veel clubs zonder geld, spelers, uitbreidingsmogelijkheden etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Daarom is er niks mis mee om unemployed te beginnen, kom je vaak clubs tegen die je niet zou kiezen; maar uiteindelijk wel hele leuke games mee hebt.
Blijkbaar niet kon hem gewoon kopen van j Aston Villa.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Agbon... die wordt toch door Blackpool gehuurd?
Met sommige clubs kan je direct oogsten, met andere clubs moet je eerst 10 jaar zwoegen in de marge (niks mis mee imo).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er zijn gewoon te veel clubs zonder geld, spelers, uitbreidingsmogelijkheden etc.
Al is het wel beter dan vroeger, waar je bijvoorbeeld niet kon spelen met Vaduz omdat geen enkele speler naar de Liechtensteinse competitie wilde komen.
Unemployed starten is altijd +1quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Is zeker niks mis mee, alleen heb ik het geduld niet om 25 jaar te spelen voordat ik een stadion heb waar meer dan 10.000 mensen in kunnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:17 schreef PirE het volgende:
[..]
Met sommige clubs kan je direct oogsten, met andere clubs moet je eerst 10 jaar zwoegen in de marge (niks mis mee imo).
MLS is overigens best leuk. 3 seizoenen gedaan in FM12 en ik kon vrij makkelijk een goed elftal neerzetten. Je moet je alleen even inlezen in alle regels en dingetjes als salary caps/draft zorgen voor een compleet andere FM-beleving.
Sta je daar met enorme kneusjes op het veldquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is zeker niks mis mee, alleen heb ik het geduld niet om 25 jaar te spelen voordat ik een stadion heb waar meer dan 10.000 mensen in kunnen.
MLS heb ik 2 keer gespeeld. 1 aardig spel met LA en een minder leuk spel met Vancouver. Je moest een X-aantal Canadezen hebben, maar er werden geen degelijke Canadese spelers gegenereerd.
Ja, ik had een sattelietclub die ieder jaar 1 Canadees erbij kreeg. En die was nog te slecht voor de Jupiler Leaguequote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Sta je daar met enorme kneusjes op het veldDat is nog een reden waarom ik de MLS zo snel beu was.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:57 schreef Keselo het volgende:
Eerste seizoen met RKC, moet uit tegen Ajax en zet ze even met 1-2 opzij
Zo doen de mannen van Waalwijk dit.
Frank de Boer is na deze wedstrijd ontslagen als trainer van Ajax
Hoeveel speelde je thuis? 2-0?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]![]()
Return tegen OM uit, zal wel 3-0/4-1 worden ofzo
Nee 1-1.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:25 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hoeveel speelde je thuis? 2-0?
RKC staat trouwens na de 19e speelronde op een keurige 8e plaatsDegradatie ontlopen was wat van mij verwacht werd, prima resultaat dus. NAC staat 3e
NAC staat hier de eerste seizoenshelft ook altijd in de top 3, en zakt daarna af naar de middenmootquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:25 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hoeveel speelde je thuis? 2-0?
RKC staat trouwens na de 19e speelronde op een keurige 8e plaatsDegradatie ontlopen was wat van mij verwacht werd, prima resultaat dus. NAC staat 3e
En, gewonnen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:46 schreef DeHovenier het volgende:
Heuj 2-0 voor tegen OM uit
Nog 23 minuten te gaan!
Zoals je kunt lezenquote:
Netjesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:54 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen![]()
M'n rechtsfullback (Harvey) haalde een 9.0 en is MoM
[ afbeelding ]
Idd, viel me meequote:
En 25 maart niet te vergeten, kijken wat er nu weer wat moois in de pijpleiding zit!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:38 schreef Keselo het volgende:
En het is 1 januari, zoveel dingen te doen. Individuele trainingen veranderen, spelers zoeken voor volgens jaar bij wie het contract bijna afloopt, al dat moois
Hoe werkt dat eigenlijk precies? Regen dag. Kun je dan gelijk spelers van andere clubs wegkapen of alleen je eigen spelers nieuwe contracten aanbieden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:45 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
En 25 maart niet te vergeten, kijken wat er nu weer wat moois in de pijpleiding zit!
Heb tot nu toe maar 2x 3,5 ster jeugd ontvangen, erg magertjes
Op 25 maart worden alleen regens in NL gegenereerd. Als je leuke ziet kun je ze een contract aanbieden. Ik heb zeer weinig ervaring hierinquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:48 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk precies? Regen dag. Kun je dan gelijk spelers van andere clubs wegkapen of alleen je eigen spelers nieuwe contracten aanbieden?
Geen zin om uit te zoekenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Op 25 maart worden alleen regens in NL gegenereerd. Als je leuke ziet kun je ze een contract aanbieden. Ik heb zeer weinig ervaring hierin
Voor de andere data:
http://www.aidtheboss.com/football-manager-2013-regen-dates/
Duitsland, Frankrijk, Brazilie en Argentinie zijn de landen waarin de beste regens worden aangemaakt. Als het zover is ga je de top5 af van de clubs in de topcompetitie en zoek je handmatig, en als je een leuke regen hebt gevonden stuur je een een scout eropaf.
Zit je dan niet aan je max salarisbudget?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:57 schreef Keselo het volgende:
Wat is dit dan, wil ik Vejinovic een contract aanbieden, hij wilt een loon van 28k, bonussen en fees van rond de 80k, allemaal geen probleem, heb ik verschillende spelers al eerder aan kunnen bieden.
Nu staat er dat ik hem max een salaris van 8k aan mag bieden, wat erg vreemd is gezien hij Key Player zou zijn, en die in mijn huidige team een max salaris van 35k hebben..
Dat kan ook, ik let vooral op spelers die me gratis worden aangeboden door zaakwaarnemers, heb al enkele successen ermee behaaldquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:00 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Geen zin om uit te zoeken
Ik laat me scouts het werk doen
Nee, heb sowieso nog 25k over, maar ik ging in de eerste helft van het seizoen ook al over mijn budget heen en toen was dit ook geen probleem.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:01 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zit je dan niet aan je max salarisbudget?
[..]
Dat kan ook, ik let vooral op spelers die me gratis worden aangeboden door zaakwaarnemers, heb al enkele successen ermee behaald
Dan weet ik het niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:03 schreef Keselo het volgende:
[..]
Nee, heb sowieso nog 25k over, maar ik ging in de eerste helft van het seizoen ook al over mijn budget heen en toen was dit ook geen probleem.
Het zou sowieso vreemd zijn als dat de reden zou zijn, de contracten gaan pas op 1 juli in en dan gaat er ook een handvol spelers de deur uit.
Staat het contractaanbod wel ingesteld op Bepalende Speler?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:20 schreef Keselo het volgende:
Ik heb het nu echt bij iedere speler die ik een contract aan wil bieden. Is het gemiddelde loon dat een Backup speler krijgt bij mij 9k, kan ik een keeper (die ik echt nodig heb wanneer Zoet vertrekt na dit seizoen) maar 1.4k aanbieden...
Mijn huidige kosten aan loon zijn 300K. Mijn budget is 325K.
Maakt niet uit waar ik het op zet. Als ik het op Key Player zet kan ik maar 8k aanbieden (in plaats van de gebruikelijke 28.5k), Als Back up maar 1.8k in plaats van de gebruikelijke 10k enz.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Staat het contractaanbod wel ingesteld op Bepalende Speler?
Da's best gayquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:23 schreef Keselo het volgende:
[..]
Maakt niet uit waar ik het op zet. Als ik het op Key Player zet kan ik maar 8k aanbieden (in plaats van de gebruikelijke 28.5k), Als Back up maar 1.8k in plaats van de gebruikelijke 10k enz.
Ja, zal wel met de redelijk benarde financiële situatie van de club te maken hebben. We staan 1,6 miljoentjes in het rood..quote:
Ik 2.7 miljoentjesquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:27 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ja, zal wel met de redelijk benarde financiële situatie van de club te maken hebben. We staan 1,6 miljoentjes in het rood..
Omdat FM13quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom krijg ik hier geen penalty tegen?
[ afbeelding ]
Dat is FM12quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:43 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Omdat FM13
Ga met vrachtwagentjes spelen jij, ksst!
Komt gewoon omdat je financiën belachelijk slecht zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:23 schreef Keselo het volgende:
[..]
Maakt niet uit waar ik het op zet. Als ik het op Key Player zet kan ik maar 8k aanbieden (in plaats van de gebruikelijke 28.5k), Als Back up maar 1.8k in plaats van de gebruikelijke 10k enz.
Haha baas, twee jaar de tijd en anders voor een top bedrag verkopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:29 schreef Sejt het volgende:
Grappig, nog nooit deze soort discussie gehad.
[ afbeelding ]
Seizoen 2013/2014:
[ afbeelding ]
Heb ik ook al een paar keer gehad. Alleen zeggen sommigen dat ze niet geloven dat we binnen 2 jaar de CL willen en willen alsnog weg. Beetje jammer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:29 schreef Sejt het volgende:
Grappig, nog nooit deze soort discussie gehad.
[ afbeelding ]
Seizoen 2013/2014:
[ afbeelding ]
Met het team, dat ik aan het bouwen ben, is het niet eens zo onrealistisch. En anders kan ik De Vrij inderdaad voor een topbedrag verkopen, zoals WhatsTheSecret zegt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb ik ook al een paar keer gehad. Alleen zeggen sommigen dat ze niet geloven dat we binnen 2 jaar de CL willen en willen alsnog weg. Beetje jammer.
Voor mij ook niet, aangezien ik al 2 jaar achter elkaar de halve finale heb gehaald en daarin nipt verloor van de eindwinaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:42 schreef Sejt het volgende:
[..]
Met het team, dat ik aan het bouwen ben, is het niet eens zo onrealistisch. En anders kan ik De Vrij inderdaad voor een topbedrag verkopen, zoals WhatsTheSecret zegt.
Herken ik wel ja, ik had dat vooral met een spits als Bony. 5-10 keer per seizoen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Voor mij ook niet, aangezien ik al 2 jaar achter elkaar de halve finale heb gehaald en daarin nipt verloor van de eindwinaar.
Heeft trouwens iemand anders ook dat 1 soort goal altijd wordt afgekeurd?
Voorzet van de zijkant, naar voren, richting de keeper en mijn spits kopt de bal er in. Wordt ALTIJD afgekeurd "want de scheidsrechter had al gefloten."
Ik heb het ongeveer om de wedstrijd. Schijtirritant.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:53 schreef WhatsTheSecret het volgende:
[..]
Herken ik wel ja, ik had dat vooral met een spits als Bony. 5-10 keer per seizoen.Heeel soms tellen ze hem maar meestal niet.
Overigens ben ik denk ik te snel kampioen geworden met United FC. Heb nu 5 wedstrijden gespeeld in de Blue Square Premier en heb pas 1 keer met geluk gewonnen en 1 keer gelijk. De rest (dik) verdiend verloren.
Damn. Heb hem voor ¤12.45. Via de Engelse webshop gekocht.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:57 schreef SteveBudin het volgende:
http://eu.download-shop.s(...)er-2013-3532-42.html
Nu slechts 11,90.
Ik zit gans niet boven mijn salarisbudget, ik heb nog 25k over.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 07:27 schreef alf89 het volgende:
[..]
Komt gewoon omdat je financiën belachelijk slecht zijn.
Waarschijnlijk zit je ook al ver boven je salarisbudget. Wees blij dat je bestuur je beschermd tegen je idiote ideeën. Eerst verkopen, voor je gaat kopen.
Zou ik een screentje mogen van je financiën dan? Het moet er haast wel slecht voor staan, anders doet je bestuur dit niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:51 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ik zit gans niet boven mijn salarisbudget, ik heb nog 25k over.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:10 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk een regen 2e in de voting.
Messi
Mischien omdat hij de beste is ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:04 schreef WhatsTheSecret het volgende:
[..]![]()
Dat moeten ze echt aanpassen in fm14, Messi wint hem áltijd.
In 2020 nog denk je?quote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef alf89 het volgende:
[..]
Zou ik een screentje mogen van je financiën dan? Het moet er haast wel slecht voor staan, anders doet je bestuur dit niet.
Het kan ook liggen aan het aantal spelers, dat je de 'Key player' status hebt gegeven. Daar staat normaal gesproken een maximum voor. Als je daar al aan zit, kan je volgens mij minder salaris bieden voor nog een key player.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:16 schreef Keselo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is niet al te best, maar zo heel erg is dit nu toch ook niet? 1 transfer en dit is opgelost.
Zorg dan voor een transfer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:16 schreef Keselo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is niet al te best, maar zo heel erg is dit nu toch ook niet? 1 transfer en dit is opgelost.
Gaat moeilijk in februariquote:
Je maakt 100k per maand verlies. Je zult dit nog wel deels goed maken aan het eind van het seizoen door toernooigeld enzo, maar reken maar op een verlies van een half miljoen ofzo. Ligt er een beetje aan wat je prestaties worden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:16 schreef Keselo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm, ok bedankt. Er zijn nog wel wat spelers die wat mij betreft weg mogen, het is maar de vraag of er clubs voor willen betalen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:46 schreef alf89 het volgende:
[..]
Je maakt 100k per maand verlies. Je zult dit nog wel deels goed maken aan het eind van het seizoen door toernooigeld enzo, maar reken maar op een verlies van een half miljoen ofzo. Ligt er een beetje aan wat je prestaties worden.
Je bestuur zal dus alleen nog maar strenger worden. Spelers verkopen dus.
Altijd leuk idd, heb nu 2 speler lopen die worden getutored.quote:
Dat eerste.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:07 schreef Keselo het volgende:
Een redelijke youth intake, 2 met 2,5 ster potentieel en een 4 ster potentieel.
Is het verstandiger om een jongen van 16 uit te lenen aan een Jupiler team waar hij een basisplaats heeft, of om hem gewoon in mijn jeugd te laten voor een jaartje?
quote:
Toen ik met Lille speelde werden ze kampioen en nu mijn stoke game zitten ze in de JLquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat eerste.
Of heb je 5 sterren jeugdtraining?
[..]
Een paar seizoen geleden werden ze nog kampioen in de ED!
Dan moet je gewoon je oudere spelers aanspreken, Privégesprek > Ontwikkeling > Begeleiding, dan kun je een jonkie kiezen die door je ouwe rot "getraind" wordt. Je moet er wel even op letten dat ze dezelfde persoonlijkheid hebben, anders willen ze niet of werkt het nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:03 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Altijd leuk idd, heb nu 2 speler lopen die worden getutored.
Heb dat berichtje maar 1x gehad tot nu toe.
Omdat senioren nou eenmaal makkelijk gaan liggen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn jeugdtraining is complete bagger en er is geen geld om het te verbeterenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat eerste.
Of heb je 5 sterren jeugdtraining?
[..]
Een paar seizoen geleden werden ze nog kampioen in de ED!
Gewoon een club zoeken waar je een goed gevoel bij hebt. Wat voor uitdaging zoek je, financieel of sportief?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik zoek een leuke ploeg om compleet opnieuw te beginnen. Uitdaging mag er zeker in zitten, maar wel het liefst in een Westers voetballand.
Beide eigenlijk welquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:38 schreef PirE het volgende:
[..]
Gewoon een club zoeken waar je een goed gevoel bij hebt. Wat voor uitdaging zoek je, financieel of sportief?
Real Oviedo ofzo? Of zo'n Italiaanse club die failliet is gegaan en vervolgens weer in de lagere divisie's is begonnen (Salernitana).quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Beide eigenlijk welKlein beginnen, goed scouten, etc
Preciesquote:
Je kunt X procent van de opbrengst opnieuw in salaris/transfergeld steken, zo begrijp ik het iig.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:19 schreef Keselo het volgende:
Als ik spelers verkoop gaat een deel van de opbrengt naar mijn salaris/transferbudget, dat dan blijvend hoger wordt, correct?
In mijn games wisselen Messi en Hazard elkaar continu af.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:10 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk een regen 2e in de voting.
Messi
Er staan meer mensen in het veld dan op de tribunequote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was... ehm... Fleetwood (of Kidderminster) - Mansfield. 258 toeschouwersquote:Op zondag 26 mei 2013 01:49 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Er staan meer mensen in het veld dan op de tribune![]()
Mijn situatie nu:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:16 schreef Keselo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Screen van The Saint=quote:Op zondag 26 mei 2013 07:19 schreef DeHovenier het volgende:
e gast is 21 jaar en verdient een half miljoen per maand. Kom ik aan met met m'n 50k/maand voor The Saint
1e wedstrijd is uit....
Dat wordt counteren!
quote:Op zondag 26 mei 2013 03:32 schreef DeHovenier het volgende:
Altijd leuk om in de 94e minuut de winnende goal te scoren tegen de nummer 3 (Vitesse)![]()
quote:Op zondag 26 mei 2013 05:50 schreef DeHovenier het volgende:
1-0 uit gewonnen van Girondins Bordeaux door The Saint
quote:Op zondag 26 mei 2013 06:15 schreef DeHovenier het volgende:
TUUT CHIPS
Nu thuis tegen Bordeaux... spannund
quote:
quote:
Slaap jij nietquote:Op zondag 26 mei 2013 07:19 schreef DeHovenier het volgende:
Kak, kwartfinale is tegen Fulham, die de topscoorder van de EL in huis heeft
Die gast is 21 jaar en verdient een half miljoen per maand. Kom ik aan met met m'n 50k/maand voor The Saint
1e wedstrijd is uit....
Dat wordt counteren!
Ja, die ligt nu tot een uur of 3/4 knock outquote:
Zonder al te negatief te willen klinken, wil ik je toch nog wel even melden dat dit verlies waarschijnlijk blijvend is als je in de middenmoot van de Eredivisie speelt. Ik speel al enige maanden niet meer in de eredivisie, maar volgens mij krijg je voor plaats 8 ongeveer 800.000. Als je dan geen Europees voetbal haalt, is het verlies wat je leidt blijvend en zul je ook volgend jaar geen grote transfers kunnen doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:02 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hmm, ok bedankt. Er zijn nog wel wat spelers die wat mij betreft weg mogen, het is maar de vraag of er clubs voor willen betalen.
Met nog 8 wedstrijden te spelen staan we in ieder geval op een keurige 7e plaats in de EredivisieVan de 8 wedstrijden zijn er 7 die we onder normale omstandigheden gewoon zouden moeten winnen.
quote:
quote:Op zondag 26 mei 2013 11:34 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ja, die ligt nu tot een uur of 3/4 knock out
Wat is zijn echte naam?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]![]()
Ze hebben ook Falcao. Dat wordt leuk
Alexis Sainrimat-Moreira.quote:
Dat is best een aardige speler en hij lijkt zeer veel te scoren. Het lijkt alsof je het beste uit hem weet te halen.quote:
Heeft zich wel ziek ontwikkeld bij jou danquote:Op zondag 26 mei 2013 16:47 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Alexis Sainrimat-Moreira.
M'n beste mid ligt er 4 weken uit en mist dus de halve bekerfinale tegen Excelsior en de EL kwartfinale![]()
Daar ben ik wel blij mee iddquote:Op zondag 26 mei 2013 16:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat is best een aardige speler en hij lijkt zeer veel te scoren. Het lijkt alsof je het beste uit hem weet te halen.
Ja, hij gaat lekkerquote:Op zondag 26 mei 2013 16:49 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Heeft zich wel ziek ontwikkeld bij jou dan
In mijn game 2 sterren potentieel in vergelijking met Aubameyang/Lacazette/Belfodil
Ik kreeg 1.8 voor mijn 9e plaats en aan het begin van het seizoen daarna kreeg ik 2.29m aan tv rechten. Met een gemiddeld maandelijks verlies van 200-300k zie ik er toch wel een stijgende lijn inquote:Op zondag 26 mei 2013 15:50 schreef alf89 het volgende:
[..]
Zonder al te negatief te willen klinken, wil ik je toch nog wel even melden dat dit verlies waarschijnlijk blijvend is als je in de middenmoot van de Eredivisie speelt. Ik speel al enige maanden niet meer in de eredivisie, maar volgens mij krijg je voor plaats 8 ongeveer 800.000. Als je dan geen Europees voetbal haalt, is het verlies wat je leidt blijvend en zul je ook volgend jaar geen grote transfers kunnen doen.
Je selectie dus goed doorlichten. Kijken welke spelers weinig minuten maken en mocht er daar een bij zitten met een bovengemiddeld hoog salaris die weg doen.
0-0 is goed tochquote:Op zondag 26 mei 2013 19:19 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
En m'n keep haalde een 9.3 en is MoM
0-0 is prima, 't is meer dat die andere teams ook 0-0 en 0-1 hebben gespeeld.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:24 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
0-0 is goed toch![]()
Cambuur in de kwartfinale van de EL![]()
Hoeveel seizoenen speel je al Eredivisie?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:31 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
0-0 is prima, 't is meer dat die andere teams ook 0-0 en 0-1 hebben gespeeld.
Ja gaat lekker
En ook weer in de bekerfinale
Alleen in de ED sta ik 7e, en financieel gezien gaat het slecht
Ik denk dat ik een speler verkoop, zal wel zo;n 6 mln opleveren.
Je moet in het begin sowieso veel sterkhouders verkopen met dikke winst. Zo kan je makkelijker toptalenten binnenhalen en later de sterkhouders betere contracten aanbieden.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:31 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
0-0 is prima, 't is meer dat die andere teams ook 0-0 en 0-1 hebben gespeeld.
Ja gaat lekker
En ook weer in de bekerfinale
Alleen in de ED sta ik 7e, en financieel gezien gaat het slecht
Ik denk dat ik een speler verkoop, zal wel zo;n 6 mln opleveren.
Ok.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb met de Jong, Sigthorsson en Hoesen aardige spitsen rondlopen en dan heb ik ook nog Menig op de tribune die best mee kan komen.
Daarachter heb ik echter ook 2 talentvolle regens die door moeten gaan stromen. Ik denk dat ik Hoesen maar ga verkopen. Hij staat in de weg, hoewel het echt geen slechte speler is.
Nee joh.. Hoesen is sowieso niet goed genoeg in FM.quote:
Die gast was baas met mijn laatste Ajax game. Scoorde 4x in één wedstrijd in de CLquote:Op zondag 26 mei 2013 19:45 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Nee joh.. Hoesen is sowieso niet goed genoeg in FM.
Niet voor ajax tenminste..
Als een speler een paar jaar onder contract staat bij me, ga ik een emotionele band met ze aan.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:45 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Nee joh.. Hoesen is sowieso niet goed genoeg in FM.
Niet voor ajax tenminste..
quote:Op zondag 26 mei 2013 19:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als een speler een paar jaar onder contract staat bij me, ga ik een emotionele band met ze aan.
Dan stuur ik ze niet zo gemakkelijk weg.
quote:Op zondag 26 mei 2013 19:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als een speler een paar jaar onder contract staat bij me, ga ik een emotionele band met ze aan.
Dan stuur ik ze niet zo gemakkelijk weg.
5 seizoenen.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoeveel seizoenen speel je al Eredivisie?
Sterkhouders?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:34 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Je moet in het begin sowieso veel sterkhouders verkopen met dikke winst. Zo kan je makkelijker toptalenten binnenhalen en later de sterkhouders betere contracten aanbieden.
Je zit pas in 2019?
Ik speel met Cambuur, ik moet eerst alles opbouwen enzo.quote:
Weet ikquote:Op zondag 26 mei 2013 20:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik speel met Cambuur, ik moet eerst alles opbouwen enzo.
Ja, ik weet het. Alleen als ze echt slecht spelen, zoals Moisander, dan is het geen punt.quote:
Erg he?quote:
Ik heb dat met regens vooralquote:Op zondag 26 mei 2013 20:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Erg he?
Zelfs met jeugdspelers.
"Maar hij is zoveel beter geworden, misschien kan hij wel een paar wedstrijdjes op de bank zitten. "
Ik koop niks. Ik heb 20 miljoen transfergeld (lager kan ik het niet zetten) en 47 miljoen salarisbudget. Daarvan gebruik ik 17.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb dat met regens vooral. Zo'n gast bij St. Pauli die er al vanaf het eerste seizoen bij was enzo. Kon ik niet verkopen dan
Geen idee, ik pas me nooit op die manier aan aan de tegenstander.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:10 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe kan ik hiertegen het beste spelen?
[ afbeelding ]
Gewoon je standaard tactiek doen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:10 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe kan ik hiertegen het beste spelen?
[ afbeelding ]
Met St. Pauli kocht ik wel veel. Had het geld toch. Nu met GAE vooral veel huren enzoquote:Op zondag 26 mei 2013 20:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik koop niks. Ik heb 20 miljoen transfergeld (lager kan ik het niet zetten) en 47 miljoen salarisbudget. Daarvan gebruik ik 17.
Mja, gaat wel.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik koop niks. Ik heb 20 miljoen transfergeld (lager kan ik het niet zetten) en 47 miljoen salarisbudget. Daarvan gebruik ik 17.
[..]
Geen idee, ik pas me nooit op die manier aan aan de tegenstander.
Maar ze hangen aardig terug, waardoor combineren moeilijk is. Weinig ruimte.
Heb je goede koppers?
Met goede koppers kun je de bal over de flanken spelen, daarbij dat blok op het middenveld ontlopend, en de bal naar je targetman sturen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, gaat wel.
Gebruiken jullie die shouts?
Thanks, zal het proberen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Met goede koppers kun je de bal over de flanken spelen, daarbij dat blok op het middenveld ontlopend, en de bal naar je targetman sturen.
quote:Op zondag 26 mei 2013 20:22 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
De spelers die ingeschreven zijn voor de Champions League, bijna de helft uit de jeugdopleiding
Dat doe jij snelquote:Op zondag 26 mei 2013 21:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Periodekampioen. Sowieso play-offs spelen dus
Die 8 potjes zijn zo gespeeld hoor. Ik speel volledige versie gewoonquote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Dat doe jij snel![]()
Niet de volledige versie?
Je moet er nog ff inkomenquote:Op zondag 26 mei 2013 21:32 schreef dion_v_k het volgende:
Ik heb sinds lange tijd fm ook maar eens hervat.
Voordat ik stopte won ik nog met 9-1 van psv, nu mijn eerste wedstrijd verloren van feyenoord met 1-0
Zuur idd.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:44 schreef dion_v_k het volgende:
Godverdomme zegSta ik 2-0 voor thuis tegen Barca en wie krijgt het in de laatste 10 minuten op zijn heupen? Juist: Messi. 2-2 als uitslag terwijl ik veel beter was
![]()
![]()
En?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:53 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zuur idd.
Eens kijken wat t wordt tegen Fulham!
5 spelers van mij hebben geel...
Zoals.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
Leuk dat al die failliete clubjes nog in het spel zitten
quote:Op zondag 26 mei 2013 22:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Jammer, uit de beker na penalty's tegen NAC.
2-0 verloren door goals van Lars Heinrich (21 jr, 26 mln waard en verdient 550k/maand) en Falcao (33 jr, 5 mln waard en verdient 750k/maand).quote:
Niet slecht hoor. Jouw game lijkt me erg leukquote:Op zondag 26 mei 2013 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
2-0 verloren door goals van Lars Heinrich (21 jr, 26 mln waard en verdient 550k/maand) en Falcao (33 jr, 5 mln waard en verdient 750k/maand).
De meeste Fulhamspelers verdienen tegen de 300k/maand, daar kan ik niet tegenop voetballen
Wel leuk dat ik nu al de kwartfinale van de EL heb gehaald hoewel ik pas vorig seizoen voor het eerst met de EL heb meegedaan
Dan pak ik de beker maar.
Bedanktquote:Op zondag 26 mei 2013 23:04 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Niet slecht hoor. Jouw game lijkt me erg leuk![]()
Falcao bij Fulham![]()
`quote:Op zondag 26 mei 2013 23:14 schreef DeHovenier het volgende:
Als enkele spelers 70%/75% conditie hebben in de rust, wisselen jullie ze dan?
quote:Op zondag 26 mei 2013 23:14 schreef DeHovenier het volgende:
Meestal pas na 60 minutenquote:Op zondag 26 mei 2013 23:14 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb een vrouwelijk staflid, nog nooit eerder gezien en ik weet ook niet meer waar ik haar opgepikt hebquote:Op zondag 26 mei 2013 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Net een vrouw, die Foeke
[ afbeelding ]
edit
Ik had gereageerd op hem en gezegd dat ik niet z'n grootste fan was, zegt hij dat het insgelijks is
Ja je ging de kroeg in, en je dronk wat. En de ochtend erna wordt je wakker met een nieuw staflid naast je zijde. Leg dat maar eens uit!quote:Op zondag 26 mei 2013 23:39 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik heb een vrouwelijk staflid, nog nooit eerder gezien en ik weet ook niet meer waar ik haar opgepikt heb![]()
quote:Op zondag 26 mei 2013 23:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja je ging de kroeg in, en je dronk wat. En de ochtend erna wordt je wakker met een nieuw staflid naast je zijde. Leg dat maar eens uit!
hihahoquote:Op zondag 26 mei 2013 23:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach dan stop je er maar een piemel in.
Ik heb dat ook wel eens gehad, gebeurt vaker wanneer de spelers geen vertrouwen in je hebbenquote:
Jammer!quote:Op maandag 27 mei 2013 00:18 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
Kut, gemistHij zat zonder club en nu is hij terug bij Sporting
Bij mij vroeg hij toen veel te veel salaris, en ging hij voor veel minder bij Sporting voetballen. De lul.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:18 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
Kut, gemistHij zat zonder club en nu is hij terug bij Sporting
quote:
Mja, mijn spelers zijn nog gewoon te jong, te onervaren en te slecht om het op te nemen tegen de grote ploegen.quote:
Dat gebeurd zo vaak. Je bied 10k per week en dan tekenen ze bij een andere club voor 1k per weekquote:Op maandag 27 mei 2013 00:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij mij vroeg hij toen veel te veel salaris, en ging hij voor veel minder bij Sporting voetballen. De lul.
Netjesquote:Op maandag 27 mei 2013 00:55 schreef DeHovenier het volgende:
Gelukkig gewonnen van H'veen met 2-1, 2x The Saint
Hij scoorde ook z'n 50e doelpunt van dit seizoen
Sta nu 5e, mooie plek. Komende seizoen zal Cambuur een subtopper blijven.
Het seizoen voor ik 6e werd eindigde ik ook op de 5e plaats. Ik wil de lat wel hoger leggen, maar ik kan moeilijk winnen van Vitesse, Ajax, FEY, PSV enz. Dus dat gaat dan een beetje moeilijkquote:Op maandag 27 mei 2013 01:03 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Netjes![]()
Maar je moet de lat elk seizoen toch hoger leggen?
Vorig seizoen 6e, nu 5e.. Dan moet je toch volgend seizoen proberen in de top 3 te eindigen
Ga eens flink doorselecteren dan. Gewoon een grote schoonmaak houden.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:17 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het seizoen voor ik 6e werd eindigde ik ook op de 5e plaats. Ik wil de lat wel hoger leggen, maar ik kan moeilijk winnen van Vitesse, Ajax, FEY, PSV enz. Dus dat gaat dan een beetje moeilijk
Nu de playoffs spelen voor de EL tegen Grunn, moet geen probleem zijn.
En ik kreeg dit:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat er dan allemaal is gebeurd
Z'n determinatie is nu 17, kan je zien hoe hoog het eerst was?
quote:Op maandag 27 mei 2013 01:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ga eens flink doorselecteren dan. Gewoon een grote schoonmaak houden.
Nee, maar je krijgt enkel dit bericht wanneer dat een enorme boost is. dus van bijv. 8 naar 17 ofzo.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:17 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het seizoen voor ik 6e werd eindigde ik ook op de 5e plaats. Ik wil de lat wel hoger leggen, maar ik kan moeilijk winnen van Vitesse, Ajax, FEY, PSV enz. Dus dat gaat dan een beetje moeilijk
Nu de playoffs spelen voor de EL tegen Grunn, moet geen probleem zijn.
En ik kreeg dit:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat er dan allemaal is gebeurd
Z'n determinatie is nu 17, kan je zien hoe hoog het eerst was?
Mja, mijn team heeft de laagste gemiddelde leeftijd van de hele ED. Dan is het wel knap dat ik relatief zo hoog eindig.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ga eens flink doorselecteren dan. Gewoon een grote schoonmaak houden.
Mijn team ook, gemiddeld 21 jaar en al 5 jaar kampioenquote:Op maandag 27 mei 2013 01:24 schreef DeHovenier het volgende:
Wel leuk btw, 16jarig ventje dat net bij de jeugd is gekomen is nu al opgeroepen voor de U19
[..]
Mja, mijn team heeft de laagste gemiddelde leeftijd van de hele ED. Dan is het wel knap dat ik relatief zo hoog eindig.
Maar dan kan je nog wel de minste spelers verkopen en betere er voor terughalen. Dan zet je stappen.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:24 schreef DeHovenier het volgende:
Wel leuk btw, 16jarig ventje dat net bij de jeugd is gekomen is nu al opgeroepen voor de U19
[..]
Mja, mijn team heeft de laagste gemiddelde leeftijd van de hele ED. Dan is het wel knap dat ik relatief zo hoog eindig.
Jonge teamsquote:Op maandag 27 mei 2013 01:25 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Mijn team ook, gemiddeld 21 jaar en al 5 jaar kampioen
Ik ben een keer 6 jaar ongeslagen geweest in de CLquote:Op maandag 27 mei 2013 01:29 schreef dion_v_k het volgende:
Ik krijg net een bericht dat ik al 3 jaar en 4 maanden ongeslagen ben in de KNVB beker![]()
Wutt?quote:Op maandag 27 mei 2013 01:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben een keer 6 jaar ongeslagen geweest in de CL
Jaquote:Op maandag 27 mei 2013 01:31 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Wutt?
Dus zeker 5x achter elkaar kampioen?
Ja, maar die van jou zijn vast een stukkie beterquote:Op maandag 27 mei 2013 01:25 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Mijn team ook, gemiddeld 21 jaar en al 5 jaar kampioen
Moeilijk te zeggen wie de mindere spelers zijn. Overall haalt iedereen goede cijfers.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar dan kan je nog wel de minste spelers verkopen en betere er voor terughalen. Dan zet je stappen.
Ik kijk dan naar de sterren. Als iemand 3 sterren heeft dan gooi ik hem er uit. Soms al met 3,5 sterquote:Op maandag 27 mei 2013 01:32 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja, maar die van jou zijn vast een stukkie beter
[..]
Moeilijk te zeggen wie de mindere spelers zijn. Overall haalt iedereen goede cijfers.
Ik heb geen enkele speler met 5 sterren, en een stuk of 3 met 4 sterren. Dan ga ik geen spelers eruitschoppen die 3 sterren halen.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik kijk dan naar de sterren. Als iemand 3 sterren heeft dan gooi ik hem er uit. Soms al met 3,5 ster.
Ja maar je moet juist net die spelers hebben die iets beter zijn en dus ook goed tegen Ajax, Fey en PSV spelen.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:32 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja, maar die van jou zijn vast een stukkie beter
[..]
Moeilijk te zeggen wie de mindere spelers zijn. Overall haalt iedereen goede cijfers.
Waarom niet? Wordt je snel beterquote:Op maandag 27 mei 2013 01:34 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele speler met 5 sterren, en een stuk of 3 met 4 sterren. Dan ga ik geen spelers eruitschoppen die 3 sterren halen.
En ik ga ook niet veel geld betalen voor spelers die wel 5 sterren halen.
Gierigquote:Op maandag 27 mei 2013 01:34 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele speler met 5 sterren, en een stuk of 3 met 4 sterren. Dan ga ik geen spelers eruitschoppen die 3 sterren halen.
En ik ga ook niet veel geld betalen voor spelers die wel 5 sterren halen.
Mja, nu nog die spelers vinden danquote:Op maandag 27 mei 2013 01:34 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ja maar je moet juist net die spelers hebben die iets beter zijn en dus ook goed tegen Ajax, Fey en PSV spelen.
Als je het met spelers blijft doen die je nu hebt blijf je een subtopper
Ik heb zo ff niet miljoenen beschikbaar.quote:
Daarom moet je ook die mindere verkopen en van dat geld toppers halen. Dat is mijn beleid altijd tenminstequote:Op maandag 27 mei 2013 01:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, nu nog die spelers vinden dan
[..]
Ik heb zo ff niet miljoenen beschikbaar.
Ligt er ook aan bij welke club je kijktquote:Op maandag 27 mei 2013 01:37 schreef dion_v_k het volgende:
Het zijn vaak ook spelers tot 18 jaar die 5 sterren halen, daarna gaat dat alweer omlaag.
Ik heb nog nooit een speler gescout van 20 of ouder die 5 sterren haalde.
Of mijn scouts zijn gewoon te kritisch
Ik ookquote:Op maandag 27 mei 2013 01:45 schreef DeHovenier het volgende:
Ik denk dat het verstandig is dat ik nu wel ga slapen
Heeft de vorm van de spelers ook invloed op het aantal sterren?quote:Op maandag 27 mei 2013 09:10 schreef Sejt het volgende:
Je moet je niet blindstaren op sterren.
Sterren zijn gebaseerd op de vergelijking met je (andere) huidige spelers. Als je een geweldige aanvaller hebt, zal je minder snel een nieuwe aanvaller vinden met meer sterren dan je huidige.
Daarom kan ook een 3,5 sterren speler terugvallen naar 2,5 sterren (zonder omlaag te gaan in stats), puur en alleen omdat je betere spelers aan het halen bent voor die positie.
Daarnaast is het afhankelijk van de Current / Potential Ability inschattingswaarde van je assistent. Als die daar slecht in is, moet je al helemaal weinig waarde hechten aan de sterren.
Naar mijn weten niet.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:49 schreef daeh het volgende:
[..]
Heeft de vorm van de spelers ook invloed op het aantal sterren?
Ah, dat wist ik niet.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:10 schreef Sejt het volgende:
Sterren zijn gebaseerd op de vergelijking met je (andere) huidige spelers. Als je een geweldige aanvaller hebt, zal je minder snel een nieuwe aanvaller vinden met meer sterren dan je huidige.
Daarom kan ook een 3,5 sterren speler terugvallen naar 2,5 sterren (zonder omlaag te gaan in stats), puur en alleen omdat je betere spelers aan het halen bent voor die positie.
Daarnaast is het afhankelijk van de Current / Potential Ability inschattingswaarde van je assistent. Als die daar slecht in is, moet je al helemaal weinig waarde hechten aan de sterren.
Voorbeeld in mijn huidige Feyenoord game:quote:
Daarom verkoop ik ze ook. Omdat ik dan betere spelers kan halen, of talenten uit de jeugd die beter kunnen wordenquote:Op maandag 27 mei 2013 09:10 schreef Sejt het volgende:
Transfervrije spelersquote:Op maandag 27 mei 2013 12:36 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Eindelijk bijna mijn seizoen klaar.
Kwam halverwege het seizoen bij Fiorentina binnen. Stonden laag, selectie uit balans, veel gehuurde spelers, sterspelers maanden lang geblesseerd (Jovetic en Rossi). Aangezien dat ik alleen maar in de middenmoot hoef te eindigen had ik besloten om mijn selectie het lopende seizoen niet meer te versterken, en vol mijn transferbudget voor transfervrije spelers voor volgend seizoen te gebruiken.
Nu 10de, saai seizoen(loopt totaal nog niet). Maar doelstelling ga ik halen, en kijk echt uit naar volgend seizoen. Dan komen er een aantal versterkingen en moet mijn selectie minder afhankelijk zijn van huurspelers, en vooral breder zijn.
Tot nu toe binnen voor volgend seizoen:
- Douglas
- Casarini (MC van Bologna, uitgehuurd aan andere club) --> zeer goede ervaringen mee in andere games.
- 'D Agostino --> Ouder, maar vooral goede breedte versterking. Wederom MC
- Morganella --> RB, speel nu zonder back-up rb
- Mudingyangi --> Komt van Bologna maar is dit seizoen verhuurd aan Inter en speelt daar alles. Verdedigende middenvelder. Komt goed van pas ivm rouleren van systemen
- David Ospina --> Noodzakelijk, aangezien mijn huidige keeper gehuurd is; tweede keeper kan het niveau nog niet aan.
- Renzetti --> Revelatie bij mij in de Serie B, Moet de concurentie aangaan voor de LB; waar ik dit seizoen ook geen back-up voor had.
- Sapunaru --> Concurentie voor de RB.
Hopelijk blijven komend seizoen Jovetic (loopt wel te zeuren dat hij naar een grotere club wil), Rossi & Valero. Dan moet ik alleen nog een spits/buitenspelers halen.
quote:Op maandag 27 mei 2013 11:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nou, ik heb via steam het spel "gemaakt". Maand gespeeld, weer een runtime error.
Ik ben er klaar mee. Eerste keer dat ik dit meemaak met een spel. Ik ga geen geld meer aan ze besteden iig.
Ik heb wel 2 talenten in m'n jeugd (4 sterren) die beter kunnen worden, alleen ze zijn nog 16 en gaat het team achteruit in kwaliteit als zij er in komen.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom verkoop ik ze ook. Omdat ik dan betere spelers kan halen, of talenten uit de jeugd die beter kunnen worden
Je moet ze ook vooral laten invallen als je veel voor staat of in wedstrijden tegen de kleintjes enzo.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
[..]
Ik heb wel 2 talenten in m'n jeugd (4 sterren) die beter kunnen worden, alleen ze zijn nog 16 en gaat het team achteruit in kwaliteit als zij er in komen.
Welke systemen ga je rouleren?quote:Op maandag 27 mei 2013 12:36 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Eindelijk bijna mijn seizoen klaar.
Kwam halverwege het seizoen bij Fiorentina binnen. Stonden laag, selectie uit balans, veel gehuurde spelers, sterspelers maanden lang geblesseerd (Jovetic en Rossi). Aangezien dat ik alleen maar in de middenmoot hoef te eindigen had ik besloten om mijn selectie het lopende seizoen niet meer te versterken, en vol mijn transferbudget voor transfervrije spelers voor volgend seizoen te gebruiken.
Nu 10de, saai seizoen(loopt totaal nog niet). Maar doelstelling ga ik halen, en kijk echt uit naar volgend seizoen. Dan komen er een aantal versterkingen en moet mijn selectie minder afhankelijk zijn van huurspelers, en vooral breder zijn.
Tot nu toe binnen voor volgend seizoen:
- Douglas
- Casarini (MC van Bologna, uitgehuurd aan andere club) --> zeer goede ervaringen mee in andere games.
- 'D Agostino --> Ouder, maar vooral goede breedte versterking. Wederom MC
- Morganella --> RB, speel nu zonder back-up rb
- Mudingyangi --> Komt van Bologna maar is dit seizoen verhuurd aan Inter en speelt daar alles. Verdedigende middenvelder. Komt goed van pas ivm rouleren van systemen
- David Ospina --> Noodzakelijk, aangezien mijn huidige keeper gehuurd is; tweede keeper kan het niveau nog niet aan.
- Renzetti --> Revelatie bij mij in de Serie B, Moet de concurentie aangaan voor de LB; waar ik dit seizoen ook geen back-up voor had.
- Sapunaru --> Concurentie voor de RB.
Hopelijk blijven komend seizoen Jovetic (loopt wel te zeuren dat hij naar een grotere club wil), Rossi & Valero. Dan moet ik alleen nog een spits/buitenspelers halen.
Daar doe ik nog te weinig aan. Komend seizoen ga ik dat meer doen.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet ze ook vooral laten invallen als je veel voor staat of in wedstrijden tegen de kleintjes enzo.
Ik stal sowieso altijd mijn beste talenten bij de reserves. Ook omdat ze dan wedstrijden spelen op hoger niveau.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:33 schreef DeHovenier het volgende:
Kan ik trouwens beter talentjes bij m'n reserves stallen ipv in de U19 te laten? Want bij de Reserves krijgen ze betere training.
4-4-2/4-1-3-2 Met Defensieve middenvelder en 3 platte MC's/ 4-4-2 diamondquote:
Ok.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:35 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
4-4-2/4-1-3-2 Met Defensieve middenvelder en 3 platte MC's/ 4-4-2 diamond
Die laatste te vervangen door een 4-3-3 bij een goede rechtsbuiten deze zomer.
Heb ze overgeheveldquote:Op maandag 27 mei 2013 16:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik stal sowieso altijd mijn beste talenten bij de reserves. Ook omdat ze dan wedstrijden spelen op hoger niveau.
Is dat zijn bijnaam ofzo?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:21 schreef DeHovenier het volgende:
Van Grunn uit gewonnen met 3-0 en dus door met 5-2 naar de 2e ronde Kwal. wedstr. EL
The Saint scoorde er weer 2, en dus:
[ afbeelding ]
AZ heeft H 'veen verslagen, dus moet ik nu tegen AZ.
quote:
quote:Op maandag 27 mei 2013 17:29 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Alexis 'The Saint' Sainrimat-Moreira.
Binnenkort komt er een Cambuurshirtje met zijn naam mijn kant op
Hoe heb je je versterkt in de zomer?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben bang dat ik er kansloos ga uitvliegen
Vooral wat spelers gehuurd en transfervrij wat gehaald. Maar niet goed genoeg, maar veel geld had ik niet. Dus kon ook niet investeren in de faciliteiten. Voor de staf heb ik wel redelijke mensen gehaald.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe heb je je versterkt in de zomer?
Spelers, staf, faciliteiten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb tot nu toe alleen voor Rudinei een bedragje betaalt, de rest is transfervrij.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef Typisch het volgende:
Zojuist het seizoen 16-17 afgerond met FC Dordrecht. Na mijn promotie in 2013 elke keer meegedraaid met de (sub)top en steeds net naast een EL ticket gegrepen (5e op doelsaldo en dan verliezen in de play-offs bijvoorbeeld). Dit seizoen zou het moeten gebeuren onder leiding van aanvoerder Maduro (
) en mijn nieuwe rood harige Braziliaanse spits genaamd Rudinei. Maar het seizoen verliep stroef en uiteindelijk eindigde ik kansloos op een 11e plek op 10 punten van nummer 8 Vitesse.
Maar gelukkig heb ik alsnog Europees voetbal weten te halen door de beker te winnen.De lastigste tegenstander was ADO (die doorgegroeid zijn en nu een begroting hebben van 44 miljoen
). Dit seizoen heb ik ruim 5 miljoen euro winst gemaakt, mede door het succes in de beker. Doordat ik een stadion heb laten bouwen moet er elke maand iets minder dan 500k opgehoest worden, maar dat is goed te doen met een succesje als dit.
Dit is mijn opstelling atm:
[ afbeelding ]
Volgend seizoen komen er 2 regens uit Zuid-Amerikanen richting het FC Dordrecht Stadium samen met Vilhena. Alle drie transfervrij overgenomen.
De meest spraakmakende regens zet ik even in een spoilertje:Wat is de capaciteit van je nieuwe stadion?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb tot nu toe alleen voor Rudinei een bedragje betaalt, de rest is transfervrij.Oh.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat is de capaciteit van je nieuwe stadion?
Ik ben nu met GAE en trek ongeveer 6000 mensen. Dus moest ook ooit een nieuw stadion krijgen. Heb alleen geen geld.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sponsor die 1.5 miljoen per jaar betaalt, moet zelf nog iets van 4-5 miljoen betalen dan per jaar. En er is nog mogelijkheid tot uitbreiden volgens mij. Gaat ook nog wel even duren, voordat ik er voordeel van heb want voorlopig verkoop ik nog geen 5,000 seizoenkaarten.![]()
Alleen met wedstrijden tegen Feyenoord e.d. is het uitverkocht.
Ik had ook geen geld. Heb nu een omzet van zo'n 20 miljoen (groeit wel hard) en een schuld van 70 miljoen.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben nu met GAE en trek ongeveer 6000 mensen. Dus moest ook ooit een nieuw stadion krijgen. Heb alleen geen geld.
Ik moet nu maar zien te overleven in de Eredivisie. Te snel gepromoveerdquote:Op maandag 27 mei 2013 20:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik had ook geen geld. Heb nu een omzet van zo'n 20 miljoen (groeit wel hard) en een schuld van 70 miljoen.Maar kan het makkelijk betalen voorlopig. Als ik een jaar het niet zou redden dan verkoop ik gewoon een van mijn gratis opgehaalde spelers.
Overigens ook nog wat extra transfers gedaan in aanloop van het seizoen 17-18. Nieuwe Belgische linksback gekocht (regen) en een links buiten uit Spanje. Beide ongeveer gelijkwaardig aan wat ik had staan maar heb mijn vast links buiten en back voor miljoenen verkocht.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef Typisch het volgende:
Zojuist het seizoen 16-17 afgerond met FC Dordrecht. Na mijn promotie in 2013 elke keer meegedraaid met de (sub)top en steeds net naast een EL ticket gegrepen (5e op doelsaldo en dan verliezen in de play-offs bijvoorbeeld). Dit seizoen zou het moeten gebeuren onder leiding van aanvoerder Maduro (
) en mijn nieuwe rood harige Braziliaanse spits genaamd Rudinei. Maar het seizoen verliep stroef en uiteindelijk eindigde ik kansloos op een 11e plek op 10 punten van nummer 8 Vitesse.
Maar gelukkig heb ik alsnog Europees voetbal weten te halen door de beker te winnen.De lastigste tegenstander was ADO (die doorgegroeid zijn en nu een begroting hebben van 44 miljoen
). Dit seizoen heb ik ruim 5 miljoen euro winst gemaakt, mede door het succes in de beker. Doordat ik een stadion heb laten bouwen moet er elke maand iets minder dan 500k opgehoest worden, maar dat is goed te doen met een succesje als dit.
Dit is mijn opstelling atm:
[ afbeelding ]
Volgend seizoen komen er 2 regens uit Zuid-Amerikanen richting het FC Dordrecht Stadium samen met Vilhena. Alle drie transfervrij overgenomen.
De meest spraakmakende regens zet ik even in een spoilertje:Doe je goed! En mooie spelers, helemaal mooi dat je ze transfervrij hebt gehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb tot nu toe alleen voor Rudinei een bedragje betaalt, de rest is transfervrij.Waarom laat je dan een nieuw stadion bouwenquote:Op maandag 27 mei 2013 20:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sponsor die 1.5 miljoen per jaar betaalt, moet zelf nog iets van 4-5 miljoen betalen dan per jaar. En er is nog mogelijkheid tot uitbreiden volgens mij. Gaat ook nog wel even duren, voordat ik er voordeel van heb want voorlopig verkoop ik nog geen 5,000 seizoenkaarten.![]()
Alleen met wedstrijden tegen Feyenoord e.d. is het uitverkocht.
Children of the night. What music they make.
Het oude stadfion was helemaal ruk. Moest ook gaan betalen voor een nieuwe grasmat e.d.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:34 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Doe je goed! En mooie spelers, helemaal mooi dat je ze transfervrij hebt gehaald.
[..]
Waarom laat je dan een nieuw stadion bouwen
Ok.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het oude stadfion was helemaal ruk. Moest ook gaan betalen voor een nieuwe grasmat e.d.
Zelf wat rond geklikt en een enkeling stond gewoon in de lijst van mijn scouts.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:53 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ok.
Die talentjes heb je aangeboden gekregen of ben je zelf gaan zoeken?
Ik trek gemiddeld 8,8k toeschouwers bij een capaciteit van 10k. Is het dan slim om nu al het stadion uit te breiden? Het gaat me veel geld kosten en ik zie nog niet echt manieren om geld te verdienen, of ik moet elk seizoen de bekerfinale halen....spelers verkopen kan ook, maar daar heb ik niet zoveel trek in.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben nu met GAE en trek ongeveer 6000 mensen. Dus moest ook ooit een nieuw stadion krijgen. Heb alleen geen geld.
Ok.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zelf wat rond geklikt en een enkeling stond gewoon in de lijst van mijn scouts.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef Zocalo het volgende:
Wat is jullie ervaring met spelers die super goede attributen hebben voor een positie, maar weinig sterren hebben?
Ik zie bijvoorbeeld een winger met 20 voor crossing en 18 voor passing, wat nodig is in mijn systeem, maar hij heeft maar 2,5 ster.
Of een poacher die 20 heeft voor acceleration en 19 voor pace. Idem verhaal.
quote:Op maandag 27 mei 2013 09:10 schreef Sejt het volgende:
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:50 schreef Sejt het volgende:
[..]
Voorbeeld in mijn huidige Feyenoord game:
Goossens had medio 2012 een rating van 3 sterren met 3,5 potentieel. Door mijn doorselecteren had hij begin 2014 nog maar 2,5 sterren potentieel. En Goossens is 25/26 jaar, had geen blessures en is dus puur door betere spelers omlaag gegaan in sterren rating.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:42 schreef Typisch het volgende:
1-1 uit en 0-0 thuis was genoeg om Spartak Moskou te verslaan en richting de groepsfase van de Europa League te gaan.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
JezusEcht elke wedstrijd vallen er een paar geblesseerd uit
Top. Speel met Barcelona (netwerk game) dus mijn scouts zijn wel top. Maar ik zoek nu een winger en target man, en zie genoeg spelers die wel lijken te voldoen maar weinig sterren hebben. Dus ga de gok maar wagen.quote:
Ik had een targetman op het oog, maar die kreeg maar 3 sterren van een scout dat 20 in Judging Player Ability heeft en ook 20 in Judging Potential Ability. Desondanks haalde ik hem binnen, en in 33 wedstrijden heeft hij 23 goals gescoord, 8 assists gegeven en is 7x MoM geworden.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:48 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Top. Speel met Barcelona (netwerk game) dus mijn scouts zijn wel top. Maar ik zoek nu een winger en target man, en zie genoeg spelers die wel lijken te voldoen maar weinig sterren hebben. Dus ga de gok maar wagen.
Alleen wel gek, want ik heb nog geen wingers, dus vraag me af waar het vergelijkingsmateriaal dan vandaag komt.
Ik vind het heel leuk, maar doe het vooral met één vriend. En dan gewoon grote clubs, dus veel kunnen kopen en elkaar aftroeven om transfers enzo. Je moet natuurlijk allebei online zijn, maar ik zit nu in 2018/2019 met deze game.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:55 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik had een targetman op het oog, maar die kreeg maar 3 sterren van een scout dat 20 in Judging Player Ability heeft en ook 20 in Judging Potential Ability. Desondanks haalde ik hem binnen, en in 33 wedstrijden heeft hij 23 goals gescoord, 8 assists gegeven en is 7x MoM geworden.
Hoe gaat dat dan, zo'n netwerk game? Heb nog nooit online gespeeld, ben nog bezig met mn eerste FMpotje ooit.
Zitten jullie in dezelfde competitie?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:00 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk, maar doe het vooral met één vriend. En dan gewoon grote clubs, dus veel kunnen kopen en elkaar aftroeven om transfers enzo. Je moet natuurlijk allebei online zijn, maar ik zit nu in 2018/2019 met deze game.
Heul nie, jij bent met Heerenveen begonnenquote:Op maandag 27 mei 2013 21:55 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik had een targetman op het oog, maar die kreeg maar 3 sterren van een scout dat 20 in Judging Player Ability heeft en ook 20 in Judging Potential Ability. Desondanks haalde ik hem binnen, en in 33 wedstrijden heeft hij 23 goals gescoord, 8 assists gegeven en is 7x MoM geworden.
Hoe gaat dat dan, zo'n netwerk game? Heb nog nooit online gespeeld, ben nog bezig met mn eerste FMpotje ooit.
Na 3 maanden werd ik ontslagen dus dat telt nietquote:Op maandag 27 mei 2013 22:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heul nie, jij bent met Heerenveen begonnen
ja, tegen elkaar is natuurlijk het leukstequote:Op maandag 27 mei 2013 22:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zitten jullie in dezelfde competitie?
Telt welquote:Op maandag 27 mei 2013 22:32 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Na 3 maanden werd ik ontslagen dus dat telt niet [ afbeelding ]
Heb AZ verslagen in de playoffs, op naar de finale
quote:Op maandag 27 mei 2013 22:39 schreef DeHovenier het volgende:
Heuj, The Saint Voetballer v/h Jaar met 36 goals en 11 assists uit 38 wedstrijden, met een gm. rapportcijfer van 7.75
Moha is 3e geworden.
En The Saint is topscoorder geworden, met Moha op de 2e plek
Messi speelt niet in de EDquote:Op maandag 27 mei 2013 22:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat het niet op miraculeuze wijze Messi is geworden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |