Eens even kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naar je Library gaan, rechtermuis op FM13, Properties, Local Files en dan Verify Integrity.
Ander soort voetbal in de Jupiler League?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik snap gewoon niet dat ik GAE niet aan het voetballen krijg in FM13Twente? Makkie. Mansfield? Makkie. Blackpool? Yup. Random Duits clubje uit de laagste divisie? Eitje!
Waarom lukt het me met GAE dan niet?
Mwa, kan toch niet zo heel erg veel verschillen? Ik heb verschillende GAE-games in FM13 gehad, de ene keer 4-4-2, de andere keer, 4-5-1 inverted pyramid, dan weer een aparte 5-2-3 (3 VC + VVL/VVR, 2x MC en 3 spitsen) en vele andere combinaties, maar het komt er gewoon nooit uitquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eens even kijken.
[..]
Ander soort voetbal in de Jupiler League?
Niks mis met niet bovenin meespelen, toch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwa, kan toch niet zo heel erg veel verschillen? Ik heb verschillende GAE-games in FM13 gehad, de ene keer 4-4-2, de andere keer, 4-5-1 inverted pyramid, dan weer een aparte 5-2-3 (3 VC + VVL/VVR, 2x MC en 3 spitsen) en vele andere combinaties, maar het komt er gewoon nooit uit
Ik sta elke keer na +/- 10 wedstrijden laag in de middenmoot terwijl ik de friendlies bijna altijd (dik) win, en dat zijn ook niet de minste clubs.
Klopt, maar bij de eerste twee games begon het bestuur al vóór de winterstop te morren en een wedstrijd later stond ik op straatquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niks mis met niet bovenin meespelen, toch?
Kun je langzaam aan je team bouwen en betere spelers en trainers halen.
Ik heb met Eagles (en ook met Dordt) ook nog nooit succes gehad in verschillende spellen. Geen idee waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt, maar bij de eerste twee games begon het bestuur al vóór de winterstop te morren en een wedstrijd later stond ik op straat
In 12 is het een eitje om met GAE te spelen. Promoveerde dan ook meteen naar de Ere, waar ik het eerste seizoen 11e en het tweede seizoen 6e eindigde (en net naast Europees voetbal greep omdat ik in de playoffs van Fey verloor).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb met Eagles (en ook met Dordt) ook nog nooit succes gehad in verschillende spellen. Geen idee waar het aan ligt.
Wel eens in een oudere versie met Fortuna gepromoveerd en daarna ontslagen omdat ik laatste stond.
Omniworld ook mee gepromoveerd. Volendam ook. Alleen de stap naar de Eredivisie was altijd kut.
Het jammere van FM is dat er zo veel clubs inzitten, maar eigenlijk maar weinig clubs die leuk zijn om te spelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In 12 is het een eitje om met GAE te spelen. Promoveerde dan ook meteen naar de Ere, waar ik het eerste seizoen 11e en het tweede seizoen 6e eindigde (en net naast Europees voetbal greep omdat ik in de playoffs van Fey verloor).
Las even later dat Nederland een extra club Europa in mocht sturen wegens fairplay, ik helemaal blij, kijk naar de ranglijst en zie ineens de letters vEL bij De Graafschap staanKijk ik in het overzicht Eredivisie > Teams > Geel en zie dat de Graafschap de minste gele kaarten verzameld had
Nummer 16 Graafschap wèl Europa in en nummer 6 GAE niet
Daarom is er niks mis mee om unemployed te beginnen, kom je vaak clubs tegen die je niet zou kiezen; maar uiteindelijk wel hele leuke games mee hebt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het jammere van FM is dat er zo veel clubs inzitten, maar eigenlijk maar weinig clubs die leuk zijn om te spelen.
Hmm, je hebt uiteindelijk toch altijd wel een voorkeur voor een bepaalde competitie of club. Ik zou bijv. nooit in Spanje, Portugal of Turkije aan de slag gaan. In Engeland zou ik alleen met Blackpool en Mansfield willen spelen. In Nederland alleen met Twente en GAEquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Daarom is er niks mis mee om unemployed te beginnen, kom je vaak clubs tegen die je niet zou kiezen; maar uiteindelijk wel hele leuke games mee hebt.
Er zijn gewoon te veel clubs zonder geld, spelers, uitbreidingsmogelijkheden etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Daarom is er niks mis mee om unemployed te beginnen, kom je vaak clubs tegen die je niet zou kiezen; maar uiteindelijk wel hele leuke games mee hebt.
Blijkbaar niet kon hem gewoon kopen van j Aston Villa.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Agbon... die wordt toch door Blackpool gehuurd?
Met sommige clubs kan je direct oogsten, met andere clubs moet je eerst 10 jaar zwoegen in de marge (niks mis mee imo).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er zijn gewoon te veel clubs zonder geld, spelers, uitbreidingsmogelijkheden etc.
Al is het wel beter dan vroeger, waar je bijvoorbeeld niet kon spelen met Vaduz omdat geen enkele speler naar de Liechtensteinse competitie wilde komen.
Unemployed starten is altijd +1quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Is zeker niks mis mee, alleen heb ik het geduld niet om 25 jaar te spelen voordat ik een stadion heb waar meer dan 10.000 mensen in kunnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:17 schreef PirE het volgende:
[..]
Met sommige clubs kan je direct oogsten, met andere clubs moet je eerst 10 jaar zwoegen in de marge (niks mis mee imo).
MLS is overigens best leuk. 3 seizoenen gedaan in FM12 en ik kon vrij makkelijk een goed elftal neerzetten. Je moet je alleen even inlezen in alle regels en dingetjes als salary caps/draft zorgen voor een compleet andere FM-beleving.
Sta je daar met enorme kneusjes op het veldquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is zeker niks mis mee, alleen heb ik het geduld niet om 25 jaar te spelen voordat ik een stadion heb waar meer dan 10.000 mensen in kunnen.
MLS heb ik 2 keer gespeeld. 1 aardig spel met LA en een minder leuk spel met Vancouver. Je moest een X-aantal Canadezen hebben, maar er werden geen degelijke Canadese spelers gegenereerd.
Ja, ik had een sattelietclub die ieder jaar 1 Canadees erbij kreeg. En die was nog te slecht voor de Jupiler Leaguequote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Sta je daar met enorme kneusjes op het veldDat is nog een reden waarom ik de MLS zo snel beu was.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:57 schreef Keselo het volgende:
Eerste seizoen met RKC, moet uit tegen Ajax en zet ze even met 1-2 opzij
Zo doen de mannen van Waalwijk dit.
Frank de Boer is na deze wedstrijd ontslagen als trainer van Ajax
Hoeveel speelde je thuis? 2-0?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]![]()
Return tegen OM uit, zal wel 3-0/4-1 worden ofzo
Nee 1-1.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:25 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hoeveel speelde je thuis? 2-0?
RKC staat trouwens na de 19e speelronde op een keurige 8e plaatsDegradatie ontlopen was wat van mij verwacht werd, prima resultaat dus. NAC staat 3e
NAC staat hier de eerste seizoenshelft ook altijd in de top 3, en zakt daarna af naar de middenmootquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:25 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hoeveel speelde je thuis? 2-0?
RKC staat trouwens na de 19e speelronde op een keurige 8e plaatsDegradatie ontlopen was wat van mij verwacht werd, prima resultaat dus. NAC staat 3e
En, gewonnen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:46 schreef DeHovenier het volgende:
Heuj 2-0 voor tegen OM uit
Nog 23 minuten te gaan!
Zoals je kunt lezenquote:
Netjesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:54 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen![]()
M'n rechtsfullback (Harvey) haalde een 9.0 en is MoM
[ afbeelding ]
Idd, viel me meequote:
En 25 maart niet te vergeten, kijken wat er nu weer wat moois in de pijpleiding zit!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:38 schreef Keselo het volgende:
En het is 1 januari, zoveel dingen te doen. Individuele trainingen veranderen, spelers zoeken voor volgens jaar bij wie het contract bijna afloopt, al dat moois
Hoe werkt dat eigenlijk precies? Regen dag. Kun je dan gelijk spelers van andere clubs wegkapen of alleen je eigen spelers nieuwe contracten aanbieden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:45 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
En 25 maart niet te vergeten, kijken wat er nu weer wat moois in de pijpleiding zit!
Heb tot nu toe maar 2x 3,5 ster jeugd ontvangen, erg magertjes
Op 25 maart worden alleen regens in NL gegenereerd. Als je leuke ziet kun je ze een contract aanbieden. Ik heb zeer weinig ervaring hierinquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:48 schreef Keselo het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk precies? Regen dag. Kun je dan gelijk spelers van andere clubs wegkapen of alleen je eigen spelers nieuwe contracten aanbieden?
Geen zin om uit te zoekenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Op 25 maart worden alleen regens in NL gegenereerd. Als je leuke ziet kun je ze een contract aanbieden. Ik heb zeer weinig ervaring hierin
Voor de andere data:
http://www.aidtheboss.com/football-manager-2013-regen-dates/
Duitsland, Frankrijk, Brazilie en Argentinie zijn de landen waarin de beste regens worden aangemaakt. Als het zover is ga je de top5 af van de clubs in de topcompetitie en zoek je handmatig, en als je een leuke regen hebt gevonden stuur je een een scout eropaf.
Zit je dan niet aan je max salarisbudget?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:57 schreef Keselo het volgende:
Wat is dit dan, wil ik Vejinovic een contract aanbieden, hij wilt een loon van 28k, bonussen en fees van rond de 80k, allemaal geen probleem, heb ik verschillende spelers al eerder aan kunnen bieden.
Nu staat er dat ik hem max een salaris van 8k aan mag bieden, wat erg vreemd is gezien hij Key Player zou zijn, en die in mijn huidige team een max salaris van 35k hebben..
Dat kan ook, ik let vooral op spelers die me gratis worden aangeboden door zaakwaarnemers, heb al enkele successen ermee behaaldquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:00 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Geen zin om uit te zoeken
Ik laat me scouts het werk doen
Nee, heb sowieso nog 25k over, maar ik ging in de eerste helft van het seizoen ook al over mijn budget heen en toen was dit ook geen probleem.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:01 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zit je dan niet aan je max salarisbudget?
[..]
Dat kan ook, ik let vooral op spelers die me gratis worden aangeboden door zaakwaarnemers, heb al enkele successen ermee behaald
Dan weet ik het niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:03 schreef Keselo het volgende:
[..]
Nee, heb sowieso nog 25k over, maar ik ging in de eerste helft van het seizoen ook al over mijn budget heen en toen was dit ook geen probleem.
Het zou sowieso vreemd zijn als dat de reden zou zijn, de contracten gaan pas op 1 juli in en dan gaat er ook een handvol spelers de deur uit.
Staat het contractaanbod wel ingesteld op Bepalende Speler?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:20 schreef Keselo het volgende:
Ik heb het nu echt bij iedere speler die ik een contract aan wil bieden. Is het gemiddelde loon dat een Backup speler krijgt bij mij 9k, kan ik een keeper (die ik echt nodig heb wanneer Zoet vertrekt na dit seizoen) maar 1.4k aanbieden...
Mijn huidige kosten aan loon zijn 300K. Mijn budget is 325K.
Maakt niet uit waar ik het op zet. Als ik het op Key Player zet kan ik maar 8k aanbieden (in plaats van de gebruikelijke 28.5k), Als Back up maar 1.8k in plaats van de gebruikelijke 10k enz.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Staat het contractaanbod wel ingesteld op Bepalende Speler?
Da's best gayquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:23 schreef Keselo het volgende:
[..]
Maakt niet uit waar ik het op zet. Als ik het op Key Player zet kan ik maar 8k aanbieden (in plaats van de gebruikelijke 28.5k), Als Back up maar 1.8k in plaats van de gebruikelijke 10k enz.
Ja, zal wel met de redelijk benarde financiële situatie van de club te maken hebben. We staan 1,6 miljoentjes in het rood..quote:
Ik 2.7 miljoentjesquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:27 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ja, zal wel met de redelijk benarde financiële situatie van de club te maken hebben. We staan 1,6 miljoentjes in het rood..
Omdat FM13quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom krijg ik hier geen penalty tegen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |