quote:Rumoer in Londen. Woensdag is midden in de stad een man onthoofd door moslims. De daders hebben het slachtoffer eerst aangereden en vervolgens met een kapmes op het slachtoffer ingehakt. Agenten hebben de twee aanvallers neergeschoten.
Slachtofferquote:LONDEN-
Het slachtoffer van de terroristische slachtpartij woensdag op straat in de Londense wijk Woolwich was de 25-jarige militair Lee Rigby. Dat heeft het Britse ministerie van Defensie donderdag bevestigd.
Rigby diende bij een infanterieregiment officieel als drummer, een functie die niet tot het maken van muziek is beperkt bij het regiment waar hij was ingedeeld. Rigby 'bespeelde' ook het machinegeweer.
Hij was een gescheiden vader van een kind van 2 jaar oud en woonde in Manchester, dat in de streek ligt waar hij werd geboren. Rigby ging in 2006 bij het leger en diende onder meer bij de erewacht voor koninklijke paleizen en in 2009 enige tijd in Afghanistan. Later kreeg hij een administratieve functie in Londen.
Waarom zou je die op hun woord geloven?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:35 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is volledig aan de islam toe te schrijven. Dat hebben de vertegenwoordigers uit de betreffende landen zelf te kennen gegeven. Vanwaar die hand boven het hoofd?
De universele verklaring van de rechten van de mens gaat niet gepaard met de sharia. Dat is precies de reden dat bepaalde islamitische leiders het verdrag niet accepteren. Het is een waarheid die als een paal boven water staat. Zowel door niet-moslims als moslims staat dit niet ter discussie en jij hebt een andere theorie?quote:
Als USA terror staat en GB niet jaren lang landen binnenvallen en onschuldige Moslims afknallen was dit ook nooit gebeurd....quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:16 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is wel degelijk 100% islamitisch, want als meneer geen islamiet was geweest had hij deze misdaad niet gepleegd. Jij oordeelt hem nu als geen islamiet, maar andersom gebeurd dat door orthodoxe-islamieten net zo goed tegen de vrijzinnigen. Wie geeft jou het gelijk?
Als alle moslims vredelievend waren was er überhaupt geen inval geweest. Misschien moet je eens kritisch zijn jegens alles en iedereen i.p.v. selectief te zijn. De mensenrechten worden het meest geschonden in islamitische en communistische staten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:55 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Als USA terror staat en GB niet jaren lang landen binnenvallen en onschuldige Moslims afknallen was dit ook nooit gebeurd....
De sharia wordt door nogal wat factoren bepaald en niet door iedereen op dezelfde manier geinterpreteerd, maar dat was niet echt relevant voor mijn opmerking dat de islam niet de oorzaak is van de misstanden in het Midden-Oosten. Dat zou zo ongeveer dezelfde redenering zijn als dat criminelen vaak petten dragen, dus het dragen van een pet leidt tot criminaliteit.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:19 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De universele verklaring van de rechten van de mens gaat niet gepaard met de sharia. Dat is precies de reden dat bepaalde islamitische leiders het verdrag niet accepteren. Het is een waarheid die als een paal boven water staat. Zowel door niet-moslims als moslims staat dit niet ter discussie en jij hebt een andere theorie?
Vergelijking raakt kant noch wal. Sharia is mensenrechten-schennis.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De sharia wordt door nogal wat factoren bepaald en niet door iedereen op dezelfde manier geinterpreteerd, maar dat was niet echt relevant voor mijn opmerking dat de islam niet de oorzaak is van de misstanden in het Midden-Oosten. Dat zou zo ongeveer dezelfde redenering zijn als dat criminelen vaak petten dragen, dus het dragen van een pet leidt tot criminaliteit.
Als de Amerikanen niet opportunistisch de moedjahedien hadden gesteund in hun oorlog tegen het rode gevaar zou de geschiedenis van de laatste decennia er iets anders uitzien vermoed ik. Niet dat ze er ook maar iets van hebben geleerd hoor, want als het hun goed uitkomt steunen ze zo de volgende fundamentalist en/of dictator .. the enemy of my enemy is my friendquote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:02 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Als alle moslims vredelievend waren was er überhaupt geen inval geweest. Misschien moet je eens kritisch zijn jegens alles en iedereen i.p.v. selectief te zijn. De mensenrechten worden het meest geschonden in islamitische en communistische staten.
Denk eens aan de moorden van islamieten jegens afvalligen en andersdenkenden in de wereld. Daar is het westen niet debet aan.
Dat is inderdaad een catastrofale fout geweest. Degenen aan wie ze steun gaven zijn niet bepaald lieverdjes.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:34 schreef moussie het volgende:
Als de Amerikanen niet opportunistisch de moedjahedien hadden gesteund in hun oorlog tegen het rode gevaar zou de geschiedenis van de laatste decennia er iets anders uitzien vermoed ik.
Ben ik met je eens. Assad is natuurlijk geen Rutte, maar ik geef het je te doen om leider te zijn van zoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:43 schreef Hathor het volgende:
Daarom moeten ze ook met hun hebberige fikken van Syrie afblijven. De zittende macht is niet veel goeds, maar het zorgt in ieder geval voor stabiliteit, het alternatief moet je niet eens aan willen denken.
Mwah, zulke catastrofale fouten maken ze wel vaker. Kijk wat er van Iran geworden is dankzij hun inmenging, alweer bang voor het rode gevaar (toen was nog de seculiere democratie met communistische inslag het grote gevaar) werd daar een dictator geïnstalleerd, gevolg: zo'n 30 jaar later een islamitische revolutie. Kijk naar Irak en de dictator die ze eerst steunden met van alles, zelf illegaal, tot hij niet meer naar hun wou luisteren en weg moest. Tegen de zin van de VN in gingen ze toch, want WMD's en terroristen enzovoorts. Slachtoffers zouden er amper zijn, het volk wachtte er gewoon op om bevrijdt te worden van deze tiran. Zoveel jaar en zoveel doden verder is het daar nog steeds een puinhoop .. en aan de volgende wordt gewerkt. Wapens voor het wahibistische Saoedi-Arabië, wapens voor de fundamentalistische rebellen in Syrië ..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:40 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een catastrofale fout geweest. Degenen aan wie ze steun gaven zijn niet bepaald lieverdjes.
Een dictator in soortgelijke landen is dikwijls een betere optie dan een democratie waarbij een fundamentalistische moslimpartij aan het roer komt.
Dan zou het in principe ook te begrijpen zijn als boeddhisten, hindoes en christenen islamieten aanvallen als wraakactie. Dat lijkt me toch niet de manier om vrede te bereiken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:03 schreef moussie het volgende:
Maar voor iemand die zijn hele familie verloren is omdat Amerika zo nodig de olie veilig wou stellen oid, tja .. 't is wel primitief zo'n wraakreactie maar tot bepaalde hoogte wel te begrijpen.
Als je puur naar dodelijke slachtoffers kijkt in Irak is het idd een puinhoop, maar een minder grote puinhoop dan onder Saddam.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 02:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, zulke catastrofale fouten maken ze wel vaker. Kijk wat er van Iran geworden is dankzij hun inmenging, alweer bang voor het rode gevaar (toen was nog de seculiere democratie met communistische inslag het grote gevaar) werd daar een dictator geïnstalleerd, gevolg: zo'n 30 jaar later een islamitische revolutie. Kijk naar Irak en de dictator die ze eerst steunden met van alles, zelf illegaal, tot hij niet meer naar hun wou luisteren en weg moest. Tegen de zin van de VN in gingen ze toch, want WMD's en terroristen enzovoorts. Slachtoffers zouden er amper zijn, het volk wachtte er gewoon op om bevrijdt te worden van deze tiran. Zoveel jaar en zoveel doden verder is het daar nog steeds een puinhoop ..
De geleerden hebben vaak gesproken over hen? Wat voor geleerden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 02:57 schreef De_Ilias het volgende:
Orthodoxe Islaam is uiteraard ver verwijderd van dit soort wandaden, deze Ideologie is bekend en de Geleerden hebben vaak gesproken over hen, zij worden de Khawaarij in het Arabisch genoemd. En dit is een groep die zich afzet van de gemeenschap en vaak meer moslims dood maken dan niet-moslims. Een mooi voorbeeld is het bloedvergieten en de aanslagen in de Arabische Wereld, daar zijn vooral Moslims de slachtoffers.
Dit soort mensen met dit soort gedachten moeten op 2 manieren afgemaakt worden, Ideologisch en Handmatig i.e. oppakken en het liefst doodstraf geven.
Ik ben niet zo'n fan van geweld maar bij dit soort gasten neig ik ook om te zeggen baksteen aan het been en zo diep mogelijk in de Noordzee.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 02:49 schreef De_Ilias het volgende:
Zieke gozers, hard aanpakken, liefst doodstraf.
Dat zou de rechtstaat ondermijnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van geweld maar bij dit soort gasten neig ik ook om te zeggen baksteen aan het been en zo diep mogelijk in de Noordzee.
Dat is denk ik omdat #2 nog een pistool/revolver in zijn hand heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:50 schreef desiredbard het volgende:
Huftertjes krijgen kogeltjes
http://www.mirror.co.uk/n(...).UZ7u9hZmOlE.twitter
Als ik het goed hoor krijgen die honden er nog terwijl ze al liggen
2 jaar cel was het volgens mij voor de IRAquote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:51 schreef Fides het volgende:
In de UK kregen IRA/UVF/Ierse/Noord-Ierse-terroristen ook vaker geen levenslang (of ze kregen wel levenslang, maar eerder vrijgelaten), dus ik ben benieuwd wat de straffen zullen zijn voor deze kerels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |