Hoiquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En tuurlijk zullen er enkele reacties tussen zitten waarvan je zou kunnen zeggen "jaa maar hij had het niet over alle moslims hoor" (wat gezien de toon van dergelijke reactie natuurlijk sterk te betwisten valt). Maar dit was ook gewoon even puur een snelle voorbeeldselectie van de eerste paar pagina's van 1 of 2 FP-nieuwsberichten.
-edit-
Overigens ging dit topic niet over discriminatie van moslims, maar over discriminatie door moslims. Dus we zijn weer lekker offtopic bezig.
Sorry, maar ik lees behoorlijk wat verschillen in die reacties. Ze zijn allemaal negatief, veelal ongenuanceerd en hebben als onderwerp de islam en moslims, maar logica dicteert dat dit niet per se leidt tot eenduidigheid. En het is ook gevaarlijk om dat als zodanig te zien, want daar maak je mensen alleen maar onnodig bang mee.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En tuurlijk zullen er enkele reacties tussen zitten waarvan je zou kunnen zeggen "jaa maar hij had het niet over alle moslims hoor" (wat gezien de toon van dergelijke reactie natuurlijk sterk te betwisten valt). Maar dit was ook gewoon even puur een snelle voorbeeldselectie van de eerste paar pagina's van 1 of 2 FP-nieuwsberichten.
Eh, je hebt gelijk, maar ik zag je reactie pas toen ik mijn bovenstaande post al geplaatst had.quote:
Dit heeft verder niks meer te maken met dat waardoor we hierover begonnen, namelijk mijn opmerking waarin in vroeg wanneer jij iemand zag als 'apologetische trekpop'.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:30 schreef Interloper het volgende:
[..]
Verder begrijp ik overigens wel dat sommige mensen de negativiteit zat zijn. Als honderd mensen iets negatiefs te zeggen hebben over iets wat voor jou belangrijk is of over een groep waar jij toe behoort, dan krijg je daar mogelijk een naar gevoel bij. De meest extreme reacties blijven dan hangen en worden onbewust gezien als exemplarisch voor de rest, waardoor het Calimero-gevoel flink wordt versterkt. Begrijpelijk, want menselijk. Maar dat rechtvaardigt emotionele, veralgemeniseerde en ronduit kromme conclusies natuurlijk niet.
Had ik eerder ook al iets over gezegd. Het zijn juist die mongolen zelf die uiteindelijk ook in het Derde Rijk vergast zouden zijn geworden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:50 schreef schurkurk het volgende:
Waarom maken moslims sisgeluiden die gas moeten voorstellen naar gewone hollanders? Of zijn het joden misschien hun medegevangenen?
Ik zou mij in ieder geval niet gekwetst voelen als een moslim gasgeluiden naar me maakt
Je lijkt bizar genoeg niet eens de mogelijkheid te hebben overwogen dat ik het helemaal niet heb over 'de moslims', ondanks dat ik dat eerder duidelijk heb aangegeven. Als je bij wijze van gewoonte steeds een karikatuur maakt van wat men werkelijk zegt, hoe ben jij dan beter dan de mensen die je bestrijdt? Dat gelul over nuanceren is echt een wassen neus. Zelfde munt, andere helft.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mensen die niet hard meeschreeuwen hoe slecht de Islam wel niet is en die al dat geklaag over moslims of de islam enigszins nuanceren zijn niet per definitie mensen die zich voor het karretje van 'de moslims' laten spannen.
Het punt is dat er door sommigen opvallend luchtig wordt gedaan over de vermeende discriminatie. Dat betekent niet per se dat het in alle gevallen echt goedgekeurd wordt, maar wel dat het duidelijk niet dezelfde emotionele prioriteit heeft als een omgekeerde situatie. Wat erg hypocriet is, natuurlijk. De suggestie van bagatellisering is dan snel gewekt.quote:Ook de reacties over 'selectieve verontwaardiging' slaan nergens op. Nagenoeg elke mongool is het erover eens dat hetgeen wat in de openingspost wordt beschreven, achterlijk is. Natuurlijk zijn de misdragingen niet zo heel verbazingwekkend aangezien het om de crème de la crème der achterlijk tuig gaat.
Het gros (op FOK!) van wat jij goedpraters noemt, reageert hoofdzakelijk op de ongenuanceerde generaliserende opmerkingen. Daarnaast worden verklarende opmerkingen ook wel eens onterecht gezien als goedpraten.
Toegeven. Hier heb je een punt. Het is mij op FOK! te vaak overkomen dat ik feitelijke onjuistheden corrigeerde en dan werd uitgemaakt voor linkse rakker/moslim/goedprater met een bord voor de kop/etc. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat dit geen reden is om bij voorbaat er vanuit te gaan dat iedereen die enigszins vergelijkbaar zinspelingen heeft even achterlijk is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:21 schreef Interloper het volgende:
[..]
Je lijkt bizar genoeg niet eens de mogelijkheid te hebben overwogen dat ik het helemaal niet heb over 'de moslims', ondanks dat ik dat eerder duidelijk heb aangegeven. Als je bij wijze van gewoonte steeds een karikatuur maakt van wat men werkelijk zegt, hoe ben jij dan beter dan de mensen die je bestrijdt?
Sowieso betwijfel ik of zo'n discussie werkelijk wat oplevert. Ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn in een mening die afwijkt van de eigen. Het voornaamste doel van zo'n discussie lijkt mij voor velen hoofdzakelijk het uiten van de eigen mening, het ventileren van frustraties en het zoeken van gelijkgestemden.quote:Dat gelul over nuanceren is echt een wassen neus. Zelfde munt, andere helft.
Anyway, met 'voor een karretje laten spannen' bedoel ik dat sommige mensen onbewust de "rationele" en "genuanceerde" dekmantel vormen van types die zelf totaal andere ideeen hebben. Dit maakt het blijkbaar makkelijker om bijvoorbeeld weerstand tegen Jodenhaat te ontlopen ofzo. De aversie tegen al dan niet ingebeelde "moslimhaat" is dan dus de gemene deler die dat moet bewerkstelligen.
Resultaat: "genuanceerde" posts over de islam en moslims staan soms tussen ronduit groteske idioterie en geen haan die er dus naar kraait. Ja, de Wilders-adepten die verder niemand serieus neemt. Iets soortgelijks zie ik dus ook in deze thread.
Ik denk dat een topic over een autochtoon die een moslim discrimineert ook niet storm zou lopen zonder de gebruikelijke vetes in zo'n topic. Ja een paar mensen zullen zeggen "dit kan echt niet" en "verschrikkelijk zeg, dat racisme van autochtonen" en daarna zou het topic doodbloeden.quote:[..]
Het punt is dat er door sommigen opvallend luchtig wordt gedaan over de vermeende discriminatie. Dat betekent niet per se dat het in alle gevallen echt goedgekeurd wordt, maar wel dat het duidelijk niet dezelfde emotionele prioriteit heeft als een omgekeerde situatie. Wat erg hypocriet is, natuurlijk. De suggestie van bagatellisering is dan snel gewekt.
De kans bestaat natuurlijk altijd dat ik ernaast zit met mijn indruk. Geen idee. Zelfde kan voor jou gelden.quote:En het gros van de Fokkers die ik goedpraters zou noemen, is niet half zo bewonderenswaardig en verstandig als jij blijkbaar denkt.
Interessant experiment. Eens proberen ? Onderstaande is wel een leuke invalshoek:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:42 schreef KreKkeR het volgende:
Ik denk dat een topic over een autochtoon die een moslim discrimineert ook niet storm zou lopen zonder de gebruikelijke vetes in zo'n topic. Ja een paar mensen zullen zeggen "dit kan echt niet" en "verschrikkelijk zeg, dat racisme van autochtonen" en daarna zou het topic doodbloeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |