abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126962946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En tuurlijk zullen er enkele reacties tussen zitten waarvan je zou kunnen zeggen "jaa maar hij had het niet over alle moslims hoor" (wat gezien de toon van dergelijke reactie natuurlijk sterk te betwisten valt). Maar dit was ook gewoon even puur een snelle voorbeeldselectie van de eerste paar pagina's van 1 of 2 FP-nieuwsberichten.

-edit-
Overigens ging dit topic niet over discriminatie van moslims, maar over discriminatie door moslims. Dus we zijn weer lekker offtopic bezig.
Hoi
Yep ik had het over alle moslims waar ik ook een terdege hekel aan heb.
Kill them with fire , Nukers mag ook (als de wind goed staat)
Is het verboden een hekel aan mensen te hebben ?
Maar ik probeer zo min mogelijk te discrimineren door een hekel te hebben aan alle buitenlanders.
:6
pi_126963324
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 24-05-2013 21:21:28 ]
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 21:21:45 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_126964820
ontopic pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:30:18 #104
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_126965296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En tuurlijk zullen er enkele reacties tussen zitten waarvan je zou kunnen zeggen "jaa maar hij had het niet over alle moslims hoor" (wat gezien de toon van dergelijke reactie natuurlijk sterk te betwisten valt). Maar dit was ook gewoon even puur een snelle voorbeeldselectie van de eerste paar pagina's van 1 of 2 FP-nieuwsberichten.
Sorry, maar ik lees behoorlijk wat verschillen in die reacties. Ze zijn allemaal negatief, veelal ongenuanceerd en hebben als onderwerp de islam en moslims, maar logica dicteert dat dit niet per se leidt tot eenduidigheid. En het is ook gevaarlijk om dat als zodanig te zien, want daar maak je mensen alleen maar onnodig bang mee.

"Islam kill it with fire" is niet hetzelfde als "verbiedt de islam".

"De islam staat haaks op al onze mensenrechten en zet aan tot oorlog." is niet hetzelfde als "Wat een kankervolk, mogen ze allemaal branden."

En dan negeer ik voor het gemak nog het feit dat dingen niet altijd betekenen wat je denkt dat ze betekenen. Mijn eigen reactie, bijvoorbeeld, heeft slechts betrekking op fascistische religioten en religie, niet op de individuele vriendelijke kerel bij mij in de straat. Ik kan me zo voorstellen dat ik daar niet de enige in ben.

Verder begrijp ik overigens wel dat sommige mensen de negativiteit zat zijn. Als honderd mensen iets negatiefs te zeggen hebben over iets wat voor jou belangrijk is of over een groep waar jij toe behoort, dan krijg je daar mogelijk een naar gevoel bij. De meest extreme reacties blijven dan hangen en worden onbewust gezien als exemplarisch voor de rest, waardoor het Calimero-gevoel flink wordt versterkt. Begrijpelijk, want menselijk. Maar dat rechtvaardigt emotionele, veralgemeniseerde en ronduit kromme conclusies natuurlijk niet.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:31:10 #105
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_126965348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:21 schreef sp3c het volgende:
ontopic pls
Eh, je hebt gelijk, maar ik zag je reactie pas toen ik mijn bovenstaande post al geplaatst had.
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 21:32:17 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_126965407
I know, is niet erg :)

maar als ik een reactie wegedit dan haal ik de reacties erop ook weg anders leest het topic zo raar ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_126966431
Waarom maken moslims sisgeluiden die gas moeten voorstellen naar gewone hollanders? Of zijn het joden misschien hun medegevangenen?

Ik zou mij in ieder geval niet gekwetst voelen als een moslim gasgeluiden naar me maakt
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:52:30 #108
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_126966538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:30 schreef Interloper het volgende:

[..]

Verder begrijp ik overigens wel dat sommige mensen de negativiteit zat zijn. Als honderd mensen iets negatiefs te zeggen hebben over iets wat voor jou belangrijk is of over een groep waar jij toe behoort, dan krijg je daar mogelijk een naar gevoel bij. De meest extreme reacties blijven dan hangen en worden onbewust gezien als exemplarisch voor de rest, waardoor het Calimero-gevoel flink wordt versterkt. Begrijpelijk, want menselijk. Maar dat rechtvaardigt emotionele, veralgemeniseerde en ronduit kromme conclusies natuurlijk niet.
Dit heeft verder niks meer te maken met dat waardoor we hierover begonnen, namelijk mijn opmerking waarin in vroeg wanneer jij iemand zag als 'apologetische trekpop'.

Mensen die niet hard meeschreeuwen hoe slecht de Islam wel niet is en die al dat geklaag over moslims of de islam enigszins nuanceren zijn niet per definitie mensen die zich voor het karretje van 'de moslims' laten spannen.

Ook de reacties over 'selectieve verontwaardiging' slaan nergens op. Nagenoeg elke mongool is het erover eens dat hetgeen wat in de openingspost wordt beschreven, achterlijk is. Natuurlijk zijn de misdragingen niet zo heel verbazingwekkend aangezien het om de crème de la crème der achterlijk tuig gaat.

Het gros (op FOK!) van wat jij goedpraters noemt, reageert hoofdzakelijk op de ongenuanceerde generaliserende opmerkingen. Daarnaast worden verklarende opmerkingen ook wel eens onterecht gezien als goedpraten.

Wanneer mensen in een armoedige situatie leven, daarnaast ook nog eens te dom zijn om te poepen, daarnaast ook nog eens een kutkarakter hebben, een religie aanhangen die makkelijk kan worden misbruikt, etc, dan is dat een mooie formule voor fout gedrag. Dat wil niet zeggen dat mensen die deze factoren benoemen het gedrag ook goedpraten. Ja een overgrote minderheid met een echt bord voor de kop ziet het tuig als slachtoffer Maar het gros v/d mensen dat hier wordt gezien als goedpraters/linkse rakkers/etc doet dit niet en benoemt de factoren omdat inzichten in de oorzaken v/h gedrag enigszins kan helpen bij het voorkomen van nieuwe gevallen.
Krekker is de bom!
pi_126968621
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:50 schreef schurkurk het volgende:
Waarom maken moslims sisgeluiden die gas moeten voorstellen naar gewone hollanders? Of zijn het joden misschien hun medegevangenen?

Ik zou mij in ieder geval niet gekwetst voelen als een moslim gasgeluiden naar me maakt
Had ik eerder ook al iets over gezegd. Het zijn juist die mongolen zelf die uiteindelijk ook in het Derde Rijk vergast zouden zijn geworden.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:21:12 #110
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_126970831
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mensen die niet hard meeschreeuwen hoe slecht de Islam wel niet is en die al dat geklaag over moslims of de islam enigszins nuanceren zijn niet per definitie mensen die zich voor het karretje van 'de moslims' laten spannen.
Je lijkt bizar genoeg niet eens de mogelijkheid te hebben overwogen dat ik het helemaal niet heb over 'de moslims', ondanks dat ik dat eerder duidelijk heb aangegeven. Als je bij wijze van gewoonte steeds een karikatuur maakt van wat men werkelijk zegt, hoe ben jij dan beter dan de mensen die je bestrijdt? Dat gelul over nuanceren is echt een wassen neus. Zelfde munt, andere helft.

Anyway, met 'voor een karretje laten spannen' bedoel ik dat sommige mensen onbewust de "rationele" en "genuanceerde" dekmantel vormen van types die zelf totaal andere ideeen hebben. Dit maakt het blijkbaar makkelijker om bijvoorbeeld weerstand tegen Jodenhaat te ontlopen ofzo. De aversie tegen al dan niet ingebeelde "moslimhaat" is dan dus de gemene deler die dat moet bewerkstelligen.

Resultaat: "genuanceerde" posts over de islam en moslims staan soms tussen ronduit groteske idioterie en geen haan die er dus naar kraait. Ja, de Wilders-adepten die verder niemand serieus neemt. Iets soortgelijks zie ik dus ook in deze thread.

quote:
Ook de reacties over 'selectieve verontwaardiging' slaan nergens op. Nagenoeg elke mongool is het erover eens dat hetgeen wat in de openingspost wordt beschreven, achterlijk is. Natuurlijk zijn de misdragingen niet zo heel verbazingwekkend aangezien het om de crème de la crème der achterlijk tuig gaat.

Het gros (op FOK!) van wat jij goedpraters noemt, reageert hoofdzakelijk op de ongenuanceerde generaliserende opmerkingen. Daarnaast worden verklarende opmerkingen ook wel eens onterecht gezien als goedpraten.
Het punt is dat er door sommigen opvallend luchtig wordt gedaan over de vermeende discriminatie. Dat betekent niet per se dat het in alle gevallen echt goedgekeurd wordt, maar wel dat het duidelijk niet dezelfde emotionele prioriteit heeft als een omgekeerde situatie. Wat erg hypocriet is, natuurlijk. De suggestie van bagatellisering is dan snel gewekt.

En het gros van de Fokkers die ik goedpraters zou noemen, is niet half zo bewonderenswaardig en verstandig als jij blijkbaar denkt.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:42:30 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_126971781
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 23:21 schreef Interloper het volgende:

[..]

Je lijkt bizar genoeg niet eens de mogelijkheid te hebben overwogen dat ik het helemaal niet heb over 'de moslims', ondanks dat ik dat eerder duidelijk heb aangegeven. Als je bij wijze van gewoonte steeds een karikatuur maakt van wat men werkelijk zegt, hoe ben jij dan beter dan de mensen die je bestrijdt?
Toegeven. Hier heb je een punt. Het is mij op FOK! te vaak overkomen dat ik feitelijke onjuistheden corrigeerde en dan werd uitgemaakt voor linkse rakker/moslim/goedprater met een bord voor de kop/etc. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat dit geen reden is om bij voorbaat er vanuit te gaan dat iedereen die enigszins vergelijkbaar zinspelingen heeft even achterlijk is.

Feit blijft, ondanks mijn vooringenomen houding vroeg ik jou alleen om toelichting en beschuldigde ik je verder nergens van. Maar ik ben het met je eens dat ik bevooroordeeld reageerde.

quote:
Dat gelul over nuanceren is echt een wassen neus. Zelfde munt, andere helft.

Anyway, met 'voor een karretje laten spannen' bedoel ik dat sommige mensen onbewust de "rationele" en "genuanceerde" dekmantel vormen van types die zelf totaal andere ideeen hebben. Dit maakt het blijkbaar makkelijker om bijvoorbeeld weerstand tegen Jodenhaat te ontlopen ofzo. De aversie tegen al dan niet ingebeelde "moslimhaat" is dan dus de gemene deler die dat moet bewerkstelligen.

Resultaat: "genuanceerde" posts over de islam en moslims staan soms tussen ronduit groteske idioterie en geen haan die er dus naar kraait. Ja, de Wilders-adepten die verder niemand serieus neemt. Iets soortgelijks zie ik dus ook in deze thread.
Sowieso betwijfel ik of zo'n discussie werkelijk wat oplevert. Ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn in een mening die afwijkt van de eigen. Het voornaamste doel van zo'n discussie lijkt mij voor velen hoofdzakelijk het uiten van de eigen mening, het ventileren van frustraties en het zoeken van gelijkgestemden.

En tuurlijk zijn er ook mensen die werkelijk geïnteresseerd zijn in de mening van 'de andere partij', maar of dit een grote groep is... ik weet het niet hoor.

quote:
[..]

Het punt is dat er door sommigen opvallend luchtig wordt gedaan over de vermeende discriminatie. Dat betekent niet per se dat het in alle gevallen echt goedgekeurd wordt, maar wel dat het duidelijk niet dezelfde emotionele prioriteit heeft als een omgekeerde situatie. Wat erg hypocriet is, natuurlijk. De suggestie van bagatellisering is dan snel gewekt.
Ik denk dat een topic over een autochtoon die een moslim discrimineert ook niet storm zou lopen zonder de gebruikelijke vetes in zo'n topic. Ja een paar mensen zullen zeggen "dit kan echt niet" en "verschrikkelijk zeg, dat racisme van autochtonen" en daarna zou het topic doodbloeden.

Het zijn vooral de reacties van andere users (zoals "ja ze hebben het er zelf naar gemaakt") die zorgen dat de discussie oplaait. Dergelijke reacties zorgen dat de 'gebruikelijke groepen' de underdog v/h topic gaan verdedigen en anderen weer met hun gebruikelijk reacties komen, etc.

quote:
En het gros van de Fokkers die ik goedpraters zou noemen, is niet half zo bewonderenswaardig en verstandig als jij blijkbaar denkt.
De kans bestaat natuurlijk altijd dat ik ernaast zit met mijn indruk. Geen idee. Zelfde kan voor jou gelden.
Krekker is de bom!
pi_126977071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 23:42 schreef KreKkeR het volgende:
Ik denk dat een topic over een autochtoon die een moslim discrimineert ook niet storm zou lopen zonder de gebruikelijke vetes in zo'n topic. Ja een paar mensen zullen zeggen "dit kan echt niet" en "verschrikkelijk zeg, dat racisme van autochtonen" en daarna zou het topic doodbloeden.
Interessant experiment. Eens proberen ? Onderstaande is wel een leuke invalshoek:
http://www.wijblijvenhier(...)e-buurt-te-wandelen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')