Uiteraard snap ik dat mensen verschillende meningen hebben. Zou wel raar zijn als ik dat na vele jaren op een discussieforum nog steeds niet in de gaten had...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het wel eens bij je opgekomen dat verschillende mensen verschillende meningen kunnen hebben?
En de Islam zoals die gekken het belijden verschilt wanneer we puur naar de feiten kijken weervan de Islam van vele anderen. Dat sommige moslims hun variant van de Islam als de enige ware zien en daarom spreken van 'de Islam' maakt niet opeens alle stromingen tot 1.
Los daarvan zeggen is het sowieso gebruikelijk dat mensen spreken over de Islam ipv over hun variant of dat ze spreken in termen van 'mijn Islam'. Wanneer we naar de feiten kijken is de Islam natuurlijk niets meer dan een verzamelnaam.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn van wie niet gekeken mag worden naar de invloed die de Islam heeft op bepaald wangedrag.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het vreemde is dat je bepaald (wan)gedrag niet aan de islam mag linken, maar dat moslims (en hun medestanders) islamitische terreurdaden wél mogen wegwimpelen door te zeggen dat het niet met "de islam" strookt. Dat is toch krom?
Zo kun je een religie nooit ergens mede-aansprakelijk voor stellen of een bepaalde ongewenste invloed toekennen. Terwijl dat wel moet kunnen om een open en eerlijk debat te voeren.
iets heel anders is dan het onderzoeken of discussiëren over de mate waarin aspecten van de Islam invloed hebben op misdragingen van bepaalde belijders van de religie?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Oud_student het volgende:
Verbaast mij niets, de doelstelling van de Islam is het beheersen van alle (letterlijk alle) facetten van de samenleving. Daarom is de Islam strijdig met de parlementaire democratie.
Kort, krachtig en duidelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Oud_student het volgende:
Verbaast mij niets, de doelstelling van de Islam is het beheersen van alle (letterlijk alle) facetten van de samenleving. Daarom is de Islam strijdig met de parlementaire democratie.
waarom is Indonesie dan een democratie?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Oud_student het volgende:
Er is geen "de jihad" omdat jihad kan hebben op verschillende vlakken. Maar het beginsel van Jiha dis verbetering realiseren als mens voor jezelf en je omgeving.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus de doelstelling van de jihad is wereldvrede.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:24 schreef LXIV het volgende:
De straf is natuurlijk de vrijheidsberoving. Het is niet de bedoeling dat de niet-islamitische gevangenen het zwaarder hebben of dat de ene groep gevangenen de andere groep mag terroriseren.
Je zou kunnen denken aan een aparte gevangenis voor niet-islamitische gevangenen.
En, lukt het al een beetje?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar het beginsel van Jihad is verbetering realiseren als mens voor jezelf en je omgeving.
En hoe wil je bewijzen dat iemand wel/niet Islamitisch is?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:24 schreef LXIV het volgende:
De straf is natuurlijk de vrijheidsberoving. Het is niet de bedoeling dat de niet-islamitische gevangenen het zwaarder hebben of dat de ene groep gevangenen de andere groep mag terroriseren.
Je zou kunnen denken aan een aparte gevangenis voor niet-islamitische gevangenen.
Iemand is wel of niet islamitisch als hij dat zegt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En hoe wil je bewijzen dat iemand wel/niet Islamitisch is?
Lijkt me niet. We horen niemand over de voorstellen om te bezuinigen op creatieve therapie en meer gevangenen in een cel te plaatsen. De selectieve verontwaardiging viert weer hoogtij.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:24 schreef LXIV het volgende:
Oh maar dan is het dus eigenlijk een soort van extra luxe / keus voor de gevangene. "Wilt u in de Islamitische gevangenis of in de niet-Islamitische? U vraagt, wij draaien."quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand is wel of niet islamitisch als hij dat zegt.
De islam is eigenlijk in jouw ogen een "kijkshop"? Je winkelt naar believen en blijkbaar bepaal jij wie een moslim is en wie niet ah van hun gedrag.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En hoe wil je bewijzen dat iemand wel/niet Islamitisch is?
Waarom zou je op de stoel van een god die niet bestaat willen zitten?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De islam is eigenlijk in jouw ogen een "kijkshop"? Je winkelt naar believen en blijkbaar bepaal jij wie een moslim is en wie niet ah van hun gedrag.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De islam is eigenlijk in jouw ogen een "kijkshop"? Je winkelt naar believen en blijkbaar bepaal jij wie een moslim is en wie niet ah van hun gedrag.
quote:Het wordt steeds gekker met die islamietjes.
En als het andersom was geweest stonden de schuimbekkende sprookjesfascisten en hun apologetische trekpoppen nu te krijsen dat er sprake moet zijn van racismequote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:28 schreef gelly het volgende:
Moet er dan ook een aparte inrichting of extra medelijden komen voor zedendelinqenten of is dat iets anders ? Volgens mij staan de sjappies die nu zo zitten te huilen over die gemene moslims dan vooraan om hun goedkeuring voor het molesten van verkrachters door andere gevangen zo hard mogelijk te uiten.
Volgens mij is er sowieso een wereld van verschil tussen gevangenisselectie op basis van misdrijf enerzijds en selectie op basis van afkomst of religie anderzijds.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:36 schreef Interloper het volgende:
[..]
En als het andersom was geweest stonden de schuimbekkende sprookjesfascisten en hun apologetische trekpoppen nu te krijsen dat er sprake moet zijn van racisme
Selectieve verontwaardiging
Huh? Wie heeft het hier over strafmaat? Het ging om vermeende discriminatie/racisme in gevangenissen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij is er sowieso een wereld van verschil tussen selectie op basis van misdrijf enerzijds en selectie op basis van afkomst of religie anderzijds.
Het eerste staat direct in verband met de straf (het misdrijf is de directe oorzaak v/d straf), daar waar het tweede totaal niet relevant is (of zou mogen zijn) bij de bepaling van de strafmaat.
Wanneer ben je trouwens een 'apologetische trekpop'? Wanneer je niet keihard meeschreeuwt dat alle moslims smerige kutfascisten zijn ofzo?
De reactie waar jij op reageerde ging verder in op 'aparte inrichtingen voor moslimgevangenen. En aparte gevangenissen kun je zien als onderdeel van de strafmaat lijkt mij. Niet voor niets komen mensen in sommige gevallen op basis van hun straf in een bepaalde gevangenis terecht.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:07 schreef Interloper het volgende:
[..]
Huh? Wie heeft het hier over strafmaat? Het ging om vermeende discriminatie/racisme in gevangenissen.
Dat lijkt voor mij zo? Extreem bevooroordeeld omdat ik simpelweg de letterlijk lees dat iemand een bepaalde groep voor van alles en nog wat uitmaakt?quote:En je bent een trekpop als je bijvoorveeld de pathologische drang hebt om mensen met je favoriete huidskleur of geloofssmaakje te plezieren en te verdedigen. Ook als dat helemaal nergens voor nodig is. Dit biedt fanatieke sprookjesliefhebbers de gelegenheid om je voor een karretje te spannen.
Er is overigens vrijwel niemand die beweert dat alle moslims smerige kutfascisten zijn. Dat lijkt voor jou zo, omdat je mogelijk zelf extreem bevooroordeeld t.o.v andere mensen bent.
Graag een voorbeeldje van een Fok-topic waarin de situatie precies zo dramatisch en eendimensionaal is als jij het omschrijft? Ik zie vooral veel geroeptoeter over en weer, maar geen echte tendens om alle moslims eenzijdig weg te zetten als [insert].quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De reactie waar jij op reageerde ging verder in op 'aparte inrichtingen voor moslimgevangenen. En aparte gevangenissen kun je zien als onderdeel van de strafmaat lijkt mij. Niet voor niets komen mensen in sommige gevallen op basis van hun straf in een bepaalde gevangenis terecht.
[..]
Dat lijkt voor mij zo? Extreem bevooroordeeld omdat ik simpelweg de letterlijk lees dat iemand een bepaalde groep voor van alles en nog wat uitmaakt?![]()
Type eens voor de gein in google in 'moslims fascisten'. Of lees eens een random FOK!-topic over de Islam door. Moslims worden daar voor van alles en nog wat uitgemaakt. (En dat geldt natuurlijk niet alleen voor moslims). En ga me nou niet beginnen over dat je de letterlijk bewoording 'smerige kutfascisten', niet bent tegengekomen, want dat was gewoon een voorbeeld.
Ja, waar blijft de politiek correcte gedachtenpolitie van FOK! nou ?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:36 schreef Interloper het volgende:
[..]
En als het andersom was geweest stonden de schuimbekkende sprookjesfascisten en hun apologetische trekpoppen nu te krijsen dat er sprake moet zijn van racisme
Selectieve verontwaardiging
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:49 schreef Interloper het volgende:
[..]
Graag een voorbeeldje van een Fok-topic waarin de situatie precies zo dramatisch en eendimensionaal is als jij het omschrijft? Ik zie vooral veel geroeptoeter over en weer, maar geen echte tendens om alle moslims eenzijdig weg te zetten als [insert].
quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 19:18 schreef
Interloper het volgende:
De labiele sprookjesfascisten laten zich weer van hun beste kant zien
quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 19:40 schreef sonnyspek het volgende:
STOP dit. Morgen bij ons in Nederland, hopelijk laten de echte Engelsen krachtig zien dat dit niet normaal is en ageren ze tegen alles wat islamitisch is.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 19:46 schreef Pine het volgende:
Moslims. Die hele ideologie moest maar snel verdwijnen
quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 20:20 schreef The_Avatar het volgende:
Het is nu gewoon tijd geworden om dit geloof te verbieden in het westen. Dit heeft niks met een beschaving te maken. En dan willen ze dit groot in Rotterdam. Steek je kop maar in het zand Europa.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 20:27 schreef rogier21 het volgende:
Kut Islamieten, ik ben het helemaal zat met dit ruk tolerantie. Ik verhuis naar Canada waar je ze teminste naar neerschieten als ze op je grasveld lopen.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 20:31 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat een kankervolk, mogen ze allemaal branden.
En tuurlijk zullen er enkele reacties tussen zitten waarvan je zou kunnen zeggen "jaa maar hij had het niet over alle moslims hoor" (wat gezien de toon van dergelijke reactie natuurlijk sterk te betwisten valt). Maar dit was ook gewoon even puur een snelle voorbeeldselectie van de eerste paar pagina's van 1 of 2 FP-nieuwsberichten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 @ 20:34 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Niks troll.
Doodserieus.
De islam staat haaks op al onze mensenrechten en zet aan tot oorlog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |