Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef Rubenr3 het volgende: De Lexus die ik mee had was best verrot, ontzettend veel speling op de pook, de velg was bijna niet te zien door alle stoeprandschade en een van beide reflectoren achter lag in barrels, beetje jammer! De Peugeot Expert die ik vanochtend op moest halen was het tegenovergestelde, demomodel van de dealer dus die had alle denkbare opties!
quote:
Op woensdag 22 mei 2013 17:21 schreef gehaktstaaf123 het volgende: De Swift staat weer in Groningen. Het 1.2'tje viel me nog best mee. Nog een tijdje 176 op de gps gehad (fabrieksopgave is 168). Maar de tankmeter viel toen wel letterlijk naar beneden. Moet wel zeggen, die A31 rijdt wel heerlijk. Weinig verkeer en je kunt mooi doorrijden. Overigens eerste afslagen vanaf Enschede afgesloten en had de 1e keer nog niet helemaal in de gaten hoe die Duitse omleidingsborden werken. Dus een afritje later weer omgekeerd .
[..]
Klopt, kilometer of 8 gok ik zo. Viel opzich mee.
quote:
Op woensdag 22 mei 2013 17:30 schreef Fiorano het volgende: Ik zag de dieselmeter van die Combo ook naar beneden lopen met 130 km/h. Dat noemt zich dan "Ecoflex"
quote:
Op woensdag 22 mei 2013 17:35 schreef Rubenr3 het volgende: Ik gooide 10 liter in de Lexus, zegt de boordcomputer dat ik nog 90 km kon rijden
quote:
Op woensdag 22 mei 2013 22:31 schreef Jeroen_S. het volgende: Mannen van AutoReset hier? Ik moet morgen een auto ophalen bij een klant en afdroppen bij Leasemaatschappij in Veghel. Heb ik daarvoor een inname of overdrachtformulier nodig? Thnx alvast!
Haal de naam van de leasemij weg, dat is niet gewenst.
Als je van klant naar klant gaat, zou ik twee keer een overdracht invullen. Hebben waarschijnlijk niks met elkaar te maken.
quote:
Op woensdag 22 mei 2013 22:44 schreef Jeroen_S. het volgende: Thanks. Ik haal het weg, even uitvogelen hoe zit op mobiel. Maar is niet van klant naar klant maar dus van klant naar leasemij. Weet je t dan ook?
Dan inname, want de leasemij neemt de auto in van de klant.
[..]
Foutje, hihi
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Vorige week vrijdag had ik voor het eerst in een half jaar tijd geen ritten. De planning van AR doet het goed hoor!
Alleen vrees ik dat sinds de grote van Raamsdonksveer naar Breukelen verhuisd is, het werkaanbod wat minder is geworden in omg. Breda.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op woensdag 22 mei 2013 23:51 schreef Babananana het volgende: Vorige week vrijdag had ik voor het eerst in een half jaar tijd geen ritten. De planning van AR doet het goed hoor!
Alleen vrees ik dat sinds de grote van Raamsdonksveer naar Breukelen verhuisd is, het werkaanbod wat minder is geworden in omg. Breda.
Hikeren is zelfstandiger, je haalt de auto op en je brengt hem weg Je hebt geen last van iemand die bij je in de auto zit en mogelijk last kan hebben van je rijstijl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hikeren is zelfstandiger, je haalt de auto op en je brengt hem weg Je hebt geen last van iemand die bij je in de auto zit en mogelijk last kan hebben van je rijstijl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar zit wel wat in. Een vriend van mij was echter een tijd privéchauffeur en kreeg daar toch een hoop fooi en af en toe kwam hij interessante mensen tegen. Je kan het niet allebei doen?
Ik had het houterig rijden als ik in een automaat reed, maar daar heb ik inmiddels ook genoeg ervaring mee.
Op donderdag 23 mei 2013 12:28 schreef Tobi-wan het volgende: Ben alweer een tijdje op zoek naar een baantje en dit lijkt me wel wat. Is er een reden dat er meer hikers dan privéchauffeurs zijn in dit topic?
Privéchauffeurs zijn minder autistisch en zitten derhalve minder op Fok.
Ja daar zit wel wat in. Een vriend van mij was echter een tijd privéchauffeur en kreeg daar toch een hoop fooi en af en toe kwam hij interessante mensen tegen. Je kan het niet allebei doen?
Ik had het houterig rijden als ik in een automaat reed, maar daar heb ik inmiddels ook genoeg ervaring mee.
Taxichauffeurs zijn natuurlijk de crème de la crème. Had afgelopen zaterdag trouwens Strootman van PSV in de taxi, met zijn vriendin samen. Vanuit schiphol naar zijn huis gebracht.
20-30 uur per week, 12,- en een beetje incl vakantiegeld; ben 24.
Klinkt niet verkeerd, neem aan dat je ook minder kan werken als je het even druk hebt met school? Raden jullie een bepaald bedrijf aan? Zit nu bij EasyWay te kijken en dat ziet er wel aardig uit.
Het maakt niet zo heel veel uit, het grootste verschil is dat EW maandelijks uitbetaald en dat je een tankpas krijgt. En bij AR moet je tanken voorschieten maar krijg je wekelijks betaald. Verder zijn de werkzaamheden het zelfde Uiteindelijk heb ik voor EW gekozen omdat ik de indruk had dat het er daar professioneler aan toe gaat. Maar dat kan gewoon persoonlijk zijn.
Verveling bij het wachten. Een nieuwe semi-vip Sprinter.. Van buiten redelijk standaard, zwart met geblindeerde ramen, met het standaard chroomwerk. Wel een elektrische schuifdeur. En mijn werkorder van Strootman.
Die goeie ouwe tijd, tot januari ook altijd op gereden. Kreupele mensen van A naar B voor contractvervoer en daarnaast lekker Valys rijden. Tegenwoordig bezig met straattaxi, compleet andere doelgroep maar wel een stuk meer fooi!
Voor de tweede keer op rij geen werk gekregen voor vrijdag. Hier wordt mijn bankrekening niet vrolijk van!
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Die goeie ouwe tijd, tot januari ook altijd op gereden. Kreupele mensen van A naar B voor contractvervoer en daarnaast lekker Valys rijden. Tegenwoordig bezig met straattaxi, compleet andere doelgroep maar wel een stuk meer fooi!
Wij doen ook straattaxi. Rij dan meestal op een oude Eklasse(van 2000).
Wij doen ook straattaxi. Rij dan meestal op een oude Eklasse(van 2000).
Wij hebben 2 Toyota Avensis', 1x E-klasse (410.000 op de teller ) 1 verlengde sprinter en een 18 persoons touringcar. Die 2 Toyota's hebben ook de 2 ton al gepasseerd. Binnenkort tot voor een nieuw wagenpark denk ik!
Wij hebben 2 Toyota Avensis', 1x E-klasse (410.000 op de teller ) 1 verlengde sprinter en een 18 persoons touringcar. Die 2 Toyota's hebben ook de 2 ton al gepasseerd. Binnenkort tot voor een nieuw wagenpark denk ik!
Welke stad rij jij?
410.000 valt nog best mee; bij mijn oude werkgever reden ze c.a. 230-250000 km per jaar. Hier hebben ze een stuk of 20 Touran's(allemaal ex-lease dus min. 2ton op de teller) een stuk of 6 E's, een shitload aan sprinters(zeker 30, vrijwel allemaal verlengd) en wat Transit's, 2 Vito's, 2 Transporters en een lading Opel busjes. Ohja, en 3 Caddy's en een Zafira. Daarnaast nog een stuk of 8 52persoons touringcars en wat kleinere(van die 25persoons en 18persoons Sprinters) Standplaats is Uithuizermeeden. Vervoeren alles behalve Valys(helaas..)
410.000 valt nog best mee; bij mijn oude werkgever reden ze c.a. 230-250000 km per jaar. Hier hebben ze een stuk of 20 Touran's(allemaal ex-lease dus min. 2ton op de teller) een stuk of 6 E's, een shitload aan sprinters(zeker 30, vrijwel allemaal verlengd) en wat Transit's, 2 Vito's, 2 Transporters en een lading Opel busjes. Ohja, en 3 Caddy's en een Zafira. Daarnaast nog een stuk of 8 52persoons touringcars en wat kleinere(van die 25persoons en 18persoons Sprinters) Standplaats is Uithuizermeeden. Vervoeren alles behalve Valys(helaas..)
Pfiew, best wagenpark en dat voor zo'n gehucht (excuses )
Pfiew, best wagenpark en dat voor zo'n gehucht (excuses )
Tja, officieel hebben we 3 standplaatsen.. Uithuizermeeden dus, Winsum en Zoutkamp en "bedienen" we het gebied vanaf de Eemshaven en Oosteinde tot aan Zoutkamp dus. Zaterdag trouwens weer een nachtdienst.. van 6 tot 6, en er is kermis in't dorp, dus dat zal dan wel lekker druk worden.
Tja, officieel hebben we 3 standplaatsen.. Uithuizermeeden dus, Winsum en Zoutkamp en "bedienen" we het gebied vanaf de Eemshaven en Oosteinde tot aan Zoutkamp dus. Zaterdag trouwens weer een nachtdienst.. van 6 tot 6, en er is kermis in't dorp, dus dat zal dan wel lekker druk worden.
Nog wel een mooi gebied. Ik rij vanuit Zutphen, klein bedrijf, kleine stad, maar in de weekenden rijdt het lekker door. Komende zaterdag een retourtje naar Hamburg, weer eens wat anders!
Nog wel een mooi gebied. Ik rij vanuit Zutphen, klein bedrijf, kleine stad, maar in de weekenden rijdt het lekker door. Komende zaterdag een retourtje naar Hamburg, weer eens wat anders!
Tof!. Hier is het maar net van wie er het dichtst bij is/ wie het beste uitkomt. Zo heb ik vorige week een rit Schiphol gehad vanuit Delfzijl omdat ik toch al in Delfzijl was(Pauze, woon daar.)
Best pauper, 10 euro fooi van iemand met zo'n salaris zeg
Ach.. Ik rij regelmatig voor mensen met meer geld die niets aan fooi geven. Komt omdat wij alles op rekening rijden, ik heb nooit contant geld bij mij in de taxi.
Op donderdag 23 mei 2013 18:42 schreef Babananana het volgende: Voor de tweede keer op rij geen werk gekregen voor vrijdag. Hier wordt mijn bankrekening niet vrolijk van!
Same here! 3 dagen beschikbaar en geen één dag werk. En maar berichten plaatsen over spoedjes en mailen over je beschikbaarheid....
Ach.. Ik rij regelmatig voor mensen met meer geld die niets aan fooi geven. Komt omdat wij alles op rekening rijden, ik heb nooit contant geld bij mij in de taxi.
Zelfs als ik ze met straattaxi vervoer krijg ik nog wel eens geen fooi. Ook al moet ik ze in de ëlite" wijk ophalen/brengen.
Oh, en dat alleen rekening rijden is dan wel chill. zit je ook niet met al dat gekloot met wisselgeld en mensen die een ritje van 6,- met 50 euro willen betalen (en dan boos worden omdat ik geen wisselgeld heb..)
Op donderdag 23 mei 2013 21:50 schreef RTS91 het volgende: Gisteren om 16:00 nog een spoedje gedaan in een hagelnieuwe Combo (50 km op de teller). Traag ding die 1.3 cdti ecoflex...
Mwah, toch nog wel 95 pk hoor.. die VW 1.3tjes zijn een stuk trager.
M'n eigen gebakje staat bij de dealer, zomerbanden er weer op en even bidden dat ie door de apk heen komt. Als leenauto trouwens een C4 aircross. Van buiten leuk, rijdt als een Japanse dweil...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De diesel-BM in de Golf 6 is toch ook 1.6? Benzine is 1.2TSI idd, en bij de Polo allebei 1.2'tjes met 3 cilinders. Die een enorme takkeherrie maken altijd.
Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef Irritatie100 het volgende: De diesel-BM in de Golf 6 is toch ook 1.6? Benzine is 1.2TSI idd, en bij de Polo allebei 1.2'tjes met 3 cilinders. Die een enorme takkeherrie maken altijd.
Oh dat zou best kunnen hoor. Punt is in ieder geval dat VW géén 1.3 liter motoren maakt.
Op vrijdag 24 mei 2013 13:57 schreef Dimitri_ het volgende: Ik heb mijn taxiritten voor dit weekend ook weer binnen.. Vandaag 2x dusseldorf, morgen Frankfurt. Kilometerssss
Jaloers.. Ik heb morgen nachtdienst; zal dus allemaal Uithuizen --> Uithuizermeeden enzo zijn. (ritjes van max. 10km. )
Vandaag een wisselrit gehad Eindhoven-Breda-Eindhoven, een nieuwe auto brengen (natuurlijk een megane) en de oude weer meenemen, een Opel Astra. Daarna had ik nog een rit Eindhoven-Breda in een Mercedes E uit 2010, maar toen ik daar kwam zag ik de datum 29-05 op de opdracht staan. Toch maar gevraagd, ik was er toch al, maar de CP was niet aanwezig. Na wat heen en weer gebel met AR mocht ik proberen of de auto er toevallig al stond, als dat zo was mocht ik hem alsnog brengen. Na een half uur iemand kunnen vinden die de sleutel had en dus alsnog naar Breda gegaan. Door een beetje doorzettingsvermogen van mij kant mooi een foutje van AR goed gemaakt.
Dan zal er ook een vrachtwagenkenteken op moeten zitten. Als ledig gewicht echt 4010 kg dan zou dat niet mogen nee. Maar dat lijkt me erg sterk voor een Daily.
Op zaterdag 25 mei 2013 16:32 schreef Marco001 het volgende: Ooh, dat valt nog wel "redelijk" mee. Onze nachtmercedessen (we hebben er 2) zitten ook al wel op/over de 6 ton.
Sow! Ik vond dit al wel uitzonderlijk, haha. Bij jullie ook dat type met de ronde koplampen?
Op zaterdag 25 mei 2013 13:18 schreef bakatje het volgende: Maandag een Iveco Daily . Kenteken ingetikt: gewicht is 4010kg leeg. Hier mag ik toch helemaal niet mee rijden met rijbewijs B?
Weet je dat heel zeker? Ik kwam net een paar Daily's tegen met gewicht rond de 2k..
Op zaterdag 25 mei 2013 13:18 schreef bakatje het volgende: Maandag een Iveco Daily . Kenteken ingetikt: gewicht is 4010kg leeg. Hier mag ik toch helemaal niet mee rijden met rijbewijs B?
4010kg is inderdaad het rijklaargewicht voor sommige Iveco daily bakwagens. Dan heb je wel een mega bakwagen, wel iets groter dan de meeste Sprinters Deze bijvoorbeeld https://autovooru.nl/advert/sell/aid/73205. Zit ook een vrachtwagenkenteken op, geeft bij rdw 4010kg aan. Mag je dus niet rijden.
Ik had vandaag de oudste E mee.. 619xxx km! Is van een vaste chauffeur en heeft speciale stoelen, dus moet hij hem maar helemaal oprijden.
En ik maar zelfmedelijden hebben met die E van ons met ruim 410.000km...
Net weer terug uit Hamburg, Wat een rot wegen hebben ze daar zeg. Allemaal betonplaten waarbij het regenwater je om de oren vliegt, je ziet geen hand voor ogen meer!
Gisteren moest ik valet parking verzorgen bij een restaurant in de omgeving Den Haag en het was weer feest! Na 3 normale wagens kwam opeens deze bolide voorrijden:
Het was gelukkig een hele aardige eigenaar en wat een geniale auto zeg! *brul*
Op zondag 26 mei 2013 11:10 schreef Sjouveur het volgende: Gisteren moest ik valet parking verzorgen bij een restaurant in de omgeving Den Haag en het was weer feest! Na 3 normale wagens kwam opeens deze bolide voorrijden:
Ik stond er in mijn eentje, dus uiteraard zelf weggezet. Moest er ook een aardig stukje in rijden omdat het lastig was een parkeerplekje te vinden, heel vervelend.
Ik was alleen zo stom geweest niet te controleren of de sleutel erin zat, die had meneer dus nog op zak. Ik kwam daar pas achter toen ik de auto al geparkeerd had, gelukkig draaide de motor nog dus ik kon nog even op en neer rijden :p
Op zaterdag 25 mei 2013 13:18 schreef bakatje het volgende: Maandag een Iveco Daily . Kenteken ingetikt: gewicht is 4010kg leeg. Hier mag ik toch helemaal niet mee rijden met rijbewijs B?
Kenteken wellicht Bx-xx-xx? Of xx-Bxx-x? Dan heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op zondag 26 mei 2013 11:10 schreef Sjouveur het volgende: Gisteren moest ik valet parking verzorgen bij een restaurant in de omgeving Den Haag en het was weer feest! Na 3 normale wagens kwam opeens deze bolide voorrijden:
Op zondag 26 mei 2013 12:39 schreef Sjouveur het volgende: Ik stond er in mijn eentje, dus uiteraard zelf weggezet. Moest er ook een aardig stukje in rijden omdat het lastig was een parkeerplekje te vinden, heel vervelend.
Ik was alleen zo stom geweest niet te controleren of de sleutel erin zat, die had meneer dus nog op zak. Ik kwam daar pas achter toen ik de auto al geparkeerd had, gelukkig draaide de motor nog dus ik kon nog even op en neer rijden :p
Zéér vervelend allemaal ja....
Had ik trouwens ook een keer. Audi Q5 (3.0 TDI, ging prima vooruit ) van Lelystad naar Meerkerk. Omdat die woonwijk waar de klant woonde erg slecht te bereiken was met het OV, moest ik hem bellen en zou hij met die Audi naar het station komen (en z'n vrouw kwam dan met hun eigen auto hem weer halen). Dus alles geregeld, ik op weg, belt bij Almere EW mij op of ik wilde omkeren en terug gaan naar Lelystad. De klant had zijn telefoon nog in de auto laten liggen. Túúrlijk wilde ik dat
Op zondag 26 mei 2013 12:39 schreef Sjouveur het volgende: Ik stond er in mijn eentje, dus uiteraard zelf weggezet. Moest er ook een aardig stukje in rijden omdat het lastig was een parkeerplekje te vinden, heel vervelend.
Ik was alleen zo stom geweest niet te controleren of de sleutel erin zat, die had meneer dus nog op zak. Ik kwam daar pas achter toen ik de auto al geparkeerd had, gelukkig draaide de motor nog dus ik kon nog even op en neer rijden :p
Had ik trouwens ook een keer. Audi Q5 (3.0 TDI, ging prima vooruit ) van Lelystad naar Meerkerk. Omdat die woonwijk waar de klant woonde erg slecht te bereiken was met het OV, moest ik hem bellen en zou hij met die Audi naar het station komen (en z'n vrouw kwam dan met hun eigen auto hem weer halen). Dus alles geregeld, ik op weg, belt bij Almere EW mij op of ik wilde omkeren en terug gaan naar Lelystad. De klant had zijn telefoon nog in de auto laten liggen. Túúrlijk wilde ik dat
Haha, ook al zo vervelend. Mijn eerste rit als privéchauffeur was ooit in een Brabus S600 van iemand die rijkelijk in de Quote500 stond. Of ik eerste even 2 vrienden van hem weg wilde brengen en daarna terugkomen om hem op te halen. Ik scheet hem 7 kleuren bagger nadat die vertelde of ik wel voorzichtig wilde zijn aangezien zijn auto hem ruim ¤300.000 had gekost. Wel een lichtelijk arrogant mannetje, ook van trajectcontroles mocht ik me niks aantrekken.
Zo'n Brabus S600 lijkt me ook geen straf overigens, ook gewoon als eerste rit hahaha.
Uiteindelijk ook wel van de auto kunnen genieten hoor, scheelde dat ik eerst zelf even een rondje kon rijden. Mijn baas had gezegd dat ik heel vaak voor hun reed. Deed ik ook, maar niet als privéchauffeur. Leugentje om bestwil moet kunnen.
Kort daarna de hele showroom van een Porsche Centrum leeg mogen rijden!
Mij zou het wss niet eens opgevallen zijn Ik kijk alleen op de carbase van autoweek, voor busjes neem ik nooit de moeite om die bij het RDW te checken.
Ik moet er nog aan beginnen, dus van geflopt kan geen sprake zijn
Overigens staat al wel voor 90% vast dat ik na mijn afstuderen niet meer verder kán studeren, met dank aan de overheid die het studenten onmogelijk maakt om hun studie te plannen door van het ene op het andere moment schakeltrajecten en complete opleidingen te schrappen
Op zondag 26 mei 2013 14:51 schreef Pizzabodem het volgende: Iemand van AR al vakantiegeld binnen? Het moet in mei komen, dus zal komende vrijdag wel worden?
Laatste week van mei, volgende week dus inderdaad.
Op zondag 26 mei 2013 18:59 schreef S-RS het volgende: Wtf, wat hebben ze nu weer gedaan naast het kaal plukken van studenten die toch al geen geld hebben?
Je 'tweede' studie niet meer vergoeden, waardoor het collegegeld in mijn geval nu ¤10500 per jaar is. Daardoor zijn universiteiten genoodzaakt om door het teruglopende aantal aanmeldingen schakeltrajecten en complete opleidingen te schrappen, waardoor mijn beoogde vervolgstudie niet meer bereikbaar is. Ik zou nu opnieuw een bachelor moeten doen aan de RUG, à die 10k per jaar voor de komende drie jaar en dan pas kan ik door naar de master. Ja, ik kan wel gelijk master doen, moet ik naar Maastricht. Dacht het niet, nu ik net een kamer van dik 35m2 heb voor nog geen 230 euro per maand Andere optie is nu de Open Universiteit, mja daar heb je geen colleges en is alles zelfstudie...
Op zondag 26 mei 2013 11:10 schreef Sjouveur het volgende: Gisteren moest ik valet parking verzorgen bij een restaurant in de omgeving Den Haag en het was weer feest! Na 3 normale wagens kwam opeens deze bolide voorrijden:
Klopt, in Rotterdam verzorgen we ook valet parking bij THC. Ik kom zelf alleen totaal niet uit die richting, dus dit was een uitzondering. In Amsterdam heb ik een keer een Ferrari FF mogen parkeren bij THC Het meeste dure spul komt echter bij Rotterdam aan.
Op zondag 26 mei 2013 21:29 schreef Sjouveur het volgende: Klopt, in Rotterdam verzorgen we ook valet parking bij THC. Ik kom zelf alleen totaal niet uit die richting, dus dit was een uitzondering. In Amsterdam heb ik een keer een Ferrari FF mogen parkeren bij THC Het meeste dure spul komt echter bij Rotterdam aan.
Klopt ik werk zelf ook bij zapp al 4,5 jaar dus heb al heel wat weg gezet daar!
Ik heb er morgen ook 2, Eindhoven-Venlo in alweer een nieuwe Megane met nog onbekend kenteken, en daarna Venlo-Utrecht in een Renault Traffic busje. Wel een mooie dag, hoef pas om 9:30 van huis weg en ben rond 16:00 wel weer thuis.