Bedankt voor je reactie. Daar heb ik nou wat aan.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:49 schreef monkeybrain het volgende:
Ik zou dus al snel voor een kleine 18650 xml lamp gaan, kosten iets van 10 euro.
Wat is trouwens EDC?![]()
Nice! Thanks!quote:Op zondag 26 mei 2013 15:14 schreef RobertNL het volgende:
Deze: GC / [Chinese Webshops] Topic #255 Waar er geen nieuw deel komt? :(
+
https://www.fasttech.com/products/1143804
+
https://www.fasttech.com/products/1319800
Compleet setje (bijna) binnen je budget
Die Fenix komt behoorlijk dicht in de buurt van wat ik bedoel met broekzak flashlight. Ik heb wat van die led keychains geprobeerd maar ik zoek wel echt een upgrade daarvan.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:23 schreef monkeybrain het volgende:
Ik heb zelf een Fenix E05 AAA aan de sleutelhanger, misschien dat er alweer iets nieuws is gekomen. In het slechtste geval kan ik daarmee prima door een donker bos lopen. Kostte toen iets van 10 euro bij Focalprice
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
14500 ben ik niet mee bekend, zover ik begrijp gewoon een compacte versie van een 18650. Maar als je een lamp voor in de auto zoekt dan zijn tussenmaten vrij nutteloos en hoef je ook geen mega compacte zaklamp.
Misschien deze? http://www.buyincoins.com(...)in-product-2486.htmlquote:Op zondag 26 mei 2013 15:38 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Die Fenix komt behoorlijk dicht in de buurt van wat ik bedoel met broekzak flashlight. Ik heb wat van die led keychains geprobeerd maar ik zoek wel echt een upgrade daarvan.
Thanks! Ik wil echter best wel wat meer uitgeven.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:54 schreef Deugniett het volgende:
[..]
Misschien deze? http://www.buyincoins.com(...)in-product-2486.html
Komt er op neer dat je protected batterijen wilt, en ze met een goede lader moet opladen. Het is het best als ze met een bepaald schema worden opgeladen, als in verschillende vermogens over tijd. Een goede lader (bv. Nitecore i4) regelt dit zelf, goedkope laders doen dit vaak niet, wat dus enige risico's met zich mee brengt.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:28 schreef wihehin het volgende:
Heeft iemand een linkje hoe je met 18650 moet omgaan, wat er bijzonder aan is, etc.?
En in wat voor producten zitten die batterijen? Of alleen in zaklampen?quote:Op zondag 26 mei 2013 20:12 schreef Painore het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je protected batterijen wilt, en ze met een goede lader moet opladen. Het is het best als ze met een bepaald schema worden opgeladen, als in verschillende vermogens over tijd. Een goede lader (bv. Nitecore i4) regelt dit zelf, goedkope laders doen dit vaak niet, wat dus enige risico's met zich mee brengt.
En vergeet deze bazensite natuurlijk niet: http://www.lygte-info.dk !quote:Op donderdag 5 april 2012 22:51 schreef shiznuts het volgende:
In navolging op het overzicht van oordopjes, nu ook een overzicht van ZAKLAMPEN / FLASHLIGHTS die bij Chinashops besteld kunnen worden.
1. Bepaal wat voor een gebruiker je bent en voor welke doeleinden de zaklamp moet dienen. Verschillende mensen, verschillende wensen, verschillende zaklampen. Voor binnenshuis heb je niet veel vermogen nodig en kun je gerust een zaklamp op AA/AAA batterijen kopen, voordeel daarvan is tevens dat de accu's makkelijk te verkrijgen en op te laden zijn. Voor buitenhuis gebruik van een zaklamp, denk aan kamperen en survival e.d. wil je misschien iets dat verder schijnt en een grotere 'beam' of 'flood' heeft. Dan kom je er vrijwel niet onderuit te kijken naar zaklampen op de zogenaamde 18650 accu's.
2. Bepaal je budget. In de regel geldt het volgende: geef je meer geld uit, dan krijg je beter spul. Een groot deel betaal je voor de emitter, de diode zorgt voor licht. De technology wordt CREE LED genoemd. In het onderste segment hiervan kom je vaak tegen: P4, Q2, Q3, Q4, Q5, R2, R3, R4, en R5. De populairste is ronduit de Q5, gevolgd door de Q3 en R-range. Deze hebben een begin output van 80 Lumen voor de P4, Q5 107 Lumen en de R5 met 137 Lumen. Ga je de hoeveelheid amperè boosten, dan krijg je serieuzere kandidaten met de kentekens: MC-E, XB-D, XM-L, XP-C, XP-E, XP-G, XR-C, XR-E en XT-E, waarvan XM-L (anno 2011, populaire bin: T6), de grootste diode en de XP-E (Qx en Rx-bins) en XP-G (Rx en Sx-bins, vrijwel identiek aan XP-E, maar meer flood) waarschijnlijk de meest populaire zijn. De XB-D is in het begin van 2012 geïntroduceerd om tegen budgetprijs XP-E prestaties te leveren en zal mogelijk erg in populariteit toenemen. Ook de XT-E is begin 2012 aangekondigd en wordt van verwacht een grote rol te gaan spelen. Vele andere komen van 2005 ~ 2010 en zijn wat gedateerd.
3. Accu's. (Oplaadbare) Batterijen haal je in de regel gewoon uit Europa ((online-)winkel of Ebay). Wil je krachtige zaklampen heb je echter ook een krachtige bron van energie nodig: de 18650 accu. Die zijn echter niet al te makkelijk te verkrijgen in Nederland, of in ieder geval niet goedkoop, dus we maken daar een uitzondering voor (non-EU). Omdat je over zoveel vermogen praat, moet je goed kijken naar hoe veilig zo'n accu daadwerkelijk is. Er zijn gevallen bekend waar accu's veel hitte produceren, kortsluiten en zelfs exploderen kunnen en is dus potentieel levensgevaarlijk. Het liefste wil je dus een accu met integrale (shortcircuit en overcurrent) bescherming. Deze kan worden geboden door een zogenaamde wired chip op de accu te monteren. Aan de onderkant van de accu is dan wat extra ruimte gemaakt voor een chipplaat en er loopt een voelbare metalen strip naar de kop. De meest deugdelijke 18650's stammen uit de reeks 2400~2800 mAh. Ook in deze gevallen geldt: is iets verdacht goedkoop, dan is het waarschijnlijk ook te goed om waar te zijn. De 18650 accu is groter dan een AA-batterij en kun je niet zomaar opladen met een standaardlader. Je zult dus moeten investeren in een 18650-lader. Ook hier geldt weer dat er goedkope op de markt zijn, maar die je batterij dus niet beschermen tijdens het laden. Koop het liefste een merklader, dan een universele merkloze. Het liefste eentje met een microcontroller die de batterij en huidige lading herkent en zelf het juiste laadprogramma kiest. Zelf heb ik een zogenaamde 'i4 charger'.
Lees jezelf goed in over accu's. Neem de volgende links eens door:
› http://budgetlightforum.com/forum/batteries/rechargeable
› http://www.candlepowerfor(...)s-Batteries-Included
Enkele verkrijgbare merken in Chinese webshops:
UltraFire, TrustFire, SAiK, Fenix, Romisen, SKYRAY, NiteCore, SmallSun, Olight, SZOBM, Lanshi, Tiablo, MTE, Solarforce, iTP, Jetbeam, TANK007, Richuang, Mrlite, UniqueFire, FandyFire... BlablaFire... [..]
Ervaringen zijn te lezen op forums zoals CandlePowerForums & BudgetLightForum.
Je zult verder ook veel video's op YouTube tegenkomen, dus kijk daar ook!
Webshops waar je zulke merken o.a. kunt vinden.
Webshops uit de OP van de Chinese webshops topicreeks en www.chinaprices.us uiteraard.
In toevoeging daarop kun je o.a. kijken bij Manafont en Kaidomain.
Aan te raden is zeker een kijkje te nemen op Ebay. Hier heb je alvast 3 Ebaystores:
› cyberport888
› ctwco
› hkequipment
AA/AAA
Voor eenvoudig en compact alledaags gebruik en allerhande toepassingen:
- De SAiK SA-15. Een uitstekende kwaliteit/prijs. Het gebruik van 2 AA-batterijen zorgt voor gemak. Tevens, wanneer je het verlengstuk verwijderd, bruikbaar met enkele 123A-accu. Twee standen: aan/uit en strobe. Q5-emitter. Veel meer haal je echt niet uit AA-batterijen. Komt met clip en koord. Prijs rond $10,-.
- Romisen RC-29. Minder accuduur dan de SAiK, omdat de Romisen maar 1 AA-batterij neemt. Wel dezelfde emitter. De RC-29 beschikt over een focusable lens, waardoor je de beam van spot naar flood kunt regelen (1x-8x). De zaklamp beschikt niet over een clip, maar komt wel met koord. Romisen staat bekend om solide bouw. Prijs rond $15,-.
Dit zijn twee verschillende en aanbevolen modellen.
Natuurlijk is er waarschijnlijk niks mis met soortgelijke zaklampen die soortgelijke specificaties hebben. Zoek vooral ook zelf rond op sites als www.chinaprices.us en www.ebay.com .
18650
Single emitter
De meeste zaklampen in deze categorie beschikken over de T6 bin met XM-L classificatie. Dat heeft een reden, want het is de grootste diode, de meeste efficiëntste en laat zich graag in met een boel mAh (tot 3000 mAh, basic output 260 Lumen wordt dan maximaal 975 Lumen). Zoek naar zaklampen van eerder genoemde merken (vb. UltraFire 501B XM-L).
Multi emitter krachtpatsers
Hier zijn verschillende filosofieën over.
Eentje daarvan wordt toegepast in deze Romisen:
Romisen RC-T6: 6x CREE LED Q5 (geen T6 bin dus!). Opereert op 2 x 18650. Kent 3 standen: low power (2 LEDs), medium power (4 LEDs) en full power (alle 6 LEDs). Knop is met duimgrip makkelijk bereikbaar. Komt met koord en riemholster. Felle throw met redelijk wat flood.
En andere filosofie wordt toegepast in deze SKYRAY:
SKYRAY T6: 3x CREE LED T6 XM-L. High Power (alle 3 LEDs), Low power (alle 3 LEDs), volgende drie clicks zijn short intensity bursts. Knop is wat onhandig aan de onderkant van de zaklamp geplaatst. Komt as-is: zonder koord, clip of holster dus. Felle throw, minder flood dan de Romisen maar komt daardoor wat verder.
Ook hier zijn weer genoeg alternatieven te vinden met soortgelijke specificaties. Zoek vooral goed rond en lees je goed in/laat je goed informeren.
Note:
Sommige zaklampen zijn laserklasse en kunnen oogbeschadigingen toebrengen! Schijn nooit in ogen van mensen of dieren en wees voorzichtig in het gebruik van zulke zaklampen (gebruik een zaklamp niet in het verkeer). Bedenk ook dat zaklampen met hoge output veel warmte kunnen generen, wees daarop bedacht. Het laden van accu's brengt ook gevaren met zich mee. Laat accu's het liefste niet onbeheerd of in een onveilige omgeving achter, daar er een brand- explosiegevaar aan verbonden is. Gebruik bij voorkeur A-grade beveiligde accu's en opladers. Deze informatie is puur informatief, gebruik van zaklampen uit China is geheel op eigen risico te ondernemen.
Zijn eigenlijk accucellen die je terugvindt in meerconfiguratie in laptopaccu's e.d. maar worden los idd voornamelijk voor zaklampen gebruik vanwege de opslagcapaciteit en afgiftekracht.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:20 schreef wihehin het volgende:
[..]
En in wat voor producten zitten die batterijen? Of alleen in zaklampen?
tong80 heeft toch een redelijke aanhang 'daaroquote:Op zondag 26 mei 2013 13:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)iminal_organizations
Dan wordt 'ie zo lang dat er écht geen hond kijkt.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:31 schreef bobbernaut het volgende:
Shiz, je moet die lappen tekst eens in de OP verwerken!
quote:Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef speciaal het volgende:
[..]
tong80 heeft toch een redelijke aanhang 'daaro
Tong Group 同字頭
Tong Kwan Ying 同群英
Tong Lok 同樂
Tong San Wo 同新和(老同)
Alex Tong 亞歷塘
Bing Kong Tong 孔桶
Chang Sing 张星
Four Brothers 四兄弟(塘)
Ghee Kong Tong 酥油孔桶
Hop Sing Tong 合胜堂
Hip Sing Tong 协胜堂
Hung Mun Tong 洪门堂
Kim Ghee Tong 金酥油塘
Long Zii Tong 籽亿龙堂
On Leong Tong 论梁彤
Pa Hai Tong 霸海通
Suey Sing Tong 穗星塘
Tong Tran 陈彤
Tsung Tsin Association 崇正會
Tung On Association 東安公所
Wing Kong 香港永
W Zhang Tong W章通
Mwah is wel handig iddquote:Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Dan wordt 'ie zo lang dat er écht geen hond kijkt.![]()
Eerder dat het reviewtopic op de schop moet worden genomen, met iemand met modrechten die ons bijstaat daarvan de OP bij te houden (Kano, BrandX ofzo
) zodat dat topic eens wat populairder wordt.
Dan kan het hier lekker over het kopen gaan, en daar voornamelijk om aanraders en reviews.
Alleen nog geen tijd (maar vooral zin) gehad om dat nou echt eens aan te pakken met een mooi nieuw OP systeem met linkjes naar reviews uit dat topic en up-to-date gereviseerde alles-in-1 uiteenzetting posts met betrekking tot verschillende onderwerpen zoals oordopjes, horloges, zaklampen en RC-spul.quote:
Da's risky business. Een goedkoop t-shirtje kun je eens proberen, zeker als er een maattabel bijstaat waarvan het ook een beetje plausible is dat die gedoeld is voor het product dat je aanschaft bij die shop.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die naast tech-spullen ook regelmatig (merkloze) kleding via TaoBao kopen?
Bijvoorbeeld shirts, hemden, broeken, onderbroeken, etc?
Schoenen betaal ik liever wat meer ivm goede maat en comfort voelen, maar lijkt me dat je met wat kinderarbeid toch wel fijne hemden en broeken moet hebben, hetzij met Chinees merk.
Ik heb vanmorgen een blouse gekocht via Aliexpress, m'n eerste keer dat ik kleding koop in China dus moet het nog even zien wat het is.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die naast tech-spullen ook regelmatig (merkloze) kleding via TaoBao kopen?
Schoenen betaal ik liever wat meer ivm goede maat en comfort voelen, maar lijkt me dat je met wat kinderarbeid toch wel fijne hemden en broeken moet hebben, hetzij met Chinees merk.
Aankomende voltooide verleden tijd dat 'heb straks gekocht'. Mooi!quote:Op zondag 26 mei 2013 20:44 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Ik heb straks nog een blouse gekocht via Aliexpress, m'n eerste keer dat ik kleding koop in China dus moet het nog even zien wat het is.
Morphsuits uit china passen prima hierquote:Op zondag 26 mei 2013 20:44 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Ik heb straks nog een blouse gekocht via Aliexpress, m'n eerste keer dat ik kleding koop in China dus moet het nog even zien wat het is.
Ze leveren enorm veel vermogen, als het fout gaat dan krijg je een grote lithium fik...quote:Op zondag 26 mei 2013 19:28 schreef wihehin het volgende:
Heeft iemand een linkje hoe je met 18650 moet omgaan, wat er bijzonder aan is, etc.?
Of je koopt gewoon een XXL jas en bij aankomst krijg je er 2 en staat er netjes in dat het ook een XXL is. Maar zodra je het jasje aantrekt blijkt het toch eerder een M te zijn...geloof niet altijd de matentabel die de verkopers opgeven.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:44 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Een goedkoop t-shirtje kun je eens proberen, zeker als er een maattabel bijstaat waarvan het ook een beetje plausible is dat die gedoeld is voor het product dat je aanschaft bij die shop.
Zelf heb ik twee shirts als M besteld die wel aardige pasten in principe. Maar elders bestel je een M en krijg je een XXS ofzo. Of bestel je een XL omdat je daar al rekening mee houdt en is het een XL.Dus mja...
Via Taobao 2 jaar geleden een keer een jas gekocht, die paste goed. De matentabel klopte aardig.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |