TVcr cartrigdequote:
Waarom niet? 8core CPU en vast wel een aardige GPU erin. Zoveel bijzonders is 4K nou ook weer niet...quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:14 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
4K native en discrete renderen zie ik et bakje niet doen...
Dubbele ontkenning; wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:04 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben nog steeds erg benieuwd wat Sony strakt laat zien als ze de console écht presenteren. Ik heb er niet zo'n vertrouwen in dat de PS4 niet vol zit met dezelfde soort restrictieve technologie als de Xbox.
16-jarige: ‘Wat is dat?’quote:
Ik kan met beide redelijk overweg, maar heb echt een sterke voorkeur voor de 360 controller, die PS3 controller is echt voor kleine aziatische meisjeshanden gemaaktquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:22 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Dubbele ontkenning; wat bedoel je precies?
En over de controller: ik snap nooit waarom een a-symmetrische knoppen-layout zo ideaal is, doe mij maar de layout van de playstation, met de ergonomie van de 360
Iedereen roept om het hardst dat ze wel de PS4 kopen, maar die hebben in feite ook nog niks gezegd behalve loze termen als "social media integratie", "gamen in de cloud", "tweedehands games spelen mogelijk" en "ook offline te gebruiken"quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:22 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Dubbele ontkenning; wat bedoel je precies?
En verder dit. Ik weet nog hoe belachelijk de 360 werd gemaakt met "nog steeds betalen voor Xbox Live!? Ik koop wel een PS3!". Of de PS3 "hij ziet eruit als een barbecue en heb je die prijs gezien!?". Of de Wii "ik ga toch niet als een kleuter met een controller staan zwaaien!? Doei Nintendo!"quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:26 schreef HeatWave het volgende:
Laat het maar aan "het internet" over om iets massaal af te fikken voor het er uberhaupt is, om het vervolgens allemaal massaal te kopen, en zodra de opvolger er is het appraat zowat heilig te verklaren en die nieuwe weer af te fikken.
Dat zijn ook altijd die fanatieke kutnerds, die 5% van de markt innemen, maar doen alsof de hele gamewereld om hen draaitquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En verder dit. Ik weet nog hoe belachelijk de 360 werd gemaakt met "nog steeds betalen voor Xbox Live!? Ik koop wel een PS3!". Of de PS3 "hij ziet eruit als een barbecue en heb je die prijs gezien!?". Of de Wii "ik ga toch niet als een kleuter met een controller staan zwaaien!? Doei Nintendo!"
En al deze apparaten staan nu bij miljoenen mensen thuisTot zover het voorspellende vermogen van gamers op het internet.
en daardoor is de focus niet meer op gamers, maar op gezinnen. Is het geen game console meer, maar een tv/social media device.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En verder dit. Ik weet nog hoe belachelijk de 360 werd gemaakt met "nog steeds betalen voor Xbox Live!? Ik koop wel een PS3!". Of de PS3 "hij ziet eruit als een barbecue en heb je die prijs gezien!?". Of de Wii "ik ga toch niet als een kleuter met een controller staan zwaaien!? Doei Nintendo!"
En al deze apparaten staan nu bij miljoenen mensen thuisTot zover het voorspellende vermogen van gamers op het internet.
Maar het ding kan nog steeds gewoon prima als gameconsole fungeren dus ik snap het gejank niet zo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
en daardoor is de focus niet meer op gamers, maar op gezinnen. Is het geen game console meer, maar een tv/social media device.
Net als de 360/PS3 dus eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
en daardoor is de focus niet meer op gamers, maar op gezinnen. Is het geen game console meer, maar een tv/social media device.
Ik gebruik die consoles ook puur om te gamen, heb op beide nog nooit een film gekeken of gesurfd oid. Maar dat komt omdat ik het nooit iets toe vond voegen aan mijn PC, die ik gewoon aan mijn TV heb aangesloten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Net als de 360/PS3 dus eigenlijk.
Ik game er ook vnl. op hoor, maar ook nu kun je al tv-apps (Eredivisie Live, Pathe Thuis...) gebruiken, muziek luisteren, social media gebruiken, internetten...quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik gebruik die consoles ook puur om te gamen, heb op beide nog nooit een film gekeken of gesurfd oid. Maar dat komt omdat ik het nooit iets toe vond voegen aan mijn PC, die ik gewoon aan mijn TV heb aangesloten.
Maar wat ik nu zag van de Xbox ONE, als het uiteraard allemaal echt zo goed werkt, gaat hopelijk mijn UPC horizon box vervangen, wat is dat UPC kreng traag en slecht ontworpen zeg.
precies. Ze willen dat je sneller het apparaat aanzet voor wat voor reden dan ook. Ik gebruik nu af en toe ook browser van xbox. In het begin had ik daar pc voor. Zal in toekomst wel meer worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Net als de 360/PS3 dus eigenlijk.
Mijn PC heeft moeite met 1920*1200 met BF3 met alle toeters en bellen aan... (En ik heb geen beroerde PC) Over een jaar zijn er weer zwaardere titels, wil je dat op 4K berekenen en het 5 jaar volhouden wens ik je veel succes.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom niet? 8core CPU en vast wel een aardige GPU erin. Zoveel bijzonders is 4K nou ook weer niet...
Het zijn vaak wel hun stemmen die je leest...quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zijn ook altijd die fanatieke kutnerds, die 5% van de markt innemen, maar doen alsof de hele gamewereld om hen draait.
In tegenstelling tot een Playstation controller krijg ik van de Xbox geen kramp in m'n klauwen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:22 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Dubbele ontkenning; wat bedoel je precies?
En over de controller: ik snap nooit waarom een a-symmetrische knoppen-layout zo ideaal is, doe mij maar de layout van de playstation, met de ergonomie van de 360
quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
In tegenstelling tot een Playstation controller krijg ik van de Xbox geen kramp in m'n klauwen.
Waarom zou je überhaupt consoles op release kopen? Er zijn nauwelijks spellen en hij kost het meest.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:24 schreef Jimbo het volgende:
Hmm, nu de rush van een paar dagen geleden bezonken is , lijkt ie me opeens niet meer zo tof
Als ie na de presentatie te koop was had ik hem gelijk gehaald, nu heb ik meer zo iets van ' even wachten op de ps4 , benieuwd waar ze mee komen'
Het valt me alleen wel op dat veel publishers opeens hun info aanpassen vd games ect, bijv op FB is de banner van ubisoft nu watchdogs met alleen een XOne op het plaatje/...beetje jammer, ik hoop stiekem toch dat de ps4 de voorkeur van de devs krijgt, al hebben ze bij EA FUT al voor me verpest door console gebonden exclusives erin te doen
omdat ik de games die er wel zijn wil spelen ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:43 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt consoles op release kopen? Er zijn nauwelijks spellen en hij kost het meest.
Deels eens, de laatste jaren is toch wel gebleken dat de eerste lading kleine of minder kleine foutjes had. Ik wil zo'n ding ook vaak redelijk snel hebben, maar ben toch een beetje afwachtender geworden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:47 schreef Jimbo het volgende:
[..]
omdat ik de games die er wel zijn wil spelen ?
wachten vind ik zo nutteloos, die games komen toch wel en die paar tientjes extra bij launch maken me ook geen donder uit.
Die zijn er vrijwel altijd wel ook voor de voorgaande generatie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:47 schreef Jimbo het volgende:
[..]
omdat ik de games die er wel zijn wil spelen ?
wachten vind ik zo nutteloos, die games komen toch wel en die paar tientjes extra bij launch maken me ook geen donder uit.
Je wilt ook maar al te graag elijk krijgen, dus bij deze. Verder nog iets?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:43 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt consoles op release kopen? Er zijn nauwelijks spellen en hij kost het meest.
Maar waarom zou ik op mn oude generatie console willen spelen als ik de nieuwe heb?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die zijn er vrijwel altijd wel ook voor de voorgaande generatie.
Ik wil juist een eerste voor de foutjes, gezien dat daar vaak ook de exploits in zitten waar ze wat mee kunnen doen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, de laatste jaren is toch wel gebleken dat de eerste lading kleine of minder kleine foutjes had. Ik wil zo'n ding ook vaak redelijk snel hebben, maar ben toch een beetje afwachtender geworden.
Ach, ik zie het wel als hij uitkomt.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:53 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Je wilt ook maar al te graag elijk krijgen, dus bij deze. Verder nog iets?
Daar heb je ook wel weer een punt, maar doe mij nu toch maar een 360 zonder RRODquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:56 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik wil juist een eerste voor de foutjes, gezien dat daar vaak ook de exploits in zitten waar ze wat mee kunnen doen.
Beetje homebrew op zn ding is nooit weg
Omdat ik al een spel of 3 wil spelen, welke zowel op de X360 als de Xone/ PS4 uitkomen, dan koop ik net zo lief gelijk de nextgen.. Met Watchdogs, Battlefield 4 en GTA 5..quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:43 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt consoles op release kopen? Er zijn nauwelijks spellen en hij kost het meest.
De eerste waarbij een RROD was (binnen 1jaar? 2jaar?) kon je terug sturen en deed MS hem fixen voor je, was geen enkel probleem toen behalve dat je even niet kon spelen.. maar ik zie het niet gebeuren dat zowel mn ps4 crasht als mn Xone... dusja geen probleem voor mij persoonlijkquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel weer een punt, maar doe mij nu toch maar een 360 zonder RROD.
GTA5 is geen next gen titel ... tenminste ze hebben nog niks gezegd over de Xone of PS4quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat ik al een spel of 3 wil spelen, welke zowel op de X360 als de Xone/ PS4 uitkomen, dan koop ik net zo lief gelijk de nextgen.. Met Watchdogs, Battlefield 4 en GTA 5..
Dat valt mee denk ik. Ben 19 zelf en heb dat nog meegemaakt. Dvd speler kwam hier pas rond 2002. Ik heb zelfs nog een kast vol staan met enkel disney videobanden, fantastische tijden.quote:
Meen je dat? Assumptions eyquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
GTA5 is geen next gen titel ... tenminste ze hebben nog niks gezegd over de Xone of PS4
ik ook hoor, maar er is officieel nog niks gezegd erover..helaasquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Meen je dat? Assumptions ey
Ging er eigenlijk vanuit van wel..
Geen wonder, die hadden geen hardware om te laten zienquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:41 schreef peleetje het volgende:
Ik neig toch meer naar de PS4. Al heb ik tot dusver altijd XBOX gehad. Maar de presentatie van de PS4 was wel veel meer gericht op gamen. En daar gebruik ik een gameconsole voor.
En zolang er nog niets concreets over naar buiten is gebracht ga ik me daar nog niet druk over maken.quote:Tot dusver heeft MS mij niet overtuigd om voor de X1 te gaan.Al die toeters en bellen eromheen gebruik ik niet. Al die mogelijkheden zitten tegenwoordig vrijwel in iedere televisie. Het vage gedoe omtrent 'always online, kinect altijjd aan, 2dehands games' vind ik niet echt bemoedigend.
Ik in ieder geval nog niet, ik vermaak me nog wel een paar jaar met de 360quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Maar tussen alle geneuzel door ben ik benieuwd hoeveel mensen hier op FOK! nu echt massaal de nieuwe console gaan aanschaffen en hun oude XBox massaal op Marktplaats gaan dumpen.
Heb 2 X360 staan, dus daar mag er tussen nu en een maand of 6 wel 1 van wegquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Maar tussen alle geneuzel door ben ik benieuwd hoeveel mensen hier op FOK! nu echt massaal de nieuwe console gaan aanschaffen en hun oude XBox massaal op Marktplaats gaan dumpen.
Heb op zolder een 360 staan met daarbij nog een schitterende Nintendo 8Bitquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:54 schreef HeatWave het volgende:
Ik verkoop nooit wat.
Ik hou mijn 360 gewoon. heb ook nog een normale xbox en een ps2 naast mijn 360 en ps3.
Ik koop de nieuwe en de oude blijft er gezellig onder staan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Maar tussen alle geneuzel door ben ik benieuwd hoeveel mensen hier op FOK! nu echt massaal de nieuwe console gaan aanschaffen en hun oude XBox massaal op Marktplaats gaan dumpen.
1.6 in de devkit, opgepompt naar 2.0 in releasequote:
quote:Xbox One: All the Nerdy Details You Don't Know Yet
You saw the news yesterday. The Xbox One was everywhere, and everyone talked a lot about it. But when a new console hits, often we'll latch onto the biggest, shiniest new baubles. Now though, having slept on it, let's dig into the real nerd porn. It's worth a look.
Xbox One: Everything You Need to Know About Microsoft's New Console
It's been eight years and nine days since Microsoft showed the world the Xbox 360 on May 12th, 2005. Today, we see what's next. The Xbox… Read…
Architecture and Operating System
Oh god, we're jumping right into hardware architecture and the OS? Yes, shut up. This is actually pretty cool.
At a panel about building the new hardware yesterday, about an hour after the keynote, Major Nelson spoke with four of the key decision makers involved with the Xbox One. And most of the decisions focused around speed, but not quite through sheer brute force.
The operating system is a little deceptive in its complicated simplicity. As Microsoft tells it, the normal playbook would have been to slap a dedicated gaming OS on an improved piece of hardware—standard operating procedure since forever—but it wasn't so simple. On one hand, Microsoft understood modern users have a lot of use for a machine that can do more than one thing at a time. But it had to chase that goal without kneecapping its gaming base.
According to Microsoft, looking at the needs of current games, and their trajectory, they could have gotten away with 5GB of RAM, or even 4GB, and run games the way they were meant to be played. So why go with 8GB? Just to keep up with Sony and the PS4 (albeit DDR3 and not the PS4's GDDR5)? Not exactly. It has to do with the broader operating system.
So the One's OS is broken down to two virtual machines (VM), running simultaneously. One is optimized for games, and the other for apps. You know those instantaneous app switches that you saw at the keynote, going from a game to a movie and back again in a flash? That was the OS's VM-layout at work. In simple terms, it runs and draws two apps at once, one on the game side (it seems you can run non-games on this side), and one on the app side. They're only separated by a display panel, so switching is more or less just alt-tabbing over.
This design actually solves a lot more problems than just switching between the two. Because the app side launches as soon as you turn on your console and runs the whole time, it can perform background tasks, like keeping you in a matchmaking queue, while you are playing another game, or doing something else entirely.
Beyond that, the two-pronged layout fixes the main concern game developers have about consoles running apps, which is that it changes the constants that make working on consoles possible. An app-enabled system would perform differently if it's running zero apps compared to even two or three, probably. And it's already expensive enough to make a video game. If you need to create renders for a variety of available resource situations, that's just piling on in a pretty untenable way. If you're going to go to that trouble, you may as well just make PC games. But with the Xbox's split OS, it dedicates specific hardware resources to the two VM partitions (5GB to gaming, 3GB to apps and the "middle" OS), and they never share. This will probably result, occasionally, in one side (probably gaming) maxing itself out when there's enough beef in the Xbox to power through if it had full reign over the entire system. But it also, crucially, means console developers (and console players!) get the standardized performance that makes console gaming what it is.
Building a Better Kinect
OK, so you know some of the impressive tech specs on the new Kinect. It's got two 1080p cameras that shoot at 60fps, and has a 60-percent larger field of view. It also uses new tech to time how long it takes for photons to bounce off of you and come back, a process that takes just 13 billionths of a second. Fine. How about few notes about the tech that doesn't get talked up as much.
Directivity is key in ways that probably aren't fully understood. That is, the Kinect's ability to listen to a sound and know exactly where it's coming from, and more importantly, who it's coming from. In fact, the Kinect doesn't have any form of voice recognition; it's simply recognizing your face/body, as all the demos show, and then pinpointing which skeleton the sound is coming from based on location. That might sound like a patchwork fix, but it's actually pretty clever, keeping Microsoft from having to master one more form of analysis, and instead cross-referencing information it's already got.
This is made possible by a few things. First is the exact placement of the microphones. Because they need to be able to pick out exactly which direction a sound is coming from, this is a big deal. So after basically building from the ground up with its partner PrimeSense for the original Kinect, Microsoft hired a ton of sound experts to tear the microphone array apart and figure out how to optimize it. And after months of research, apparently, they put it right back the way they found it. Microsoft had stumbled onto the right answer its first try. Maybe checking your work is boring, but assuring that the mics were as well-positioned as possible is key to designing the rest of the accoutrements and getting them calibrated properly. Just like game developers, the Kinect team needs a set of constants to rally around.
Speaking of developing, the other big thing is the software side of the Kinect, which doesn't get as much attention as the hardware, but might actually be the coolest thing anyone at Microsoft is working on. New ways to interface with computers are the future. And the Kinect is one of the broadest attempts to bring voice and gesture into real people's homes. This time around, they focused on figuring out how to deal with problem users like soft speakers, and women and children (though we didn't quite get an explanation about why women are a broad problem). This is done through a variety of testing in mock living rooms, arranged differently to recreate typical rooms in different geographic regions, with simulated voices and ambient noise.
The Xbox's sound output isn't an issue because the Kinect knows exactly what sound it's outputting, so it can cancel itself out as it analyzes the noise, no matter how loud you have your speakers. The popular example of that is a guy playing Call of Duty loud enough to kill a horse, and casually saying commands like "Delta team, Target Alpha", and the microphone takes a mess of noise and turns it into the exact commands. This feature will also, going forward, fix the old 30 Rock joke, played out at the Xbox One keynote, where someone on screen saying Xbox Off will turn off your Xbox.
Finally, the Kinect's own chipsets were updated, and this time their architectures were built entirely in-house by Microsoft (that's a big deal; even the Xbox's SoC was designed with help from AMD). Between that and being able to utilize dedicated sound processing hardware, it should be a much cleaner experience than the original Kinect, which had to jerry rig what was shipped with the original Xbox to perform this crazy new task.
Full View of the Cloud
Everyone just sort of nods along when cloud gaming is brought up. It's not an especially captivating idea. (The only reason anyone really perked up over it with the PS4 was because of backward compatibility.) Video games are most easily understood in concrete examples, and the real work in conceptualizing how to use this tech hasn't really been done yet. But man this is cool.
Essentially, Microsoft has made the Xbox modular. The background tasks that will be offloaded to the cloud will be a serious deal in a large number of cases. You know how in Skyrim sometimes you can look at a specific part of a specific wall and your framerate will randomly dip down into the afterlife? That workload (which is probably a silly mistake, but still) would probably be shifted off to some Microsoft server, and never make it to your Xbox. The decision-making process of when to do that—it only fires on "latency insensitive" loads, not "latency sensitive" ones—still dictates that the majority of workload will still be done locally, client side (i.e. on your Xbox). But that's not always going to be the case.
What's in the box, the hard specs, was determined by the experience team to be a big enough step forward to be a next gen console, and being that the PS4's specs are basically identical, it seems basically right. It's the step you'd take if you were just doing what you'd always done. But the ways that hardware, alongside the cloud computing, will be used have the ability to expand drastically.
The 300,000 Xbox Live servers Microsoft is bringing online this year will be a constant developers can rally around, knowing that the vast majority of users will be connected, so you can try out new ideas knowing that they'll be usable by almost everyone. (The same goes for the Kinect being included with every One.)
Hardware Nuts and Bolts
We heard, briefly, what's inside of the new Xbox yesterday. Eight 64-bit cores, 8GB of high-speed RAM, and an on-chip GPU with built-in sRAM. We already know that the 8GB of RAM was because of the OS decision, but there are some other key and esoteric points about the hardware.
Microsoft claims the caches are blazing fast, and this and the sRAM embedded right onto the new SoC will keep the GPU running at max workload instead of falling behind. Overall improvements to chip coherency should help this as well. If the One wants to stick around even half as long as the 360, it's going to need to squeeze all the performance it can out of these guts.
There's obviously a ton more to talk about down the nerd rabbit hole, but these are some of the highlights that fall away from mainstream coverage, but affect how you're going to use the new Xbox.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |