ik heb ze beide kanten gedaan, op dag 1 naar links gegaan en op dag 2 rechtdoor gegaan. De klim van dag 1 heeft ook mijn voorkeur.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Camerig is altijd wel erg leuk. Vanaf Buitenlust links omhoog richting Vijlen vind ik leuker dan rechtdoor richting Vaalsbroek, maar dat is smaak.
Voor zover ik weet niet. Gewoon voorin rijden en daar blijven is het deviesquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien een stomme vraag. maar is er een site o.i.d. over tips hoe te rijden in wedstrijden? Dus wat betreft tactiek, waar kun je het beste gaan rijden e.d.?
Goeie tip!quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Gewoon voorin rijden en daar blijven is het devies
DM?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien het volgens mij niet door ivo gezien is voor het tpoic dicht was:
@ ivo: ken jij een Peter uit Denemarken, 73, grijze baard, heeft twee maal PBP gereden en in 2008 Parijs-Peking (randoneur dus lijkt me)Aardige vent, kwam hem tegen in de trein van Mulhouse naar Belfort. Heeft een hele gave rode fiets met Rohlof, riemaandrijving en van die koppelstukken in het frame zodat hij het in tweeen kan splitsen en makkelijk in een koffer mee kan nemen in het vliegtuig. Hij was op weg naar Santiago de Compostella.
Strava jonguh!quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:04 schreef Brandwacht het volgende:
http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/1826631
Zeker een koopje. Kan je fiets mee?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef Patroon het volgende:
Kan in september met mijn werk voor 267 euro incl reis, overnachting in chalet en eten van dinsdag tot en met zondag naar de Alp d'huez, vriendin kan ook mee. Lijkt me wel een koopje.
ff je collega's stukfietsen? Groep van mijn werk gaan ook maar dat zijn allemaal ouwe kerels. En dan. De ardennen ipv de alpenquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef Patroon het volgende:
Kan in september met mijn werk voor 267 euro incl reis, overnachting in chalet en eten van dinsdag tot en met zondag naar de Alp d'huez, vriendin kan ook mee. Lijkt me wel een koopje.
Nee niet de bedoeling, zitten wel vitale mannen bij, ook wat dames. Vriendin ook mee. Vooral gezelligheid, beetje samen fietsen of alleen, lekker vrijblijvend.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ff je collega's stukfietsen? Groep van mijn werk gaan ook maar dat zijn allemaal ouwe kerels. En dan. De ardennen ipv de alpen
ivo doet weer zo'n monstertocht richting Rusland dus die zien we een tijdje niet denk ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien het volgens mij niet door ivo gezien is voor het tpoic dicht was:
@ ivo: ken jij een Peter uit Denemarken, 73, grijze baard, heeft twee maal PBP gereden en in 2008 Parijs-Peking (randoneur dus lijkt me)Aardige vent, kwam hem tegen in de trein van Mulhouse naar Belfort. Heeft een hele gave rode fiets met Rohlof, riemaandrijving en van die koppelstukken in het frame zodat hij het in tweeen kan splitsen en makkelijk in een koffer mee kan nemen in het vliegtuig. Hij was op weg naar Santiago de Compostella.
cool man... dat doen ze in mijn werktak nou nooitquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef Patroon het volgende:
Kan in september met mijn werk voor 267 euro incl reis, overnachting in chalet en eten van dinsdag tot en met zondag naar de Alp d'huez, vriendin kan ook mee. Lijkt me wel een koopje.
Ik zeg doen! Lijkt me zelf ook echt geweldig om een keer in de "echte" bergen te fietsen, tot nu toen ben ik nog niet hoger gekomen dan de ardennen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef Patroon het volgende:
Kan in september met mijn werk voor 267 euro incl reis, overnachting in chalet en eten van dinsdag tot en met zondag naar de Alp d'huez, vriendin kan ook mee. Lijkt me wel een koopje.
welke gps heb je?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:11 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier meer mensen die met een GPS rijden? hoe kan het dat mijn GPS aangeeft dat m'n topsnelheid op 43 kmh ligt, terwijl ik zeker niet harder dan 28 heb gereden?
Aangezien we dezelfde gps hebben, vreemd. Kan het door je update komen? Bij mij geeft 'ie nooit zulke vreemde waarden aan, tenzij ik echt 43 per uur heb gereden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:11 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier meer mensen die met een GPS rijden? hoe kan het dat mijn GPS aangeeft dat m'n topsnelheid op 43 kmh ligt, terwijl ik zeker niet harder dan 28 heb gereden?
Is een vrij normaal iets bij snelheidsmetingen via gps. Je hoef maar 1 mismatch te hebben, en het lijkt alsof 2 punten 100 meter van elkaar liggen ipv 25.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:11 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier meer mensen die met een GPS rijden? hoe kan het dat mijn GPS aangeeft dat m'n topsnelheid op 43 kmh ligt, terwijl ik zeker niet harder dan 28 heb gereden?
De snelheid van de GPS komt heel erg aardig overeen met die van die fietscomputer. Dus ik denk dat je GPS misschien een probleempje heeft.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:11 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier meer mensen die met een GPS rijden? hoe kan het dat mijn GPS aangeeft dat m'n topsnelheid op 43 kmh ligt, terwijl ik zeker niet harder dan 28 heb gereden?
Op aanraden van tes.je een Teasi onequote:
Nee, er was nog geen updatequote:Op woensdag 22 mei 2013 22:15 schreef tes.je het volgende:
[..]
Aangezien we dezelfde gps hebben, vreemd. Kan het door je update komen? Bij mij geeft 'ie nooit zulke vreemde waarden aan, tenzij ik echt 43 per uur heb gereden.
Dat is wel erg netjes ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:18 schreef Ambrosius het volgende:
Ik reed laatst volgens m'n kilometerteller maximaal 101.0. Volgens mij kan 'ie niet zo goed omgaan met lussen in de weg voor een stoplicht.
Nogmaals, heel normaal met GPS. Geen enkele GPS is op de meter nauwkeurig en stabiel (on)nauwkeurig. Het fenomeen wat je ziet als je stilstaat heet gps drift.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:21 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Op aanraden van tes.je een Teasi oneTof ding!
[..]
Nee, er was nog geen updateVoor de rest werkt het ding perfect, alleen met de snelheid is het soms wel vaag, dan sta ik stil en dan geeft hij 10 km/h aan o.i.d. Als ik dan weer ga fietsen dan staat hij wel gewoon keurig op de juiste snelheid, het is dus geen standaard afwijking ofzo
Dit klinkt logisch, bedanktquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Nogmaals, heel normaal met GPS. Geen enkele GPS is op de meter nauwkeurig en stabiel (on)nauwkeurig. Het fenomeen wat je ziet als je stilstaat heet gps drift.
Als ie slecht ontvangst heeft kan ie een punt registreren dat mss wel 15 meter afwijkt van waar je echt was. Als dit in je rijrichting is, en je per seconde logt, leg je dus 15m/s meer af = ruim 45km/h. tussen twee punten.
Goed bezig kaas. Volgens mij ben jij niet zo'n sprinter dus netjes toch?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:30 schreef kaasplankje het volgende:
Nou jonges, ik ben weer thuis. Heerlijk gekoerst, het ging lekker hard. Vooraf had ik echt geen klap goesting, ik had nog ff een uurtje op de bank gelegen en kwam er bijna niet meer af. Ik zei tegen mijn chickie pa komt mss kijken, en ik heb op Fok zitten vertellen dat ik ging, dus ik moest wel.
Naja algemeen clubkampioenschap van de A klasse dus, 't was droog, 30/40 man aan de start, 't ging af en toe goed hard maar niemand kwam weg, 10e in de sprint geworden.
Dat geeft de burger weer moed.
Netjes:) bij welke club rijd je als ik vragen mag? En zijn deze wedstrijden er ook gewoon elke week?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:30 schreef kaasplankje het volgende:
Nou jonges, ik ben weer thuis. Heerlijk gekoerst, het ging lekker hard. Vooraf had ik echt geen klap goesting, ik had nog ff een uurtje op de bank gelegen en kwam er bijna niet meer af. Ik zei tegen mijn chickie pa komt mss kijken, en ik heb op Fok zitten vertellen dat ik ging, dus ik moest wel.
Naja algemeen clubkampioenschap van de A klasse dus, 't was droog, 30/40 man aan de start, 't ging af en toe goed hard maar niemand kwam weg, 10e in de sprint geworden.
Dat geeft de burger weer moed.
Hoezo 3 vragen? Ik stelde er maar 2?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gassie, ga je nou bij elke post van je 2 vragen stellen?![]()
![]()
Je kan de helderheid en lichttimer instellen via instellingen. Ik heb nog geen last van de accuduur gehad, maar ik weet niet hoelang jouw fietstochten zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:27 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dit klinkt logisch, bedanktVoor de rest is het overigens een topding
Alleen moet ik wel het beeldscherm constant aan hebben staan, nu staat hij standaard ingesteld op 10 seconden en dan valt het licht weg, dan zie ik dus niks meer
ben bang dat de accu het niet zo lang red op deze manier.
Beetje liever mag wel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gassie, ga je nou bij elke post van je 2 vragen stellen?![]()
![]()
Niet schrikbarend lang. De helderheid staat nu op 99, die kan wellicht naar 80 o.i.d. Alleen wat ik bedoel is gewoon de verlichting op zich, die staat standaard ingesteld dat deze na 10 seconden weer wegvalt, dan zie je ineens geen klap meer. Heb jij dit nog niet veranderd? Ik kan me alleen voorstellen als je het lichtje altijd aan hebt, dat de accuduur dan minder word.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:42 schreef tes.je het volgende:
[..]
Je kan de helderheid en lichttimer instellen via instellingen. Ik heb nog geen last van de accuduur gehad, maar ik weet niet hoelang jouw fietstochten zijn?
GRTC Excelsior Gouda, ja die wedstrijden zijn iedere week maar het alg. clubkampioenschap is natuurlijk maar 1x per seizoen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Netjes:) bij welke club rijd je als ik vragen mag? En zijn deze wedstrijden er ook gewoon elke week?
Ja, ik kom ook niet echt boven de 55km/h in een sprint na een koers denk ik, toen ik laatste 2e en 4e werd ging ik 55km/h, dus ben ook niet echt een sprinter, volgens mij ben ik ook niet echt een rasklimmer voor het hooggebergte...weet eigenlijk niet wat ik ben.... (moet nog uit de kast komenquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
GRTC Excelsior Gouda, ja die wedstrijden zijn iedere week maar het alg. clubkampioenschap is natuurlijk maar 1x per seizoen.
@Patroon: Ja ben wel tevreden. Ik haal in de spurt max. 55km/u en een goede sprinter haalt makkelijk 60 of 65km/u, zeker in een pelotonnetje. Dus ik mag niet klagen.
Gewoon ff naast je werk he hahaquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ben ook op de fiets naar de club gegaan
http://app.strava.com/activities/55733669
Het is 367 euro ipv 267 euro hoor ik net, voor 5 dagen incl vervoer, eten, overnachting. Nog steeds niet duur dacht ik..quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
cool man... dat doen ze in mijn werktak nou nooit
idd nog steeds zeer betaalbaar. 36,70pppd.. Kun je zelf niet voor regelen lijkt me!quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is 367 euro ipv 267 euro hoor ik net, voor 5 dagen incl vervoer, eten, overnachting. Nog steeds niet duur dacht ik..
367/5 = 73 euroquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
idd nog steeds zeer betaalbaar. 36,70pppd.. Kun je zelf niet voor regelen lijkt me!
dacht dat je zei dat voor dat bedrag je vriendin ook mee mochtquote:
Nee het is per persoon.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
dacht dat je zei dat voor dat bedrag je vriendin ook mee mocht
Ja, we willen in de winter nog een paar weken naar Thailand ofzo en dan zonder fiets.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:23 schreef the_critic het volgende:
nee inderdaad.. nogsteeds prima betaalbaar. geen koopje meer, maar wel prima betaalbaar
En net wat je zegt, gezelligheid is ook wat waard
batterij weer opladen voor 2014.. kun je dan al je eigen tijden gaan verbeteren op 3 tetten en Marmotte enzoquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, we willen in de winter nog een paar weken naar Thailand ofzo en dan zonder fiets.
Dit is nu al een super mooi seizoen met ontzettend veel mooie tochten die ik heb gereden en ga rijden. Denk dat ik na september wel ff uitgefietst ben
even zoekfunctie gebruiken.. is laatste tijd genoeg over geschreven hier op sportforum.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef iScream. het volgende:
Ik wil graag Campa Zonda wielen aanschaffen, iemand enig idee of er veel verschil tussen de 2012 en 2013 versie zit? Ik kan de 2012 versie namelijk redelijk goedkoop krijgen, kan nergens echt documentatie over de verschillen vindenZal wel vrijwel identiek zijn neem ik aan?
Had ik gedaan!quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
even zoekfunctie gebruiken.. is laatste tijd genoeg over geschreven hier op sportforum.
Ik denk geen of amper verschil, die wielen zijn al jaren hetzelfde, af en toe gaat er een nieuw stickertje op. Zonda's van ong. 5 jaar oud zijn wel anders, toen hadden ze een andere iets hogere velg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:46 schreef iScream. het volgende:
[..]
Had ik gedaan!Maar kon niet specifiek iets vinden over de verschillen. Dacht wellicht loopt er hier een campa-specialist rond
Scheelt me zo'n 100 euro in aanschaf, dus ik neig naar de 2012 versie.
Nou, Patroon en ik hadden het er maandag tijdens de 11 tieten ook al over: dit soort fietsjaren kun je niet elk jaar doen, je hebt tenslotte ook nog een relatie. Het vraagt toch best wat van je omgeving als je 3 van de 4 weekends per maand naar belgie gaat in de maanden april tot juni. Ik hebn mn meisje beloofd dat ik niet elk jaar al mn vrije tijd ga besteden aan (trainen voor) cyclo's, hooguit eens in de twee jaar ofzo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:26 schreef the_critic het volgende:
(moet jezelf toch weer doelen stellen om te gaan trainen in januari)
snap ik helemaal.. maar je kunt ook Marmotte rijden, zonder ieder weekend in belgie te moeten zitten lijkt me. Maar inderdaad.. wielrennen is een tijdrovende hobbyquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, Patroon en ik hadden het er maandag tijdens de 11 tieten ook al over: dit soort fietsjaren kun je niet elk jaar doen, je hebt tenslotte ook nog een relatie. Het vraagt toch best wat van je omgeving als je 3 van de 4 weekends per maand naar belgie gaat in de maanden april tot juni. Ik hebn mn meisje beloofd dat ik niet elk jaar al mn vrije tijd ga besteden aan (trainen voor) cyclo's, hooguit eens in de twee jaar ofzo.
Ik ben ook wel blij dat ze ziet hoe blij het me maakt om een jaar zo gericht ergens mee bezig te zijn, en dat ik die ruimte ook krijg
Is t daar niet een beetje laat voor? Topsporters gaan tot hun 35e mee ofzoquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Grip die gaat gewoon prof worden, hij weet 't alleen zelf nog niet.
Precies de gedachte die ook bij mij op kwam toen ik de post van Critic las. Ik ga me volgend jaar denk wat richtingen op de wedstrijden hier in de buurt en hoef daardoor ook maar zo'n 8u te trainen per week. Die lange tochten in het zuiden zijn mooi maar dan niet 4x in 2 maanden. Wat je zegt, ik vind het zelf super om te doen maar de verantwoording naar thuis kan ik niet rond krijgen voor de komende 10 jaarquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, Patroon en ik hadden het er maandag tijdens de 11 tieten ook al over: dit soort fietsjaren kun je niet elk jaar doen, je hebt tenslotte ook nog een relatie. Het vraagt toch best wat van je omgeving als je 3 van de 4 weekends per maand naar belgie gaat in de maanden april tot juni. Ik hebn mn meisje beloofd dat ik niet elk jaar al mn vrije tijd ga besteden aan (trainen voor) cyclo's, hooguit eens in de twee jaar ofzo.
Ik ben ook wel blij dat ze ziet hoe blij het me maakt om een jaar zo gericht ergens mee bezig te zijn, en dat ik die ruimte ook krijg
Tja, wat je zelf wil, ik heb voor mijn 3T spullen ook niet zoveel betaald. Ik zou een stuurbocht eiks altijd nieuw kopen aangezien de fabrikant bij SL sturen vaak maar 2 jaar garantie geeft en vaak adviseert deze dan te vervangen. Puur indekken natuurlijk. Ik denk dat de frictie in 't stuur van jouw Giant ook zit in de verbinding tussen stuurnok en stuurbocht.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:01 schreef Gripper het volgende:
kaas, die gast van dat rooie canyon frame heeft ook nog wat componenten erbij:
- Stuurpen Syntace f119
- Zadelpen Syntace vol carbon p6
- Stuur Syntace Racelite 2 vol carbon
die ik erbij kan overnemen. Frame is 400, met die spullen erbij denk rond de 600 ¤ ofzo. t is allemaal redelijk waardevol materiaal, zo'n zadelpen en stuur kosten zo rond de 200 ¤ / stuk.
De fiets zit nu nog gemonteerd zoals op de foto's, dus ik kan passen, dan weten we ook meteen of het de goede maten zijn en of ik er wat aan heb natuurlijk.
Wat denk jij?
t is trouwens in rotterdam, dus misschien kom ik daarna ff een bakkie bij je doen en de buit showen. (of als ik m niet koop: alleen koffie drinken)
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef the_critic het volgende:
Ja, ik ga zelf in november voor het eerst vader worden.. Voor mij zal het fietsen komend jaar ook op lager pitje komen te staan. Hopenlijk over jaartje of 2/3 weer een keer een jaar knallen en dan kijken of ik mijn tijd van marmotte dit jaar kan gaan verbeteren. (moet zeker wel lukken, want rijd dit jaar ondanks alle trainen 1 van mijn slechtste seizoenen ooit)
Alles op een fiets slijt toch? Kan me geen enkel onderdeel verzinnen wat niet slijt, afgezien van je frame en bidonhouder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik bedoel maar,
Mensen kopen dure fietsspullen in winkels en vergissen zich in de waardevermindering van die spullen en beseffen zich ook vaak niet dat veel componenten op een fiets vervangingsonderdelen zijn met een beperkte levensduur. En dan heb ik het niet alleen over ketting cassette en remblokjes.
De bidonhouder van Voeckler was gisteren misschien wel een beetje versleten hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alles op een fiets slijt toch? Kan me geen enkel onderdeel verzinnen wat niet slijt, afgezien van je frame en bidonhouder.
Kut, ik dacht, als ik het niet gebruik blijft mijn fiets evenveel waard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ja alles slijt en ook als het niet gebruikt wordt zal de waarde er van dalen, en ook niet een beetje.
Tis net een autoquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:31 schreef Tommeke het volgende:
Zodra de fiets uit de winkel is, is ie al stukken minder waard. Daarnaast vergeten mensen vaak dat op het gebied van techniek ook ontzettend veel verandert
Niet gezien, wat was er gebeurd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:36 schreef MCH het volgende:
[..]
De bidonhouder van Voeckler was gisteren misschien wel een beetje versleten hoor.
http://www.sporza.be/cm/s(...)vBelgie_Voeckler_valquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kut, ik dacht, als ik het niet gebruik blijft mijn fiets evenveel waard.
[..]
Tis net een auto
[..]
Niet gezien, wat was er gebeurd?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:08 schreef the_critic het volgende:
dank allemaal
@realbizkit Ben ook echt niet bang dat mijn leven nu voorbij is hoor..Kan me alleen goed voorstellen dat ikzelf liever ga wandelen met de kleine dan 3uur op de fiets kruipen en zonder kleine te zijn. Uiteraard gaat dat op de duur ook wel weer veranderen.. maar zoals ik zei.. kan me goed voorstellen dat ik volgend jaar iets minder op fiets zit dan dit jaar
op die manier doe ik mijn bloktraining.. soms de liefde bedrijven in D1, soms gewoon ongeneerd knallen in D3quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:37 schreef Gripper het volgende:
leuk Critic!
Dat je nog tijd overhoudt om een kind te verwekken tussen al dat trainen voor de marmotte door
Mooie segmenten van maandag:quote:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef the_critic het volgende:
Ja, ik ga zelf in november voor het eerst vader worden.. Voor mij zal het fietsen komend jaar ook op lager pitje komen te staan. Hopenlijk over jaartje of 2/3 weer een keer een jaar knallen en dan kijken of ik mijn tijd van marmotte dit jaar kan gaan verbeteren. (moet zeker wel lukken, want rijd dit jaar ondanks alle trainen 1 van mijn slechtste seizoenen ooit)
quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:42 schreef the_critic het volgende:
[..]
op die manier doe ik mijn bloktraining.. soms de liefde bedrijven in D1, soms gewoon ongeneerd knallen in D3haha
Niemand?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:03 schreef keesfietst het volgende:
Maatje en ik willen in juli richting de Ardeche om daar wat rond te rijden. Weet een van jullie toevallig een goed slaapadres? Leukste is als we een beetje kunnen afwisselen tussen vlak en klimmen dus routetips zijn ook welkom.
Les deux alpesquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:03 schreef cafca het volgende:
Wat is een mooi klimmetje in de buurt van Bourg d'Oisans om een beetje in te rijden voor de Alpe d'Huez? Ik ga op zondag erheen, op woensdag wil ik 3x de Alpe op. Op maandag ff "voorklimmen", niet al te zwaar, maar wel vast wat hoogtemeters maken. Ik dacht zelf aan de Glandon of de Ornon. Iemand hier nog tips?
Je mag ook wel iemand feliciteren met de zwangerschap volgens mij..quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
Jullie mogen eigenlijk pas feliciteren als het kinneke heboren is eh?
Tuurlijk mag dat. Dat is namelijk te danken aan de vader. Het "geboren worden" is het meeste werk voor moeders.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je mag ook wel iemand feliciteren met de zwangerschap volgens mij..
Vanuit Bourg d'Oisans de weg naar de Glandon op, en al voor het het eerste dorpje (rochetaillee) al rechtsaf naar villard reculas. Of naar de stuwdam net buiten rochetaillee rijden, ook daar kun je een weggetje op naar reculas. Vanaf villard reculas kom je achterin het dorpje Huez uit (op 2/3 van de klim ofzo)quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:03 schreef cafca het volgende:
Wat is een mooi klimmetje in de buurt van Bourg d'Oisans om een beetje in te rijden voor de Alpe d'Huez? Ik ga op zondag erheen, op woensdag wil ik 3x de Alpe op. Op maandag ff "voorklimmen", niet al te zwaar, maar wel vast wat hoogtemeters maken. Ik dacht zelf aan de Glandon of de Ornon. Iemand hier nog tips?
Top tip! Ga ik ff onthouden!quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vanuit Bourg d'Oisans de weg naar de Glandon op, en al voor het het eerste dorpje (rochetaillee) al rechtsaf naar villard reculas. Of naar de stuwdam net buiten rochetaillee rijden, ook daar kun je een weggetje op naar reculas. Vanaf villard reculas kom je achterin het dorpje Huez uit (op 2/3 van de klim ofzo)
Erg mooie weg tussen villard reculas en Huez!
Een ander mooi rondje is Col d'ornon + Col de la Morte, maar dat is wel meteen 95 km, en misschien niet echt "inrijden"
Zie hier: http://app.strava.com/activities/24999827
Doe m dan wel in de omgekeerde richting, eerst la Morte en dan de Ornon. Stukken leuker dan aan het eind die saaie weg vals plat naar Bourg d Oisans nog omhoog moeten.
Je hebt mij toch bij je als je rijdende stratenboek?quote:
In september nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je hebt mij toch bij je als je rijdende stratenboek?
Wil je mijn Garmin dan lenen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
In september niet
En als ik natuurlijk weer eens op kop lig moet ik natuurlijk wel weten of ik links of rechts moet![]()
Ik hou niet zo van dingen lenen, moet ik er op passenquote:
Dat is idd een mooi rondje. La Morte vanaf die kant is ook erg mooi. Dus vanaf Vizille zeg maar. Ik vind de Ornon vanaf de achterkant niet echt lekker lopen. Vanaf de Bourg d'Osains kant loopt ie mooier.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vanuit Bourg d'Oisans de weg naar de Glandon op, en al voor het het eerste dorpje (rochetaillee) al rechtsaf naar villard reculas. Of naar de stuwdam net buiten rochetaillee rijden, ook daar kun je een weggetje op naar reculas. Vanaf villard reculas kom je achterin het dorpje Huez uit (op 2/3 van de klim ofzo)
Erg mooie weg tussen villard reculas en Huez!
Een ander mooi rondje is Col d'ornon + Col de la Morte, maar dat is wel meteen 95 km, en misschien niet echt "inrijden"
Zie hier: http://app.strava.com/activities/24999827
Doe m dan wel in de omgekeerde richting, eerst la Morte en dan de Ornon. Stukken leuker dan aan het eind die saaie weg vals plat naar Bourg d Oisans nog omhoog moeten.
Ik heb dat rondje afgelopen jaar met m'n chick en een Bask die we tegenkwamen gereden. Echt heel mooi. Als je nog fut in je benen hebt kan je de Alpe nog op na de tijdquote:
Kano, heb je Puala al zo snel bevrucht, leer eens wat anti-conceptie is....quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, ik heb idd uit mijn geheime bronnen gehoord dat nog een andere van hier vader dreigt te worden.
www.ishetalvrijdag.nlquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
'T is dat het vrijdagmiddag is, anders zou ik me zorgen maken
Het is nu weekend hoor.quote:
Jij bent licht hé? Ik denk dat je met 23mm en wat minder druk in de banden wel goed zit, als je liever wat meer comfort wil kan je een 25mm monteren. Die khamsins lijken me sterk genoeg.quote:
54 kilo. Is 7 voor mij dan ook goed? Thanks voor je hulp!quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij bent licht hé? Ik denk dat je met 23mm en wat minder druk in de banden wel goed zit, als je liever wat meer comfort wil kan je een 25mm monteren. Die khamsins lijken me sterk genoeg.
Ik heb RVV nooit gereden, wel klassiekers met kasseien er in, die waren nooit zo lang dus dat deed ik op 23mm met een bar minder. 6.5/7 bar ong.
7bar bij 54kilo is zelfs op asfalt al teveel. Ga maar eens met 6,5 rijden..dan voel je net wat meer comfort en minder gedreun door je polsen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:01 schreef tes.je het volgende:
[..]
54 kilo. Is 7 voor mij dan ook goed? Thanks voor je hulp!
Ik rijd nu met 7.5. En opzich heb ik nergens last van, alleen op kasseienstroken stuiter ik alle kanten op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
7bar bij 54kilo is zelfs op asfalt al teveel. Ga maar eens met 6,5 rijden..dan voel je net wat meer comfort en minder gedreun door je polsen.
Ik ben 65kg en als ik voor 7,5bar doe vind ik dat oncomfortabel voelen, misschien zit het tussen de oren of omdat ik gewend ben om voor met 7 bar te rijden en achter 7,5bar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:05 schreef tes.je het volgende:
[..]
Ik rijd nu met 7.5. En opzich heb ik nergens last van, alleen op kasseienstroken stuiter ik alle kanten op.
Dus voor mijn volgende ritje even testen hoe 6.5 voor en 7 achter voelt? Of nog minder voor?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben 65kg en als ik voor 7,5bar doe vind ik dat oncomfortabel voelen, misschien zit het tussen de oren of omdat ik gewend ben om voor met 7 bar te rijden en achter 7,5bar.
54kg en 7,5bar levert je niks meer aan rolweerstand op, maar je levert wel in op comfort. Veel mensen doen er gewoon 8 bar in zonder er over na te denken, of verschillende bardrukken uit te testen.
Ja testen kan altijd he. Ik durf niet te zeggen of je lager moet gaan dan 6,5bar, daar heb ik te weinig verstand van dit soort dingen. Ik spreek vooral uit eigen ervaring.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:09 schreef tes.je het volgende:
[..]
Dus voor mijn volgende ritje even testen hoe 6.5 voor en 7 achter voelt? Of nog minder voor?
Ja, anders 6.5 je kan ze natuurlijk altijd tot 7 bar oppompen en even proberen en er nog een tufje uit laten als ze te hard zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:01 schreef tes.je het volgende:
[..]
54 kilo. Is 7 voor mij dan ook goed? Thanks voor je hulp!
Ik doe geen beginnersschema's op HF maar als ik ga trainen en 't wordt een half uur of een uur langer is dat niet erg maar juist goed.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:21 schreef nickhguitar het volgende:
He, ik heb weer een vraagje (Hoi Patroon). Ik wil vanaf volgende week beginnen met een beginnersschema, welke is gebasseerd op rijden op hartslag.
Misschien is het een stomme vraag, maar hoe controleer je hiermee in zekere mate je route? Als ik rustig in D1 rijd dan weet ik ongeveer waar ik uit kom, maar als ik intervaltraining ga doen dan heb ik geen zin om rondjes om mijn eigen wijk te gaan cirkelen lijkt me. Hoe doen andere mensen dit?
Wat bedoel je met is juist goed? Om een vaste ronde te gaan rijden? Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je je training in principe gehad hebt, maar dat je nog ff 50 km naar huis moet fietsen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik doe geen beginnersschema's op HF maar als ik ga trainen en 't wordt een half uur of een uur langer is dat niet erg maar juist goed.
Ik weet niet wat jij gemiddeld fietst maar met een interval doe je niet heel veel meer km's in een uur dan met een D1 training. Anders zet je een rondje uit van 40/50km op de kaart en doe je er een kort lusje bij van 15 of 20km mocht je te snel thuis zijn. Ga je dan uitbouwen doe je 1x groot rondje + 1x klein rondje, dan 2x groot rondje enz.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:34 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat bedoel je met is juist goed? Om een vaste ronde te gaan rijden? Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je je training in principe gehad hebt, maar dat je nog ff 50 km naar huis moet fietsen.
Als je interval doet en het blijkt dat je te snel weer bij je dorp/stad bent dan pak je nog een lus extra. Blijkt dat je nog 50km moet na je interval blokken dan fiets je die in D1 terug, het is juist goed om na interval blokken nog minstens 30min rustig te peddelen, zodat je niet met houten poten thuis komt. Door ervaring weet je op een gegeven moment precies wat voor gemiddeldes je ongeveer rijdt per training en daar hou je dan rekening bij met het bepalen hoe groot je rondje wordt. Meestal fiets ik gewoon op gevoel en weet ik vooraf niet precies waar ik langs ga, vaak komt de duur op een paar minuten na nauwkeurig uit met wat ik in mijn hoofd had.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:34 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat bedoel je met is juist goed? Om een vaste ronde te gaan rijden? Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je je training in principe gehad hebt, maar dat je nog ff 50 km naar huis moet fietsen.
Je kan in je vaste ronde toch ook variëren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:34 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat bedoel je met is juist goed? Om een vaste ronde te gaan rijden? Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je je training in principe gehad hebt, maar dat je nog ff 50 km naar huis moet fietsen.
Ja dat snap ik. Maar idealiter is je trainingsronde natuurlijk even groot als wat je ook daadwerkelijk wilt gaan trainen. Stel je hebt 60 km nodig om te trainen en je bent dan nog 40 km van huis, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:44 schreef tes.je het volgende:
[..]
Je kan in je vaste ronde toch ook variëren?
zuchtquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar idealiter is je trainingsronde natuurlijk even groot als wat je ook daadwerkelijk wilt gaan trainen. Stel je hebt 60 km nodig om te trainen en je bent dan nog 40 km van huis, dat bedoel ik.
Nieuwe fiets of tweedehands?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:44 schreef muzas het volgende:
N.a.v. een tip van de FM even een thuis een kleine meetsessie gehouden met vriendinlief. Rolmaat, meetlint grote waterpas en alles
[ afbeelding ]
Maar es zoeken wat voor type fiets daar bij past
Vertel mij wat. Sommige mensen zoeken echt problemen die d'r niet zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
Daar kwam ik achter toen ik in een fietsenwinkel werkte.
Kunst is om de renners op de juiste volgorde achter elkaar te zetten. Afspraken maken dat sterkere renners langere aflossingen doen etc.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef Tommeke het volgende:
Net een training voor een ploegentijdrit gehad, ga met een paar ploegmaats eentje rijden over een paar weken.
Het lijkt echt makkelijker dan het is. Zeker omdat ik met m'n tijdritfiets minder hard door bochten kan en voor me iemand had die niet zo stuurvast is.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vanuit Bourg d'Oisans de weg naar de Glandon op, en al voor het het eerste dorpje (rochetaillee) al rechtsaf naar villard reculas. Of naar de stuwdam net buiten rochetaillee rijden, ook daar kun je een weggetje op naar reculas. Vanaf villard reculas kom je achterin het dorpje Huez uit (op 2/3 van de klim ofzo)
Erg mooie weg tussen villard reculas en Huez!
Een ander mooi rondje is Col d'ornon + Col de la Morte, maar dat is wel meteen 95 km, en misschien niet echt "inrijden"
Zie hier: http://app.strava.com/activities/24999827
Doe m dan wel in de omgekeerde richting, eerst la Morte en dan de Ornon. Stukken leuker dan aan het eind die saaie weg vals plat naar Bourg d Oisans nog omhoog moeten.
Je leert je eigen omgeving toch snel genoeg kennen als je veel fietst? Dan kun je allerlei shortcuts inbouwen. En ik zou als ik jou was gaan denken in trainingsuren, niet in km'squote:Op donderdag 23 mei 2013 18:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar idealiter is je trainingsronde natuurlijk even groot als wat je ook daadwerkelijk wilt gaan trainen. Stel je hebt 60 km nodig om te trainen en je bent dan nog 40 km van huis, dat bedoel ik.
Klopt. Vandaar de training. Gelukkig kennen we elkaar en elkaars mogelijkheden wel aardigquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kunst is om de renners op de juiste volgorde achter elkaar te zetten. Afspraken maken dat sterkere renners langere aflossingen doen etc.
supercool.. vroeger aantal maal meegedaan op NK clubs in Dronten. Zwaar afzien inderdaad, maar wel gave discipline..quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef Tommeke het volgende:
Net een training voor een ploegentijdrit gehad, ga met een paar ploegmaats eentje rijden over een paar weken.
Het lijkt echt makkelijker dan het is. Zeker omdat ik met m'n tijdritfiets minder hard door bochten kan en voor me iemand had die niet zo stuurvast is.
Oefenen met het rijden met een opzetstuurtje / juiste houding is ook wel een aanrader weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Vandaar de training. Gelukkig kennen we elkaar en elkaars mogelijkheden wel aardig
bryton kan je alles uploaden naar de bryton site , en vandaar kun je het gelijk door sturen naar strava.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:22 schreef peleetje het volgende:
Iemand ervaring met de Garmin Edge 500 of de Bryton Rider 40T ?
Ben mezelf aan het oriënteren op een nieuw fietsomputer. Rijd nog rond met een basisdingetje die in iedergeval wel de trapfrequentie aangeeft. (vind ik wel handig).
Voordeel van de Garmin is dat je je ritjes kunt uploaden naar Strava. Dat kan de Bryton helaas niet. En de Garmin heeft een 'out of steer mount'. Ziet er wel weer soignee uit!
Maar goed... gebruikerservaringen tellen!
daar fokken ze juist nog als muizenquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hoho, daar moet je eerst sex voor hebben en gezien zij in de zwartekousengordel woont....
Er zijn (kwaliteits) banden waar echt minstens 8 bar in moet, anders gaan ze rollen in de bocht. Van die hele soepele Vittoria's, je weetz?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
7bar bij 54kilo is zelfs op asfalt al teveel. Ga maar eens met 6,5 rijden..dan voel je net wat meer comfort en minder gedreun door je polsen.
Of wel de Col d Ornon opfietsen, afdalen naar Valbonnais, pauze voor koffie met eclairs, en weer terug kan natuurlijk ook. En dat is wel de lichtste beklimming in de omgeving. Maar voor een echt Pantani gevoel moet je wel naar Les Deux Alpes fietsen, liefst in de stromende regen dacht ik. Geen reet te beleven in dat ski oord in juli hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef cafca het volgende:
[..]thx! die 95 km is idd misschien wat veel, maar ik kan er wel wat mee
Daar hebben wij geen last van Buzz, wij zijn niet zo corpulent.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er zijn (kwaliteits) banden waar echt minstens 8 bar in moet, anders gaan ze rollen in de bocht. Van die hele soepele Vittoria's, je weetz?
Daar heb ik wel eens verhalen over gehoord.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Oefenen met het rijden met een opzetstuurtje / juiste houding is ook wel een aanrader weet ik uit ervaring
De Ornon kan je idd echt op de macht naar boven rammenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of wel de Col d Ornon opfietsen, afdalen naar Valbonnais, pauze voor koffie met eclairs, en weer terug kan natuurlijk ook. En dat is wel de lichtste beklimming in de omgeving. Maar voor een echt Pantani gevoel moet je wel naar Les Deux Alpes fietsen, liefst in de stromende regen dacht ik. Geen reet te beleven in dat ski oord in juli hoor.
Als je daar morgen een mountainbiker met snowboots ziet, zwaai dan even naar mequote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:45 schreef nodisch18 het volgende:
Livebeeld van de hoogste toppen daar:
[ afbeelding ]
Het feit dat je daar tussen de downhillers en vooral wintersporters liep vond ik bijzonder (en wel grappig) om te zien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
hoezo bizonder Tommeke? Ik vind dat maar een saaie klim.
Kan aan de vorm van de band liggen , dan doe je er weinig aan , behalve retour verkoper.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Even technisch gevraag...heb voor de Boretti 25 mm banden(Schwalbe) onder gezet, ook ivm mijn gewicht, en dat reed best lekker. Alleen....alleen...de voorband wilde niet helemaal perfect aansluiten op de velg, waardoor je zo'n bobbel krijgt aan de zijkant. Met veel gevloek en gemorrel de band er nu vrij aanvaardbaar om, maar nog net niet helemaal, waardoor je een klein schokje telkens in het stuur hebt. eerste half uur niet zo erg, maar na een uuhhr of twee toch echt heeeeel hinderlijk. Nog een gouden tip ergens?
Lengte x Gewicht jonguh.... Maar daar zal jij als onderdeurtje nooit last van krijgen. En dat "wij" kun je gevoegelijk ook wel weglaten als ik zo die gewichts ontboezemingen hier lees. En ik klaag niet met een BMI van 24,6quote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar hebben wij geen last van Buzz, wij zijn niet zo corpulent.
Ik zou toch even controleren of die biba niet ergens klem onder de Buba zit. Zo niet dan er eerst maar eens 9 bar in pompen en kijken op die bobbel verdwijnt. Nog niet weg dan waarschijnlijk een fabricage fout, die je nooit opgelost krijgt. Van Schwalbe (what's in a name) hoor en lees je wel meer problemen met hun racebanden. Ik heb ze alleen maar op een MTB liggen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Even technisch gevraag...heb voor de Boretti 25 mm banden(Schwalbe) onder gezet, ook ivm mijn gewicht, en dat reed best lekker. Alleen....alleen...de voorband wilde niet helemaal perfect aansluiten op de velg, waardoor je zo'n bobbel krijgt aan de zijkant. Met veel gevloek en gemorrel de band er nu vrij aanvaardbaar om, maar nog net niet helemaal, waardoor je een klein schokje telkens in het stuur hebt. eerste half uur niet zo erg, maar na een uur of twee toch echt heeeeel hinderlijk. Nog een gouden tip ergens?
Kan me niet voorstellen dat het een vouw in de biba is. Ik zou het volgende proberen. Markeer op de Buba het ventiel en plek van bobbel. Buba+biba er af en opnieuw monteren maar nu wel zo dat ventiel markering een kwartslag van het ventiel verwijderd zit. Zit die bobbel dan nog steeds op de plek van de markering dan heb je pech en is het een vaute Buba. Veel anders dan een andere Buba monteren zit er dan niet in vrees ik.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het is een vouwband, Schwalbe Durano 25mm. Zal eens met zo weinig lucht erin als ik druf een blokje rijden, en dan maar telkens meer lucht erbij ofzo....
Tsja, het weer hier is nu net zo als van die dagen die je in november t/m februari in Barcelona ook regelmatig tegenkomt. Dus niet zo klagen. Je lijkt anders net een Nederlander die na twee weekjes in Amerika ineens met een accent praat....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:50 schreef firewirecable het volgende:
Ik ben nu in Nederland.... brrrrr... koud gewoon. Ik heb echt met jullie te doen![]()
![]()
Zonet nog even met een vrind naar Rose geweest in Bocholt. Wel leuk om te zien daar
Vetquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Feyenoord wielerkleding...
Dan verdien je het wel om de hekken ingereden te worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Feyenoord wielerkleding...
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:58 schreef muzas het volgende:
[..]
VetZo heb ik een tijd gezocht naar deze;
[ afbeelding ]
Ooit hier gepost, maar kan 'm nergens vinden...
Ja die vond ik ook. Staat al 3 maanden op niet leverbaar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:07 schreef nodisch18 het volgende:
Alternatief
Wel tijdelijk niet leverbaar
Ja, en dan op zo'n Amsterdam-fiets rijden. (volgens mij had er hier ook iemand zoeen, zag er toevallig van de week ook weer een rijden)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Feyenoord wielerkleding...
Lekker hoor! Ik zou er zo een rondje 020 en aRENa mee doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Feyenoord wielerkleding...
Gewoon Vermarc even bellen. Wellicht dat je er dan zo een bij familie Verbeeck in Rotselaar kunt afhalen.quote:
Was zeker eentje met zo'n car boot sale RadioShack shirt aan? Ziet er niet uit!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, en dan op zo'n Amsterdam-fiets rijden. (volgens mij had er hier ook iemand zoeen, zag er toevallig van de week ook weer een rijden)
Nee, dit was een oudere dame die toevallig ook de moeder is van een oud profrenner.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was zeker eentje met zo'n car boot sale RadioShack shirt aan? Ziet er niet uit!
Sowieso, kom genoeg gasten tegen die er super slickie uitzien. Mooi fietsje, profi kleding, helemaal tip/top in orde... maar die presteren als een naaktslak.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, dit was een oudere dame die toevallig ook de moeder is van een oud profrenner.
En eruit zien of niet doe ik geen uitspraak over, wij mogen met z'n allen hopen dat wij op die leeftijd nog zo actief kunnen zijn
Best zonde. Er zullen altijd mensen zijn die beter zijn dan jij. Dus waarom niet gewoon aantrekken? Zo gevoelig voor wat anderen zouden kunnen denken?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:38 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik heb ook mooie kleding. Maar trek het pas aan als ik vind dat ik een beetje aardig kan fietsen. Voorlopig hangt het in de kast dus!
Gewoon aantrekken, krijg je moraal van! Gegarandeerd dat je dat gemiddeld 2 km per uur harder trapt. Ik zeg DOEN!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:38 schreef peleetje het volgende:
[..]
Sowieso, kom genoeg gasten tegen die er super slickie uitzien. Mooi fietsje, profi kleding, helemaal tip/top in orde... maar die presteren als een naaktslak.
Ik heb ook mooie kleding. Maar trek het pas aan als ik vind dat ik een beetje aardig kan fietsen. Voorlopig hangt het in de kast dus!
wat dat betreft moet iedereen verder helemaal zelf weten wat hij leuk en mooi vind , ben zelf bepaald geen soigne koningquote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, maar je kan ook hele mooie dingen aantrekken zonder bollen enzo...
Vooral goed genieten! Of we nou 5min langer of korter fietsen bij Trois Ballons zal mij echt een worst zijn. Ik zit momenteel met een geneusd spiertje nadat de masseur mij iets te hardhandig heeft aangepakt, gelukkig geen erg maar loop wel ff kreupel omdat die spier mijn tenen optilt tijdens het lopen (en fietsen). Dus de concurrentie zit ook ff stilquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:39 schreef Gripper het volgende:
Na een heel voorjaar serieus trainen en een paar kg kwijtraken ga ik dit weekend alle gedane moeite vergooien![]()
Weekendje Maastricht met m'n meisje, morgenavond eten bij Toine Hermsen (1 ster) en zondagmiddag een culinaire wandeling langs 8 restaurants, overal een gerechtje+passende wijn.
Gelukkig morgenochtend wel eerst even shoppen bij math salden, om het weekend nog een beetje fietsgerelateerd te houden
Ik kwam van het weekend iemand tegen die er super prof uitzag, snelle fiets, super sportieve houding etc (redelijk tempo wel) en daarachter fietste zijn maatje met spijkerbroek op een mountainbike, was best een apart gezicht.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:38 schreef peleetje het volgende:
[..]
Sowieso, kom genoeg gasten tegen die er super slickie uitzien. Mooi fietsje, profi kleding, helemaal tip/top in orde... maar die presteren als een naaktslak.
Ik heb ook mooie kleding. Maar trek het pas aan als ik vind dat ik een beetje aardig kan fietsen. Voorlopig hangt het in de kast dus!
Ook naar mij zwaaien. Al denk ik dat ik ga hardlopen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je daar morgen een mountainbiker met snowboots ziet, zwaai dan even naar me![]()
Maar in het Rijk van Nijmegen is het idd schitterend fietsen, zowel voor wielrenners als voor mountainbikers.
Oppompen tot de max dan plopt ie vanzelf goed.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Even technisch gevraag...heb voor de Boretti 25 mm banden(Schwalbe) onder gezet, ook ivm mijn gewicht, en dat reed best lekker. Alleen....alleen...de voorband wilde niet helemaal perfect aansluiten op de velg, waardoor je zo'n bobbel krijgt aan de zijkant. Met veel gevloek en gemorrel de band er nu vrij aanvaardbaar om, maar nog net niet helemaal, waardoor je een klein schokje telkens in het stuur hebt. eerste half uur niet zo erg, maar na een uur of twee toch echt heeeeel hinderlijk. Nog een gouden tip ergens?
boXtraining???? Is dat sporten met je vriendin op een boxspring matras of een onhandig standje in de babybox?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:41 schreef Oksel het volgende:
Taille-omtrek van 100cm naar 90cm, in 3-4 maanden tijd. Da's best veul. 91,8 eerste meeting, nu 87,3. Vandaag boxtraining gehad, ook tof.
Tja soms vertrek ik hier van huis met dikke benen van de vorige dagen en word ik op de brug ingehaald door gewone stadfietsenrijders. Je kan niet altijd 50 per uur rijden hé?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:38 schreef peleetje het volgende:
[..]
Sowieso, kom genoeg gasten tegen die er super slickie uitzien. Mooi fietsje, profi kleding, helemaal tip/top in orde... maar die presteren als een naaktslak.
Ik heb ook mooie kleding. Maar trek het pas aan als ik vind dat ik een beetje aardig kan fietsen. Voorlopig hangt het in de kast dus!
gewoon lekker genieten meid, lekker gek doen hihiquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:39 schreef Gripper het volgende:
Na een heel voorjaar serieus trainen en een paar kg kwijtraken ga ik dit weekend alle gedane moeite vergooien![]()
Weekendje Maastricht met m'n meisje, morgenavond eten bij Toine Hermsen (1 ster) en zondagmiddag een culinaire wandeling langs 8 restaurants, overal een gerechtje+passende wijn.
Gelukkig morgenochtend wel eerst even shoppen bij math salden, om het weekend nog een beetje fietsgerelateerd te houden
jaloeziequote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gewoon lekker genieten meid, lekker gek doen hihi
Tsejessss, valt hier even iemand van zijn sokkel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja soms vertrek ik hier van huis met dikke benen van de vorige dagen en word ik op de brug ingehaald door gewone stadfietsenrijders. Je kan niet altijd 50 per uur rijden hé?
Ik heb hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
jaloezie![]()
Maar nu ook ff serieus, ik kan nergens K-force kettingbladen vinden voor op mn FSA crankstel.
52T, steek 110 mm. Ja, ergens via E-bay bij een webshop in de US of A. Iemand tips? Ik mis eentwee zo...
Ik kan wel diverse "saaie" bladen vinden voor 110 mm passing, maar er zijn van die speciale K-force bladen waarbij het rood-wit van de crank heel sjiek doorloopt in het kettingblad.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde.
http://www.wiggle.nl/ta-1(...)itenste-kettingblad/
hoezo interesseert mij dat als ik wordt ingehaald door een fucking toerderquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Tsejessss, valt hier even iemand van zijn sokkel.
hehe eindelijk snapt hij hetquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:51 schreef Gripper het volgende:
Mn volgende crankstel wordt gewoon een normale dubbel. Dat gezeik altijd met die kettingbladen.
en ik koop een compleet los compact crankstel (sram force ofzo, hoeft niet zo sjiek voor die paar weken in het jaar dat ik bergen moet opfietsen) met 50-34quote:
Bij Rose lag er een paar weken geleden in de knakenbak nog zo'n compleet FSA carbon dingetje met bracketlagers. Tandwielen 54 x 48, van ¤850,00 voor ¤ 460,00. Zag er wel bruut uit zo'n bijna dicht buitenblad.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik kan wel diverse "saaie" bladen vinden voor 110 mm passing, maar er zijn van die speciale K-force bladen waarbij het rood-wit van de crank heel sjiek doorloopt in het kettingblad.
Die zijn er bij een webshop in NL wel te vinden met 50T, maar ik wil 52T (53 maken ze niet voor compact)
Mn volgende crankstel wordt gewoon een normale dubbel. Dat gezeik altijd met die kettingbladen.
nee hij snapt het nog steeds nietquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
en ik koop een compleet los compact crankstel (sram force ofzo, hoeft niet zo sjiek voor die paar weken in het jaar dat ik bergen moet opfietsen) met 50-34
Volgens mij ben je weer dronken. Ben je dronken Kaas? Je bent hierboven ook al zo grof.quote:
Juiste beslissing imo, je bent rap genoeg om met 39x26 af te kunnen en 't is nergens 20% bovendien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:13 schreef Gripper het volgende:
Ik ga tijdens de 3T m'n compact spullen thuislaten. ga het gewoon proberen op de grote plaat. Geen koffiemolentje en langzaam omhoog fietsen. Voor in de Alpen hou ik wel allebei de opties open, en voor de nieuwe fiets moet ik maar ff kijken wat voor groep er opduikt voor een mooie prijs.
Yeah niggaquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb wel speed gesnoven telt dat ook?
Ik laat de 50 en 34 gewoon thuis, dan moet het wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:25 schreef Tommeke het volgende:
Rebelse kaas haha. Ik denk dat je met een 39 het ook makkelijk kan Grip.
Iets met bovenste stelschroefje van de voorderailleur valt toch minder op denk ik. Twee en een halve kilo Pb granules in de zadelbuis wil ook wel helpen want volgens P. maakt het niets uit of een fiets nu 9 of 7 kg weegt. Hier is je kans.......quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik laat de 50 en 34 gewoon thuis, dan moet het wel.
En als Patroon op donderdagavond al slaapt, dan schroef ik de kleinste van z'n triple er stiekum af (sabotage actie à la Top Gear) zodat ie ook met minstens 39 voor moet fietsen.
Afgelopen maandag tijdens de 11 steden gaf ie me zo'n bietenpil. Ik slikte m door zonder vragen te stellen, en even later zei ie: ik had je ook wel een laxeerpil kunnen geven, je slikt m toch door zonder vragen te stellen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
Maar die van die zetpil in de pasta vond ik ook wel een aardige......![]()
Merkt Patroon er eigenlijk wat van?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Afgelopen maandag tijdens de 11 steden gaf ie me zo'n bietenpil. Ik slikte m door zonder vragen te stellen, en even later zei ie: ik had je ook wel een laxeerpil kunnen geven, je slikt m toch door zonder vragen te stellen.
Zo worden pakhazen geboren, gewoon innemen wat de dokter je geeft, t zal wel goed voor je zijn.
Ik merkte trouwens niet echt verschil met of zonder bietjes.
Nee hoor, Patroon en ik gaan elkaar tijdens de 3T niet gek maken. Deze is om ervaring op te doen met het cyclospul, maandje later is het voor het echie.
Veel plezier, Hermsen staat ook al een tijdje op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:39 schreef Gripper het volgende:
Na een heel voorjaar serieus trainen en een paar kg kwijtraken ga ik dit weekend alle gedane moeite vergooien![]()
Weekendje Maastricht met m'n meisje, morgenavond eten bij Toine Hermsen (1 ster) en zondagmiddag een culinaire wandeling langs 8 restaurants, overal een gerechtje+passende wijn.
Gelukkig morgenochtend wel eerst even shoppen bij math salden, om het weekend nog een beetje fietsgerelateerd te houden
Als mijn been over 2 weken nog zo voelt kan ik 3T niet eens rijdenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Merkt Patroon er eigenlijk wat van?
Nog twee weekjes! Zin in
Nu al aan het indekken?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als mijn been over 2 weken nog zo voelt kan ik 3T niet eens rijden
[Excuustruusalert] Missy Patroon vragen om wat nuttige handarbeid?[/Excuustruusalert]quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als mijn been over 2 weken nog zo voelt kan ik 3T niet eens rijden
Komt zeker goed. Zulke dingen heb ik niet in de hand.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[Excuustruusalert] Missy Patroon vragen om wat nuttige handarbeid?[/Excuustruusalert]
Nah, is wel vervelend, en kan me voorstellen dat dat niet lekker voelt zo'n spiertje dat je grote teen beweegt. Constant in beweging. Om gek van te worden. Sterkte chap! Maar jij red het wel in 2 weken. En met een beetje extra rust vlieg je straks.
quote:
ik had de post van okkie nog niet gelezen, maar zo zie je maar, in een sport staat men voor elkaar klaar!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:09 schreef Oksel het volgende:
Hey Zelva, post dit in vervolg wat eerder, er zijn altijd wel wat Fok!'ers die nog wat in de schuur hebben staan.. ik had een fiets voor je gehad!
ik heb via fok meerdere keren mensen geholpen en ook doe ik redelijk wat vrijwillegerswerk maar ik ken het gevoel.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:16 schreef Oksel het volgende:
Ik voel me altijd beetje schuldig, als anderen letterlijk op elke cent moeten letten, en ik doe en vooral koop waar ik zin in heb...
Eerdere uitspraken doen toch iets heel anders vermoeden .........quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:16 schreef Oksel het volgende:
Ik voel me altijd beetje schuldig, als anderen letterlijk op elke cent moeten letten, en ik doe en vooral koop waar ik zin in heb...
bedoel je die boot?? of dat huis aan de overkant van het water? Beide inderdaad erg duur ja!quote:
porche 911quote:
komt ie uit amerika?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Aston Martin gok ik op.quote:
Kijk Kaas, jij mag er dan wonen, maar ik denk dat ik het wereldje daar ff beter ken dan jij.quote:
Waait het te hard om te fietsen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk Kaas, jij mag er dan wonen, maar ik denk dat ik het wereldje daar ff beter ken dan jij.
John Bestebreurtje .... Do i need to say more?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |