Ja inmiddels heb ik dat maar al te goed door. Ik heb het verkeerd aangepakt; ik kreeg feedback en had dan de indruk dat het niet goed genoeg was, vervolgens vond ik elk idee van mij niet goed genoeg en bleef ik maar door gaan...quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij bent degene die de deadlines moet stellen. Het is jouw project, en het is niet raar dat JIJ alleen aan JOUW onderzoek werkt. Initiatief nemen en vragen om deadlines, vragen om feedback, expliciet ook, en niet afwachten. Dat is funest. Je begeleider is er om je te begeleiden, niet om je er doorheen te sleuren.
Waarquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Aangepast naar dit, want ja, je moet met je begeleider kúnnen samenwerken, maar dan nog moet deze je alleen in de juiste richting duwen als jij ziet dat je dat nodig hebt. Uiteindelijk is het jouw project en als jij een bepaalde kant uit wilt, dan is het aan JOU om dat te doen en duidelijk te maken waarom dat de juiste weg is en waarom je bepaalde richtingen (al dan niet door je begeleider aangegeven) uitsluit.
Wil hier nog even op terugkomen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
ci niet zo seksistisch zouden zijn en personen be- of veroordelen om hun acties en kwaliteiten, niet op geslacht. Ach, hè.
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:17 schreef Mishu het volgende:
Bij mij is het meer dat ik zelf genoeg plannen heb en ideeën om het aan te pakken maar dat zij telkens bedenkt dat ik het compleet anders op haar manier en in haar woorden moet doen.
Het is zo, op schrift in ieder geval, mijn scriptie niet meer.
Wellicht dat dit echter een test is hoe je met druk omgaat. Het maakt het proces er alleen niet leuker op en je moet opletten niet in paniek te raken. Ik heb ook nog andere dingen te doen.
Wat mij het meeste dwars zit is dat ze haar wetenschappelijke overtuigingen op ontologisch en epistonologisch vlak compleet aan mij opdringt en niet in staat is tot een degelijke wetenschappelijke discussie hierover.
Het zit zo, hier moet ik in geloven, klaar. Terwijl er in de wetenschap ook discussie over is en het een persoonlijke zienswijze is van 'ware kennis'.
Hoezo moet je wachten op alle cijfers? Welke instelling is dat? Ik mis ook nog een paar cijfersquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:26 schreef Tjik het volgende:
Ik moet een goedkeuring krijgen van de examencommissie voor 1 cijfer dat nog ingevoerd moet worden. Maar dan vervroegd. Liefst NU ipv eind juni zodat ik in juni me scriptie kan inleveren en kan afstuderen. Als ze niet toestemmen moet ik wachten tot augustus.
Maar ze zijn zo traag. Twee weken geleden al mail terug gestuurd en eergisteren een herinnering. Het is gelezen maar nog geen antwoord.
Zo frusterend... Ik heb geen zin om de hele zomer te wachten tot ik me scriptie kan inleveren
Omdat ik die pas officieel mag herkansen eind juni. Ik heb gevraagd of ik hem eerder mag inleveren en na kan laten kijken en dus ook eerder kan laten invoeren. Mijn docente heeft toegezegd dat te doen. Alleen nog goedkeuring hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoezo moet je wachten op alle cijfers? Welke instelling is dat? Ik mis ook nog een paar cijfers, maar mij is niet bekend dat je dan niet mag afstuderen.
Scriptie gaat ineens vrij snel, verwacht zondagavond klaar te zijn (HBO).
Spreektaal. Email naar de examencommissie is heel formeel. Dus daar let ik wel op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien hebben ze je op de 'laat maar even wachten'-stapel gelegd omdat je ook in je mailtje hebt geschreven 'Beste docent, hierbij stuur ik u me scriptie'? Dat zou ik doen, als ik 'm zou moeten beoordelen in elk geval!
Oh herkansingen, ik dacht dat je de cijfers al hadquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:37 schreef Tjik het volgende:
[..]
Omdat ik die pas officieel mag herkansen eind juni. Ik heb gevraagd of ik hem eerder mag inleveren en na kan laten kijken en dus ook eerder kan laten invoeren. Mijn docente heeft toegezegd dat te doen. Alleen nog goedkeuring hebben.
Ik heb 1 hoofdstuk verschillenanalyse (theorie vs praktijk) en 1 hoofdstuk "advies en aanbevelingen". Het valt mij wel tegen om er een samenhangend verhaal van te maken, normaal heb ik daar nooit echt moeite mee, maar met een rapport van >40 pagina's is het toch wat ingewikkelderquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:57 schreef Tjik het volgende:
Doen jullie conclusies en aanbevelingen in 1 hoofdstuk of in 2? En dus ieder een eigen hoofdstuk
Mijn beoordelaar wou graag de verbanden zien tussen de conclusies en mijn aanbevelingen. Ik had het eerst in twee losse hoofdstukken maar nu dus gecombineerd. Ik heb overigens twee kleine opzoekjes met dezelfde soort insteek in mijn scriptie zitten, dus ook twee keer conclusies en aanbevelingen (zij het wel 'voorlopige' en 'definitieve').quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:57 schreef Tjik het volgende:
Doen jullie conclusies en aanbevelingen in 1 hoofdstuk of in 2? En dus ieder een eigen hoofdstuk
Super spannend boem-dikkie.. Goed gevoel over? Veel pagina's?quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Uitgeprint. Het voelt nog wat raar nu maar toch echt klaar. Maandag inleveren en dan wachten!
Lekker gevoel he, eindelijk klaar met die 'verdomde' scriptie?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Pagina's zeggen in mijn ogen niet zoveel, maar ik heb er 108 inclusief bijlagen.
Wel een goed gevoel over ja, maar we zien 't wel.
En hoeveel exclusief?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Pagina's zeggen in mijn ogen niet zoveel, maar ik heb er 108 inclusief bijlagen.
Wel een goed gevoel over ja, maar we zien 't wel.
Ja. Tevaak misschien zelfs, meerdere keren chapters/secties. Uiteindelijk maar besloten 'oke stomme chapter, nu volgende' en liet het mijn vader lezen. Afgezien dat ie het technische/inhoudelijke misschien niet geheel begrijpt was ie onder de indruk (geen fouten, heldere zinnen, etcetera). Nu mijn supervisor nog...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:44 schreef Tjik het volgende:
Hebben jullie dat ook zo erg dat je de ene keer je stuk doorleest en dat je denkt dat het 3 x niks is en de andere keer denk je: nou, dat ziet er wel goed uit!
Ik zou het lekker laten zoals het is. In je referentielijst staat toch iets als 'verkregen op datum'. Dan is duidelijk dat daarna iets veranderd is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:05 schreef Tjik het volgende:
Verdomme, ik zit mijn literatuurlijst netjes te maken. Blijken een hoop links van de site van rijksoverheid niet meer te bestaan.. Informatie is ook niet verplaatst maar gewoon weg. Wat nu?
Klopt. Er staat 'geraadpleegd op datum'.. dan laat ik het zo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:01 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik zou het lekker laten zoals het is. In je referentielijst staat toch iets als 'verkregen op datum'. Dan is duidelijk dat daarna iets veranderd is.
Pff, ben bezig met de laatste loodjes van een van mn scripties. Maar er is een deelvraag waar ik statistisch gezien gewoon echt niet uit kom. En ik kwam tot de conclusie dat vrijdag de concept versie al ingeleverd moet worden... Stress!
Ik weet niet of het officieel zou moeten, maar ik zou het wel doen. Waarom heb je eigenlijk bronnen in een voetnoot EN een literatuurlijst?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:47 schreef Tjik het volgende:
[..]
Klopt. Er staat 'geraadpleegd op datum'.. dan laat ik het zo.
Weet jij toevallig of bronnen die je in een voetnoot zet ook in je literatuurlijst moet zetten?
Heb een abstract/excerpt van 150 woordjes.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:58 schreef fh101 het volgende:
Hoe lang is de samenvatting aan het begin van jullie scriptie eigenlijk?
Hmm, dat is netjes inderdaad. Ik ben normaal ontzettend kort door de bocht (scriptie is in totaal 4500 woorden = 13 paginas zonder referenties), maar die samenvatting is bij mij ineens relatief behoorlijk langquote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Heb een abstract/excerpt van 150 woordjes.
Gewoon alles eruit halen, weinig dingen uitleggen. Heel kort zeggen wat je wil onderzoeken, waarom, (misschien) hoe en de conclusie/uitkomsten. Vervolgens mogen de lezers die interesse hebben er verder in duiken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:04 schreef fh101 het volgende:
[..]
Hmm, dat is netjes inderdaad. Ik ben normaal ontzettend kort door de bocht (scriptie is in totaal 4500 woorden = 13 paginas zonder referenties), maar die samenvatting is bij mij ineens relatief behoorlijk lang
Ik ben inderdaad al redelijk aan het schrappen. Denk dat ik straks op 225 - 250 woorden uitkom. Vind ik redelijk omdat ik drie behoorlijk uitgebreide deelvragen heb die echt niet korter te omschrijven zijnquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Gewoon alles eruit halen, weinig dingen uitleggen. Heel kort zeggen wat je wil onderzoeken, waarom, (misschien) hoe en de conclusie/uitkomsten. Vervolgens mogen de lezers die interesse hebben er verder in duiken.
Misschien kan je die ook eruit schrappen en dan alleen de uitkomsten daarvan plaatsen? Uiteindelijk gaat het om je hoofdvraag maar als er geen richtlijnen voor zijn is 225-250 woordjes ook netjes.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:10 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad al redelijk aan het schrappen. Denk dat ik straks op 225 - 250 woorden uitkom. Vind ik redelijk omdat ik drie behoorlijk uitgebreide deelvragen heb die echt niet korter te omschrijven zijn
Ik kijk nog even wat ik doe inderdaad.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Misschien kan je die ook eruit schrappen en dan alleen de uitkomsten daarvan plaatsen? Uiteindelijk gaat het om je hoofdvraag maar als er geen richtlijnen voor zijn is 225-250 woordjes ook netjes.
Alleen citaten of stukken in eigen woorden staan in de voetnoten. De rest in de literatuurlijst.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:46 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het officieel zou moeten, maar ik zou het wel doen. Waarom heb je eigenlijk bronnen in een voetnoot EN een literatuurlijst?
Ik weet het niet zeker, maar ik zou ernaar neigen om ze wel in de literatuurlijst te zetten.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:34 schreef Tjik het volgende:
[..]
Alleen citaten of stukken in eigen woorden staan in de voetnoten. De rest in de literatuurlijst.
Dus de voetnoten hoeven niet in de literatuurlijst?
Ja, dat had ik dus ook. Haha. Iig bedankt voor je tipsquote:Op zondag 2 juni 2013 11:24 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar ik zou ernaar neigen om ze wel in de literatuurlijst te zetten.
Mijn hele scriptie is welgeteld 13 pagina's (excl referenties), dus dat zou wel erg veel zijnquote:Op zondag 2 juni 2013 13:10 schreef Tjik het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook. Haha. Iig bedankt voor je tips
Top dat hij af is. Ik hoop hem vandaag af te hebben. Ben bezig met conclusies en aanbevelingen. Daarna de samenvatting..
Toch zie ik in veel scripties van studiegenoten samenvattingen van 2 à 3 kantjes
Conclusie is toch ook een samenvatting van de belangrijkste punten? In de discussie analyseer je je resultaten toch?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:03 schreef Tjik het volgende:
nu bezig met de conclusies. Heb alleen enorm de neiging om het te gaan samenvatten...
Ja, zo gaat het wel voelen idd haha. Alleen dan vraag ik me af wat er in de samenvatting komtquote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef AMDB het volgende:
[..]
Conclusie is toch ook een samenvatting van de belangrijkste punten? In de discussie analyseer je je resultaten toch?
Samenvatting bevat vaak introductie + eindconclusie. Herhaling is niet zo erg. Eén van mijn docenten heeft er een aantal keer op gehamerd om alles drie keer te vertellen: vertel wat je gaat doen, vertel wat je doet, en vertel wat je gedaan hebt.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef Tjik het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het wel voelen idd haha. Alleen dan vraag ik me af wat er in de samenvatting komt
Samenvatting is voor mensen die willen weten wat er in je rapport staat zonder die verder te moeten lezen. Dus onderzoeksverantwoording, conclusies, resultaten, advies.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef Tjik het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het wel voelen idd haha. Alleen dan vraag ik me af wat er in de samenvatting komt
Klopt. Een vriendin van me zei al: het voelt nooit afquote:Op maandag 3 juni 2013 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
Een scriptie is ook nooit AF: je had altid meer kunnen zeggen, meer bronnen kunnen gebruiken, dingen anders aan kunnen pakken en ga zo maar door. Maar je moet ergens bedenken dat het GENOEG is
Dat is ook zo kut he, al die laatste tentamens er nog even bij omdat ale restjes nog even moeten worden meegenomenquote:Op maandag 3 juni 2013 11:18 schreef Tjik het volgende:
Hij is zo goed als af... Woensdagochtend nog even doornemen met mijn docent.. Toch best eng dat hij 'af' is. Het voelt nooit 'af'...
En vrijdag nog een tentamen dat ik moet halen. De laatste. Anders niet afstuderen in juli
Same hier, eerste 2 jaar heel veel gedaan en allemaal goede cijfers. Vervolgens doe ik er nu 2 jaar over om thesis +1 vak af te ronden. Ik ben/was wel perfectionistisch, maar het hielp ook niet dat heel veel ideeën gewoon niet bleken te werken... en nu heb ik zoveel gedaan dat ik moeite heb met kiezen wat ik ga schrijven...!quote:Op woensdag 5 juni 2013 02:17 schreef Mishu het volgende:
Waarom snap ik altijd pas 3 dagen voor de deadline wat de bedoeling is met opdrachten en dus ook deze scriptie? Tis net alsof ik een half jaar heb zitten slapen. Hopelijk is het nog op tijd.
Ik weet wel hoe het komt: te druk en te veel vakken waardoor ik nergens echt mijn aandacht op kan focussen.
Sowieso is mijn focus en energie na een slopend eerste semester (60 ect gehaald) op. Mijn hersenen gaan traag.
Constant dit gevoel: saved by the bell. K hoop snel weer op energie te zijn.
Ben die domme fouten zat.
Edit: ook altijd het verhaal van docenten die zich zorgen maken en niet tevreden zijn en uiteindelijk blij verrast over mijn eindproduct
60 ects in 1 semester?! Ik vond mijn 36 al een hele prestatiequote:Op woensdag 5 juni 2013 02:17 schreef Mishu het volgende:
Waarom snap ik altijd pas 3 dagen voor de deadline wat de bedoeling is met opdrachten en dus ook deze scriptie? Tis net alsof ik een half jaar heb zitten slapen. Hopelijk is het nog op tijd.
Ik weet wel hoe het komt: te druk en te veel vakken waardoor ik nergens echt mijn aandacht op kan focussen.
Sowieso is mijn focus en energie na een slopend eerste semester (60 ect gehaald) op. Mijn hersenen gaan traag.
Constant dit gevoel: saved by the bell. K hoop snel weer op energie te zijn.
Ben die domme fouten zat.
Edit: ook altijd het verhaal van docenten die zich zorgen maken en niet tevreden zijn en uiteindelijk blij verrast over mijn eindproduct
Ze willen vaak dat de scriptie zelf heel simpel en duidelijk is, zonder veel bij/en of achtergrondinformatie.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:52 schreef Tjik het volgende:
Net met mijn begeleider gesproken. Moet een heel deel van de scriptie verplaatsen naar de bijlage en de belangrijkste dingen uitlichten pff...
Ben ik zeker weer de hele dag mee bezig.. maar daarna kan ik het wel definitief inleveren...
Maar kan me tijd nu wel beter besteden aan me tentamen leren
Ja klopt... Ik zei dus een aantal van die dingen.. zegt hij: ja dan wordt het hoofdstuk 10 pagina's ipv 34... uh oke. wat jij wil... jij moet het beoordelenquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze willen vaak dat de scriptie zelf heel simpel en duidelijk is, zonder veel bij/en of achtergrondinformatie.
Tenminste ik ben er inmiddels achter dat dat bij mij zo is.
Denk ik wel dus dat alle woorden helemaal verdeeld zijn over de regel.... vind ik wel lelijk trouwens...leest ook niet lekker... maar goed..quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:15 schreef Tjik het volgende:
Mijn begeleider had het over het rechts uitlijnen van mijn scriptie. Maar echt rechts uitlijnen lijkt me sterk. Hij liet nog zien wat hij bedoelde. Dat de zinnen aan de rechterkant ook rechtlopen langs de lijn. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar hij bedoelt dus gewoon uitvullen?
Oeh, da's fijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:47 schreef fh101 het volgende:
Gisteren de feedback op m'n conceptversie teruggekregen. Moet nog wat kleine dingetjes veranderen, maar het valt mee. Ik had een rood gezwel van opmerkingen en track changes verwacht
Dat is bij ons zo. Zojuist een mail van mijn begeleider gekregen dat ik vrijdag bij de bespreking het aanvraagformulier voor m'n colloquium mee mag nemen.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, het zou logischer zijn als je hoorde dat het 'voldoende' was, en dat je verdediging het beter of slechter kan maken
Hoe bedoel je knippen en plakken? Dat je het dus niet zelf hebt geschreven ofzo?quote:Op maandag 17 juni 2013 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
Maar wat nou als uit je verdediging blijkt dat je maar wat hebt lopen knippen en plakken?
Ja, als in fraude/plagiaat.quote:Op woensdag 19 juni 2013 03:33 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hoe bedoel je knippen en plakken? Dat je het dus niet zelf hebt geschreven ofzo?
Ja, je tweede link is het, maar daarop heb ik geen toegangquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Of deze:
http://newcatalogue.library.unisa.edu.au/vufind/Record/511596
Maar wat je ook kunt doen is de beste man een email sturen: http://www.hbs.edu/faculty/Pages/contact.aspx?facId=6487
Nee, niet als in Fraude/plagiaat, maar gewoon goed bluffen en dingen aan elkaar plakken zonder het echt te begrijpen maar wel alles netjes refereren. Als jij veel hulp hebt gehad bijvoorbeeld van studiegenoten of wie dan ook, dan kun je zonder problemen een scriptie in elkaar knippen en plakken, goed gereferenced, dit-dat-alles, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk iets van je scriptie geleerd hebt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 03:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja, als in fraude/plagiaat.
Zo ik heb net mijn eerste conceptscriptie en hoop meteen ook het laatste.:) .
Ik denk niet zomaar dat je met 'knippen en plakken' een goede scriptie in elkaar kan zetten, wat wel mogelijk is dat je iemand anders hebt betaald om het voor jou te makenquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, niet als in Fraude/plagiaat, maar gewoon goed bluffen en dingen aan elkaar plakken zonder het echt te begrijpen maar wel alles netjes refereren. Als jij veel hulp hebt gehad bijvoorbeeld van studiegenoten of wie dan ook, dan kun je zonder problemen een scriptie in elkaar knippen en plakken, goed gereferenced, dit-dat-alles, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk iets van je scriptie geleerd hebt.
Zit nu zelf in het schrijfproces van m'n methodology bijvoorbeeld, en door te schrijven kom ik achter dingen en verbanden en zie ik ook dat ik dingen juist nog NIET snap omdat het nog niet in mijn eigen woorden aan elkaar vast zit. Zo viel dat mijn begeleider bijvoorbeeld heel goed op in een tussentijdse versie van m'n scriptie; er stond een hoop tekst, maar je moet 't wel begrijpen om er iets werkends van te maken. Met behulp van anderen kun je je daaruit bluffen, maar als je je dan moet verantwoorden loop je 9 van de 10 keer vast
Ik heb wel degelijk iets geleerd van mijn scriptie. Ook al was het een harde leerschool.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik denk niet zomaar dat je met 'knippen en plakken' een goede scriptie in elkaar kan zetten, wat wel mogelijk is dat je iemand anders hebt betaald om het voor jou te maken
Bovendien denk ik niet dat veel mensen een scriptie schrijven om er iets van te leren, maar meer uit noodzaak. Namelijk je moet een scriptie schrijven wil je afstuderen.
Heb een hele hoop scripties gezien die met een voldoende zijn beoordeeld, louter omdat het tekstueel er mooi uitziet. Methodologisch waren het flutscripties en de onderzoeksuitkomsten zijn 100% verkeerd. Toch hebben ze een voldoende gehaald, daarom zegt een scriptie mij helemaal niets.
Ik zeg ook niet dat je er niet van moet/kan leren, het lijkt mij logisch dat je er iets van leert als je zelf de scriptie schrijft. Wat ik bedoel is dat iets leren niet op nummer 1 staat als jij je scriptie schrijft, maar het afstuderen staat op nummer 1.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:12 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb wel degelijk iets geleerd van mijn scriptie. Ook al was het een harde leerschool.
Euhm, mensen die wel hard hun best doen? Hoe halen mensen een 9 of 9,5 voor een tentamen? Hoe halen mensen een 5,5 of 6 voor een tentamen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hoe halen mensen een 9 of 9,5 voor hun scriptie?
Maar een tentamen vind ik toch wel anders. Dat is een kwestie van goed het boekje leren en opletten tijdens colleges.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:29 schreef xminator het volgende:
[..]
Euhm, mensen die wel hard hun best doen? Hoe halen mensen een 9 of 9,5 voor een tentamen? Hoe halen mensen een 5,5 of 6 voor een tentamen?
Bij de Hanzehogeschool is er gewoon een soort 'checklist' waar je per onderdeel punten voor krijgt en dat uitkomt op 100 punten (een 10). Als je alle onderdelen in je scriptie hebt zitten en je hebt het ook allemaal behoorlijk goed geschreven kan dat snel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Oke, maar op het WO. Bijvoorbeeld voor Antropologie, pedagogiek, psychologi? dus waarbij je ook statistische resultaten hebt enzo?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Bij de Hanzehogeschool is er gewoon een soort 'checklist' waar je per onderdeel punten voor krijgt en dat uitkomt op 100 punten (een 10). Als je alle onderdelen in je scriptie hebt zitten en je hebt het ook allemaal behoorlijk goed geschreven kan dat snel.
Bij ons moet je dan min of meer een academisch paper geschreven hebben, dat bijna gelijk voor publicatie door kan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:43 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oke, maar op het WO. Bijvoorbeeld voor Antropologie, pedagogiek, psychologi? dus waarbij je ook statistische resultaten hebt enzo?
hoe haal je dan in godsnaam een 9 of hoger
Bij ons ook. Het moet dan bijna perfect zijn bij wijze van spreken. Ik vraag me dan af hoe mensen dat doen (???). Er zijn wel checkpoints voor het beoordelen van een scriptie, en het is best mogelijk je scriptie te schrijven aan de hand van die checkpoints, maar dan nog lijkt het me moeilijk om een 9 te halen omdat je dan precies moet weten wanneer aan zo´n checkpoint is voldaan....quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:45 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bij ons moet je dan min of meer een academisch paper geschreven hebben, dat bijna gelijk voor publicatie door kan.
ik wil ook een 9quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:04 schreef Mishu het volgende:
Een elegant theoretisch kader speelt ook mee denk ik. Of kennis laten zien van alles wat je in de bachelor geleerd hebt, dus laten zien dat je altijd goed je best hebt gedaan en teksten echt doorgrond hebt.
Tenminste dat zie ik bij scripties met hoge cijfers.
Mja het hangt ook een beetje af van wie je beoordelaar is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:54 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Bij ons ook. Het moet dan bijna perfect zijn bij wijze van spreken. Ik vraag me dan af hoe mensen dat doen (???). Er zijn wel checkpoints voor het beoordelen van een scriptie, en het is best mogelijk je scriptie te schrijven aan de hand van die checkpoints, maar dan nog lijkt het me moeilijk om een 9 te halen omdat je dan precies moet weten wanneer aan zo´n checkpoint is voldaan....
quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Stuudjequote:Op woensdag 19 juni 2013 18:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Door gewoon goed te zijn
Maar tsja, geen idee. Ik had een 9, ben zeer tevreden over m'n eindresultaat, maar had 't niet durven dromen. Een 8 had ik ook al mooi gevonden. Maar ik gíng voor de 9. Stukje originaliteit, stukje schrijfkunst (schrijven is mijn 'ding') en heel veel perfectionisme en passie voor 't onderwerp en 't schrijven zelf.
Anders ik wel, momenteel ben ik al blij met een 6. Alles behalve vernedering.quote:
Tja bij ons wordt het schrijven geleid door quotes (onderzoeksresultaten) dus echt een literaire excercitie is het niet. Meer laten zien dat je goed onderzoek uit kan voeren.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Door gewoon goed te zijn
Maar tsja, geen idee. Ik had een 9, ben zeer tevreden over m'n eindresultaat, maar had 't niet durven dromen. Een 8 had ik ook al mooi gevonden. Maar ik gíng voor de 9. Stukje originaliteit, stukje schrijfkunst (schrijven is mijn 'ding') en heel veel perfectionisme en passie voor 't onderwerp en 't schrijven zelf.
Wacht maar af, hard werken en grondigheid wordt beloondquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:25 schreef koffiegast het volgende:
Voor een 8 moet ik al een publicatiewaardig thesis afleveren. En ik wou ook mijn Cum Laude halen.
Met dat in gedachte heb ik eindeloos zelfstandig zitten zoeken naar iets nieuws dat toch eenvoudig is. Ik heb nu wel iets, maar het is niet eerder gedaan en er zijn veel keuzes bij gemoeid. Ik heb meer dan 1000 numerieke experimenten gedraaid (inclusief repeats), meerdere algoritmes en versies geprobeerd, op diverse problemen. Desondanks twijfel ik nog altijd waar ik op moet focussen vanwege diverse voor/nadelen van elke aanpak. Met mijn vasthoudendheid/blijven zoeken naar perfectie ben ik nu meer dan een jaar bezig, en heb ik de hoop op cum laude inmiddels afgeschreven.
Hmmm, tegen mij zei hij ´je hebt een zeer goede wetenschappelijke schrijfstijl´.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Door gewoon goed te zijn
CHANANTquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:48 schreef Mishu het volgende:
[..]
Anders ik wel, momenteel ben ik al blij met een 6. Alles behalve vernedering.
Ik vertel ook niemand dat ik het heb ingeleverd want als de voldoende dan uitblijft dan is dat extra chanant want dan moet je dat helemaal gaan uitleggen enzo
Dan zit je in elk geval in de goede richting. Spel- en grammaticafouten werden bij ons goed aangerekend; 100keer door anderen door laten lezen dus. Referenties, idem. Je zult maar net iemand treffen die 't voor de zekerheid controleert; het totaalplaatje moet gewoon kloppen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:37 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Hmmm, tegen mij zei hij ´je hebt een zeer goede wetenschappelijke schrijfstijl´.
Weten jullie trouwens hoe zwaar tik/taal/en typefouten wegen in een scriptie? En als je bijvoorbeeld 3 referenties vergeten bent in de referentielijst (dus wel in tekst) ?
Omdat je gefaald heb. En omdat je bang bent dat het dan nooit gaat lukken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:40 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
CHANANT![]()
Maareh hoezo schaam je je dan? Het betekent heus niet dat je dan dom bent ofzo...
Dat kan je gewoon bijhouden in Word met 'bronnen beheren'. Kan je referenties zo uit een lijst in je stuk klikken en wordt ook automatisch een reflijst bijgehouden om achterin toe te voegen. Vergeet je ook niks.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:37 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Hmmm, tegen mij zei hij ´je hebt een zeer goede wetenschappelijke schrijfstijl´.
Weten jullie trouwens hoe zwaar tik/taal/en typefouten wegen in een scriptie? En als je bijvoorbeeld 3 referenties vergeten bent in de referentielijst (dus wel in tekst) ?
Mijn deadline was 1 september 2012 (en die was al uitgesteld van 1 juli 2012). Morgen hopelijk bericht dat ik op mag naar mn colloquium. Hoopte dat nog binnen 3 weken te kunnen doen, maar de begeleider van het bedrijf is op vakantie t/m eind juli. Wordt het alsnog eind augustus.quote:Op donderdag 20 juni 2013 04:13 schreef Danter het volgende:
Ga mn deadline niet halenmaargoed dat was wel te verwachten.. maar het leek er de laatste weken op dat het tóch nog ging lukken.. maar helaas
En waar lag dat dan aan dan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 04:13 schreef Danter het volgende:
Ga mn deadline niet halenmaargoed dat was wel te verwachten.. maar het leek er de laatste weken op dat het tóch nog ging lukken.. maar helaas
Als je constant je scriptie moet veranderen ga je op een gegeven moment maar de referenties gelijk laten zitten omdat je het daarna toch gelijk weer kan veranderen...quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:01 schreef AMDB het volgende:
Hoe kun je in godsnaam een referentie vergeten? Ik gooi m'n referentie altijd gelijk er achteraan..
Overigens weet ik zeker dat mijn professoren dat echt niet zomaar gelijk kunnen zien. Ik citeer nergens letterlijk, en er is echt een shitload aan vage literatuur in de bedrijfskunde.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso nog 'met de hand' citeren
Mendeley
Drie weken weer in balans drinken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef boem-dikkie het volgende:
Vanavond mijn drie weken alcohol-vasten maar eens doorbreken.
minder Fokken, meer schrijvenquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
67 pagina's waarvan vier vol referenties op 't moment. Oh, en nog lang niet klaar dus_!
Maar vandaag wel een relatief lekker schrijfdagje
Voor de meeste scripties zal dat zeker een geschenk uit de hemel zijn, zo'n programma. Maar je hebt er niet zoveel aan als je veel met archiefstukken werkt. Heb de helft van mijn referenties dus alsnog met de hand in zitten vullenquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso nog 'met de hand' citeren
Mendeley
Je kunt wel handmatig dingen in programma's als Mendeley zetten: dat doe ik ook met veel boeken of artikelen zonder DOI, maar als je dat vervolgens één keer hebt gedaan kun je vervolgens zorgeloos hele dingen uit je scriptie verwijderen terwijl je references lijst daar netjes in meegaat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
Voor de meeste scripties zal dat zeker een geschenk uit de hemel zijn, zo'n programma. Maar je hebt er niet zoveel aan als je veel met archiefstukken werkt. Heb de helft van mijn referenties dus alsnog met de hand in zitten vullen(of ik kon niet met Zotero omgaan
)
Waarschijnlijk had ik me inderdaad een hoop moeite kunnen besparen als ik me net wat langer had verdiept in dat programma. Zeker aangezien ik in totaal 250+ referenties had.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt wel handmatig dingen in programma's als Mendeley zetten: dat doe ik ook met veel boeken of artikelen zonder DOI, maar als je dat vervolgens één keer hebt gedaan kun je vervolgens zorgeloos hele dingen uit je scriptie verwijderen terwijl je references lijst daar netjes in meegaat.
Meerdere dingen, ik was een maand later begonnen dan de rest omdat ik mijn onderzoek in china moest doen en vanwege CNY lag t hele land zo n 4 weken plat. had wel al vooronderzoek gedaan en literatuur onderzoek etc. bleek t later toch nog even weer allemaal anders te moeten.quote:
Gefeliciteerd, wel matig cijfer maar je hebt het gehaaldquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:13 schreef Mishu het volgende:
Jaaaaaaa scriptie gehaald met een 7,3!!!! Was wel een falende scriptieproductiemachine (geen echte aandacht voor de persoonlijke student).
Ben toch super blij!Morgen meer.
Are you kidding me? Ruim voldoende!!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:36 schreef xminator het volgende:
Wat sommige copyshops wel niet kunnen vragen om dingen te printen
[..]
Gefeliciteerd, wel matig cijfer maar je hebt het gehaald![]()
Dit dus, als je een 0,2 extra had gekregen zou je een acht op je diploma hebben staan ( weet niet of het overal wordt afgerond).quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:43 schreef motorbloempje het volgende:
Raar cijfer, zo met een ,3, maar feli.
Nah vind het een mooi cijfer, geen genadezesje (gegarandeerd geen baan) maar ook geen topcijfer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit dus, als je een 0,2 extra had gekregen zou je een acht op je diploma hebben staan ( weet niet of het overal wordt afgerond).
Een zes = gegarandeerd geen baanquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:48 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nah vind het een mooi cijfer, geen genadezesje (gegarandeerd geen baan) maar ook geen topcijfer.
Adem in, adem uit het zijn geen negatieve reacties richting jou.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:52 schreef Mishu het volgende:
Laat maar, snap de negatieve reacties hier niet zo
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:13 schreef Mishu het volgende:
Jaaaaaaa scriptie gehaald met een 7,3!!!! Was wel een falende scriptieproductiemachine (geen echte aandacht voor de persoonlijke student).
Ben toch super blij!Morgen meer.
Omdat ik weet hoe lastig het is om voldoende respons te krijgen heb ik hem ingevuld voor je, vaar 21 moet je even naar kijken. Je kan Ja, namelijk invullen en als je Nee wilt invullen is er geen mogelijk om alleen een vinkje te zetten, maar heb je ook een plek om tekst in te vullen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:45 schreef scriptie538 het volgende:
Als we het dan toch over scripties hebben:) Ik ga mee voor de tweede ronde. Helpen jullie me door mijn enquête in te vullen?
Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar welke communicatiestrategie er nodig is om ervoor te zorgen dat de doelgroep van 538 naast het luisteren naar de radio, ook naar de televisiezender 538 TV gaat kijken.
Via onderstaande link kun je de enquête invullen.
Kost 5 minuutjes van je tijd!
Alvast bedankt voor je medewerking!
Oeh, ik duim voor je! Ze nemen wel snel een beslissing zeg! Veel concurrenten?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
Net een interview gehad voor PhDplek aan een top 15 universiteit hier. Was fijn gesprek. Hoor vóór het weekend of ik het ben geworden of nietSpanning ende sensatie. Tot die tijd maar scriptiebikkelen.
Oh dat heb ik meestal met de hele scriptiequote:Op donderdag 27 juni 2013 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt!
Goh, hebben jullie ook wel eens dat je dingen uit je scriptie naleest en denkt "WAT DE NEUK WILDE IK HIER MEE ZGGEN???? *SCHRAP*"_!
Dat heb ik met de helft van m'n scriptie gedaan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt!
Goh, hebben jullie ook wel eens dat je dingen uit je scriptie naleest en denkt "WAT DE NEUK WILDE IK HIER MEE ZGGEN???? *SCHRAP*"_!
Ik doe niets anders met mijn thesis. En zelfs nu ben ik "geaccepteerde" hoofstukken aan het aanpassen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt!
Gefeliciteerd!quote:
Dank je wel!quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
Last Name, F. (Publication Date). Article Title. Newspaper name, Page Numbers.
En dan According to Stone (in: Black, 2013)
Als Black de auteur/interviewer is en Stone de geinterviewde.
Ik zou niet durven dromen het allemaal zelf te gaan typen. Het is al een hel om elke publicatie goed en compleet op te schrijven, maar gelukkig kan ik de stijl automatiseren. Ik gebruik daar latex voor, gewoon typen en alles wordt automatisch en netjes in mekaar gezet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:03 schreef Capt.Hillstrand het volgende:
Ik doe alles met de hand. Met die programma's ben ik altijd bang dat er punt of komma verkeerd wordt geplaatst wat mij vervolgens niet opvalt. Als ik het zelf doe weet ik in ieder geval dat het goed gaat.
Ja ben bezig haha. Ben erg bang dat ik te veel in herhaling val. Alles wat ik ga presenteren hebben ze natuurlijk ook gelezen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt! En jij ook! Succes met de voorbereidingen, of ben je al klaar?
Neem aan dat dat sterk van de duur van de beweeginterventie en hoeveel mensen je 'tegelijk' kan bestuderen (en hoeveel er meedoen)...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:33 schreef Leontje het volgende:
project bezig op school(hbo fysiotherapie) hierbij maken wij een beweeginterventie dit is natuurlijk puur papierwerk geweest. nou willen wij in onze aanbeveling zetten dat er een pilot studie van een bepaald aantal maanden in moet, maar heeft iemand enig idee hoeveel maanden een
Dat is niet legaal hè.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier met toegang tot dit artikel? http://onlinelibrary.wile(...)0752272.ch27/summary
Hmhm..quote:Op maandag 1 juli 2013 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier met toegang tot dit artikel? http://onlinelibrary.wile(...)0752272.ch27/summary
Geloof ik en thanksquote:Op maandag 1 juli 2013 14:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Sterkte. Komt goed, je hebt straks zo'n opluchting.
Geslaagd, had een 7,3.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:16 schreef Tjik het volgende:
[..]
Geloof ik en thanksHoe staat het bij jou?
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 1 juli 2013 17:12 schreef fh101 het volgende:
Vandaag beoordelingsgesprek van mn bachelor scriptie gehad en ik heb een 7.5! Erg blij mee
Ik had er wel op gehoopt, was ook echt wel ontevreden geweest met een 6. Maar het was nog even afwachten of mijn begeleider dat ook vond en gelukkig was zij ook tevreden!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:51 schreef Tjik het volgende:
Ik ben afgestudeerd! YEAH!
Succes nog iedereen met de laatste loodjes!
Té herkenbaarquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:56 schreef Ryon het volgende:
Het schrijven is prima, het herschrijven is met name een ramp. Van 20.000 woorden terug naar 0 om vervolgens weer heel langzaam het totaal aantal woorden zien op te lopen, en wetende dat er nog een paar hoofdstukken doorgewerkt moeten worden. Je wordt er op een gegeven moment gek van.
Meestal ben je niet hun prioriteit helaas.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:09 schreef AMDB het volgende:
Ik hou eigenlijk wel van herschrijvenIs voor mij orde in de chaos scheppen, jargon synchroniseren, e.d.
Het saaiste vind ik papers lezen, gelukkig literatuur nu grotendeels afgerond.
Vandaag definitief besloten een ander bedrijf te gaan zoeken dat mij data moet gaan leveren, organisatie waar ik mee samen zou werken heeft al twee weken niet op mails en telefoontjes gereageerd... Fucking irritant.
Dat helaas ook gemerkt. Aan de ene kant logisch, je doet vaak toch een vrijblijvend beroep op een bedrijf of op een organisatie, maar ook een gegeven moment word je er toch wel wat kribbig van. Zeker omdat je ook de eerste bent die wordt afgebeld als er een andere klus door heen komt, ondanks dat jijzelf ook er gewoon een dag(deel) vrij voor genomen had.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
Meestal ben je niet hun prioriteit helaas.
Heerlijk dat moment, judicium: geslaagd. Al die jaren punten tellen en dan eindelijk klaar zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:13 schreef Sport_Life het volgende:
Mijn scriptie is af, volgende week verdediging! Verder alle studiepunten binnen, dus volgens mij staat er niets meer in de weg.
Mag ook wel na 7 jaar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:20 schreef Mishu het volgende:
[..]
Heerlijk dat moment, judicium: geslaagd. Al die jaren punten tellen en dan eindelijk klaar zijn.
Succes
Zo ging het bij mij ookquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mag ook wel na 7 jaar.![]()
De laatste punten waren wel echt raar, op een gegeven moment was het echt van "he volgens mij hoef ik alleen de scriptie nog"..
Verdediging wordt nog wel heel erg spannend, hoe ging dat bij jullie?
Wacht maarquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:29 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb nu al ontwenningsverschijnselen dat ik geen (studie)druk meer heb.
Wij konden dat niet eens, voortdurend opgejaagd door stomme kinderachtige opdrachten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:36 schreef Latert het volgende:
Iedereen die de boel gehaald heeft en geslaagd is, gefeliciteerd!
Ik heb zo'n anderhalve maand geleden te horen gekregen dat ik een 8,5 heb voor mijn bachelorthesis![]()
En eindelijk zijn nu (pas) mijn studiepunten bijgeschreven.
Het grappige is dat ik mijn gehele thesis in max. 3 weken heb geschreven. De overige 2 a 2,5 maanden die ervoor stonden heb ik eigenlijk alleen het onderwerp gekozen, literatuur gezocht/gelezen en de inleiding geschreven.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:36 schreef Latert het volgende:
Iedereen die de boel gehaald heeft en geslaagd is, gefeliciteerd!
Ik heb zo'n anderhalve maand geleden te horen gekregen dat ik een 8,5 heb voor mijn bachelorthesis![]()
Een of andere quote van Loesje, of een ander stripje oid? Kan ook op het eind als afsluitende dia.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:00 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand nog tips voor een goede/leuke presentatie?. (bv van die mensen met een 8+!
)
Ik heb al aan tips:
-Hand-outs!
-Een aandacht trekkende, boeiende inleiding! (Filmpje?!)
-Rustig spreken
-Water!!
Ik wil eigenlijk de presentatie starten met iets ludieks (doch professioneel en niet flauw / semi-grappig). Geen idee watmaar er schiet me vast nog wel iets te binnen. Het is best een zwaar onderwerp (qua rekenwerk) dus een luchtige inleiding is meer dan welkom.
[..]
Gefeliciteerd!
Maar ze heeft vast wel iets te zeggen over zwaar rekenwerk, vandaar dat ik met Loesje kwamquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:18 schreef Sport_Life het volgende:
Ik geloof niet dat Loesje zich bezig houdt met mijn onderwerp. Had idd al op Youtube gekeken, maar dan krijg ik steeds van die saaie mannen in pak die een verhaaltje vertellen
. Ik dacht, ik zet een leuk muziekje aan bij aanvang!
. (nu nog even goed inschatten waar de beoordelers van houden). En koffie(koekjes?), mensen zullen ook wel lekkere trek hebben om 17u
. Wijntje is nog te vroeg denk ik.
Alleen maar "Van examens krijg je uitslag" e.d.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:38 schreef fh101 het volgende:
[..]
Maar ze heeft vast wel iets te zeggen over zwaar rekenwerk, vandaar dat ik met Loesje kwam
Muziekjes zou ik zelf niet doen, komt nonchalant over.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:18 schreef Sport_Life het volgende:
Ik geloof niet dat Loesje zich bezig houdt met mijn onderwerp. Had idd al op Youtube gekeken, maar dan krijg ik steeds van die saaie mannen in pak die een verhaaltje vertellen
. Ik dacht, ik zet een leuk muziekje aan bij aanvang!
. (nu nog even goed inschatten waar de beoordelers van houden). En koffie(koekjes?), mensen zullen ook wel lekkere trek hebben om 17u
. Wijntje is nog te vroeg denk ik.
De kracht van een goede presentatie ligt meer aan de persoon en hoe hij zijn verhaal brengt, in tegenstelling tot alle poespas eromheen imo. Natuurlijk hebben die externe dingen invloed, maar zorg ervoor dat het prettig is om naar jou te luisteren. Maak het fun. Als jij met een monotone stem aan het presenteren bent en daar als een stijve hark staat, dan is het saai; als je energiek bent en jij jouw onderwerp het meest fantastische ter wereld vindt, het enthousiast brengt, dan is het al tig keer leuker om een presentatie te volgen. Natuurlijk moet de inhoud ook sterk zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:00 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand nog tips voor een goede/leuke presentatie?. (bv van die mensen met een 8+!
)
Ik heb al aan tips:
-Hand-outs!
-Een aandacht trekkende, boeiende inleiding! (Filmpje?!)
-Rustig spreken
-Water!!
Ik wil eigenlijk de presentatie starten met iets ludieks (doch professioneel en niet flauw / semi-grappig). Geen idee watmaar er schiet me vast nog wel iets te binnen. Het is best een zwaar onderwerp (qua rekenwerk) dus een luchtige inleiding is meer dan welkom.
[..]
Gefeliciteerd!
bedoeningquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:50 schreef Sport_Life het volgende:
Nah geen Rammstein ofzo, maar ik dacht aan rustige klasieke muziek. Anders is het ook zo'n saaie bedoeling.
quote:
Het gaat om vijf mogelijke levels. Heeft je stuk dus maar drie niveaus, dan gebruik je alleen 1, 2, 3.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:08 schreef fh101 het volgende:
Wie weet hoe ik hoofdstukken kan maken aan de hand van de APA richtlijnen? Als ik op internet zoek kom ik in het Nederlands alleen op bronverwijzingen uit, en in het Engels hebben ze het over five levels en dat vind ik een beetje vaag.
Had zelf het idee dat het ongeveer zo zou moeten:
1 Resultaten mijn werkzaamheden (centraal en dikgedrukt)
1.2 leeftijden
1.3 woonplaats
1.4 etc
2 Discussie
Dat is dus heel wat anders dan die 5 levels waar ze het in het Engels over hebben...
Edit: plaatje van wat ik bedoel in het Engels, anders wordt het wel heel vaag. Het gaat dus om de headers
[ afbeelding ]
Ah, dus toch. Dankje!quote:Op zondag 7 juli 2013 15:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het gaat om vijf mogelijke levels. Heeft je stuk dus maar drie niveaus, dan gebruik je alleen 1, 2, 3.
Het is niet de bedoeling om de headers een nummer te geven.
Balen man.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:53 schreef Sport_Life het volgende:
Het maken van een presentatie valt toch een beetje tegen. Blijkt dat er berekeningen die ik in theorie had uitgedoktert in de praktijk helemaal niet mogelijk zijn
![]()
haha! ik hoor echt iedereen om mij heen over Preziquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Balen man.![]()
Als je trouwens een mooie presentatie wilt laten zien, gebruik Prezi. Sinds ik het ken gebruik ik enkel dat nog en de reacties zijn lovend. Je kunt de presentatie ontzettend dynamisch maken. Is wat anders dan die saaie sheets.
Voordat je zelf begint met het maken van een Prezi presentatie raad ik je aan om een kijkje te nemen bij de bestaande presentaties voor wat inspiratie en zodat je gelijk kunt zien op welke manieren je de presentatie creatief kunt opbouwen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
haha! ik hoor echt iedereen om mij heen over Prezi. Dat moet echt fantastisch zijn. Ik ga wel even kijken.
Ik heb voor mijn verdediging gewoon PowerPoint gebruikt. Vond ik er professioneler en zakelijker uitzien. Ik vind PowerPoint ook wetenschappelijker op een of andere manier. Op conferenties zie je ook nooit iemand met Prezi presenteren, is meer iets voor jongeren in de werkgroep.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Balen man.![]()
Als je trouwens een mooie presentatie wilt laten zien, gebruik Prezi. Sinds ik het ken gebruik ik enkel dat nog en de reacties zijn lovend. Je kunt de presentatie ontzettend dynamisch maken. Is wat anders dan die saaie sheets.
Ja, het is net wat je fijn vindt natuurlijk. Professioneel en zakelijk = saai, stijf en zulks. Het is ook net wie je doelgroep is. Ik heb zelf gemerkt dat een Prezi een 'verademing' is. Het is iets 'nieuws' en mensen vinden dat mooi om te zien. Het is ook veel creatiever en wat uitdagender, dus dat zegt ook weer iets over iemand. Ik merk zelf dat de presentaties buiten de inhoud om veel beter overkomen wanneer het een Prezi betreft.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:57 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn verdediging gewoon PowerPoint gebruikt. Vond ik er professioneler en zakelijker uitzien. Ik vind PowerPoint ook wetenschappelijker op een of andere manier. Op conferenties zie je ook nooit iemand met Prezi presenteren, is meer iets voor jongeren in de werkgroep.
Mijn presentatie was mooi, doch zakelijk en overzichtelijk.
Mijn begeleider fluisterde tijdens de PowerPoint presentatie van iemand anders tegen de 2e beoordelaar (zat er naast): iets te nonchalant, niet?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, het is net wat je fijn vindt natuurlijk. Professioneel en zakelijk = saai, stijf en zulks. Het is ook net wie je doelgroep is. Ik heb zelf gemerkt dat een Prezi een 'verademing' is. Het is iets 'nieuws' en mensen vinden dat mooi om te zien. Het is ook veel creatiever en wat uitdagender, dus dat zegt ook weer iets over iemand. Ik merk zelf dat de presentaties buiten de inhoud om veel beter overkomen wanneer het een Prezi betreft.
Mja, dit is allemaal niet zo mega relevant natuurlijk.
Wat wil je hier mee zeggen? Want ik begrijp de relevantie niet echt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Mishu het volgende:
[..]
Mijn begeleider fluisterde tijdens de PowerPoint presentatie van iemand anders tegen de 2e beoordelaar (zat er naast): iets te nonchalant, niet?
Dus een serieuze houding wordt zeker soms wel op prijs gesteld denk ik.
Dat ik zelf geen gewaagde tierelantijntjes zou gebruiken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen? Want ik begrijp de relevantie niet echt.
Dit ja. Daarom snapte ik al niet wat de relevantie was.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
Prezi zou ik nou niet vergelijken met 'tirelantijntjes', het is gewoon een ander programma om je presentaties in te verwerken met iets meer mogelijkheden qua overgangen en dynamiek. Ieder z'n ding ja, maar ook dynamischer presentaties kunnen professioneel zijn.
Ik wil het zoveel mogelijk op mijn manier doen, daarbij wel rekeninghoudend met de toehoorders (professionele houding), Toehoorders zijn wel RA's.. Prezi heb ik echt te weinig tijd voor nu helaas, had er wel in willen duiken, ziet er interessant uit. Wil eigenlijk "anders dan anders", want ik ben vast de zoveelste student die een mooie analyse heeft gemaakt en dat komt presenteren.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat ik zelf geen gewaagde tierelantijntjes zou gebruiken.
Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Ik geef slechts mijn visie.
Denk je nou echt dat ze jouw zijde zullen kiezen? Je kan neem ik aan nog wel het een en ander verbeteren om tot een voldoende te komen? Dan zou ik dat doen als ik jou was.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:38 schreef Sport_Life het volgende:
Zooo ik ben flink genaaid!
Ik heb dus een onvoldoende. Oke, jammer, dat kan gebeuren, blijkbaar niet voldaan aan de afstudeereisen, kan ik mij in vinden (in deze neem ik de examinator ook niets kwalijk, die doet gewoon zijn werk; het afvinken van afstudeereisen).
Maar nu komt het: Mijn "afstudeerbegeleider" heeft zeer positieve feedback gegeven op de laatste concept versie, via de e-mail is het volgende geschreven: [..] en dat er een concept van een scriptie ligt die grotendeels af is.[..]geen zwaarwegende opmerkingen. Wel enkele kleinere vragen en wat tekstuele punten. Daarnaast heb ik telefonisch contact gehad over deze versie en meneer was zeer tevreden en ik kreeg nog succes met de laatste paar kleine aanpassingen. Let wel, deze conceptversie is 4 (!!) weken voor de formele inleverdatum bij hem ingeleverd, dus als ik toen wist wat ik nu weet, had ik tijd genoeg gehad om aanpassingen te doen zodat het een voldoende zou zijn. En 4 weken is best lang als je bedenkt dat ik 3 maanden de tijd had voor de hele scriptie.
Tweede wat in zijn nadeel spreekt, zijn de zeer domme vragen na de presentatie. Hieruit bleek dat hij totaal geen idee had wat het onderwerp inhield (het is best een pittig onderwerp) en een andere vraag van hem stond zelfs 2x letterlijk in mijn scriptie!! Uiteraard heb ik hem hierop gewezen (met een verbaasde blik, dat wel), en daarop had hij weer niets te zeggen.
Je zult begrijpen dat ik het er niet bij laat zitten, en een officiele klacht ga indienen bij de examencommissie over mijn begeleider, incl. het e-mail contact. Dit krijgt nog wel een staartje vermoed ik...
Overigens was de presentatie zeer basic, zonder gekke dingen..
Ik heb eerder een klacht ingediend bij de examen commissie en die is gegrond verklaard. Dus ik heb op zich wel vertrouwen in een onafhankelijk oordeel. Daarbij is er eventueel een hogeschool-brede examencommissie, mocht er niet serieus op gereageerd worden (dat is wat anders dan ongegrond verklaren met een goede redenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze jouw zijde zullen kiezen? Je kan neem ik aan nog wel het een en ander verbeteren om tot een voldoende te komen? Dan zou ik dat doen als ik jou was.
Dat hoor ik van iedereen... Maargoed ik heb nu 1 kans verspeelt, dus ben gewoon de klos. Tenzij de examencommissie de boel nietig kan verklaren vanwege een incapabele begeleider (ik heb keihard bewijs dat de scriptie in orde zou zijn).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:10 schreef padlarf het volgende:
Is het niet gebruikelijk dat je pas mag verdedigen als het bij wijze van spreken niet meer fout kan gaan?
- De centrale vraag werd niet volledig beantwoord in de conclusiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:28 schreef Mishu het volgende:
Wat was er precies nog niet (helemaal) goed?
Ja, sowieso even op rustige toon bellen maar kan je ook niet even met die 2e beoordelaar contact opnemen voor een gesprek wat hij van die vragen van je scriptiebegeleider vond?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga morgenochtend bellen met de voorzitter van de examencommissie, ken haar gelukkig vrij goed. Dan hoor ik wel wat mijn kansen/mogelijkheden zijn.
Ik zou het toch niet gelijk hard spelen maar simpelweg om een maand respijt vragen om het bij te werken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
- De centrale vraag werd niet volledig beantwoord in de conclusie
- Theoretisch kader was niet helemaal in orde/objectief, ik ben teveel van het bedrijf uitgegaan (werk er ook al 2,5 jaar, dus wel ergens logisch ook)
Ik kan me echt wel vinden in het commentaar van de examinator (hoewel ik een onvoldoende wel erg zwaar vind), maar dit zijn punten die mijn afstudeerbegeleider gewoon had moeten weten.
Ik kan moeilijk nog vertrouwen in hem krijgen, dat is gewoon weg. Daarbij weet hij inhoudelijk ook niets van het onderwerp en is ook niet in staat geweest zich erin te verdiepen. Vandaar dat ik hem aan de kant wil schuiven voor een ander. Als ik de volgende keer niet haal dan moet ik een heel nieuw onderwerp kiezen en is alles voor niets geweest. Dat risico vind ik met hem te groot.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:33 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik zou het toch niet gelijk hard spelen maar simpelweg om een maand respijt vragen om het bij te werken.
Er zat zelfs een derde beoordeler bij (van extern bureau, mijn scriptie was uitgekozen als "test" om de kwaliteit van het afstuderen te bepalen). Deze persoon geeft een oordeel aan de Hogeschool over de gehele afstudeerprocedure. Ik heb zijn gegevens en ga hem uiteraard betrekken bij mijn klacht. (als zijnde onderdeel van de afstudeerprocedure). Best kans dat deze persoon het wel voldoende vond. Ik verwacht iig een kritische noot tegen mijn begeleider.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja, sowieso even op rustige toon bellen maar kan je ook niet even met die 2e beoordelaar contact opnemen voor een gesprek wat hij van die vragen van je scriptiebegeleider vond?
Mwa lastig, dat zal meevallen. Ik vind het alleen onterecht, en indien er mogelijkheden zijn om er iets aan te doen dan maak ik daar gebruik van.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:37 schreef Mishu het volgende:
Ik zou eerst een gesprek met hem aangaan want je loopt het risico dat ze je als lastig zien. Ook is er niet zo 1, 2, 3 iemand beschikbaar die zich nog helemaal in kan lezen in jouw onderwerp denk ik.
Kan je niet naar een studieadviseur die kan bemiddelen?
Wat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:19 schreef AMDB het volgende:
Je weet dat afstudeerbegeleiders vaak formeel ook geen tot weinig feedback mogen geven?
Ik ben zelf niet echt lyrisch over Prezi om wetenschappelijk onderzoek mee te presenteren. Naar mijn mening is het een manier om dynamisch door je slides te gaan, maar daar blijft het wel bij. Je moet nog steeds lineair door je slides heen (je kunt niet van plek 1 naar plek 10 springen, maar moet via 2-9). En de dynamische overgangen leiden m.i alleen maar af. Waar het wel voor geschikt is, zijn ideeën die gepitcht worden met mindmap structuur of als je flowcharts gebruikt om een proces in kaart te brengen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, het is net wat je fijn vindt natuurlijk. Professioneel en zakelijk = saai, stijf en zulks. Het is ook net wie je doelgroep is. Ik heb zelf gemerkt dat een Prezi een 'verademing' is. Het is iets 'nieuws' en mensen vinden dat mooi om te zien. Het is ook veel creatiever en wat uitdagender, dus dat zegt ook weer iets over iemand. Ik merk zelf dat de presentaties buiten de inhoud om veel beter overkomen wanneer het een Prezi betreft.
Mja, dit is allemaal niet zo mega relevant natuurlijk.
de kwaliteit bleek te laag, daar gaat de discussie niet over. Het gaat wel over het feit dat het stuk ruim voor de deadline als zeer goed werd beoordeeld foor mijn begeleiderquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Strenger of niet wegens externe supervisie, het zal vast als onvoldoende zijn beoordeeld omdat de kwaliteit onvoldoende werd bevonden. Wel lullig als hij nu wel de pineut is terwijl anderen die ook onvoldoende presteerden maar niet zijn uitgekozen wel een voldoende krijgen.
Heb je al wat gehoord over verdere gang van zaken?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:37 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
de kwaliteit bleek te laag, daar gaat de discussie niet over. Het gaat wel over het feit dat het stuk ruim voor de deadline als zeer goed werd beoordeeld foor mijn begeleider
Nee, ik ben bezig met de klachtenprocedure.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 07:30 schreef Mishu het volgende:
[..]
Heb je al wat gehoord over verdere gang van zaken?
Klootzakquote:Op maandag 12 augustus 2013 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Geweldig, m'n begeleider laat het afwetenEikel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |