abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:53:35 #251
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128652152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:50 schreef Sport_Life het volgende:
Nah geen Rammstein ofzo, maar ik dacht aan rustige klasieke muziek. Anders is het ook zo'n saaie bedoeling.
bedoening >:O

Maar hou je presentatie alsjeblieft bij de basis, en doe liever meer met wat Yuri_Boyka in post 250 schrijft. Ludieke dingen en muziekjes e.d. leiden (m.i.) alleen maar af.
Ok stelletje hokboeren
pi_128652374
Als je dat nodig hebt is het geen goed teken. Zorg dat je je verhaal kent en vrij en vol passie en enthousiasme kunt spreken, that's it.
Ja doei.
pi_128652842
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:53 schreef padlarf het volgende:

[..]

bedoening >:O


:o :') (altijd fout gezegd).

Misschien hebben jullie gelijk, ik ga er nog een nachtje over slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 06-07-2013 12:04:14 ]
pi_128687161
Wie weet hoe ik hoofdstukken kan maken aan de hand van de APA richtlijnen? Als ik op internet zoek kom ik in het Nederlands alleen op bronverwijzingen uit, en in het Engels hebben ze het over five levels en dat vind ik een beetje vaag.

Had zelf het idee dat het ongeveer zo zou moeten:

1 Resultaten mijn werkzaamheden (centraal en dikgedrukt)
1.2 leeftijden
1.3 woonplaats
1.4 etc

2 Discussie

Dat is dus heel wat anders dan die 5 levels waar ze het in het Engels over hebben...

Edit: plaatje van wat ik bedoel in het Engels, anders wordt het wel heel vaag. Het gaat dus om de headers

  zondag 7 juli 2013 @ 15:36:51 #255
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128688226
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:08 schreef fh101 het volgende:
Wie weet hoe ik hoofdstukken kan maken aan de hand van de APA richtlijnen? Als ik op internet zoek kom ik in het Nederlands alleen op bronverwijzingen uit, en in het Engels hebben ze het over five levels en dat vind ik een beetje vaag.

Had zelf het idee dat het ongeveer zo zou moeten:

1 Resultaten mijn werkzaamheden (centraal en dikgedrukt)
1.2 leeftijden
1.3 woonplaats
1.4 etc

2 Discussie

Dat is dus heel wat anders dan die 5 levels waar ze het in het Engels over hebben...

Edit: plaatje van wat ik bedoel in het Engels, anders wordt het wel heel vaag. Het gaat dus om de headers

[ afbeelding ]
Het gaat om vijf mogelijke levels. Heeft je stuk dus maar drie niveaus, dan gebruik je alleen 1, 2, 3.
Het is niet de bedoeling om de headers een nummer te geven.
Ok stelletje hokboeren
pi_128688264
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:36 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het gaat om vijf mogelijke levels. Heeft je stuk dus maar drie niveaus, dan gebruik je alleen 1, 2, 3.
Het is niet de bedoeling om de headers een nummer te geven.
Ah, dus toch. Dankje!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:14:04 #257
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128766288
Aaah scriptie verstuurd naar al mijn respondenten :% O.a. directeuren, beleidsmakers en professionals van instanties waar ik wel zou willen werken later.

Spannend!! *O* -O-

Ben benieuwd of ik recht heb gedaan aan wat ze me hebben geprobeerd te vertellen.
pi_128767700
Het maken van een presentatie valt toch een beetje tegen :{ . Blijkt dat er berekeningen die ik in theorie had uitgedoktert in de praktijk helemaal niet mogelijk zijn ;( _O-
pi_128768369
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:53 schreef Sport_Life het volgende:
Het maken van een presentatie valt toch een beetje tegen :{ . Blijkt dat er berekeningen die ik in theorie had uitgedoktert in de praktijk helemaal niet mogelijk zijn ;( _O-
Balen man. ;(

Als je trouwens een mooie presentatie wilt laten zien, gebruik Prezi. Sinds ik het ken gebruik ik enkel dat nog en de reacties zijn lovend. Je kunt de presentatie ontzettend dynamisch maken. Is wat anders dan die saaie sheets.
If not now, then when.
pi_128768520
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Balen man. ;(

Als je trouwens een mooie presentatie wilt laten zien, gebruik Prezi. Sinds ik het ken gebruik ik enkel dat nog en de reacties zijn lovend. Je kunt de presentatie ontzettend dynamisch maken. Is wat anders dan die saaie sheets.
haha! ik hoor echt iedereen om mij heen over Prezi :D. Dat moet echt fantastisch zijn. Ik ga wel even kijken.
pi_128768964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

haha! ik hoor echt iedereen om mij heen over Prezi :D. Dat moet echt fantastisch zijn. Ik ga wel even kijken.
Voordat je zelf begint met het maken van een Prezi presentatie raad ik je aan om een kijkje te nemen bij de bestaande presentaties voor wat inspiratie en zodat je gelijk kunt zien op welke manieren je de presentatie creatief kunt opbouwen.

http://prezi.com/explore/
If not now, then when.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:57:36 #262
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128769617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Balen man. ;(

Als je trouwens een mooie presentatie wilt laten zien, gebruik Prezi. Sinds ik het ken gebruik ik enkel dat nog en de reacties zijn lovend. Je kunt de presentatie ontzettend dynamisch maken. Is wat anders dan die saaie sheets.
Ik heb voor mijn verdediging gewoon PowerPoint gebruikt. Vond ik er professioneler en zakelijker uitzien. Ik vind PowerPoint ook wetenschappelijker op een of andere manier. Op conferenties zie je ook nooit iemand met Prezi presenteren, is meer iets voor jongeren in de werkgroep.

Mijn presentatie was mooi, doch zakelijk en overzichtelijk.
pi_128770381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn verdediging gewoon PowerPoint gebruikt. Vond ik er professioneler en zakelijker uitzien. Ik vind PowerPoint ook wetenschappelijker op een of andere manier. Op conferenties zie je ook nooit iemand met Prezi presenteren, is meer iets voor jongeren in de werkgroep.

Mijn presentatie was mooi, doch zakelijk en overzichtelijk.
Ja, het is net wat je fijn vindt natuurlijk. Professioneel en zakelijk = saai, stijf en zulks. Het is ook net wie je doelgroep is. Ik heb zelf gemerkt dat een Prezi een 'verademing' is. Het is iets 'nieuws' en mensen vinden dat mooi om te zien. Het is ook veel creatiever en wat uitdagender, dus dat zegt ook weer iets over iemand. Ik merk zelf dat de presentaties buiten de inhoud om veel beter overkomen wanneer het een Prezi betreft.

Mja, dit is allemaal niet zo mega relevant natuurlijk.
If not now, then when.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:31:10 #264
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128770668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, het is net wat je fijn vindt natuurlijk. Professioneel en zakelijk = saai, stijf en zulks. Het is ook net wie je doelgroep is. Ik heb zelf gemerkt dat een Prezi een 'verademing' is. Het is iets 'nieuws' en mensen vinden dat mooi om te zien. Het is ook veel creatiever en wat uitdagender, dus dat zegt ook weer iets over iemand. Ik merk zelf dat de presentaties buiten de inhoud om veel beter overkomen wanneer het een Prezi betreft.

Mja, dit is allemaal niet zo mega relevant natuurlijk.
Mijn begeleider fluisterde tijdens de PowerPoint presentatie van iemand anders tegen de 2e beoordelaar (zat er naast): iets te nonchalant, niet?

Dus een serieuze houding wordt zeker soms wel op prijs gesteld denk ik.
pi_128770972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mijn begeleider fluisterde tijdens de PowerPoint presentatie van iemand anders tegen de 2e beoordelaar (zat er naast): iets te nonchalant, niet?

Dus een serieuze houding wordt zeker soms wel op prijs gesteld denk ik.
Wat wil je hier mee zeggen? Want ik begrijp de relevantie niet echt.
If not now, then when.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:44:28 #266
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128771217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen? Want ik begrijp de relevantie niet echt.
Dat ik zelf geen gewaagde tierelantijntjes zou gebruiken.

Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Ik geef slechts mijn visie.
pi_128772054
Prezi zou ik nou niet vergelijken met 'tirelantijntjes', het is gewoon een ander programma om je presentaties in te verwerken met iets meer mogelijkheden qua overgangen en dynamiek. Ieder z'n ding ja, maar ook dynamischer presentaties kunnen professioneel zijn.
Ja doei.
pi_128772523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
Prezi zou ik nou niet vergelijken met 'tirelantijntjes', het is gewoon een ander programma om je presentaties in te verwerken met iets meer mogelijkheden qua overgangen en dynamiek. Ieder z'n ding ja, maar ook dynamischer presentaties kunnen professioneel zijn.
Dit ja. Daarom snapte ik al niet wat de relevantie was.
If not now, then when.
pi_128776543
Hoe groot is eigenlijks de kans dat de masterscriptie wordt afgekeurd. Ik heb namelijk een bagger begeleider die niet reageert en kom geen steek verder.
pi_128778177
Heb je bij je master niet altijd een tweede supervisor waar je terecht kunt?
Ja doei.
pi_128778500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat ik zelf geen gewaagde tierelantijntjes zou gebruiken.

Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Ik geef slechts mijn visie.
Ik wil het zoveel mogelijk op mijn manier doen, daarbij wel rekeninghoudend met de toehoorders (professionele houding), Toehoorders zijn wel RA's.. Prezi heb ik echt te weinig tijd voor nu helaas, had er wel in willen duiken, ziet er interessant uit. Wil eigenlijk "anders dan anders", want ik ben vast de zoveelste student die een mooie analyse heeft gemaakt en dat komt presenteren.
pi_128855454
Zooo ik ben flink genaaid!

Ik heb dus een onvoldoende. Oke, jammer, dat kan gebeuren, blijkbaar niet voldaan aan de afstudeereisen, kan ik mij in vinden (in deze neem ik de examinator ook niets kwalijk, die doet gewoon zijn werk; het afvinken van afstudeereisen).

Maar nu komt het: Mijn "afstudeerbegeleider" heeft zeer positieve feedback gegeven op de laatste concept versie, via de e-mail is het volgende geschreven: [..] en dat er een concept van een scriptie ligt die grotendeels af is.[..]geen zwaarwegende opmerkingen. Wel enkele kleinere vragen en wat tekstuele punten. Daarnaast heb ik telefonisch contact gehad over deze versie en meneer was zeer tevreden en ik kreeg nog succes met de laatste paar kleine aanpassingen. Let wel, deze conceptversie is 4 (!!) weken voor de formele inleverdatum bij hem ingeleverd, dus als ik toen wist wat ik nu weet, had ik tijd genoeg gehad om aanpassingen te doen zodat het een voldoende zou zijn. En 4 weken is best lang als je bedenkt dat ik 3 maanden de tijd had voor de hele scriptie.

Tweede wat in zijn nadeel spreekt, zijn de zeer domme vragen na de presentatie. Hieruit bleek dat hij totaal geen idee had wat het onderwerp inhield (het is best een pittig onderwerp) en een andere vraag van hem stond zelfs 2x letterlijk in mijn scriptie!! Uiteraard heb ik hem hierop gewezen (met een verbaasde blik, dat wel), en daarop had hij weer niets te zeggen.

Je zult begrijpen dat ik het er niet bij laat zitten, en een officiele klacht ga indienen bij de examencommissie over mijn begeleider, incl. het e-mail contact. Dit krijgt nog wel een staartje vermoed ik...

Overigens was de presentatie zeer basic, zonder gekke dingen. ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2013 23:49:06 ]
pi_128856483
Balen man! :o
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:10:41 #274
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128856743
Is het niet gebruikelijk dat je pas mag verdedigen als het bij wijze van spreken niet meer fout kan gaan? :?
Ok stelletje hokboeren
pi_128856807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:38 schreef Sport_Life het volgende:
Zooo ik ben flink genaaid!

Ik heb dus een onvoldoende. Oke, jammer, dat kan gebeuren, blijkbaar niet voldaan aan de afstudeereisen, kan ik mij in vinden (in deze neem ik de examinator ook niets kwalijk, die doet gewoon zijn werk; het afvinken van afstudeereisen).

Maar nu komt het: Mijn "afstudeerbegeleider" heeft zeer positieve feedback gegeven op de laatste concept versie, via de e-mail is het volgende geschreven: [..] en dat er een concept van een scriptie ligt die grotendeels af is.[..]geen zwaarwegende opmerkingen. Wel enkele kleinere vragen en wat tekstuele punten. Daarnaast heb ik telefonisch contact gehad over deze versie en meneer was zeer tevreden en ik kreeg nog succes met de laatste paar kleine aanpassingen. Let wel, deze conceptversie is 4 (!!) weken voor de formele inleverdatum bij hem ingeleverd, dus als ik toen wist wat ik nu weet, had ik tijd genoeg gehad om aanpassingen te doen zodat het een voldoende zou zijn. En 4 weken is best lang als je bedenkt dat ik 3 maanden de tijd had voor de hele scriptie.

Tweede wat in zijn nadeel spreekt, zijn de zeer domme vragen na de presentatie. Hieruit bleek dat hij totaal geen idee had wat het onderwerp inhield (het is best een pittig onderwerp) en een andere vraag van hem stond zelfs 2x letterlijk in mijn scriptie!! Uiteraard heb ik hem hierop gewezen (met een verbaasde blik, dat wel), en daarop had hij weer niets te zeggen.

Je zult begrijpen dat ik het er niet bij laat zitten, en een officiele klacht ga indienen bij de examencommissie over mijn begeleider, incl. het e-mail contact. Dit krijgt nog wel een staartje vermoed ik...

Overigens was de presentatie zeer basic, zonder gekke dingen. ;).
Denk je nou echt dat ze jouw zijde zullen kiezen? Je kan neem ik aan nog wel het een en ander verbeteren om tot een voldoende te komen? Dan zou ik dat doen als ik jou was.

Het is wel balen, jammer dat er zulke onbekwame begeleiders aanwezig zijn.

Zo heb ik er ook eentje die naar andere scripties kijkt met soortgelijke onderwerp zoals dat van mij en daaruit dan met feedback voor mij komt. Bijvoorbeeld in artikel .... van .. staat A en B dit hoort dan ook terug te komen in jouw scriptie (dit leidt de begeleider uit de andere scriptie en dus niet door het lezen van het desbetreffende artikel), vervolgens bekijk ik dat artikel is A en B nergens te bekennen. De begeleider zou er nog naar kijken en erop terugkomen (:') nooit gebeurd).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')