Zolang digitale content niet significant goedkoper wordt dan fysieke dragers zal het dan ook massaal ge-warezed worden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar deze discussie is breder dan games, dat is het hele probleem met het groeiende aanbod aan digitale content.
Dit gaat ook op voor je digitale muziek en je e-books.
Probeer maar eens een e-book te ruilen of door te verkopen.
Geef mij 1 goede reden waarom het niet goed zou zijn voor de CONSUMENT. Het is alsof je een Iphone koopt en vervolgens geen internetbundel erbij neemt, De xbox one komt gewoon tot leven met internet, het biedt HEEL veel MET internet. En als je zo bang dat je internet er voor 2 uurtjes uit ligt, dan koop je geen xboxquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:14 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die zijn er zat
http://www.nu.nl/internet(...)an-vijftig-jaar.html
Er is geen reden waarom het altijd online moet zijn. Geef mij 1 goede reden waarom het voor de CONSUMENT goed zou zijn.
Dat is ook precies zijn punt natuurlijkquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bedrijven redeneren niet vanuit wat goed voor jou is, maar wat goed voor hun is.
Vervelend hè, reageren op kansloze posts.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Jezus jij bent domals je geen elektriciteit hebt dan KAN het niet werken, het werkt gewoon niet. Je kan WEL spelen zonder internet.
Ik verdedig het ook niet en stoor mij er net zo goed aan. Apple verkoopt ook overdreven dure apparaten alleen maar om het design. Dat is lekker voor hun maar vanuit het oogpunt van de consument natuurlijk pure afzetterij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen dat verdedigen.
Een telefoon koop je om te BELLEN, een telefoon kan wel bellen als je geen abonnement. hebt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Nass het volgende:
[..]
Geef mij 1 goede reden waarom het niet goed zou zijn voor de CONSUMENT. Het is alsof je een Iphone koopt en vervolgens geen internetbundel erbij neemt, De xbox one komt gewoon tot leven met internet, het biedt HEEL veel MET internet. En als je zo bang dat je internet er voor 2 uurtjes uit ligt, dan koop je geen xbox
Ik zeg ook niet dat jij het doet, bedoelde het meer in het algemeen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik verdedig het ook niet en stoor mij er net zo goed aan. Apple verkoopt ook overdreven dure apparaten alleen maar om het design. Dat is lekker voor hun maar vanuit het oogpunt van de consument natuurlijk pure afzetterij.
Alleen ik kom er niet nu met deze aankondiging pas achter dat het zo werkt in het bedrijfsleven. Ik weet het, en soms geef ik mij er bewust aan over omdat ik van die specifieke dienst gebruik wil maken. Als jij dat niet wilt, dan koop je het niet. Dat is waar de kracht van de consument ligt.
Leuk dat je het zelf inziet, ga nu maar weer naar de zandbak.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Vervelend hè, reageren op kansloze posts.
Er is ook geen voordeel voor de consument in Super Full Extra Awesome HD wat ze tegenwoordig verkopen. Niet als je al Full HD had. Maar als je niks anders in de winkel legt dan gaan ze vanzelf wel over. Dat is het vrijwillig overgeven aan de macht de bedrijven hebben over consumenten. Ik kan wel met een 14 inch campingteeveetje mijn principes vast willen houden, maar soms wil ik gewoon met de tijd mee. Dan zul je je toch moeten conformeren aan wat het bedrijfsleven je oplegt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat is ook precies zijn punt natuurlijk
Er is geen voordeel voor de consument in de always-online verplichting, het is extra moeite (hoe klein ook in sommige gevallen). Maar wel een extra horde.
De ironiequote:Op woensdag 22 mei 2013 14:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Leuk dat je het zelf inziet, ga nu maar weer naar de zandbak.
Als je geen online games speelt en geen gebruik maakt van de multimedia features voegt het geen ene reet toe. Dat is natuurlijk ook alleen een verkooppraatje. Het 'always on' principe voor een xbox is voornamelijk als controle middel bedoeld.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Nass het volgende:
[..]
Geef mij 1 goede reden waarom het niet goed zou zijn voor de CONSUMENT. Het is alsof je een Iphone koopt en vervolgens geen internetbundel erbij neemt, De xbox one komt gewoon tot leven met internet, het biedt HEEL veel MET internet. En als je zo bang dat je internet er voor 2 uurtjes uit ligt, dan koop je geen xbox
Succes met bellen zonder abbo (Y)quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:21 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Een telefoon koop je om te BELLEN, een telefoon kan wel bellen als je geen abonnement. hebt.
Beltegoed? Hoe oud ben jij?quote:
Totdat er een concurrent opstaat die goed naar het gemor heeft geluisterd en je gewoon content aanbiedt dat WEL overdraagbaar is en waarvoor je NIET altijd een internetconnectie nodig hebt en verder dezelfde specs biedt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er is ook geen voordeel voor de consument in Super Full Extra Awesome HD wat ze tegenwoordig verkopen. Niet als je al Full HD had. Maar als je niks anders in de winkel legt dan gaan ze vanzelf wel over. Dat is het vrijwillig overgeven aan de macht de bedrijven hebben over consumenten. Ik kan wel met een 14 inch campingteeveetje mijn principes vast willen houden, maar soms wil ik gewoon met de tijd mee. Dan zul je je toch moeten conformeren aan wat het bedrijfsleven je oplegt.
De tijden van beltegoed liggen echt al jaren achter mijquote:
Meh de drempel om toe te treden in deze markt is te grootquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totdat er een concurrent opstaat die goed naar het gemor heeft geluisterd en je gewoon content aanbiedt dat WEL overdraagbaar is en waarvoor je NIET altijd een internetconnectie nodig hebt en verder dezelfde specs biedt.
Zeker in deze branche kan het heel heel snel gaan. Hoe groot bedrijven ook zijn, ze kunnen in 1 generatie hun volledige edge over de markt verliezen en nooit meer een voet tussen de deur krijgen.
Op zich heb je een goed punt, ware het niet dat de overgrote meerderheid het niets kan schelen, waardoor het bedrijfseconomisch niet gunstig is om een console te maken voor die kleine groep en dus zal die niet zo snel ontstaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totdat er een concurrent opstaat die goed naar het gemor heeft geluisterd en je gewoon content aanbiedt dat WEL overdraagbaar is en waarvoor je NIET altijd een internetconnectie nodig hebt en verder dezelfde specs biedt.
Zeker in deze branche kan het heel heel snel gaan. Hoe groot bedrijven ook zijn, ze kunnen in 1 generatie hun volledige edge over de markt verliezen en nooit meer een voet tussen de deur krijgen.
Maar het MOET niet, het punt is dat je de KEUZE hebt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef Nass het volgende:
Geldt dus ook voor de Xbox, als je een xbox koopt en vervolgens zeikt dat je altijd online moet zijn.. dan weet ik echt niet wat er mis is met je. Ik neem aan dat je laptop, pc, huidige spelcomputer ook gewoon altijd connected zijn, gewoon, zomaar, GEWOON
Waarom is die drempel te grootquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:27 schreef BDIL het volgende:
[..]
Meh de drempel om toe te treden in deze markt is te grootEen bedrijf als Nitendo, Sony en Microsoft zal dat onmogelijk maken
Precies, je MOET geen xbox kopen, je hebt de KEUZE om hem te laten liggen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar het MOET niet, het punt is dat je de KEUZE hebt.
Ik denk dat je je sterk vergist in die overgrote meerderheid. Dat die overgrote meerderheid er niet over KLAAGT geloof ik meteen. Maar dat ze, wanneer er de keuze is, een alternatief zouden overwegen geloof ik meteen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Op zich heb je een goed punt, ware het niet dat de overgrote meerderheid het niets kan schelen, waardoor het bedrijfseconomisch niet gunstig is om een console te maken voor die kleine groep en dus zal die niet zo snel ontstaan.
Klopt. Alleen door de piraterij op consoles is dit dé oplossing. Onbruikbare machines als ze niet op internet aangesloten zijn. Andere bedrijven zullen dit voorbeeld heel snel volgen (als Sony het niet ook al gaat doen) omdat het gewoon meer geld oplevert. De niche is te klein om nu nog alternatieven aan te gaan bieden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat niet om het altijd connected zijn an sich, het gaat om WAAROM je altijd connected moet zijn. Het is belachelijk dat je voor het spelen van een singleplayer game connected moet zijn. Ik kan diverse games spelen op mijn laptop met wifi uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef Nass het volgende:
Geldt dus ook voor de Xbox, als je een xbox koopt en vervolgens zeikt dat je altijd online moet zijn.. dan weet ik echt niet wat er mis is met je. Ik neem aan dat je laptop, pc, huidige spelcomputer ook gewoon altijd connected zijn, gewoon, zomaar, GEWOON
Een alternatief overwegen misschien wel, maar het moet wel een ontzettend sterk alternatief zijn wil je kunnen concurreren met Sony en Microsoft én wil je een console maken die ook daadwerkelijk winstgevend is, ook niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je je sterk vergist in die overgrote meerderheid. Dat die overgrote meerderheid er niet over KLAAGT geloof ik meteen. Maar dat ze, wanneer er de keuze is, een alternatief zouden overwegen geloof ik meteen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |