abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126988521
Hmm...

Hoe the fuck help je iemand met depressieve klachten zonder aanleiding?
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:17:49 #127
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126988744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm...

Hoe the fuck help je iemand met depressieve klachten zonder aanleiding?
Medicatie. (lijkt me?)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_126988758
En dan gaat men denken.. Wie wil je zijn..

Die man die gezellig is... Open en sociaal... Die naar feestjes gaat enzo....

Maar dat wat ik wil zijn.... Tegelijkertijd heb ik daar totaal geen zin in, voel me spontaan depressief worden als ik zonder energie en zonder zin dat soort dingen ga ondernemen.
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:18:49 #129
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126988773
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oh het gaat op dit moment echt even enorm crap. Maar het heeft niet zo veel zin om elke dag, 24/7 keihard lopen te zeiken. Soms inderdaad even luchten wanneer het te veel wordt. Ik haal op dat soort enorme kuttige momenten veel hulp uit blogs en anderen die een zelfde soort ervaring hebben gehad. Zoiets bijv. Wetende dat je niet alleen staat en dat wanneer jij je kut voelt om iets, een tig tal anderen exact hetzelfde probleem hebben, lijkt toch gewicht van je schouders te halen.
Good one! Fijn dat je daar in ieder geval troost uit kunt halen: soortgelijke ervaringen!
En nee, je hoeft inderdaad niet 24x7 te lopen zeiken, af en toe een keer de druk van de ketel laten is goed genoeg! Ik heb verre van het gevoel dat jij 24x7 aan het zeiken bent, misschien juist eerder wat te weinig?

Een vriend van mij zit met soortgelijke dingen, over deze problematiek kunnen praten met intimi is ook erg fijn trouwens! Je zult het vast al eens verteld hebben, maar waren er mensen in jouw omgeving die van de hoed en de rand weten en misschien ook zelf met hetzelfde bijltje gehakt hebben? Ik kan me trouwens wel iets herinneren van een vriendin van je waarmee je af en toe kon levellen. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:20:50 #130
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126988832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik had dit geschreven kunnen hebben :+
Herkenbaar. Ik durfde eigenlijk niet eens te melden dat het slecht ging, met de grondgedachte dat ik het niet waard was. Best wel funest, eigenlijk.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:23:35 #131
103397 minthy
Lief-ish
pi_126988914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:20 schreef Detroit het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik durfde eigenlijk niet eens te melden dat het slecht ging, met de grondgedachte dat ik het niet waard was. Best wel funest, eigenlijk.
Tja, dat had ík dan weer kunnen schrijven... :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:24:26 #132
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126988934
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:18 schreef kingtoppie het volgende:
En dan gaat men denken.. Wie wil je zijn..

Die man die gezellig is... Open en sociaal... Die naar feestjes gaat enzo....

Maar dat wat ik wil zijn.... Tegelijkertijd heb ik daar totaal geen zin in, voel me spontaan depressief worden als ik zonder energie en zonder zin dat soort dingen ga ondernemen.
Is dat echt wat je wilt zijn of wat je denkt dat van je verwacht wordt?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:24:36 #133
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126988937
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Tja, dat had ík dan weer kunnen schrijven... :')
Ik denk de meeste wel.
Denk dat het ook bij heel veel mensen 1 van de redenen is dat het uiteindelijk fout gaat, niet op tijd aan de bel trekken.
pi_126988958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:24 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Is dat echt wat je wilt zijn of wat je denkt dat van je verwacht wordt?
Nee wat ik wil zijn echt... :')
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:27:05 #135
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee wat ik wil zijn echt... :')
En wat denk je dat er daardoor positief verandert?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:27:28 #136
103397 minthy
Lief-ish
pi_126989006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:24 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik denk de meeste wel.
Denk dat het ook bij heel veel mensen 1 van de redenen is dat het uiteindelijk fout gaat, niet op tijd aan de bel trekken.
Bizar eigenlijk, dat je zo kan zakken qua eigenwaarde/zelfwaardering.
En vanuit die positie zien dat er heel veel mensen aan je lopen te trekken en gewoon heel anders tegen je aankijken dan jezelf denkt...
Daar verwonder ik me regelmatig over de laatste tijd.
Tante minthy!! O+
pi_126989014
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:27 schreef eefje801 het volgende:

[..]

En wat denk je dat er daardoor positief verandert?
Nee, dat is dat niet, dat lijkt me een leuk leven...
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:30:42 #138
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989082
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee, dat is dat niet, dat lijkt me een leuk leven...
Om dat te zijn (als je dat niet al bent, volgens mij geef je jezelf niet genoeg credit) is vaak wel een verandering nodig. Je beter voelen helpt natuurlijk, voor ogen houden waar je dat voor doet. Maar niet iedereen is van zichzelf open of sociaal en dat is ook niet een garantie voor een leuk leven. Jezelf zijn wel, en dat is iets dat je ontdekt gaandeweg. Met ups en downs. En ook introverte mensen die niet zo van de feestjes zijn hebben een leuk leven. Er is meer dan dat :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:33:35 #139
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989164
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:27 schreef minthy het volgende:

[..]

Bizar eigenlijk, dat je zo kan zakken qua eigenwaarde/zelfwaardering.
En vanuit die positie zien dat er heel veel mensen aan je lopen te trekken en gewoon heel anders tegen je aankijken dan jezelf denkt...
Daar verwonder ik me regelmatig over de laatste tijd.
Klopt, die mensen zijn je energie ook niet waard. Je kunt het ze niet verwijten want ze weten gewoon niet beter maar het is zonde om er zoveel bij stil te staan. Er zijn ook mensen die het wel snappen en tot steun kunnen zijn. Er komt wel een moment dat je weer die kracht hebt om je te herpakken, in de toekomst. En dan ben je niet alleen sterker maar ken je ook je valkuilen beter, dat heb je dan weer op die niet constructieve types voor ;)
pi_126989173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:30 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Om dat te zijn (als je dat niet al bent, volgens mij geef je jezelf niet genoeg credit) is vaak wel een verandering nodig. Je beter voelen helpt natuurlijk, voor ogen houden waar je dat voor doet. Maar niet iedereen is van zichzelf open of sociaal en dat is ook niet een garantie voor een leuk leven. Jezelf zijn wel, en dat is iets dat je ontdekt gaandeweg. Met ups en downs. En ook introverte mensen die niet zo van de feestjes zijn hebben een leuk leven. Er is meer dan dat :)
Ik weet dat ik een gezellig persoon ben als ik goed in mijn vel zit...
Ik weet dat ik een nog leuker persoon ben als ik goed in mijn vel zit en iets meer moeite in sociale interactie stop... Daar voel ik me dan tevens ook beter door.

Ik denk dat mezelf ''goed'' voelen niet een kwestie is van ''dat helpt'' maar dat het echt essentieel is om uberhaupt een beetje leuk sociaal te functioneren..
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:36:33 #141
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik weet dat ik een gezellig persoon ben als ik goed in mijn vel zit...
Ik weet dat ik een nog leuker persoon ben als ik goed in mijn vel zit en iets meer moeite in sociale interactie stop... Daar voel ik me dan tevens ook beter door.

Ik denk dat mezelf ''goed'' voelen niet een kwestie is van ''dat helpt'' maar dat het echt essentieel is om uberhaupt een beetje leuk sociaal te functioneren..
Begrijp ik, doe je op dit moment iets om jezelf beter te voelen? Steek je moeite in sociale interactie met mensen om je heen? Heb je afleiding en iets waar je van geniet? Kan namelijk ook prima alleen, een hobby oppakken ofzo en vaak ontmoet je dan ook anderen.
pi_126989350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:36 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Begrijp ik, doe je op dit moment iets om jezelf beter te voelen? Steek je moeite in sociale interactie met mensen om je heen? Heb je afleiding en iets waar je van geniet? Kan namelijk ook prima alleen, een hobby oppakken ofzo en vaak ontmoet je dan ook anderen.
Ik heb geen idee wat ik moet doen om mezelf beter te voelen...
Ik doe wel werk.... Wat ik wel fijn werk vind... Echt genieten weet ik niet... Ja soms van een nummer maar dat heeft ook met mijn gemoedstoestand te maken verder... Niet alleen van het nummer.
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:40:33 #143
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik moet doen om mezelf beter te voelen...
Ik doe wel werk.... Wat ik wel fijn werk vind... Echt genieten weet ik niet... Ja soms van een nummer maar dat heeft ook met mijn gemoedstoestand te maken verder... Niet alleen van het nummer.
Genieten zit in kleine dingen, cliché maar wel waar. Ik kan bijvoorbeeld al van iets als een goedgekookte maaltijd heel erg genieten. Dat was wel eens anders hoor, maar even als voorbeeld.

Dus je werk geeft voldoening, dat is al heel mooi :) Muziek kan ook echt fijn zijn ja. Heb je sociale contacten buiten je werk?
pi_126989450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:40 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Genieten zit in kleine dingen, cliché maar wel waar. Ik kan bijvoorbeeld al van iets als een goedgekookte maaltijd heel erg genieten. Dat was wel eens anders hoor, maar even als voorbeeld.

Dus je werk geeft voldoening, dat is al heel mooi :) Muziek kan ook echt fijn zijn ja. Heb je sociale contacten buiten je werk?
Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...

:)
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:43:12 #145
103397 minthy
Lief-ish
pi_126989490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Klopt, die mensen zijn je energie ook niet waard. Je kunt het ze niet verwijten want ze weten gewoon niet beter maar het is zonde om er zoveel bij stil te staan. Er zijn ook mensen die het wel snappen en tot steun kunnen zijn. Er komt wel een moment dat je weer die kracht hebt om je te herpakken, in de toekomst. En dan ben je niet alleen sterker maar ken je ook je valkuilen beter, dat heb je dan weer op die niet constructieve types voor ;)
Ik bedoelde het net andersom; er zitten veel mensen positief aan me te trekken :P
Mensen waarvan ik het niet had verwacht dat ze dat zouden doen. Ik heb vaak het idee dat ik anderen tot last ben en dacht ook dat zij dit dachten. Verrassend om te zien dat dit niet zo blijkt te zijn ;)
Ik heb slechts één "zuiger" in m'n omgeving, m'n beste vriendin, ze zit in een vechtscheiding met alles erop en eraan. Ze lijkt te snappen dat ik al die ellende er niet bij kan hebben op het moment, maar toch is het verdomd lastig om niet de hulpverlener uit te gaan hangen :')
Tante minthy!! O+
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:43:13 #146
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...

Als dat iets is wat je leuk vindt, lekker blijven doen :) Zoek je daarnaast ook mensen om meer mee te delen dan zul je ook mensen moeten contacten die naast uitgaan ook andere interesses hebben.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:43:47 #147
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126989504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Uitgaan doe ik ook niet veel, maar ik doe het wel. Zo kom ik niet weer in een isolement terecht.
Eigenlijk is het best wel sneu om dingen te doen met een negatieve motivatie :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_126989529
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Als dat iets is wat je leuk vindt, lekker blijven doen :) Zoek je daarnaast ook mensen om meer mee te delen dan zul je ook mensen moeten contacten die naast uitgaan ook andere interesses hebben.
Dat is het probleem ik heb geen zin meer in dingen die ik eerst leuk vond...
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:44:27 #149
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989533
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik bedoelde het net andersom; er zitten veel mensen positief aan me te trekken :P
Mensen waarvan ik het niet had verwacht dat ze dat zouden doen. Ik heb vaak het idee dat ik anderen tot last ben en dacht ook dat zij dit dachten. Verrassend om te zien dat dit niet zo blijkt te zijn ;)
Ik heb slechts één "zuiger" in m'n omgeving, m'n beste vriendin, ze zit in een vechtscheiding met alles erop en eraan. Ze lijkt te snappen dat ik al die ellende er niet bij kan hebben op het moment, maar toch is het verdomd lastig om niet de hulpverlener uit te gaan hangen :')
Ha ha okee, ik las het echt anders ja, was niet helemaal duidelijk ;)
Positief trekken is positief, zolang je eraan toe bent en dat ook niet teveel wordt. Wel fijn om te lezen!

En lief van je vriendin dat ze dat snapt, lijkt me ook moeilijk voor jou omdat het wel je vriendin is maar wel verstandig.
pi_126989544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Uitgaan doe ik ook niet veel, maar ik doe het wel. Zo kom ik niet weer in een isolement terecht.
Eigenlijk is het best wel sneu om dingen te doen met een negatieve motivatie :')
Ja het werkt gewoon niet...
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')