Medicatie. (lijkt me?)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm...
Hoe the fuck help je iemand met depressieve klachten zonder aanleiding?
Good one! Fijn dat je daar in ieder geval troost uit kunt halen: soortgelijke ervaringen!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh het gaat op dit moment echt even enorm crap. Maar het heeft niet zo veel zin om elke dag, 24/7 keihard lopen te zeiken. Soms inderdaad even luchten wanneer het te veel wordt. Ik haal op dat soort enorme kuttige momenten veel hulp uit blogs en anderen die een zelfde soort ervaring hebben gehad. Zoiets bijv. Wetende dat je niet alleen staat en dat wanneer jij je kut voelt om iets, een tig tal anderen exact hetzelfde probleem hebben, lijkt toch gewicht van je schouders te halen.
Herkenbaar. Ik durfde eigenlijk niet eens te melden dat het slecht ging, met de grondgedachte dat ik het niet waard was. Best wel funest, eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had dit geschreven kunnen hebben
Tja, dat had ík dan weer kunnen schrijven...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:20 schreef Detroit het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik durfde eigenlijk niet eens te melden dat het slecht ging, met de grondgedachte dat ik het niet waard was. Best wel funest, eigenlijk.
Is dat echt wat je wilt zijn of wat je denkt dat van je verwacht wordt?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:18 schreef kingtoppie het volgende:
En dan gaat men denken.. Wie wil je zijn..
Die man die gezellig is... Open en sociaal... Die naar feestjes gaat enzo....
Maar dat wat ik wil zijn.... Tegelijkertijd heb ik daar totaal geen zin in, voel me spontaan depressief worden als ik zonder energie en zonder zin dat soort dingen ga ondernemen.
Ik denk de meeste wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Tja, dat had ík dan weer kunnen schrijven...
Nee wat ik wil zijn echt...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:24 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Is dat echt wat je wilt zijn of wat je denkt dat van je verwacht wordt?
Bizar eigenlijk, dat je zo kan zakken qua eigenwaarde/zelfwaardering.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik denk de meeste wel.
Denk dat het ook bij heel veel mensen 1 van de redenen is dat het uiteindelijk fout gaat, niet op tijd aan de bel trekken.
Nee, dat is dat niet, dat lijkt me een leuk leven...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:27 schreef eefje801 het volgende:
[..]
En wat denk je dat er daardoor positief verandert?
Om dat te zijn (als je dat niet al bent, volgens mij geef je jezelf niet genoeg credit) is vaak wel een verandering nodig. Je beter voelen helpt natuurlijk, voor ogen houden waar je dat voor doet. Maar niet iedereen is van zichzelf open of sociaal en dat is ook niet een garantie voor een leuk leven. Jezelf zijn wel, en dat is iets dat je ontdekt gaandeweg. Met ups en downs. En ook introverte mensen die niet zo van de feestjes zijn hebben een leuk leven. Er is meer dan datquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, dat is dat niet, dat lijkt me een leuk leven...
Klopt, die mensen zijn je energie ook niet waard. Je kunt het ze niet verwijten want ze weten gewoon niet beter maar het is zonde om er zoveel bij stil te staan. Er zijn ook mensen die het wel snappen en tot steun kunnen zijn. Er komt wel een moment dat je weer die kracht hebt om je te herpakken, in de toekomst. En dan ben je niet alleen sterker maar ken je ook je valkuilen beter, dat heb je dan weer op die niet constructieve types voorquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk, dat je zo kan zakken qua eigenwaarde/zelfwaardering.
En vanuit die positie zien dat er heel veel mensen aan je lopen te trekken en gewoon heel anders tegen je aankijken dan jezelf denkt...
Daar verwonder ik me regelmatig over de laatste tijd.
Ik weet dat ik een gezellig persoon ben als ik goed in mijn vel zit...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:30 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Om dat te zijn (als je dat niet al bent, volgens mij geef je jezelf niet genoeg credit) is vaak wel een verandering nodig. Je beter voelen helpt natuurlijk, voor ogen houden waar je dat voor doet. Maar niet iedereen is van zichzelf open of sociaal en dat is ook niet een garantie voor een leuk leven. Jezelf zijn wel, en dat is iets dat je ontdekt gaandeweg. Met ups en downs. En ook introverte mensen die niet zo van de feestjes zijn hebben een leuk leven. Er is meer dan dat
Begrijp ik, doe je op dit moment iets om jezelf beter te voelen? Steek je moeite in sociale interactie met mensen om je heen? Heb je afleiding en iets waar je van geniet? Kan namelijk ook prima alleen, een hobby oppakken ofzo en vaak ontmoet je dan ook anderen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet dat ik een gezellig persoon ben als ik goed in mijn vel zit...
Ik weet dat ik een nog leuker persoon ben als ik goed in mijn vel zit en iets meer moeite in sociale interactie stop... Daar voel ik me dan tevens ook beter door.
Ik denk dat mezelf ''goed'' voelen niet een kwestie is van ''dat helpt'' maar dat het echt essentieel is om uberhaupt een beetje leuk sociaal te functioneren..
Ik heb geen idee wat ik moet doen om mezelf beter te voelen...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:36 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Begrijp ik, doe je op dit moment iets om jezelf beter te voelen? Steek je moeite in sociale interactie met mensen om je heen? Heb je afleiding en iets waar je van geniet? Kan namelijk ook prima alleen, een hobby oppakken ofzo en vaak ontmoet je dan ook anderen.
Genieten zit in kleine dingen, cliché maar wel waar. Ik kan bijvoorbeeld al van iets als een goedgekookte maaltijd heel erg genieten. Dat was wel eens anders hoor, maar even als voorbeeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet doen om mezelf beter te voelen...
Ik doe wel werk.... Wat ik wel fijn werk vind... Echt genieten weet ik niet... Ja soms van een nummer maar dat heeft ook met mijn gemoedstoestand te maken verder... Niet alleen van het nummer.
Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:40 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Genieten zit in kleine dingen, cliché maar wel waar. Ik kan bijvoorbeeld al van iets als een goedgekookte maaltijd heel erg genieten. Dat was wel eens anders hoor, maar even als voorbeeld.
Dus je werk geeft voldoening, dat is al heel mooiMuziek kan ook echt fijn zijn ja. Heb je sociale contacten buiten je werk?
Ik bedoelde het net andersom; er zitten veel mensen positief aan me te trekkenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Klopt, die mensen zijn je energie ook niet waard. Je kunt het ze niet verwijten want ze weten gewoon niet beter maar het is zonde om er zoveel bij stil te staan. Er zijn ook mensen die het wel snappen en tot steun kunnen zijn. Er komt wel een moment dat je weer die kracht hebt om je te herpakken, in de toekomst. En dan ben je niet alleen sterker maar ken je ook je valkuilen beter, dat heb je dan weer op die niet constructieve types voor
Als dat iets is wat je leuk vindt, lekker blijven doenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...
Uitgaan doe ik ook niet veel, maar ik doe het wel. Zo kom ik niet weer in een isolement terecht.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...
Dat is het probleem ik heb geen zin meer in dingen die ik eerst leuk vond...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Als dat iets is wat je leuk vindt, lekker blijven doenZoek je daarnaast ook mensen om meer mee te delen dan zul je ook mensen moeten contacten die naast uitgaan ook andere interesses hebben.
Ha ha okee, ik las het echt anders ja, was niet helemaal duidelijkquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik bedoelde het net andersom; er zitten veel mensen positief aan me te trekken![]()
Mensen waarvan ik het niet had verwacht dat ze dat zouden doen. Ik heb vaak het idee dat ik anderen tot last ben en dacht ook dat zij dit dachten. Verrassend om te zien dat dit niet zo blijkt te zijn![]()
Ik heb slechts één "zuiger" in m'n omgeving, m'n beste vriendin, ze zit in een vechtscheiding met alles erop en eraan. Ze lijkt te snappen dat ik al die ellende er niet bij kan hebben op het moment, maar toch is het verdomd lastig om niet de hulpverlener uit te gaan hangen
Ja het werkt gewoon niet...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Uitgaan doe ik ook niet veel, maar ik doe het wel. Zo kom ik niet weer in een isolement terecht.
Eigenlijk is het best wel sneu om dingen te doen met een negatieve motivatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |