abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:43:12 #145
103397 minthy
Lief-ish
pi_126989490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Klopt, die mensen zijn je energie ook niet waard. Je kunt het ze niet verwijten want ze weten gewoon niet beter maar het is zonde om er zoveel bij stil te staan. Er zijn ook mensen die het wel snappen en tot steun kunnen zijn. Er komt wel een moment dat je weer die kracht hebt om je te herpakken, in de toekomst. En dan ben je niet alleen sterker maar ken je ook je valkuilen beter, dat heb je dan weer op die niet constructieve types voor ;)
Ik bedoelde het net andersom; er zitten veel mensen positief aan me te trekken :P
Mensen waarvan ik het niet had verwacht dat ze dat zouden doen. Ik heb vaak het idee dat ik anderen tot last ben en dacht ook dat zij dit dachten. Verrassend om te zien dat dit niet zo blijkt te zijn ;)
Ik heb slechts één "zuiger" in m'n omgeving, m'n beste vriendin, ze zit in een vechtscheiding met alles erop en eraan. Ze lijkt te snappen dat ik al die ellende er niet bij kan hebben op het moment, maar toch is het verdomd lastig om niet de hulpverlener uit te gaan hangen :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:43:13 #146
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...

:)
Als dat iets is wat je leuk vindt, lekker blijven doen :) Zoek je daarnaast ook mensen om meer mee te delen dan zul je ook mensen moeten contacten die naast uitgaan ook andere interesses hebben.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:43:47 #147
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126989504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel, maar buiten uitgaan hebben wij nooit heel veel gedaan altijd eigenlijk.. Hmmz...

:)
Uitgaan doe ik ook niet veel, maar ik doe het wel. Zo kom ik niet weer in een isolement terecht.
Eigenlijk is het best wel sneu om dingen te doen met een negatieve motivatie :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_126989529
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Als dat iets is wat je leuk vindt, lekker blijven doen :) Zoek je daarnaast ook mensen om meer mee te delen dan zul je ook mensen moeten contacten die naast uitgaan ook andere interesses hebben.
Dat is het probleem ik heb geen zin meer in dingen die ik eerst leuk vond...
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:44:27 #149
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989533
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik bedoelde het net andersom; er zitten veel mensen positief aan me te trekken :P
Mensen waarvan ik het niet had verwacht dat ze dat zouden doen. Ik heb vaak het idee dat ik anderen tot last ben en dacht ook dat zij dit dachten. Verrassend om te zien dat dit niet zo blijkt te zijn ;)
Ik heb slechts één "zuiger" in m'n omgeving, m'n beste vriendin, ze zit in een vechtscheiding met alles erop en eraan. Ze lijkt te snappen dat ik al die ellende er niet bij kan hebben op het moment, maar toch is het verdomd lastig om niet de hulpverlener uit te gaan hangen :')
Ha ha okee, ik las het echt anders ja, was niet helemaal duidelijk ;)
Positief trekken is positief, zolang je eraan toe bent en dat ook niet teveel wordt. Wel fijn om te lezen!

En lief van je vriendin dat ze dat snapt, lijkt me ook moeilijk voor jou omdat het wel je vriendin is maar wel verstandig.
pi_126989544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Uitgaan doe ik ook niet veel, maar ik doe het wel. Zo kom ik niet weer in een isolement terecht.
Eigenlijk is het best wel sneu om dingen te doen met een negatieve motivatie :')
Ja het werkt gewoon niet...
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:45:05 #151
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is het probleem ik heb geen zin meer in dingen die ik eerst leuk vond...
Dan is het toch niet zo'n gek idee om eens met iemand (proffessioneel) erover te praten?
pi_126989593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:45 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dan is het toch niet zo'n gek idee om eens met iemand (proffessioneel) erover te praten?
Tjah ik heb dat nu al maar de prof heeft zoiets van dat ik een concreet probleem moet voorschotelen.
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:46:27 #153
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126989615
quote:

[..]

Maar zijn er geen sociale dingen die je kunt gaan doen die je wel leuk vind dan?
Mijn beste vrienden vinden het geweldig om naar die trance/dance feesten te gaan, maar ik ga nooit mee, moet daar echt niet aan denken. Waarom dingen doen die je niet leuk vind? Lijkt mij dat dat nooit kan werken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:47:21 #154
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126989652
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah ik heb dat nu al maar de prof heeft zoiets van dat ik een concreet probleem moet voorschotelen.
Lijkt me toch aardig concreet, dat je bijna nergens plezier uit lijkt te kunnen halen. Da's niet niks.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:48:00 #155
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126989684
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja het werkt gewoon niet...
Bij mij werkt het wel, ook al verdrijft het alleen mijn gevoel van eenzaamheid, maar echt blij word ik er niet van. Ik moet altijd kiezen tussen spanningen en eenzaamheid. Ik kies voor het minst slechtste => spanningen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_126989712
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:47 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Lijkt me toch aardig concreet, dat je bijna nergens plezier uit lijkt te kunnen halen. Da's niet niks.
Tzijn aanvallen wel..
Kan wel grapjes maken enzo.. Of op mijn gemak zijn etc...
Alleen dan dagelijks weer zo een klote gevoel dat ik helemaal niks wil.
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:52:23 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126989820
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:46 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar zijn er geen sociale dingen die je kunt gaan doen die je wel leuk vind dan?
Mijn beste vrienden vinden het geweldig om naar die trance/dance feesten te gaan, maar ik ga nooit mee, moet daar echt niet aan denken. Waarom dingen doen die je niet leuk vind? Lijkt mij dat dat nooit kan werken.
Ik heb een probleem met mensen in het algemeen, dus het maakt niet uit wat ik doe. Ik ben in de nabijheid van mensen altijd in een bepaalde mate gespannen (met onbekende mensen erger dan met bekende mensen). Mijn motivatie om niet weer in een isolement terecht te komen is hetgeen wat ervoor zorgt dat ik die spanningen een beetje de baas blijf :')
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:55:46 #158
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126989925
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Tja, dat had ík dan weer kunnen schrijven... :')
*boks ouwe* :P. En zo is het cirkeltje weer rond whehe.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_126989955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:18 schreef Detroit het volgende:

[..]

Good one! Fijn dat je daar in ieder geval troost uit kunt halen: soortgelijke ervaringen!
En nee, je hoeft inderdaad niet 24x7 te lopen zeiken, af en toe een keer de druk van de ketel laten is goed genoeg! Ik heb verre van het gevoel dat jij 24x7 aan het zeiken bent, misschien juist eerder wat te weinig?

Een vriend van mij zit met soortgelijke dingen, over deze problematiek kunnen praten met intimi is ook erg fijn trouwens! Je zult het vast al eens verteld hebben, maar waren er mensen in jouw omgeving die van de hoed en de rand weten en misschien ook zelf met hetzelfde bijltje gehakt hebben? Ik kan me trouwens wel iets herinneren van een vriendin van je waarmee je af en toe kon levellen. :).
Jep, best bizar maar blijkbaar lopen er meer van dat soort figuren rond op deze wereld :'). En het lezen van al die comments van de andere gasten helpt dan wel :) Hehe. Misschien wat apart, maar ik kan de humor er bijv. dan wel in zien hoe 'crazy' een ex was :+ De een nog gekker ivg met de ander.

En ja, er zijn een aantal mensen waar ik mee kan levellen. Dat is soms echt een noodzaak. Het vreet je anders echt met huid en haar op.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm...

Hoe the fuck help je iemand met depressieve klachten zonder aanleiding?
Er is altijd een aanleiding.

quote:

[..]

Er door heen rammen is altijd wel een oplossing toch? Ik kreeg door het keiharde bikkelen issues met mijn rikketik die ik continu hoorde rammelen. En dat is irritant en zorgt voor angst. Wat zij de huisarts? Ja, is stress, dus hardlopen! ...

Ja maar huisarts, ik heb het idee dat mijn hart uit mijn lichaam klopt met al die hartkloppingen. Hij had ook gewoon gelijk. Er keihard doordrammen. Het ging daarna vanzelf weg ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126989978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:

Er is altijd een aanleiding.

Waarvan de oorzaak biologisch lijkt te zijn.
Rustig aan.
pi_126990044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb een probleem met mensen in het algemeen, dus het maakt niet uit wat ik doe. Ik ben in de nabijheid van mensen altijd in een bepaalde mate gespannen (met onbekende mensen erger dan met bekende mensen). Mijn motivatie om niet weer in een isolement terecht te komen is hetgeen wat ervoor zorgt dat ik die spanningen een beetje de baas blijf :')
Ik merk dat ik juist vaak te relaxed ben. Te ontspannen. Wel enorm handig voor sociale connecties maar ook aan de andere kant een enorme bpd magneet. En ik moet van dat rescuing gedrag af. Want ik merk dat ik al snel te doen heb met mensen die een kut leven hebben gehad en die niet door hun eigen doen een kut jeugd hebben gehad .. Ik ben dan te naief, zie mogelijkheden om zo iemand 'te redden'. En daar moet ik echt mee ophouden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:01:28 #162
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126990095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik merk dat ik juist vaak te relaxed ben. Te ontspannen. Wel enorm handig voor sociale connecties maar ook aan de andere kant een enorme bpd magneet. En ik moet van dat rescuing gedrag af. Want ik merk dat ik al snel te doen heb met mensen die een kut leven hebben gehad en die niet door hun eigen doen een kut jeugd hebben gehad .. Ik ben dan te naief, zie mogelijkheden om zo iemand 'te redden'. En daar moet ik echt mee ophouden.
Meestal is het meer iets voor vrouwen, om een "foute man" te proberen te veranderen. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:03:28 #163
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126990160
quote:

[..]

herkenbaar
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:05:38 #164
103397 minthy
Lief-ish
pi_126990220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:55 schreef Detroit het volgende:

[..]

*boks ouwe* :P. En zo is het cirkeltje weer rond whehe.
:D!!
quote:

[..]

En ik moet van dat rescuing gedrag af. Want ik merk dat ik al snel te doen heb met mensen die een kut leven hebben gehad en die niet door hun eigen doen een kut jeugd hebben gehad .. Ik ben dan te naief, zie mogelijkheden om zo iemand 'te redden'. En daar moet ik echt mee ophouden.
Achteraf gezien is dat mijn motivatie geweest om in de hulpverlening te gaan werken, ik schiet ook gelijk in de red-stand als er iemand met problemen langskomt :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:09:16 #165
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126990305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waarvan de oorzaak biologisch lijkt te zijn.
Waarom dan geen medicatie meer? Staat dat je tegen? Het is vaak bedoeld als opstapje, de rest moet je gewoon nog steeds zelf doen maar je kunt er soms echt wel wat aan hebben.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:12:21 #166
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126990391
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:03 schreef Royco1 het volgende:

[..]

herkenbaar
Ook wel herkenbaar, mensen redden kun je niet. Je kunt alleen af en toe tot steun zijn of wat leuks ondernemen ofzo. Maar een persoonlijkheidsstoornis is niet echt te genezen, iemand kan er wel mee om leren gaan. En gelukkig is een mens meer dan een labeltje. Ik vind alleen niet dat je een ander helemaal kan aanrekenen dat je over je grenzen bent gegaan, het is ook een zwakte in jezelf dat je maar blijft proberen. De persoon met de stoornis handelt door zijn/haar stoornis, al pleit dat iemand ook niet geheel vrij natuurlijk maar het is een illusie om te denken dat iemand dan erg zal veranderen.
pi_126990392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:09 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Waarom dan geen medicatie meer? Staat dat je tegen? Het is vaak bedoeld als opstapje, de rest moet je gewoon nog steeds zelf doen maar je kunt er soms echt wel wat aan hebben.
Wat moet je dan zelf doen?
:?
Ik begrijp er geen kont van.
Ik heb weer medicatie overigens.
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:13:22 #168
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126990421
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:05 schreef minthy het volgende:

[..]

:D!!

[..]

Achteraf gezien is dat mijn motivatie geweest om in de hulpverlening te gaan werken, ik schiet ook gelijk in de red-stand als er iemand met problemen langskomt :)
Herkenbaar. Ik ben een studentassistent geworden om te kijken of er meer studenten zijn die dezelfde problemen hebben als ik en dat ik ze kan redden als ik ze tegenkom. Tot nu toe ben ik twee studenten tegengekomen die waarschijnlijk dezelfde problemen hebben als ik. Eén daarvan is al bekend bij de studieadviseur en de ander stuur ik daar misschien ook naar toe.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:14:13 #169
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126990443
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat moet je dan zelf doen?
:?
Ik begrijp er geen kont van.
Ik heb weer medicatie overigens.
Begrijp je dat echt niet? Ik denk dat daar de kern zit. Je gemoedstoestand kun je zelf beïnvloeden, al heb je daar soms hulp bij nodig. Je kunt constateren dat het zo is en dat blijven constateren maar je kunt ook zeggen: vanaf vandaag ga ik met kleine stappen proberen iets te doen aan mijn depressieve gevoelens. Ik ga uitvinden wat voor mij goed werkt en waar ik baat bij heb en dat toepassen in mijn leven.
pi_126990611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:14 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Begrijp je dat echt niet? Ik denk dat daar de kern zit. Je gemoedstoestand kun je zelf beïnvloeden, al heb je daar soms hulp bij nodig. Je kunt constateren dat het zo is en dat blijven constateren maar je kunt ook zeggen: vanaf vandaag ga ik met kleine stappen proberen iets te doen aan mijn depressieve gevoelens. Ik ga uitvinden wat voor mij goed werkt en waar ik baat bij heb en dat toepassen in mijn leven.
Uitvinden kost energie die ik niet heb.
Moet ik dan dingen gaan ondernemen waarbij ik op voorhand al weet dat het niks is voor mij?
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:21:59 #171
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126990676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Uitvinden kost energie die ik niet heb.
Moet ik dan dingen gaan ondernemen waarbij ik op voorhand al weet dat het niks is voor mij?
Je hebt overal een excuus voor lijkt het wel ;) Dan zal er op korte termijn ook niet zoveel veranderen, snap je?

Nee tuurlijk niet, juist uitvinden waar je wel wat mee hebt :) En als je down bent vind je over het algemeen niet zoveel dingen leuk, zolang je je realiseert dat dit aan je gemoedstoestand ligt en niet aan het feit dat je daadwerkelijk niks leuk vindt om te doen ben je al een heel eind.
pi_126990780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:21 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Je hebt overal een excuus voor lijkt het wel ;) Dan zal er op korte termijn ook niet zoveel veranderen, snap je?

Nee tuurlijk niet, juist uitvinden waar je wel wat mee hebt :) En als je down bent vind je over het algemeen niet zoveel dingen leuk, zolang je je realiseert dat dit aan je gemoedstoestand ligt en niet aan het feit dat je daadwerkelijk niks leuk vindt om te doen ben je al een heel eind.
Tjah maar ehh...
Moet ik dingen dan doen die ik wel leuk vindt maar vanwege mijn gemoedstoestand echt niet wil doen?
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:27:07 #173
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126990824
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah maar ehh...
Moet ik dingen dan doen die ik wel leuk vindt maar vanwege mijn gemoedstoestand echt niet wil doen?
Je moet niks, maar het zou best kunnen helpen om af en toe iets te doen dat je normaal gesproken wel fijn vond om te doen. En te onderzoeken of er nieuwe dingen zijn waar je je voldoening uit kunt halen. Er zijn best veel mogelijkheden. Wat vond je vroeger leuk?
pi_126990929
Het kost allemaal veel energie en al zit ik slecht in mijn vel wil ik me gewoon afgezonderd hebben..
Rustig aan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:32:10 #175
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126990980
quote:

[..]

Tjah maar ehh...
Het is een beetje een paradox waar je doorheen moet. Ondanks dat je gevoel zegt dat je er geen zin in hebt (depressie anyone?), zul je toch de stap moeten zetten het desondanks te doen. Op gegeven moment komt dan hopelijk de tijd dat je het leuk gaat vinden zonder de opstartproblemen. ;).

Ik herken het wel verder, en het is verdomde moeilijk hier doorheen te komen.
pi_126991005
quote:

[..]

Tjah maar ehh...
ja.Zelfs down zijn kan een comfortzone zijn. daar moet je af en toe uit.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:32:58 #177
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126991008
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:30 schreef kingtoppie het volgende:
Het kost allemaal veel energie en al zit ik slecht in mijn vel wil ik me gewoon afgezonderd hebben..
Wat vond je vroeger leuk om te doen?
pi_126991042
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:32 schreef Detroit het volgende:

[..]

Het is een beetje een paradox waar je doorheen moet. Ondanks dat je gevoel zegt dat je er geen zin in hebt (depressie anyone?), zul je toch de stap moeten zetten het desondanks te doen. Op gegeven moment komt dan hopelijk de tijd dat je het leuk gaat vinden zonder de opstartproblemen. ;).

Ik herken het wel verder, en het is verdomde moeilijk hier doorheen te komen.
Tjah..
Ik weet nog dat een goede mindset hierbij al het verschil maakt..
Tis alleen...
Waar doe ik het nog voor?... Toen wou ik van de depressie af.. Nou dat ging een tijdje goed totdat dat ging vervagen... Toen had ik weer niks... En nu hetzelfde doen leidt weer naar niks.. hmmzzz...
Rustig aan.
pi_126991057
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:32 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Wat vond je vroeger leuk om te doen?
Feestjes :)
Rustig aan.
pi_126991088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:32 schreef seasushi het volgende:

[..]

ja.Zelfs down zijn kan een comfortzone zijn. daar moet je af en toe uit.
Allicht heeft dit ook zo zijn comfort zone kanten... Maar ook wel degelijk depressieve kanten... En omdat dat overvalt is dat toch tjah demotiverend.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')