Ja, ik denk dat als je ergens echt van af wilt dat dat wel redelijk de definitie is van willen beteren wat dat betreft?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Schoon genoeg van je depressie? En daar wil je nu weer een afkeer van krijgen? En je denkt dat je dan plots wel wil beteren?
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je het nu wel prima vindt om depressief te zijn?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat als je ergens echt van af wilt dat dat wel redelijk de definitie is van willen beteren wat dat betreft?
Nee ik vind het niet fijn...quote:Op zondag 26 mei 2013 15:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je het nu wel prima vindt om depressief te zijn?
Herkende je de vorige keer een soort omslagpunt? Dat je jezelf toen een schop in de goede richting kon geven?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee ik vind het niet fijn...
Maar ehh... Heb niet genoeg kracht om het weg te duwen... Voel me een beetje ''verslagen'' wat dat betreft.
Ja...quote:Op zondag 26 mei 2013 15:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Herkende je de vorige keer een soort omslagpunt? Dat je jezelf toen een schop in de goede richting kon geven?
Dan zwelg je er nog lekker in. Mmm, zelfmedelijden.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee ik vind het niet fijn...
Maar ehh... Heb niet genoeg kracht om het weg te duwen... Voel me een beetje ''verslagen'' wat dat betreft.
Zou je er nu weer op die manier uit kunnen komen of zit je nog niet op de bodem?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja...
Naar de dokter - Psychiater - Pillen, de beuk erin.
Heerlijk.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan zwelg je er nog lekker in. Mmm, zelfmedelijden.
Denk dat allicht dat het is, dunno... Twordt wel steeds erger.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Zou je er nu weer op die manier uit kunnen komen of zit je nog niet op de bodem?
Tja. Dan is het afwachten tot je op de bodem knalt toch?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Denk dat allicht dat het is, dunno... Twordt wel steeds erger.
Tjah maar waar vindt men de motivatie er iets aan te doen als niks glanst en leuke dingen voelen als verplichtingen waar je helemaal geen zin in hebt omdat het allemaal energie kost.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Tja. Dan is het afwachten tot je op de bodem knalt toch?
Of je onderneemt nu gewoon actie, dit lijkt me ook niet goed
Maak een afspraak bij de huisarts, blijven hangen zoals je nu doet lost ook niks op.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah maar waar vindt men de motivatie er iets aan te doen als niks glanst en leuke dingen voelen als verplichtingen waar je helemaal geen zin in hebt omdat het allemaal energie kost.
Niet. Dus waarom niet lekker volledig in die depressie duiken? Onderzoek het! Hoe ervaar je het, wanneer komt het op, en waarom? Is het gevoel, is het fysiek, is het beiden? Als je niet depressief wil zijn, waarom ben je het dan toch? Waarom zou je überhaupt op eigen initiatief kunnen genezen als je je gevoelens toch niet in de hand hebt?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah maar waar vindt men de motivatie er iets aan te doen als niks glanst en leuke dingen voelen als verplichtingen waar je helemaal geen zin in hebt omdat het allemaal energie kost.
Precies. Je hebt een keuze, altijd. Of je blijft in je huidige kloterige situatie hangen of je gaat jezelf een rotschop geven in de goede richting.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet. Dus waarom niet lekker volledig in die depressie duiken? Onderzoek het! Hoe ervaar je het, wanneer komt het op, en waarom? Is het gevoel, is het fysiek, is het beiden? Als je niet depressief wil zijn, waarom ben je het dan toch? Waarom zou je überhaupt op eigen initiatief kunnen genezen als je je gevoelens toch niet in de hand hebt?
Als alles zinloos lijkt, zelfs nietsdoen, dan maakt het geen verschil of je iets of niets doet. Dan maar iets; wie weet verandert dan nog iets.
Ik heb die afspraak al en ben afgelopen donderdag bij psycho therapeut geweest.. Aanstaande dinsdag weer.. We liepen al uit, maar ze vond dat ik met een constructief probleem moest komen...quote:Op zondag 26 mei 2013 16:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Maak een afspraak bij de huisarts, blijven hangen zoals je nu doet lost ook niks op.
Persoonlijk denk ik juist dat we geen keuze hebben en dat zodra dat duidelijk wordt voor 'onze geest', de pijn die gepaard gaat met de illusie van keuze vervaagt. Maar dat is wellicht wat filosofisch en niet heel handig in de praktijk, zoals vrijwel altijd het geval is met filosofie.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies. Je hebt een keuze, altijd. Of je blijft in je huidige kloterige situatie hangen of je gaat jezelf een rotschop geven in de goede richting.
Ik denk dat de aanleiding op dit moment ook niet zo van belang is.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb die afspraak al en ben afgelopen donderdag bij psycho therapeut geweest.. Aanstaande dinsdag weer.. We liepen al uit, maar ze vond dat ik met een constructief probleem moest komen...
Ik heb geen aanwijsbare aanleiding ofzo verder voor deze klachten...
Ik hou dan ook niet zo van filosofiequote:Op zondag 26 mei 2013 16:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik juist dat we geen keuze hebben en dat zodra dat duidelijk wordt voor 'onze geest', de pijn die gepaard gaat met de illusie van keuze vervaagt. Maar dat is wellicht wat filosofisch en niet heel handig in de praktijk, zoals vrijwel altijd het geval is met filosofie.
Nogmaals.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind jou echt heel dapper. Wat jij gedaan hebt durf ik helemaal niet. Wat voor jou naar het buitenland gaan is, is voor mij naar de studentenvereniging gaan en naar een Fok meet gaan. Daar word ik al nerveus van.
Persoonlijk denk ik dat ik op zoek ben naar innerlijke rust. Gewoon dat ik kan zitten en voelen alsof het hoofd echt leeg is. En dat ik niet externe factoren (sport, bios, feestjes, etc) moet gaan doen om interne problemen (eenzaamheid, geen doel, stress) probeer te verminderen. Want het voelt alsof ik me zelf voor de gek aan het houden ben.quote:Ik denk dat je heel erg op zoek bent naar het lekkere gevoel. Kan dat kloppen?
Omdat dat een enorme magneet kan zijn voor mensen met persoonlijke stoornissen. En gezien de laatste mij er bijna volledig onder heeft gegooid, (of voor..) dat ik meer vanuit mezelf het leven moet zien. Het is mijn feestje, maar ik krijg plezier wanneer ik er anderen er van kan laten genieten. Dat klopt niet helemaal ...quote:
We hebben in die zin wel een keuze, want mensen die zich kut voelen daar over klagen, hebben dat toch echt aan hunzelf te danken. Gelukkigheid is in die zin een keuze.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik juist dat we geen keuze hebben en dat zodra dat duidelijk wordt voor 'onze geest', de pijn die gepaard gaat met de illusie van keuze vervaagt. Maar dat is wellicht wat filosofisch en niet heel handig in de praktijk, zoals vrijwel altijd het geval is met filosofie.
Ah, op die fiets. Maar het hoeft niet erg te zijn om plezier te halen uit het helpen van anderen. Het kan juist brandstof zijn om meer te doen.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat dat een enorme magneet kan zijn voor mensen met persoonlijke stoornissen. En gezien de laatste mij er bijna volledig onder heeft gegooid, (of voor..) dat ik meer vanuit mezelf het leven moet zien. Het is mijn feestje, maar ik krijg plezier wanneer ik er anderen er van kan laten genieten. Dat klopt niet helemaal ...
Het is helaas 1 van de zaken waar ik duidelijk aan moet werken volgens de 'peut'. Ik doe dingen voor een ander niet voor mezelf, dat omdat ik altijd alleen ben geweest in die zin dat ik van pleegouders naar pleegouders ben gegaan en geen broertjes/zusjes heb en geen goede relatie met de familie. Ik heb dus altijd het gevoel gehad dat ik me moest bewijzen.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Maar het hoeft niet erg te zijn om plezier te halen uit het helpen van anderen. Het kan juist brandstof zijn om meer te doen.
Neh. Je bepaalt evenmin wat voor gedachten je hersenen vormen als welke kant je haar op groeit, of hoe snel je hart klopt. Gevoelens bepaal je niet. Gedachten bepaal je niet. Keuzen bepaal je niet. De illusie daarvan is best vermakelijk wel, al niet altijd. We spelen als het ware alsof we onszelf zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We hebben in die zin wel een keuze, want mensen die zich kut voelen daar over klagen, hebben dat toch echt aan hunzelf te danken. Gelukkigheid is in die zin een keuze.
En toch doen mensen het graag. Zo betalen we maf genoeg ook geld om angst aangejaagd te worden in de achtbaan, of te huilen bij een treurige film.quote:Zwelgen in medelijden is echt een verschrikking. Je blijft er in plakken, je blijft maar lekker zaniken en jaar in jaar uit kom je verder van de maatschappij staan. Elk argument wat naar je wordt toegegooid bekvecht je weer terug. Het is nooit goed, het moet altijd net anders...
Dat riedeltje hoorde ik ook vandaag tijdens een wandeling waar ik een luisterboek van Watts op had. The nature of conciousness. Wat ik daar wel uit op merkte dat we wel degelijk een vinger in de pap hebben qua leven.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Neh. Je bepaalt evenmin wat voor gedachten je hersenen vormen als welke kant je haar op groeit, of hoe snel je hart klopt. Gevoelens bepaal je niet. Gedachten bepaal je niet. Keuzen bepaal je niet. De illusie daarvan is best vermakelijk wel, al niet altijd. We spelen als het ware alsof we onszelf zijn.
Laat ik het andersom vragen, doe jij het graag? Of wat vindt jij er van als anderen het doen?quote:En toch doen mensen het graag. Zo betalen we maf genoeg ook geld om angst aangejaagd te worden in de achtbaan, of te huilen bij een treurige film.
Als je er zelf aan onder door gaat, dan moet je er idd mee ophouden.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is helaas 1 van de zaken waar ik duidelijk aan moet werken volgens de 'peut'. Ik doe dingen voor een ander niet voor mezelf, dat omdat ik altijd alleen ben geweest in die zin dat ik van pleegouders naar pleegouders ben gegaan en geen broertjes/zusjes heb en geen goede relatie met de familie. Ik heb dus altijd het gevoel gehad dat ik me moest bewijzen.
Die zijn redelijk paradoxaal idd.quote:Nu jaren later ben ik volledig clueless wat ik nu wil. Ik dacht rust in huisje boompje beestje te vinden. Ook niet dus. Ik haalde er altijd energie uit om andere mensen te helpen. Maar helaas zitten er ook emotionele vampiers tussen. Borderliners vallen in die categorie. Ik begrijp dat gedrag helaas niet.
Als bankier zal het je vast goed doen.quote:Ik moet leren voor mezelf te leven. Ik. Meer selfish, meer ikke ikke ikke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |