abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:24:05 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127291644
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wanneer kwam dat afluisteren van Airbus in de media?

En is dat van John Gardiner ook in de VS in de media gekomen?
Beantwoord jij eerst mijn vraag maar eens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 juni 2013 @ 03:36:43 #227
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127347439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef tribalwars het volgende:

[..]

De regering krijgt van de multinationals te horen wat ze moeten doen ze simpel werkt het. We leven in een schijndemocratie. De regering is er alleen maar om je een gevoel van vrijheid te geven.
+1000
Feyenoord!
  maandag 3 juni 2013 @ 09:30:17 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127349363
Tja dan nogmaals. Wat zijn de namen en rugnummers dan? En welke wetten zijn concreet overgenomen uit de Bilderberg groep?
  maandag 3 juni 2013 @ 09:33:32 #229
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127349437
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Tja dan nogmaals. Wat zijn de namen en rugnummers dan? En welke wetten zijn concreet overgenomen uit de Bilderberg groep?
Dat laatste vraag ik mij dus ook af. Prima dat een klein groepje mensen onder leiding van prinses Beatrix over de wereld heerst, maar hoe uit zich dat nou concreet?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 3 juni 2013 @ 09:34:55 #230
45206 Pietverdriet
pi_127349466
quote:
En daarbij, als er al een stel industriëlen bij elkaar komen om zaken te bespreken, waarom is het dan een complot, en als vakbonden of consumenten organisaties samenkomen is het een overleg of congres
  maandag 3 juni 2013 @ 09:36:34 #231
45206 Pietverdriet
pi_127349499
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef tribalwars het volgende:

[..]

De regering krijgt van de multinationals te horen wat ze moeten doen ze simpel werkt het. We leven in een schijndemocratie. De regering is er alleen maar om je een gevoel van vrijheid te geven.
Als dat zo is, waarom kan jij dit dan posten zonder te worden opgepakt en van een lobotomie te worden voorzien?
  maandag 3 juni 2013 @ 09:38:22 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127349538
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat laatste vraag ik mij dus ook af. Prima dat een klein groepje mensen onder leiding van prinses Beatrix over de wereld heerst, maar hoe uit zich dat nou concreet?
Bovendien erg knap om een wereld te besturen met een maal per jaar vergaderen.
pi_127349689
quote:
Tja, dat weten zij net zomin als jij natuurlijk. Maar het is hoe dan ook een 'vreemd fenomeen'. :P
  maandag 3 juni 2013 @ 09:53:55 #234
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127349862
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom kan jij dit dan posten zonder te worden opgepakt en van een lobotomie te worden voorzien?
Omdat het anders zou opvallen.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_127349904
Het enige vreemde fenomeen hier is dat mensen werkelijk schijnen te geloven dat de wereld bestuurd wordt door een groep industriëlen en politici die welgeteld één keer per jaar vergadert.
pi_127349948
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Omdat het anders zou opvallen.
Oh ja, ze kunnen wel stiekem de wereld besturen maar een mafkees van een internetforum oppakken zou opvallen..
  maandag 3 juni 2013 @ 14:41:15 #237
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127359673
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zo stel je het natuurlijk veel te simpel voor. Zo zit het niet in elkaar.

Ik bekijk het zo:

De machtigste mensen van deze planeet komen elk jaar bij elkaar om met elkaar te praten. Dit wordt altijd strikt geheim gehouden. Hier verschijnt niks over in de media. Dus ze maken het zelf stiekem. Het is hardstikke ondemocratisch want totaal niet transparant. En je weet dat mensen die macht hebben alles doen om die macht te behouden. Dus maken ze plannen hoe ze de dingen aan moeten pakken om hun macht te behouden en de wereld in deze ellendige staat te houden.

Daar is niks complotdenkerigs aan maar gewoon logisch nadenken.
Feyenoord!
pi_127359700
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:56 schreef heite het volgende:
Het enige vreemde fenomeen hier is dat mensen werkelijk schijnen te geloven dat de wereld bestuurd wordt door een groep industriëlen en politici die welgeteld één keer per jaar vergadert.
Tussendoor houden ze natuurlijk contact via [KEL].
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127360011
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Tussendoor houden ze natuurlijk contact via [KEL].
Nee joh, die hebben gewoon een Whatsapp groepje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_127360774
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik bekijk het zo:

De machtigste mensen van deze planeet komen elk jaar bij elkaar om met elkaar te praten. Dit wordt altijd strikt geheim gehouden. Hier verschijnt niks over in de media. Dus ze maken het zelf stiekem. Het is hardstikke ondemocratisch want totaal niet transparant. En je weet dat mensen die macht hebben alles doen om die macht te behouden. Dus maken ze plannen hoe ze de dingen aan moeten pakken om hun macht te behouden en de wereld in deze ellendige staat te houden.

Nee, wat jij hier allemaal neerplempt heeft weinig met logica te maken, en alles met complotdenken. Jij ziet overal verbanden die er niet zijn, of totaal niet af te leiden zijn uit wat je hier zegt. Het dan vervolgens logisch noemen maakt het nog niet logisch.

En je hebt de vraag waarop je reageerde maar gewoon genegeerd omdat dat het makkelijkste is?

[ Bericht 2% gewijzigd door heite op 03-06-2013 15:19:21 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 15:25:28 #241
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127361279
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef heite het volgende:

[..]

Nee, wat jij hier allemaal neerplempt heeft weinig met logica te maken, en alles met complotdenken. Jij ziet overal verbanden die er niet zijn, of totaal niet af te leiden zijn uit wat je hier zegt. Het dan vervolgens logisch noemen maakt het nog niet logisch.

En je hebt de vraag waarop je reageerde maar gewoon genegeerd omdat dat het makkelijkste is?
Ik heb de vraag wel beantwoord. Vrij concreet lijkt me. Hoe het precies in elkaar zit weet ik natuurlijk niet want ik mag er niet bij zijn en mensen die er bij zijn vertellen er niks over.

Welke verbanden zie ik dan die er niet zijn?
Feyenoord!
pi_127361913
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:25 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb de vraag wel beantwoord. Vrij concreet lijkt me. Hoe het precies in elkaar zit weet ik natuurlijk niet want ik mag er niet bij zijn en mensen die er bij zijn vertellen er niks over.

Welke verbanden zie ik dan die er niet zijn?
Nee, dat heb je niet. Het enige wat je gedaan hebt is de gedachtegang laten zien die er toe leidt dat jij gelooft dat de mensen die naar de Bilderbergconferenties gaan stiekem de wereld beheersen (of zoiets). De vraag was hoe zich dat dan concreet uit, want zelfs als de aanwezigen allerlei besluiten zouden nemen om de wereld te besturen, zouden ze die niet zomaar uit kunnen voeren.

Een voorbeeld van zo'n verband is dat mensen in hoge posities die elkaar ontmoeten wel bezig moeten zijn om besluiten te nemen om hun eigen positie veilig te stellen. Of dat omdat jij de inhoud van de gesprekken niet kent, dat wel moet resulteren in ondemocratisch genomen besluiten. En ga zo maar door, dat kleine stukje tekst staat er bol van.
pi_127361980
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef heite het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet. Het enige wat je gedaan hebt is de gedachtegang laten zien die er toe leidt dat jij gelooft dat de mensen die naar de Bilderbergconferenties gaan stiekem de wereld beheersen (of zoiets). De vraag was hoe zich dat dan concreet uit, want zelfs als de aanwezigen allerlei besluiten zouden nemen om de wereld te besturen, zouden ze die niet zomaar uit kunnen voeren.

Een voorbeeld van zo'n verband is dat mensen in hoge posities die elkaar ontmoeten wel bezig moeten zijn om besluiten te nemen om hun eigen positie veilig te stellen. Of dat omdat jij de inhoud van de gesprekken niet kent, dat wel moet resulteren in ondemocratisch genomen besluiten. En ga zo maar door, dat kleine stukje tekst staat er bol van.
Ik zet Japie even op de agenda voor donderdag. Dit soort subversieve elementen moeten we niet hebben natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_127362187
Doe geen moeite, dat wordt al 'geregeld'.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:47:54 #245
45206 Pietverdriet
pi_127362289
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:45 schreef heite het volgende:
Doe geen moeite, dat wordt al 'geregeld'.
Het zesde Audi team weer?
  maandag 3 juni 2013 @ 15:51:15 #246
345721 spierbal
Tricepbal
pi_127362434
Complotten zijn spannond ^O^
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 3 juni 2013 @ 16:12:03 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127363325
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik bekijk het zo:

Wat is er precies ondemocratisch aan? Die Bilderberg groep is geen besluitvormingsorgaan en er wordt niets feitelijks vastgesteld. Het is een eetclubje om wat van gedachten te wisselen en te weten wat er zoal leeft. Ik begrijp wel dat ze daar niet allerlei hijgerige journalisten bij willen hebben die ieder woordje doodanalyseren. Anders kun je nooit zonder meel in je mond praten.

En dan blijf ik met de vraag zitten wat dan nu eigenlijk besloten zou worden daar? Welk belang dient dat precies en hoe is dat merkbaar? Het blijft een ongrijpbaar iets zo waar je allerlei schuldvragen heen kan sturen zonder het concreet te maken.
  maandag 3 juni 2013 @ 16:29:25 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127364139
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef heite het volgende:

[..]

Je wilt toch niet zeggen dat jij niet op de hoogte bent van het feit dat mensen met macht die macht proberen te behouden? Moet ik je dat nou echt uit gaan leggen waarom dat zo is?
Verder is het een feit dat als er bijeenkomsten zoals de Bilderberg meetings waar dingen op hoog niveau worden besproken dat ondemocratisch is. Je denkt toch niet dat ze daar over voetbal of het weer zitten te babbelen?

Ik heb het niet over stiekem de wereld beheersen, dat zijn jouw woorden. Verder is het een feit dat het stiekem gebeurd. Waarom zou er anders niks over in de MSM verschijnen? Andere bijeenkomsten waar zoveel mensen met zo veel macht samenkomen worden altijd uitgebreid besproken in de MSM.
Feyenoord!
  maandag 3 juni 2013 @ 16:37:40 #249
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127364516
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je wilt toch niet zeggen dat jij niet op de hoogte bent van het feit dat mensen met macht die macht proberen te behouden? Moet ik je dat nou echt uit gaan leggen waarom dat zo is?
Verder is het een feit dat als er bijeenkomsten zoals de Bilderberg meetings waar dingen op hoog niveau worden besproken dat ondemocratisch is. Je denkt toch niet dat ze daar over voetbal of het weer zitten te babbelen?

Ik heb het niet over stiekem de wereld beheersen, dat zijn jouw woorden. Verder is het een feit dat het stiekem gebeurd. Waarom zou er anders niks over in de MSM verschijnen? Andere bijeenkomsten waar zoveel mensen met zo veel macht samenkomen worden altijd uitgebreid besproken in de MSM.
Als de MSM aan elk prominent eetclub aandacht moet besteden dan zou er geen ruimte meer over zijn voor ander nieuws. Dat de MSM aandacht besteed aan een Eurotop of als de G8 bijelkaar komt is dat logisch. Besluiten die daar genomen worden en verdragen die ondertekend worden zijn namelijk bindend en hebben vergaande gevolgen voor de wereldeconomie, politiek en milieu.

Beatrix eet elke dag (ook nu zij geen koningin meer is) met allerlei prominente mensen. Evenals dat de burgemeester van Amsterdam ook om de haverklap etentjes geeft. Sterker nog, zelfs het bestuur van de lokale voetbalclub organiseert met regelmaat netwerkavonden onder een genot van een hapje en een drankje. Hoor je niets over in de media en de gesprekken zijn vertrouwelijk.

Betekent dat die lui gezamenlijk in een complot zitten om de mensheid/wereld god-weet-wie-nog-meer te domineren? Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, onrealistisch en zelfs onpraktisch.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 3 juni 2013 @ 16:57:30 #250
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127365415
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als de MSM aan elk prominent eetclub aandacht moet besteden dan zou er geen ruimte meer over zijn voor ander nieuws. Dat de MSM aandacht besteed aan een Eurotop of als de G8 bijelkaar komt is dat logisch. Besluiten die daar genomen worden en verdragen die ondertekend worden zijn namelijk bindend en hebben vergaande gevolgen voor de wereldeconomie, politiek en milieu.

Beatrix eet elke dag (ook nu zij geen koningin meer is) met allerlei prominente mensen. Evenals dat de burgemeester van Amsterdam ook om de haverklap etentjes geeft. Sterker nog, zelfs het bestuur van de lokale voetbalclub organiseert met regelmaat netwerkavonden onder een genot van een hapje en een drankje. Hoor je niets over in de media en de gesprekken zijn vertrouwelijk.

Betekent dat die lui gezamenlijk in een complot zitten om de mensheid/wereld god-weet-wie-nog-meer te domineren? Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, onrealistisch en zelfs onpraktisch.
Dat je het jou onwaarschijnlijk lijkt en onrealistisch betekent niet dat het niet waar kan zijn. Dat leek het mij jaren geleden voordat ik met deze materie in aanraking kwam ook. Maar ik heb inmiddels zo veel interviews gezien en boeken gelezen van klokkeluiders dat ik een aardig beeld heb van hoe het werkt in de wereld.

Wist je dat een instantie als het IMF bv praktijken erop na houden die het daglicht niet kunnen verdragen? Als een land bijna failliet is geld lenen met voorwaarden waar de honden geen brood van lusten. Dat bepaalde multinationals namelijk hele goede voorwaarden krijgen in zo'n land wat er voor zorgt dat die multinationals nog weer groter worden, meer geld, meer macht, enz.

En als je de lokale voetbalclub wil vergelijken met presidenten, oliebaronnen, bankiers, CEO's van grote multinationals dan zegt dat wel wat over jouw kijk op het geheel.

Tot slot zal ik nog even een voorbeeld schetsen van hoe het er aantoe kan gaan op zon bilderberg meeting:

Bankier zit aan tafel naast president en vertelt hem dat hij wel zou kunnen investeren in een bepaalde bedrijfstak in het land van die president. Daar is die president natuurlijk blij mee en zo worden deals beklonken. Dat is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat het zo gaat? Of zijn jullie zo naief dat je echt denkt dat die mensen het alleen over de kinderen en het weer hebben?

Dus je mag het een onschuldig eetclubje noemen, ik noem het wat anders.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')