abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juni 2013 @ 12:40:20 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127577865
Agnes Jongerius als lijsttrekker? Willen ze echt zo graag verliezen?
  zondag 9 juni 2013 @ 13:29:07 #52
93664 waht
Mushir
pi_127578941
Een choquant figuur als Jongerius is inderdaad niet de beste stemmentrekker.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127608796
Voor de PvdA lijkt het me een goede keus. Allemaal mensen met mooie woorden en daarna kiezen ze voor persoonlijke macht boven idealen.

Verder vind ik op Fok juist veel harteloos rechts/racistische pubertjes zitten. Had zeker niet het idee dat de balans naar links doorslaat.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  maandag 10 juni 2013 @ 02:41:17 #54
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_127608941
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:40 schreef Hexagon het volgende:
Agnes Jongerius als lijsttrekker? Willen ze echt zo graag verliezen?
Lijkt me een prima keuze. Met Job Cohen als landelijke leider was ik ook zeer verheugd. Moet er wel bij typen dat ik het niet vanuit een PvdA-perspectief bekijk.
  maandag 10 juni 2013 @ 03:34:50 #55
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_127609136
Ik ben benieuwd welke partijen er in mijn gemeente Tytsjerksteradiel meedoen.

Als de SOPN meedoet stem ik op hen natuurlijk, anders communisten (NCPN) of PartijvoordeDieren.

Maart 2014 is nog wel ver weg, misschien is Fryslan tegen die tijd al een zelfstandige republiek. O+ *O* :Y
pi_127609488
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Maart 2014 is nog wel ver weg, misschien is Fryslan tegen die tijd al een zelfstandige republiek. O+ *O* :Y
Want je wil in nog meer armoede leven?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127610069
Ik snap dat soort nationalisme niet goed. Überhaupt vind ik landen nogal onzinnige concepten, waarom zou je er nog meer willen hebben en het nog ingewikkelder gaan maken?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_127610178
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben benieuwd welke partijen er in mijn gemeente Tytsjerksteradiel meedoen.

Als de SOPN meedoet stem ik op hen natuurlijk, anders communisten (NCPN) of PartijvoordeDieren.

Maart 2014 is nog wel ver weg, misschien is Fryslan tegen die tijd al een zelfstandige republiek. O+ *O* :Y
Op een partij stemmen alleen maar omdat het die partij is :')
Je weet niet wie de kandidaten zijn, maar toch ga je er op stemmen...

Waarschijnlijk krijg je dan een of andere lokale wereldvreemde oetlul die nergens verstand van heeft, maar toch loopt te roeptoeteren zoals je bij zo veel lokale partijen ziet.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127610558
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben benieuwd welke partijen er in mijn gemeente Tytsjerksteradiel meedoen.

Als de SOPN meedoet stem ik op hen natuurlijk, anders communisten (NCPN) of PartijvoordeDieren.

Maart 2014 is nog wel ver weg, misschien is Fryslan tegen die tijd al een zelfstandige republiek. O+ *O* :Y
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben benieuwd welke partijen er in mijn gemeente Tytsjerksteradiel meedoen.

Als de SOPN meedoet stem ik op hen natuurlijk, anders communisten (NCPN) of PartijvoordeDieren.

Maart 2014 is nog wel ver weg, misschien is Fryslan tegen die tijd al een zelfstandige republiek. O+ *O* :Y
De gemeenteraad bestaat uit
cda 6 leden
friese nationale partij 5 leden
pvda 4 leden
vvd 3 leden
GroenLinks 3 leden
ChristenUnie 1 lid
Gemeentebelang 1 lid

Dan word het GroenLinks voor je denk ik ?

http://www.raad.t-diel.nl(...)ew.asp?objectID=9704
pi_127610650
Hier krijgen we een gemeentelijke herindeling.. waarschijnlijk pas gemeenteraadsverkiezingen in 2016 hierdoor.
pi_127610659
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef arjan1212 het volgende:

[..]


[..]

De gemeenteraad bestaat uit
cda 6 leden
friese nationale partij 5 leden
pvda 4 leden
vvd 3 leden
GroenLinks 3 leden
ChristenUnie 1 lid
Gemeentebelang 1 lid

Dan word het GroenLinks voor je denk ik ?

http://www.raad.t-diel.nl(...)ew.asp?objectID=9704
Het idee met verkiezingen is dat je ook mee mag doen als je nog niet in de raad zit. We doen verkiezingen vooraf, zeg maar.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  maandag 10 juni 2013 @ 09:29:48 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127610682
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben benieuwd welke partijen er in mijn gemeente Tytsjerksteradiel meedoen.

Als de SOPN meedoet stem ik op hen natuurlijk, anders communisten (NCPN) of PartijvoordeDieren.

Maart 2014 is nog wel ver weg, misschien is Fryslan tegen die tijd al een zelfstandige republiek. O+ *O* :Y
Waarom niet op de FNP in jouw geval?
  maandag 10 juni 2013 @ 09:32:43 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127610721
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:27 schreef arjan1212 het volgende:
Hier krijgen we een gemeentelijke herindeling.. waarschijnlijk pas gemeenteraadsverkiezingen in 2016 hierdoor.
Dan zullen er als het goed is wel verkiezingen zijn in 2014. Er wordt eigenlijk alleen uitgesteld als de herindeling minder dan een jaar later is. Over welke gemeente hebben we het dan?
pi_127610760
Dat zal gemeente Krimpernerwaard worden, met of zonder Krimpen
  maandag 10 juni 2013 @ 09:44:22 #65
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127610897
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:35 schreef arjan1212 het volgende:
Dat zal gemeente Krimpernerwaard worden, met of zonder Krimpen
Ah, dat verandert de zaak. Wat ik daarover gelezen heb, is dat het nog niet zeker is per wanneer er heringedeeld werd. Als er wordt gekozen voor de oplossing zonder Krimpen a/d IJssel, is herindeling per 1-1-2015 nog mogelijk. In dat geval zijn er geen verkiezingen in maart volgend jaar, maar in november.

Wordt er wel heringedeeld met Krimpen, dan wordt het zeker 1-1-2016, met verkiezingen in maart 2014 en november 2015. Ook als alleen de 5 kleinere gemeenten samengevoegd worden, is het mogelijk dat dit pas per 1-1-2016 gebeurt, met dezelfde verkiezingsdata.
  maandag 10 juni 2013 @ 10:59:45 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127612605
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 02:20 schreef LadyOracle het volgende:
Voor de PvdA lijkt het me een goede keus. Allemaal mensen met mooie woorden en daarna kiezen ze voor persoonlijke macht boven idealen.
Ach ja, als je eerst bij de vakbond loopt te polderen om zo het PvdA beleid er door te drukken en het werkvolk onder de duim te houden, dan moet je daarna natuurlijk wel beloond worden met een leuke post ergens :')

Of het voor de PvdA echt zo'n verstandige keus is valt nog te bezien trouwens. Ik heb Agnes Jongerius een keer life gezien tijdens een protest voor behoud van de sociale werkplaatsen, en ze werd massaal uitgejouwd en gefloten door haar 'achterban'.

Ton Heerts verging het dit weekend al niet veel beter trouwens, er vlogen heel wat lelijke woorden door de lucht toen hij het podium tijdens het thuiszorgprotest betrad. Mensen beginnen het spelletje een beetje door te krijgen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127615865
Ik probeer altijd eerst een lokale partij te vinden die redelijk aansluit bij mijn mening. Bij landelijke partijen zie je te vaak dat gemeentebelang ondergeschikt wordt gemaakt aan landelijk belang doordat de lokale politici gewoon niet af durven te wijken van het landelijke beleid.
  maandag 10 juni 2013 @ 14:04:06 #68
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_127618231
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom niet op de FNP in jouw geval?
Mwaaah, die willen wel beperkte onafhankelijkheid van Fryslan, maar zijn verder nogal truttig en weinig revolutionair.
Ik ben lid van de communistische partij en de FNP is geen communistische partij, verre van zelfs. De NCPN doet in mijn gemeente niet mee, terwijl je in oost-Groningen zelfs twee actieve communistische partijen hebt met ook zetels in de gemeenteraad (Nieuwe Communistische Partij Nederland en de Verenigde Communistische Partij).

Ik heb me verdiept in het programma van de FNP, maar het zijn een stel burgersukkels eigenlijk, ze zijn veel te braaf. Revolutie is nodig, niet wat gemor in de marge.
  maandag 10 juni 2013 @ 14:05:44 #69
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_127618291
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

[..]

De gemeenteraad bestaat uit
cda 6 leden
friese nationale partij 5 leden
pvda 4 leden
vvd 3 leden
GroenLinks 3 leden
ChristenUnie 1 lid
Gemeentebelang 1 lid

Dan word het GroenLinks voor je denk ik ?

http://www.raad.t-diel.nl(...)ew.asp?objectID=9704
Tsja, als dit de enige zijn die deze keer meedoen. Maar ik verwacht wel dat meer partijen meedoen. Groenlinks is plaatselijk niet een echt foute partij, maar landelijk hebben ze voor mij echt afgedaan, Groenlinks is echt een rotpartij geworden met de intrede van Sap. :'(
  maandag 10 juni 2013 @ 14:14:28 #70
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127618654
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Groenlinks is echt een rotpartij geworden met de intrede van Sap.
Wou je zeggen dat het onder Halsema zoveel beter was dan? Het moet jou als lid van de communistische partij toch ook dwars hebben gezeten dat de 'liberaal van het jaar' aan het hoofd stond van GroenLinks?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 10 juni 2013 @ 14:20:04 #71
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_127618851
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat het onder Halsema zoveel beter was dan? Het moet jou als lid van de communistische partij toch ook dwars hebben gezeten dat de 'liberaal van het jaar' aan het hoofd stond van GroenLinks?
Groenlinks is nooit echt een goede partij geweest, het is een fusie van PPR, PSP, EVP, CPN en deze fusie had nooit plaats mogen vinden. Wellicht dat PPR en PSP samen hadden kunnen gaan destijds, maar de afzonderlijke partijen hadden ieder hun eigen kracht en waren stuk voor stuk goede, gedegen partijen met veel idealisme. Groenlinks is een fletse, bijna karakterloze partij geworden zonder hart. Onder Halsema was het beter dan onder Sap, maar ook niet echt goed. Sap was echt een soort VVD-spion, maar ook Halsema was niet geweldig.

Met liberaal van het jaar doelde de JOVD meer op vrijgave van drugs en seks en dergelijke programmapunten, omdat hun moederpartij de VVD helemaal geen liberale partij meer is, maar een oerconservatief knorrepot-nest. De JOVD stak hiermee eerder hun moederpartij de VVD dan Groenlinks.
  maandag 10 juni 2013 @ 14:25:41 #72
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127619064
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Met liberaal van het jaar doelde de JOVD meer op vrijgave van drugs en seks en dergelijke programmapunten
Ehrm, nee...

quote:
Femke Halsema heeft de prijs te danken aan haar scherpe visie die zij in het verleden jaar heeft getoond. Zo schreef zij in het manifest ‘Vrijheid eerlijk delen’ onder meer: ‘We willen mensen meer voor zichzelf laten zorgen’ en gaf ze aan dat de ‘krachteloze verzorgingsstaat’ een ‘drastische modernisering’ nodig heeft. De sterk toegenomen aandacht die in het manifest naar voren komt voor het individu en het belang van individuele vrijheid lijkt te wijzen op een nieuwe liberale lente.
(Bron: JOVD)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127619450
Vorige keer lokaal D66 gestemd, op een bekende van me. Ik weet nog niet of ik dat opnieuw doe. Het zou ook PvdA kunnen worden, zelfs SP sluit ik niet uit.
pi_127623150
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Tsja, als dit de enige zijn die deze keer meedoen. Maar ik verwacht wel dat meer partijen meedoen. Groenlinks is plaatselijk niet een echt foute partij, maar landelijk hebben ze voor mij echt afgedaan, Groenlinks is echt een rotpartij geworden met de intrede van Sap. :'(
Ten eerste, Sap is weg.
Ten tweede, Sap was minder liberaal dan Halsema.
Ten derde, de afgetreden landelijke fractievoorzitter heeft natuurlijk niks te maken met lokaal beleid.

Zoek de speech van Bram van Ojik op het laatste GL-congres eens op. Zit zelf in de linker vleugel van GL en vind het een leuke man tot nu toe.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juni 2013 @ 20:52:38 #75
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_128253309
Pieter Hilhorst heeft zich kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap in PVDA in Amsterdam.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 25-06-2013 21:18:39 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')