SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep![]()
YUR ook voor jou nog![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi verslag heb je getypt.
toch ook even eenvoor mezelf, fijne training gehad vanavond met 11 vierkante rondjes (
) met 3 tempo's en 1 stuk herstel. Is goed te zien in de grafiekjes
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/192965294/8632222![]()
Jullie negeren mij
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:52 schreef Maariindaa het volgende:
Ik voel mijn kuiten toch wel een beetje nu. Is dat normaal trouwens, dat na een stuk hardlopen het wandelen pijnlijker is dan het hardlopen? Ik moest na mijn loopje nog een stukje naar huis lopen, maar dat heb ik ook maar joggend gedaan omdat wandelen niet lekker was voor mijn kuiten.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
dat herken ik wel, na verloop van tijd gaat de spierpijn in de kuiten wel over tijdens het lopen. Je moet dan gewoon even de pas erin zetten en wat sneller wandelen,even losschudden, voorzichtig rekken enzoquote:![]()
![]()
Ik ook, en ook van eerdere foto's en filmpjesquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik werd gewoon een beetje emo van Yur's verslag![]()
Het is maar goed dat ik niet zwanger wil worden want dan zou er helemaal geen land meer met me te bezeilen zijn geloof ik![]()
![]()
Ik heb geen idee of dat dat normaal is, misschien helpt rekken na het lopen?quote:
Edit: wat Nirak zegt dus...![]()
![]()
Wat Nirak zegt. Goed uitgelopen en gerekt?quote:
Bij wandelen gebruik je andere spieren of in ieder geval je spieren anders dus dat kan best.![]()
Oke, is dus niet zo dat ik spieren verkeerd of overbelast ofzo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:30 schreef Nirak het volgende:
[..]
dat herken ik wel, na verloop van tijd gaat de spierpijn in de kuiten wel over tijdens het lopen. Je moet dan gewoon even de pas erin zetten en wat sneller wandelen,even losschudden, voorzichtig rekken enzoJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Yur, goed man!![]()
Heb net trouwens training gehad en ook de trainer is zo'n held.
We moesten echt serieus moeite doen om hem bij te houden.
Hij is 72 jaar oudMag alleen maar hopen dat ik dat nog kan op zo'n leeftijd.
Zat ook te vertellen dat hij nu iedere dag meedoet met Holland Fit met zijn vrouw (of hoe dat senioren fitness op tv iedere ochtend ook heet). Geweldig![]()
![]()
Was meer bij het overgaan van hardlopen op wandelen toen ik bijna thuis was. Dus van uitlopen en rekken was nog geen sprake. Maar voelde gewoon zo vervelend en had dit niet eerder meegemaakt. Had ook nog nooit zover gelopen, maar verwachtte juist dat wandelen beter zou voelen. Tegendeel was juist waar. En ik wil ook niet de rest van mijn leven hardlopend moeten doenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wat Nirak zegt. Goed uitgelopen en gerekt?
Bij wandelen gebruik je andere spieren of in ieder geval je spieren anders dus dat kan best.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik ook, en ook van eerdere foto's en filmpjes![]()
Het is maar goed dat ik niet zwanger wil worden want dan zou er helemaal geen land meer met me te bezeilen zijn geloof ik![]()
precies wat ik ook dacht.. Ik heb het zelfde
![]()
![]()
ik moest even knipperen bij het lezen van de laatste loodjes, ben gelukkig niet de enigequote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik werd gewoon een beetje emo van Yur's verslagIk wordt altijd een beetje week van dit soort prestaties, zo knap, en zoveel mensen helpen mee om zo'n doel te verwezenlijken.. mooi is dat
Nee, maar je lichaam is best een vernuftig iets wat dat betreft. Het past zich aan aan de beweging die je maakt, je spieren vormen zich daarnaar. Dus als je langer gaat hardlopen dan moeten je spieren zich daarna weer even aanpassen aan wandelen. Dat heeft even tijd nodig bij sommige mensen. Na een training even losschudden rekken enzo kan helpen. Wat bij mij werkt is ook even door de knieën zakken. Dus lopen, stilstaan, grond aantikken en weer rustig omhoog. En dat een paar keer achter elkaar: rustig.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:32 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Oke, is dus niet zo dat ik spieren verkeerd of overbelast ofzo.
Ik vergeet bijna te vertellen dat ik zelf ook een training heb gelopen vandaagZeiknat geworden, maar dat mag de pret niet drukken dus.
8-10-14 minuten ter voorbereiding op de 3 km zaterdag. Ging lekker, zelfs die 14 minuten. Vooral als je die afzet tegen de maximaal 10 minuten die we tot nu toe gelopen hebben achter elkaar.
http://www.endomondo.com/workouts/192883355/8270328![]()
ik kannatuurlijk niet iemand anders zijn spierpijn voelen maar ik denk dat wij goed in staat zijn om echte pijn te onderscheiden van spierpijn...dus zoiets van "dit loop ik er wel uit t.o.v. hier heb ik echt een paar dagen rust nodig"quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:32 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Oke, is dus niet zo dat ik spieren verkeerd of overbelast ofzo.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
mooie verhalen Yur en Maleduck! prachtige ervaring lijkt me dat!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
ik heb dat dus niet, dat ik het onderscheid kan maken. Ik heb al gauw veel pijn aan van alles en probeer juist met het hardlopen te vinden wat voor soorten pijn er nou bestaanquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik kannatuurlijk niet iemand anders zijn spierpijn voelen maar ik denk dat wij goed in staat zijn om echte pijn te onderscheiden van spierpijn...dus zoiets van "dit loop ik er wel uit t.o.v. hier heb ik echt een paar dagen rust nodig"
van de maanden dat ik nu loop heb ik geleerd dat ik moet stoppen als:
- pijn als een steek
- als het brandt
- als het steeds erger wordt, maakt niet uit of het wandelen/anders lopen is.
en:
- als ik er anders door ga lopen, ga ik niet lang meer door. Omdat je dan anders gaat lopen en andere spieren gaat belasten enzovoort.
Niet stoppen (maar wel rustig aan):
- Pijn die al gauw in het begin opkomt en gelijk blijft is meer 'zeikpijn' van mijn lijf, betekent wel dat ik niet te snel moet gaan. - bij mij is dit meestal dan ook overal: voeten, knieen, kuiten, heupen, alles.
- niet echt pijn maar meer 'druk' op spieren, dat is gewoon belasting en gaat al gauw weer weg.
Maar dat is wat ik heb geleerd van mijn lijf.... weet niet hoe dat voor jou is Nirak!![]()
Mijn loopje ging trouwens buitengewoon soepeltjes vanavond. De 15e keer 300 meter ging nog bijna net zo gemakkelijk als de eerste. Ik was helemaal blij omdat ik vanavond ook geprobeerd heb te letten op m'n knie-inzet en uitzwaai - waardoor ik af en toe het gevoel had dat ik vloog, zo kort raakte ik de grond - dus ik dacht dat het daaraan lag. Kom ik thuis, blijkt dat we gewoon langzamer hebben gelopenGelukkig valt er nog wel merkbaar een hele hoop te halen als m'n techniek verbetert, dat is wel weer fijn.
![]()
Cool YUR!
Wat grappig, wij hebben hetzelfde gedaan Hats (nouja, gelet op: hak omhoog, knie omhoog). Ik mocht zelfs een stukje voordoen omdat ik het zo goed deed
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
als ik je post zo lees lukt het je juist al aardig om onderscheid te maken en te herkennen wanneer je moet stoppen of rustiger aan moet doen... niet ieder pijntje is een blessure.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:05 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik heb dat dus niet, dat ik het onderscheid kan maken. Ik heb al gauw veel pijn aan van alles en probeer juist met het hardlopen te vinden wat voor soorten pijn er nou bestaan
van de maanden dat ik nu loop heb ik geleerd dat ik moet stoppen als:
- pijn als een steek
- als het brandt
- als het steeds erger wordt, maakt niet uit of het wandelen/anders lopen is.
en:
- als ik er anders door ga lopen, ga ik niet lang meer door. Omdat je dan anders gaat lopen en andere spieren gaat belasten enzovoort.
Niet stoppen (maar wel rustig aan):
- Pijn die al gauw in het begin opkomt en gelijk blijft is meer 'zeikpijn' van mijn lijf, betekent wel dat ik niet te snel moet gaan. - bij mij is dit meestal dan ook overal: voeten, knieen, kuiten, heupen, alles.
- niet echt pijn maar meer 'druk' op spieren, dat is gewoon belasting en gaat al gauw weer weg.
Maar dat is wat ik heb geleerd van mijn lijf.... weet niet hoe dat voor jou is Nirak!
Als ik bijv. een cross-country wedstrijd heb gelopen op zaterdag en een LDL doe op zondag dan voel ik mijn benen, maar ik herken de pijn wel als "je hebt gister wat gedaan"
Ik denk dat het hardlopen bij YUR en MD de komende week niet helemaal van harte zal gaan maar dat betekent nog niet dat ze geblesseerd zijn'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Spierpijn heb ik genoeg ervaring mee, ik sport gelukkig al mijn hele leven vrij intensief en herken de meeste soorten pijn vrij goed. Het was meer het moment van pijn wat me verbaasde. Maar wat Nirak zegt klinkt logisch. Dan noem ik dit voortaan aanpassingspijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik kannatuurlijk niet iemand anders zijn spierpijn voelen maar ik denk dat wij goed in staat zijn om echte pijn te onderscheiden van spierpijn...dus zoiets van "dit loop ik er wel uit t.o.v. hier heb ik echt een paar dagen rust nodig"
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: