abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126785359

Mede mogelijk gemaakt door Guppyfriend O+

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep

[ Bericht 4% gewijzigd door Jero_nimo op 21-05-2013 13:16:23 ]
pi_126785390
Laatste post;
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:31 schreef Jero_nimo het volgende:
Vanavond ook nog weer lekker gelopen. Hier is het trouwens de hele dag droog geweest, al lagen er nog wel wat plassen in het bos. Maar eens een keer de auto meegenomen om iets verder een rondje te doen. Parkeerplaatsje gevonden met begin van een paar routes en daar een route uitgezocht van 15.5 wat later 14 bleek te zijn.
Maar weer eens op blote voeten weggegaan, kijken hoelang het goed ging. Maar door redelijk ruw terrein heb ik het maar 2km volgehouden, toen toch de FiveFingers maar weer aangedaan.
Lekker met de vieze voeten in die dingen, ging makkelijker dan ik dacht.. :P Toen maar weer verder gehobbeld. Het was wel een erg mooi bos, heel veel groen, bomen waren groen, bosbesplanten waren allemaal groen en het was zó lekker rustig! Over de hele weg alleen 2 mountainbikers tegengekomen. Zelfs nog een stukje heide meegepakt met wat stuifzand en miniheuveltjes. Daarna weer het bos in, langs een beekje en nog wat kleine single-tracks. Heb echt weer genoten vanavond! :)
Endomondootje er ook maar bij:
http://www.endomondo.com/workouts/192485642/2368823
pi_126785679
MD, genoeg rust trouwens, kom op, je moet aan de slag voor de Ekiden! :D
Kiddin' offcourse, held _O_
  maandag 20 mei 2013 @ 21:42:40 #4
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126786044
SPOILER: 16+
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 20 mei 2013 @ 21:45:18 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126786243
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:42 schreef slacker_nl het volgende:
:D
pi_126786794
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:42 schreef slacker_nl het volgende:
:D Lekker extra bezweet op elkaar kruipen :@

Met stip op 1 trouwens, nu alleen die van MD nog erbij:
pi_126787073
In mijn tapering fase... de spanning begint lichtelijk te stijgen. Al moet ik nog 2 weken wachten.
Zeer benieuwd hoe het gaat tijdens mijn 2de HM
pi_126787693
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:57 schreef linebear het volgende:
In mijn tapering fase .. de spanning begint lichtelijk te stijgen. Al moet ik nog 2 weken wachten.
Zeer benieuwd hoe het gaat tijdens mijn 2de HM
Wat is dat?
  maandag 20 mei 2013 @ 22:07:14 #9
92409 Twinky
Little star.
pi_126787761
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:06 schreef Nirak het volgende:

[..]

Wat is dat?
iets met spaghetti. Ik weet alleen niet waarom het tape heet :P ;)
pi_126787914
quote:

[..]

Wat is dat?
afbouwfase. Dus 1-2 weken voor dat je een grote wedstrijd hebt, ga je rustiger aan doen. Geen lange afstanden meer lopen. Max 8 km ook iets langzamer...
pi_126787917
quote:

[..]

Wat is dat?
Het afbouwen van je training. Hier wat meer over te lezen.
Ook goed voor het opbouwen van supercompensatie:

[ Bericht 19% gewijzigd door Jero_nimo op 20-05-2013 22:15:01 ]
pi_126788477
Weer wat geleerd :)
Dus ik moet nu even rustig aan gaan doen voor mijn eerste keer 3 km achter elkaar zaterdag a.s. ? ;)

* Nirak vind mensen die lange afstanden lopen zo'n bikkels
pi_126788739
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:18 schreef Nirak het volgende:
Dus ik moet nu even rustig aan gaan doen voor mijn eerste keer 3 km achter elkaar zaterdag a.s. ? ;)

Ach, over een tijdje loop jij gewoon met die bikkels mee ;)! Komt allemaal vanzelf wel.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:26:16 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126788964
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ach, over een tijdje loop jij gewoon met die bikkels mee ;)! Komt allemaal vanzelf wel.
Zo is dat. Iedereen kan het, als je maar wil. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_126789041
Uhuh, als je me 2 jaar terug had verteld dat ik ooit comfortabel 5km zou kunnen lopen had ik je waarschijnlijk heel hard uitgelachen. Als je me had verteld dat ik ooit zou gaan trainen voor een HM en plannen zou maken voor een M had ik je denk ik hoogstpersoonlijk ingecheckt bij een psychiatrische inrichting :P

Dus jij kunt ook bij de bikkels horen! ik vergeet vaak het punt dat ik wil maken ook echt expliciet te vernoemen, omdat ik het idee heb dat dat wel duidelijk is. Maar dat is het dus lang niet altijd :')
pi_126789077
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Goed werk heeft tijd nodig :)

Als de 3 km een succes is dan start ik volgende week dinsdag bij de beginners+ Een groep die naar de 6 km toe traint :)

Ik zou het dan tof vinden als ik weer 3x per week kan trainen zonder mezelf te overbelasten (dromen mag :))
  maandag 20 mei 2013 @ 22:32:05 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126789329
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:27 schreef Nirak het volgende:

[..]

Goed werk heeft tijd nodig :)

Als de 3 km een succes is dan start ik volgende week dinsdag bij de beginners+ Een groep die naar de 6 km toe traint :)

Ik zou het dan tof vinden als ik weer 3x per week kan trainen zonder mezelf te overbelasten (dromen mag :))
En die droom ga je zeker waar maken. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_126789485
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:27 schreef hatsaflats het volgende:
Uhuh, als je me 2 jaar terug had verteld dat ik ooit comfortabel 5km zou kunnen lopen had ik je waarschijnlijk heel hard uitgelachen. Als je me had verteld dat ik ooit zou gaan trainen voor een HM en plannen zou maken voor een M had ik je denk ik hoogstpersoonlijk ingecheckt bij een psychiatrische inrichting :P

Dus jij kunt ook bij de bikkels horen! ik vergeet vaak het punt dat ik wil maken ook echt expliciet te vernoemen, omdat ik het idee heb dat dat wel duidelijk is. Maar dat is het dus lang niet altijd :')
Iets meer dan een jaar geleden begonnen met lopen. Daarvoor ook nooit gedacht dat ik het uberhaupt kon en zou je voor geestelijk gek verklaren. Maar nu verslaafd en wil niet afkicken ;)

Nu naar bed, want deze runner heeft rust nodig. Rusten is ook trainen LOL
pi_126789640
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:27 schreef hatsaflats het volgende:

Whaha, ik vatte hem hoor, je punt :)

Jullie zijn goede motivators allen O+
  maandag 20 mei 2013 @ 22:38:17 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126789723
Slaap lekker bikkels!
SPOILER
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_126789934
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:38 schreef slacker_nl het volgende:
Slaap lekker bikkels!
SPOILER
Definieer bal eens? ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 22:43:02 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126790016
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:38 schreef slacker_nl het volgende:
Slaap lekker bikkels!
SPOILER
adiosti
  maandag 20 mei 2013 @ 22:44:32 #23
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126790096
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:41 schreef Nirak het volgende:

[..]

Definieer bal eens? ;)
Ik heb aaaaltijd 2 pennen bij me, een gewone balpen en eem bijbalpen. ~Herman Finkers
pi_126790401
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:41 schreef Nirak het volgende:

[..]

Definieer bal eens? ;)
SPOILER
pi_126790676
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:49 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Flauwe modus uit..

Slaap lekker allemaal :W
pi_126790703
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:44 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik heb aaaaltijd 2 pennen bij me, een gewone balpen en eem bijbalpen. ~Herman Finkers
:') Die Herman toch :D
pi_126790928
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:55 schreef Nirak het volgende:

[..]

SPOILER
Flauwe modus uit..

Slaap lekker allemaal :W
SPOILER
  FOK!fotograaf maandag 20 mei 2013 @ 23:40:38 #28
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_126793234
Ik zat net een saai Nederlands review filmpje te kijken over de Forerunner 610.

Maar die medailles op de achtergrond :9 O+

Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_126795926
Zo, dat was een rondje .gpx klussen voor gevorderden 8-) stukje aan het EIND van een run vastplakken aan het begin :') Nu morgen doen alsof ik dat gelopen heb 8-) :P
Ja doei.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 01:12:06 #30
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_126796407
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:40 schreef Mascleta het volgende:
Ik zat net een saai Nederlands review filmpje te kijken over de Forerunner 610.

Maar die medailles op de achtergrond :9 O+

Running Ronald ^O^
een meer dan verdienstelijke loper...hikt net tegen de 3 uur aan op de marathon
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_126797759
3x5 minuten, je bent m'n bitch. Ik lach echt de ballen uit m'n broek als ik met dat logge lijf van mij tot aan de 5KM kom.
pi_126798227
Dan zou ik eerst eens die ballen uit je broek halen, dat loopt een stuk makkelijker. 8-)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:04:15 #33
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126798256
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dan zou ik eerst eens die ballen uit je broek halen, dat loopt een stuk makkelijker. 8-)
Jij bent een bikkel zo te zien..
pi_126798427
Kunnen MD en YUR vandaag nog een beetje lopen of blijven ze gewoon de hele dag in bed liggen? :D Ik zou het wel weten denk ik..
pi_126798453
Zeker met dit weer beginnen ze beter een mini winterslaap.
Bed vol met bladeren gooien en :z :Z
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 08:25:54 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_126798501
Wij gaan bijna op vakantie. Eerst waren we nog een beetje zo van "moeten we wel in juni op vakantie gaan, want dan is het vast mooi weer in NL". Maar mooie aanbieding, dus uiteindelijk toch maar gedaan. Gen spijt van, want het is gewoon grijs grauw shitweer hier :')

Wel lekker om te lopen, dat wel. Maar verder :r
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126798578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij gaan bijna op vakantie. Eerst waren we nog een beetje zo van "moeten we wel in juni op vakantie gaan, want dan is het vast mooi weer in NL". Maar mooie aanbieding, dus uiteindelijk toch maar gedaan. Gen spijt van, want het is gewoon grijs grauw shitweer hier :')

Waar ga je heen? Lekker warm land? Wel je schoenen meenemen he!
Ik heb volgende week een weekje vrij, hopen dat het dan al iets beter is. Anders heb ik er zo weinig aan idd, kan dan wel rustig 'taperen' voor de stuwwaltrail volgende week zaterdag :).
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:37:25 #38
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_126798620
Het weer motiveert niet bepaald om naar buiten te gaan. Gisteren was echt niet normaal, wat een hoosbuien. Nou wilde ik sowieso twee dagen rust ivm spierpijn na de eerste keer 5 kilometer, maar ik word echt zo gedeprimeerd van dit weer. Eind mei en het lijkt wel februari. :-(
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_126798640
Hier is het nog droog O+ vanavond trail O+ zin in!
Ja doei.
pi_126798688
quote:

Waar ga je heen?

Het is hier wel een zootje troosteloos rotweer idd, maar wel prima loopweer. Dat vind ik stiekem eigenlijk belangrijker, omdat ik overdag toch aan m'n studie moet.

Nu eerst even een presentatie voor morgen in elkaar knallen en dan naar de stad voor nieuwe schoenen O+ Beetje jammer alleen dat ze hoogstwaarschijnlijk besteld moeten worden en ik ze pas dit weekend kan proberen.
pi_126798785
quote:

Fijne vakantie!!!! Waar ga je heen?

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:18 schreef Nirak het volgende:

Mee eens! ;)

Hier geen last meer van mijn knieën! *O* Toch vandaag maar even een rustdagje. Hoewel dat erg sneu klinkt als je pas bij 'les' 9 van Evy bent.. :@
pi_126798801
Fijn zo'n lang weekend, stampvolle treinen op dinsdag ochtend, een heerlijk begin van de dag. Kan niet tegen staan in de trein, maar moest dus wel. Hopelijk ben ik over een paar uurtjes wat bijgekomen, want ik mag vanmiddag weer lopen. Nu eerst maar aan de studie.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_126799036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:48 schreef Muis84 het volgende:
Hier geen last meer van mijn knieën! *O* Toch vandaag maar even een rustdagje. Hoewel dat erg sneu klinkt als je pas bij 'les' 9 van Evy bent.. :@
Niks sneu, gewoon je lichaam dat moet wennen aan de belasting :Y
Het schema is niet voor niets zo opgesteld. Komt vanzelf goed
pi_126799163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:06 schreef Arquero het volgende:

[..]

Niks sneu, gewoon je lichaam dat moet wennen aan de belasting :Y
Het schema is niet voor niets zo opgesteld. Komt vanzelf goed
Heb je ook weer gelijk in, maar toch. Vergeleken met verreweg de meeste mensen hier... ;) :@
  dinsdag 21 mei 2013 @ 09:14:07 #45
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126799181
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:13 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Heb je ook weer gelijk in, maar toch. Vergeleken met verreweg de meeste mensen hier... ;) :@
Je vergeet dat de meeste hier precies hetzelfde schema hebben gevolgd..
  dinsdag 21 mei 2013 @ 09:15:09 #46
112150 Trebweb
Started running again
pi_126799205
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:13 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Ik doe nu mijn derde poging Evy en ga morgen voor het eerst les 5 lopen ;-) Vorige keren was het gewoon echt geen succes door de belasting i.v.m. overgewicht. Nu dat een stuk minder is heb ik er zelfs zelf vertrouwen in dat ik het ga halen tot het einde :)
pi_126799345
Financieel aantrekkelijk change of plans here.

Zou eind september waarschijnlijk al de HM op de Causeway Coast gaan doen, maar dat kost stiekem best veel geld. En ja, mag best wat te vieren hebben als m'n scriptie is ingeleverd, maar het hoeft niet uit de klauwen te lopen. Dus nu postte er iemand een HM hier in de Peaks, ook trail, op 6 oktober, da's een week na de Causeway Coast. Deelname 20 pond en maar een paar liter benzine om er te komen. 8-) Waarschijnlijk niet zo zwaar, maar wel een goede oefening en ook gewoon prachtig O+
Ja doei.
pi_126799664
quote:
CONGRATULATIONS - YOUR ENTRY HAS BEEN ACCEPTED FOR:

EVENT DETAILS:
Tissington Trail Half Marathon
6/10/2013
10:00am
The Tissington Trail
Parsley Hay
Ashbourne
Er zijn 350 plaatsen en er gaan 45+ BaHa's *O* feestje!
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 mei 2013 @ 09:41:54 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126799751
Hoe is het met de Roparunners de day after?
pi_126799856
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zijn 350 plaatsen en er gaan 45+ BaHa's *O* feestje!
Klinkt goed! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je vergeet dat de meeste hier precies hetzelfde schema hebben gevolgd..
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:15 schreef Trebweb het volgende:

[..]

Ik doe nu mijn derde poging Evy en ga morgen voor het eerst les 5 lopen ;-) Vorige keren was het gewoon echt geen succes door de belasting i.v.m. overgewicht. Nu dat een stuk minder is heb ik er zelfs zelf vertrouwen in dat ik het ga halen tot het einde :)
Ook weer waar, maar het voelt af en toe gewoon een beetje 'ondergeschikt'. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')