abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 29 augustus 2013 @ 23:12:27 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_130617775
Voorzitter Doekle Terpstra van de schaatsbond KNSB heeft donderdag furieus gereageerd op de kritiek die Sven Kramer op hem uitte. 's Werelds beste schaatser eiste het aftreden van de preses. 'Dit is een kampioen onwaardig', reageerde Terpstra op zijn beurt. 'Het gaat alle perken te buiten.'

Een dag eerder kreeg Terpstra, onder vuur wegens de procedure rond de aanwijzing van de Topsport Trainingsaccommodatie, in Utrecht unaniem steun van de ledenraad. Kramer heeft daarin zitting, maar ontbrak. Terpstra: 'Namens de atletencommissie werd hij door een oud-schaatser vervangen. Die heeft ingestemd met de procedure en het vertrouwen in mij als voorzitter uitgesproken. Kramer, en ook Mark Tuitert, stonden voortdurend in sms-contact met hun vertegenwoordigers.'

Terpstra benadrukt dat hij altijd bereid is om een gesprek aan te gaan: 'Ik nodig Sven bij deze uit.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:02:37 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130630244
En :W Doekle
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:09:55 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130630481
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:08 schreef tong80 het volgende:
Schaatsen in Almere :D

Denk eens na mensen :D

Klinkt zo gek als voetbal in Qatar. Oh wacht ...
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:12:21 #214
862 Arcee
Look closer
pi_130630557
quote:
Doekle Terpstra stapt op als voorzitter KNSB

Doekle Terpstra stapt op als voorzitter van de KNSB. De 57-jarige bestuurder heeft vrijdag middels een brief de ledenraad van de nationale schaatsbond gevraagd hem te ontheffen van zijn taken als preses. Terpstra vindt dat hij niet kan aanblijven door de geuite kritiek van met name Sven Kramer op zijn functioneren als voorzitter.

Woensdag sprak de ledenraad nog het unanieme vertrouwen uit in Terpstra, die in opspraak was geraakt over de nieuw te bouwen schaatshal voor de topsporters. Kramer reageerde daar donderdag vol onbegrip op en betichtte Terpstra van incompetentie.

'Op 29 augustus jongstleden heeft de belangrijkste vertegenwoordiger van het Nederlandse schaatsen van dit moment, Sven Kramer, zich helder over mij uitgesproken', zo schrijft Terpstra.

'Ik als voorzitter, eindverantwoordelijk voor het functioneren van het algemeen bestuur, ben 'incompetent', 'doe niets' en 'het is onbegrijpelijk dat ik door de ledenraad tijdens het gesprek van 28 augustus niet naar huis ben gestuurd'.

Terpstra beschouwde die aanval van de schaatsvedette als 'onbegrijpelijk'. De Fries schrijft dat hij nog nooit een telefoontje of iets dergelijks heeft ontvangen van Kramer waarin de schaatser zijn ongenoegen uitte. Toch waren de uitlatingen van de regerend olympisch kampioen op de 5000 meter genoeg reden voor Terpstra om op te stappen.

Bron: Volkskrant

[ Bericht 35% gewijzigd door Arcee op 30-08-2013 12:31:52 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:13:36 #215
862 Arcee
Look closer
pi_130630599
Dat van die unanieme steun kunnen we dus wel met een korreltje zout nemen. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:16:26 #216
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130631646
Die man vindt vast wel weer een leuk baantje :W
pi_130632150
Haha Sven
know'm sayin?
word? word.
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 augustus 2013 @ 04:55:42 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_130664573
Van onze Telesportredactie - KNSB-voorzitter Doekle Terpstra was donderdag zo boos over de kritiek van Sven Kramer op zijn beleid dat hij gedreigd heeft hem kapot te maken als de olympisch kampioen niet snel zijn excuses zou aanbieden. Hij heeft dat geschreven in smsjes die hij stuurde aan mensen uit de directe omgeving van Kramer.

De TVM-schaatser noemde Terpstra woensdag een slechte bestuurder. Hij zei dat onder andere naar aanleiding van de teruggave door de KNSB van een mogelijk onrendabele World Cup in november aan de ISU. ,,Dat was een cruciale fout”, vond Kramer, die aangaf dat Terpstra en zijn bestuur in zijn ogen moesten opstappen. Terpstra bood vrijdag in een brief aan de ledenraad van de KNSB zijn ontslag aan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:13:01 #220
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130666776
De website schaatsen.nl brengt het toch een stukje genuanceerder dan de vrienden van de Telegraaf:

quote:
Terpstra reageerde verbaasd. "Dit gaat alle perken te buiten en is een gedrag dat niet bij een kampioen past", aldus de voorzitter.

Namens de atletencommissie waren twee ex-schaatsers aanwezig tijdens de Ledenraad. Terpstra: "Beiden hebben als vervangers van Kramer en Mark Tuitert, die lid zijn van de Ledenraad, ingestemd met de voortgang van de procedure rondom de aanwijzing van de Topsport Trainingsaccommodatie voor de schaats- en skatesport en het vertrouwen in mij als voorzitter uitgesproken."

"Kramer en Tuitert stonden tijdens de vergadering voortdurend in sms-contact met hun vertegenwoordigers, die namens hen hun oordeel hebben gegeven. En dan krijg je een halve dag later zo’n reactie van Kramer."

Terpstra wil graag in gesprek gaan met Kramer. "Ik nodig Sven bij deze uit contact met mij op te nemen om op korte termijn een afspraak te maken."

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:27:43 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_130667092
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
De website schaatsen.nl brengt het toch een stukje genuanceerder dan de vrienden van de Telegraaf:

[..]

Jos Staatsen voor het WK-90. Toen ie Beenhakker aanstelde omdat Cruijff z'n telefoontje niet beantwoorde.

pi_130669773
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lijkt me dichter bij de waarheid liggen dan dat "kapot maken" van de Televaag. Dat past niet bij Terpstra.

Overigens snap ik die kritiek van Kramer op het teruggeven van de World Cup niet zo. Lijkt me logisch dat als je verwacht er flink verlies op te gaan maken dat je het niet gaat organiseren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:27:43 #223
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130669996
Daar gaat het ook om communicatie. Plots kwam het bericht we geven het terug. Er was daarover geen overleg gepleegd met de schaatsteams, NOC*NSF of andere partijen of er een andere oplossing was. Bijvoorbeeld een extra bijdrage van de teams, sponsors of wat dan ook.

Nu zijn de teams alsnog de lul qua kosten omdat ze naar Astana moeten vliegen, hotel etc etc. Daarbij wordt het verlies van de WC ook goed gemaakt met de kampioenschapstoernooien.
pi_130671707
Wat een soap zeg :')
  Redactie Sport zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:09:56 #225
109131 crew  sportfreak
pi_130672326
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Lijkt me dichter bij de waarheid liggen dan dat "kapot maken" van de Televaag. Dat past niet bij Terpstra.

Overigens snap ik die kritiek van Kramer op het teruggeven van de World Cup niet zo. Lijkt me logisch dat als je verwacht er flink verlies op te gaan maken dat je het niet gaat organiseren.
In het AD stond dat Terpstra dreigde Kramer aan de schandpaal te nagelen en wou zelfs de hoogste baas van TVM, Arjan Bos, dwingen een verzoeningsgesprek te regelen tussen hem en Kramer. Bij TVM hielden ze echter hun poot stijf, en daarnaast had Kramer de steun van alle andere schaatsers en merkenteams, die zich ook al jaren ergeren aan de KNSB.
pi_130672382
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:09 schreef sportfreak het volgende:

[..]

In het AD stond dat Terpstra dreigde Kramer aan de schandpaal te nagelen en wou zelfs de hoogste baas van TVM, Arjan Bos, dwingen een verzoeningsgesprek te regelen tussen hem en Kramer. Bij TVM hielden ze echter hun poot stijf, en daarnaast had Kramer de steun van alle andere schaatsers en merkenteams, die zich ook al jaren ergeren aan de KNSB.
Dat hij niet van de schommel gevallen was maar een schorsing uitzat? :D :D :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 september 2013 @ 12:36:25 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131055744
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 maart 2014 @ 10:22:58 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138355447
pi_138361896
Was te verwachten :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138371584
Verrassend...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 31 maart 2014 @ 19:58:10 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138373944
Hoe was de financiering bij Zoetermeer geregeld want die waren toch tweede geworden?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 2 april 2014 @ 19:46:30 #232
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_138446258
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:58 schreef rubbereend het volgende:
Hoe was de financiering bij Zoetermeer geregeld want die waren toch tweede geworden?
Ik weet niet of ze tweede waren, maar daar lag blijkbaar wel een concreet plan voor de financiering.

Ondertussen: KNSB: meer tijd nodig voor Icedôme

En wat ik ervan begrijp is dat de ze bij Thialf deze week beginnen met de verherverbouwing van het stadion (kosten 80 miljoen). In 2016 moet het klaar zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 19:48:59 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138446398
Thialf begint na de zomervakantie met de verbouw. Door het gedoe rond de procedures is er wat uitstel gekomen, maar voor het schaatsseizoen 2016/2017 is alles gereed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 19:54:58 #234
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_138446693
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Thialf begint na de zomervakantie met de verbouw. Door het gedoe rond de procedures is er wat uitstel gekomen, maar voor het schaatsseizoen 2016/2017 is alles gereed.
Sommige berichten over Icedome wekten de indruk dat ze al bezig waren, maar dat is dan nog even niet zo. Maar de financiering is wel (allang) rond dus in 2016 ligt er hoe dan ook een IJsstadion van internationale allure in Nederland. ^O^
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:14:48 #235
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_140708703
RobSchoof twitterde op woensdag 04-06-2014 om 16:05:21 Heftig: #KNSB en #NOCNSF beëindigen de gunning van het nieuwe ijsstadion #Icedome in Almere. En we beginnen weer opnieuw. #Thialf #schaatsen reageer retweet
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-almere-van-de-baan/
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:27:08 #236
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_140709170
Streep door Icedôme

ALMERE -
De bouw van de omstreden schaatstempel Icedôme in Almere gaat definitief niet door. Dat heeft schaatsbond KNSB bekendgemaakt. Het consortium achter de baan heeft niet de benodigde middelen bij elkaar gekregen om het sportcomplex te kunnen bouwen.

Vorig jaar wezen KNSB en sportkoepel NOC*NSF het nog te bouwen Icedôme in Almere aan als de nieuwe topsportlocatie voor de schaatssport, ten koste van Thialf in Heerenveen. Het Consortium Icedome Almere moest nog wel zorgen voor een goede onderbouwing van het ruim 180 miljoen euro kostende project en had daar 6 maanden, tot 1 april, de tijd voor gekregen. Al enkele maanden wordt door meerdere betrokkenen betwijfeld of de bouw in Almere financieel wel haalbaar is.
Het is nog niet duidelijk of de zogenoemde gunning voor de bouw van een topsport- en trainingscentrum nu naar een andere initiatiefnemer gaat.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_door_Icedome__.html
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 juni 2014 @ 16:35:55 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140709468
*gniffel*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 juni 2014 @ 16:37:48 #238
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140709521
quote:
Belangrijke Informatie.
Consortium Icedôme Almere heeft kennis genomen van het besluit van KNSB en NOC*NSF om de samenwerking met het Consortium Icedôme Almere te beëindigen.
Het consortium betreurt het dat niet binnen de met KNSB en NOC/NSF overeengekomen termijn voldoende zekerheden konden worden verstrekt ten aanzien van de financiering en exploitatie.
Het Consortium zal, op basis van het in elkaar gestelde vertrouwen en het reeds bereikte resultaat, in nauw overleg met de samenwerkingspartners, zich beraden over het vervolgtraject van de plannen voor een ‘state of the art’ multifunctioneel ijscomplex in Almere.
Partners blijven onverminderd positief over Icedôme Almere. Iedereen heeft begrip voor het feit dat voor kwaliteit en soliditeit meer tijd nodig is. Partners willen betrokken blijven om de beste ijssport- en evenementenaccommodatie op de beste locatie te realiseren.
https://www.facebook.com/(...)9&id=314285842009212
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juni 2014 @ 16:39:05 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140709554
quote:
Dat is om het luchtkasteel nog wat levend te houden, maar meer ook niet. #nachtkaars
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juni 2014 @ 17:56:20 #240
862 Arcee
Look closer
pi_140712171
quote:
IJsbaan Icedôme Almere gaat niet door

De schaatsbaan Icedôme in Almere wordt toch niet de nieuwe schaatstempel van Nederland. Het consortium achter de baan heeft niet de benodigde middelen bij elkaar gekregen 'om de afgesproken zekerheden te kunnen leveren', zo liet sportbond KNSB vanmiddag weten. Volgens het consortium bestaan er onzekerheden over zowel financiering als exploitatie, zo schrijft het op Facebook.

Daarom hebben sportkoepels KNSB en NOC*NSF de samenwerking met de Icedôme beëindigd. Zowel de twee bonden als de Icedôme zelf betreuren dat het zo is gelopen, staat in een verklaring.

In Almere zou een nieuw topsport- en trainingscentrum voor het langebaanschaatsen, shorttrack, inline-skaten en kunstrijden komen. Of het gebouw er alsnog komt is onzeker. Volgens KNSB-directeur Paul Sanders 'ligt alles weer open'.

'Wij zullen ons de komende tijd beraden over de ontstane situatie en hoe verder. Want voor onze topsporters is het van wezenlijk belang om in Nederland over een perfecte Topsport Trainingsaccommodatie te beschikken', liet hij verder weten.

Volgens een woordvoerder van de KNSB zal er zeker contact worden opgenomen met Thialf en het Zoetermeerse TranSportium, dat samen met de Icedôme streed om de gunning. Het is echter ook mogelijk dat de locatie waar internationale schaatswedstrijden worden gereden een andere zal zijn, dan waar het nog aan te wijzen trainingscentrum komt. Dat zou ook op een locatie kunnen zijn die vooralsnog niet meedong.

BAM en Van Vlijmen zouden samen het complex in Almere realiseren. 'Het consortium gaat zich beraden op een vervolgtraject', aldus een woordvoerder van BAM. 'De partners blijven onverminderd positief over Icedôme Almere. Iedereen heeft begrip voor het feit dat voor kwaliteit en soliditeit meer tijd nodig is. De partners willen betrokken blijven om de beste ijssport- en evenementenaccommodatie op de beste locatie te realiseren', aldus het consortium op Facebook.

Bron: Volkskrant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')