Klinkt zo gek als voetbal in Qatar. Oh wacht ...quote:
quote:Doekle Terpstra stapt op als voorzitter KNSB
Doekle Terpstra stapt op als voorzitter van de KNSB. De 57-jarige bestuurder heeft vrijdag middels een brief de ledenraad van de nationale schaatsbond gevraagd hem te ontheffen van zijn taken als preses. Terpstra vindt dat hij niet kan aanblijven door de geuite kritiek van met name Sven Kramer op zijn functioneren als voorzitter.
Woensdag sprak de ledenraad nog het unanieme vertrouwen uit in Terpstra, die in opspraak was geraakt over de nieuw te bouwen schaatshal voor de topsporters. Kramer reageerde daar donderdag vol onbegrip op en betichtte Terpstra van incompetentie.
'Op 29 augustus jongstleden heeft de belangrijkste vertegenwoordiger van het Nederlandse schaatsen van dit moment, Sven Kramer, zich helder over mij uitgesproken', zo schrijft Terpstra.
'Ik als voorzitter, eindverantwoordelijk voor het functioneren van het algemeen bestuur, ben 'incompetent', 'doe niets' en 'het is onbegrijpelijk dat ik door de ledenraad tijdens het gesprek van 28 augustus niet naar huis ben gestuurd'.
Terpstra beschouwde die aanval van de schaatsvedette als 'onbegrijpelijk'. De Fries schrijft dat hij nog nooit een telefoontje of iets dergelijks heeft ontvangen van Kramer waarin de schaatser zijn ongenoegen uitte. Toch waren de uitlatingen van de regerend olympisch kampioen op de 5000 meter genoeg reden voor Terpstra om op te stappen.
Bron: Volkskrant
quote:Terpstra reageerde verbaasd. "Dit gaat alle perken te buiten en is een gedrag dat niet bij een kampioen past", aldus de voorzitter.
Namens de atletencommissie waren twee ex-schaatsers aanwezig tijdens de Ledenraad. Terpstra: "Beiden hebben als vervangers van Kramer en Mark Tuitert, die lid zijn van de Ledenraad, ingestemd met de voortgang van de procedure rondom de aanwijzing van de Topsport Trainingsaccommodatie voor de schaats- en skatesport en het vertrouwen in mij als voorzitter uitgesproken."
"Kramer en Tuitert stonden tijdens de vergadering voortdurend in sms-contact met hun vertegenwoordigers, die namens hen hun oordeel hebben gegeven. En dan krijg je een halve dag later zo’n reactie van Kramer."
Terpstra wil graag in gesprek gaan met Kramer. "Ik nodig Sven bij deze uit contact met mij op te nemen om op korte termijn een afspraak te maken."
Jos Staatsen voor het WK-90. Toen ie Beenhakker aanstelde omdat Cruijff z'n telefoontje niet beantwoorde.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
De website schaatsen.nl brengt het toch een stukje genuanceerder dan de vrienden van de Telegraaf:
[..]
Lijkt me dichter bij de waarheid liggen dan dat "kapot maken" van de Televaag. Dat past niet bij Terpstra.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
De website schaatsen.nl brengt het toch een stukje genuanceerder dan de vrienden van de Telegraaf:
[..]
In het AD stond dat Terpstra dreigde Kramer aan de schandpaal te nagelen en wou zelfs de hoogste baas van TVM, Arjan Bos, dwingen een verzoeningsgesprek te regelen tussen hem en Kramer. Bij TVM hielden ze echter hun poot stijf, en daarnaast had Kramer de steun van alle andere schaatsers en merkenteams, die zich ook al jaren ergeren aan de KNSB.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lijkt me dichter bij de waarheid liggen dan dat "kapot maken" van de Televaag. Dat past niet bij Terpstra.
Overigens snap ik die kritiek van Kramer op het teruggeven van de World Cup niet zo. Lijkt me logisch dat als je verwacht er flink verlies op te gaan maken dat je het niet gaat organiseren.
Dat hij niet van de schommel gevallen was maar een schorsing uitzat?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:09 schreef sportfreak het volgende:
[..]
In het AD stond dat Terpstra dreigde Kramer aan de schandpaal te nagelen en wou zelfs de hoogste baas van TVM, Arjan Bos, dwingen een verzoeningsgesprek te regelen tussen hem en Kramer. Bij TVM hielden ze echter hun poot stijf, en daarnaast had Kramer de steun van alle andere schaatsers en merkenteams, die zich ook al jaren ergeren aan de KNSB.
Ik weet niet of ze tweede waren, maar daar lag blijkbaar wel een concreet plan voor de financiering.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:58 schreef rubbereend het volgende:
Hoe was de financiering bij Zoetermeer geregeld want die waren toch tweede geworden?
Sommige berichten over Icedome wekten de indruk dat ze al bezig waren, maar dat is dan nog even niet zo. Maar de financiering is wel (allang) rond dus in 2016 ligt er hoe dan ook een IJsstadion van internationale allure in Nederland.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Thialf begint na de zomervakantie met de verbouw. Door het gedoe rond de procedures is er wat uitstel gekomen, maar voor het schaatsseizoen 2016/2017 is alles gereed.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-almere-van-de-baan/twitter:RobSchoof twitterde op woensdag 04-06-2014 om 16:05:21Heftig: #KNSB en #NOCNSF beëindigen de gunning van het nieuwe ijsstadion #Icedome in Almere. En we beginnen weer opnieuw. #Thialf #schaatsen reageer retweet
https://www.facebook.com/(...)9&id=314285842009212quote:Belangrijke Informatie.
Consortium Icedôme Almere heeft kennis genomen van het besluit van KNSB en NOC*NSF om de samenwerking met het Consortium Icedôme Almere te beëindigen.
Het consortium betreurt het dat niet binnen de met KNSB en NOC/NSF overeengekomen termijn voldoende zekerheden konden worden verstrekt ten aanzien van de financiering en exploitatie.
Het Consortium zal, op basis van het in elkaar gestelde vertrouwen en het reeds bereikte resultaat, in nauw overleg met de samenwerkingspartners, zich beraden over het vervolgtraject van de plannen voor een ‘state of the art’ multifunctioneel ijscomplex in Almere.
Partners blijven onverminderd positief over Icedôme Almere. Iedereen heeft begrip voor het feit dat voor kwaliteit en soliditeit meer tijd nodig is. Partners willen betrokken blijven om de beste ijssport- en evenementenaccommodatie op de beste locatie te realiseren.
Dat is om het luchtkasteel nog wat levend te houden, maar meer ook niet. #nachtkaarsquote:Op woensdag 4 juni 2014 16:37 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)9&id=314285842009212
quote:IJsbaan Icedôme Almere gaat niet door
De schaatsbaan Icedôme in Almere wordt toch niet de nieuwe schaatstempel van Nederland. Het consortium achter de baan heeft niet de benodigde middelen bij elkaar gekregen 'om de afgesproken zekerheden te kunnen leveren', zo liet sportbond KNSB vanmiddag weten. Volgens het consortium bestaan er onzekerheden over zowel financiering als exploitatie, zo schrijft het op Facebook.
Daarom hebben sportkoepels KNSB en NOC*NSF de samenwerking met de Icedôme beëindigd. Zowel de twee bonden als de Icedôme zelf betreuren dat het zo is gelopen, staat in een verklaring.
In Almere zou een nieuw topsport- en trainingscentrum voor het langebaanschaatsen, shorttrack, inline-skaten en kunstrijden komen. Of het gebouw er alsnog komt is onzeker. Volgens KNSB-directeur Paul Sanders 'ligt alles weer open'.
'Wij zullen ons de komende tijd beraden over de ontstane situatie en hoe verder. Want voor onze topsporters is het van wezenlijk belang om in Nederland over een perfecte Topsport Trainingsaccommodatie te beschikken', liet hij verder weten.
Volgens een woordvoerder van de KNSB zal er zeker contact worden opgenomen met Thialf en het Zoetermeerse TranSportium, dat samen met de Icedôme streed om de gunning. Het is echter ook mogelijk dat de locatie waar internationale schaatswedstrijden worden gereden een andere zal zijn, dan waar het nog aan te wijzen trainingscentrum komt. Dat zou ook op een locatie kunnen zijn die vooralsnog niet meedong.
BAM en Van Vlijmen zouden samen het complex in Almere realiseren. 'Het consortium gaat zich beraden op een vervolgtraject', aldus een woordvoerder van BAM. 'De partners blijven onverminderd positief over Icedôme Almere. Iedereen heeft begrip voor het feit dat voor kwaliteit en soliditeit meer tijd nodig is. De partners willen betrokken blijven om de beste ijssport- en evenementenaccommodatie op de beste locatie te realiseren', aldus het consortium op Facebook.
Bron: Volkskrant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |