Naar het schijnt wilde hij best het CDA leiden, maar wilde niet meedoen aan interne verkiezingenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]was hij bezig met een terug keer in de politiek ofzo dat hij populair moest blijven?
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Naar het schijnt wilde hij best het CDA leiden, maar wilde niet meedoen aan interne verkiezingen
Klinkt zo gek als voetbal in Qatar. Oh wacht ...quote:
quote:Doekle Terpstra stapt op als voorzitter KNSB
Doekle Terpstra stapt op als voorzitter van de KNSB. De 57-jarige bestuurder heeft vrijdag middels een brief de ledenraad van de nationale schaatsbond gevraagd hem te ontheffen van zijn taken als preses. Terpstra vindt dat hij niet kan aanblijven door de geuite kritiek van met name Sven Kramer op zijn functioneren als voorzitter.
Woensdag sprak de ledenraad nog het unanieme vertrouwen uit in Terpstra, die in opspraak was geraakt over de nieuw te bouwen schaatshal voor de topsporters. Kramer reageerde daar donderdag vol onbegrip op en betichtte Terpstra van incompetentie.
'Op 29 augustus jongstleden heeft de belangrijkste vertegenwoordiger van het Nederlandse schaatsen van dit moment, Sven Kramer, zich helder over mij uitgesproken', zo schrijft Terpstra.
'Ik als voorzitter, eindverantwoordelijk voor het functioneren van het algemeen bestuur, ben 'incompetent', 'doe niets' en 'het is onbegrijpelijk dat ik door de ledenraad tijdens het gesprek van 28 augustus niet naar huis ben gestuurd'.
Terpstra beschouwde die aanval van de schaatsvedette als 'onbegrijpelijk'. De Fries schrijft dat hij nog nooit een telefoontje of iets dergelijks heeft ontvangen van Kramer waarin de schaatser zijn ongenoegen uitte. Toch waren de uitlatingen van de regerend olympisch kampioen op de 5000 meter genoeg reden voor Terpstra om op te stappen.
Bron: Volkskrant
quote:Terpstra reageerde verbaasd. "Dit gaat alle perken te buiten en is een gedrag dat niet bij een kampioen past", aldus de voorzitter.
Namens de atletencommissie waren twee ex-schaatsers aanwezig tijdens de Ledenraad. Terpstra: "Beiden hebben als vervangers van Kramer en Mark Tuitert, die lid zijn van de Ledenraad, ingestemd met de voortgang van de procedure rondom de aanwijzing van de Topsport Trainingsaccommodatie voor de schaats- en skatesport en het vertrouwen in mij als voorzitter uitgesproken."
"Kramer en Tuitert stonden tijdens de vergadering voortdurend in sms-contact met hun vertegenwoordigers, die namens hen hun oordeel hebben gegeven. En dan krijg je een halve dag later zo’n reactie van Kramer."
Terpstra wil graag in gesprek gaan met Kramer. "Ik nodig Sven bij deze uit contact met mij op te nemen om op korte termijn een afspraak te maken."
Jos Staatsen voor het WK-90. Toen ie Beenhakker aanstelde omdat Cruijff z'n telefoontje niet beantwoorde.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
De website schaatsen.nl brengt het toch een stukje genuanceerder dan de vrienden van de Telegraaf:
[..]
Lijkt me dichter bij de waarheid liggen dan dat "kapot maken" van de Televaag. Dat past niet bij Terpstra.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
De website schaatsen.nl brengt het toch een stukje genuanceerder dan de vrienden van de Telegraaf:
[..]
In het AD stond dat Terpstra dreigde Kramer aan de schandpaal te nagelen en wou zelfs de hoogste baas van TVM, Arjan Bos, dwingen een verzoeningsgesprek te regelen tussen hem en Kramer. Bij TVM hielden ze echter hun poot stijf, en daarnaast had Kramer de steun van alle andere schaatsers en merkenteams, die zich ook al jaren ergeren aan de KNSB.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lijkt me dichter bij de waarheid liggen dan dat "kapot maken" van de Televaag. Dat past niet bij Terpstra.
Overigens snap ik die kritiek van Kramer op het teruggeven van de World Cup niet zo. Lijkt me logisch dat als je verwacht er flink verlies op te gaan maken dat je het niet gaat organiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |