Werden daar ook grote wedstrijden verreden dan? Ik ken alleen Thialf eigenlijk voor de echt grote wedstrijden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:38 schreef superniger het volgende:
Schaatsen moet weer terug naar Deventer
1973, En heel vroeger reden ze in Amsterdamquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Werden daar ook grote wedstrijden verreden dan? Ik ken alleen Thialf eigenlijk voor de echt grote wedstrijden.
Voordat de overdekte hal in Heerenveen werd gebouwd was er veel minder frequent een groot toernooi in Nederland. En de meeste daarvan werden niet in Heerenveen gehouden: SPT / Almere wint strijd om nieuwe schaatshal boven Thialf in Heerenveenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Werden daar ook grote wedstrijden verreden dan? Ik ken alleen Thialf eigenlijk voor de echt grote wedstrijden.
die dweilorkesten komen ook gewoon naar Almere. Net als al die bezoekers die nu gaan kijken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:20 schreef Oldie57 het volgende:
De arrogante Friezen zijn slechte verliezers. Ze hebben járenlang getalmd en anderen zijn op de trein gesprongen. Godzijdank is het over een paar jaar eindelijk mogelijk om naar topschaatsen te kijken zonder achterlijke dweilorkesten.
Verwacht ik niet. Zo'n mooie hal laat je niet verpesten door clowns met boerenkielen aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die dweilorkesten komen ook gewoon naar Almere. Net als al die bezoekers die nu gaan kijken.
KNSB had eigenlijk eerder al een toezegging gedaan aan Thialf, maar kwam toen met die aanbesteding en Thialf wilde niet arrogant zijn (en waren natuurlijk ook overtuigd van hun plan met solide financiële onderbouwing) dus deden ze mee.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:44 schreef DroogDok het volgende:
Dat er zoveel heisa is om waar doe wedstrijden worden gereden kan ik echt niet snappen. Blijkbaar was het aanbod van Almere het beste (op twee momenten) dus waarom zo zuur allemaal?
het dorp Heerenveen vind ik ook niksquote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:02 schreef De_Fietser het volgende:
Ik vind de stad Almere helemaal niks.
Jij hebt inzicht in de volledige dossiers die zowel Almere als Herenveen hebben ingediend?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:56 schreef alors het volgende:
[..]
KNSB had eigenlijk eerder al een toezegging gedaan aan Thialf, maar kwam toen met die aanbesteding en Thialf wilde niet arrogant zijn (en waren natuurlijk ook overtuigd van hun plan met solide financiële onderbouwing) dus deden ze mee.
De financiële onderbouwing van Almere is nogal zwak te noemen, verder dan 'private investeringspartijen' gaat het niet, nergens wordt het verder gespecificeerd. Terwijl je zou denken dat juist in deze tijd belangrijk is om naar de haalbaarheid te kijken en de lange termijnvooruitzicht van een dergelijk project. Iedereen kan natuurlijk wel een fantastisch plan bedenken, de financiering en uitvoering is een tweede.
http://nos.nl/artikel/514(...)verhaal-icedome.htmlquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij hebt inzicht in de volledige dossiers die zowel Almere als Herenveen hebben ingediend?
ok, dat gaat over Almere, is het plan van Heerenveen beter dan?quote:
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:52 schreef Ericr het volgende:
Transportium zou moeten winnen, hoeft geen geld bij en als het omvalt zijn hooguit de private investeerders de pineut. Ieder initiatief met steun van gemeenschapsgeld is kansloos.
behoorlijk. Er blijkt veel materiaal hergebruikt te kunnen worden en zo zijn er nog enkele voordeeltjes. Hoe het helemaal precies uitpakt weet ik zo even niet preciesquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:43 schreef rubbereend het volgende:
MAar hoe zit het met het geld in Friesland. Thialf verbouwen kost sowieso 73 miljoen, 50 daarvan zou van de provincie komen. Maar die andere 23 wilde ze een tijdje terug van het Rijk krijgen...... is dat gat al dicht?
maar het gat was dus nog niet gedicht?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
behoorlijk. Er blijkt veel materiaal hergebruikt te kunnen worden en zo zijn er nog enkele voordeeltjes. Hoe het helemaal precies uitpakt weet ik zo even niet precies
de provincie gaat er vanuit van wel, maar de aanbestedingsprocedure zal dat uit gaan wijzenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar het gat was dus nog niet gedicht?
dus de toko zou verbouwd kunnen worden voor een miljoen of 50quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de provincie gaat er vanuit van wel, maar de aanbestedingsprocedure zal dat uit gaan wijzen
volgens mij wel, mits alles op één baan blijft. Bouw je een tweede baan erbij dan gaat het wel richting de eerder genoemde 81 miljoenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus de toko zou verbouwd kunnen worden voor een miljoen of 50
owquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij wel, mits alles op één baan blijft. Bouw je een tweede baan erbij dan gaat het wel richting de eerder genoemde 81 miljoen
ja en nee. Alles inclusief topsport kan prima op één baan, maar twee banen is idealerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
owvoor een topsportbaan heb je er wel twee nodig. Dus het plan wat meedong had nog een gat van 30 miljoen
Topsporters vragen al jaren om een topsportbaan. Dat zit dan ook niet voor niets in al die plannen. Dat lijkt me gewoon een voorwaardequote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja en nee. Alles inclusief topsport kan prima op één baan, maar twee banen is idealer
een topsportwaardige baan komt er ook gewoon.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Topsporters vragen al jaren om een topsportbaan. Dat zit dan ook niet voor niets in al die plannen. Dat lijkt me gewoon een voorwaarde
Pfff, in 2003 was Thialf bijna failliet. Ze waren niet eens in staat de energierekening te betalen. Waar halen die arrogante Friezen het lef vandaan om Icedome Almere zo te kakken te zetten?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:43 schreef rubbereend het volgende:
MAar hoe zit het met het geld in Friesland. Thialf verbouwen kost sowieso 73 miljoen, 50 daarvan zou van de provincie komen. Maar die andere 23 wilde ze een tijdje terug van het Rijk krijgen...... is dat gat al dicht?
wat is jouw probleem met die 50 miljoen? Zolang het gebeurt via een toegestane constructie is er niets aan de handquote:Op zondag 28 juli 2013 11:34 schreef Wombcat het volgende:
Krijgt Almere ook ¤50 miljoen van de provincie? Indien niet, dan doen ze het wmb sowieso al beter dan Heerenveen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |