Meid, ik had je slimmer ingeschat. Snap je nu echt niet dat er geen antwoord te geven is op je laatste vragen?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:04 schreef Andromache het volgende:
daten jullie alleen op sites of lukt het toch meestal IRL? hoe vaak moet je het doen om een leukerd te vinden? elke week eentje?
Via een site is meer doelgericht daten, IRL is het spontaan hosselen. Afgelopen jaar lag bij mij de verhouding op 75/25 via een datingsite.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:04 schreef Andromache het volgende:
daten jullie alleen op sites of lukt het toch meestal IRL? hoe vaak moet je het doen om een leukerd te vinden? elke week eentje?
Alleen gezien?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:17 schreef Joysa het volgende:
Vanmiddag ook maar weer eens wat afgesproken. Heb 'm al 2x gezien
Tof!quote:Op maandag 20 mei 2013 12:17 schreef Joysa het volgende:
Vanmiddag ook maar weer eens wat afgesproken. Heb 'm al 2x gezien
Want beter iemand die je niet echt leuk vindt, dan helemaal niemandquote:Op maandag 20 mei 2013 12:19 schreef SilentChaos het volgende:
Volgens mij is dat eerste beter voor je omdat je met de mensen die je leert kennen wellicht je eigen beeld/eisen bij kan stellen
Als je dat chatten niets vindt, probeer dan eens een profielensite.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:12 schreef Rosado het volgende:
Ben al een tijdje een meelezertje hier, maar nu toch maar even een vraag posten. Onlangs op Paiq best wel een leuk iemand ontmoet, beetje mee gechat enzo. Maar ik merk dat ik dat chat gedoe eigenlijk helemaal niks vind, beetje onpersoonlijk ofzo. Leukste lijkt mij gewoon om zsm een keer af te spreken en dan wel te zien of het klikt, of niet. Hoe staan jullie hierin? Als iemand zou vragen om wat af te spreken terwijl je elkaar amper een uur hebt gesproken?
Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat mensen het 'eng' vinden. Maar het is toch veel leuker om iemand zsm in het echt te spreken en te zien? Naar mijn mening komt alles dan veel beter over.
Ik spreek niet meteen af. Ik heb daar gewoon wat "meer" voor nodig. Het is me al een paar keer overkomen dat een aanzienlijk leuk contact stuk loopt omdat de gesprekken alleen nog maar over elkaar wel of niet ontmoeten gaan, terwijl ik iemand eerst digitaal wat beter wil leren kennen. Tja dat lukt ook niet als het alleen nog maar over wel niet afspreken gaat. Tja, dan maar niet. Ik ga me er niet door laten opjagen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:20 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Als je dat chatten niets vindt, probeer dan eens een profielensite.
Maar de meesten zullen toch niet meteen afspreken, ook al wil je instant gratification.
Degene die ik vanmiddag weer ga zien ken ik via Paiq. Mee afgesproken op de eerste dag dat ik 'm sprak. Toevallig allebei niets te doen. Waarom alles uitstellen..quote:Op maandag 20 mei 2013 12:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik spreek niet meteen af. Ik heb daar gewoon wat "meer" voor nodig. Het is me al een paar keer overkomen dat een aanzienlijk leuk contact stuk loopt omdat de gesprekken alleen nog maar over elkaar wel of niet ontmoeten gaan, terwijl ik iemand eerst digitaal wat beter wil leren kennen. Tja dat lukt ook niet als het alleen nog maar over wel niet afspreken gaat. Tja, dan maar niet. Ik ga me er niet door laten opjagen.
Het is niet dat ik er heel stellig in ben "IEDEREEN ZOU DIT OF DAT MOETEN DOEN" maar bij mij duurt het gewoon altijd even, anders voel ik me er niet prettig bij en dat kan ook nooit de bedoeling zijnquote:Op maandag 20 mei 2013 12:23 schreef Joysa het volgende:
[..]
Degene die ik vanmiddag weer ga zien ken ik via Paiq. Mee afgesproken op de eerste dag dat ik 'm sprak. Toevallig allebei niets te doen. Waarom alles uitstellen..
Nee dat niet, maar ik bedoel meer dat als je helemaal niet de deur uit komt omdat niemand aan je standaard voldoet (en je wellicht onrealistische eisen hebt), is het denk ik beter WEL de deur uit te gaan en verschillende soorten mensen te ontmoeten. Wellicht leer je dan eerder wat over jezelf en kan je je eisen redelijkerwijs bijstellen (meestal gaat dat vanzelf als je ziet wat er op de markt isquote:Op maandag 20 mei 2013 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Want beter iemand die je niet echt leuk vindt, dan helemaal niemand
Eens.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:26 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik bedoel meer dat als je helemaal niet de deur uit komt omdat niemand aan je standaard voldoet (en je wellicht onrealistische eisen hebt), is het denk ik beter WEL de deur uit te gaan en verschillende soorten mensen te ontmoeten. Wellicht leer je dan eerder wat over jezelf en kan je je eisen redelijkerwijs bijstellen (meestal gaat dat vanzelf als je ziet wat er op de markt is)
quote:Op maandag 20 mei 2013 12:26 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik bedoel meer dat als je helemaal niet de deur uit komt omdat niemand aan je standaard voldoet (en je wellicht onrealistische eisen hebt), is het denk ik beter WEL de deur uit te gaan en verschillende soorten mensen te ontmoeten. Wellicht leer je dan eerder wat over jezelf en kan je je eisen redelijkerwijs bijstellen (meestal gaat dat vanzelf als je ziet wat er op de markt is)
Idem hier, al word je er hier haast om gelyncht als je er niet gelijk binnen een week bovenop duikt.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
...maar bij mij duurt het gewoon altijd even, anders voel ik me er niet prettig bij en dat kan ook nooit de bedoeling zijn
Jammer joh, we zaten er net allemaal om te springenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef Phone het volgende:
Die Hollandse datingsites is drie keer niks, gewoon slimme marketing om eenzame mensen veel geld afhandig te maken, maar wel adverteren met GRATIS INSCHRIJVING !!! flikker op stelletje oplichters. www.dateinasia.com is op wel Azië gericht, maar gratis en veel beter, ik heb overwogen om een Nederlandse kloon van deze site te maken, maar heb meer te doen dan het managen van zoiets want dat is niet niks.
Nou spring ze zou ik zeggenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jammer joh, we zaten er net allemaal om te springen
Niet door mij in ieder geval. Dat bepaalt iedereen nog lekker voor zichzelf naar mijn weten.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Idem hier, al word je er hier haast om gelyncht als je er niet gelijk binnen een week bovenop duikt.
Mij heb je destijds ook al 2x gezien... Loudness en Frequence...quote:Op maandag 20 mei 2013 12:23 schreef Joysa het volgende:
[..]
Degene die ik vanmiddag weer ga zien ken ik via Paiq. Mee afgesproken op de eerste dag dat ik 'm sprak. Toevallig allebei niets te doen. Waarom alles uitstellen..
maar tijdens het chatten/appen kan je, jezelf toch helemaal niet open stellen? Althans, ik zou niet snel iets persoonlijks vertellen aan iemand die ik niet ken, daar wil ik toch iemand voor hebben gezien.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Idem hier, al word je er hier haast om gelyncht als je er niet gelijk binnen een week bovenop duikt.
Maar met jou heb ik vanmiddag niet afgesprokenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:31 schreef robkuh1990 het volgende:
[..]
Mij heb je destijds ook al 2x gezien... Loudness en Frequence...
En oh wee als je iets zegt over snel samenwonen/kind.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Op welke basis ga je dan in hemelsnaam daten? Misschien zit ik te lang op internet en in chatboxen, maar ik ga alleen maar daten op basis van de persoonlijke gesprekken die ik met iemand heb.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
maar tijdens het chatten/appen kan je, jezelf toch helemaal niet open stellen? Althans, ik zou niet snel iets persoonlijks vertellen aan iemand die ik niet ken, daar wil ik toch iemand voor hebben gezien.
Aan de andere kant ook wel fijn om niet al te veel te weten van iemand, echt een "blind date" dus en je schept ook geen verwachtingen.
Nee, maar zou je wel willenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:32 schreef Joysa het volgende:
[..]
Maar met jou heb ik vanmiddag niet afgesproken
Ze weten dat ik een baard heb, hoe ik heet (voornaam), waar ik woon, welke studie ik volg, wat voor bedrijf ik heb, wat ik in het weekend doe, dat ik les geef in een sport etc etc.. oppervlakkig en ik zorg eigenlijk altijd dat ZIJ praten, dus ik weet meestal wel iets meer over hun dan zij over mij.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Op welke basis ga je dan in hemelsnaam daten? Misschien zit ik te lang op internet en in chatboxen, maar ik ga alleen maar daten op basis van de persoonlijke gesprekken die ik met iemand heb.
Lord, dan kan ik met nagenoeg iedereen die ik op paiq spreek wel gaan datenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ze weten dat ik een baard heb, hoe ik heet (voornaam), waar ik woon, welke studie ik volg, wat voor bedrijf ik heb, wat ik in het weekend doe, dat ik les geef in een sport etc etc.. oppervlakkig en ik zorg eigenlijk altijd dat ZIJ praten, dus ik weet meestal wel iets meer over hun dan zij over mij.
Of ik ga daten hangt af van het volgende:
1. Loopt het gesprek natuurlijk, ik ga niet op mijn tenen lopen om een reactie uit te lokken...
2. Is het gesprek prima en ziet ze er redelijk uit.
3. Nu daten
Moet je voor Paiq betalen?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef Phone het volgende:
Die Hollandse datingsites is drie keer niks, gewoon slimme marketing om eenzame mensen veel geld afhandig te maken, maar wel adverteren met GRATIS INSCHRIJVING !!! flikker op stelletje oplichters. www.dateinasia.com is met name op Azië gericht, maar gratis en veel beter, ik heb overwogen om een Nederlandse kloon van deze site te maken, maar heb meer te doen dan het managen van zoiets want dat is niet niks.
Waarom ben je dan zo kritisch? Als je een leuk gesprek hebt met iemand en hij/zij ziet er goed uit, dan ga je toch lekker een drankje doen? Alleen dan weet je of het echt klikt, ik ga namelijk echt niet weken en weken praten met iemand, terwijl een meet and greet van 5 minuten al voldoende is om te weten of die klik er echt is.. Of ben ik hier zo makkelijk in?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Lord, dan kan ik met nagenoeg iedereen die ik op paiq spreek wel gaan daten
Grote kans dat ze niet in dezelfde stad wonen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom ben je dan zo kritisch? Als je een leuk gesprek hebt met iemand en hij/zij ziet er goed uit, dan ga je toch lekker een drankje doen? Alleen dan weet je of het echt klikt, ik ga namelijk echt niet weken en weken praten met iemand, terwijl een meet and greet van 5 minuten al voldoende is om te weten of die klik er echt is.. Of ben ik hier zo makkelijk in?
Alleen als je van exclusieve functies gebruik wilt maken zoals instant matching. Ik gebruik PaiQ gratis en het werkt zoals het moet werken.quote:
Okquote:Op maandag 20 mei 2013 12:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Alleen als je van exclusieve functies gebruik wilt maken zoals instant matching. Ik gebruik PaiQ gratis en het werkt zoals het moet werken.
Nou ik weet best dat ik er moeilijker in ben dan de rest, maar ik denk gewoon niet snel "Goh, met jou afspraken, lijkt me leuker dan m'n alternatieven."quote:Op maandag 20 mei 2013 12:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom ben je dan zo kritisch? Als je een leuk gesprek hebt met iemand en hij/zij ziet er goed uit, dan ga je toch lekker een drankje doen? Alleen dan weet je of het echt klikt, ik ga namelijk echt niet weken en weken praten met iemand, terwijl een meet and greet van 5 minuten al voldoende is om te weten of die klik er echt is.. Of ben ik hier zo makkelijk in?
Je kan ook credits kopen, maar als je de notifier gebruikt krijg je elke dag 1 credit erbij. Ook als je een match beoordeelt krijg je een credit. Ik heb wel eens snel achter elkaar een match moeten beoordelen waar ik druk mee aan het kletsen was, en toen verdubbelde het elke keer: 1, 2, 4, 8, 16... ging toen vrij snelquote:
Hoe het voor DP zit weet ik niet, maar ik heb er behoefte aan om eerst een poos (weken) met iemand te kletsen. Dit om hem wat beter te kunnen leren kennen. En ja, in het echt leer je elkaar beter kennen, maar persoonlijk heb ik de ervaring dat, wanneer het online na zo'n tijd klikt, het in het echt ook wel goed zit.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het met mijn date ook zo ervaren heb. We hebben eerst flink gepraat/gekletst, en toen via whatsapp uiteindelijk een date geregeld. En toen oversteeg het alle verwachtingen. De klik was er eigenlijk meteen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Hoe het voor DP zit weet ik niet, maar ik heb er behoefte aan om eerst een poos (weken) met iemand te kletsen. Dit om hem wat beter te kunnen leren kennen. En ja, in het echt leer je elkaar beter kennen, maar persoonlijk heb ik de ervaring dat, wanneer het online na zo'n tijd klikt, het in het echt ook wel goed zit.
Ik date overigens amper, moet er ook niet aan denken om te gaan serial daten zoals een aantal hier. Daarbij moet ik ook zeggen dat dates hier ook niet 5 minuten duren
Mijn date van zaterdag duurde totaal iets van 5-6 uur, ouwehoeren en lachen.. tja.. de tijd gaan dan snel..quote:Op maandag 20 mei 2013 12:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Hoe het voor DP zit weet ik niet, maar ik heb er behoefte aan om eerst een poos (weken) met iemand te kletsen. Dit om hem wat beter te kunnen leren kennen. En ja, in het echt leer je elkaar beter kennen, maar persoonlijk heb ik de ervaring dat, wanneer het online na zo'n tijd klikt, het in het echt ook wel goed zit.
Ik date overigens amper, moet er ook niet aan denken om te gaan serial daten zoals een aantal hier. Daarbij moet ik ook zeggen dat dates hier ook niet 5 minuten duren
Hier vaak idem. Ik date ook niet om het daten of om een zoveelste "vriend" erbij te krijgen, ik date alleen als ik het gevoel heb dat er meer uit kan komen. Anders hoeft het bij mij op voorhand al nietquote:Op maandag 20 mei 2013 12:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het met mijn date ook zo ervaren heb. We hebben eerst flink gepraat/gekletst, en toen via whatsapp uiteindelijk een date geregeld. En toen oversteeg het alle verwachtingen. De klik was er eigenlijk meteen.
Het zal wel voor iedereen verschillend zijn natuurlijk, het is ook maar net hoe je er zelf instaat.
Ik gok dat ik minder kritisch ben dan de gemiddelde poster hier. Ik moet me vertrouwd voelen, anders wordt het een complete ramp. Ik voel me pas (redelijk) vertrouwd met iemand als ik er langer mee heb zitten kleppenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:53 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Mijn date van zaterdag duurde totaal iets van 5-6 uur, ouwehoeren en lachen.. tja.. de tijd gaan dan snel..
Nee, ik begrijp je wel, helemaal als je iemand wilt leren kennen, maar ik vind het zo zonde van mijn tijd om er dan na 2 weken achter te komen dat het eigenlijk helemaal niet klikt. Natuurlijk moet je elkaar de kans geven, maar als je kritisch bent (en dat zijn er hier een aantal, waaronder ik) dan kan je beter snel daten toch?
Nou ongeveer zoquote:Op maandag 20 mei 2013 12:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Verander "kleppen" in "bekken" en ik herken me er wel inquote:Op maandag 20 mei 2013 12:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik gok dat ik minder kritisch ben dan de gemiddelde poster hier. Ik moet me vertrouwd voelen, anders wordt het een complete ramp. Ik voel me pas (redelijk) vertrouwd met iemand als ik er langer mee heb zitten kleppen
Klinkt helemaal prima toch? Ik zou willen dat ik het zo voor elkaar hadquote:Op maandag 20 mei 2013 12:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ongeveer zo
Een paar weken klinkt lang. Ik zit nu echt iets van 3 jaar met wisselend enthousiasme op paiq en ik ben 2 keer met iemand gaan daten. De eerste keer was echt zoals ik het ideaal voor me zag. Vanaf gesprek 1 en vol er in, na een week een afspraak gemaakt voor een paar dagen later en vanaf daar moeiteloos door irl. Liep niet leuk af en vrienden zagen dat als een goed argument waarom ik ongelijk had met mijn kritisch zijn en wisten me over te halen het ook eens te proberen als ik iemand "gewoon leuk" vond. Gedaan, tijdje mee gedate, was niet niet leuk, maar het was niet dat overweldigende gevoel van "dit klopt" wat ik zoek. En het bloedde dan ook rustig aan dood.
En ja, ik weet dat het gevoel dat ik zoek zeldzaam is, maar ik vind dat geen reden om dan maar met mensen te gaan daten die ik "minder" vind.
Ik besef me ook dat ik in een luxe positie zit. Mijn sociaal leven is op vermoeiende af leuk en ik heb seks op speeddial met een voor mij ideale vorm van fuck-buddyisme. Dus ik hoef niet zo nodig genoegen te nemen met iets dat het net-niet is, want ik heb alle ingrediënten van net niet al in mijn leven.
quote:Op maandag 20 mei 2013 13:05 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Verander "kleppen" in "bekken" en ik herken me er wel in![]()
ik ben wat te rationeel ingesteld en ik benader het te academisch. denk ik. maar goed. ik weet het na 4 jaar ook niet meer.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:16 schreef Yuki het volgende:
[..]
Meid, ik had je slimmer ingeschat. Snap je nu echt niet dat er geen antwoord te geven is op je laatste vragen?
Nee, ik ben denk ik de minst actieve datester uit dit topic, maar ik kies er voor er niet om te gaan zitten jankenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Klinkt helemaal prima toch? Ik zou willen dat ik het zo voor elkaar had![]()
Ik had de indruk dat je vaker via Paiq had afgesproken, geen idee waarom. In de afgelopen 3 jaar heb ik 5 dates (soms eenmalig, soms een aantal maanden) gehad, gek genoeg allemaal via Fok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |