trolquote:Op maandag 20 mei 2013 11:23 schreef Hyaenidae het volgende:
1400km haal je makkelijk in 10 uur zonder files.
Dit is absoluut waar. Zie ook de post van mvdejong; ervaring is hier alles. Ervaring met hoe je detecteerd of/dat je moe bent, ervaring met hoe en wat voor soort eten, etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef beerten het volgende:
Een ervaren chauffeur doet dit ut de losse pols. Die is het gewend. Jij niet. Dus kost het je heel veel energie. Dat betekent vermoeidheid.
errr... Zuid Frankrijk.... Vakantie..... Een dag op je tuinstoel in de zon liggen is onderdeel van de vakantie, echt geen straf hoorquote:Vraag is wat je er aan hebt,in 1 dag. De dag na je aankomst lig je kapot op je tuinstoel. Indirect kost het je dus 2 dagen. 1 dag rijden, 1 dag bijkomen.
Klopt helemaal. Lekker relaxed een paar uurtjes rijden, halverwege een hotelletje pakken, bioscoopje bezoeken en de volgende dag verder rijden is ook geen strafquote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dit is absoluut waar. Zie ook de post van mvdejong; ervaring is hier alles. Ervaring met hoe je detecteerd of/dat je moe bent, ervaring met hoe en wat voor soort eten, etc.
[..]
errr... Zuid Frankrijk.... Vakantie..... Een dag op je tuinstoel in de zon liggen is onderdeel van de vakantie, echt geen straf hoor
Is goed te doen.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:18 schreef By1 het volgende:
Hoe lang kun je alleen ongeveer autorijden op een dag?
Dus met regelmatig een tussenstopje.
Ik ben van plan alleen naar Zuid Frankrijk te rijden (1400 km en 13 uur rijden) en vraag me af of dit te doen is op een dag.
Zie het reizen als een onderdeel van het geheel, niet als een noodzakelijk kwaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:09 schreef By1 het volgende:
Mwja.. Dat is dus de vraag. Ik voel er weinig voor om twee dagen met reizen bezig te zijn.
Ben van plan relaxt te reizen, km of 120 per uur en om de twee uur kwartiertje stoppen. Ik ben wel van het autorijden dus het is geen straf voor mij.
Maar ik vraag me af of je dan volgende dag helemaal gesloopt bent of dat je gewoon een beetje verreisd bent.
Ik denk dat ik van vliegreis met alle bijkomstigheden (auto, parkeren schiphol, bus, inchecken, douane, wachten, vliegen, wachten op koffers, bus, auto huren) misschien nog wel meer vermoeid ben..
..ben je aan extra benzinekosten en een hotelovernachting kwijt. Extragratis krijg je dan 100 miljoenmiljard rotondes en stoplichten, wegen met kwaliteit belgie en het standaard te langzaam rijdend bestemmingsverkeer zoals tractoren en vrachtwaggels.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:35 schreef ikbenik het volgende:
Wat ik zou doen, is het in 2 dagen te doen, maar dan gelijk de tolwegen vermijden. Wat je aan tolkosten bespaart, kan je makkelijk voor in een hotel gaan zitten
Moet de hele club 's nachts niet slapen als jij (enige met een rijbewijs) ook weer achter het stuur zit('s morgens zelfde route vertrokken).quote:Op maandag 20 mei 2013 22:15 schreef Plopr het volgende:
Het kan wel, maar ik zou het niet relaxed vinden. Zelf nooit alleen meer dan 1100km gereden op een dag, maar in het donker op het eind was ik er wel klaar mee. Geen koffiedrinker maar af en toe een cola stop en stampende muziek onderweg helpen wel je te focussen op de weg. Voor 1400km en als een vakantie zou ik hem in twee dagen opsplitsen, onderweg wat bezienswaardigheden bezoeken, misschien een omweggetje via een meer scenic route. Kan je de terugweg alsnog in een keer doen als je denkt dat het je goed af gaat gaan op basis van de heenweg. Overigens reageert niet iedereen boven mij op het feit dat je alleen gaat. Met anderen in de auto heb je meer aanspraak, waardoor je minder snel moe wordt.
En hoeveel kost die extra benzine dan? Als je het zou uitrekenen, kom je op een vergelijkbaar verbruik uit. En een hotelovernachting kost in Frankrijk echt niet zoveel als de kosten van de tol. Als je hier kijkt, zie je de tarieven staan. En voor nog geen ¤40 heb je makkelijk een hotel. Ook de rit naar je vakantiebestemming is onderdeel van de vakantie, het is toch niet het belangrijkste om maar zo snel mogelijk en tegen hogere kosten ergens te komen? Als het daarom gaat, kan je beter het vliegtuig nemen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:17 schreef ohmoetdatzo het volgende:
[..]
..ben je aan extra benzinekosten en een hotelovernachting kwijt.
Ik denk eerder dat ik het langer alleen volhoud dan dat er iemand naast me zit. Dan ben je toch vaak aan het praten en alleen heb je meer rust.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:43 schreef MarkyMarkx het volgende:
De belangrijkste vraag is of je alleen rijdt of alleen reist.
Als je alleen reist zou ik het sowieso nooit doen en al helemaal niet als je niet gewend bent om iedere dag lange afstanden te rijden in je eentje (200+ km bijv. voor of naar je werk)
Zon op de auto maakt je ook sneller moe, files zelfde verhaal en het type auto maakt ook al het verschil.
Het feit dat je hier een topic over post betekent dat je twijfelt. Dus ik zou het in jouw geval gewoon niet doen en in twee dagen rijden
En de volgende dag geen klachten?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Yankee het volgende:
Vorige week zondag van Groningen naar Lucca (Toscane) in een dag gereden. 7.45 weg uit Groningen, was om 22.30 in Lucca. Was iets van 1400km geloof ik. Dus ja, het kan
Rust om zachtjes in te dutten ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:00 schreef By1 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ik het langer alleen volhoud dan dat er iemand naast me zit. Dan ben je toch vaak aan het praten en alleen heb je meer rust.
Ik heb zelf een keer alleen 900 km gereden en dat ging makkelijk. Rij in een Audi dus dat rijdt prima.
1400 km is natuurlijk wel wat anders maar ik vind het lekkerder om bij vakantiehuis aan te komen dan ergens te overnachten.
van waaruit ben je dan gereden ? vanuit Maastricht is het al bijna 1500 km.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:21 schreef Joene het volgende:
Ik had 7 dagen mijn rijbewijs en ben in m'n eentje met de auto naar Salou gereden. Ik was na +- 900 km helemaal gesloopt , van de weg af gegaan hotelletje gezocht , heerlijk geslapen andere dag het restant .
Waarom is dit, ben je minder valide? Er zijn oude vrouwen die pijnloos in zulke wagens zitten. Buiten het feit dat de Ka een grafbak is en de 5 serie ongetwijfeld beter zit, ben ik niet zo'n mietje dat ik er niet mee naar Zuid-Frankrijk zou kunnen rijden als het moest. Ook al voelt het dan aan alsof je in brommobiel over snelweg tuft.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:51 schreef Sapstengel het volgende:
En met type auto. Ik houd het in een Ford Ka nog geen kwartier vol, terwijl ik in een BMW 5 makkelijk naar Zuid Frankrijk zou rijden.
Kijk,iemand die tenminste wat realiteitszin heeft.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:57 schreef Justinn het volgende:
In theorie is het allemaal mogelijk, of het verstandig en verantwoord is is een ander verhaal.
Vertrek gewoon een dag eerder en maak de rit onderdeel van jouw vakantie en boek halverwege een hotel of zet ergens een tent op. Resultaat: relaxter reizen en nog veiliger ook.
Ja die rijden een keer naar hun kinderen toe 30km verderop.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom is dit, ben je minder valide? Er zijn oude vrouwen die pijnloos in zulke wagens zitten. Buiten het feit dat de Ka een grafbak is en de 5 serie ongetwijfeld beter zit, ben ik niet zo'n mietje dat ik er niet mee naar Zuid-Frankrijk zou kunnen rijden als het moest. Ook al voelt het dan aan alsof je in brommobiel over snelweg tuft.
ik zelf rij heel veel voor mijn werk, en mijn broer die receptionist bij een garage is kan zich niet voorstellen dat ik het belachelijk vind dat ik een Renault Clio weiger om daar mee naar klanten te rijden waar voor ik langer als een uur moet rijden.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja die rijden een keer naar hun kinderen toe 30km verderop.
Het zijn gewoon van die lichte wagentjes zonder luxe als cruise control of een armsteun in het midden. En de stoelen zijn natuurlijk ook niet optimaal, net als dat het gaspedaal altijd zo "licht" aanvoelt.
Maarja misschien ben ik gewoon verwend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |