abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126793865
Ik denk dat Ny aanemer bedoelde : de gebakken peren
  maandag 20 mei 2013 @ 23:59:56 #202
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126794190
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:35 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ook met verlies kun je om leren gaan in je leven, dat hoort er allemaal bij. Anders zouden we allemaal op eilandjes leven, ook geen goede zaak lijkt me zo. Je kunt geen pijn voorkomen, je kunt er wel mee leren omgaan. En er staat gelukkig ook een boel vreugde, liefde etc. tegenover. Je kunt jezelf ook tekort doen door dat uit de weg te gaan uit angst om het te verliezen.
Maar ik heb ook zeker wel verlies, maar dat doet geen pijn. Ik kan met een glimlach en een goede gedachte terugkijken op iets wat ooit was, maar nu niet meer is. Pijn kun je voorkomen door eerst tevreden met je zelf te zijn. Ik zie een relatie als een mooie toevoeging in het leven, maar kan ook zonder. Eenzaamheid is een keus. Liefde geven en ontvangen ook. Soms heb ik ook wel pijn, maar dat neem ik op me, slik ik door, en ben er na een tijd weer vanaf.

Ik ben van mening dat, wanneer je niet tevreden bent met jezelf, maar wel in een relatie zit, of dat je werkt om je toch maar bezig te houden, je vroeg of laat echt in de gebakken jonko's terecht komt. En dus die liefde waar jij het over hebt, niet reeel is. Het is niet echt, het is een leugen. En puur een maskering over je eigen problemen. En dat gaat goed .. tot er 1 steunpilaar in je leven wordt weggedrukt..

Met mijn huidige levenstijl probeer ik dat dus al te voorkomen. Is dat niet een van de grote problemen van de hedendaagse maatschappij? Plotseling werkloos, plotseling single, plotseling je vader of moeder dood. Sommige mensen raken daar door volledig in de jonko's. En die zijn dan soms echt jaren van het padje af. Het leven is te mooi! Echt te mooi om dat soort periode's door te gaan, zoals bijvoorbeeld Andromache er nu door eentje gaat. Het is zo totaal niet nodig! Denk er eens goed over na, ook de andere users hier, is stress echt noodzakelijk? Stress slaat toch nergens op?

Jonko's zijn overigens joints. Waarmee ik niet de indruk wil wekken dat ik 24/7 stoned ben :D
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126794443
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:16 schreef davo1979 het volgende:
@gewoonmezelf87 Leuke jurk, staat je goed!

En van mij mogen mensen ook leuke dingen posten hier! We hoeven toch niet continue te janken en van de flat te springen? Ook leuke dingen horen bij het leven en gun een ander ook eens wat!
Dank je :)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:06:06 #204
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126794445
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:59 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Maar ik heb ook zeker wel verlies, maar dat doet geen pijn. Ik kan met een glimlach en een goede gedachte terugkijken op iets wat ooit was, maar nu niet meer is. Pijn kun je voorkomen door eerst tevreden met je zelf te zijn. Ik zie een relatie als een mooie toevoeging in het leven, maar kan ook zonder. Eenzaamheid is een keus. Liefde geven en ontvangen ook. Soms heb ik ook wel pijn, maar dat neem ik op me, slik ik door, en ben er na een tijd weer vanaf.

Ik ben van mening dat, wanneer je niet tevreden bent met jezelf, maar wel in een relatie zit, of dat je werkt om je toch maar bezig te houden, je vroeg of laat echt in de gebakken jonko's terecht komt. En dus die liefde waar jij het over hebt, niet reeel is. Het is niet echt, het is een leugen. En puur een maskering over je eigen problemen. En dat gaat goed .. tot er 1 steunpilaar in je leven wordt weggedrukt..

Met mijn huidige levenstijl probeer ik dat dus al te voorkomen. Is dat niet een van de grote problemen van de hedendaagse maatschappij? Plotseling werkloos, plotseling single, plotseling je vader of moeder dood. Sommige mensen raken daar door volledig in de jonko's. En die zijn dan soms echt jaren van het padje af. Het leven is te mooi! Echt te mooi om dat soort periode's door te gaan, zoals bijvoorbeeld Andromache er nu door eentje gaat. Het is zo totaal niet nodig! Denk er eens goed over na, ook de andere users hier, is stress echt noodzakelijk? Stress slaat toch nergens op?

Jonko's zijn overigens joints. Waarmee ik niet de indruk wil wekken dat ik 24/7 stoned ben :D
We zeggen bijna precies hetzelfde hoor, misschien toch je jonko van vanavond? ;) Dat soort dingen die jij benoemt overkomt bijna iedereen wel, ik heb ze zelf ook meegemaakt en sta nog prima rechtop, of dat nou met of zonder relatie is. Dat staat voor mij los daarvan. En ook dan heb je wel eens een zwaar moment, we zijn geen robots, dat hoort er ook bij. Dat het hebben van een partner geen pijn voorkomt is helemaal waar maar dat is ook geen reden om het uit te sluiten, dat voorkomt namelijk ook geen pijn. En precies, je kunt met een glimlach terugdenken na verlies, dat is een mooie gedachte. Snapte alleen de link niet die je legde met dan maar helemaal geen nieuw dier/persoon in je leven omdat je die weer kunt verliezen. Dat zou je dan ook niet hoeven vrezen, namelijk.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:08:23 #205
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126794549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:06 schreef eefje801 het volgende:

[..]

We zeggen bijna precies hetzelfde hoor, misschien toch je jonko van vanavond? ;) Dat soort dingen die jij benoemt overkomt bijna iedereen wel, ik heb ze zelf ook meegemaakt en sta nog prima rechtop, of dat nou met of zonder relatie is. Dat staat voor mij los daarvan. En ook dan heb je wel eens een zwaar moment, we zijn geen robots, dat hoort er ook bij. Dat het hebben van een partner geen pijn voorkomt is helemaal waar maar dat is ook geen reden om het uit te sluiten, dat voorkomt namelijk ook geen pijn. En precies, je kunt met een glimlach terugdenken na verlies, dat is een mooie gedachte. Snapte alleen de link niet die je legde met dan maar helemaal geen nieuw dier/persoon in je leven omdat je die weer kunt verliezen. Dat zou je dan ook niet hoeven vrezen, namelijk.
Zo heb ik wel een tijdje gedacht, geen relatie aangaan, je niet openstellen etc om de pijn van het verlies maar niet te voelen.
Maar niemand toe laten kan ik ook niet echt aanraden.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:11:08 #206
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126794669
Ik voel me eigenlijk nooit lekker, maar morgen wil ik voor het eerst proberen de hele dag te werken. Even kijken hoe dat gaat.
quote:

[..]

Dat zijn zeker geen keuzes. Anderen kunnen ook bepalen wat ze met je willen doen.
quote:
Met mijn huidige levenstijl probeer ik dat dus al te voorkomen. Is dat niet een van de grote problemen van de hedendaagse maatschappij? Plotseling werkloos, plotseling single, plotseling je vader of moeder dood. Sommige mensen raken daar door volledig in de jonko's. En die zijn dan soms echt jaren van het padje af. Het leven is te mooi!
Het leven is niet voor iedereen mooi en eerlijk. Als het wel mooi en eerlijk was, dan zat ik nu niet in dit topic te posten.
quote:
Echt te mooi om dat soort periode's door te gaan, zoals bijvoorbeeld Andromache er nu door eentje gaat. Het is zo totaal niet nodig! Denk er eens goed over na, ook de andere users hier, is stress echt noodzakelijk? Stress slaat toch nergens op?

Mijn stress en angsten zijn irrationeel. Ik kan ze niet zomaar uitschakelen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_126794868
quote:

[..]

Oh okay. In dat geval komt het totaal niet logisch over wat je zegt. :N
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:24:21 #208
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126795136
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me eigenlijk nooit lekker, maar morgen wil ik voor het eerst proberen de hele dag te werken. Even kijken hoe dat gaat.

[..]

Dat zijn zeker geen keuzes. Anderen kunnen ook bepalen wat ze met je willen doen.
Liefde krijgen of geven is een keuze, geluk, gezelligheid, samen zijn, vrienden hebben. Het is allemaal een keuze. Het externe om ons heen wordt gedreven door atomen en chaos niet door jezelf. Lees je eens in over Sunyata.

quote:
Het leven is niet voor iedereen mooi en eerlijk. Als het wel mooi en eerlijk was, dan zat ik nu niet in dit topic te posten.
Het leven is mooi en is eerlijk. Het is maar net wat jij er uit wil halen. Het leven is voor iedereen mooi en eerlijk, sommige hebben alleen nog niet de juiste weg gevonden.

quote:
Mijn stress en angsten zijn irrationeel. Ik kan ze niet zomaar uitschakelen.
Dan bestaat het in wezen toch niet? Het bestaat slechts als een figment of your imaginiation in je hoofd. Waarom laat je leiden door de gedachtes in je hoofd? Ken je Jill Bolte? Heeft wel interessant material over hoe je hersensen werken en hoe ze je in wezen voor de gek houden.

quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Oh okay. In dat geval komt het totaal niet logisch over wat je zegt. :N
Excuus. Dan ga ik maar weer stilletjes door de achterdeur uit dit topic. Las met name mee, maar dan blijf ik hier wel een lurker. :s)
The world has no benefit of sad little crybabies
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:27:34 #209
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126795242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:08 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Zo heb ik wel een tijdje gedacht, geen relatie aangaan, je niet openstellen etc om de pijn van het verlies maar niet te voelen.
Maar niemand toe laten kan ik ook niet echt aanraden.
Ik laat juist altijd veel te veel mensen toe, en daarna is het vaak bekijken, wie er wel of niet mee door kan. Zo leer ik juist veel van de verschillende culturen maar krijg ik vaak genoeg de deksel op mijn kop waar ik me dan bijvoorbeeld niet thuis voel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:35:38 #210
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_126795510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:24 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Liefde krijgen of geven is een keuze, geluk, gezelligheid, samen zijn, vrienden hebben. Het is allemaal een keuze. Het externe om ons heen wordt gedreven door atomen en chaos niet door jezelf. Lees je eens in over Sunyata.

[..]

Het leven is mooi en is eerlijk. Het is maar net wat jij er uit wil halen. Het leven is voor iedereen mooi en eerlijk, sommige hebben alleen nog niet de juiste weg gevonden.

[..]

Dan bestaat het in wezen toch niet? Het bestaat slechts als een figment of your imaginiation in je hoofd. Waarom laat je leiden door de gedachtes in je hoofd? Ken je Jill Bolte? Heeft wel interessant material over hoe je hersensen werken en hoe ze je in wezen voor de gek houden.

[..]

Excuus. Dan ga ik maar weer stilletjes door de achterdeur uit dit topic. Las met name mee, maar dan blijf ik hier wel een lurker. :s)
Nee, niet weggaan. Verschillende inzichten houden dit topic juist levendig. En wie weet, misschien heeft iemand er wel wat aan.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:37:57 #211
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_126795571
Dit is ook wel een mooi filmpje, als er van houdt, over alleen zijn:

dinsdag 21 mei 2013 @ 00:44:19 #212
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126795725
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Het is allemaal religie en zweverij. Daar heb ik persoonlijk niks aan. Truukjes werken niet bij mij.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:48:22 #213
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126795831
@Gray, heb jij wel eens echte rust in je hoofd?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:37 schreef eefje801 het volgende:

Cool *; Leuk filmpje en zit een enorme kern van waarheid in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:52:10 #214
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126795936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is allemaal religie en zweverij. Daar heb ik persoonlijk niks aan. Truukjes werken niet bij mij.
Ben het met je eens in dat opzicht over religie. Mijn psycholoog zei zelfs wel eens dat bij de zwakkere (mentale) clienten, geloof een interessante oplossing was voor velen. Men kan zich er helemaal uit weg cijferen en sommige zijn volledig af van al hun spanning en angsten vanwege het feit dat ze naar een kerk gaan of iets in die trend. Was het maar zo simpel :D (8>
pi_126796063
quote:

[..]

Ik doelde meer op dat niet iedereen meteen in de drugs duikt wanneer het even slechter gaat. ;)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 01:04:49 #216
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126796232
quote:

prachtig filmpje.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_126796245
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:48 schreef sitting_elfling het volgende:
@Gray, heb jij wel eens echte rust in je hoofd?
Het grootste deel van de tijd tegenwoordig. :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je weet dat zij een neurowetenschapper is? ;)

quote:

Cool. ^O^ Persoonlijk vind ik het heerlijk om alleen te zijn, om best wat van de redenen die zij noemt. O+

[ Bericht 34% gewijzigd door Gray op 21-05-2013 01:10:42 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 01:11:14 #218
358102 Senor__Chang
pi_126796379
Concentratieniveau is hier momenteel echt belachelijk laag. Zelfs dat filmpje van How to be Alone was voor mijn gevoel te lang. Ik heb hier al langer last van, dat gebrek aan concentratie. Ik heb zoveel tijd nu ik haast niks meer doe, maar ik kom maar niet tot nuttige dingen. Ik wil graag iets nuttigs doen, maar zodra ik daaraan denk word ik gelijk overspoeld door een golf van onverschilligheid en dat is kut, want ik wil niet nutteloos zijn. Al mijn concentratie en motivatie lijkt verdwenen te zijn en ik kan me de periode dat ik het wel had al bijna niet meer herinneren :r

Hoe kom ik weer aan mijn motivatie en concentratie? Ik wil me zo graag op iets storten of op verschillende dingen en daar heerlijk aan bezig zijn. Dan kan ik wel een tijdje door voor mijn gevoel. Het zal me niet gelukkig maken, het zal de leegte niet vullen, maar dan ben ik in ieder geval niet meer zo nutteloos.
Guilty as changed.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:12:11 #219
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126797191
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 01:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Het grootste deel van de tijd tegenwoordig. :Y
Ik ben in die zin jaloers. Ik zou zo geld in wisselen om meer rust in mijn hoofd te krijgen. Ik weet ook wel dat ik het plakaat PTSS op mijn neus heb gekregen. Maar dat was slechts vanwege een relatie gone wrong. En dat zorgt er dus voor alsof ik continu op eieren doosjes loop, waar ik ook heen ga.

Want ja, stel, er is een trigger die je aan het verleden doet denken, dan draait mijn hersenpan op volle toeren. Grootste nadeel is gewoon dat ik en mijn ex zo veel hebben samen gedaan inclu vrienden, dat wanneer ik alles wil doorknippen, ik dat eigenlijk ook met die vrienden moet doen. Het hoofd moet leeg. Zit, denk na, assess, en ga verder?

Eenzaam ben ik niet, bang om nooit weer een relatie te vinden, zal ook geen probleem zijn. Success in carriere en centen, dat is al jaren goed. Ik hoef gelukkig niet tot mijn 65e te werken.

Maar ik ben het zo zat om die emotionele baggage mee te nemen. En dat terwijl ik dus geen sociale of relationele problemen heb. En wanneer je op wat hogere posities komt in het bedrijfsleven, zie je zo veel narigheid en rottigheid. Ik wou dat ik dat ook achter me kon laten. Naja, ook deze post slaat weer nergens op. ;'). Ik weet dat ik de wereld niet kan veranderen, ik weet dat ik straks wel eens ga samenwonen, heb vrienden, ik kan me intellectuele mogelijkheden goed kwijt in het werk wat ik doe. ik reis veel.

En toch .. knaag knaag ..

quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 01:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Concentratieniveau is hier momenteel echt belachelijk laag. Zelfs dat filmpje van How to be Alone was voor mijn gevoel te lang. Ik heb hier al langer last van, dat gebrek aan concentratie. Ik heb zoveel tijd nu ik haast niks meer doe, maar ik kom maar niet tot nuttige dingen. Ik wil graag iets nuttigs doen, maar zodra ik daaraan denk word ik gelijk overspoeld door een golf van onverschilligheid en dat is kut, want ik wil niet nutteloos zijn. Al mijn concentratie en motivatie lijkt verdwenen te zijn en ik kan me de periode dat ik het wel had al bijna niet meer herinneren :r

Hoe kom ik weer aan mijn motivatie en concentratie? Ik wil me zo graag op iets storten of op verschillende dingen en daar heerlijk aan bezig zijn. Dan kan ik wel een tijdje door voor mijn gevoel. Het zal me niet gelukkig maken, het zal de leegte niet vullen, maar dan ben ik in ieder geval niet meer zo nutteloos.
Herkenning....
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:18:52 #220
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126797223
Misschien is stoppen met werken wel een goede drijfveer? Het meest waardevolle wat we in ons leven hebben is toch vrijheid?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:55:26 #221
358102 Senor__Chang
pi_126797334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 02:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien is stoppen met werken wel een goede drijfveer? Het meest waardevolle wat we in ons leven hebben is toch vrijheid?
Heb je wel vrijheid als je nu stopt met werken? Of moet je dan na een tijdje toch weer aan de slag?
Guilty as changed.
pi_126797355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 02:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind gelukkig zijn ook belangrijk. Vrijheid is een middel om gelukkig te zijn.
Ook in deze maatschappij hebben we heel veel onvrijheden (kijk maar naar de wetboeken wat er allemaal niet mag), maar toch kun je gelukkig zijn in deze maatschappij

Naja, tijd voor bed voor mij! :P
  dinsdag 21 mei 2013 @ 03:16:20 #223
358102 Senor__Chang
pi_126797378
Misschien dat onafhankelijkheid de lading beter dekt.
Guilty as changed.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:34:47 #224
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126828146
scriptie niet af. ik zou morgen op vakantie. waanzin. ik ga het geloof ik cancelen en later dit jaar doen. dit kan toch niet zo. nu weggaan zou juist een vlucht zijn van mijn problemen. jammer. ik had er veel zin in.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_126828192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:34 schreef Andromache het volgende:
scriptie niet af. ik zou morgen op vakantie. waanzin. ik ga het geloof ik cancelen en later dit jaar doen. dit kan toch niet zo. nu weggaan zou juist een vlucht zijn van mijn problemen. jammer. ik had er veel zin in.
Ow, das kut voor je Andro ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')