Laten we eerlijk zijn dat het tij keren niks met trouwen te maken heeft. Trouwen is niet een maatstaf of je weer een goede kant op gaat. Anders moet iedereen hier aan de trouweritus. Lijkt me ook niet bedoeling. Als iemand daadwerkelijk gelukkig wordt van trouwen, mag die persoon in kwestie ook wel eens bekeken worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Beste vriend, ik ben door de hel gegaan en terug en gvd eindelijk is mijn leven de goede kant op gedraaid, weliswaar met beperkingen, ik zit hier niet voor jan lul! Ik kan nooit meer het werk doen waar ik zo van geniet puur omdat het teveel druk op mij legt!
Ik weet wat depressie en angst is, maar zoals je kunt zien kam het tij ook keren!!
Dus ja ik ben op dit moment godhalleluja gelukkig met mijn man! 3 jaar samen, huisje beestje huwelijk en hopenlijk een kindje! En dat ik dat deel met meiden waar ik hier al 2 jaar mee post... Wel excuse me!
Dames en heren ( jullie weten wie ik bedoel) succes! Ik ben er weer ff klaar mee
Echt hopeloos volk zijn jullie!quote:Op maandag 20 mei 2013 20:22 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn dat het tij keren niks met trouwen te maken heeft. Trouwen is niet een maatstaf of je weer een goede kant op gaat. Anders moet iedereen hier aan de trouweritus. Lijkt me ook niet bedoeling. Als iemand daadwerkelijk gelukkig wordt van trouwen, mag die persoon in kwestie ook wel eens bekeken worden.
ok dus het moet andersom. hoe kom ik in de staat dat ik rustig aan mijn dingetjes doe? meditatie?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:18 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we hier een kern van het problem hebben gevonden. Het bestaat niet dat je rust zult vinden uit liefde en warmte en daarop verder gaat bouwen. Dat zal je helaas niet lukken.
Ze gaf antwoord op mijn vraag. Niet meer, niet minder.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:18 schreef dawg het volgende:
[..]
het ging me om de uiterste tegenstelling. niks mis met positiviteit verder. daardoor leef ik nog steeds.
Dat.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ze gaf antwoord op mijn vraag. Niet meer, niet minder.
Ook blije dingen mogen we hier bespreken, dus gewoonmezelf mag dat ook.
@comp_lex.... inwrijven? Wtf? Doe ff normaal. 2 posts en netjes een link naar een topic waar we evt verder kunnen hierover.
Wees ook blij voor een ander dat ze uit de depressieshit is gekomen na jaren ellende. Zie het als inspiratie om zelf ook zo ver te kunnen komen ipv te gaan zitten klagen en mokken.
Sjezus!
Als ik jou was zou ik pas gaan mediteren als je contact gehad hebt met een psycholoog. Er kan altijd troep naar boven komen die je met een professional wilt kunnen bespreken.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
ok dus het moet andersom. hoe kom ik in de staat dat ik rustig aan mijn dingetjes doe? meditatie?
quote:Op maandag 20 mei 2013 20:15 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Waar zag je haar dat doen dan? Er was iemand die even offtopic wat vroeg aan haar. Dat heeft niks met inwrijven te maken. En verder gaf ze gewoon goed advies. Dit topic is zeker om gevoelens te uiten maar het is ook openbaar, dus andere mensen kunnen reageren. Mensen die vaak zelf ook ervaring met het onderwerp hebben, dat lees je er echt wel in terug. Dat iemand nog wat diep zit is heel vervelend en mag ook zeker geuit worden maar dat sluit succesverhalen en positiviteit toch niet uit?
Ik vind succesverhalen prima, maar het moet niet opeens een half topic in beslag gaan nemen. Zeker niet in dit topic waar mensen zelfs over het algemeen moeite hebben om gewoon een relatie te krijgen, laat staan dat ze gaan trouwen.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Joh, ik weet niet wat de achtergrond van gewoonmezelf is maar mogelijk heeft ook zij het moeilijk gehad? En mag je dan blij zijn dat het beter gaat en mag je dat dan ook hier melden?![]()
Ik ben er juist blij mee als het iets beter gaat en dan meld ik het ook hier. Daarnaast kan het hier soms behoorlijk beroerd gaan de laatste tijd, maar zelfs dan gun ik een ander zijn/haar geluk.
Ik weet het niet. Misschien therapie en medicatie?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
ok dus het moet andersom. hoe kom ik in de staat dat ik rustig aan mijn dingetjes doe? meditatie?
Lief dawgje, ik snap je ook wel, maar je was een beetje snel met je reactie. Als t eindeloos was doorgegaan was ik t vet je eens hoorquote:Op maandag 20 mei 2013 20:25 schreef dawg het volgende:
ik zwelg niet hoor, flauw om het zo te kwalificeren. je zou denken dat je door wat je mee hebt gemaakt ook wel aan wat lichte zelfreflectie zou kunnen doen.
en nu hou ik op. *kuttopic*
ik heb het altijd zonder medicatie afgekund. en me een jaar lang ook lekker gevoeld zonder. ik wil echt zo lang het niet absoluut niet hoeft geen medicatie.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik vind succesverhalen prima, maar het moet niet opeens een half topic in beslag gaan nemen. Zeker niet in dit topic waar mensen zelfs over het algemeen moeite hebben om gewoon een relatie te krijgen, laat staan dat ze gaan trouwen.
Wat er nu gepost is vind ik wel okee.
[..]
Ik weet het niet. Misschien therapie en medicatie?
Interessant! Heeft je ex dat veranderd?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
ik heb het altijd zonder medicatie afgekund. en me een jaar lang ook lekker gevoeld zonder. ik wil echt zo lang het niet absoluut niet hoeft geen medicatie.
Tjonge, mag je hier dan alleen maar posten als het niet goed gaat?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:21 schreef dawg het volgende:
[..]
adios!
en ik ben blij voor je hoor, alleen je timing heh.
Dit soort reacties helpen natuurlijk niet. Excuses voor het blijkbaar op je tenen staan, maar in welke wereld leef jij als trouwen en hondjes problem-solvers zouden zijn? Het is oprecht leuk voor je dat je hebt hebt, maar ik denk dat de meesten in dit topic op zoek zijn naar iets anders. Als je door alle negatieve jonko reacties leest, is men met name op zoek naar de zin van het leven op Andromache na die duidelijk een vent zoekt. Bruiloft, trouwen, een vent, hondjes, leuk dat het voor jou wel helpt, maar dan vrees ik dat je in een vrij kortzichtige wereld leeft. Het verhult alleen de problemen. Zolang deze zaken maar geen leegte voor jou invullen. Maar ik hoop serieus dat je voor de rest van je leven in die relatie blijft, zeker gezien het feit een gemiddelde bruiloft een jaar of 10 duurt in Nederland en 1 op de 3 koppels gaat scheiden.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Echt hopeloos volk zijn jullie!
Ik ben gelukkig met mezelf! En nog gelukkiger met mn man en hondjes!
Succes met zwelgen allemaal!
Ik ben geen professional en kan wel oplossingen proberen te geven maar ik denk serieus dat je die vraag bij je psycholoog moet gaan dumpen. Het moet namelijk wel andersom. Innerlijke rust eerst, daarna met een partner en dan geniet je er veel meer van en is de kans van slagen in een relatie ook veel groter. Mede omdat je ook niet de angst zou tonen dat het ooit toch weer mis gaat en je liever toch niet alleen wil staan. Je staat pas echt sterk in je schoenen als je in een relatie zit, waar je relatief gezien gemakkelijk weer kan uitstappen een dag nadat het uit is.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
Wie zegt dat gewoonmezelf haar problemen probeert weg te drukken dmv hondjes en trouwen?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:31 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Dit soort reacties helpen natuurlijk niet. Excuses voor het blijkbaar op je tenen staan, maar in welke wereld leef jij als trouwen en hondjes problem-solvers zouden zijn? Het is oprecht leuk voor je dat je hebt hebt, maar ik denk dat de meesten in dit topic op zoek zijn naar iets anders. Als je door alle negatieve jonko reacties leest, is men met name op zoek naar de zin van het leven op Andromache na die duidelijk een vent zoekt. Bruiloft, trouwen, een vent, hondjes, leuk dat het voor jou wel
helpt, maar dan vrees ik dat je in een vrij kortzichtige wereld leeft. Het verhult alleen de problemen. Zolang deze zaken maar geen leegte voor jou invullen. Maar ik hoop serieus dat je voor de rest van je leven in die relatie blijft, zeker gezien het feit een gemiddelde bruiloft een jaar of 10 duurt in Nederland en 1 op de 3 koppels gaat scheiden.
Beetje kortzichtig dit vind je niet?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:31 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Dit soort reacties helpen natuurlijk niet. Excuses voor het blijkbaar op je tenen staan, maar in welke wereld leef jij als trouwen en hondjes problem-solvers zouden zijn? Het is oprecht leuk voor je dat je hebt hebt, maar ik denk dat de meesten in dit topic op zoek zijn naar iets anders. Als je door alle negatieve jonko reacties leest, is men met name op zoek naar de zin van het leven op Andromache na die duidelijk een vent zoekt. Bruiloft, trouwen, een vent, hondjes, leuk dat het voor jou wel helpt, maar dan vrees ik dat je in een vrij kortzichtige wereld leeft. Het verhult alleen de problemen. Zolang deze zaken maar geen leegte voor jou invullen. Maar ik hoop serieus dat je voor de rest van je leven in die relatie blijft, zeker gezien het feit een gemiddelde bruiloft een jaar of 10 duurt in Nederland en 1 op de 3 koppels gaat scheiden.
Heb je hele post gelezen. Bazenchick ben je! Ik hoop serieus dat jullie bij elkaar blijven want het lijkt wel een goede match. Geen idee of je het hebt verdiend of niet. Dat maakt mij verder niet zo veel uit. Het bericht klonk nogal alsof trouwen, hondjes etc. een oplossing zouden zijn voor problemen. En daar ging ik even tegen in. Persoonlijk zie ik een relatie of huisdieren niet als iets wat problemen oplost. Immers, ik probeer me dan voor te stellen hoe je er voor zou staan zonder honden en een relatie? Als dat van essentie al niet goed is, dan verhult een relatie en andere externe zaken alleen maar deze problemen en zit je in wezen op een tikkende tijdbom. Maar ik heb even bijgelezen en volgens mij zit het wel goed tussen jou en je man! Success!quote:Op maandag 20 mei 2013 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig dit vind je niet?
Misschien heb je jezelf ingelezen inmiddels maar anders praat ik je graag even bij:
Meisje 15 jaar, wordt ziek, heel ziek, niemand weet wat het is, ziekenhuis in en uit, vrienden blijven niet want meisje kan niet mee stappen...
Meisje knapt op gaat aan het werk maar blijft eenzaam.
21 jaar, besluit leven om te gooien en droom na te jagen, gaat opnieuw studeren, en wederom word de stress mijn lichaam teveel, ziekenhuis in en uit, longziektes, vermoeden van leukemie,.een beenmergpunctie sluit gelukkig uit dat dit het niet is! Niemand weet wat dan wel... Ook het lumc niet! En ondertussen heeft meisje alleen haar ouders, zus en 1 vriendin, de rest vd wereld lijkt haar niet boeiend te vinden,snap ik ook want in het ziekenhuis of een slaapkamer is niet veel te beleven..
Vriendjes?? Ja hoor met zo'n sufkut als ik...
22, online leer ik iemand kennen die verder kijkt dan mijn medische gebreken, iemand die mij de leuke kant vd wereld laat zien, met alle kracht die ik uit mijn leef weet te putten rond ik mijn studie af, met mijn, inmiddels vriend, aan mijn zijde..
En dan op 24 jaar gaat het opnieuw mis, ik ben totaal vd wereld, geestelijk dan, regelmatig kruip ik weg voor de wereld en buiten kom ik niet meer... Diagnose: burn-out en depressie met pleinvrees achtige symptomen...
En al die tijd loopt mijn vriend met mij mee, neemt mij mee naar buiten als ik eigenlijk niet durf en gaat mee naar de psych..
En dan langzaam komt de zon terug!
Aan het einde van mijn 24e levensjaar, zijn we gaan samenwonen.. En in mrt 2012 kwam mijm grote wens uit toen ik 2 hondjes kreeg... Veel liefde EN een reden om dagelijks buiten te komen..
En dan in Mei 2013 ben ik getrouwd mey de man die er altijd geweest is voor mij, in goede en slechte tijden, en andersom sta ik ook mijn vrouwtje als hij mij nodig heeft...
Dus als je vraagt of ik gelukkig ben? Ja ik ben heel gelukkig op dit moment, ik vind namelijk dat ik dat nu wel verdiend heb! Ego he?!
En nu moet ik accepteren dat ik mijn droomwerk niet kan doen omdat mijn lijf en geest dat niet trekken, ik loop bij de psych voor medicatie en bij de loog voor een 2e ronde gedragstherapie ivm recidiverende klachten...
Kortzichtig?? Nee! Puur blij met de dingen die ik ondanks alles wel heb en kan!!
Dank je! Ik kan heel goed op en met mezelf zijn, gelukkig! en een man, honden en trouwen zijn ook niet DE oplossing, het is voor mij alleen een fijnere basis.. Zelfs als alles tegen zit zijn mn hondjes er voor mij, die oordelen niet..quote:Op maandag 20 mei 2013 22:09 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Heb je hele post gelezen. Bazenchick ben je! Ik hoop serieus dat jullie bij elkaar blijven want het lijkt wel een goede match. Geen idee of je het hebt verdiend of niet. Dat maakt mij verder niet zo veel uit. Het bericht klonk nogal alsof trouwen, hondjes etc. een oplossing zouden zijn voor problemen. En daar ging ik even tegen in. Persoonlijk zie ik een relatie of huisdieren niet als iets wat problemen oplost. Immers, ik probeer me dan voor te stellen hoe je er voor zou staan zonder honden en een relatie? Als dat van essentie al niet goed is, dan verhult een relatie en andere externe zaken alleen maar deze problemen en zit je in wezen op een tikkende tijdbom. Maar ik heb even bijgelezen en volgens mij zit het wel goed tussen jou en je man! Success!
Niet helemaal hetzelfde maar het is inmiddels bewezen dat een huisdier een goede steun kan zijn bij mensen met angsten, juist het feit dat je behalve voor jezelf voor een dier moet zorgen en omdat dieren rust geven en vrij goed spanningen oppikken bij mensen. Het is geen oplossing voor alles maar kan zeker bijdragen aan het proces van herstellen.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:09 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Heb je hele post gelezen. Bazenchick ben je! Ik hoop serieus dat jullie bij elkaar blijven want het lijkt wel een goede match. Geen idee of je het hebt verdiend of niet. Dat maakt mij verder niet zo veel uit. Het bericht klonk nogal alsof trouwen, hondjes etc. een oplossing zouden zijn voor problemen. En daar ging ik even tegen in. Persoonlijk zie ik een relatie of huisdieren niet als iets wat problemen oplost. Immers, ik probeer me dan voor te stellen hoe je er voor zou staan zonder honden en een relatie? Als dat van essentie al niet goed is, dan verhult een relatie en andere externe zaken alleen maar deze problemen en zit je in wezen op een tikkende tijdbom. Maar ik heb even bijgelezen en volgens mij zit het wel goed tussen jou en je man! Success!
Daarmee ben ik het zeker met je eens eefje801. Een hond in die zin kan net zo goed helpen als een medicijn. Het kan een stap in de goede richting zijn. Ik ben er zelf geen voorstander van. Ik wil eigenlijk geen externe zaken om mij heen hebben waar mijn passie van het leven afhankelijk van kan raken. Een partner, een hond, medicijnen. Want straks is dat er niet meer....quote:Op maandag 20 mei 2013 22:59 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Niet helemaal hetzelfde maar het is inmiddels bewezen dat een huisdier een goede steun kan zijn bij mensen met angsten, juist het feit dat je behalve voor jezelf voor een dier moet zorgen en omdat dieren rust geven en vrij goed spanningen oppikken bij mensen. Het is geen oplossing voor alles maar kan zeker bijdragen aan het proces van herstellen.
Ook met verlies kun je om leren gaan in je leven, dat hoort er allemaal bij. Anders zouden we allemaal op eilandjes leven, ook geen goede zaak lijkt me zo. Je kunt geen pijn voorkomen, je kunt er wel mee leren omgaan. En er staat gelukkig ook een boel vreugde, liefde etc. tegenover. Je kunt jezelf ook tekort doen door dat uit de weg te gaan uit angst om het te verliezen.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:30 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Daarmee ben ik het zeker met je eens eefje801. Een hond in die zin kan net zo goed helpen als een medicijn. Het kan een stap in de goede richting zijn. Ik ben er zelf geen voorstander van. Ik wil eigenlijk geen externe zaken om mij heen hebben waar mijn passie van het leven afhankelijk van kan raken. Een partner, een hond, medicijnen. Want straks is dat er niet meer....
En dan zit je met de gebakken jonko's. Want dan ben je plots weer alleen.... en ik herken aan mezelf dat ik dat niet zou trekken. Vandaar dat ik me enorm richt op een zelfstandig gelukkig bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |