Zo, eerst maar even een vriendelijk mailtje gestuurd, ben benieuwd naar de reactie. Voor de juridische kenners onder ons: ik heb gesteld dat er sprake is van een onherroepelijk aanbod van hun kant, dat ik het aanbod heb aanvaard, dat er derhalve sprake is van een overeenkomst, en dat ik graag van hen hoor of ik de lens (met korting dus) kan komen halen of dat ze hem opsturen.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:03 schreef DonJames het volgende:
Gisteren even naar de Saturn geweest (Amsterdam) om een 50mm 1.8 te kopen, dikke faalVolgens de verkoper hadden ze besloten "lenzen niet mee te laten doen met de actie". Alle lenzen? Dus niet alleen de L-serie? Nee, geen korting op lenzen hadden ze besloten
![]()
![]()
In de webshop is 'ie nu uitverkoch (yeah right!), dus dat is ook geen optie. No way dat ik daar ooit nog iets koop, wat een baggertent
Ik ga maar even een briefje sturen naar het hoofdkantoor. Dit is gewoon misleiding.
Dit was dus in de fysieke winkel. Natuurlijk mag een winkel ten gunste van de klant afwijken van de actievoorwaarden. Alleen niet ten nadele.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:39 schreef Stefan het volgende:
Wat ik begrijp dat de winkel losstaan van de webshop, vaak is er nog wel wat te regelen, verschilt per winkel
quote:Op maandag 27 mei 2013 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Saturn en Mediamarkt staan bekend om dit soort praktijken
Yep, slechte zaak. Ergens lijkt het me wel leuk als ze blijven weigeren de lens te leveren, want dan krijgen ze een dagvaarding van me. Heb eigenlijk wel weer zin in een relletje.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
Waarschijnlijk krijg je met een boze mail ook wel de korting, tis alleen lullig voor de mensen die die moeite niet nemen.
Het zal best kunnen verschillen per filiaal, maar dat staat dus niet in de folder. Als een bedrijf ergens mee adverteert moeten ze zich daar ook aan houden. Juridisch is dit echt een no-brainer, die vestiging mag gewoon geen aanvullende voorwaarden verzinnen.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:49 schreef Stefan het volgende:
Een kennis van me heeft juist tijdens een Saturnactie een 5DII body gekocht inc btw ondanks dat dit niet kon volgens de voorwaarden. Dit was de vorige actie en het verschilt dus per filiaal
Iemand op Tweakers heeft de 70-200 2.8 geregeld voor zo'n ¤1500. (dus na aftrek van Saturn korting én Canon Cashback). Kan het bericht alleen niet meer terugvinden.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:49 schreef Stefan het volgende:
Een kennis van me heeft juist tijdens een Saturnactie een 5DII body gekocht inc btw ondanks dat dit niet kon volgens de voorwaarden. Dit was de vorige actie en het verschilt dus per filiaal
Verder ook:quote:Indien een actie artikel is uitverkocht kan er geen reservering gedaan worden, op=op.
Tja, met zo'n voorwaarde kun je natuurlijk zelf helemaal de regels buigen in jouw voordeel als vestiging/keten.quote:Saturn verhoogt haar prijzen voorafgaand aan acties niet om vervolgens de korting te verlenen. Alleen de prijzen van tijdelijke aanbiedingen die in de week voor de actie in flyers en advertenties zijn verschenen, worden aangepast naar hetprijsniveau van voor de uiting in de flyer of advertentie
Mailtje heeft geholpen, ik kan de lens komen ophalen voor de actieprijs. Het recht heeft weer gezegevierdquote:Op maandag 27 mei 2013 11:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zo, eerst maar even een vriendelijk mailtje gestuurd, ben benieuwd naar de reactie. Voor de juridische kenners onder ons: ik heb gesteld dat er sprake is van een onherroepelijk aanbod van hun kant, dat ik het aanbod heb aanvaard, dat er derhalve sprake is van een overeenkomst, en dat ik graag van hen hoor of ik de lens (met korting dus) kan komen halen of dat ze hem opsturen.
Goedzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mailtje heeft geholpen, ik kan de lens komen ophalen voor de actieprijs. Het recht heeft weer gezegevierd
Ik zag dat anderen het echt niet kregen met kortingquote:Op maandag 27 mei 2013 12:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Iemand op Tweakers heeft de 70-200 2.8 geregeld voor zo'n ¤1500. (dus na aftrek van Saturn korting én Canon Cashback). Kan het bericht alleen niet meer terugvinden.
(Wat voor jou Stefan![]()
)
Tering, de IS II? Dan heb je 'm zonder btw voor 1200 euroquote:Op maandag 27 mei 2013 12:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Iemand op Tweakers heeft de 70-200 2.8 geregeld voor zo'n ¤1500. (dus na aftrek van Saturn korting én Canon Cashback). Kan het bericht alleen niet meer terugvinden.
Tja, je moet wel net de juiste verkoper treffen. De ene gaat meer beperkingen doen, de andere doet het exact volgens de regels en weer een andere doet lekker makkelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:39 schreef Stefan het volgende:
Ik zag dat anderen het echt niet kregen met korting
Ja. Ik kan alleen het bericht niet terugvinden helaas.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:13 schreef Susteren het volgende:
Tering, de IS II? Dan heb je 'm zonder btw voor 1200 euro
De MK1 wordt hier afgeraden en de MKII juist aangeraden; kost met korting zo'n (¤99/121 * 100 =) ¤82. Op MP gaan ze voor zo'n ¤60-70.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:15 schreef DonJames het volgende:
Mailtje heeft geholpen, ik kan de lens komen ophalen voor de actieprijs. Het recht heeft weer gezegevierd
Nog goedkoper dus zelfs: ¤1418,18quote:Zo ik heb net een Canon 70-200L IS II opgehaald voor een zéér nette prijs. Van te voren zei iemand dat ze hem verkochten voor ¤2.199,- maar ook voor dat bedrag had ik de lens willen kopen. Maar hij sloeg hem aan voor ¤2.079,- waardoor er met de BTW korting ¤1.718,18 overblijft. Daar komt dan nog een cashback van 300 euro overheen, dus ik ben blij!
Ik heb hier nog eens over nagedacht en ik vind het nog steeds zuur. Mooi voor jou dat jij 'm voor actieprijs kunt ophalen maar dat geeft hun eigen fout natuurlijk al toe. Dat ze voor jou een uitzondering gaan maken (lees: even een 50mm'tje van stapel pakken die ze zaterdagavond in het magazijn hebben geduwd), maar voor de rest geen uitzondering maken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
70 Euro erbij overal sinds begin meiquote:
Typisch dat dingen duurder worden wanneer het vakantiegeld binnenkomt hequote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
70 Euro erbij overal sinds begin mei![]()
Ben blij dat ik hem aan het begin van de maand alvast gehaalt heb en niet gewacht had tot het vakantiegeld gisteren binnenkwam![]()
Welke versie had je? Er zijn er 3 van Canon. Usm, L en de DO serie.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:33 schreef Stefan het volgende:
Iemand suggereerde laatst hier dat de 70-300 misschien een optie is omdat ik ook ermee film en vandaag deze in handen gehad, ook goed opbjectief
Ik neem aan dat hij het over de L heeftquote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:29 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Welke versie had je? Er zijn er 3 van Canon. Usm, L en de DO serie.
Goed punt, die L had ik nog niet geprobeerd, weleens de andere 2 op een beurs geprobeerd en ik was inderdaad ook niet te spreken over de kwaliteit van de DO. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de 70-300. Die beviel dus goed Stefan? Voorkeur voor die of de 70-200?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij het over de L heeft
De kwaliteit van de Usm is niet om naar huis over te schrijven (voor het geld een prima ding hoor), maar Stefan overwoog ook een 70-200 2.8 II, dus neem aan dat hij dan niet "wisselt" naar een budget zoom van 330 euro.
Die DO is gewoon een beetje een gimmick ding imo, wel leuk en lichter maar preseert niet geweldig en voor hetzelfde geld heb je een L die het beter doet. (voor 300gram meer)
Nouja, alleen ff getest in de MM zonder kaartjequote:Op zaterdag 1 juni 2013 07:51 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Goed punt, die L had ik nog niet geprobeerd, weleens de andere 2 op een beurs geprobeerd en ik was inderdaad ook niet te spreken over de kwaliteit van de DO. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de 70-300. Die beviel dus goed Stefan? Voorkeur voor die of de 70-200?
Klopt. MM is voor mij ook stukken dichterbij dan Saturn dus daar eens naar die 50mm 1.8 kijken.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:22 schreef Stefan het volgende:
Ik hoorde geruchten dat de MM morgen met 16 procent korting op alles komt
Zal denk ik dezelfde voorwaarden krijgen als Saturn. Zo'n actie wordt vaak ook beperkt door fabrikanten die niet hun prijzen lager willen hebben. Maar dat zien we vanavond/morgen wel.quote:
quote:Vanaf maandag 3 juni t/m zondag 9 juni is het vakantiegeldbonus bij de mediamarkt.
16% korting op alles, maar ik kan helaas nog niet de uitzonderingen vinden.
In ieder geval doen mee:
- TV en Hifi
- Foto en video
- Nas en mediaspelers
- Car-Hifi en portable audio
- Telefoons en navigatie
- Notebooks en tablets
- Witgoed en huishoudelijk
Voorbeelden uit folder:
- Apple Macbook Pro 13-inch van 1179 euro voor ¤990,36
- Samsung galaxy tab 2 10.1 wordt ¤195,28(incl. samsung cashback)
Bron.quote:Alle accessoires etc doen niet mee. Hoofdtelefoons/oordopjes ook niet.
Bron: ik werk er.
Tussenringen of een balg voor je 50mm?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:08 schreef Klonk het volgende:
iemand nog een leuke tip voor een instapper qua macrolens voor een 650D?
camera's uitgezonderd?quote:
Ze waren hier pas geloof ik vrij laaiend over de Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:08 schreef Klonk het volgende:
iemand nog een leuke tip voor een instapper qua macrolens voor een 650D?
Kunnen zij ook niet alles aan doen. Veel fabrikanten willen bepaalde producten gewoon niet voor zo'n lage prijs verkocht hebben. Vaak zijn dit bijvoorbeeld Apple producten of dure (L)lenzen.quote:
Die kunnen gewoon het bloed onder je nagels vandaan halen. Kom je naar de winkel in de veronderstelling dat je een product kunt kopen met voordeel; gaan zij even hun eigen regeltjes zitten bedenken.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:03 schreef DonJames het volgende:
Gisteren even naar de Saturn geweest (Amsterdam) om een 50mm 1.8 te kopen, dikke faalVolgens de verkoper hadden ze besloten "lenzen niet mee te laten doen met de actie". Alle lenzen? Dus niet alleen de L-serie? Nee, geen korting op lenzen hadden ze besloten
![]()
![]()
In de webshop is 'ie nu uitverkoch (yeah right!), dus dat is ook geen optie. No way dat ik daar ooit nog iets koop, wat een baggertent
Ik ga maar even een briefje sturen naar het hoofdkantoor. Dit is gewoon misleiding.
Er zijn ook medewerkers die optimaal meewerken en je een 5D body of een L lens verkopen met kortingquote:Op zondag 2 juni 2013 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
Wat wel weer lullig is zijn medewerkers die niet mee willen werken.
Die heb je er ook bij natuurlijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er zijn ook medewerkers die optimaal meewerken en je een 5D body of een L lens verkopen met korting
Mooi lensje inderdaad, stevig gebouwd, intern draaiende elementen en prima kwaliteitquote:Op maandag 3 juni 2013 19:30 schreef Stefan het volgende:
Nou, na weken van testen en lezen en geld uitgeven aan benzine en parkeergeld is de keuze gevallen op...
De 16-35 2,8 USM II
Ik heb de 50mm gekocht. Focusring doet het trouwens gewoon, als je die te dun vindt heb je echt last van worstenvingersquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:29 schreef Iemand91 het volgende:
Zit me nog eens te beraden over goedkope lensje erbij. De 50mm is nu maar ¤80.
De MK1 is iets duurder maar betere bouw, distance window en bruikbare focusring; maar de MK2 is gewoon lekker goedkoop.
De betere bouw van de MK1 is niet belangrijk, distance windows ook niet echt maar focusring is wel erg prettig. Optisch is er geen verschil en AF hoor ik tegenstrijdige berichten over (MK1 is luidruchtiger maar zou in donkere omstandigheden beter/sneller focussen waar de ander zegt dat de MK2 dat beter doet).
En om het nog wat moeilijker voor mij te maken; de 40mm 2.8 STM is nu door de MM actie en Canon Cashback ook maar ¤108. Wel aardig wat duurder voor "goedkoop lensje erbij" maar wel goede bouw; net wat wijder (handig op 650D) en lijkt optisch veel beter. Wel minder lichtsterk.
Zucht; moeilijk gedoe voor zoiets simpels 'erbij'.
Oh, en dan moet ik ook nog voor iemand een waterdichte compact uitzoeken
Mooi donker waar je was zo te zien? Waar heb je die opname gemaakt?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:44 schreef Martinovibes het volgende:
De bovenkant van sterrenbeeld de Lier
de sterrenhemel is 30 seconden gevolgd
EOS 6D - ISO 1600 - 30 sec - Tamron 70-200@F5.4 & 200MM
[ afbeelding ]
En met 16 procent korting komt ie onder de 280, ik had m met 17,2 procent kortingquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb de 50mm gekocht. Focusring doet het trouwens gewoon, als je die te dun vindt heb je echt last van worstenvingersOf de 40mm optisch beter is betwijfel ik, en al zou dat zo zijn, de 50mm is gewoon goed. En goedkoper. En lichtsterker. En (op niet full-frame) wat mij betreft een ideale portretlenslengte.
De autofocus op de mkII is trouwens luidruchtig, lomp, maar nauwkeurig en snel.
We hebben het over de 1.8 ik wel, tenminstequote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
En met 16 procent korting komt ie onder de 280, ik had m met 17,2 procent korting
Dat lijkt me sterk:quote:
Tenzij hij de 1.4 voor 80 euro kan krijgen, want dan hou ik me aanbevolen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:29 schreef Iemand91 het volgende:
Zit me nog eens te beraden over goedkoop lensje erbij. De 50mm is nu maar ¤80.
...
Worstenvingers heb ik niet, dus dat zit goed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:43 schreef DonJames het volgende:
Ik heb de 50mm gekocht. Focusring doet het trouwens gewoon, als je die te dun vindt heb je echt last van worstenvingersOf de 40mm optisch beter is betwijfel ik, en al zou dat zo zijn, de 50mm is gewoon goed. En goedkoper. En lichtsterker. En (op niet full-frame) wat mij betreft een ideale portretlenslengte.
De autofocus op de mkII is trouwens luidruchtig, lomp, maar nauwkeurig en snel.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
Tenzij hij de 1.4 voor 80 euro kan krijgen, want dan hou ik me aanbevolen.
Op vakantiepark de Berkenhorst bij het kootwijkerzand,lekker donker ja ondanks de grijze nachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:. schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi donker waar je was zo te zien? Waar heb je die opname gemaakt?
Ach, moet kunnen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:44 schreef Stefan het volgende:
Saturn verstuurt een lens in een doos met 1 zielige beschermkussen
maar de verpakking bounct dus in de verzenddoos we weten hoe TNT ermee omspringtquote:
Foka verstuurt een 6D in de verpakking van een kit met de EF 25 105 F4 ,ik was heel ff nogal happy haha,helaas....het mocht niet zo zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:44 schreef Stefan het volgende:
Saturn verstuurt een lens in een doos met 1 zielige beschermkussen
Gelukkig is je lens ook aan beide kanten nog gezekerd met piepschuim dus kan weinig mee gebeuren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
maar de verpakking bounct dus in de verzenddoos we weten hoe TNT ermee omspringt
Vast offtopic ende zo (hoewel 5DmkII, 17mm TSE, 16-35mm II en 24/1.4II), maar dan ken je deze zeker ook wel? Zo niet, kun je 'em vast wel waarderen. Vind ik zo bazig, hè.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Kootwijkerzand is idd afgelegen, veel donkerder wordt het niet in Nederland. Geloof dat je naar het noorden van de voormalige DDR of diep in Frankrijks pampa moet zitten om het nog donkerder te hebben.
Ik was aan paar jaar geleden in Nieuw Zeeland op een hoogvlakte die als een van de helderste en donkerste plekken geld op het zuidelijk halfrond na die woestijn in Chili. Je kon met het blote oog stucturen in de melkweg zien en verschillende Sterrennevels.
Het is ongelofelijk wat we met onze stads en straatverlichting allemaal missen
Kende hem nog niet, en hij is erg mooiquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:39 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Vast offtopic ende zo (hoewel 5DmkII, 17mm TSE, 16-35mm II en 24/1.4II), maar dan ken je deze zeker ook wel? Zo niet, kun je 'em vast wel waarderen. Vind ik zo bazig, hè.
Ik denk dat die duidelijkere scheiding tussen noob en gewone enthousiaste amateur wel goed is. Mensen die van eenvoudige compacts of telefoons afkomen zullen de 100d als een lagere drempel ervaren. Die camera, en de grip dus ook, is echt serieus klein. Te klein voor mij, maar goed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:16 schreef shiznuts het volgende:
Een miniDSLR met creative filters.![]()
![]()
[..]
Kwam tegelijkertijd met de 700D. Wat ook al zo'n briljante ingeving was van Canon.
Iets om je ver van te houden, zou ik zeggen.
Mensen blijven het kopen hè.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Ik volg er ook niets meer van. Maakt het Canon ook alleen maar moeilijk.
Ze hebben de 1100D, 100D, 700D, 60D, 6D, 7D, 5D, 1D-C en 1D-X.
Aan de top van deze reeks zit er nog aardig verschil tussen, maar zeker tussen de lagere regionen wordt het verschil steeds kleiner.
Zeker nu het op cameragebied de ontwikkelingen eigenlijk wel haast ophouden.
Tenzij er nog échte innovaties komen (zoals dit) wordt het met elke nieuwe camera steeds minder interessant.
Vreemd genoeg flikt Canon het wel om een aantal producten wel steeds duurder te maken; kijk maar naar hun lenzen.
360° Mode Dial!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:43 schreef shiznuts het volgende:
En ondertussen wel de 650D opvolgen met een 700D. Wat er behalve het typenummer veranderd is? Nou eh... zo goed als niks.
Met wat voor programma kom je aan die shuttercount?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:28 schreef Stefan het volgende:
Shuttercount
6/6/2013 11:20:41 AM Canon EOS 5D Mark III 10 25120
3/3/2013 10:28:33 PM Canon EOS 5D Mark III 10 20223
5000 foto's in drie maanden. Met een estimate van 150.000 fotos heb ik nog even
Eoscount , kost 1 dollar 60quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:05 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Met wat voor programma kom je aan die shuttercount?
Dank. Is inderdaad niet makkelijk om achter te komen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Eoscount , kost 1 dollar 60
Maar vind t de moeite waard voor m'n gemoedsrust
Er is volgens mij geen andere manier
quote:[message=40367041,noline]soeteharing schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:25[/message]:
Zojuist de trotse eigenaar geworden van een 70-200 f2.8 IS USM II..... Mediamarkt rijswijk doe namelijk ook de L serie in de 16% actie. Kortom; 1760 EUR - 300 EUR cashback - 350 EUR verkoop 70-200 f4 = 1110 EUR voor de nieuwe lens..... mjam mjam mjam..... wat ben ik blij.... (sorry mannen)
Ze hadden ook nog een aantal leuke objectieven liggen....
50mm f1.4
50mm f1.8
70-200 f2.8 is usm ii
etc...etc.... erg leuk dat gewoon alles in de prijs mee daalt daar.
Het is trouwens ook niet erg druk omdat Saturn vorige week al een actie heeft gehad... al het geld is op volgens mij.
Niet dus. Mijn camera wordt in het lijstje genoemd, maar zowel uit RAW als JPG is er geen info te halen.quote:
Zoals gezegd; je moet net een verkoper treffen die mee wil werken.quote:
Die 100-400 is een heerlijk objectief voor bv natuurfotografiequote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd; je moet net een verkoper treffen die mee wil werken.
Zo ben ik gisteren bij de MM in Zwolle geweest (voor jullie niet zo'n bijzonder iets maar ik kon de 50mm 1.8 nu echt niet meer laten liggen voor die lage prijs) maar toen ik vroeg naar de 17-55 2.8 werd mij verteld dat die niet aanwezig was (klopt; nog een aan een 7D), maar dat ik wel kon bestellen.
Iemand anders op Tweakers werd verteld dat je niet kon bestellen.
Bovendien kan hij eigenlijk niet die ¤350 meetellen die hij kreeg voor zo'n 70-200mm F4; want die heeft hij ook moeten kopen.
Heb trouwens de 100-400mm daar ook even in de handen gehad (zit daar soms wel eens verlekkerd naar te kijken op internet) maar dat is toch best een knap groot ding
Ongetwijfeld, maar dat ding kost ¤1400 nieuw en 2e-hands doet die ook nog wel ruim ¤1000.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die 100-400 is een heerlijk objectief voor bv natuurfotografie
Moge duidelijk zijn dat je beter geld kan uitgeven aan goed glas dan aan cameras, een camera is na een jaar of 5 niet veel meer waard, goed glas zakt nauwelijks in waardequote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat ding kost ¤1400 nieuw en 2e-hands doet die ook nog wel ruim ¤1000.
Met zo'n prijs kan ik dat ding op geen enkele manier verantwoorden voor die paar keer dat ik 'm wel zou willen gebruiken. Verder verwacht ik ook niet echt dat prijzen veel beter worden mocht die MK2 er komen (zal wel iets omlaag gaan door het grotere aanbod maar nog niet veel).
Verder weet ik ook niet of ik echt zo'n fan ben van de pump-techniek van die lens.
Heb ooit wel heel erg getwijfeld om een eerste generatie Sigma 70-200mm f/2.8 te nemen met 2 converters (1.4x en 2x) maar uiteindelijk heb ik dat toen laten lopen. (waarschijnlijk best stom want het was geloof ik nog een heel aardige prijs).
Op die manier had ik ook (max.) 400mm bereik en dan ook nog eens een mooi lichtsterk 70-200 objectief maar toch voor een prijs die nog niet eens de helft van die 100-400mm was.
Tuurlijk; kwaliteit zal minder zijn (zeker i.c.m. 2x converters) maar voor mij telt dat nog láng niet zo zwaar (dat kun je wel zien aan m'n camera-spul).
Soms zijn ze zelfs duurder dan de huidige modelreeks, zo heb ik een 50 mm f/1.8 mk.I gekocht die iets duurder was dan de mk.II van plastic. De AF is veel beter op de mk.II, maar de bouwkwaliteit is veel beter bij de mk.I - Heerlijk lensje, gemaakt in '88 en werkt nog perfectquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moge duidelijk zijn dat je beter geld kan uitgeven aan goed glas dan aan cameras, een camera is na een jaar of 5 niet veel meer waard, goed glas zakt nauwelijks in waarde
Leuk, maar geen toplens op full framequote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:42 schreef LompeHork het volgende:
Wie heeft er ervaring met een Canon EF 35mm f/2 IS USM? Ik ben op zoek naar een groothoeklensje voor een leuke prijs en deze sprong nogal in het oog. Helaas heb ik niemand in de buurt die ervaring met deze lens heeft.
De eerste is een relatief nieuw ontwerp en het optische ontwerp van de 50mm al een jaar of 40 oudquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:52 schreef Stefan het volgende:
Hoe kan t dat de 35mm 1,4 1200 is en de 50 1,4 300 euro
IS maakt mij niet veel uit, ik zal toch veel vanaf een statief schieten. Die 28mm ziet er ook wel aantrekkelijk uit, ik ga eens wat reviews lezen, thanksquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk, maar geen toplens op full frame
Full Frame
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/428-canon_35_2_5d?start=1
De 28mm f2.8 doet het een stuk beter
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/774-canon28f28isff?start=1
Edit
Hmmm, zie dat deze 35mm niet de IS versie is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |