Het streelt je fragiele ego natuurlijk. Hoort wel bij rechtse mensen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kan mij daar eigenlijk wel in vinden
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het streelt je fragiele ego natuurlijk. Hoort wel bij rechtse mensen.
Heb je überhaupt de OP gelezen?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Heeft gewoon puur te maken met het feit dat er veel meer rechts- dan linkshandige mensen zijn.
Logisch dat de grootste groep van krachtpatsers dan rechts is.
Vervelende rechtse ventjes hebben statistisch gezien ook een heel slecht begrip van de concepten natuurlijke selectie en evolutie.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:26 schreef AlexJones het volgende:
Maw, natuurlijke selectie zal de linksen uitroeien. HU HA!
Is het ook niet zo dat soorten waarin individuen minder eigenbelang hebben een grotere overlevingskans hebben dan soorten waar het ieder voor zich is?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vervelende rechtse ventjes hebben statistisch gezien ook een heel slecht begrip van de concepten natuurlijke selectie en evolutie.
Dat verschilt natuurlijk per soort en omstandigheid.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:37 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat soorten waarin individuen minder eigenbelang hebben een grotere overlevingskans hebben dan soorten waar het ieder voor zich is?
En vleeseters zijn hufters, ook logisch.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Nobu het volgende:
Logisch toch, links is voor mensen die het op eigen kracht niet willen of kunnen redden.
Niet echt. Links is voor mensen die het primitieve van het dierenrijk hebben ontstegen en het gevoel van verantwoordelijkheid, medemenselijkheid en compassie hebben weten te ontwikkelen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Nobu het volgende:
Logisch toch, links is voor mensen die het op eigen kracht niet willen of kunnen redden.
Vlees eten is ook voor winnaars, met een teer zieltje kom je ook niet ver. En winnaars worden door verliezers al snel als hufter gezien, wat dat betreft had dat als wetenschappelijke publicatie vermomde betoog nog best een punt.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En vleeseters zijn hufters, ook logisch.
Maaarrrr dat moet je dan wel ook verdienenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. Links is voor mensen die het primitieve van het dierenrijk hebben ontstegen en het gevoel van verantwoordelijkheid, medemenselijkheid en compassie hebben weten te ontwikkelen.
Wat zou jou dat uit moeten maken? Wees er trots op dat je hufter genoemd wordt. Moraliteit en ethiek is voor watjes.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vlees eten is ook voor winnaars, met een teer zieltje kom je ook niet ver. En winnaars worden door verliezers al snel als hufter gezien, wat dat betreft had dat als wetenschappelijke publicatie vermomde betoog nog best een punt.
Ohja, de zelfbenoemde morele superioriteit van de linksenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. Links is voor mensen die het primitieve van het dierenrijk hebben ontstegen en het gevoel van verantwoordelijkheid, medemenselijkheid en compassie hebben weten te ontwikkelen.
Daar is niks superieur aan.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ohja, de zelfbenoemde morele superioriteit van de linksen
Gevoel van verantwoordelijkheid? De verantwoordelijkheid om op andermans zak te teren?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Stoer ben je man. Echt.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vlees eten is ook voor winnaars, met een teer zieltje kom je ook niet ver. En winnaars worden door verliezers al snel als hufter gezien, wat dat betreft had dat als wetenschappelijke publicatie vermomde betoog nog best een punt.
Uiteraard. Zwakkeren in de samenleving bestaan niet; allemaal luie parasieten.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gevoel van verantwoordelijkheid? De verantwoordelijkheid om op andermans zak te teren?
domme sportschooltypes zullen vaker met onderbuik stemmen jaquote:Op zondag 19 mei 2013 19:28 schreef De_Guidance het volgende:
Natuurlijke selectie werkt niet alleen op fysieke sterkte.
Zelfs in de oertijd kon je niet winnen met brute kracht. Intelligentie en de mensen achter je krijgen is veel belangrijker.
Ego-centrische mensen zijn vaker ego-centrisch.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:45 schreef Yi-Long het volgende:
Of het gaat gewoon om ego-centrische mensen.
Ego-centrische mensen zullen zich meer voedsel toe-eigenen, meer willen uitblinken in sport, meer bezig zijn met zichzelf zo mooi en sterk maken, etc etc.
Terwijl de wat socialere mensen wellicht daar minder belang aan hechten, eerder delen, meer aan teamsporten doen, niet zozeer de behoefte hebben om sterker, mooier en beter te zijn dan anderen, etc etc.
Samenwerken is op genetisch vlak bijna in alle gevallen gunstiger. Daarom zijn er ook zo veel diersoorten met een sociale structuur. Simpelweg omdat de genen zichzelf op die manier veel stabieler kunnen voortplanten aangezien ze niet meer afhankelijk zijn van het individu maar de groep.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:37 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat soorten waarin individuen minder eigenbelang hebben een grotere overlevingskans hebben dan soorten waar het ieder voor zich is?
Degenen die de verantwoordelijkheid daadwerkelijk dragen zijn niet degenen die het linkse gedachtegoed uitdragen. Dat was toch niet zo moeilijk?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard. Zwakkeren in de samenleving bestaan niet; allemaal luie parasieten.
Je maakt het me wel heel makkelijk zo.
Overigens zei je daarnet nog dat mensen het niet kúnnen, zichzelf redden... wat is het nou?
Ze bestaan bij de gratie ervan.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Degenen die de verantwoordelijkheid daadwerkelijk dragen zijn niet degenen die het linkse gedachtegoed uitdragen. Dat was toch niet zo moeilijk?
Dat zijn ze doorgaans juist wel. Ik hoor weinig zelfbenoemde linksen pleiten voor zaken als preventieve abortus bij (mogelijk) gehandicapte kinderen, of het opheffen van de verzorgingsstaat, of het laten creperen van ouderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Degenen die de verantwoordelijkheid daadwerkelijk dragen zijn niet degenen die het linkse gedachtegoed uitdragen. Dat was toch niet zo moeilijk?
Vreemd overigens dat je je nu weer in allerlei bochten wringt om toch maar 'ethisch' over te komen. In het dierenrijk, waar menig rechtsmensch met verlangen naar kijkt (en aan terugdenkt), bestaat geen ethiek. Wees trots op je überindividualisme: is de natuuuuur.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Klopt, maar de consequenties van alle geroeptoeter mag een ander dragen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zijn ze doorgaans juist wel. Ik hoor weinig zelfbenoemde linksen pleiten voor zaken als preventieve abortus bij (mogelijk) gehandicapte kinderen, of het opheffen van de verzorgingsstaat, of het laten creperen van ouderen.
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef SeLang het volgende:
Ik heb bij linksen altijd wel het gevoel dat ze vroeger op school zijn gepest en daarom hun gram willen halen door meer succesvolle mensen hun geld af te pakken en beperkingen op te leggen.
Weer zo'n dooddoener. Toe, kom eens met keiharde bronnen waaruit blijkt dat geen enkele linksdenkende Nederlander belasting afdraagt.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Klopt, maar de consequenties van alle geroeptoeter mag een ander dragen.
Ik heb bij rechtsen altijd het gevoel dat ze vroeger zijn gepest op school en daardoor wraak willen nemen op de hele samenleving en daarbij makkelijke slachtoffers zoeken.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef SeLang het volgende:
Ik heb bij linksen altijd wel het gevoel dat ze vroeger op school zijn gepest en daarom hun gram willen halen door meer succesvolle mensen hun geld af te pakken en beperkingen op te leggen.
Je hebt het nu dan puur en alleen over een minieme bijdrage van rechtse mensen via de belastingen toch!? Want verdomd weinig zullen er daadwerkelijk ana de slag gaan in sociale functies zoals verpleger ofzo.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Klopt, maar de consequenties van alle geroeptoeter mag een ander dragen.
Dát zal het zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef SeLang het volgende:
Hoezo? Ik beweer alleen maar dat al die beschaving enkel en alleen mogelijk gemaakt is door het succesvolle, rechtse deel van de samenleving.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd overigens dat je je nu weer in allerlei bochten wringt om toch maar 'ethisch' over te komen. In het dierenrijk, waar menig rechtsmensch met verlangen naar kijkt (en aan terugdenkt), bestaat geen ethiek. Wees trots op je überindividualisme: is de natuuuuur.
Klopt. Dat is wel mijn hoofddoel in ieder geval.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef SeLang het volgende:
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt. Dat is wel mijn hoofddoel in ieder geval.
Als het aan het gros van dat succesvolle, rechtse deel van de samenleving had gelegen hadden we thans nog een kleine elite en een grote groep uit te buiten straatvolk.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoezo? Ik beweer alleen maar dat al die beschaving enkel en alleen mogelijk gemaakt is door het succesvolle, rechtse deel van de samenleving.
scherp!!quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb bij rechtsen altijd het gevoel dat ze vroeger zijn gepest op school en daardoor wraak willen nemen op de hele samenleving en daarbij makkelijke slachtoffers zoeken.
Succesvolle mensen stemmen vaak PvdA of D66 en in mindere mate VVD.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoezo? Ik beweer alleen maar dat al die beschaving enkel en alleen mogelijk gemaakt is door het succesvolle, rechtse deel van de samenleving.
Lekker uitknijpen die handel voor eigen gewin.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb bij rechtsen altijd het gevoel dat ze vroeger zijn gepest op school en daardoor wraak willen nemen op de hele samenleving en daarbij makkelijke slachtoffers zoeken.
Dit is natuurlijk onzin. Niemand zet zijn eigenbelang aan de kant.quote:But men with low upper-body strength were more likely to put their own self-interest aside and support a welfare state.
Jawel.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Niemand zet zijn eigenbelang aan de kant.
Ze willen dat we terug gaan naar het einde van de 19de eeuw, waar vrijwel iedereen in armoede leeft in erbarmelijke omstandigheden. En een paar rijke mensen die alle middelen hebben.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als het aan het gros van dat succesvolle, rechtse deel van de samenleving had gelegen hadden we thans nog een kleine elite en een grote groep uit te buiten straatvolk.
Je vergeet gemakshalve wel even je SP in dit lijstje, beste Guidance.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Succesvolle mensen stemmen vaak PvdA of D66 en in mindere mate VVD.
Gefrustreerde mensen stemmen PVV en maken de rechterflank (grootste deel) uit van de VVD.
Heb je toevallig dit topic gelezen?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vreemde conclusie inderdaad. De werkelijke reden is natuurlijk dat de welvaartsstaat de beste kans voor ze is om alsnog hun eigen belang zo goed mogelijk te vervullen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
By the way, Nobu...quote:Op zondag 19 mei 2013 19:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve wel even je SP in dit lijstje, beste Guidance.
Inderdaad. Neemt de rest niet weg.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve wel even je SP in dit lijstje, beste Guidance.
Op dezelfde manier dat niemand zichzelf voor de gek houdt om maar het gevoel te hebben gelijk te hebben?quote:
'Nuance' is van voor de fortuynistische revolte en daarom direct abject.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:01 schreef De_Guidance het volgende:
Vrijwel overal is links/rechts 50/50 verdeeld. Het zal beide wel bestaansrecht hebben.
Of is dit te genuanceerd.
Jij hebt nog nooit iets gedaan of een keuze gemaakt die niet uit eigen belang was...!?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op dezelfde manier dat niemand zichzelf voor de gek houdt om maar het gevoel te hebben gelijk te hebben?
O ja.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Nuance' is van voor de fortuynistische revolte en daarom direct abject.
Dat "redden" hoef je natuurlijk niet direct in een context van overleven te zien, meer dat ze nooit boven zullen komen drijven.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
By the way, Nobu...
Aangezien je stelt dat 'links' er is voor mensen die het niet op eigen kracht kúnnen redden, gooi je je eigen ruiten in en bevestig je alleen maar dat Übermensch ideaal van je ideologie.
'nuance' is een 'linkse hobby'quote:Op zondag 19 mei 2013 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Nuance' is van voor de fortuynistische revolte en daarom direct abject.
Dat is niet relevant.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit iets gedaan of een keuze gemaakt die niet uit eigen belang was...!?
Uhm, ja... inderdaad. Voor zichzelf én voor anderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet relevant.
Waar het om gaat is wat Nobu ook al zei. Als mensen denken zelf beter af te zijn met een verzorgingsstaat kiezen ze logischerwijs daarvoor.
Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet relevant.
Waar het om gaat is wat Nobu ook al zei. Als mensen denken zelf beter af te zijn met een verzorgingsstaat kiezen ze logischerwijs daarvoor.
Nee, voor zichzelf. Het hele idee dat mensen links stemmen voor een ander is lachwekkend.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, ja... inderdaad. Voor zichzelf én voor anderen.
Dat wil je graag geloven. Anders komt het feit dat je rechts stemt puur en alleen voor jezelf te dicht bij.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, voor zichzelf. Het hele idee dat mensen links stemmen voor een ander is lachwekkend.
Lachwekkend is wel echt een goed argument inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, voor zichzelf. Het hele idee dat mensen links stemmen voor een ander is lachwekkend.
Was er een probleem dan? Ik dacht dat dit gewoon een excuus was om er weer met gestrekt been in te gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet.
Vrijwel iedereen is er ook beter mee af. Het maakt een land leefbaar, schoon en houdt de criminaliteit in toom.
Niemand wilt toch dat 80% van Nederland en soort open riool is waar mensen creperen en er veel criminaliteit is ?
Ja natuurlijk stem ik rechts voor mezelf. Ik geloof absoluut dat rechts het bij het juiste eind heeft, maar als ik de hele dag shag lag te roken zou ik ook lekker links stemmen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat wil je graag geloven. Anders komt het feit dat je rechts stemt puur en alleen voor jezelf te dicht bij.
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja natuurlijk stem ik rechts voor mezelf. Ik geloof absoluut dat rechts het bij het juiste eind heeft, maar als ik de hele dag shag lag te roken zou ik ook lekker links stemmen.
En als ze zelf een keer ziek worden of arbeidsongeschikt raken natuurlijk wel verwachten dat ze aanspraak kunnen maken op de verzorgingsstaat.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is ook wel het tragikomische van rechts, vaak... Die paranoia dat alleen zij werken, alleen zij geld verdienen, alleen zij belasting betalen... en dat dat ook een legitieme reden is om de hele verzorgingsstaat maar op te heffen.
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja natuurlijk stem ik rechts voor mezelf. Ik geloof absoluut dat rechts het bij het juiste eind heeft, maar als ik de hele dag shag lag te roken zou ik ook lekker links stemmen.
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Nobu het volgende:
Je zou zelfs zeggen dat linkse mensen wat verder zijn qua evolutie.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:15 schreef Ludd het volgende:
[..]Los van deze nogal kinderachtige benadering zie ik de relevantie m.b.t. tot topic niet. Immers is er tegenwoordig niet direct een correlatie tussen fysieke kracht en 'succesvol' zijn in maatschappelijke context.
In de oertijd was dat wellicht zo toen het recht van de sterkste fysiek afgedwongen werd, maar nu lijkt het mij onzin.
Zelfs toen niet. De mens is een sociaal dier. Sociale vaardigheden zijn dus heel belangrijk in overlevingscontext.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:15 schreef Ludd het volgende:
[..]Los van deze nogal kinderachtige benadering zie ik de relevantie m.b.t. tot topic niet. Immers is er tegenwoordig niet direct een correlatie tussen fysieke kracht en 'succesvol' zijn in maatschappelijke context.
In de oertijd was dat wellicht zo toen het recht van de sterkste fysiek afgedwongen werd, maar nu lijkt het mij onzin.
Links stemmen is niet een ander helpen, links stemmen is een derde partij dwingen om te helpen terwijl je zelf toekijkt.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:12 schreef De_Guidance het volgende:
De vraag of bij het helpen van anderen bewust of onbewust ook eigenbelang meespeelt vind ik erg irrelevant.
Ik kijk gewoon naar wat er gebeurt: Iemand helpt een ander. Niks mis mee.
Je hebt de Hans Wiegel scheurkalender bij je, zie ik.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Links stemmen is niet een ander helpen, links stemmen is een derde partij dwingen om te helpen terwijl je zelf toekijkt.
Want je betaalt zelf geen belasting?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Links stemmen is niet een ander helpen, links stemmen is een derde partij dwingen om te helpen terwijl je zelf toekijkt.
In primitieve beschavingen wel, toen gemeenschappen veel kleiner waren was de leider vaak de fysiek sterkste, of in ieder geval in strijd de sterkste. Iets wat je veelal ook in de dierenwereld ziet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zelfs toen niet. De mens is een sociaal dier. Sociale vaardigheden zijn dus heel belangrijk in overlevingscontext.
Ik vermoed dat die fysiek sterkere mensen door hun betere fysiek met meer vertrouwen de wereld tegemoet treden en daarom denken het zelf wel te redden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:15 schreef Ludd het volgende:
Oei. En hoe moet dat met fysiek en mentaal gehandicapten?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die fysiek sterkere mensen door hun betere fysiek met meer vertrouwen de wereld tegemoet treden en daarom denken het zelf wel te redden.
Het is de Wiegel bingo, vrind.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt de Hans Wiegel scheurkalender bij je, zie ik.
Wat een intellectuele armoe.
Ja, die stemmen links natuurlijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oei. En hoe moet dat met fysiek en mentaal gehandicapten?
Maar er is maar een leider. Slim of grappig zijn en aanpappen met de leider verhoogt je overlevingskansen ook. Of iedereen achter je krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
In primitieve beschavingen wel, toen gemeenschappen veel kleiner waren was de leider vaak de fysiek sterkste, of in ieder geval in strijd de sterkste. Iets wat je veelal ook in de dierenwereld ziet.
Je geeft dus aan dat mentaal en fysiek gehandicapten niet echt op rechts hoeven te rekenen?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit begint een beetje een herhaling van zetten te worden.
Nee, maar daar heb je mijnsinziens niet per se een verzorgingsstaat voor nodig.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niemand wilt toch dat 80% van Nederland een soort open riool is waar mensen creperen en er veel criminaliteit is ?
Nee, als we het over uitersten hebben zou ik daar inderdaad niet op rekenen. Dat kan toch geen verrassing zijn?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je geeft dus aan dat mentaal en fysiek gehandicapten niet echt op rechts hoeven te rekenen?
Verbluffend.
Verre van. Ik wilde het gewoon zwart op wit.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, als we het over uitersten hebben zou ik daar inderdaad niet op rekenen. Dat kan toch geen verrassing zijn?
Die zwakke mannen zetten hun eigenbelang helemaal niet opzij! Hun eigenbelang is juist dat er een 'welfare state' is, zodat er feestelijk genivelleerd kan worden en zij kunnen parasiteren op de ruggen van de sterksten.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:26 schreef AlexJones het volgende:
But men with low upper-body strength were more likely to put their own self-interest aside and support a welfare state.
Bedoel je hier zwak en sterk in fysieke context?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zwakke mannen zetten hun eigenbelang helemaal niet opzij! Hun eigenbelang is juist dat er een 'welfare state' is, zodat er feestelijk genivelleerd kan worden en zij kunnen parasiteren op de ruggen van de sterksten.
Van oorsprong natuurlijk in fysieke context. Alhoewel ik denk dat sterk (en gezond) in fysieke context ook correleert met intelligent en kanp.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bedoel je hier zwak en sterk in fysieke context?
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zwakke mannen zetten hun eigenbelang helemaal niet opzij! Hun eigenbelang is juist dat er een 'welfare state' is, zodat er feestelijk genivelleerd kan worden en zij kunnen parasiteren op de ruggen van de sterksten.
Ik betwijfel het. Ik denk dat de gemiddelde leerling van VBO4 fysiek sterker is dan die van VWO4. Dat is althans het beeld wat mij een beetje bijgebleven is vanuit mijn schooltijd, hetgeen natuurlijk absoluut geen graadmeter is.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van oorsprong natuurlijk in fysieke context. Alhoewel ik denk dat sterk (en gezond) in fysieke context ook correleert met intelligent en kanp.
Ik denk dat de VWO'er latent sterker is dan de VMBO'er. Omdat laatstgenoemde meer fysiek bezig is ontwikkeld hij het meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:52 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Ik denk dat de gemiddelde leerling van VBO4 fysiek sterker is dan die van VWO4. Dat is althans het beeld wat mij een beetje bijgebleven is vanuit mijn schooltijd, hetgeen natuurlijk absoluut geen graadmeter is.
Overigens vind ik het ook zeer merkwaardig dat in dit onderzoek enerzijds sprake is van fysieke kracht van het bovenlichaam, en dat zoals ik het lees de enige graadmeter hiervoor de afmeting van de biceps is.Waarom specifiek deze spier, is toch maar een kleine spier?
Waarom denk je dat? Ik weet dat intelligente mensen over het algemeen een grotere lichaamslengte hebben, maar of ze in aanleg fysiek sterker zijn weet ik niet. Is er volgens jou ook een correlatie tussen somatotype en intellegentie? Zijn daar eigenlijk statistieken van, dat een bepaald somatotype bij een bepaalde sociaal-economische klasse vaker voorkomt dan bij een andere?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de VWO'er latent sterker is dan de VMBO'er. Omdat laatstgenoemde meer fysiek bezig is ontwikkelt hij het meer.
Al het goede correleert naar mijn mening.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik weet dat intelligente mensen over het algemeen een grotere lichaamslengte hebben, maar of ze in aanleg fysiek sterker zijn weet ik niet. Is er volgens jou ook een correlatie tussen somatotype en intellegentie? Zijn daar eigenlijk statistieken van, dat een bepaald somatotype bij een bepaalde sociaal-economische klasse vaker voorkomt dan bij een andere?
Maar is het niet zo dat bepaalde groepen Afrikanen een aantoonbaar lager dan gemiddeld IQ hebben, terwijl zij fysiek gezien vaak superieur zijn? Dit lijkt e.e.a. dus behoorlijk te weerspreken.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al het goede correleert naar mijn mening.
Er zijn wel artikelen waarin staat dat fysieke fitheid samenhangt met een hoger iq (of vice versa) en een betere sociale aangepastheid.
Ik denk dat dan gekeken wordt naar leden binnen een bepaalde (etnische) groep.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat bepaalde groepen Afrikanen een aantoonbaar lager dan gemiddeld IQ hebben, terwijl zij fysiek gezien vaak superieur zijn? Dit lijkt e.e.a. dus behoorlijk te weerspreken.
Inderdaad, het is allemaal een complot van de "zwakkeren". !quote:Op zondag 19 mei 2013 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou een nieuwe dimensie zijn, waarvan in dit onderzoek geen sprake is. Ik geloof dit ook niet zo. Er zijn gewoon bepaalde groepen Afrikanen waar het mesomorphe somatotype duidelijk beter vertegenwoordigd is dan bij de gemiddelde wereldinwoner. Dit terwijl het iq van deze zelfde groep lager is dan de gemiddelde wereldbevolking. Dat zegt genoeg lijkt me.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dan gekeken wordt naar leden binnen een bepaalde (etnische) groep.
Als libertarier zie ik me niet als link of rechts. Voel me vooral vrij.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heerlijk, nu is het wachten op de libertariërs (rechtser kan niet) en hun "altruïsme bestaat niet"-retoriek.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Het is natuurlijk Nietzsches verklaring voor de 'morele' samenleving. Maar ik denk dat de tabloid hier gewoon het onderzoek verkeerd representeert, en dat de onderzoekers wel casi voorlegden waarbij het eigenbelang gehinderd werd door het groepsbelang.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |