SPOILER: SchermOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PowerhouseOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AccuOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DualSIM & FrequentiebandenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ondersteuning van AndroidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.
Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.SPOILER: WebshopsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AliExpress & DHGateOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Taobao & TmallOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aftersale: en nu?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html || www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |
› Jiayu G3-topicreeks op FOK!
OP Version 1.1 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL![]()
Misschien niet de beste topic title, maar verder kwam ik zo snel ff niet ;-)
En groot alarm, heb de nummering zelf doorgeteld omdat ik er vanuit ging dat dit niet automatisch gebeurde. Maar moet dus 20 ipv 21 zijn. Kan iemand dit fixen?
Edit: aan de bel getrokken bij mod's, hopelijk kunnen/willen zij het rechtzetten...
[ Bericht 35% gewijzigd door funky_fart op 19-05-2013 15:24:56 ]![]()
Ik wacht op een goede quad-core (of Intel dual-core) met minimaal 2GB RAM, NFC, 4G en +5" 1080p scherm, iemand tips?
[ Bericht 1% gewijzigd door MoneyTalks op 19-05-2013 15:41:03 (4G) ]Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
oppo find 5?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:36 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik wacht op een goede quad-core (of Intel dual-core) met minimaal 2GB RAM, NFC en +5" 1080p scherm, iemand tips?
of die lenovo k900 oid? wel lelijke software, maar ROM flashen en je hebt echt een beest
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2013 15:39:39 ]![]()
Die K900 is perfect, alleen heeft ie geen NFC en ook geen 4G/LTE, beetje jammer als je er een paar jaar mee wil doen (doe nu al bijna 3 jaar met mijn Galaxy S)quote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
oppo find 5?
of die lenovo k900 oid? wel lelijke software, maar ROM flashen en je hebt echt een beestKarakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
naja, dan de note III in septemberquote:Op zondag 19 mei 2013 15:40 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Die K900 is perfect, alleen heeft ie geen NFC en ook geen 4G/LTE, beetje jammer als je er een paar jaar mee wil doen (doe nu al bijna 3 jaar met mijn Galaxy S)![]()
![]()
Note 3 lijkt me ook prima, maar als ik een goedkopere Chinese phone kan kopen die praktisch hetzelfde kan dan ga ik daarvoor. Ben alleen een beetje bang dat de Note 3 heel erg op de GS4 gaat lijken, en dus weer "plastic" is.. Heb nu al 3 jaar de plastic Galaxy S1 en hoewel het prima is, wil ik nu wel een telefoon die ook duur aanvoeltquote:
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Dan de k900 van lenovo, die is top notch, en fuck lte, je gaat tegenwoordig toch van wifi naar wifiquote:Op zondag 19 mei 2013 16:02 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Note 3 lijkt me ook prima, maar als ik een goedkopere Chinese phone kan kopen die praktisch hetzelfde kan dan ga ik daarvoor. Ben alleen een beetje bang dat de Note 3 heel erg op de GS4 gaat lijken, en dus weer "plastic" is.. Heb nu al 3 jaar de plastic Galaxy S1 en hoewel het prima is, wil ik nu wel een telefoon die ook duur aanvoelt![]()
Ik heb onbeperkt internet (10 GB fullspeed, en dan word ie pas afgeknepen zonder extra kosten), waarom zou ik moeilijk doen met wifi??quote:Op zondag 19 mei 2013 16:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dan de k900 van lenovo, die is top notch, en fuck lte, je gaat tegenwoordig toch van wifi naar wifi
En dan ontbreekt nog steeds NFC. Wil je een future-proof telefoon dan zijn LTE en NFC gewoon musts. Ik doe nu al bijna 3 jaar met mijn Galaxy S1, dus ik verwacht met mijn volgende telefoon ook gewoon 3 jaar te kunnen doen.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
TT gewijzigd..
Vriendin heeft sindskort een 'belletje' op haar scherm van haar Star B92. Denken jullie dat ik kans maak op garantie als ik mixeshop mail?![]()
Dank voor de wijziging in TT!quote:Op zondag 19 mei 2013 16:21 schreef Sjowhan het volgende:
TT gewijzigd..
Vriendin heeft sindskort een 'belletje' op haar scherm van haar Star B92. Denken jullie dat ik kans maak op garantie als ik mixeshop mail?
Vwb belletje: is het geen luchtbel onder een screenprotector waarvan ze niet wist dat die erop zat? Die dingen zie je niet eens dat ze erop zijn gedaan namelijk![]()
Genoeg mensen die een Chinese telefoon kopen hier, maar bij welke webshop doen jullie dat nou?
Bv:Waar heb jij hem gekocht?quote:Op zondag 19 mei 2013 17:31 schreef fissure het volgende:
heb nu toch de xiaocai g6 besteld, ben benieuwd. Hopen dat ik er snel mee aan de slag kan.
Ik zie een aantal staan in de OP, maar niet echt een top 5 of zo. En wat is de kans dat je heffingen e.d. over je telefoon moet betalen? Of is dat nagenoeg 100%?![]()
Tja, prijzen etc verschillen per telefoon, waarom zou je dan een top 5 maken? Zie het Chinese webshop topic, daar staan nog wel veel meer betrouwbare winkels.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:19 schreef Azerdion het volgende:
Genoeg mensen die een Chinese telefoon kopen hier, maar bij welke webshop doen jullie dat nou?
Ik zie een aantal staan in de OP, maar niet echt een top 5 of zo. En wat is de kans dat je heffingen e.d. over je telefoon moet betalen? Of is dat nagenoeg 100%?
Over de heffingen: Het kan vriezen en het kan dooien.
DHL heeft 100% controle op factuurwaarde
PostNL heeft steekproef controles waarna je een brief krijgt met een aanvraag voor meer info (factuur aanvraag).
Veel verder mag/kan je er hier niet op in gaan (alle info staat wel in de spoiler:Importeren: verzending, tracking en douane).
Spoiler van het Jiayu topic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
In dit geval heb ik hem op Aliexpres gekocht. Webshops hebben alleen maar witte in voorraad en een verkoper daar heeft ook zwart. Het is kijken waar de telefoon het goedkoopst is, de Jiayu g4 kan je voor 230, 245 maar ook voor 219 dollar vinden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:19 schreef Azerdion het volgende:
Bv:
[..]
Waar heb jij hem gekocht?
Ik zie een aantal staan in de OP, maar niet echt een top 5 of zo. En wat is de kans dat je heffingen e.d. over je telefoon moet betalen? Of is dat nagenoeg 100%?![]()
antelifequote:Op zondag 19 mei 2013 18:19 schreef Azerdion het volgende:
Bv:
[..]
Waar heb jij hem gekocht?
Ik zie een aantal staan in de OP, maar niet echt een top 5 of zo. En wat is de kans dat je heffingen e.d. over je telefoon moet betalen? Of is dat nagenoeg 100%?
pandawill
mixeshop
aliexpress
merimobiles
lightake![]()
Thanks voor de info iedereen!
Mijn abonnement loopt eind oktober af. Duurt nog wel even dus.
Maar ik ben het zat om een oude telefoon te moeten kiezen(die ze aanbieden tegen dumpprijzen) om nog een 'normaal' bedrag te kunnen betalen. Wil je een betere en nieuwere telefoon, moet je gelijk schandalige bedragen dokken. Om nog maar niet te spreken van lease-telefoons.
Je betaalt 2 jaar lang een belachelijk bedrag naast je gewone abonnement om daarna je telefoon weer in te leveren?!
Ik ga dus mooi al even rondkijken naar een leuke Chinese smartphone. Zelfs met belasting e.d. vind ik de prijs nog meevallen.
Ik ga dus maar mooi voor een sim-only(Iemand nog een tip?). Wat bellen en sms'en betreft ben ik een nachtmerrie voor providers. Er zijn maanden geweest dat ik gewoon niets heb verbruikt, alleen internet. Ware het niet dat ik er wel voor betaal omdat er geen andere optie is.![]()
Op dit moment betaal ik 21 euro(was 19,95 voor inflatiecorrectie e.d.) voor 225min/75sms/1gb internet.
Ik heb een LG Optimus Black erbij gekregen.
Internetverbruik schommelt rond de 500mb, dus bij de sim-only kan dat mooi naar 500mb.
Hebben jullie ook al gelezen over Huawei en ZTE? (Nu.nl)
Er zijn inderdaad roofprijzen. Alleen wordt er nu gekeken naar de verkeerde prijzen.
De grote merken roven. Van ons, de consument.
Nu mensen meer gaan kiezen voor een goede prijs/kwaliteit verhouding gaan veel merken in het verzet en gaan ze lobbyen bij de EU om er iets aan te doen.
Kijk bijvoorbeeld naar Apple met miljarden op de bank...
Gelukkig zijn er dan weer mensen, zoals jullie hier, die wel na kunnen denken!
[ Bericht 1% gewijzigd door Azerdion op 19-05-2013 19:53:14 (kleine spellingfoutjes :)) ]![]()
iOCEAN x7 besteld op Antelife, toch maar shipping via Swiss Post laten doen want gratis e.d.. Als ik die reviews op YouTube zie vind ik het toestel helemaal niet traag reageren maar misschien ben ik gewoon niet zo veeleisend wat dat betreft. 15-30 werkdagen staat er, iemand ervaring met Antelife via Swiss Post?
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2013 20:17:58 ]![]()
ik had em volgens mij binnen 2 weken binnen met 2-3 dagen vertraging ivm international labor day ofzoquote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef Silven het volgende:
iOCEAN x7 besteld op Antelife, toch maar shipping via Swiss Post laten doen want gratis e.d.. Als ik die reviews op YouTube zie vind ik het toestel helemaal niet traag reageren maar misschien ben ik gewoon niet zo veeleisend wat dat betreft. 15-30 werkdagen staat er, iemand ervaring met Antelife via Swiss Post?![]()
Ik wil niet wachtenquote:Op zondag 19 mei 2013 20:22 schreef Majinster het volgende:
[..]
ik had em volgens mij binnen 2 weken binnen met 2-3 dagen vertraging ivm international labor day ofzoVoelt dat ding een beetje solide aan? En win ik nog iets aan performance door een andere Android distro erop te zetten?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2013 20:28:59 ]![]()
Nee helaas niet; het is geen screenprotector; je ziet de bel (nouja, bel, het lijkt zo'n lek als je LCD kapot is) het beste als het scherm uit is, maar moeilijk nu te fotograferen..quote:Op zondag 19 mei 2013 17:10 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Dank voor de wijziging in TT!
Vwb belletje: is het geen luchtbel onder een screenprotector waarvan ze niet wist dat die erop zat? Die dingen zie je niet eens dat ze erop zijn gedaan namelijk
Het "lek" zorgt niet voor minder scherm, of kapot scherm, maar het ziet er vreemd uit.![]()
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:05 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik heb ook de iOcean, en bij mij zit die back-cover er prima op.
Maar de backlight voor de buttons is inderdaad bij elke iOcean X7 niet zo goed afgewerkt. Het is puur cosmetisch, want in het donker kan je ze gewoon zien maar het licht is ongelijkmatig verdeeld.Kunnen jullie iets zeggen over de batterijduur??quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:41 schreef coffeebiscuit1 het volgende:
[..]
Ook hier is de Iocean X7 inmiddels binnen.WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Een enkeling op Tweakers liet zich daar al over uitquote:Op zondag 19 mei 2013 21:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie iets zeggen over de batterijduur??quote:[message=40253730,noline]XanderDrake schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:26[/message]:
Sochtends 100%, nu 38%. Heb een dik uur muziek geluisterd, en gewone dingen (sms, bellen, whatsappen, browsen, nieuws-apps, fotos). Daarbij umts, wifi én bluetooth de hele dag aan en veel gebruikt. Schermhelderheid op auto (30-60% lichtsterkte schat ik zo).
2000mAh is plenty voor normaal gebruiktmag het weten![]()
Is die Iocean echt zo licht incl batterij? 110gram staat er op sommige sites
We fear that which we cannot see![]()
Ik lees op de eerste sites die ik google 125 gram. Lijkt mij iets realistischerquote:Op zondag 19 mei 2013 23:53 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Is die Iocean echt zo licht incl batterij? 110gram staat er op sommige sites![]()
![]()
Ik heb zelf met zwaar gebruik met continu screen on 5-6 uur. Dus het scherm staat dan 5-6 uur achter elkaar aan.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie iets zeggen over de batterijduur??
Zeer licht gebruik haal ik de 2 dagen wel mee. Dan doe ik af en toe mijn mail checken, social media, whatsapp.
Batterij is dus voldoende.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2013 09:03:53 ]![]()
125 is ook weinigquote:Op maandag 20 mei 2013 00:08 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Ik lees op de eerste sites die ik google 125 gram. Lijkt mij iets realistischerDie newman k1 is in de 200 ofzo :0
Kan iemand zijn Iocean ff wegen met 2000 en 3000 batterij ? Ben nu wel benieuwd
--- Goophone x7 ---
Dit zijn de renders maar in het echt ziet hij er ook zo uit!
De telefoon kwam binnen in het volgende doosje:
Ik heb hem in het zwart besteld met een witte achterkant erbij, de zwarte is mat en de witte glimmend. Er staat helemaal niets op de telefoon, vind ik zelf mooier dan Goophone op de achterkant.
Na de eerste keer opstarten bleek dat er een of andere launcher was geïnstalleerd (die op het doosje zichtbaar is), deze heb ik direct uitgeschakeld en verwijderd om bij het originele te komen. Vervolgens kreeg ik al snel een aantal foutmeldingen omdat de playstore niet werkteUiteindelijk had ik dit opgelost door 3 bestanden opnieuw te plaatsen en deze de juiste permissies te geven.
Vervolgens een aantal keren getest of ik op locatie kwam met de GPS en dit is iedere keer snel het geval. Via wifi is er ook geen enkel probleem en werkt de telefoon erg fijn. Ik had voorheen een galaxy nexus en hiervoor een 3310 model, dus was sowieso weer erg fijn een smartphone te gebruiken. De Antutu gaf een score van 11500.
Het scherm is heel mooi! Super helder en scherp, goede kleuren, dit verraste mij erg positief.
De batterij houdt mij de hele dag op de been, en als hij dat in de begin fase al doet zal dit alleen nog maar beter kunnen worden (Door minder gebruiken en de accu zelf).
Gister voor het eerst echt ergens geweest waar ik geen wifi kon gebruiken dus werd even overgelaten aan het mobiele internet, dit was niet echt een succes. Heb erg slecht internet lijkt wel, ook als hij een h aangeeft.. Ik hoop dat hier iets aan te doen is eigenlijk. (De locatie was ook erg afgelegen maar als ik het thuis probeer gaat hij ook niet heel snel, ook vaak het internet eerst even aan en uit voordat hij het doet.)
De foto hierboven is genomen met de camera van de telefoon. Hier nog een foto:
In het donker nog niet echt een foto kunnen maken.
Gelukkig is er tegenwoordig nagenoeg overal wifi, alleen zou het ook wel tof zijn als het mobiele internet wat beter werkte. Voor de rest erg tevreden met deze telefoon. Zal nog wel meer gaan testen met spelletjes etc.
Misschien iemand een tip wat betreft het internet? En is het mogelijk de 2e sim module uit te schakelen?Ajax Amsterdam![]()
Die Goophone X7 is volgens mij identiek aan mijn iOcean X7 op design na. Best een mooi toestelletje. En originele doos![]()
![]()
Met een newman is het verschil groot en beide zijn 5inch phones, daarom ben ik zo verbaasd erover.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:35 schreef funky_fart het volgende:
Wat maakt het uit? Verschillen zijn zo klein, komt toch niet op vijftig gram aan?
En vind een lichte telefoon flex, vooral bij deze >4,5 inches
Dank voor de reviewquote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Kuhly het volgende:
--- Goophone x7 ---
Heb erg slecht internet lijkt wel, ook als hij een h aangeeft.. Ik hoop dat hier iets aan te doen is eigenlijk. (De locatie was ook erg afgelegen maar als ik het thuis probeer gaat hij ook niet heel snel, ook vaak het internet eerst even aan en uit voordat hij het doet.)
Misschien iemand een tip wat betreft het internet? En is het mogelijk de 2e sim module uit te schakelen?Met mijn Blade heb ik ook slechte 3G verbinding, die mag ik ook in en uitschakelen wil ie eens opgepikt worden. Maar ik heb het idee dat dat ligt aan mijn telco: hollandsnieuwe qua bereik. Die moet perse roaming aan hebben staan bijv. + gegevenstoegang aan want hij lift mee op het Vodafone netwerk. Misschien dat dit het is?
iOcean x7 met 2GB RAM release in zicht volgende maand?quote:Rumours on Weibo now suggest that the Advanced version of the X7 could go on sale as early as the end of May. The X7 Advanced will come with the same Oppo Find 5 inspired body but with 2GB RAM and 13 mega-pixel rear sensor.mag het weten![]()
Ik zal het proberen, die enge melden met extra kosten is dus niet het geval? Heb zelf wel vodafone, maar wie weet.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dank voor de reviewMet mijn Blade heb ik ook slechte 3G verbinding, die mag ik ook in en uitschakelen wil ie eens opgepikt worden. Maar ik heb het idee dat dat ligt aan mijn telco: hollandsnieuwe qua bereik. Die moet perse roaming aan hebben staan bijv. + gegevenstoegang aan want hij lift mee op het Vodafone netwerk. Misschien dat dit het is?
iOcean x7 met 2GB RAM release in zicht volgende maand?
[..]
Dacht net, probeer hem nog wel eens te flashen, is nu bezig. Ben benieuwd
Ajax Amsterdam![]()
Hallo iOcean X7 met 2GB RAM....
...... dag lieve Xperia Z met helaas een te krappe batterij
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
quote:Op zondag 19 mei 2013 21:53 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Een enkeling op Tweakers liet zich daar al over uit
[..]Thnx. Gewoon redelijk dus...quote:Op maandag 20 mei 2013 09:03 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik heb zelf met zwaar gebruik met continu screen on 5-6 uur. Dus het scherm staat dan 5-6 uur achter elkaar aan.
Zeer licht gebruik haal ik de 2 dagen wel mee. Dan doe ik af en toe mijn mail checken, social media, whatsapp.
Batterij is dus voldoende.WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Haha, props voor China.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:17 schreef RobertNL het volgende:
Hallo iOcean X7 met 2GB RAM....
...... dag lieve Xperia Z met helaas een te krappe batterijKun je nog eens verschillende dingen tegen een niet al te dure prijs proberen.
Maar er komt toch ook een mini Xperia Z, de ZR? In Amerika tenminste...
Oh, ook in NL? http://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-zr/The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Als dit filmpje echt is zie je wel duidelijk het verschil in 3D prestaties tussen de iOcean en de Jiayu G4
G4 scoort iets van 3370 en de iOcean 2200 ofzo op 3D gebied.
Volgens die filmpje heeft Fastcardtech de G4 ook op voorraad, seems legit hahaha :p
![]()
Welke telefoon is die witte?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:41 schreef Vincent_vd het volgende:
Als dit filmpje echt is zie je wel duidelijk het verschil in 3D prestaties tussen de iOcean en de Jiayu G4
G4 scoort iets van 3370 en de iOcean 2200 ofzo op 3D gebied.
Volgens die filmpje heeft Fastcardtech de G4 ook op voorraad, seems legit hahaha :pWHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Die Goophone x7 ziet me er tof strak uitquote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Kuhly het volgende:
--- Goophone x7 ---
[ afbeelding ]
Dit zijn de renders maar in het echt ziet hij er ook zo uit!
De telefoon kwam binnen in het volgende doosje:
[ afbeelding ]
Ik heb hem in het zwart besteld met een witte achterkant erbij, de zwarte is mat en de witte glimmend. Er staat helemaal niets op de telefoon, vind ik zelf mooier dan Goophone op de achterkant.
Na de eerste keer opstarten bleek dat er een of andere launcher was geïnstalleerd (die op het doosje zichtbaar is), deze heb ik direct uitgeschakeld en verwijderd om bij het originele te komen. Vervolgens kreeg ik al snel een aantal foutmeldingen omdat de playstore niet werkteUiteindelijk had ik dit opgelost door 3 bestanden opnieuw te plaatsen en deze de juiste permissies te geven.
Vervolgens een aantal keren getest of ik op locatie kwam met de GPS en dit is iedere keer snel het geval. Via wifi is er ook geen enkel probleem en werkt de telefoon erg fijn. Ik had voorheen een galaxy nexus en hiervoor een 3310 model, dus was sowieso weer erg fijn een smartphone te gebruiken. De Antutu gaf een score van 11500.
Het scherm is heel mooi! Super helder en scherp, goede kleuren, dit verraste mij erg positief.
De batterij houdt mij de hele dag op de been, en als hij dat in de begin fase al doet zal dit alleen nog maar beter kunnen worden (Door minder gebruiken en de accu zelf).
Gister voor het eerst echt ergens geweest waar ik geen wifi kon gebruiken dus werd even overgelaten aan het mobiele internet, dit was niet echt een succes. Heb erg slecht internet lijkt wel, ook als hij een h aangeeft.. Ik hoop dat hier iets aan te doen is eigenlijk. (De locatie was ook erg afgelegen maar als ik het thuis probeer gaat hij ook niet heel snel, ook vaak het internet eerst even aan en uit voordat hij het doet.)
De foto hierboven is genomen met de camera van de telefoon. Hier nog een foto:
[ afbeelding ]
In het donker nog niet echt een foto kunnen maken.
Gelukkig is er tegenwoordig nagenoeg overal wifi, alleen zou het ook wel tof zijn als het mobiele internet wat beter werkte. Voor de rest erg tevreden met deze telefoon. Zal nog wel meer gaan testen met spelletjes etc.
Misschien iemand een tip wat betreft het internet? En is het mogelijk de 2e sim module uit te schakelen?.
Waarom heeft niemand het hier over? Presteert deze minder ten opzichte van de IOcean of Jiayu G4. Goophone x7 ziet er mooi uit namelijk.
Meer mensen ervaring hiermee?
Jiayu G4 blijft voor mij de mooiste. Alleen kan dat nog wel tot kerst duren
Love is in the air!![]()
Zo even de afmetingen van de telefoon uit een stuk hout zagen. Begin nu toch wel erg te twijfelen om de Iocean x7 te kopen!. Dus zeg het maar: Doen of niet doen?
Las trouwens ergens dat mensen de telefoon kochten bij antelife (wat ik ook wil doen denk) via swizz post lieten bezorgen om zo de china bezorging (die moeilijk kan doen over accu's) te omzeilen, en de kans op douane kosten kleiner te maken. Klopt dit een beetje denken jullie?![]()
Ik heb via Swiss Post geen belasting over mijn iOcean hoeven te betalen. Kan net geluk zijn, maar je hoeft in ieder geval minder vaak als bij DHL af te tikken.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:42 schreef tharonny het volgende:
Zo even de afmetingen van de telefoon uit een stuk hout zagen. Begin nu toch wel erg te twijfelen om de Iocean x7 te kopen!. Dus zeg het maar: Doen of niet doen?
Las trouwens ergens dat mensen de telefoon kochten bij antelife (wat ik ook wil doen denk) via swizz post lieten bezorgen om zo de china bezorging (die moeilijk kan doen over accu's) te omzeilen, en de kans op douane kosten kleiner te maken. Klopt dit een beetje denken jullie?![]()
Ja oke, blijft kwestie van geluk hebben. Jij had hem ook via antelife besteld? (kost 219 daar nu geloof ik). En geen spijt van?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:07 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik heb via Swiss Post geen belasting over mijn iOcean hoeven te betalen. Kan net geluk zijn, maar je hoeft in ieder geval minder vaak als bij DHL af te tikken.![]()
Nee, gewoon een degelijke telefoon. Nog nooit zo een mooi scherm gezien en hij werkt toch een stuk vlotter als mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy Nexus.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:44 schreef tharonny het volgende:
[..]
Ja oke, blijft kwestie van geluk hebben. Jij had hem ook via antelife besteld? (kost 219 daar nu geloof ik). En geen spijt van?
Ik kan bijna niet geloven dat hij maar 170 euro inclusief alles was.
Ik heb hem inderdaad bij Antelife besteld.![]()
Jazeker, prijzen weer mee naar huis! Goede dag.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:37 schreef Zorbathagreek het volgende:
Leuke review Kuhly was wel gezellig hè gisteren in Sint Maarten....
Wel leuk om de reacties te zien. Niemand die hem kent
Ajax Amsterdam![]()
Dat mag ook wel, de Galaxy Nexus is 1,5 jaar oud...quote:Op maandag 20 mei 2013 20:01 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Nee, gewoon een degelijke telefoon. Nog nooit zo een mooi scherm gezien en hij werkt toch een stuk vlotter als mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy Nexus.
Ik kan bijna niet geloven dat hij maar 170 euro inclusief alles was.
Ik heb hem inderdaad bij Antelife besteld.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ja daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. En betreft de 3g verbinding? is dat een beetje snel? Las daar ook wat over, dat mensen problemen hadden met een slechte snelheid ofzoiets?quote:Op maandag 20 mei 2013 22:13 schreef Kenju het volgende:
Hoe is de GPS op de Iocean? Dat schijnt niet helemaal jofel te zijn....![]()
Ok, maar Galaxy Nexus is ook al dual core en vanilla Android dus werkt normaal toch ook wel vlotjes...quote:Op maandag 20 mei 2013 22:13 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat mag ook wel, de Galaxy Nexus is 1,5 jaar oud...Ben blij om te horen dat de iOcean beter aanvoelt
![]()
Het was nooit een benchmark monster maar hij werkte vloeiender dan de HTC One Xen en Galaxy S3's van mijn vrienden.![]()
Heb zelf na een G3 te hebben gehad sinds kort een ZP980, moet zeggen dat ik er tot nu toe zeer tevreden mee ben.
![]()
Klein vraagje:
Een vriend van mij is ook geïnteresseerd in een china phone, maar een 5" zoals de iOcean en Goophone vindt hij te groot, en hij wilt ook graag zo dun mogelijk.
Hij was zelf dan op de Umi X1s gekomen, en die lijkt mij eigenlijk wel heel degelijk. mtk 6589, 4.5" 720p scherm, 1GB ram en maar 8.5mm dik...
Vroeg mij af of er redenen zijn dat ik die hier nog niet (vaak?) voorbij heb zien komen? Iemand een idee over hoe degelijk deze gsm is?
Thx,
http://lightake.com/detai(...)1GB_4GB_Black_-61877![]()
UMI is gewoon een goed merk hoor. En hoewel er zeker een markt is voor quadcore normalsized smartphones, is het nu gewoon de hype om supersized phones te maken, verkopen en aan te schaffen.
Maar de X1s is nu ook niet bepaald superaantrekkelijk, voornamelijk vanwege de haast belachelijk te noemen 1750mAh. Mist verder ook een camera upgrade van 8MP naar 13MP zoals vele nieuwe telefoons hebben en hoewel geen must (vooral op die afmeting niet), het scherm is niet 1080P en 'maar' 1GB RAM. De meeste mensen die nú geïnteresseerd zijn, zijn volgens mij voornamelijk ook 'upgraders'; die hebben een vorige generatie Chinese smartphone en willen nu ook meedoen met het quadcore geweld. En als je alleen de processor upgrade, ja, dan is het niet echt een hele erge upgrade. Dus gaan de meesten toch voor een 5.0" 1080P scherm, een betere accu en camera enz etc.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Alleen de grootte dus. Voor mensen die kijken naar goedkope telefoons van rond de 170 Euro, is 2 GB niet haalbaar. Verder moet je niet kijken naar de resolutie, maar naar de PPI. Dat is in het geval van de X1s meer dan 320. Dat is in Apple termen gewoon 'retina'; voor de meesten zijn de pixels dan niet te onderscheiden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:29 schreef shiznuts het volgende:
UMI is gewoon een goed merk hoor. En hoewel er zeker een markt is voor quadcore normalsized smartphones, is het nu gewoon de hype om supersized phones te maken, verkopen en aan te schaffen.
Maar de X1s is nu ook niet bepaald superaantrekkelijk, voornamelijk vanwege de haast belachelijk te noemen 1750mAh. Mist verder ook een camera upgrade van 8MP naar 13MP zoals vele nieuwe telefoons hebben en hoewel geen must (vooral op die afmeting niet), het scherm is niet 1080P en 'maar' 1GB RAM. De meeste mensen die nú geïnteresseerd zijn, zijn volgens mij voornamelijk ook 'upgraders'; die hebben een vorige generatie Chinese smartphone en willen nu ook meedoen met het quadcore geweld. En als je alleen de processor upgrade, ja, dan is het niet echt een hele erge upgrade. Dus gaan de meesten toch voor een 5.0" 1080P scherm, een betere accu en camera enz etc.
De camera's op deze telefoons zijn sowieso ruk. Meer megapixels (wat sowieso niets zegt over de kwaliteit van de camera) zijn dus niet bepaald nuttig, aangezien je deze foto's niet gaat gebruiken om te bewerken.WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Ok thx!
Hij komt van een oud nokia ding dus zal sowieso al heel fijn aanvoelen720p en ram zijn dus geen probleem.
1750mAh was mij nog niet opgevallen, dat zou inderdaad wel eens serieus kunnen tegenvallen dan. Jammer want voor de rest zou die eigenlijk tamelijk ideaal voor hem zijn. Toch misschien nog wat voortkijken dan, of extra batterij er bij bestellen :p![]()
Jep Mixeshop en Fastcardtech geven aan hem in stock te hebben. Maar beide zijn al vergeven aan de preorders, dus praktisch gezien issie allang en breed weer out of stock als je nu aankloptquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:37 schreef Feyen18 het volgende:
Klopt het dat je G4 basic wel "in stock" is bij sommige winkels?
mag het weten![]()
Oké, maar mentoo.com geeft aan dat ze hem in stock hebben.
En ik heb bij hun al een pre-order staan voor de 2gb versie.
Ik zal eens even informeren.![]()
Omdat je voor iets meer 1080p scherm hebt, 5inch en smalle randen. De Umi X1 heeft toch wat bredere randen in vergelijking met de nieuwe telefoons. Maar als dat allemaal je niet boeit dan is het zeker een interessante keuze want 4,5 inch scherm met HD resolutie is ook haarscherp. Maar als je zonder de HD resolutie kan leven is de lenovo A820 volgens mij ook nog interessant omdat het maar 160 of 170 dollar kost.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:20 schreef Vincent_vd het volgende:
Klein vraagje:
Een vriend van mij is ook geïnteresseerd in een china phone, maar een 5" zoals de iOcean en Goophone vindt hij te groot, en hij wilt ook graag zo dun mogelijk.
Hij was zelf dan op de Umi X1s gekomen, en die lijkt mij eigenlijk wel heel degelijk. mtk 6589, 4.5" 720p scherm, 1GB ram en maar 8.5mm dik...
Vroeg mij af of er redenen zijn dat ik die hier nog niet (vaak?) voorbij heb zien komen? Iemand een idee over hoe degelijk deze gsm is?
Thx,
http://lightake.com/detai(...)1GB_4GB_Black_-61877
http://www.antelife.com/l(...)a-smart-phone-1.html
nog goedkoper met coupon
[ Bericht 7% gewijzigd door Majinster op 21-05-2013 17:54:03 ]![]()
Nja het ding is, de prijs van een 5" gsm is geen probleem, maar de grootte wel (ook geen ramp, maar hij wilt als het mogelijk is toch liever iets kleiner)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:46 schreef Majinster het volgende:
[..]
Omdat je voor iets meer 1080p scherm hebt, 5inch en smalle randen. De Umi X1 heeft toch wat bredere randen in vergelijking met de nieuwe telefoons. Maar als dat allemaal je niet boeit dan is het zeker een interessante keuze want 4,5 inch scherm met HD resolutie is ook haarscherp. Maar als je zonder de HD resolutie kan leven is de lenovo A820 volgens mij ook nog interessant omdat het maar 160 of 170 dollar kost.
http://lightake.com/detai(...)B_Black-61979?ref=cj
Denk dat de G4 eigenlijk ideaal zou zijn (zoals voor zovelen :p)
Feyen18 laat iets weten wanneer je antwoord krijgt ben benieuwd of ze hem echt in stock hebbenBij de 2GB versie staat alleen ook wel dat ze stock hebben dus betwijfel het...
![]()
Doe ik, vanmorgen zeiden ze dat hij in stock was op de chat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:51 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Nja het ding is, de prijs van een 5" gsm is geen probleem, maar de grootte wel (ook geen ramp, maar hij wilt als het mogelijk is toch liever iets kleiner)
Denk dat de G4 eigenlijk ideaal zou zijn (zoals voor zovelen :p)
Feyen18 laat iets weten wanneer je antwoord krijgt ben benieuwd of ze hem echt in stock hebbenBij de 2GB versie staat alleen ook wel dat ze stock hebben dus betwijfel het...
Zodra ik meer weet bestel ik eerst zelf 1 en dan zet ik het hierop. ;-)![]()
Ok super!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:24 schreef Feyen18 het volgende:
[..]
Doe ik, vanmorgen zeiden ze dat hij in stock was op de chat.
Zodra ik meer weet bestel ik eerst zelf 1 en dan zet ik het hierop. ;-)
Heb hier zelf heel de tijd zitten meevolgen met het idee van "misschien als er echt iets interessant voorbij komt dat ik het wel koop" Maar vandaag zelf ook wat actief zitten zoeken door die vriend en nu krijg ik zelfs voor mijn eigen toch ook wel de indruk dat de G4 één van de beste opties blijft, dus moest die dan toch al vroeger beschikbaar zijn dan gedacht...![]()
![]()
Weet er iemand wanneer de release van de jiayu g3S is want ik vindt alleen 15 mei wat zo te zien al even voorbij is .
En welke kleur verkiezen jullie (grijs of zwart) ?
en gaat de g3s of de g4 op een 4g netwerk werken ?
[ Bericht 16% gewijzigd door zik3100 op 21-05-2013 20:43:34 ]![]()
Op gizchina staat dat ze NU beginnen met de massa productie van de G3S en de G4. Zal dus wel augustus worden![]()
Ja, en als je er dan even onder leest staat dat ze morgen de youth versie willen uitbrengen?
Beetje verwarrend allemaal........![]()
Ik heb net weer even met ze gechat, en ze zeggen dat de basic version vandaag is uitgekomen.
En dat de advanced versie over 10 dagen uitkomt.
Ik denk dat ik eerst maar ff om een refund vraag, omdat ik anders geen dispute kan starten op paypal, als het mis zou gaan. (zit op 35 dagen)![]()
Hmm ben benieuwd :p zou wel nice zijn als het effectief binnen 10 dag is, maar ik herinner mij de G3 en die beloftes nog al te goed :p :pquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:58 schreef Feyen18 het volgende:
Ik heb net weer even met ze gechat, en ze zeggen dat de basic version vandaag is uitgekomen.
En dat de advanced versie over 10 dagen uitkomt.
Ik denk dat ik eerst maar ff om een refund vraag, omdat ik anders geen dispute kan starten op paypal, als het mis zou gaan. (zit op 35 dagen)![]()
Ja, ik vertrouw het ook niet.
Ik bestel de g4 basic wel met 3000mah, en start op dag 44 wel een dispute bij paypal.
En dan gewoon een refund.
Dit kan toch gewoon?
Edit: ze zeggen dat hij morgen geshippt word.
Ik geloof het pas als ik mijn DHL tt code krijg.
[ Bericht 22% gewijzigd door Feyen18 op 21-05-2013 23:28:04 ]![]()
Cool, spannendquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:11 schreef Feyen18 het volgende:
Ik bestel de g4 basic wel met 3000mah, en start op dag 44 wel een dispute bij paypal.
Dit kan toch gewoon?
Ik geloof het pas als ik mijn DHL tt code krijg.![]()
![]()
Zou op zich wel kunnen als je een van de 6000 gelukkigen bent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:11 schreef Feyen18 het volgende:
Dit kan toch gewoon?
Ik geloof het pas als ik mijn DHL tt code krijg.
http://www.gizchina.com/2(...)sold-in-china-today/
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de G3S en de G4? Behalve het uiterlijk? Wat ik op gizchina in de compare list zie is dat de Youth versie een batterij heeft van 1850mAh (is dat niet wat weinig) en de G3S eentje van 2750mAh (bijna gelijk aan de Advanced versie van de G4). Het scherm van de G3S is 0.2" kleiner.
http://www.gizchina.com/komper.php?target=&kpids=2%2C4
[ Bericht 20% gewijzigd door bierjoost op 22-05-2013 10:09:39 ]![]()
Ze hebben twee versies van de Youth: eentje met 1850mAh accu en eentje met 3000mAh. Die tweede leveren ze als eerste uit nuquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:03 schreef bierjoost het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de G3S en de G4? Behalve het uiterlijk? Wat ik op gizchina in de compare list zie is dat de Youth versie een batterij heeft van 1850mAh (is dat niet wat weinig) en de G3S eentje van 2750mAh (bijna gelijk aan de Advanced versie van de G4). Het scherm van de G3S is 0.2" kleiner.
mag het weten![]()
Antelife, Mentoo, Mixeshop, Fastcardtech of ongetwijfeld Aliexpress/Taobao.. place your bets!mag het weten![]()
Helemaal mooi als de advance volgende week komt zoals ze op de site zeggen.
Gaat alles toch wat sneller.Love is in the air!![]()
na dit topic doorgeworsteld te hebben weet ik nog niets.. soort van..Ik zie van alles en super flitsend en mooi.. maar ik kan niet precies uitvinden wat ik nu moet kopen ..
Ik zoek voor mijn dochter een nieuwe telefoon.. Ze zou dolgraag een iphone of S4 willen maar dat is niet haalbaar met haar budget.. Via via kreeg ik de tip van de chinese smartphones. Maar welke moet ik dan hebben ?
Eisen die ze heeft zijn:
accu die wel een dag meegaat ;-)
snel,
voorlopig nog te updaten qua android,
fatsoenlijke foto's,
alle standaard apps draaien, (watsapp , facebook etc.)
stabiel internet en wifi,
schermgrootte minimaal galaxy S3
Muziek afspelen is niet belangrijk..
Wie helpt me op weg om door deze bamislierten de weg te vinden![]()
Budget?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:07 schreef poldervrouwtje het volgende:
na dit topic doorgeworsteld te hebben weet ik nog niets.. soort van..Ik zie van alles en super flitsend en mooi.. maar ik kan niet precies uitvinden wat ik nu moet kopen ..
Ik zoek voor mijn dochter een nieuwe telefoon.. Ze zou dolgraag een iphone of S4 willen maar dat is niet haalbaar met haar budget.. Via via kreeg ik de tip van de chinese smartphones. Maar welke moet ik dan hebben ?
Eisen die ze heeft zijn:
accu die wel een dag meegaat ;-)
snel,
voorlopig nog te updaten qua android,
fatsoenlijke foto's,
alle standaard apps draaien, (watsapp , facebook etc.)
stabiel internet en wifi,
schermgrootte minimaal galaxy S3
Muziek afspelen is niet belangrijk..
Wie helpt me op weg om door deze bamislierten de weg te vinden
Het klinkt allemaal wel heel leuk en goedkoop, maar meestal gaat het niet zonder kleerscheuren, verwachten dat er automatisch updates verschijnen doe ik ook niet (Geen idee of dat wel zo is, iemand?)
Sowieso zou ik niet zomaar voor een china phone gaan, eerst maar eens heel goed inlezen voordat je keuzes maakt
Ajax Amsterdam![]()
kuhly: max 200 euro..
Huawei was ik al eerder tegengekomen en vandaar dus die keuze voor china phone..
Updates bedoel ik dus dat hij nog wel 1 of 2 updates mee kan.. zodat ze niet weer binnen een vloek en zucht met een telefoon zit die bepaalde apps kan draaien..
Ik heb dat hele topic uitgeplozen, maar er zoveel info.. Tecnisch ben ik echt een noob.. Geen idee naar welke processor ik moet kijken etc.. Ik weet alleen dat ze nu een S1 heeft en ik heb zelf een iPhone 5.. Haar vriend heeft een iPhone 4 en die vindt ze dus traaag.. nou.. dan weet ik dus nog niets.. Mijn telefoon vindt ze fijn qua snelheid .. maar budgettechnisch onhaalbaar.. Ze heeft maar een klein bij baantje en ik ben niet gekke gerritje om haar zomaar een dure telefoon te geven ;-) vandaar dit budget..![]()
Als je technisch gezien een noob bent moet je serieus overwegen of je dan wel aan een chinaphone wil beginnen. Elke chinaphone heeft zn tweaks nodig, en de een is iets makkelijker op te lossen dan de ander, maar als je een noob bent zou ik daar niet aan beginnen. Als je een foon wil die out of de box werkt zoals ie zou moeten werken, koop dan een telefoon in de winkel. Je zegt zelf, ze wil de kwaliteit van jouw telefoon, maar je moet haar ook laten weten dat een 200 euro niet een Samsung galaxy S3 koopt. Eerder in de aanbieding een S3mini. Of een Huawei. Kijk eventueel ook even naar de Wolfgang telefoons van de Aldi, gewoon in NL te koop, Nederlandse garantievoorwaarden. Op een chinaphone heb je eigenlijk vrijwel geen garantie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef poldervrouwtje het volgende:
kuhly: max 200 euro..
Huawei was ik al eerder tegengekomen en vandaar dus die keuze voor china phone..
Updates bedoel ik dus dat hij nog wel 1 of 2 updates mee kan.. zodat ze niet weer binnen een vloek en zucht met een telefoon zit die bepaalde apps kan draaien..
Ik heb dat hele topic uitgeplozen, maar er zoveel info.. Tecnisch ben ik echt een noob.. Geen idee naar welke processor ik moet kijken etc.. Ik weet alleen dat ze nu een S1 heeft en ik heb zelf een iPhone 5.. Haar vriend heeft een iPhone 4 en die vindt ze dus traaag.. nou.. dan weet ik dus nog niets.. Mijn telefoon vindt ze fijn qua snelheid .. maar budgettechnisch onhaalbaar.. Ze heeft maar een klein bij baantje en ik ben niet gekke gerritje om haar zomaar een dure telefoon te geven ;-) vandaar dit budget..
Dus ja, het is of een telefoon die veel kan, veel mogelijkheden heeft, maar waar tijd en liefde ingestoken moet worden om hem goed werkend te maken (waar je wel wat technische skills voor nodig hebt!) of je koopt een qua specificaties 'iets mindere' telefoon die alsnog wel geaccepteerd wordt. Plus, waarom is de schermgrootte van een S3 (4,8") zo belangrijk? Als ik jou was zou ik lekker voor een 'nederlandse' foon gaan, en als ze dan die iphone/s3 zo graag wil, laat haar dan doorsparen.
Koekje d'r bij?![]()
mm.. oke.. ik was in de naieve veronderstelling dat zo'n china ding ook gewoon kwestie was van aanzetten instellen en klaar.. niet dus.. ik las wel van al die tweaks etc.. maar dacht dat het vooral ging om overklokken van processors etc.. dus dat heb ik allemaal niet zo bekeken..
Ze weet heel goed dat ze voor dit budget geen S3 of iPhone kan kopen.. Die Huawei kwam ze zelf mee.. Wolfgang was laatst bij Aldi meen ik.. Ze vind het scherm wel fijn als het wat groter is.. haar S1 is ook niet bepaald klein..
Sparen doet ze wel, maar ze heeft maar een klein baantje en zakgeld.. dus dat gaat niet zo hard.. Wij betalen een stukje (voor haar verjaardag) maar de rest moet toch echt van haar zelf komen..
Bedankt iig.![]()
Wel de enige van de nieuwe grotere gsm's die de mensen hier al hebben zijn de iOcean X7 en de Goophone X7quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef poldervrouwtje het volgende:
mm.. oke.. ik was in de naieve veronderstelling dat zo'n china ding ook gewoon kwestie was van aanzetten instellen en klaar.. niet dus.. ik las wel van al die tweaks etc.. maar dacht dat het vooral ging om overklokken van processors etc.. dus dat heb ik allemaal niet zo bekeken..
Ze weet heel goed dat ze voor dit budget geen S3 of iPhone kan kopen.. Die Huawei kwam ze zelf mee.. Wolfgang was laatst bij Aldi meen ik.. Ze vind het scherm wel fijn als het wat groter is.. haar S1 is ook niet bepaald klein..
Sparen doet ze wel, maar ze heeft maar een klein baantje en zakgeld.. dus dat gaat niet zo hard.. Wij betalen een stukje (voor haar verjaardag) maar de rest moet toch echt van haar zelf komen..
Bedankt iig.
Als ik mij goed herinner kwamen beiden met Engelse taal en de Google Play store reeds geinstalleerd. Ik denk dat dit dus misschien wel goede opties kunnen zijn, misschien dat de eigenaars van deze gsm's dit kunnen bevestigen/ontkennen?
Op vlak van software updates zou ik echter niet te veel rekenen op nieuwe software, het zou kunnen, maar het kan evengoed ook nooit gebeuren.
Voordeel is wel dat google het aantal updates heel erg vertraagt heeft, en veel meer begint te werken met het updaten van individuele programma's, die op deze gsm's wel gewoon gedownload kunnen worden via de playstore dan![]()
![]()
Mocht je toch een chinaphone willen aanschaffen, is de Jiayu G2S geen slecht idee. Eventueel de Jiayu G3 of Neo N002i zijn ook telefoons die voor minder dan ~150¤ te importeren zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef poldervrouwtje het volgende:
Bedankt iig.
Het makkelijkste is als je iemand kent die er ervaring mee heeft, betaal diegene voor zijn/haar diensten (het goed werkend maken door bijvoorbeeld roms flashen, rooten, etc en eventueel het laten importeren uit china door die persoon), dan heb je de beste telefoon voor de beste prijs. Hou wel rekening met levertijden die snel zijn (2-3 dagen) waar je ~30¤ extra voor betaalt of gratis shipping die tussen de 1,5 en 4 week duurt. Hou ook nog even rekening met mogelijke extra kosten bij de douane - zie voor de rest ook de OP.
Chinaphones staan bekend voor hun bang for buck (value for money) als je ze goed werkend hebt gekregen, maar zorg er dan voor dat je iemand hebt die het voor je kan doen. Anders niet aan beginnen ;-) Aldi heeft trouwens een toestel voor 100 euro vanaf 29mei, niet het beste toestel wat ze gehad hebben, niet aan te raden als ze van een S1 komt. Hou je ogen open en ze komen wel weer langs bij Aldi!
Koekje d'r bij?![]()
Ik wil een telefoon bestellen en kan hem goedkoper vinden op antelife punt com. Weet iemand of deze site betrouwbaar is?![]()
Op Tweakers zijn er al een paar die heb daar besteld hebben en ontvangen hebben. Ik heb daar ook iets besteld en geannuleerd. Dat ging niet helemaal top, aangezien ze mij kennelijk niet konden mailen (niets in mijn spam-folder). Via de chat even wat besproken (kan wel alleen tijdens kantooruren, zat dus in de nacht met China te chatten) en een dag later hebben ze het toen teruggestort.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:45 schreef Paddo80 het volgende:
Ik wil een telefoon bestellen en kan hem goedkoper vinden op antelife punt com. Weet iemand of deze site betrouwbaar is?
Ik vind het dus wel redelijk betrouwbaar, als je maar niets hoeft te overleggen over de mail. Als je besteld komt het dus wel aan.
Welke telefoon wil je trouwens gaan bestellen? Als je bij Pandawill wèl vertrouwt, kun je bij hun aangeven dat je elders een betere prijs hebt gezien....WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Ondertussen al iets van DHL gehoord?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:11 schreef Feyen18 het volgende:
Dit kan toch gewoon?
Ik geloof het pas als ik mijn DHL tt code krijg.![]()
![]()
In iedergeval de G2 en G3 zijn direct zonder rom gesleutel goed te gebruiken.
Er glipt nog wel eens een defect door de eindcontrole, helaas.![]()
Ik heb een jiayu bij Banggood besteld... Daar stond alles wat je nodig hebt al op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef poldervrouwtje het volgende:
Bedankt iig.
Je moet alleen even bij de instellingen de taal en zo instellen maar dat zal je (dochter) zelf wel lukken. En er staan een paar chinese apps op, maar als je die naar de prullenbak sleept zijn die er ook van af.
De enige nadelen zijn de slechte GPS en de camerakwaliteit in het donker. En dat er geen (of slechte) garantie op zit.
Tja... Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.... Voor whatsapp, facebook, internet en zo kun je met deze telefoon prima vooruit, en qua snelheid en zo kunnen ze gewoon mee met de bekende merken.
Op de telefoon staat gewoon android dus die kan wel "een paar updates vooruit".
Voor de meeste vragen die je er over hebt weet iemand hier wel een antwoord.
Je moet alleen zelf even afwegen hoe belangrijk je service vindt. We kunnen het hier allemaal wel aanraden om er een uit China te bestellen... Maar als er iets mee is, ben je de pineut.Jiayu G2s gebruiker![]()
De Neo zou ik niet aanraden , veel meer gedoe met flashen etc (geen sandaard market).quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef eleganza het volgende:
[..]
Mocht je toch een chinaphone willen aanschaffen, is de Jiayu G2S geen slecht idee. Eventueel de Jiayu G3 of Neo N002i zijn ook telefoons die voor minder dan ~150¤ te importeren zijn.
Het makkelijkste is als je iemand kent die er ervaring mee heeft, betaal diegene voor zijn/haar diensten (het goed werkend maken door bijvoorbeeld roms flashen, rooten, etc en eventueel het laten importeren uit china door die persoon), dan heb je de beste telefoon voor de beste prijs. Hou wel rekening met levertijden die snel zijn (2-3 dagen) waar je ~30¤ extra voor betaalt of gratis shipping die tussen de 1,5 en 4 week duurt. Hou ook nog even rekening met mogelijke extra kosten bij de douane - zie voor de rest ook de OP.
Chinaphones staan bekend voor hun bang for buck (value for money) als je ze goed werkend hebt gekregen, maar zorg er dan voor dat je iemand hebt die het voor je kan doen. Anders niet aan beginnen ;-) Aldi heeft trouwens een toestel voor 100 euro vanaf 29mei, niet het beste toestel wat ze gehad hebben, niet aan te raden als ze van een S1 komt. Hou je ogen open en ze komen wel weer langs bij Aldi!
Als ik een telefoon zou moeten aanbevelen zou het een Jiayu G2S, G3S of G4 zijn of eena ndere telefoon waar je vrij zeker bent dat er weinig/geen bloadware op staat en in het Nederlands in te stellen zijn.Inderdaadquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:03 schreef Mehari het volgende:
In iedergeval de G2 en G3 zijn direct zonder rom gesleutel goed te gebruiken.
Er glipt nog wel eens een defect door de eindcontrole, helaas.De G4 gebruikt LEWA OS dus daar moet je wellicht nog iets meer doen, want ik zou het er direct af proberen te gooien
Zoals je hier boven dus al leest heeft Jiayu redelijk goede stock ROMS met Android.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:49 schreef poldervrouwtje het volgende:
Vincent en eleganza bedankt voor jullie antwoord.. Ik ga eens goed denken wat nu handig is..
Amoi N820 / 821 zou ook een optie zijn dacht ik (wel NL).
Nieuwe software installeren stelt bij de G2 en G3 weinig voor (standaard fabriekssoftware) en de 4.1.2 ROM is nog vrij nieuw.
De toestellen met MTK6577 chipsets krijgen wellicht nog 1 update naar 4.2 maar verder gaan ze niet komen. De MTK6589 (nieuwste) krijgen nog updates tot 4.3 en 4.x/5.0 (waarschijnlijk), dan houdt het daar ook op.
Maar de meeste toestellen krijgen maar 1/2 grote updates, dus zoveel mis je daar niet meer![]()
Budget modellen (tot +-200 euro) krijgen vaak genoeg ook nooit meer een update dus op dat gebied doen de Mediatek toestellen het best aardig.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Hoe betrouwbaar is fastcardtech eigenlijk? Herinner mij dat met dat G3 gedoe er wel volk daar had besteld? Zie dat ze de G4 daar in stock ook zouden hebben en ze hebben daar vandaag nog tegen iemand gezegd dat ze hem in stock hebben.![]()
Bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:36 schreef Kenju het volgende:
Als je bij Pandawill wèl vertrouwt, kun je bij hun
Het gaat om de lenovo A820 voor iets van 155 dollar. Ik heb de gok genomen en gisteravond besteld. Ik ben benenieuwd! Het was/is een tijdelijke korting, duurt mij te lang voordat ik die prijs er door heb bij een andere site.
Ik zal wel een update houden over hoe het verloopt voor de geïnteresseerde.![]()
Als ze niet aan een besturingssysteem gebonden is (met het budget valt zo'n beetje elk i-device wel af vrees ik) dan zou ze bijvoorbeeld de Huawei Ascend W1 kunnen overwegen. Is voor 150 euro te koop als Vodafone prepaid.. voor 5 euro heb je vervolgens via bijvoorbeeld ebay een unlock code en je hebt een leuke telefoon denk ik. Bijkomend voordeel, er is vast een telecom zaak in de buurt waar je hem kan bekijken en proberen. Meer info:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:49 schreef poldervrouwtje het volgende:
Vincent en eleganza bedankt voor jullie antwoord.. Ik ga eens goed denken wat nu handig is..
http://tweakers.net/revie(...)eel-voor-weinig.html
Heb hem zelf niet, maar vriendin heeft een Nokia Lumia 800 en windows phone 7 voelt lekker vlot aan, vrij vergelijkbaar met Ios van Apple. Zal bij 8 niet veel anders zijn schat ik.
Er zijn uiteraard ook nadelen.. Garantie wordt mogelijk een probleem na unlocken/simlock vrij maken indien nodig. Windows phone heeft nog niet zo'n sloot apps als Ios en Android. Het is verder even gesloten als Ios qua instellingen (even een ander toetsenbordje installeren gaat um niet worden) en er zit nog een vrij dikke bug in windows phone. (Zie filmpje op tweakers - alhoewel dat pas een robleem wordt bij erg veel geinstalleerde apps) Ook wil whatsapp nog eens wat tragig zijn soms begrijp ik. (Dat laatste is misschien inmiddels opgelost btw.. ) Maar ik zou 'm gezien budget e.d iig niet direct uitsluiten als keuze.
Houd er met Chinese telefoon zoals in dit topc besproken trouwens rekening mee (en dat geldt voor iedereen in dit topic btw) dat de eerste productiebatch regelmatig nog issues heeft. Meegeleverde batterijen die minder capaciteit hebben als initieel gepland, schermen die niet ok aansluiten of vastzitten e.d. Vaak loont het nog ff te wachten tot productie lekker op gang is en de kinks uit het productieproces zijn.Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?![]()
Bedankt voor al jullie hulp en input.. Windows phone is hier een no-go ha ha.. Ze heeft alles goed doorgelezen wat er aangedragen werd en de Jiayu G3S past in haar straatje en budget.. We bestellen er dan een extra accu bij , case en bescherm ding.. want ik vermoed dat het geen standaard formaat is (of is dat niet zo.. ik kan dat niet zo snel vinden)..
Maar goed.. dan bestellen we hem bij die webshop, panda of fastcard.. Dan maar via DHL, dan is ie het snelst..
Waar moet ik buiten event. verzendkosten nog meer rekening mee houden ? Hoe zit het bij de douane ? Moet je mazzel hebben dat je er niet uit gepikt wordt ? En wat als het pakketje nou niet door de douane komt ? Ik heb wel eens eerder iets besteld uit China maar dat was kleiner en kon in een enveloppe..![]()
Tja.. in Nederland is de service van Samsung ook niet om te juichen.. dus wat dat aangaat.. Anders bij de belturk..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:05 schreef Faramir123 het volgende:
[..]
Ik heb een jiayu bij Banggood besteld... Daar stond alles wat je nodig hebt al op.
Je moet alleen even bij de instellingen de taal en zo instellen maar dat zal je (dochter) zelf wel lukken. En er staan een paar chinese apps op, maar als je die naar de prullenbak sleept zijn die er ook van af.
De enige nadelen zijn de slechte GPS en de camerakwaliteit in het donker. En dat er geen (of slechte) garantie op zit.
Tja... Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.... Voor whatsapp, facebook, internet en zo kun je met deze telefoon prima vooruit, en qua snelheid en zo kunnen ze gewoon mee met de bekende merken.
Op de telefoon staat gewoon android dus die kan wel "een paar updates vooruit".
Voor de meeste vragen die je er over hebt weet iemand hier wel een antwoord.
Je moet alleen zelf even afwegen hoe belangrijk je service vindt. We kunnen het hier allemaal wel aanraden om er een uit China te bestellen... Maar als er iets mee is, ben je de pineut.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: