Drukgroep wou niet van het vliegwiel af. 2 van de 6 torxboutjes deden moeilijk. Oplossing: de haakse slijper er in. In de drukgroep welteverstaan, niet in de boutjes. Vervolgens het gedeelte van de drukgroep dat wel los kwam weghalen, vliegwiel met restje drukgroep van de krukas af plukken (klinkt ook weer makkelijker dan het is) en vervolgens het vliegwiel plat op de tegels leggen. Dan kan je er fijn met een hamer en beitel bij om de boutjes los te tikken.
Het vervangen van de keerring achter het vliegwiel ging ook al niet fijn: ik heb het ding er te diep in getikt. Maar Nanko heeft even gekeken bij een sloopblok of dat kwaad kon en dat lijkt niet het geval te zijn. Op hoop van zegen dus ...
Vervolgens alles terug gemonteerd. Voor de drukgroep heb ik andere bouten gebruikt: gewone zeskant bouten. Dat kan en mag want de torxboutjes hebben sterkteklasse 8.8 en de vervangende bouten (6 stuks die allemaal dezelfde vorm en afmetingen hebben en dus ook allemaal even zwaar zijn) ook. Ik heb ze wel ingesmeerd met kopervet want ik heb er geen zin in om weer met hamer en beitel in de weer te moeten.
Toen was de bak aan de beurt: andere priseaskeerring er in en een vers druklager er in. Tenminste, dat was het plan, want het druklager past niet. Schijnbaar heeft Pierre/Jean/Francois een oud type versnellingsbak in de Ambu gehangen en daar past een nieuw type duklager niet in. Morgen maar een vers druklager halen dat wel past.
Het viel me vandaag op dat er geen knipperlichten in de voorspatborden zitten. Grappig detail, maar ik denk dat ik er toch andere spatborden op schroef.
En wat zou de RDW er van vinden als er bij de import andere remmen op zitten ? Van een Xantia ofzo ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/