abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126677143

De jongens luisteren naar de namen Ruben (9) en Julian (7). Ruben is 150/160 cm lang, heeft een mager postuur en een litteken in de wenkbrauw boven zijn rechteroog. Hij heeft donkerblond haar met slag erin. Julian is 140/150 cm lang, heeft een normaal postuur, sproeten in het gezicht en een litteken op zijn neus. Hij heeft donkerblond, stijl haar.

Getuigen die de jongens hebben gezien worden verzocht contact op te nemen met de politie via telefoonnummer 0900-8844. De jongens zijn 6 mei rond 20.00 uur voor het laatst gezien. Alle informatie over de jongens vanaf dit tijdstip kan belangrijk zijn om de jongens terug te vinden.

quote:
Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.

Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.

Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.

Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.

Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.

Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.

Er wordt gezocht naar een aantal spullen:

De vader van de kinderen is in het bezit van een identieke soort schoenen. Deze schoenen droeg hij niet, zijn niet meer bij hem thuis, in de auto of op de plek waar hij dood werd aangetroffen. Wie weet waar deze schoenen zijn?

Een deel van een soortgelijke sleepkabel is aangetroffen op de plek waar de vader zich van het leven heeft beroofd. Wie weet waar mogelijk de rest van de sleepkabel is gebleven?

In de nabije omgeving van de plek waar de vader dood werd aangetroffen is deze spanband gevonden. Of de spanband iets met de zaak te maken heeft en waar de spanband vandaan komt, is de politie niet bekend. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de vader deze spanband recent, al dan niet in combinatie met de sleepkabel of andere goederen heeft aangeschaft. De politie wil graag in contact komen met mensen die hier iets over kunnen melden.

Updates:
http://www.nu.nl/binnenla(...)imburgse-elsloo.html
http://nos.nl/artikel/504661-nieuwe-zoektocht-broers-zeist.html

Overzichtkaart waar al gezocht is en waar ze zijn geweest
http://goo.gl/maps/TO2Ew

Amber Alert:
http://www.amberalertnederland.nl/default.aspx?lang=nl
Inmiddels ook internationaal

Tijdlijnen:
http://www.rtl.nl/compone(...)_ruben_en_julian.xml

http://www.hartvannederla(...)ing-ruben-en-julian/

Liveblog Utrecht

https://twitter.com/FloortjeHVNL

Overzicht van de Politie over de zaak Julian en Ruben:
https://www.politie.nl/ge(...)oertjes/de-zaak.html

Laatste nieuws door politie op 14-05-2012:
http://www.politie.nl/nie(...)miste-broertjes.html

Meest gestelde vragen aan de politie:
https://www.politie.nl/mi(...)gestelde-vragen.html

Kleding vermist
http://www.politie.nl/nie(...)ngzaakbroertjes.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:38:37 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_126677153
Zijn ze al gevonden?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:38:50 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126677162
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:35 schreef hartloper het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb al een poosje het vermoeden dat Whiskers2009 een bekende van de moeder is.
No offence verder
Dat ben ik niet.
Ik heb ook geen kinderen.
Ik ben ook niet gescheiden.

En waarom je zoiets post ontgaat me ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:39:33 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126677182
Het is nummer 49, niet nummer 50.

Heb je niet "open nieuw topic" gedaan?
Of heb je handmatig opgehoogd?
pi_126677189
50? Er is een deel overgeslagen..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_126677207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
En waarom je zoiets post ontgaat me ook.
Het valt mij en blijkbaar meerdere forumleden op dat je gelijk in de aanval schiet als het over moeders gaat. Je smoort dat in de kiem en je doet alsof zij er helemaal geen invloed op heeft gehad.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:40:14 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126677208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:39 schreef eight het volgende:
50? Er is een deel overgeslagen..
Heb een TR gemaakt.
pi_126677209
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:35 schreef hartloper het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb al een poosje het vermoeden dat Whiskers2009 een bekende van de moeder is.
No offence verder
En daar ga je weer... :')
★★★
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:41:11 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126677231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:40 schreef hartloper het volgende:

[..]

Het valt mij en blijkbaar meerdere forumleden op dat je gelijk in de aanval schiet als het over moeders gaat. Je smoort dat in de kiem en je doet alsof zij er helemaal geen invloed op heeft gehad.
Waarom je me zo nodig moet "aanvallen" bedoel ik eigenlijk ;)
pi_126677240
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het valt me wel op in deze reeks dat jij er iedere keer als de kippen bij bent om speculaties rondom het aandeel in de vechtscheiding van de moeder, in de kiem te smoren. Speculaties over het karakter, gedrag en eventuele psychische stoornissen, die (nog) nergens op zijn gebaseerd over de vader, daar heb je dan weer geen problemen mee.

Vind ik opmerkelijk. :)
Beetje jammer idd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_126677265
quote:
Da's dan jouw probleem
Nee hoor.
Iemand in het vorige draadje zei dat ik raar quote. Ik copy/paste altijd een stuk tekst tussen de (quote)(quote). Ik ben vandaag pas gestart hier dus weet nog niet precies hoe het werkt. Tips?
pi_126677267
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
Op zaterdag 18 mei 2013 15:40 schreef hartloper het volgende:

[..]

Waarom je me zo nodig moet "aanvallen" bedoel ik eigenlijk
Aanvallen, zie je niet dat meer mensen dit zo zien?
Oa tomatenboer en eight uit mijn hoofd?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:43:11 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126677287
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:42 schreef hartloper het volgende:

[..]

Kunnen we weer on topic? Je hebt antwoord gehad.
pi_126677289
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:42 schreef rever het volgende:

[..]

Nee hoor.
Iemand in het vorige draadje zei dat ik raar quote. Ik copy/paste altijd een stuk tekst tussen de (quote)(quote). Ik ben vandaag pas gestart hier dus weet nog niet precies hoe het werkt. Tips?

aanhalingstekens klikken...
★★★
pi_126677303
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:42 schreef rever het volgende:

[..]

Nee hoor.
Rechtsboven het bericht dat je wilt quoten zit een quote-knop. Gewoon daarop drukken. :)
pi_126677314
quote:
Het valt mij en blijkbaar meerdere forumleden op dat je gelijk in de aanval schiet als het over moeders gaat
Misschien komt dit omdat sommige moeders onder ons zelf bepaalde ervaringen hebben? Ik zou het me zo maar kunnen voorstellen...
pi_126677330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:43 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Rechtsboven het bericht dat je wilt quoten zit een quote-knop. Gewoon daarop drukken. :)
Ah ja. Weer wat geleerd :)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:44:59 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_126677338
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:42 schreef hartloper het volgende:

[..]

T zijn allemaal van die huisvrouwtjes die alles zielig vinden en extreem erin meegaan :') Typisch sbs6 volk ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_126677359
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt nog geen antwoord gegeven op het waarom je iedere speculatie over het aandeel van de moeder in de vechtscheiding in de kiem wilt smoren, je lijkt je eraan te ergeren, maar dat je geen problemen lijkt te hebben met alle - soms vergezochte - speculaties over de eigenschappen van de vader.

Je lijkt het evenmin te ontkennen, dus schijnbaar ben je je er ook nog eens bewust van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_126677361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:43 schreef rever het volgende:

[..]

Misschien komt dit omdat sommige moeders onder ons zelf bepaalde ervaringen hebben? Ik zou het me zo maar kunnen voorstellen...
Zou kunnen. Of anders een gebrek aan inlevingsvermogen.
pi_126677371
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, was een verhaal van een bekende van vader.
Verhaal lijkt toch aardig te kloppen.
1e aangifte begin 2009.
Laatste begin 2013
pi_126677388
Fuck sbs ik kijk geen sbs. Ik vind het al erg genoeg dat ik op FOK zit.
pi_126677448
Mag ik even een vraag in de groep gooien:
Wie van jullie heeft ervaring met mensen met een persoonlijkheidsstoornis? (buiten de fokkers om dan). Hebben jullie enig idee hoe het is om iemand met een stoornis in je omgeving te hebben?
pi_126677454
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De vraag waarom je vindt dat de moeder geen enkele blaam treft is nog steeds niet beantwoord.
Maar goed, iedereen mag z'n standpunt hebben...
pi_126677455
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt nog geen antwoord gegeven op het waarom je iedere speculatie over het aandeel van de moeder in de vechtscheiding in de kiem wilt smoren, je lijkt je eraan te ergeren, maar dat je geen problemen lijkt te hebben met alle - soms vergezochte - speculaties over de eigenschappen van de vader.

Je lijkt het evenmin te ontkennen, dus schijnbaar ben je je er ook nog eens bewust van.
Eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')