Mooie winkel om lekker rond te neuzen inderdaad, maar die hebben het ook heel zwaar momenteel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb het zelf altijd een nare winkel gevonden. Geef mij maar de HMV in London als ik casual wil shoppen voor bullshit op dat gebied.
Ja precies, als je ziet wat je over de jaren heen uitgeeft aan muziek dan is het nogal idioot om dat allemaal op externe servers te zetten waarbij je je nog maar moet afvragen of dat nog jaren standhoudt. Hou er gewoon niet zo van, wat ik koop wil ik ook kunnen aanraken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik denk dat deze mentaliteit door veel mensen wordt gezien als old fashioned en achterhaald.
Maar goed, in mijn ogen is het voor een groot deel ook gewoon een kwestie van niet afhankelijk willen zijn van derde partijen.
Er is natuurlijk nog een middenweg tussen CD's en alles in de cloud zetten. Zet het gewoon op een harde schijf en het is van jezelf en je bent nergens van afhankelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik denk dat deze mentaliteit door veel mensen wordt gezien als old fashioned en achterhaald.
Maar goed, in mijn ogen is het voor een groot deel ook gewoon een kwestie van niet afhankelijk willen zijn van derde partijen.
Dat zal vast, maar ik zoek sowieso liever in Camden Town en die doen het allemaal prima.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mooie winkel om lekker rond te neuzen inderdaad, maar die hebben het ook heel zwaar momenteel.
Ja maar een harde schijf druk je niet in je CD-speler in de auto, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog een middenweg tussen CD's en alles in de cloud zetten. Zet het gewoon op een harde schijf en het is van jezelf en je bent nergens van afhankelijk.
USB stick, iPod met een kabeltje, telefoon met bluetooth.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar een harde schijf druk je niet in je CD-speler in de auto, bijvoorbeeld.
Ja heb een 'nieuwe' Mercedes waar al die snufjes wel op zitten, maar gebruik het alleen voor handsfree bellen eigenlijk, vind 'n CD gewoon prettiger.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
USB stick, iPod met een kabeltje, telefoon met bluetooth.
Sansa Clip+, microSD en in-ears. Hoppa. Iets wat altijd in mijn tas zit en het dagen doet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
USB stick, iPod met een kabeltje, telefoon met bluetooth.
Dat soort dingen zitten al in een Dacia, daarnaast heb je voor 50 euro een autoradio in de winkel die dat afspeelt. Dat argument slaat nergens op. Prima dat je een CD prettiger vind, ik geef alleen aan dat er meer is dan de cloud.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja heb een 'nieuwe' Mercedes waar al die snufjes wel op zitten, maar gebruik het alleen voor handsfree bellen eigenlijk, vind 'n CD gewoon prettiger.
de free record store verdwijnt omdat het een dure kut winkel met slecht aanbod en onkundig personeel is. De goede platen zaken hebben het gewoon hartstikke druk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:17 schreef Voorschrift het volgende:
Heb vrij weinig met Free Record Shop, maar wel jammer dat CD's en andere tastbare dingen verdwijnen en plaatsmaken voor bestandjes die je even van het internet plukt. Ik vind een groot rek met DVD's, CD's en noem maar op nog altijd wel wat hebben, iets tastbaars.
Hartstikke druk is wat overdreven, maar de kleine zaakjes doen het vaak goed omdat de ketens weggaan. Ze zitten alleen vaak niet op a-locaties omdat die te duur zijn voor een kleine ondernemer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:38 schreef borbit het volgende:
[..]
de free record store verdwijnt omdat het een dure kut winkel met slecht aanbod en onkundig personeel is. De goede platen zaken hebben het gewoon hartstikke druk.
Dat niet alleen. De LP heeft een hogere marge dan de cdquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hartstikke druk is wat overdreven, maar de kleine zaakjes doen het vaak goed omdat de ketens weggaan. Ze zitten alleen vaak niet op a-locaties omdat die te duur zijn voor een kleine ondernemer.
Is dat ondertussen al zo? Zijn daar cijfers over? Of bedoel je alleen marge en niet omzet?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:44 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dat niet alleen. De LP heeft een hogere marge dan de cd
Zit meer winst op ja. CD soms 50 cent tot 1 euro, zeker wanneer ze mee moeten met de MediaMarkt prijzen en de cd is ook goedkoper geworden (eerst 19,99) nu 12,99 vaak.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is dat ondertussen al zo? Zijn daar cijfers over? Of bedoel je alleen marge en niet omzet?
Hier is een south park aflevering over, maar dan met een videotheekquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:40 schreef MolFan het volgende:
Investeringsbedrijf wil ze overnemen? Kunnen ze daar wel nadenken? Je kan je geld beter in de fik steken aangezien de investering er nooit meer terug uit gaat komen.
Ja hahaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:49 schreef Zolder het volgende:
[..]
Hier is een south park aflevering over, maar dan met een videotheek
Oh? Voor zover ik weet vallen die ook met bosjes tegelijk omquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn juist veel kleine winkels. Het is gewoon een keten die net als bv. Music Store gefaald heeft door verkeerde marketing.
Dat, enorme pauperzaak waar je echt niets kunt vinden als je iets zoektquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef BasEnAad het volgende:
Ik koop er nooit wat, tis gewoon te duur. Andere muziekzaken hebben vaak dezelfde cd voor een paar euro minder.
Waar ik woon hebben ze al lang geen cd-winkels meer. Ik kom uit een dorp van zo'n 20.000 inwoners. Toch opmerkelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:29 schreef appelschaap het volgende:
Het is hier de enige winkel die cd's verkoopt. Mocht deze dus weg gaan dan koop ik waarschijnlijk nog minder cd's.
Bron: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)d-shop-failliet.htmlquote:Free Record Shop is failliet
Mogelijke doorstart als entertainment-shop, aldus hoofdkantoor
Free Record Shop zal aanstaande maandag het faillissement aanvragen voor de Nederlandse tak. Met die mededeling kwam eigenaar Hans Breukhoven zojuist aan het personeel van de keten. Dat zou een ramp kunnen zijn voor de Nederlandse muziekmarkt, aangezien de Free Record Shop nog altijd een marktaandeel had van 25-30 procent. Mogelijk zal de keten een doorstart vinden als entertainment-shop. Eerder liet CEO Herman Hovestad nog weten dat er van een naderend faillissement geen sprake was.
Game Mania en de Belgische organisatie van Free Record Shop vallen niet onder het faillissement, maar de Nederlandse tak van de muziek- en entertainmentketen heeft vandaag aangegeven maandag faillissement aan te vragen. Er wordt nu gekeken of er een doorstart kan worden gemaakt als entertainment-shop op basis van een crediteurenakkoord. Met de curator wordt eveneens bekeken of de winkels vooralsnog open kunnen blijven. "Het is kansrijk dat er winkels van Free Record Shop in het straatbeeld blijven bestaan", aldus de directie.
Eerder goed gevoel over schuld
In april bleek de keten in gesprek met de Belastingdienst over een schuld. Aan 3voor12 vertelde Free Record Shop toen nog 'een goed gevoel' te hebben over de gesprekken. Van een dreigend faillissement zou geen sprake zijn.
"Omvallen Free Record Shop zou een ramp zijn"
Eerder peilde 3voor12 al wat de gevolgen zouden zijn van het omvallen van de Free Record Shop voor de Nederlandse muziekindustrie. Dick van Dijk van Plato en Martin de Wilde van branchevereniging voor de entertainmentretail NVER concludeerden dat dat "een ramp" zou zijn. De Free Record Shop had nog altijd een marktaandeel van 25-30 procent - meer dan Bol.com.
Met het omvallen valt een flink deel van de handel weg, en dat zullen labels en distributeurs direct merken. Van Dijk: "De situatie waar nog maar een paar mensen op het kantoor van een platenmaatschappij zit, komt steeds dichterbij. Er zijn gelukkig steeds meer kleine labeltjes die zich er weinig van aan zullen trekken, maar voor major labels is het wel van belang."
Balen, na Scapino, Schoenenreus en vele andere bedrijven weer een Nederlandse winkelketen ten onder. Ik ben benieuwd wat de toekomst biedt..quote:Free Record Shop Nederland gaat haar faillissement aanvragen. Er wordt in overleg met de curator onderzocht of het bedrijf een doorstart kan maken. De winkels zullen voorlopig open blijven. Dat is vanmiddag aan het personeel van de keten bekendgemaakt, meldt persbureau Novum.
De winkels in België zullen gewoon blijven bestaan.Novum meldt dat de directie van Free Record Shop heeft gezegd dat "het kansrijk is dat er winkels in het straatbeeld blijven". Alle 755 medewerkers, de leveranciers en vakbonden zijn vanmiddag op de hoogte gebracht.
Problemen door "veranderende markt"
Het bedrijf van oprichter Hans Breukhoven kampte al enige tijd met financiële problemen. Die zijn ontstaan door, zoals het bedrijf het zelf noemt, "de veranderende markt en de niet herstellende economie", zo schrijft de NOS. Doordat het consumentenvertrouwen al enige tijd daalt, voerde Free Record Shop al een reorganisatie door. Deze is nog in volle gang. Het gevolg was dat tientallen winkels gesloten werden, onder andere die op de NS-stations.
Al jaren problemen
Free Record Shop is ontstaan uit een platenzaak van Breukhoven, die hij in 1971 oprichtte in Schiedam. De zaak groeide uit tot een grote keten met 350 winkels in de Benelux en Scandinavië met een jaaromzet van ruim 500 miljoen euro. Mede door mislukte avonturen in Scandinavië, schrijft de NOS, gaat het sinds een jaar of zes slecht. Breukhoven trad in november vorig jaar terug uit het dagelijks bestuur van Free Record Shop. Hij ontkende toen tegenover het Radio 1-journaal dat de zaak een zinkend schip was.
Dat weet ik niet, maar Game Mania is onderdeel van FRS. Al is de prijs bij games bij de Game Mania wel tergend duur t.o de concurrentie.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:47 schreef Domo-Kun het volgende:
Gaat GameMania ook meteen failliet dan? Lijkt me dat de games-markt nog een stuk meer bloeit dan de CD markt.
Uhh, het feit dat er veel minder CD's worden verkocht lijkt me een vrij goede reden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is daar misgegaan? Aan de prijzen kan het niet hebben gelegen, ze waren zeker niet de goedkoopste.
Problemen door falend hoge prijzen zullen ze bedoelen. Een blu-ray in de UK dat 5-6 pond kost, en in Nederland 20 euro. Please.quote:Problemen door "veranderende markt"
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:50 schreef Furdinand het volgende:
Apart dat ze het "de veranderende markt" noemen en niet zeggen dat het komt doordat iedereen illegaal download.
Komt nog wel...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:50 schreef Furdinand het volgende:
Apart dat ze het "de veranderende markt" noemen en niet zeggen dat het komt doordat iedereen illegaal download.
Kun je nog steeds inwisselen toch? Die winkels blijven toch wel even open nog?quote:
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is daar misgegaan? Aan de prijzen kan het niet hebben gelegen, ze waren zeker niet de goedkoopste.
Helaas zal er in menig inwisselbare winkelstraat een goudhandel, faillisementsuitverkoop of euroland voor terugkomenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
En terecht dat FRS failliet is gegaan na jaren lang van bagger management. Het zal een mooie dag zijn wanneer we de typerende FRS logo's niet meer in Nederland zien verschijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |