Poll: Wie wint de Champions League?quote:Previous meetings
• The clubs' only European fixtures came in the 1997/98 quarter-finals with Dortmund, then defending champions, coming out on top. After a goalless first leg in Munich, Dortmund prevailed 1-0 in the return through Stéphane Chapuisat's 109th-minute goal.
• The lineups for that second leg on 18 March 1998 were:
Dortmund: Klos, Júlio César, Reuter (Zorc 105), Kohler, Heinrich, Feiersinger, Freund (Ricken 79), Möller, But, Chapuisat, Decheiver (Schneider 119).
Bayern: Kahn, Babbel, Kuffour, Matthäus (Strunz 111), Nerlinger (Lizarazu 111), Scholl, Hamann, Fink, Tarnat, Élber (Zickler 101), Jancker.
• The clubs have met in 100 competitive fixtures with 45 wins for Bayern, 26 for Dortmund and 29 draws.
• Bayern are unbeaten against Dortmund in four meetings in 2012/13, including 1-1 home and away draws in the Bundesliga. On 1 December in Munich, Mario Götze (74) cancelled out a Toni Kroos (67) goal, while in Dortmund on 4 May, Bayern's Mario Gomez (23) wiped out Kevin Grosskreutz's 11th-minute effort in a fixture where Rafinha was sent off.
• Bayern beat Dortmund 2-1 in the German Super Cup on 12 August – Mario Mand¸ukić (6) and Thomas Müller (11) scoring before Robert Lewandowski (75) reduced the arrears. Juup Heynckes' men also defeated Dortmund in the German Cup, Arjen Robben (43) hitting the lone goal of their quarter-final on 27 February.
• In past German Cup final meetings, Bayern beat Dortmund 2-1 in 2008 but Dortmund gained revenge with an emphatic 5-2 victory last season. Shinji Kagawa (3), Mats Hummels (41pen) and Lewandowski (45, 58, 81) struck for Dortmund with Robben (25pen) and Franck Ribéry (75) replying.
• The lineups for that final encounter on 12 May 2012 were:
Dortmund: Weidenfeller (Langerak 34), Piszczeck, Subotić, Hummels, Schmelzer, Kehl, Błaszczykowski (Peri¨ić 84), Grosskreutz, Gündoğan, Kagawa (Bender 81), Lewandowski.
Bayern: Neuer, Lahm, Boateng, Badstuber, Alaba (Contento 69), Ribéry, Gustavo (Müller 46), Schweinsteiger, Kroos, Robben, Gomez.
• Bayern's biggest Bundesliga win was an 11-1 defeat of Dortmund in 1971/72 in which Uli Hoeness, now club president, scored twice.
quote:
Robben gaat weer scorenquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
In Nou Camp maakt Robben weer een goal.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
• The lineups for that second leg on 18 March 1998 were:
Dortmund: ...Decheiver ....![]()
![]()
De rest van Bayern ja, hij loopt alleen mee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:57 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Haters gonna hateVorige 2x de haters stil gekregen.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:58 schreef Syntix het volgende:
[..]
De rest van Bayern ja, hij loopt alleen mee.
Götze in de spits? Nee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:17 schreef Rozzje het volgende:
Bayern volgend jaar..
4231
Götze
Ribery - Muller - Robben
Shitt...
Ja. Löw heeft hem al opgesteld als een valse 9 ook omdat Pep komt kan dit makkelijk gebeuren..quote:
Mandzukic en Gomez?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:22 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Ja. Löw heeft hem al opgesteld als een valse 9 ook omdat Pep komt kan dit makkelijk gebeuren..
Misschien niet misschien wel..
Die hebben pech.quote:
Veel spelers van het Barça van Pep en het nieuwe Bayern zijn wel vergelijkbaar qua spel en positie, waardoor Pep in principe het Barça-systeem door kan zetten naar Duitsland:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:22 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Ja. Löw heeft hem al opgesteld als een valse 9 ook omdat Pep komt kan dit makkelijk gebeuren..
Misschien niet misschien wel..
Dus niet, maar waarom zou hij ook, beter het Bayern spel nog wat fijn slijpenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:45 schreef too_easy het volgende:
[..]
Veel spelers van het Barça van Pep en het nieuwe Bayern zijn wel vergelijkbaar qua spel en positie, waardoor Pep in principe het Barça-systeem door kan zetten naar Duitsland:
- Götze & Iniesta
- Mandzukic & Villa
- Dante & Pique
- Javi Martinez & Busquets
- Kroos & Xavi
- Lahm & Daniel Alves
- Robben & Messi (jaja, haters kom er maar in)
- Ribery & Alexis Sanchez
Offtopic, entschuldigung dafür!
Hoop het niet, dan zal Schweinsteiger of Javi Martinez buiten de boot vallen, aangezien Barça met 1 controlerende middenvelder speelde (alhoewel Martinez ook centraal achterin kan spelen) en Robben of Ribery, aangezien Barça onder Pep met 1 buitenspeler (Sanchez of Pedro), 1 valse spits (Messi of Fabregas) en 1 echte spits hangend vanaf de zijkant (Pedro of Villa) speelde.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus niet, maar waarom zou hij ook, beter het Bayern spel nog wat fijn slijpen
Had liever Real - Bayern gezien zo als vorig jaar!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:49 schreef vluggejapie99 het volgende:
2 Duitse clubs, ik kan volledig neutraal de wedstrijd gaan kijken.
Bvb mag van mij wel winnen en dan volgend seizoen dan maar bayern, want bvb gaat het volgend seizoen misschien niet meer lukken.
Maar eigenlijk maakt het me niet veel uit wie er wint. Ik ben al zeer tevreden met deze finale.
Ik vind jou maar een raar mannetje.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:49 schreef vluggejapie99 het volgende:
2 Duitse clubs, ik kan volledig neutraal de wedstrijd gaan kijken.
Bvb mag van mij wel winnen en dan volgend seizoen dan maar bayern, want bvb gaat het volgend seizoen misschien niet meer lukken.
Maar eigenlijk maakt het me niet veel uit wie er wint. Ik ben al zeer tevreden met deze finale.
die spaanse pleurisclub mag niet eens Europa in met al die schulden. Tjah, het leven is oneerlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:51 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Had liever Real - Bayern gezien zo als vorig jaar!
Malaga mag waarschijnlijk ook niet meer meedoen.. Mja Pellegrini gaat toch waarschijnlijk naar ManC dan denk ik niet dat Isco ook blijft..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:24 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
die spaanse pleurisclub mag niet eens Europa in met al die schulden. Tjah, het leven is oneerlijk.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben pech.
Dortmund wint trouwens.
nee Gotzequote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:55 schreef Nober het volgende:
Ik ben voor Borussia, hopelijk schiet Rois er drie in.
Als die meedoet jaquote:
Bayern - Inter was sowieso gefikst.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:54 schreef TLC het volgende:
Bayern was de favoriet tegen Inter Milan
Bayern was de favoriet tegen Chelsea
Bayern is de favoriet tegen Dortmund
conclusie ; Dortmund wint de CL
fuck helemaal vergetenquote:Op woensdag 22 mei 2013 02:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Als die meedoet ja
[CL] Götze valt uit en moet vrezen voor finale
Alhoewel dat misschien de eeuwenoude truc is om te doen alsof je sterspeler geblesseerd is.
twitter:BVB twitterde op woensdag 22-05-2013 om 16:01:42Mario Götze muss auf Finalteilnahme verzichten. http://t.co/hGlRwgzEbI reageer retweet
Teleurstellend.twitter:Demen_Bulbul twitterde op woensdag 22-05-2013 om 16:07:54Götze mist de Champions League finale#Götze #CLfinale #BayernMunchen #Championsleague #Blessure #Missingfinal #Götzeinjury #BorBay #25/6 reageer retweet
Zeer knap, kunnen die zielloze spaanse koopclubs nog een heel erg groot voorbeeld aan nemen. Zeer goede zaak dat de CL winnaar uit het gezonde, nuchtere en verstandige Duitsland komt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:13 schreef ValHallen het volgende:
Ik gun het Dortmund. Razendknap hoe ze in korte tijd van bijna failliet naar Europese grootmacht zijn gegaan, met doordacht beleid en veel doorgebroken eigen jeugd/slimme aankopen.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wir sind die beste von Deutschland!
volgens mij niet omdat zijn gezicht net niet te zien was.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
Heb je ook dat hij Gelsenkiersjen zegt enzo?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
volgens mij niet omdat zijn gezicht net niet te zien was.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:45 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je kan er ook eentje doen van de eerste seconden waarin hij het publiek tot stilte maant.
Blijft briljant.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:45 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je kan er ook eentje doen van de eerste seconden waarin hij het publiek tot stilte maant.
Je kan hem niet mogen maar fit behoort hij toch altijd nog tot de wereldtop op zijn positie, verder ben ik het wel met je eens over dat onzinnige chauvinisme als er weer een speler of een trainer uit NL wat wint, NOS is sowieso shit.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef Syntix het volgende:
De NOS die robben promoot in hun promo voor deze wedstrijd![]()
Wat boeit ons het nou dat er een Nederlander tweederangs duitser meedoet?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef Syntix het volgende:
so true.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan hem niet mogen maar fit behoort hij toch altijd nog tot de wereldtop op zijn positie, verder ben ik het wel met je eens over dat onzinnige chauvinisme als er weer een speler of een trainer uit NL wat wint, NOS is sowieso shit.
Ga ergens anders de NSBer uithangen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef Syntix het volgende:
Bij PSV speelt niet veel bijzonders inderdaadquote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zo jammer dat wij geen Super talenten meer hebben
Hebben ze al een inrichting gevonden voor jou?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef Syntix het volgende:
Het kan geen kwaad voor ze om te kijken hoe die clubs het doen, in de PL denken ze dat alleen geld de oplossing isquote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:31 schreef Nober het volgende:
Spreken de Engelse media nu ook massaal over Football's coming home?
Ook ik had gehoopt op een promo met Tymoschuk, Oost-Europese spierbundel. Man man man, die gaat straks alles geven tijdens zijn invalbeurt van 8 minuten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef Syntix het volgende:
Strafschoppen doet die altijd met een aanloop van 50 meterquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ook ik had gehoopt op een promo met Tymoschuk, Oost-Europese spierbundel. Man man man, die gaat straks alles geven tijdens zijn invalbeurt van 8 minuten.
Na al die jaren toch vechtende Duitsers in Londen.quote:
Na vanavond niet meerquote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hebben ze al een inrichting gevonden voor jou?
quote:
quote:
Het zou wel verstanding zijn om de raad van Louis op te volgenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat Dortmund gaat winnen.
Ik hoop FCBayern, maar ik heb zo'n voorgevoel.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:03 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het zou wel verstanding zijn om de raad van Louis op te volgen
nee hoor #teamjohannesquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik hoop FCBayern, maar ik heb zo'n voorgevoel.
Maar als ik het fout heb ga je na afloop deze post maar quoten en mij belachelijk maken, dat vind ik dan niet erg.
maar jij voetbalt niet meerquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat Dortmund gaat winnen.
ik fiets alleen nog maar tegen postbodes met klapperende fietstassenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat klopt. Kan jij even openbaren of jij nog wel voetbalt?
Bedankt voor je bijdrage Hansquote:
De generale van bayern, 3-1 achter na 15 minuten...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:08 schreef TLC het volgende:
Dortmund heeft in 9 van zijn laatste 10 duels telkens minimaal 1 tegendoelpunt te verwerken gekregen + het gemis van Gotze, nee dat gaat em niet worden voor BvB vanavond.
De fut lijkt aan het eind van het seizoen een beetje weg voor Borussia.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:59 schreef TLC het volgende:
Foto die natuurlijk niet mag ontbreken ;
[ afbeelding ]
super grappigquote:
bij mij kan datquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Kan je ook ergens inzetten op Robben blesseert zichzelf tijdens de warming up?
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zou je mijn reacties niet meer willen veranderen?Ik vind dit een zeer rare gang van zaken.
Geen kerstkaart meer?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zou je mijn reacties niet meer willen veranderen?Ik vind dit een zeer rare gang van zaken.
staan 2 spelers in de achtergrond te vrijen hihihihiquote:
Niet Vitesse, ik hoop zo niet Vitessequote:
Die is depri sinds Barcelona eruit ligtquote:
Een WK-finale met Nederland halen is idd falen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:07 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Hij wilt altijd de baas uithangen maar hij heeft hard gefaalt met Oranje
Daar doet Mats niet aan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hij is omgekocht.
Matsfiksing.
Lastige opgave was dat ookquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een WK-finale met Nederland halen is idd falen.
allemaal even lachen mensenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hij is omgekocht.
Matsfiksing.
Mike Vincent?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het schijnt dat een meneer met een snor daar een liedje over heeft gezongen.
Ted de Braak?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sinds mijn kritiek post je alleen maar goede kwaliteit. Ik ben blij dat je wat met mijn reacties doet.quote:
Dat zal mij niet zo snel gebeuren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:09 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heb er nog maar 6, beetje rustig aan doen dus.
Je bent nog leuker dan Frans Bauer.quote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze zijn kleiner, en je roept dat al maanden en ik doe het pas.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sinds mijn kritiek post je alleen maar goede kwaliteit. Ik ben blij dat je wat met mijn reacties doet.
Dat je nogal koppig bent is een feit inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ze zijn kleiner, en je roept dat al maanden en ik doe het pas.
Ach ja, daarna gewoon verder met Sambuca.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:10 schreef De_Dorstige het volgende:
[..]
Dat zal mij niet zo snel gebeuren.
21=5quote:
Ik zie de duitsers vanavond niet winnen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:12 schreef Knaller het volgende:
"Football is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans win."
Zoiets verwacht ik deze avond.
Komt goedquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
Arjen Robben wil graag een bal er in schieten.
Hij heeft gewoon een schijtgezichtquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:15 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hij kijkt net alsof hij moet poepen.
Hahhahaha
En zo zijn we weer bij Tijs van den Brinkquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:15 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hij kijkt net alsof hij moet poepen.
Hahhahaha
quote:
Waar *SNUIIFFFF* om niet?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
Kieft..daar ga je ook niet vrolijk van worden.
Aad300 zit er ookquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
Kieft..daar ga je ook niet vrolijk van worden.
De katze kutzequote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:18 schreef PirE het volgende:
[..]
Aad300 zit er ook.
Kieft had het net over Kutze (wie is dat?)
Slaat zelf het liefst mensen neer in de eerste minuut.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:18 schreef tralalala het volgende:
Kieft maakt ook altijd een raar geluidje als iemand een harde overtreding maakt.
Dat zette mij ook aan het nadenken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:20 schreef GGMM het volgende:
'Dat is het moeilijke van voorspellen, je weet het nooit van tevoren' - Van bommel.
'Uh, oké' - GGMMquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:20 schreef GGMM het volgende:
'Dat is het moeilijke van voorspellen, je weet het nooit van tevoren' - Van bommel.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:18 schreef tralalala het volgende:
Kieft maakt ook altijd een raar geluidje als iemand een harde overtreding maakt.
niet verkeerd tochquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:21 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Gewoon zijn dochter en vrouw.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:21 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Gewoon zijn dochter en vrouw.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:22 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Aan iedereen: stel allemaal een plaatje van Robben in als UI tijdens de finale.
Nee optyfenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:22 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Uh, nee?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:22 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Hier heeft hij geen blauw overhemd aanquote:
Nee man, opvolger van Schweiniequote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Strootman gaat naar Dortmund. Neem daarom allemaal een Strootman-UI.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
Jan Boskamp haat Duitsers. Neem allemaal een Jan Boskamp UI.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:28 schreef tochweerhenk het volgende:
Iniesta hoeven we na 115 minuten niet meer te verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |