Yups, hoewel de ketens er natuurlijk ook wel zitten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:35 schreef krakkemieke het volgende:
Bedankt! Je kan er toch ook lekker winkelen? Als in: andere winkels dan ketens?
Ik kreeg een link van drogisterij Van der Pigge. Lijkt me leuk en is niet ver van het centrum.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Yups, hoewel de ketens er natuurlijk ook wel zitten.
Maar Haarlem is niet voor niks uitgeroepen tot beste winkelstad van Nederland.
Dat is onder het V&Dgebouw, op de hoek van de Botermarkt (ook erg leuk en daar vind je ook een hele goede Turkse deliwinkel/super/slager Mabrouk) en de Gierstraat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ik kreeg een link van drogisterij Van der Pigge. Lijkt me leuk en is niet ver van het centrum.
Dat is leuk!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is onder het V&Dgebouw, op de hoek van de Botermarkt (ook erg leuk en daar vind je ook een hele goede Turkse deliwinkel/super/slager Mabrouk) en de Gierstraat.
Erg leuk, authentiek winkeltje.
De geschiedenis ervan is ook prachtig. Ze wonnen de strijd tegen de machtige V&D toen die een nieuw gebouw wilden neerzetten.
Ik ben er ooit geweest door een meet en daarom wilde ik er graag nog eens heen met mijn mam.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:49 schreef borisz het volgende:
Jup.
Sowieso Haarlem. Blijft één van de leukste steden van het land.
Dat is geheel afhankelijk wat je wil, maar Haarlem stikt echt van de eettenten. Zowel op de Botermarkt, als de Grote Markt en omgeving kan je overal terecht.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:49 schreef krakkemieke het volgende:
Dat is leuk!
Enne, waar kunnen we het best lunchen?
Oh, okee, we gaan er lunchen. Heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is geheel afhankelijk wat je wil, maar Haarlem stikt echt van de eettenten. Zowel op de Botermarkt, als de Grote Markt en omgeving kan je overal terecht.
Rofl, in ons dorp heet de rietdekker iets van Fransen ofzo!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Moet binnenkort weer eens naar haarlem, riet halen bij Frans
Riet voor een klarinet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Rofl, in ons dorp heet de rietdekker iets van Fransen ofzo!
Riet halen? Wat voor instrument speel je?
Zoals overal in Nederland, ketens, ketensquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:56 schreef Bluezz het volgende:
De winkelstraat barst van de ketens ( aan weerszijden van de V&D) maar de zijstraatjes zijn de moeite waard krak!
Nee, helaas nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Da's een mooi instrument. Speel je klarinet?
Vanaf de st. Baafs moet ik rechts aanhouden voor de drogist. Ik ga woensdag, dus ik kan nog even studeren. Bedankt!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:56 schreef Bluezz het volgende:
De winkelstraat barst van de ketens ( aan weerszijden van de V&D) maar de zijstraatjes zijn de moeite waard krak!
De straatjes rondom het Frans Hals zijn
Je partner?quote:
Mijn man, nee, een vriend van mij, die is blindquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je partner?
Sorry, ik ben een beetje uitgelaten, het gaat me niks aan.
Aha. Als ik kan helpen, dan zeg je het wel he.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man, nee, een vriend van mij, die is blind
Mooi om een instrument te kunnen bespelen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:09 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Aha. Als ik kan helpen, dan zeg je het wel he.
Zelf heb ik mijn alt-blokfluit weer tevoorschijn gehaald. Dat wil ik weer gaan spelen.
Noten lezen kan je gewoon leren. Noten spelen kan je ook leren. Muziek maken is iets moeilijker. Dat is hetzelfde verschil als een recept maken of koken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi om een instrument te kunnen bespelen.
Ik heb een vreselijk goed oor voor muziek, maar ben het zelf geheel niet. Ik herken componisten in stukken die ik nooit eerder hoorde aan hun stijl, of dat nu Prince is, of Kurt Weil, Wagner of Bach.
Componisten die ik niet ken hoor ik hun invloeden, of de mensen die door hun beinvloed werden. Toen ik Pergolesi zijn Stabat Mater voor het eerst hoorde dacht ik, die heeft Bach geluisterd, maar het was andersom.
helaas, ik kan geen noot lezen
Stoppen met fokken en les gaan nemen? Nah, ik kan geen melodie bedenkenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:21 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Noten lezen kan je gewoon leren. Noten spelen kan je ook leren. Muziek maken is iets moeilijker. Dat is hetzelfde verschil als een recept maken of koken.
Ik ga die stukken eens luisteren, ik ken ze niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi om een instrument te kunnen bespelen.
Ik heb een vreselijk goed oor voor muziek, maar ben het zelf geheel niet. Ik herken componisten in stukken die ik nooit eerder hoorde aan hun stijl, of dat nu Prince is, of Kurt Weil, Wagner of Bach.
Componisten die ik niet ken hoor ik hun invloeden, of de mensen die door hun beinvloed werden. Toen ik Pergolesi zijn Stabat Mater voor het eerst hoorde dacht ik, die heeft Bach geluisterd, maar het was andersom.
helaas, ik kan geen noot lezen
Ik fok al veel minder wegens een echt leven waar ik op een meisje pas.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stoppen met fokken en les gaan nemen? Nah, ik kan geen melodie bedenken
Nee, dat bedoel ik niet. In een partituur van een muziekstuk staan de noten. Als je het gaat spelen, bepaal jij waar de nadruk ligt. Met een recept is dat net zo. IMHO.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stoppen met fokken en les gaan nemen? Nah, ik kan geen melodie bedenken
Stabat materquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:23 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ga die stukken eens luisteren, ik ken ze niet.
Dit stuk kon ik bijna spelen, daar ga ik aan werken:
Je hebt het helemaal goed, ik zie eruit als Lott Lenya,lol!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stabat mater
Lotte Lenya zingt Jenny uit de drie stuiver opera, lotte was de vrouw van Kurt Weil. Tekst is van Berthold Brecht
Dat is een vergelijking waar ik het wel mee eens ben Krakquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:29 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. In een partituur van een muziekstuk staan de noten. Als je het gaat spelen, bepaal jij waar de nadruk ligt. Met een recept is dat net zo. IMHO.
Ik heb hier nog 36 fluiten ofzo liggen die ik kan bespelen, maar niet meer bespeel. Van gewone blokfluit, via doedelzak naar dwarsfluit en panfluit.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:09 schreef krakkemieke het volgende:
Zelf heb ik mijn alt-blokfluit weer tevoorschijn gehaald. Dat wil ik weer gaan spelen.
Ga eens oefenen! Dan kunnen we samen spelen!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb hier nog 36 fluiten ofzo liggen die ik kan bespelen, maar niet meer bespeel. Van gewone blokfluit, via doedelzak naar dwarsfluit en panfluit.![]()
Mijn tenorblokfluit is trouwens ook mooi van klank.
Neuh. Dat doe ik de buren niet meer aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:03 schreef krakkemieke het volgende:
Ga eens oefenen! Dan kunnen we samen spelen!
Jammer. De buren hebben geen last van een fluit....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Neuh. Dat doe ik de buren niet meer aan.
Krijgt binnenkort zijn eerste medicatie, hopelijk helpt dat, diaree na het die-nee is niet okeequote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:00 schreef Bluezz het volgende:
Hey Piet hoest met de histamine-intolerantie van Tijgetje?
Neequote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krijgt binnenkort zijn eerste medicatie, hopelijk helpt dat, diaree na het die-nee is niet okee
Er zat gisteravond in het openingsconcert bij het openluchttheater ook een operazangeres.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:09 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb vanmiddag een half uur gekeken neer een opera, Turandot. Ik vond het prachtig!
Het is maar goed dat ik vrijstaand woon, van Rammstein via Franse Chansons en spaanse jaren 30 naar klassiek en dan weer grunningse pretpunk of bluegrass, western of Schlager uit de jaren 70quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:09 schreef Bluezz het volgende:
De buren horen al gezang en gemondharmoniseer dus een fluitje kunnen ze wel aan hoor
Wat speel jij krak, klassiek, pop, gefiedel, kinderliedjes of alles door elkaar?
Enige wat ik niet luister is U2 en Toto en dat soort rockquote:
Ik ben gewend om klassiek te spelen op mijn blokfluit. En dat vind ik ook lekker, hoe ouwer, hoe beter. Maar ook Telemann dus.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:09 schreef Bluezz het volgende:
De buren horen al gezang en gemondharmoniseer dus een fluitje kunnen ze wel aan hoor
Wat speel jij krak, klassiek, pop, gefiedel, kinderliedjes of alles door elkaar?
Ik woon in een flat en ik kan Rammstein ook laten knallen. Maar niet na 10 uur 's avonds.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik vrijstaand woon, van Rammstein via Franse Chansons en spaanse jaren 30 naar klassiek en dan weer grunningse pretpunk of bluegrass, western of Schlager uit de jaren 70
700 vcquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:17 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ben gewend om klassiek te spelen op mijn blokfluit. En dat vind ik ook lekker, hoe ouwer, hoe beter. Maar ook Telemann dus.
Yupquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:22 schreef Bluezz het volgende:
Met een koptel op hoor je wel meer details van de muziek vind ik.
Okee, hiervoor moet mijn klacht over Bueck dich even wachten....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:23 schreef golfer het volgende:
Ik was ooit een Frans Brüggen-adept, voordat ik ontdekte dat je ook moderne muziek met zo'n fluit kon maken en spelen.
Schande, waarom niet meedansen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik ging vroegah altijd met de Dublinners meefluiten
LOLquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:25 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Okee, hiervoor moet mijn klacht over Bueck dich even wachten....
Je blijft een voetballerquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:25 schreef golfer het volgende:
En dan gaan we nu, in het kader van hoog-cultureeel zijn, nog even kijken naar de opname van de X-factor.
Maarre.. hier een liedje van een koning.....quote:
Ja zeker. Ik ben alleen iets gevoelig voor konijnen en tanden, ik ben ermee gepest.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Knap gezongen stukje
Uit de tijd van de music hall
Terplekke overledenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:04 schreef Den_Haag het volgende:
@P, hoe is het met de motorrijder?
Belgie
Dat is toch niet nieuw? Als brave burger weet ik dat allang!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:20 schreef Stereotomy het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-in-restaurant-.html_!!!!!!!! EU
In Brussel zitten een paar narcistische en debiele ambtenaren nu kwijlend van geluk elkaar schouderklopjes te geven omdat ze geweldig belangrijk werk voor Europa hebben gedaan, ondertussen uiteraard een flink maandloon opstrijkend.
Voor die tijd w.s.? Op zich een niet zo lastig stukje.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Knap gezongen stukje
Uit de tijd van de music hall
Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik hoorde, idioot echt idioot.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:27 schreef Stereotomy het volgende:
High-five voor de Unilever-lobby. Lekker Bertolli-flesjes met flinke marges verkopen aan restaurants, of gewoon licentiedeal met de groothandel.
Dan doe ik als restaurant een takje rozemarijn in het navulflesje en dan is het geen olijfolie maar een saus.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:27 schreef Stereotomy het volgende:
High-five voor de Unilever-lobby. Lekker Bertolli-flesjes met flinke marges verkopen aan restaurants, of gewoon licentiedeal met de groothandel.
Goed plan!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan doe ik als restaurant een takje rozemarijn in het navulflesje en dan is het geen olijfolie maar een saus.
Altijd roepen dat de randstad Cool is, en als dat dan klopt klagenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag 19, maar het is allebei in de juiste richting
Oh, sorry, ik weet dat het dan een belediging is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik woon ab-so-luut niet in de Randstad hè
Ook 19 in Alphen, Randstad.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag 19, maar het is allebei in de juiste richting
En wafels met warme kersen en slagroomquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Stokbrood is toch nooit duur?
Anyway, Belgie heeft heerlijke kaaskroketten, stoofvlees en friet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |