Mensen worden onwetend geboren. We beginnen dicht bij huis de wereld te ontdekken. Geleidelijk aan krijgen we steeds beter een beeld van onze omgeving / situatie. De grote vragen zijn het moeilijkst te beantwoorden. Het vinden van deze antwoorden is misschien niet zo belangrijk. Maar vragen stellen en ze proberen te beantwoorden levert vaak wel wat nieuwe inzichten op. De Koran wijst je erop dat Allah wil dat je de daarin gegeven antwoorden voor waar houdt. Het is veel leuker om er zelf over na te denken, te filosoferen en te speculeren, of te luisteren naar de ideeen van anderen (er is al zoveel over nagedacht). Deze open benadering kan ik wel waarderen. Zo zijn wijze mensen wijs geworden, volgens mij.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:30 schreef kaltun het volgende:
[..]
pfff ok
dat is hem juist je kunt het niet nagaan, ik kan het je niet bewijzen van het bestaan van god en jij kan het ook niet bewijzen van het niet bestaan van god.
heb via youtube discussie gezien : even samen vatting daarvan:
meeste profeten hadden toch een bepaalde wonder wat ze konden verrichten enkel Muhammed (sav) had dit niet, toen ze vroegen wat de wonder van hem was , was het antwoord de Koran, toen men vroeg hoe en waarom een boek als wonder werd gezien was dit het antwoord:
toen Mozes (sav) wonderen verrichte oa het splitsen van de zee en nog veel meer wonderen die hij deed waren mensen die dit zagen, vervolgens vertelden deze ooggetuigen dit weer door aan kinderen, kleinkinderen, kleinkleinkinderen enz enz paar generaties later vroeg men af of het waar was wat Mozes (sav) deed met zijn wonderen en toen men zei "ja dat is waar "was meteen volgende vraag was jij erbij ( jij bedoel ik die het verteld) en omdat de verteller niet erbij was was zijn verhaal ook niet meer geloofwaardig en werd het als myth of verhaal verkondigt, bij Muhammed (sav) is zijn bewijs zwart op wit de Koran![]()
op internet zijn er zoveel wonderen van Koran te vinden, dat je toch afvraagt wat is waar.
tegenwoordig snappen we veel meer van de Koran dan vroeger, we leven nu in een tijdperk van informatie.
mensen vergeten 1 ding wij als mensen zijn superieur in denken dit tov aardse leven ( misschien wel de hele universum)zo lekker grootheidswaanzin
Jij begon knulquote:
ja nou wordt ie mooi, zo werkt het niet heujquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:30 schreef kaltun het volgende:
[..]
dat is hem juist je kunt het niet nagaan, ik kan het je niet bewijzen van het bestaan van god en jij kan het ook niet bewijzen van het niet bestaan van god.
woowquote:Jij begon knul
Is dit het gevaar voor de moslim? Zelf een grote bek hebben over alles en iedereen en op het moment dat iemand het niet pikt snel je calimerobullshit uit de kast trekken, immers iedereens is tegen de moslims
Waar je wellicht eens over kan nadenken is dat het geen kwestie van 50/50 is maar meer een kans van 0,00000000001% dat god uit de bijbel / koran bestaat, die 1 is er enkel om aan te geven dat je nooit iets 100% zeker kan weten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:30 schreef kaltun het volgende:
pfff ok
Bijvoorbeeld: F&L / Klassieke Filosofie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Vragen stellen en ze proberen te beantwoorden levert vaak wel wat nieuwe inzichten op.
Waarom zo'n abstract antwoord?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probeer in het vervolg iets begrijpend te lezen en te kijken, goed?
Je eerste stelling was:
Hij citeerde het letterlijk. - Nee dat doet hij dus niet. In geen enkel van de 3 voorbeelden.
Je tweede stelling was:
Hij verdraait niet: Nou volgens de gegeven definities van verdraaien doet hij dat dus wel, hij laat zaken weg, ook binnen zinnen laat hij woorden weg, knipt en plakt door ergens midden in een vers halverwege een zin begint te citeren, vervolgens weer een groot deel van een de zin weglaat, om verder te gaan met de tweede helft van een ander zin, die hij vervolgens ook weer niet afmaakt.
Halve zinnen citeren, aan elkaar plakken wanneer je iets weglaat en daar dan een betekenis uithalen wat tegen de complete zinnen in gaat valt onder iedere definitie als verdraaien.
Wat je vraag betreft, hij laat onder meer het woord 'vrede' en 'in strijd' weg.
Van een joint word je passief. Het is beter om een actieve deelnemer te blijven. Het goede van de Islam is dat het een aantal basisregels stelt die er toe leiden dat je goede gewoonten aanleert. Jezelf onthouden van geestbedwelmende middelen is een goede regel. Het idee dat Allah het ziet en je daarvoor straft is een stok achter de deur. Als je niet goed voor jezelf kunt zorgen is de Islam zo slecht nog niet. Mensen kunnen beter iets anders dan geestbedwelmende zoeken om hun stress en frustraties te in banen te leiden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:13 schreef highender het volgende:
[..]
Het gegeven dat je het geloof van je omgeving overneemt en het ook nog eens lastig is (op straffe van...) om daar van af te wijken moet je eigenlijk al voldoende wantrouwend maken om je daar volledig van af te keren om lekker van je joint te genieten.
ik denk dat hij mijn andere topic waarin ik toegaf dat ik af en toe een jointje opstak bedoeldequote:quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 22:13 schreef highender het volgende:
[..]
Het gegeven dat je het geloof van je omgeving overneemt en het ook nog eens lastig is (op straffe van...) om daar van af te wijken moet je eigenlijk al voldoende wantrouwend maken om je daar volledig van af te keren om lekker van je joint te genieten.
Van een joint word je passief. Het is beter om een actieve deelnemer te blijven. Het goede van de Islam is dat het een aantal basisregels stelt die er toe leiden dat je goede gewoonten aanleert. Jezelf onthouden van geestbedwelmende middelen is een goede regel. Het idee dat Allah het ziet en je daarvoor straft is een stok achter de deur. Als je niet goed voor jezelf kunt zorgen is de Islam zo slecht nog niet. Mensen kunnen beter iets anders dan geestbedwelmende zoeken om hun stress en frustraties te in banen te leiden.
Af en toe is niet erg, maar het kan een valkuil zijn / worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:08 schreef kaltun het volgende:
[..]
ik denk dat hij mijn andere topic waarin ik toegaf dat ik af en toe een jointje opstak bedoelde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |