abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:15:29 #1
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:17:38 #2
397507 spacechinees2
pi_126564802
Een aantal van de laatste posts in het vorige topic:
|
|

Syrian Kurds Bank on Big Oil Reserves
|
|

Qamishli – Several days ago, the Popular Protection Units (YPG), a Kurdish militia in Syria, declared that it had seized three cities with adjoining oil fields, most notably Rumeilan. Kurdish militants took control of the cities without “shedding one drop of blood.”

In the meantime, reports have been leaked indicating that the Syrian regime may be planning a withdrawal from the northeastern city of Qamishli sometime in March.

According to these reports, the Kurdish militias are preparing to take control of Qamishli, considered to be the center of Syria’s Kurdish population both demographically and politically.

It is worth noting that the Syrian regime considers Qamishli’s airport a significant military asset. This explains why the YPG has their sights set on the airport, as the Kurdish militia is planning to impose control over what it calls “Western Kurdistan.”

The progress made on the field by the Kurdish militia has coincided with brigades from the Free Syrian Army (FSA) seizing the city of Tal Hamis, about 20 miles south of Qamishli. The majority of these FSA brigades are made up of fighters from the Arab tribes in the region of Hasaka.

These developments coincided with the FSA’s declaration that it has taken control of the northern city of Raqqa. This means that the regime’s regional presence is now limited to the city of Hasaka.

Kurdish sources told Al-Akhbar that the YPG was quick to seize so-called “Kurdish areas” from the regime, “so that there would be no pretext for an attack by opposition brigades on these areas.” Despite these developments, the fate of Hasaka remains uncertain, at least in the foreseeable future.

Informed observers believe that the YPG and FSA, having snatched the territory lost by the regime, may soon clash with one another. For one thing, the Kurds are now closer to “achieving their dream,” while the FSA, which is close to the Justice and Development administration in Turkey, will want to try to abort any plans that could undermine Ankara’s interests.

The Turkish government is closely monitoring these developments. Ankara is apprehensive about Kurdish “self-rule” in Syria, a concern that is further fueled by the fact that Kurds control nearly all the country’s oil fields.

Indeed, a 2009 study from the University of Damascus revealed that in addition to Syria’s 69 billion barrels worth of proven oil reserves, it had about 315 billion barrels of undiscovered reserves. Most of these oil fields are located along Syria’s northeast border with Turkey.

In a statement, the YPG said that “only the High Kurdish Council and the Syrian National Coalition have the right to hold discussions over the Syrian Petroleum Company (SPC).”

The same statement asserts that the Kurdish militia is to provide protection to the SPC, the largest oil company in Syria which employs nearly 6,000. The YPG also vowed that it would not interfere in the company’s internal affairs.

Syrian Kurds were quoted in the media as saying that seizing the oil facilities was to be expected, as they are the “rightful inheritors of the land.”

“After years of deprivation, now is the time for Kurds to assert their right to take advantage of these resources.”

In the same vein, some believe that if Syrian Kurds manage to obtain autonomy, they may be able to develop “a kind of independence similar to i-rack.”

Other observers believe these developments will mean that the Kurds will have de facto control over the majority of oil fields in Syria. This, they say, may prove to be one of the biggest sources of dispute between Arabs and Kurds in the “new Syria.”

http://www.directorstalk.(...)on-big-oil-reserves/
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:18:29 #3
397507 spacechinees2
pi_126564839
quote:
Erg mooi om deze positieve ontwikkelingen te volgen.

'Syria's norhteast border with Turkey.'

Dat betekent dus ook een grens met het nu al onafhankelijke KRG (Zuid-Koerdistan), ook erg olie-rijk.

Wat mooi is om te zien, is dat West-Koerdistan straks (als de YPG het offensief inzet), ook een haven zal hebben. Als West- en Zuid-Koerdistan straks dus verenigd worden, zal Koerdistan niet meer land-locked zijn. En dat is heel erg mooi voor een onafhankelijk, sterk Koerdistan.

Een tijd geleden werd ook al gezegd dat de grootmachten achter het creeren van een Groot-Koerdistan zitten. Waarschijnlijk is dat ook 1 van de redenen waarom Israel het huidige Iraanse regime weg wilt hebben, en Turkije een oplossing wilt vinden voor het Koerdische vraagstuk. Alles valt in ieder geval wel op zijn plaats .

Zoals je ziet zal er een kleine strook land leiden naar de zee. Dat is genoeg om niet meer land-locked te zijn.

donderdag 16 mei 2013 @ 00:19:10 #4
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_126564863
Nogmaals, ben jij de user computerprobleem?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:19:31 #5
397507 spacechinees2
pi_126564877
Ok, en dan nu weer nieuwe posts met betrekking tot de Burgeroorlog in Syrie en overige ontwikkelingen die met de Oorlog in Syrie te maken hebben! :D

---

Koerdische zoon & moeder strijden samen tegen het Assad regime en de FSA terroristen!
O+

donderdag 16 mei 2013 @ 00:32:36 #6
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_126565437
De mediterraanse zee is niet haalbaar voor de Koerden. Dat is Arabisch gebied, zo rond Hatay. Zaak voor ons is dan om ervoor te zorgen dat we een sterke partnerschap met de Turken creëren. Eén waarin zowel de Turken als de Koerden elkaar nodig hebben, denk aan oa pijpleidingen vanuit KRG naar Ceyhan. En samen een blok tegen Iran en S-A en de golfstaatjes.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:03:17 #7
137562 rakotto
pi_126566541
Of gewoon alles in de handen van de huidige Syrische bevolking zoals het hoort.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:05:40 #8
397507 spacechinees2
pi_126566620
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
De mediterraanse zee is niet haalbaar voor de Koerden. Dat is Arabisch gebied, zo rond Hatay. Zaak voor ons is dan om ervoor te zorgen dat we een sterke partnerschap met de Turken creëren. Eén waarin zowel de Turken als de Koerden elkaar nodig hebben, denk aan oa pijpleidingen vanuit KRG naar Ceyhan. En samen een blok tegen Iran en S-A en de golfstaatjes.
Ik heb begrepen dat de YPG toch zal proberen om zich een weg te forceren naar de zee.
Hopelijk gaat het lukken, want er is daar wel een kleine Koerdische meerderheid - en dus genoeg om het terug te claimen!
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:07:59 #9
358102 Senor__Chang
pi_126566707
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:05 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de YPG toch zal proberen om zich een weg te forceren naar de zee.
Hopelijk gaat het lukken, want er is daar wel een kleine Koerdische meerderheid - en dus genoeg om het terug te claimen!
Bron? En er is helaas geen verlengde stuk tot aan de zee. Rond Afrin idd, maar tussen Serekani en Afrin is toch Arabisch land?
Guilty as changed.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:08:41 #10
358102 Senor__Chang
pi_126566736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:03 schreef rakotto het volgende:
Of gewoon alles in de handen van de huidige Syrische bevolking zoals het hoort.
En wat als een deel zich daar niet verbonden mee voelt? Mond houden en meedoen (en onderdrukt worden in de tussentijd)?
Guilty as changed.
pi_126566777
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:05 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

terug claimen? leg uit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:13:01 #12
397507 spacechinees2
pi_126566846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

terug claimen? leg uit
Koerdistan is in de jaren '20 verdeeld over 4 landen. Syrie, Irak, Turkije en Iran.
De grenzen die die landen nu hebben, zijn neppe grenzen. De Koerden leven in dat gebied en er zou zelfs een Koerdistan komen, maar de imperialisten hebben ons op het laatste moment verraden en Koerdistan verdeeld over die 4 landen. De Koerden vechten nu dus om dat terug te claimen, het is van ons, niet van de Turken, Arabieren of Perzen.

2 Delen van Groot-Koerdistan zijn bevrijd. Een groot deel van West-Koerdistan (door Syrie bezet) en een groot deel van Zuid-Koerdistan (door Irak bezet, maar er is nu een Koerdische regering, leger, grenzen, etc. Niet meer een staat met de Arabieren dus).

De 2 delen zijn nog niet volledig.

Hopelijk valt Iran binnenkort, dan is ook Oost-Koerdistan bevrijd :).
pi_126566889
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:13 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Koerdistan is in de jaren '20 verdeeld over 4 landen. Syrie, Irak, Turkije en Iran.
De grenzen die die landen nu hebben, zijn neppe grenzen. De Koerden leven in dat gebied en er zou zelfs een Koerdistan komen, maar de imperialisten hebben ons op het laatste moment verraden en Koerdistan verdeeld over die 4 landen. De Koerden vechten nu dus om dat terug te claimen, het is van ons, niet van de Turken, Arabieren of Perzen.

2 Delen van Groot-Koerdistan zijn bevrijd. Een groot deel van West-Koerdistan (door Syrie bezet) en een groot deel van Zuid-Koerdistan (door Irak bezet, maar er is nu een Koerdische regering, leger, grenzen, etc. Niet meer een staat met de Arabieren dus).

De 2 delen zijn nog niet volledig.

Hopelijk valt Iran binnenkort, dan is ook Oost-Koerdistan bevrijd :).
als je iets terug claimt is het ooit van jou geweest en dat was in de jaren 20 niet het geval, dus misschien bedoel je iets anders dan terug claimen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:19:12 #14
137562 rakotto
pi_126566993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:08 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

En wat als een deel zich daar niet verbonden mee voelt? Mond houden en meedoen (en onderdrukt worden in de tussentijd)?
Lijkt me sterk dat dat gebeurt tenzij je opgehitst wordt door partijen/personen. Men leeft altijd vredig samen, ondanks de groepen waar ze tot behoren.

Als de "Koerden" nu apart land krijgen omdat ze een andere groep zijn dan gaat dat ook gebeuren met de Sjieten, Alawi's, Soennieten, Christen etc.

En dat hoort niet.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:20:50 #15
397507 spacechinees2
pi_126567027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je iets terug claimt is het ooit van jou geweest en dat was in de jaren 20 niet het geval, dus misschien bedoel je iets anders dan terug claimen
Jawel, dat was altijd van de Koerden.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:22:01 #16
397507 spacechinees2
pi_126567056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat gebeurt tenzij je opgehitst wordt door partijen/personen. Men leeft altijd vredig samen, ondanks de groepen waar ze tot behoren.

Als de "Koerden" nu apart land krijgen omdat ze een andere groep zijn dan gaat dat ook gebeuren met de Sjieten, Alawi's, Soennieten, Christen etc.

En dat hoort niet.
O ja? Leg dan eens uit waarom 1,5 miljoen Koerden nooit een nationaliteit hebben gekregen van het Syrische regime? Waarom Koerden gediscrimineerd werden? Waarom die 1,5 miljoen Koerden daardoor geen werk konden krijgen en velen het huis uitgeschopt werden, om vervangen te worden voor Arabieren?

Dat is zeker de Arabische manier van 'samen in vrede leven'?
pi_126567155
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:20 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Jawel, dat was altijd van de Koerden.
noem een koerdische heerser uit de jaren 20
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:27:20 #18
358102 Senor__Chang
pi_126567219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

En dat hoort niet.
Jij bent een van de meest hypocriete personen op dit forum. Echt waar.
Guilty as changed.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:28:33 #19
397507 spacechinees2
pi_126567261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

noem een koerdische heerser uit de jaren 20
Koning Mahmoud I van het Koninkrijk van Koerdistan

http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Kurdistan

_______

Republiek van Ararat

Ibrahim Haski, President
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_Haski

Ihsan Nuri Pasha, Commander

http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Ararat

_______

Kurdistan Uyezd

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Kurdistan

---

Hier 3 Koerdische staten in de jaren '20, BITCH.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:32:41 #20
397507 spacechinees2
pi_126567374
En een kleine lijst van enkele Koerdische heerschappijen / dynastien over het gehele Midden-Oosten (tot aan Egypte aan toe, muwahaha).

Shaddadids (951–1174, Transcaucasia)[1]
Rawadids (955–1071,[2] Tabriz and Maragheh.[3])
Marwanids (990–1096, Dinawar)[1]
Hasanwayhids (959–1095, Kirmashan)[1]
Kakuyids (1008–1051, Isfahān)
Annazids (991–1117, Hulwan)[1]
Hazaraspids (Atabegs of Luristan)
Ayyubid dynasty (1171–1341)
Vassaldom of Ardalan (1169–1867)
Emirate of Baban[4] (1649–1851,[5] region of Sulaymaniyah[6])
Emirate of Soran[4] (1816–1835[citation needed], Rawanduz[6])
Emirate of Hakkâri[4] (1835, present-day southeastern Turkey[6])
Emirate of Bahdinan[4] (1339–1843, Amadia[6])
Emirate of Bohtan[4] (Jazira[6])
Mukriyan (late 1400s to middle 1800s)
Zand dynasty[7] (1750-1794)

De Arabieren hebben het voortbestaan van hun zandreligie te danken aan een Koerd, Saladin.
Jammer dat hij het voor een religie deed en niet voor zijn volk. Maar ja, destijds was de gehele wereld in de ban van de religie. Jammer, had liever gehad dat hij de Christenen had toegelaten.

Maar ja, Saladin stond dan ook bekend om hoe humaan en tolerant hij was, velen Kruisvaarders hebben positief over hem geschreven. Een Koerdische Islamitische strijder was/is toleranter dan een normale Arabier/Jihadist anno 2013, dat zegt genoeg...
pi_126567499
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:28 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Koning Mahmoud I van het Koninkrijk van Koerdistan

[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Kurdistan

_______

Republiek van Ararat

Ibrahim Haski, President
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_Haski

Ihsan Nuri Pasha, Commander
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Ararat

_______

Kurdistan Uyezd

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Kurdistan

---

Hier 3 Koerdische staten in de jaren '20, BITCH.

leuke projectjes, maar kan ze moeilijk heersers noemen :{
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:38:58 #22
397507 spacechinees2
pi_126567521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

leuke projectjes, maar kan ze moeilijk heersers noemen :{
Toch waren het heersers. En Koerdische heerschappij gaat nog veel verder terug.

De Meden waren ook Koerden.

En iets recenter:

Dit was het rijk onder de Koerdische heerser Saladin, in 1188.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ayyubid_dynasty

donderdag 16 mei 2013 @ 01:41:00 #23
397507 spacechinees2
pi_126567570
Maar genoeg daarover, back on topic.
  donderdag 16 mei 2013 @ 08:17:07 #24
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_126569852
http://pietervanostaeyen.(...)in-iraq-and-as-sham/
Als je die filmpjes ziet. :r Als dit Syrië staat te wachten dan hoop ik dat Assad de oorlog wint.
pi_126569900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat? Hoe zie jij dat voor je?
Tegen Iran kan nog, maar no way dat ze hun rug nu keren tegen SA en Qatar&co.

Er ligt nu veel meer op tafel dan een simpele pijpleiding. De mogelijke verdeling van een soeverein land, geopolitiek, belangen van wereldmachten(nee Turkije en de Koerden horen niet bij die wereldmachten, het zijn pionnen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')