abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:15:29 #1
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:17:38 #2
397507 spacechinees2
pi_126564802
Een aantal van de laatste posts in het vorige topic:
|
|

Syrian Kurds Bank on Big Oil Reserves
|
|

Qamishli – Several days ago, the Popular Protection Units (YPG), a Kurdish militia in Syria, declared that it had seized three cities with adjoining oil fields, most notably Rumeilan. Kurdish militants took control of the cities without “shedding one drop of blood.”

In the meantime, reports have been leaked indicating that the Syrian regime may be planning a withdrawal from the northeastern city of Qamishli sometime in March.

According to these reports, the Kurdish militias are preparing to take control of Qamishli, considered to be the center of Syria’s Kurdish population both demographically and politically.

It is worth noting that the Syrian regime considers Qamishli’s airport a significant military asset. This explains why the YPG has their sights set on the airport, as the Kurdish militia is planning to impose control over what it calls “Western Kurdistan.”

The progress made on the field by the Kurdish militia has coincided with brigades from the Free Syrian Army (FSA) seizing the city of Tal Hamis, about 20 miles south of Qamishli. The majority of these FSA brigades are made up of fighters from the Arab tribes in the region of Hasaka.

These developments coincided with the FSA’s declaration that it has taken control of the northern city of Raqqa. This means that the regime’s regional presence is now limited to the city of Hasaka.

Kurdish sources told Al-Akhbar that the YPG was quick to seize so-called “Kurdish areas” from the regime, “so that there would be no pretext for an attack by opposition brigades on these areas.” Despite these developments, the fate of Hasaka remains uncertain, at least in the foreseeable future.

Informed observers believe that the YPG and FSA, having snatched the territory lost by the regime, may soon clash with one another. For one thing, the Kurds are now closer to “achieving their dream,” while the FSA, which is close to the Justice and Development administration in Turkey, will want to try to abort any plans that could undermine Ankara’s interests.

The Turkish government is closely monitoring these developments. Ankara is apprehensive about Kurdish “self-rule” in Syria, a concern that is further fueled by the fact that Kurds control nearly all the country’s oil fields.

Indeed, a 2009 study from the University of Damascus revealed that in addition to Syria’s 69 billion barrels worth of proven oil reserves, it had about 315 billion barrels of undiscovered reserves. Most of these oil fields are located along Syria’s northeast border with Turkey.

In a statement, the YPG said that “only the High Kurdish Council and the Syrian National Coalition have the right to hold discussions over the Syrian Petroleum Company (SPC).”

The same statement asserts that the Kurdish militia is to provide protection to the SPC, the largest oil company in Syria which employs nearly 6,000. The YPG also vowed that it would not interfere in the company’s internal affairs.

Syrian Kurds were quoted in the media as saying that seizing the oil facilities was to be expected, as they are the “rightful inheritors of the land.”

“After years of deprivation, now is the time for Kurds to assert their right to take advantage of these resources.”

In the same vein, some believe that if Syrian Kurds manage to obtain autonomy, they may be able to develop “a kind of independence similar to i-rack.”

Other observers believe these developments will mean that the Kurds will have de facto control over the majority of oil fields in Syria. This, they say, may prove to be one of the biggest sources of dispute between Arabs and Kurds in the “new Syria.”

http://www.directorstalk.(...)on-big-oil-reserves/
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:18:29 #3
397507 spacechinees2
pi_126564839
quote:
Erg mooi om deze positieve ontwikkelingen te volgen.

'Syria's norhteast border with Turkey.'

Dat betekent dus ook een grens met het nu al onafhankelijke KRG (Zuid-Koerdistan), ook erg olie-rijk.

Wat mooi is om te zien, is dat West-Koerdistan straks (als de YPG het offensief inzet), ook een haven zal hebben. Als West- en Zuid-Koerdistan straks dus verenigd worden, zal Koerdistan niet meer land-locked zijn. En dat is heel erg mooi voor een onafhankelijk, sterk Koerdistan.

Een tijd geleden werd ook al gezegd dat de grootmachten achter het creeren van een Groot-Koerdistan zitten. Waarschijnlijk is dat ook 1 van de redenen waarom Israel het huidige Iraanse regime weg wilt hebben, en Turkije een oplossing wilt vinden voor het Koerdische vraagstuk. Alles valt in ieder geval wel op zijn plaats .

Zoals je ziet zal er een kleine strook land leiden naar de zee. Dat is genoeg om niet meer land-locked te zijn.

donderdag 16 mei 2013 @ 00:19:10 #4
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_126564863
Nogmaals, ben jij de user computerprobleem?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:19:31 #5
397507 spacechinees2
pi_126564877
Ok, en dan nu weer nieuwe posts met betrekking tot de Burgeroorlog in Syrie en overige ontwikkelingen die met de Oorlog in Syrie te maken hebben! :D

---

Koerdische zoon & moeder strijden samen tegen het Assad regime en de FSA terroristen!
O+

donderdag 16 mei 2013 @ 00:32:36 #6
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_126565437
De mediterraanse zee is niet haalbaar voor de Koerden. Dat is Arabisch gebied, zo rond Hatay. Zaak voor ons is dan om ervoor te zorgen dat we een sterke partnerschap met de Turken creëren. Eén waarin zowel de Turken als de Koerden elkaar nodig hebben, denk aan oa pijpleidingen vanuit KRG naar Ceyhan. En samen een blok tegen Iran en S-A en de golfstaatjes.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:03:17 #7
137562 rakotto
pi_126566541
Of gewoon alles in de handen van de huidige Syrische bevolking zoals het hoort.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:05:40 #8
397507 spacechinees2
pi_126566620
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
De mediterraanse zee is niet haalbaar voor de Koerden. Dat is Arabisch gebied, zo rond Hatay. Zaak voor ons is dan om ervoor te zorgen dat we een sterke partnerschap met de Turken creëren. Eén waarin zowel de Turken als de Koerden elkaar nodig hebben, denk aan oa pijpleidingen vanuit KRG naar Ceyhan. En samen een blok tegen Iran en S-A en de golfstaatjes.
Ik heb begrepen dat de YPG toch zal proberen om zich een weg te forceren naar de zee.
Hopelijk gaat het lukken, want er is daar wel een kleine Koerdische meerderheid - en dus genoeg om het terug te claimen!
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:07:59 #9
358102 Senor__Chang
pi_126566707
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:05 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de YPG toch zal proberen om zich een weg te forceren naar de zee.
Hopelijk gaat het lukken, want er is daar wel een kleine Koerdische meerderheid - en dus genoeg om het terug te claimen!
Bron? En er is helaas geen verlengde stuk tot aan de zee. Rond Afrin idd, maar tussen Serekani en Afrin is toch Arabisch land?
Guilty as changed.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:08:41 #10
358102 Senor__Chang
pi_126566736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:03 schreef rakotto het volgende:
Of gewoon alles in de handen van de huidige Syrische bevolking zoals het hoort.
En wat als een deel zich daar niet verbonden mee voelt? Mond houden en meedoen (en onderdrukt worden in de tussentijd)?
Guilty as changed.
pi_126566777
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:05 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

terug claimen? leg uit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:13:01 #12
397507 spacechinees2
pi_126566846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

terug claimen? leg uit
Koerdistan is in de jaren '20 verdeeld over 4 landen. Syrie, Irak, Turkije en Iran.
De grenzen die die landen nu hebben, zijn neppe grenzen. De Koerden leven in dat gebied en er zou zelfs een Koerdistan komen, maar de imperialisten hebben ons op het laatste moment verraden en Koerdistan verdeeld over die 4 landen. De Koerden vechten nu dus om dat terug te claimen, het is van ons, niet van de Turken, Arabieren of Perzen.

2 Delen van Groot-Koerdistan zijn bevrijd. Een groot deel van West-Koerdistan (door Syrie bezet) en een groot deel van Zuid-Koerdistan (door Irak bezet, maar er is nu een Koerdische regering, leger, grenzen, etc. Niet meer een staat met de Arabieren dus).

De 2 delen zijn nog niet volledig.

Hopelijk valt Iran binnenkort, dan is ook Oost-Koerdistan bevrijd :).
pi_126566889
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:13 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Koerdistan is in de jaren '20 verdeeld over 4 landen. Syrie, Irak, Turkije en Iran.
De grenzen die die landen nu hebben, zijn neppe grenzen. De Koerden leven in dat gebied en er zou zelfs een Koerdistan komen, maar de imperialisten hebben ons op het laatste moment verraden en Koerdistan verdeeld over die 4 landen. De Koerden vechten nu dus om dat terug te claimen, het is van ons, niet van de Turken, Arabieren of Perzen.

2 Delen van Groot-Koerdistan zijn bevrijd. Een groot deel van West-Koerdistan (door Syrie bezet) en een groot deel van Zuid-Koerdistan (door Irak bezet, maar er is nu een Koerdische regering, leger, grenzen, etc. Niet meer een staat met de Arabieren dus).

De 2 delen zijn nog niet volledig.

Hopelijk valt Iran binnenkort, dan is ook Oost-Koerdistan bevrijd :).
als je iets terug claimt is het ooit van jou geweest en dat was in de jaren 20 niet het geval, dus misschien bedoel je iets anders dan terug claimen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:19:12 #14
137562 rakotto
pi_126566993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:08 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

En wat als een deel zich daar niet verbonden mee voelt? Mond houden en meedoen (en onderdrukt worden in de tussentijd)?
Lijkt me sterk dat dat gebeurt tenzij je opgehitst wordt door partijen/personen. Men leeft altijd vredig samen, ondanks de groepen waar ze tot behoren.

Als de "Koerden" nu apart land krijgen omdat ze een andere groep zijn dan gaat dat ook gebeuren met de Sjieten, Alawi's, Soennieten, Christen etc.

En dat hoort niet.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:20:50 #15
397507 spacechinees2
pi_126567027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je iets terug claimt is het ooit van jou geweest en dat was in de jaren 20 niet het geval, dus misschien bedoel je iets anders dan terug claimen
Jawel, dat was altijd van de Koerden.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:22:01 #16
397507 spacechinees2
pi_126567056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat gebeurt tenzij je opgehitst wordt door partijen/personen. Men leeft altijd vredig samen, ondanks de groepen waar ze tot behoren.

Als de "Koerden" nu apart land krijgen omdat ze een andere groep zijn dan gaat dat ook gebeuren met de Sjieten, Alawi's, Soennieten, Christen etc.

En dat hoort niet.
O ja? Leg dan eens uit waarom 1,5 miljoen Koerden nooit een nationaliteit hebben gekregen van het Syrische regime? Waarom Koerden gediscrimineerd werden? Waarom die 1,5 miljoen Koerden daardoor geen werk konden krijgen en velen het huis uitgeschopt werden, om vervangen te worden voor Arabieren?

Dat is zeker de Arabische manier van 'samen in vrede leven'?
pi_126567155
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:20 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Jawel, dat was altijd van de Koerden.
noem een koerdische heerser uit de jaren 20
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:27:20 #18
358102 Senor__Chang
pi_126567219
quote:

[..]

En dat hoort niet.
Jij bent een van de meest hypocriete personen op dit forum. Echt waar.
Guilty as changed.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:28:33 #19
397507 spacechinees2
pi_126567261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

noem een koerdische heerser uit de jaren 20
Koning Mahmoud I van het Koninkrijk van Koerdistan

http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Kurdistan

_______

Republiek van Ararat

Ibrahim Haski, President
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_Haski

Ihsan Nuri Pasha, Commander

http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Ararat

_______

Kurdistan Uyezd

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Kurdistan

---

Hier 3 Koerdische staten in de jaren '20, BITCH.
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:32:41 #20
397507 spacechinees2
pi_126567374
En een kleine lijst van enkele Koerdische heerschappijen / dynastien over het gehele Midden-Oosten (tot aan Egypte aan toe, muwahaha).

Shaddadids (951–1174, Transcaucasia)[1]
Rawadids (955–1071,[2] Tabriz and Maragheh.[3])
Marwanids (990–1096, Dinawar)[1]
Hasanwayhids (959–1095, Kirmashan)[1]
Kakuyids (1008–1051, Isfahān)
Annazids (991–1117, Hulwan)[1]
Hazaraspids (Atabegs of Luristan)
Ayyubid dynasty (1171–1341)
Vassaldom of Ardalan (1169–1867)
Emirate of Baban[4] (1649–1851,[5] region of Sulaymaniyah[6])
Emirate of Soran[4] (1816–1835[citation needed], Rawanduz[6])
Emirate of Hakkâri[4] (1835, present-day southeastern Turkey[6])
Emirate of Bahdinan[4] (1339–1843, Amadia[6])
Emirate of Bohtan[4] (Jazira[6])
Mukriyan (late 1400s to middle 1800s)
Zand dynasty[7] (1750-1794)

De Arabieren hebben het voortbestaan van hun zandreligie te danken aan een Koerd, Saladin.
Jammer dat hij het voor een religie deed en niet voor zijn volk. Maar ja, destijds was de gehele wereld in de ban van de religie. Jammer, had liever gehad dat hij de Christenen had toegelaten.

Maar ja, Saladin stond dan ook bekend om hoe humaan en tolerant hij was, velen Kruisvaarders hebben positief over hem geschreven. Een Koerdische Islamitische strijder was/is toleranter dan een normale Arabier/Jihadist anno 2013, dat zegt genoeg...
pi_126567499
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:28 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Koning Mahmoud I van het Koninkrijk van Koerdistan

[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Kurdistan

_______

Republiek van Ararat

Ibrahim Haski, President
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_Haski

Ihsan Nuri Pasha, Commander
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Ararat

_______

Kurdistan Uyezd

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Kurdistan

---

Hier 3 Koerdische staten in de jaren '20, BITCH.

leuke projectjes, maar kan ze moeilijk heersers noemen :{
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 01:38:58 #22
397507 spacechinees2
pi_126567521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

leuke projectjes, maar kan ze moeilijk heersers noemen :{
Toch waren het heersers. En Koerdische heerschappij gaat nog veel verder terug.

De Meden waren ook Koerden.

En iets recenter:

Dit was het rijk onder de Koerdische heerser Saladin, in 1188.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ayyubid_dynasty

donderdag 16 mei 2013 @ 01:41:00 #23
397507 spacechinees2
pi_126567570
Maar genoeg daarover, back on topic.
  donderdag 16 mei 2013 @ 08:17:07 #24
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_126569852
http://pietervanostaeyen.(...)in-iraq-and-as-sham/
Als je die filmpjes ziet. :r Als dit Syrië staat te wachten dan hoop ik dat Assad de oorlog wint.
pi_126569900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat? Hoe zie jij dat voor je?
Tegen Iran kan nog, maar no way dat ze hun rug nu keren tegen SA en Qatar&co.

Er ligt nu veel meer op tafel dan een simpele pijpleiding. De mogelijke verdeling van een soeverein land, geopolitiek, belangen van wereldmachten(nee Turkije en de Koerden horen niet bij die wereldmachten, het zijn pionnen).
pi_126570423
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:43 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Wat die Arabieren allemaal doen, maakt mij niets uit. Zolang hun doen voor hen negatief is en de Koerden er positief gebruik van kunnen maken. Wij zijn lang genoeg onderdrukt geweest door dat volk, nu mogen zij eens ervaren hoe het is en dan is het ook meteen 1000x zo erg. Karma...

Een buitenstaander zou het i.i.g. niet kunnen begrijpen.
Ik snap niet waarom jij nog toegelaten wordt op dit forum. Je bent namelijk ontzettend discriminerend. En in dit bericht toon je dat nogmaals aan. Ik heb je al 80 miljoen keer uitgelegd dat de Arabieren net zo onderdrukt werden als de Koerden en misschien wel meer.
pi_126570483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:17 schreef sonnyspek het volgende:
http://pietervanostaeyen.(...)in-iraq-and-as-sham/
Als je die filmpjes ziet. :r Als dit Syrië staat te wachten dan hoop ik dat Assad de oorlog wint.
dit staat niet syrie te wachten, dit is syrie, zowel het staatsapparaat als de rebellen schenden het oorlogsrecht op grove schaal
-Rabia Al-Basri
pi_126570538
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jij nog toegelaten wordt op dit forum. Je bent namelijk ontzettend discriminerend. En in dit bericht toon je dat nogmaals aan. Ik heb je al 80 miljoen keer uitgelegd dat de Arabieren net zo onderdrukt werden als de Koerden en misschien wel meer.
ik deel niet zijn mening, maar het is wel zijn mening en daar moet ook ruimte voor zijn, we zitten namelijk niet in syrie ;) daarnaast discrimineren we allemaal ;)
-Rabia Al-Basri
pi_126570693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik deel niet zijn mening, maar het is wel zijn mening en daar moet ook ruimte voor zijn, we zitten namelijk niet in syrie ;) daarnaast discrimineren we allemaal ;)
Een mening is iets, en een hele etniciteit zwartmaken is een ander. Als ik zeg "Alle Joden hebben alle Palestijnen onderdrukt, en ik wil ze 1000 keer zo hard onderdrukken. Zolang Arabieren er positief gebruik van kunnen maken" is daar ook geen ruimte voor op fok! En terecht.

Een mening zou zijn; "Ik vind dat alle Arabieren schuldig zijn aan de onderdrukking van de Koerden om X en Y reden."

Maar dat is niet hoe hij het brengt.
pi_126570893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een mening is iets, en een hele etniciteit zwartmaken is een ander. Als ik zeg "Alle Joden hebben alle Palestijnen onderdrukt, en ik wil ze 1000 keer zo hard onderdrukken. Zolang Arabieren er positief gebruik van kunnen maken" is daar ook geen ruimte voor op fok! En terecht.

Een mening zou zijn; "Ik vind dat alle Arabieren schuldig zijn aan de onderdrukking van de Koerden om X en Y reden."

Maar dat is niet hoe hij het brengt.
zou ik dat niet mogen zeggen hier op fok? daarnaast blijft het een mening, wel of niet onderbouwd das wat anders
-Rabia Al-Basri
pi_126572105
quote:
Israel publicly warns Assad: If you attack us, we will topple your regime
Official tells New York Times transfer of advanced weapons to Hezbollah would destabilize entire region.

By Barak Ravid | May.15, 2013 | 7:38 PM | 56

"If Syrian President Assad reacts by attacking Israel…he will risk forfeiting his regime," a senior Israeli official told the New York Times on Wednesday.

The Times' White House correspondent Mark Landler wrote that the official contacted the newspaper on his own initiative.

Landler added that the official had been briefed in the last two days by other senior Israeli officials, who have intimate knowledge of the recent developments in Syria. He spoke on condition of anonymity because of the sensitivity of the topic.

The official added that Israel is considering further strikes in Syria in order to prevent the transfer of advanced weapons into Hezbollah's hands.

"The transfer of such weapons to Hezbollah will destabilize and endanger the entire region,” the official said. "If Syrian President Assad reacts by attacking Israel, or tries to strike Israel through his terrorist proxies, he will risk forfeiting his regime, for Israel will retaliate."

“Israel has so far refrained from intervening in Syria’s civil war and will maintain this policy as long as Assad refrains from attacking Israel directly or indirectly,” the official added.

A senior Israeli official noted that the decision to contact the New York Times was made at the highest levels of Israeli government. According to him, the objective was to make Israel's position regarding the smuggling of weapons from Syria to Hezbollah clear to Syria and the international community, as well as the dire consequences that a Syrian attack on Israel would have on the chances of survival of Assad's regime. The Prime Minister's Office refused to deny or confirm that they were behind the story in the New York Times.

Last week Hezbollah leader Hassan Nasrallah said that Syria would supply his organization with 'game-changing weapons' in response to recent air raids near Damascus, which foreign reports attributed to Israel.

In response to the alleged attacks, he said, Damascus would provide the Lebanese militia with sophisticated weapons that it has not received in the past, adding that Hezbollah would support any group seeking to confront Israel in the Golan Heights.

However, despite the report, officials in the Arab world expressed doubt over the possibility that Damascus will in fact take part in opening a front in the Golan due to Israel's stance that it would hold Assad responsible for any attack coming from Syrian territory. It is believed that Israel would immediately respond to such attacks and strike targets in Syria and Lebanon.
ik vraag me af hoe lang de grote mogendheden dit conflict laten door sudderen, immers is dit niet in het belang van de buurlanden, tenzij je kan garanderen dat het conflict te containen is binnen de landsgrenzen, maar zo ziet het er niet naar uit, ik ben bang dat we een nog grotere escalatie moeten zien wil er iets ondernomen worden
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 16 mei 2013 @ 11:57:13 #32
8781 crew  Frutsel
pi_126575631
quote:
BBC: Materiaal wijst op regeringsaanval met chemische wapens
De BBC zegt materiaal in handen te hebben dat erop wijst dat er vorige maand chemische wapens zijn ingezet in Syrië. De omroep formuleert het voorzichtig: 'er zijn tekenen van een chemische aanval', maar plaatst het bericht wel prominent op de website.

Een correspondent van de Britse omroep hoorde in Saraqeb (in het noorden van Syrië, nabij Aleppo) van ooggetuigen dat regeringshelikopters minstens twee ladingen met giftige gassen hebben afgevuurd.

Damascus ontkent dat het chemische wapens gebruikt en de Verenigde Staten hebben gewaarschuwd dat hiermee 'een rode lijn' zou worden overschreden waardoor Washington zou kunnen overwegen over te gaan tot interventie. Op dit moment zou er echter geen betrouwbaar bewijs zijn dat dergelijke wapens daadwerkelijk worden ingezet.

Ziekenhuis
In april werd Saraqeb gebombardeerd door regeringstroepen. Artsen in een lokaal ziekenhuis hebben toen acht mensen opgenomen met ademhalingsproblemen. Sommigen van hen, moesten overgeven en hadden verkleinde pupillen. Een van hen, Maryam Khatib, is overleden.

De BBC heeft een aantal video's in handen gekregen die deze claim lijken te onderschrijven, maar, zo schrijft de omroep op haar website: het is onmogelijk om deze te controleren.

Een ooggetuige, de zoon van Maryam Khatib, zegt dat hij 'een vreselijke, verstikkende geur' rook. 'Je kon geen adem halen. Je had het gevoel dat je dood was. Je kon niets zien. Ik heb drie tot vier dagen niets kunnen zien.'

Een arts die mevrouw Khatib heeft behandeld, zegt dat de symptomen waar ze aan leed, overeen komen met vergiftiging door organofosfaten en heeft samples opgestuurd voor tests.

Hamish de Bretton-Gordon, een voormalige hoge officier bij het Britse Gezamenlijke Chemische Biologische Radiologische Nucleaire Regiment, zegt dat de getuigenissen en bewijzen uit Saraqeb 'sterk, maar incompleet' zijn. 'Mensen zijn ziek geworden en overleden en hun symptomen zijn dezelfde als die we verwachten bij vergiftiging door zenuwgassen als sarin of organofosfaten.'
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:38:26 #33
397507 spacechinees2
pi_126577352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin.

Er werd GENOCIDE, VOLKERENMOORD gepleegd op de Koerden.
Dus de Arabieren (de overheid was immers Arabisch en een groot deel van de Arabische bevolking stond gewoon achter het Ba'ath regime. Arabieren hadden in ieder geval geen enorm goed georganiseerd verzet zoals de Koerden dat hadden. Ze vochten nauwelijks/niet tegen het Ba'ath regime, alleen in 1991 heel even) wouden de Koerden uitroeien.

Dat is iets anders, en velen malen erger, dan gewone moord.

Dat niet alle Arabieren daarachter stonden maakt mij verder niets uit.
Je zegt een Jood die de Tweede Wereldoorlog heeft overleeft toch ook niet elke keer dat niet alle Duitsers slecht waren? En dat ging dan om 1 a 2 decennia onderdrukking door de Duitsers. De Koerden worden al sinds de jaren '20 door de Arabieren onderdrukt. Denk jij dan dat die paar Arabieren die het beste voor hebben met de Koerden, de mening van de Koerden over de Arabieren zal veranderen?

En dan is WW2 zelfs heel erg oud.

Ik weet dat het hier over Syrie gaat, maar vergeet niet dat ook Syrie Arabisch is en ook in Syrie is er een Ba'ath regime aan de macht (zoals in Irak). En ook Syrie (Arabieren) hebben Koerden onderdrukt, dus ook hier is het een bespreekbaar onderwerp.
pi_126578043
quote:

[..]

En dat hoort niet.
quote:

[..]

En dat hoort niet.
Wie bepaald of dat hoort of niet? Als de Koerden dat willen dan mogen ze dat proberen te realiseren.
We hebben al deccenia en eeuwenlang gezien dat Koerden(en ook andere minderheden) niet kunnen samenleven met Arabieren in één land.
Arabieren zijn te nationalistisch. Dus waarom het nu niet anders proberen.
pi_126580096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:58 schreef Djibril het volgende:
Wie bepaald of dat hoort of niet? Als de Koerden dat willen dan mogen ze dat proberen te realiseren.
We hebben al deccenia en eeuwenlang gezien dat Koerden(en ook andere minderheden) niet kunnen samenleven met Arabieren in één land. Arabieren zijn te nationalistisch. Dus waarom het nu niet anders proberen.
Een Koerdische onafhankelijkheid in een Syrie na Assad betekent ook een Alawistan, alleen al om die reden zullen veel partijen ertegen zijn. Daarnaast zijn Arabieren niet nationalistischer dan Koerden hoor, een extreem voorbeeld is onze vriend computerprobleempje die vrij antisemitisch en een arabierenhater is. Het klopt dat de baathideologie racistisch is en vooral Koerden in Irak en Syrie daaronder hebben geleden, als grootste etnische minderheid. Maar die baathideologie is alle inwoners opgelegd, en ook een niet-Koerd die zich daartegen uitsprak werd door de geheime diensten opgepakt.

Als Syrie de Koerdische minderheid haar normale rechten geeft en enige vorm van autonomie lijkt me dat de beste oplossing. Niemand in de omgeving (Turkije, Irak, Iran en ook Amerika) zit op Koerdische onafhankelijkheid in Syrie te wachten, en daarom gaat het ook niet gebeuren zeer waarschijnlijk. Ik moet wel zeggen dat Syrie wel een land is waarvan ik vermoed dat het arabisme daar nog flink bestaat onder de bevolking, dit werd ook door Assad's regime gebruikt om eenheid te scheppen onder een lappendeken van verschillende religieuze groepen (soennieten, sjieten, alawieten, christenen)....allemaal onder dezelfde "Arabische vlag". Niet voor niets heet het leger het "Arabische leger".
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_126580629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:49 schreef Aloulou het volgende:

. Niet voor niets heet het leger het "Arabische leger".
ahaaaa, vond het al een raar iets
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:55:00 #37
137562 rakotto
pi_126583073
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Jij bent een van de meest hypocriete personen op dit forum. Echt waar.
Wat is daar hypocriet aan?

Niet voor de zwakke maag hieronder. :N

https://www.facebook.com/(...)05423&type=2&theater
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:05:29 #38
397507 spacechinees2
pi_126583496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Een Koerdische onafhankelijkheid in een Syrie na Assad betekent ook een Alawistan, alleen al om die reden zullen veel partijen ertegen zijn. Daarnaast zijn Arabieren niet nationalistischer dan Koerden hoor, een extreem voorbeeld is onze vriend computerprobleempje die vrij antisemitisch en een arabierenhater is. Het klopt dat de baathideologie racistisch is en vooral Koerden in Irak en Syrie daaronder hebben geleden, als grootste etnische minderheid. Maar die baathideologie is alle inwoners opgelegd, en ook een niet-Koerd die zich daartegen uitsprak werd door de geheime diensten opgepakt.

Als Syrie de Koerdische minderheid haar normale rechten geeft en enige vorm van autonomie lijkt me dat de beste oplossing. Niemand in de omgeving (Turkije, Irak, Iran en ook Amerika) zit op Koerdische onafhankelijkheid in Syrie te wachten, en daarom gaat het ook niet gebeuren zeer waarschijnlijk. Ik moet wel zeggen dat Syrie wel een land is waarvan ik vermoed dat het arabisme daar nog flink bestaat onder de bevolking, dit werd ook door Assad's regime gebruikt om eenheid te scheppen onder een lappendeken van verschillende religieuze groepen (soennieten, sjieten, alawieten, christenen)....allemaal onder dezelfde "Arabische vlag". Niet voor niets heet het leger het "Arabische leger".
Ik ben geen antisemiet, ik ben pro-Joods en pro-Israel.
Ik mag Arabieren daarentegen inderdaad niet, het zijn massamoordenaars en spreiden hun haat overal, niet alleen in hun eigen gebieden, maar ook in Koerdistan en in Europa, de VS, Afrika en de rest van Azie.

Daar moeten jullie eens mee ophouden. Met jullie smerige jihads waarbij onschuldige mensen om het leven komen.

Normale Arabieren mogen best in het veilige Koerdistan leven, maar fascisten en Ba'athisten moeten voor altijd verbannen worden! De Ba'ath partij is er bijvoorbeeld ook al verboden. Het Arabische nationalisme moet volledig uitgeroeid worden in Koerdistan, geen plaats voor Arabisme in Koerdistan. Wij hebben daar genoeg onder geleden.

Daarnaast hebben de Arabieren GENOCIDE gepleegd op de Koerden. Dat is wat anders dan door de geheime dienst opgepakt worden en gedood worden. De Arabieren hebben PLANNEN gemaakt en UITGEVOERD om systematisch het Koerdische volk volledig uit te roeien. Dat is NOOIT hetzelfde als waar de Arabieren onder het Ba'ath regime onder hebben geleden.

Ik ken geen Arabische steden die door de Arabieren in de jaren '80 met gifgas gebombardeerd zijn en waarbij binnen enkele minuten 5,000 doden vielen en 20,000 gewonden. Dat werd bijvoorbeeld wel gedaan op Halabja, een Koerdische stad.

Er zijn geen 5,200 Arabische dorpen met de grond gelijk gemaakt. Dat is wel gebeurd met 5,200 Koerdische dorpen.

Dus plaats je niet in een slachtofferrol. De Arabieren hebben zich nauwelijks verzet tegen het Ba'ath regime, enkel heel eventjes in 1991. Jullie leden dus echt niet net zoveel onder het regime als dat wij, de Koerden, dat deden.
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:08:42 #39
397507 spacechinees2
pi_126583620
Zelfs in het heilige Mekka, de bedevaartsoort van volgens de jihadisten de vredigste religie op aarde, kunnen de Arabieren het niet laten met molotov cocktails 'de duivel' te bestoken. Volgens mij was het eerst kleine steentjes, wat een evolutie. Binnenkort RPG's en mortieren in Mekka om de duivel een lesje te leren?

donderdag 16 mei 2013 @ 15:10:14 #40
397507 spacechinees2
pi_126583696
Deze foto schetst heel goed de situatie in Syrie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126583883
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:10 schreef spacechinees2 het volgende:
Deze foto schetst heel goed de situatie in Syrie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo goed vind ik hem niet...
Ik zie de USA, Frankrijk, Engeland, Turkije en de FSA zelf helemaal niet terug
Dit is eerder een stukje propaganda van de rebellen...
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:15:19 #42
397507 spacechinees2
pi_126583960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:13 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Zo goed vind ik hem niet...
Ik zie de USA, Frankrijk, Engeland, Turkije en de FSA zelf helemaal niet terug
Dit is eerder een stukje propaganda van de rebellen...
De FSA terroristen zijn net zo slecht. De enige goede partij is de YPG / de Koerden in heel dit conflict. Zij beschermen elkaar alleen maar en vermoorden geen onschuldige burgers en vernielen het land niet onnodig.
pi_126584331
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:05 schreef spacechinees2 het volgende:
Ik ben geen antisemiet, ik ben pro-Joods en pro-Israel.
Ja, maar de andere semieten die jij zo haat maakt je alsnog een antisemietje.

quote:
Daar moeten jullie eens mee ophouden. Met jullie smerige jihads waarbij onschuldige mensen om het leven komen.
Oh, het wijffie gaat emotioneel doen nu :'(

quote:
Dus plaats je niet in een slachtofferrol. De Arabieren hebben zich nauwelijks verzet tegen het Ba'ath regime, enkel heel eventjes in 1991. Jullie leden dus echt niet net zoveel onder het regime als dat wij, de Koerden, dat deden.
Ja heel droevig dat dat in Noord Irak is gebeurd, wat Syrische Arabieren daar mee te maken hebben is mij een raadsel eigenlijk. Een land verder is dat gebeurd namelijk. Daarnaast zijn Syriers net zo slachtoffer van de Assad dynastie en baathideologie. Er zijn duizenden verdwenen door de jaren heen, afgemaakt, het land ontvlucht etc etc. Dus je hoef ondanks het erge leed niet de jankkoerd uit te hangen en te proberen het leed wat is aangericht in Irak op 't bordje van Syriers te schuiven.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_126585107
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:15 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

De FSA terroristen zijn net zo slecht. De enige goede partij is de YPG / de Koerden in heel dit conflict. Zij beschermen elkaar alleen maar en vermoorden geen onschuldige burgers en vernielen het land niet onnodig.
Ik moet zeggen dat ondanks dat ik vind dat de koerden misbruik (jij zult het slim vinden) maken van de situatie, ze zich verder redelijk gedragen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:49:24 #45
397507 spacechinees2
pi_126585467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:41 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ondanks dat ik vind dat de koerden misbruik (jij zult het slim vinden) maken van de situatie, ze zich verder redelijk gedragen.
Volk dat elkaar uitmoord om jihad redenen en om als dictator aan de macht te blijven, ten kosten van onschuldige burgers, verdienen het gewoon om gebruik van gemaakt te worden. De Koerden slachtten elkaar tenminste niet af en in de Koerdische gebieden is er geen dood en verderf. Hopelijk blijft dat zo, want de Arabieren zullen vroeg of laat wel weer Koerden willen vermoorden.
pi_126585710
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:15 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Tsja, als het FSA echt aan de macht weet te komen is het wachten op de eerste berichten van genocide onder de minderheden in Syrië. Natuurlijk zijn de minderheden in Syrië nu al vogelvrij voor de jihadisten van het FSA maar het blijft nog binnen de perken.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:00:54 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126586001
het allerergste van dit conflict zijn nog dat alle Romeinse schatten die naar de klote gaan. Die hebben duizenden jaren daar veilig gestaan en nu wordt alles vernietigd omdat er ineens zo nodig allerlei terreurbewegingen van wapens moeten worden voorzien. Anders uitgevoerd, maar wederom een volledig mislukte westerse bemoeienis met destructieve gevolgen, net als het echec in Libië.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_126586053
ach, de FSA lijd zware verliezen. Ik zie ze nog niet aan de macht komen.
Wat denk je wat de reden is dat ze gisteren hebben geprobeerd om de muren van de gevangenis van Aleppo op te blazen? Ze hoopten zeker dat een deel van de te ontsnappen gevangenen met hun mee zou strijden.. Wat aan zou kunnen geven dat ze wat personeelstekorten hebben :D
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:02:11 #49
397507 spacechinees2
pi_126586055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Tsja, als het FSA echt aan de macht weet te komen is het wachten op de eerste berichten van genocide onder de minderheden in Syrië. Natuurlijk zijn de minderheden in Syrië nu al vogelvrij voor de jihadisten van het FSA maar het blijft nog binnen de perken.
De Koerdische gebieden zullen ze niet over kunnen nemen, die worden goed verdedigd en de KRG (Koerdische regering in wat nu nog Irak is), is de Koerden in Syrie aan het trainen, bewapenen en bevoorraden.

Ik kan die FSA Islam jihadisten echt niet uitstaan, met hun smerige baarden vol met luizen.
De YPG (Koerdische strijdkrachten in Syrie) hebben er al honderden van hen gedood. Hopelijk laat de FSA ons met rust, maar als ze toch besluiten te komen, kunnen ze heel wat verzet verwachten.

De Koerden zijn nu nog vrij neutraal. Ze willen gewoon met rust gelaten worden door de Arabieren.
pi_126586088
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:02 schreef spacechinees2 het volgende:
Ik kan die FSA Islam jihadisten echt niet uitstaan, met hun smerige baarden vol met luizen.
De YPG (Koerdische strijdkrachten in Syrie) hebben er al honderden van hen gedood. Hopelijk laat de FSA ons met rust, maar als ze toch besluiten te komen, kunnen ze heel wat verzet verwachten.
^O^ De eerste wijze woorden van spacechinees :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')