Vraag maar raak zou ik zeggenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:12 schreef Conclusion het volgende:
[..]
eerst ff nieuwe topic aanmaken geef op deze maar geen reactie meer, maar bij nieuwe.
zou daar graag meer over willen weten JA ik weet wel ong wat het is..
àháá, ja die ken ik.. Maar dat is niet de enige bron die ik heb hoor..quote:
Cool, niet het antwoord op mijn vraag, maar wel dat ik nu iets extras weet over wat ze na hun tijd bij het KCT kunnen doen..quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb wel eens survivalcursus van een sergeant majoor (instructeur) van het KCT gehad. Helaas mocht hij niets vertellen over wat hij precies had gedaan. Hij kon wel vertellen dat hij zowel in irak als afghanistan operationeel was geweest...
Ze hebben als ik het goed herinner bij het KCT kikvorsen (duikers), para's en nog iets, ik dacht verkenners oid. Ze trainen heel veel. En ook best heftig, in alle onherbergzame gebieden: sneeuw, ijs, woestijn, jungle. Hij had wel wat leuke verhalen over training die ze deden; navigatie en survival enzo.
Het was voor hem best lastig om aan 'burgers' zoals wij een leuke training te geven, maar het was supertof en leerzaam (en hard werken).
Niets hoor. Hij is weer terug gegaan bij het korps, burgerwereld was niet zijn ding. Was compelet beroepsgedeformeerd.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:34 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Cool, niet het antwoord op mijn vraag, maar wel dat ik nu iets extras weet over wat ze na hun tijd bij het KCT kunnen doen..
Ja dit zit erin dat dat kan gebeuren, ofdat zoiets nou met een smiley kan weet ik niet..... maar, dan zal het voor hem dan denk maar iets achter een bureau worden.. Bij het KCTquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niets hoor. Hij is weer terug gegaan bij het korps, burgerwereld was niet zijn ding. Was compelet beroepsgedeformeerd.
You got my attention?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Andyy het volgende:
Er zijn/waren wel een aantal ex-SF actief hier..
Ik denk dat je na je 40e niet graag in het veld zit te rennenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:38 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ja dit zit erin dat dat kan gebeuren, ofdat zoiets nou met een smiley kan weet ik niet..... maar, dan zal het voor hem dan denk maar iets achter een bureau worden.. Bij het KCT![]()
( Welk van de 2 smileys weet ik niet :p )....
Sergeant majoor, instructeur dus. Hij was geloof ik net 40 gepasseerd. Hij was nog niet zo heel lang niet meer echt actief. Afghanistan was hij nog actief.. (dat mochten we wel weten want dat was bekend blijkbaar).,quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik denk dat je na je 40e niet graag in het veld zit te rennen
Misschien nog Adjudant-Onderofficier en/of Majoor en dan heeft die het goed hoor..quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sergeant majoor, instructeur dus. Hij was geloof ik net 40 gepasseerd. Hij was nog niet zo heel lang niet meer echt actief. Afghanistan was hij nog actief.. (dat mochten we wel weten want dat was bekend blijkbaar).,
Dat is ook beter, het lijkt mij een beetje ''onrespectvol'' om ze hier heen te lokken en informatie eruit proberen te krijgen. Niet dat zo snel bij dat soort mensen zal lukken, maar toch...quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, ik ga ze niet opnoemen. Als ze nog actief zijn mogen ze zich zelf melden.
Nah, volgens mij kon hij niet hoger zoals ik begreep. Dan oest je nog een hogere officiersopleiding doen, kma ofz?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:57 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Misschien nog Adjudant-Onderofficier en/of Majoor en dan heeft die het goed hoor..
In iedergeval - als ze die rangen daar ook hebben. Bij KCT.
Ja dacht ik ook, maar dat zijn van die dingen waar ik niet veel vanaf weet MAAR........quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nah, volgens mij kon hij niet hoger zoals ik begreep. Dan oest je nog een hogere officiersopleiding doen, kma ofz?
Nou, ze doen iig vanalles hebben eht druk, ook samen met special forces uit andere landen. Maar wat precies... is meestal geheim. Je hoort het pas als het mislukt met een grote knal, of als ze bin laden grijpen oid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:03 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook, maar dat zijn van die dingen waar ik niet veel vanaf weet MAAR........
Back to where we started. Special Forces. Anders blijkt dit Topic anders uit te komen dan dat ik dacht en schiet het niet veel op :p
KCT is onderdeel van de Landmacht en heeft dus ook de "normale" Landmacht rangen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:57 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Misschien nog Adjudant-Onderofficier en/of Majoor en dan heeft die het goed hoor..
In iedergeval - als ze die rangen daar ook hebben. Bij KCT.
Galt zeker..quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Andyy het volgende:
Dat was rubjequote:
OMG, handtekening?quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:28 schreef Thaboel het volgende:
Hoi, ik ben oud kct-er. Helemaal wauw. Doei.
Zou kunnen hé. Maar zou ook zomaar niet kunnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:25 schreef Conclusion het volgende:
Even voor de gekkigheid, maar misschien toch een hele serieuze vraag :p ???
(Misschien ook een beetje om het weer op gang te laten komen).
Zou het zo kunnen zijn dat het KCT of MARSOF al is ingezet in Syrië of toch stiekem is aan land gegaan in Somalië.... of zouden wij dat toch maar overlaten aan de Amerikanen of andere landen.
''JA'' natuurlijk is het mogelijk dat ze zijn ingezet, maar hoe denken andere daarover ???......
We weten in ieder geval wel dat ze er goed voor getraind zijn en dat ze er toe in staat zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:50 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zou kunnen hé. Maar zou ook zomaar niet kunnen.
Waar zijn ze goed voor getrained?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:59 schreef Conclusion het volgende:
[..]
We weten in ieder geval wel dat ze er goed voor getraind zijn en dat ze er toe in staat zijn.
Maar de regering, die is er ook nog....
Voor dat soort missies, we weten dan niet of ze er voor ingezet zijn. Maar ik ben er vol van overtuigd dat ze dat kunnen. En dat ze daar dus getraind voor zijnquote:
Nou, ze moeten overal inzetbaar kunnen zijn, dus ook daar lijkt me. Of ze het ook echt zijn is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:33 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Voor dat soort missies, we weten dan niet of ze er voor ingezet zijn. Maar ik ben er vol van overtuigd dat ze dat kunnen. En dat ze daar dus getraind voor zijn
Je zegt het 'm helemaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nou, ze moeten overal inzetbaar kunnen zijn, dus ook daar lijkt me. Of ze het ook echt zijn is een ander verhaal.
In Somalië komen zelfs "gewone" Nederlandse militairen dus als daar SF zit is het niet echt bijzonder.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:25 schreef Conclusion het volgende:
Even voor de gekkigheid, maar misschien toch een hele serieuze vraag :p ???
(Misschien ook een beetje om het weer op gang te laten komen).
Zou het zo kunnen zijn dat het KCT of MARSOF al is ingezet in Syrië of toch stiekem is aan land gegaan in Somalië.... of zouden wij dat toch maar overlaten aan de Amerikanen of andere landen.
''JA'' natuurlijk is het mogelijk dat ze zijn ingezet, maar hoe denken andere daarover ???......
.quote:in late August 2011 [...] the USA had deployed Special Forces along with other NATO-Member States special forces in Syria
Britten, dat was algemeen bekend.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:24 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
In Somalië komen zelfs "gewone" Nederlandse militairen dus als daar SF zit is het niet echt bijzonder.
Dat in Syrië NL SF zit is zeer waarschijnlijk. Dat wordt natuurlijk niet officieel bevestigd, maar dit artikel vertelt dat
[..]
.
Ja, maar sinds OEF zit NL overal waar ook Britten en Amerikanen zitten.quote:
Zoals?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:45 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Ja, maar sinds OEF zit NL overal waar ook Britten en Amerikanen zitten.
Dat de Amerikanen en Britten daar zaten konden we eigenlijk wel weten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:45 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Ja, maar sinds OEF zit NL overal waar ook Britten en Amerikanen zitten.
Operation Enduring Freedomquote:Op zondag 19 mei 2013 11:43 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Dat de Amerikanen en Britten daar zaten konden we eigenlijk wel weten.
Ik denk dat het net Afghanistan de 2e wordt.
Dat de Fransen daar zaten viel me wel op.
Ik hoop echt voor onze SF dat ze daar ook zitten.
Dan nog één vraag, wat is OEF ???
Maar tijdens Operation Enduring Freedom hebben ze zowat niks gedaan.quote:
Eerst even kijken in de bieb... lol ;pquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:25 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Lees dat boek wat ik een paar posts geleden quotte.
SF-NL is maar heel klein, dus zullen ze ook niet voor elk dingetje worden ingezet. Ze zullen vast wel actief zijn, maar of ze de taak hebben waar ze op getrained zijn weet niemand.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:58 schreef Conclusion het volgende:
Operation Enduring Freedom hebben ze zowat niks gedaan.
Ze hebben het zelf gezegd, ze werden daar niet gebruikt waarvoor ze getraind zijn.
Ze waren wel samen met de Amerikanen en Britten, maar veel deden ze niet.
Uiteraard hebben ze wel wat meer gedaan, maar niet veel.....
Het werden ''Sociale Patrouilles'' geno
Wil je dit te weten komen, moet er denk ik eerst daar die interventie komen en oorlog uitbreken.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
SF-NL is maar heel klein, dus zullen ze ook niet voor elk dingetje worden ingezet. Ze zullen vast wel actief zijn, maar of ze de taak hebben waar ze op getrained zijn weet niemand.
Wat is er zo speciaal aan?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:58 schreef Conclusion het volgende:
Holy SH*T !!!
Ik heb een afbeelding gevonden van onze SF wat ik totaal niet had verwacht.
Jammer genoeg weet ik niet hoe je ze hier erop kan zetten.....
Maar iedereen die een beetje verstand van zaken heeft, weet nu dat er meer achter de schermen omgaat dan dat wij weten....
Dit is de link :
http://www.tumblr.com/tagged/rnlmc
Als deze echt zijn, pfoe dan weet ik het ook niet meer.....
Misschien weet iemand anders hoe je het hier erop kan zetten.
[ afbeelding ]
Op het eerste gezicht geloofde ik het niet zo echt.
Totdat ik het Nederlandse logo op de borst zag..
( Als je op de link klikt, op de rechter foto klikken )
Ten eerste dragen ze hele andere dingen, inplaats van wat IK ken.quote:
Denk je nou echt dat interventie troepen altijd met een HK416 lopen? KCT heeft ook gewoon beschikking tot de P90..quote:Op zondag 19 mei 2013 23:31 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ten eerste dragen ze hele andere dingen, inplaats van wat IK ken.
Ook dat wapen, dat is een SCAR H of Magpul Masada ik weet het even niet zo snel, maar dat is niet eens een wapen wat in NL bekend is....
Ik neem aan dat iedereen er wel vanuit ging dat we de HK416 hadden ?
Nee maar de P90 is algemeen bekend...quote:Op zondag 19 mei 2013 23:33 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat interventie troepen altijd met een HK416 lopen? KCT heeft ook gewoon beschikking tot de P90..
Dat je ze ermee op een plaatje ziet wilt nog niet zeggen dat die geweren ook van hun zijn hequote:Op zondag 19 mei 2013 23:36 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Nee maar de P90 is algemeen bekend...
( het is een Magpul Masada ) je ziet hem bijna nooit, nou ik zie hem nu voor het eerst.
Het is ook geen standaard wapen daarom twijfelde ik of het onze SF wel was.
In ieder geval hebben ze wel wat extras, dat wist ik nog niet....
Jaa daar heb je gelijk in, op het gebied van wapens weet ik zelf aardig wat vind ik zelf, maar daarom was ik ook ineens zo enthousiast want ik wist niet of wij die wapens dus hadden ja of nee....quote:Op zondag 19 mei 2013 23:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat je ze ermee op een plaatje ziet wilt nog niet zeggen dat die geweren ook van hun zijn he, verder weet ik er ook niet zoveel vanaf m.b.t. wapens.
Nou ja.. Correct me if i'm wrong maar volgens mij zijn er voor militairen ook marksman-wedstrijden met een hele hoop verschillende wapens. Daar zullen vast ook wel wapens tussen zitten die NLD DEF niet als "standaard" gebruikt.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:44 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Jaa daar heb je gelijk in, op het gebied van wapens weet ik zelf aardig wat vind ik zelf, maar daarom was ik ook ineens zo enthousiast want ik wist niet of wij die wapens dus hadden ja of nee....
Als ze van ons zouden zijn, zou wel gaaf zijn....
Stiekem wapens kopen en hopen dat NL niks door heeft
Zou ook nog kunnen....quote:Op zondag 19 mei 2013 23:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nou ja.. Correct me if i'm wrong maar volgens mij zijn er voor militairen ook marksman-wedstrijden met een hele hoop verschillende wapens. Daar zullen vast ook wel wapens tussen zitten die NLD DEF niet als "standaard" gebruikt.
In BF3 heb ik ook een ACR.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:56 schreef Thaboel het volgende:
Super speciaal!... Not. Goddamn nog ff aftrekken geardo.
Nee dat niet maar ik wilde weten of er nou eigenlijk al een keuze was gemaakt tussen NFP en Multicam....quote:Op maandag 20 mei 2013 00:08 schreef Andyy het volgende:
Dus?
Je weet niet eens of ze echt zijn de foto's/airsofters.
Vind het bijzonderder dat DDP foto's had van KCT met multicam.
Hier had ik nog niet eens aan gedacht... Airsoft, goeie!quote:Op maandag 20 mei 2013 00:08 schreef Andyy het volgende:
Dus?
Je weet niet eens of ze echt zijn de foto's/airsofters.
Vind het bijzonderder dat DDP foto's had van KCT met multicam.
Ik had gezocht over wat je over Afrika zei, dat kon ik niet vinden maar wel wat anders.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:36 schreef Aapsoldaat het volgende:
Zijn gewoon airsofters, er wordt hier weer veels te veel gespeculeerd over peppie dingen zoals vechten in Syrië en dergelijke, laat dat maar aan de US/ GB/ Frankrijk over, hier zit je met een politiek klimaat waar dat gewoon niet kan. Goed voorbeeld is de oefening vorig jaar/ twee jaar geleden in Afrika waar MARSOF/ KCT aan meededen maar er al een kleine politieke rel ontstond omdat mogelijk NL troepen betrokken zouden kunnen worden bij de gevechten in dat land.
Ja als ze alleen al moeilijk doen bij een oefening is er weinig kans ja.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:28 schreef Aapsoldaat het volgende:
http://www.rnw.nl/africa/(...)h-marines-home-early
Dit dus. Zoals ik al zei, er zal vast genoeg achter de schermen gebeuren, maar we zijn niet de US of A, hier ligt dat politiek gezien te gevoelig om gevechtseenheden naar Syrie te sturen.
Maar weet jij ook een beetje hoe dat allemaal gaat, ik snap het als je het niet weet maar,quote:Op maandag 20 mei 2013 17:28 schreef Aapsoldaat het volgende:
http://www.rnw.nl/africa/(...)h-marines-home-early
Dit dus. Zoals ik al zei, er zal vast genoeg achter de schermen gebeuren, maar we zijn niet de US of A, hier ligt dat politiek gezien te gevoelig om gevechtseenheden naar Syrie te sturen.
Interessantquote:Op maandag 20 mei 2013 15:49 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ik had gezocht over wat je over Afrika zei, dat kon ik niet vinden maar wel wat anders.
http://www.atlcom.nl/upload/Steeds_ergens_anders___inhoud_.pdf
Zoveel operaties over allerlei landen in Irak en Afghanistan en noem maar op.
Wat denk je, geen een over de Nederlanders.
Dat kan juist ook een goed teken zijn, maar wel jammer....
Een enorm lang stuk maar een ding heb ik wel helemaal gelezen...
Hey ik zag op Military Photos.net dat er iemand Monkey Soldier heette, misschien ben jij dat ;P....quote:Op maandag 20 mei 2013 21:41 schreef Aapsoldaat het volgende:
Weet ik veel, daar hebben ze achterkamertjes voor.
Haha, ik vond het wel toepassend Aapsoldaat en MonkeySoldier...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef Aapsoldaat het volgende:
Nee, nooit van gehoord, snap niet hoe je tot die conclusion komt.
Trouwens, als je echt poep goed bent, dan kan je zelfs nog Kryptek Nomad herkennen, ook al zit die een beetje verstopt, die ops core helmen zijn al een tijdje in gebruik bij MarSof dacht ik zo.
Ooh laat maar zitten, computer deed gewoon even raar. Maar oké, die camo kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:56 schreef Aapsoldaat het volgende:
Euh nee, alles werkt hier prima. Kryptek Nomad is een camo patroon dat werd ontwikkeld voor het US Army Camouflage Improvement Effort.
Ja dat snap ik, maar het is dan ook de bedoeling dat Defensie ze koopt. ;Pquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:12 schreef Aapsoldaat het volgende:
De Glock heeft zich volgens mij prima bewezen hoor, denk niet dat ze persoonlijk zomaar een vuurwapen mogen aanschaffen, zijn allemaal weer strenge regels aan verbonden, plus dat het alleen maar gedoe oplevert met reserve onderdelen en munitie.
Hahà, jawel... het was ook een beetje sarcastisch, uiteraard rustig aan doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:29 schreef Aapsoldaat het volgende:
Volgens mij snap je niet helemaal hoe Defensie er financieel er nu aan toe is.
Waarom google je niet gewoon?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:19 schreef Conclusion het volgende:
Ik heb trouwens ook een vraag :
Wat is het verschil tussen :
Arrestatieteam van de politie
Arrestatieteam van de marechaussee
Arrestatieteam van BSB
UIM en het DSI
Met het UIM bedoel ik dan het M-squadron, dus de Binnenlandse eenheid.
En wanneer wordt wie nou ingezet...
Voor een land als Nederland is haar SF juist enorm groot en divers.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
SF-NL is maar heel klein, dus zullen ze ook niet voor elk dingetje worden ingezet. Ze zullen vast wel actief zijn, maar of ze de taak hebben waar ze op getrained zijn weet niemand.
Mee eens ik zal wat cijfers geven, deze zijn NIET geheim.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Voor een land als Nederland is haar SF juist enorm groot en divers.
Nee ze zijn op zee bij de antipiraterij missie bezig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:47 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Mee eens ik zal wat cijfers geven, deze zijn NIET geheim.
( alles wat op het web staat is gewoon publiceerbaar )...
KCT - 400 tot 600 leden 4 compagnieën ( één 100 tot 150 man ) ((geschat))
MASROF - 242 ( operators ) 24 teams (( vrijgegeven door Defensie ))
BSB - 400 man / 4 teams ( Persoonsbeveiliging, Observatie, ''bijzondere'' opdrachten, Arrestatieteam )
Dat zijn er aardig veel ja. Nu ik het zo zie, denk ik dat ze niet allemaal alleen maar aan het trainen zijn.... ;P
Ja ooké, maar dat is bekend. Die nu in Somalië zitten ( wat bekend is ) zullen rond de 50 man zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee ze zijn op zee bij de antipiraterij missie bezig.
Wat verwacht je verder dan? CIA spyshit in Syrië? undercoveroperaties in Noord-Korea en Iran?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:51 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ja ooké, maar dat is bekend. Die nu in Somalië zitten ( wat bekend is ) zullen rond de 50 man zijn.
Er zitten daar nu 2 Nederlandse schepen, ieder 25 man.
Zoals jij het zegt maak je het wel overdreven en zal je sneller NEE zeggen..quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat verwacht je verder dan? CIA spyshit in Syrië? undercoveroperaties in Noord-Korea en Iran?
Daar mag je inderdaad aan denken ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat verwacht je verder dan? CIA spyshit in Syrië? undercoveroperaties in Noord-Korea en Iran?
In afghanistan toen ja. Nu? Ik betwijfel het sterk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daar mag je inderdaad aan denken ja.
Ik heb de bijzondere eer gehad van Marco Kroon een persoonlijke presentatie op de Militaire school te mogen bijwonen. hier heeft hij het een en ander uit de doeken gedaan wat burgers niet wordt verteld op tv. Je mag dan echt denken aan HALO sprongen en te paard op verkenning in het gebied om vervolgens vermomd als Afghaan alles in kaart te brengen.
Het is voor het KCT het grootste compliment om te horen dat ze zulke dingen niet doen.
Zeg ik ook niet. Ik zeg dat het me sterk lijkt. Niet onmogelijk.quote:
Ja dat is ook wat makkelijk. Je weet het niet, dan kan je er dus vanuit gaan. Want het is de bedoeling dat je het niet weet. Makkelijke cirkelredenering.quote:
Wat wil je nu precies horen dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat is ook wat makkelijk. Je weet het niet, dan kan je er dus vanuit gaan. Want het is de bedoeling dat je het niet weet. Makkelijke cirkelredenering.
Niks. Ik geef alleen mijn mening. Maar ja, hier kan je jaren over praten, je komt het toch nooit te weten tenzij je een insider bent.quote:
Ik lees dit gewoon met een big smile, kijk ik kan je uiteraard ''zo'' niet geloven. Dan moet je echt de persoon kennen. Maar dat over die paarden enzo, dat zijn van die dingen dat is gewoon gaaf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daar mag je inderdaad aan denken ja.
Ik heb de bijzondere eer gehad van Marco Kroon een persoonlijke presentatie op de Militaire school te mogen bijwonen. hier heeft hij het een en ander uit de doeken gedaan wat burgers niet wordt verteld op tv. Je mag dan echt denken aan HALO sprongen en te paard op verkenning in het gebied om vervolgens vermomd als Afghaan alles in kaart te brengen.
Het is voor het KCT het grootste compliment om te horen dat ze zulke dingen niet doen.
Alberto Stegeman maar is vragen ;P ( ik neem aan dat we 'm wel kennen )quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niks. Ik geef alleen mijn mening. Maar ja, hier kan je jaren over praten, je komt het toch nooit te weten tenzij je een insider bent.
Nee dat denk ik niet. Dit zijn standaard taktieken en strategieën. Het is niet geheim. In zijn boek zal heel wat meer te lezen zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ik lees dit gewoon met een big smile, kijk ik kan je uiteraard ''zo'' niet geloven. Dan moet je echt de persoon kennen. Maar dat over die paarden enzo, dat zijn van die dingen dat is gewoon gaaf.
''Echt ''De Special Forces'' '' En als zei dit echt zouden doen en wij blijven zeggen dat ze toch niet actief zijn, dan is dat voor hun uiteraard een compliment.
Het blijft gewoon een ''strijd'' om achter zoiets te komen, veel punten tegen wat er naar kan leiden dat ze niet actief zijn en punten voor het wel actief zijn.
Ik zal het nog altijd betwijfelen maar wel cool wat je erover zei. Top!!
Heyè, kijk wel uit voor je eigen veiligheid. Kom jij dalijk in de problemen omdat je info hebt losgelaten.
Hallo conclusion, je kent me vast wel van youtube. Al deze eenheden schept voor mij ook veel verwarring aangezien het veel op elkaar lijkt wat ze doen. als het om de SOF eenheden gaat lijkt het mij ook verstandig als Defensie het KCT en MARSOF combineert in 1 eenheid, net zoals de overheid in Polen heeft gedaan. Zij hebben de GROM als SOF en deze selecteerd militairen uit de army en navy. Dit zou veel discussie wegnemen op het gebied van wie er ingezet wordt en in welke situatie ze ingezet worden.quote:Ik heb trouwens ook een vraag :
Wat is het verschil tussen :
Arrestatieteam van de politie
Arrestatieteam van de marechaussee
Arrestatieteam van BSB
UIM en het DSI
Met het UIM bedoel ik dan het M-squadron, dus de Binnenlandse eenheid.
En wanneer wordt wie nou ingezet...
Misschien weet iemand ook wanneer de Mobiele Eenheid van KMar. wordt ingezet
en de Mobiele Eenheid van de Politie..
Ik vind alles een beetje op elkaar lijken vandaar deze vraag...
Ik vermoed dat het alleen voor 'out-siders' onduidelijk is wie waar en wanneer word ingezet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:14 schreef Jack_Echelon het volgende:
[..]
Hallo conclusion, je kent me vast wel van youtube. Al deze eenheden schept voor mij ook veel verwarring aangezien het veel op elkaar lijkt wat ze doen. als het om de SOF eenheden gaat lijkt het mij ook verstandig als Defensie het KCT en MARSOF combineert in 1 eenheid, net zoals de overheid in Polen heeft gedaan. Zij hebben de GROM als SOF en deze selecteerd militairen uit de army en navy. Dit zou veel discussie wegnemen op het gebied van wie er ingezet wordt en in welke situatie ze ingezet worden.
Stel we gaan stiekem aan land in Somalië, of we hebben dat al gedaan... (nobody knows)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:24 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het alleen voor 'out-siders' onduidelijk is wie waar en wanneer word ingezet.
Opzich zit daar wel wat in ja, maar er zullen dan altijd wel weer dingen zijn dat niet kan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:14 schreef Jack_Echelon het volgende:
[..]
Hallo conclusion, je kent me vast wel van youtube. Al deze eenheden schept voor mij ook veel verwarring aangezien het veel op elkaar lijkt wat ze doen. als het om de SOF eenheden gaat lijkt het mij ook verstandig als Defensie het KCT en MARSOF combineert in 1 eenheid, net zoals de overheid in Polen heeft gedaan. Zij hebben de GROM als SOF en deze selecteerd militairen uit de army en navy. Dit zou veel discussie wegnemen op het gebied van wie er ingezet wordt en in welke situatie ze ingezet worden.
Ik denk dat ik deze vraag iets kan verduidelijken.quote:KCT of NLMARSOF, ze hebben bijvoorbeeld allebei duikteams, maar welk van de 2 dan.
Dat laatste kan ik zelf ook niet beantwoorden. Het lijkt mij dat het SF- eenheden zijn die allebei hetzelfde kunnen maar een andere naam hebben. Als je het zo bekijkt zou je net zo goed een SF - eenheid kunnen hebben. (( Special Forces Group Netherlands )) ;Pquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:11 schreef Jack_Echelon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze vraag iets kan verduidelijken.
De duikteams van het KCT worden ingezet voor taken als direct action, search and rescue, counter terrorism en speciale verkenningen maar dan verder het land op. en dan moet je denken aan een rivier die ver het land in loopt. Zij worden dan vaak ingezet met een chinook, deze dropt een paar rubber boten met een paar commando's op de rivier waarna ze verder het land ingaan en na een voor mij onbekend aantal kilometers duikend verder gaan.
Voor de snelle acties op bijv. een boorplatform of een iets dergelijks diep op zee, of een actie die aan de kust plaatsvindt worden naar mijn logica kikvorsmannen van MARSOF ingezet. Ze worden dan ingezet d.m.v. een onderzeëer.
Dit is natuurlijk subjectief, aangezien het KCT ook traint op doelen op zee en MARSOF ook traint op doelen op het land. Zou het KCT trouwens ook trainen met onderzeëers van de marine?
Heette dat boek : Leiderschap onder vuur.... ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
In zijn boek zal heel wat meer te lezen zijn.
Call of duty 360 black ops team.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Andyy het volgende:
Want dat is onmogelijk en zulksquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:38 schreef skippy22 het volgende:
Er kwam in DEF altijd een 360 commando die claimde dat hij een delta force operator is/was
Sean peri e.d.
Ja bijna welquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Want dat is onmogelijk en zulks
Die "persoon" zat/zit toch echt bij de SF van de USA, je bent niet verplicht het te geloven ofzoquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dit hele topic hangt met te veel fantasie en film/game kennis aan elkaar.
Die persoon ben jij zeker ?quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Die "persoon" zat/zit toch echt bij de SF van de USA, je bent niet verplicht het te geloven ofzo
Dus jij gelooft een anonieme wildvreemde op z'n digitale blote ogen als hij uit het boekje klapt over zijn SF-verhalen? Lijkt me een beetje naïef.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Die "persoon" zat/zit toch echt bij de SF van de USA, je bent niet verplicht het te geloven ofzo
Neuh, ik kijk wel verder dan dat..quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dus jij gelooft een anonieme wildvreemde op z'n digitale blote ogen als hij uit het boekje klapt over zijn SF-verhalen? Lijkt me een beetje naïef.
Ah toch wel. Waarom geloof(de) je hem dan?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Neuh, ik kijk wel verder dan dat..
Aangezien hij ook op meerdere fora actief is waar menig wat SF rondloopt, en staat daar ook meestal wel bekend als USA SF, was trouwens geen Delta Force maar een US Army Rangerquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ah toch wel. Waarom geloof(de) je hem dan?
Hij heeft als ondertitel the quiet professional. Dat zijn de green berets...quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Aangezien hij ook op meerdere fora actief is waar menig wat SF rondloopt, en staat daar ook meestal wel bekend als USA SF, was trouwens geen Delta Force maar een US Army Ranger
Geen FOK! aap..quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:28 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Hij heeft als ondertitel the quiet professional. Dat zijn de green berets...
Elke zolderkamer fantast kan dat doen
Uhu, ben siel tiem siks kommandoquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:40 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Een ander forum dan nitwit. Je zal wel sean peri zijn!
Pfffquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:16 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ik zit ook bij MI6 voor speciale ´klusjes´
Amateurquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Pfff
Ik klus bij in de vakanties voor SAD
Mijn pis wordt verdund verkocht als survivalwater en enigszins aangepast als Red bull.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |