Ooh laat maar zitten, computer deed gewoon even raar. Maar oké, die camo kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:56 schreef Aapsoldaat het volgende:
Euh nee, alles werkt hier prima. Kryptek Nomad is een camo patroon dat werd ontwikkeld voor het US Army Camouflage Improvement Effort.
Ja dat snap ik, maar het is dan ook de bedoeling dat Defensie ze koopt. ;Pquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:12 schreef Aapsoldaat het volgende:
De Glock heeft zich volgens mij prima bewezen hoor, denk niet dat ze persoonlijk zomaar een vuurwapen mogen aanschaffen, zijn allemaal weer strenge regels aan verbonden, plus dat het alleen maar gedoe oplevert met reserve onderdelen en munitie.
Hahà, jawel... het was ook een beetje sarcastisch, uiteraard rustig aan doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:29 schreef Aapsoldaat het volgende:
Volgens mij snap je niet helemaal hoe Defensie er financieel er nu aan toe is.
Waarom google je niet gewoon?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:19 schreef Conclusion het volgende:
Ik heb trouwens ook een vraag :
Wat is het verschil tussen :
Arrestatieteam van de politie
Arrestatieteam van de marechaussee
Arrestatieteam van BSB
UIM en het DSI
Met het UIM bedoel ik dan het M-squadron, dus de Binnenlandse eenheid.
En wanneer wordt wie nou ingezet...
Voor een land als Nederland is haar SF juist enorm groot en divers.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
SF-NL is maar heel klein, dus zullen ze ook niet voor elk dingetje worden ingezet. Ze zullen vast wel actief zijn, maar of ze de taak hebben waar ze op getrained zijn weet niemand.
Mee eens ik zal wat cijfers geven, deze zijn NIET geheim.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Voor een land als Nederland is haar SF juist enorm groot en divers.
Nee ze zijn op zee bij de antipiraterij missie bezig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:47 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Mee eens ik zal wat cijfers geven, deze zijn NIET geheim.
( alles wat op het web staat is gewoon publiceerbaar )...
KCT - 400 tot 600 leden 4 compagnieën ( één 100 tot 150 man ) ((geschat))
MASROF - 242 ( operators ) 24 teams (( vrijgegeven door Defensie ))
BSB - 400 man / 4 teams ( Persoonsbeveiliging, Observatie, ''bijzondere'' opdrachten, Arrestatieteam )
Dat zijn er aardig veel ja. Nu ik het zo zie, denk ik dat ze niet allemaal alleen maar aan het trainen zijn.... ;P
Ja ooké, maar dat is bekend. Die nu in Somalië zitten ( wat bekend is ) zullen rond de 50 man zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee ze zijn op zee bij de antipiraterij missie bezig.
Wat verwacht je verder dan? CIA spyshit in Syrië? undercoveroperaties in Noord-Korea en Iran?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:51 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ja ooké, maar dat is bekend. Die nu in Somalië zitten ( wat bekend is ) zullen rond de 50 man zijn.
Er zitten daar nu 2 Nederlandse schepen, ieder 25 man.
Zoals jij het zegt maak je het wel overdreven en zal je sneller NEE zeggen..quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat verwacht je verder dan? CIA spyshit in Syrië? undercoveroperaties in Noord-Korea en Iran?
Daar mag je inderdaad aan denken ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat verwacht je verder dan? CIA spyshit in Syrië? undercoveroperaties in Noord-Korea en Iran?
In afghanistan toen ja. Nu? Ik betwijfel het sterk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daar mag je inderdaad aan denken ja.
Ik heb de bijzondere eer gehad van Marco Kroon een persoonlijke presentatie op de Militaire school te mogen bijwonen. hier heeft hij het een en ander uit de doeken gedaan wat burgers niet wordt verteld op tv. Je mag dan echt denken aan HALO sprongen en te paard op verkenning in het gebied om vervolgens vermomd als Afghaan alles in kaart te brengen.
Het is voor het KCT het grootste compliment om te horen dat ze zulke dingen niet doen.
Zeg ik ook niet. Ik zeg dat het me sterk lijkt. Niet onmogelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |