Proberen te verkopen en anders gewoon opstellen als je hem kan gebruiken?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:15 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Beleidsmatig dan?
Dan zie ik niet waar je een probleem van maakt. Dat proberen te verkopen zullen ze echt wel doen als hij niet wil tekenen, dat is eerder dit seizoen al duidelijk gezegd. Het terugzetten naar het tweede zal hooguit meehelpen daarin, Toivonen zal ook eerder eieren voor zijn geld kiezen nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Proberen te verkopen en anders gewoon opstellen als je hem kan gebruiken?
Zo werkt het natuurlijk niet hé, zet je hem terug naar Jong PSV dan is het einde oefening en is hij ongemotiveerd om nog voor PSV te spelen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:19 schreef Knalerwtje het volgende:
En, net als bij Ajax, als blijkt dat ze hem nodig hebben dan zal hij echt wel spelen. Ze zeggen alleen dat hij BEGINT bij Jong PSV, niet dat hij daar het hele seizoen moet blijven.
En zal hij graag weg willen en zijn zaakwaarnemer aan de slag zetten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet hé, zet je hem terug naar Jong PSV dan is het einde oefening en is hij ongemotiveerd om nog voor PSV te spelen.
Die Denen van Ajax zaten al in defase van dat ze een groot talent zijn. Alle grote clubs kennen dat soort jongens. Ajax heeft ze kunnen overhalen door de reputatie die het als opleidingsclub heeft. PSV is nog lang nietzo ver.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:37 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Aah, akkoord. Daar ben ik het mee eens. Je kunt overal misgrijpen. Daarom moet je ze OF oppikken wanneer ze al iets hebben laten zien (en er dan ook flink voor betalen), OF oppikken voordat ze door iedereen als 'groot talent' worden aangemerkt.
Afgelopen jaren heeft PSV vooral het eerste gedaan, en Ajax het tweede. Nadeel van het eerste is dat je veel moet investeren en het risico loopt dat spelers transfervrij vertrekken. Nadeel van het tweede is dat van de 10 spelers die je haalt, meer dan de helft zijn belofte niet inlost. En als je slecht scout meer dan de helft of geen.
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Die periode heeft PSV in Zuid-Amerika een tijd gehad, dat de talenten naar PSV gingen in plaats van rechtstreeks naar de tweede elftallen van de Europese top.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:26 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Die Denen van Ajax zaten al in defase van dat ze een groot talent zijn. Alle grote clubs kennen dat soort jongens. Ajax heeft ze kunnen overhalen door de reputatie die het als opleidingsclub heeft. PSV is nog lang nietzo ver.
In principe probeert Brands hiermee natuurlijk zijn eigen falen ten aanzien van het verkoopbeleid te maskeren.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het onbestaanbaar iig. Worst case blijft hij gewoon nog een jaar zijn salaris opstrijken en loopt dan transfervrij de deur uit. En dat willen ze dan verkopen als 'goed beleid'
Fatsoenlijk beleid, waarbij de club niet in de problemen kan komen door het transfervrij moeten laten gaan van bepaalde spelers.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:15 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Beleidsmatig dan?
Dat Liverpool verhaal schijnt nooit concreet te zijn geweest. Grotendeels door de media bedacht.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In principe probeert Brands hiermee natuurlijk zijn eigen falen ten aanzien van het verkoopbeleid te maskeren.
Wat het natuurlijk helemaal belachelijk maakt is dat Toivonen eerder geen toestemming kreeg om naar Liverpool te gaan.
Akkoord, je moet het Toivonen-probleem in het vervolg voorkomen. Maar wat je noemt is geen oplossing voor dit probleem.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Fatsoenlijk beleid, waarbij de club niet in de problemen kan komen door het transfervrij moeten laten gaan van bepaalde spelers.
Bij clubs die als springplank gezien worden is dat heel moeilijk te voorkomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:31 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Akkoord, je moet het Toivonen-probleem in het vervolg voorkomen. Maar wat je noemt is geen oplossing voor dit probleem.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:19 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dan zie ik niet waar je een probleem van maakt. Dat proberen te verkopen zullen ze echt wel doen als hij niet wil tekenen, dat is eerder dit seizoen al duidelijk gezegd. Het terugzetten naar het tweede zal hooguit meehelpen daarin, Toivonen zal ook eerder eieren voor zijn geld kiezen nu.
En, net als bij Ajax, als blijkt dat ze hem nodig hebben dan zal hij echt wel spelen. Ze zeggen alleen dat hij BEGINT bij Jong PSV, niet dat hij daar het hele seizoen moet blijven.
Maw: je gaat hem aan alle kanten proberen te manipuleren en verwacht dan waarschijnlijk ook nog dat hij er dankbaar voor is en PSV een toffe club vindt en nog steeds intrinsiek gemotiveerd isquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:25 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
En zal hij graag weg willen en zijn zaakwaarnemer aan de slag zetten.
En als dat niet lukt, dan zal hij zich toch graag weer in de kijker spelen. Op dit moment is hij volledig uit beeld bij de europese sub-top, waar hij toch heen wil.
Klopt. Soort russisch roulette. Je moet hopen op een zekere solidariteit zoals jongens als Eriksen die laten zien. Spelers die zeggen dat ze niet transfervrij weg willen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:33 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Bij clubs die als springplank gezien worden is dat heel moeilijk te voorkomen.
Ik vond dat destijds ook een goed bod. maar bij PSV dachten ze hem nodig te hebben. In feite heeft hij zijn waarde ook wel gehad. Het was niet zo'n bij Feyenoord die jaren geleden 20 miljoen gulden konden krijgen voor Van Gastel door een bod van Fiorentina en dat werd afgedaan als peanuts en ze dat niet hebben door laten gaan, terwijl Van Gastel amper nog wedstrijden gespeeld heeft voor Feyenoord.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In principe probeert Brands hiermee natuurlijk zijn eigen falen ten aanzien van het verkoopbeleid te maskeren.
Wat het natuurlijk helemaal belachelijk maakt is dat Toivonen eerder geen toestemming kreeg om naar Liverpool te gaan.
Sommige spelers zijn op die manier gehaald idd. Maar die mogelijkheid werd niet alleen betrokken op Zuid-Amerika, maar gewoon overal. Kezman was Philips ook bij betrokken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:30 schreef Chase_Utley het volgende:
Dat was vooral aan Philips te danken. Maar de echte Braziliaanse talenten zijn onhaalbaar. Tijden veranderen.
Precies, en dat moet je je dus realiseren en incalculeren. Niet elke transfersom zal terugverdient worden. Is gewoon een bedrijfsrisico waar je best rekening mee kan houden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:33 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Zo even aanzetten danquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:50 schreef Doublepain het volgende:
twitter:paulpostman twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 16:48:36Niet Brands of Sanders, maar vrz RvC. Swinkels hield in winterstop de nodige transfers tegen, aldus Advocaat. " Er kon door hem niks". #psv reageer retweet
Straks op OB voor de mensen die het willen zientwitter:paulpostman twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 16:45:17Ja of Nee. "Dit seizoen geërgerd aan de mentaliteit van sommige spelers van PSV ?" Advocaat én Faber: "Ja". Vanaf 17.55 #fconderons reageer retweet
Waar lees je dat ik verwacht dat hij na die procedure PSV nog dankbaar is en een toffe club vindt? Het zal me in zijn geval een zorg zijn wat hij na dit gebeuren vindt. PSV is een bedrijf en moet proberen om geld te verdienen aan de heer Toivonen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Maw: je gaat hem aan alle kanten proberen te manipuleren en verwacht dan waarschijnlijk ook nog dat hij er dankbaar voor is en PSV een toffe club vindt en nog steeds intrinsiek gemotiveerd is![]()
Je zou zo bij mijn werk het management in kunnen.
PSV had eerder de kans om Toiboy te verkopen voor goed geld, dat kon toen allemaal niet en nu doet de clubleiding huilie...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:35 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Klopt. Soort russisch roulette. Je moet hopen op een zekere solidariteit zoals jongens als Eriksen die laten zien. Spelers die zeggen dat ze niet transfervrij weg willen.
Maar ja, die zijn zeldzaam. Denk dat het veelal ook de zaakwaarnemers zijn die dit in de weg staan.
Nogmaals, dat hele Liverpool-bod is er waarschijnlijk nooit concreet geweest.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
PSV had eerder de kans om Toiboy te verkopen voor goed geld, dat kon toen allemaal niet en nu doet de clubleiding huilie...
Yup, je snapt het echt niet. Ik pm je wel als we in ons managementteam weer iemand nodig hebben, je past er perfect tussen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:37 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik verwacht dat hij na die procedure PSV nog dankbaar is en een toffe club vindt? Het zal me in zijn geval een zorg zijn wat hij na dit gebeuren vindt. PSV is een bedrijf en moet proberen om geld te verdienen aan de heer Toivonen.
Er is geen andere oplossing voor het probleem Toivonen. Je kunt alleen proberen om dit in het vervolg te voorkomen en zelfs dat kan niet altijd.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yup, je snapt het echt niet. Ik pm je wel als we in ons managementteam weer iemand nodig hebben, je past er perfect tussen.
Er is wel meer belangstelling voor hem geweest. Feit is dat je gewoon weet hoe lang zijn contract loopt en dat je weet dat spelers aan het einde van hun contract doorgaans niet erg geneigd zijn om nog eens te verlengen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:39 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Nogmaals, dat hele Liverpool-bod is er waarschijnlijk nooit concreet geweest.
Als hij een jaar lang op de tribune/bank zit en zijn salaris opstrijkt is er ook geen oplossing. Plus dat het klootzakkerig is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:41 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Er is geen andere oplossing voor het probleem Toivonen. Je kunt alleen proberen om dit in het vervolg te voorkomen en zelfs dat kan niet altijd.
Dat ben ik met je eens. Daarom zeg ik ook dat je dit in het vervolg moet voorkomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is wel meer belangstelling voor hem geweest. Feit is dat je gewoon weet hoe lang zijn contract loopt en dat je weet dat spelers aan het einde van hun contract doorgaans niet erg geneigd zijn om nog eens te verlengen.
Die doen EXACT hetzelfde man. Van der Wiel en Sulejmani kregen precies dezelfde boodschap.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als hij een jaar lang op de tribune/bank zit en zijn salaris opstrijkt is er ook geen oplossing. Plus dat het klootzakkerig is.
Als een volgend groot talent nu naar Toivonen toekomt en vraagt of hij naar PSV moet gaan denk ik dat die zegt: "Ga maar naar Ajax, is beter voor je!".
Maar dat heeft natuurlijk niets met het behandelen van Toivonen en zijn contract te maken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als een volgend groot talent nu naar Toivonen toekomt en vraagt of hij naar PSV moet gaan denk ik dat die zegt: "Ga maar naar Ajax, is beter voor je!".
Twente/Vitesse dan. Punt is dat je je gewoon niet geliefd maakt als club als je dit soort dingen doet. Het zegt ook veel over de wind die er waait. Hoe Bouma behandeld is past daar ook weer mooi in.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:45 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Die doen EXACT hetzelfde man. Van der Wiel en Sulejmani kregen precies dezelfde boodschap.
Yep, en Ibi ook.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat een gezeur allemaal weer zeg, van Bommel hadden we in 2004/2005 zeker ook bij de jeugd moeten laten voetballen
Als de speler van waarde is voor het elftal (Bommel, Ibi, Toivonen) moet je hem gewoon opstellen. Enige wat je anders bereikt is, zoals jij al zei, dat je z'n salaris weggooit. Nee dan heb je wat bereiktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yep, en Ibi ook.![]()
Beleidsmatige blunder van jewelste en zegt een hoop over de incompetentie van de clubleiding. Valt me van Cocu ook verschrikkelijk tegen dat hij zich hiervoor laat lenen.
Klopt. Maar ik vind niet dat dit nu als 'belachelijk' moet worden gezien terwijl het stelselmatig gebeurt in de Nederlandse top.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:33 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Naja Toivonen en Pieters overtuigen nou niet bepaald de laatste tijd dus dan zou je het kunnen doen, maar ik vind het ook onzin. Als je een (bijna) gelijkwaardige speler hebt zou je die wel de voorkeur kunnen geven natuurlijk op basis van lange termijn beleid. Daar is niks tegen in te brengen, maar om bij voorbaat al te zeggen dat ze niet mee gaan doen is onzin.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yep, en Ibi ook.![]()
Beleidsmatige blunder van jewelste en zegt een hoop over de incompetentie van de clubleiding. Valt me van Cocu ook verschrikkelijk tegen dat hij zich hiervoor laat lenen.
Buiten vdhoorn allemaal niet doen. Bij vdhoorn zie ik potentie, ook al ben ik daar ook niet bepaald zeker van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:56 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Naja Toivonen en Pieters overtuigen nou niet bepaald de laatste tijd dus dan zou je het kunnen doen, maar ik vind het ook onzin. Als je een (bijna) gelijkwaardige speler hebt zou je die wel de voorkeur kunnen geven natuurlijk op basis van lange termijn beleid. Daar is niks tegen in te brengen, maar om bij voorbaat al te zeggen dat ze niet mee gaan doen is onzin.
PSV zou nu Rekik willen huren. Je moet alleen huren als je dan echt een geweldenaar binnen haalt naar mijn mening en dat zal Rekik toch nog niet zijn. Maar ik zie ook niet zo snel een verdediger in NL die ik echt graag naar PSV zou hebben. Douglas en Indi, maar die lijken me beiden onhaalbaar.
Je neigt dan snel te denken aan V Dijk, VD Hoorn, Viergever en misschien Gouweleeuw of Nuytink, maar ik heb bij allemaal toch een beetje een Derijck-gevoel. Geen enkele van hen heeft echt duidelijk langere tijd overtuigd een versterking te zijn. Ik ben benieuwd waar PSV mee aan komt zetten.
Vraag me ook af of de rest van de selectie het zou pikken als Toivonen zo behandelt wordt eigenlijk...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als de speler van waarde is voor het elftal (Bommel, Ibi, Toivonen) moet je hem gewoon opstellen. Enige wat je anders bereikt is, zoals jij al zei, dat je z'n salaris weggooit. Nee dan heb je wat bereikt
hij moet er nog mee werken, dick nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:19 schreef Pedroso het volgende:
Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van Faber. Louter open deuren intrappen en weinig nieuws.
Advocaat had al gelijk door wat er mis was. Wilde dat in de winterstop oplossen maar kreeg geen geld van Swinkels omdat het geld er niet was.quote:
Verstandig van die Swinkels.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:29 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Advocaat had al gelijk door wat er mis was. Wilde dat in de winterstop oplossen maar kreeg geen geld van Swinkels omdat het geld er niet was.
En wat was er dan mis volgens Advocaat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:29 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Advocaat had al gelijk door wat er mis was. Wilde dat in de winterstop oplossen maar kreeg geen geld van Swinkels omdat het geld er niet was.
Willems heeft er niks van gebakken. Slegers vond dat lange afstanden verhaal van Advocaat een lulsmoes. Advocaat is blij met de koers die PSV nu heeft ingezet en dat er minder druk ligt bij de nieuwe staf.
Dat wilde hij dan weer niet vertellen want hij wilde zijn selectie niet afvallen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:34 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
En wat was er dan mis volgens Advocaat?
Neem aan dat hij daar meer mee bedoeld dan alleen die kut verdediging, lijkt mij iets wat binnen de groep speelt?
Hopelijk heeft hij dat wel binnen PSV bekent gemaakt, ga ik vanuit dat hij dat wel gedaan heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:34 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat wilde hij dan weer niet vertellen want hij wilde zijn selectie niet afvallen.
Was onzin volgens Thijs Slegers.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:43 schreef Kenju het volgende:
Lens gelinkt aan AC Milan. Wie was er hier die stelde dat hij nooit verder zou komen dan een lage middenmoter in Engeland?
Hoe heeft hij dat aangegeven? Zie zo snel niets staan op Twitter... Of heeft hij het in een eerder fase al aangegeven?quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:55 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoe heeft hij dat aangegeven? Zie zo snel niets staan op Twitter... Of heeft hij het in een eerder fase al aangegeven?
twitter:MJ14NUN twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 11:08:48@thijsslegers in hoeverre is interesse van #acmilan in #jeremainelens concreet reageer retweet
twitter:
Ik snap ook helemaal geen kut van twitter...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]twitter:MJ14NUN twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 11:08:48@thijsslegers in hoeverre is interesse van #acmilan in #jeremainelens concreet reageer retweet
twitter:
Van Dijk vind ik er gewoon niet zo veel van kunnen. Van der Hoorn is nog niet de redder van PSV maar vind ik wel een stuk beter. Heeft ook veel minder overtredingen nodig dan Van Dijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:57 schreef Lemming22 het volgende:
Volgens de zaakwaarnemer van Van Dijk is hij tweede keus achter Van der Hoorn. Als ik de verhalen moet geloven, is dat een verstandige keuze?
Maar wel een vooruitgang ten opzichte van onze Marcelo en Derijck neem ik toch aan? Een begin is gemaakt dan. Als Brands maar geen te grote zak met geld voor hem neerlegt. Maarja.....quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:58 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Van Dijk vind ik er gewoon niet zo veel van kunnen. Van der Hoorn is nog niet de redder van PSV maar vind ik wel een stuk beter. Heeft ook veel minder overtredingen nodig dan Van Dijk.
2 man minder opstellen is ook al een vooruitgang.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:01 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Maar wel een vooruitgang ten opzichte van onze Marcelo en Derijck neem ik toch aan? Een begin is gemaakt dan. Als Brands maar geen te grote zak met geld voor hem neerlegt. Maarja.....
Lens mag blij zijn als een club als Middlesbrough hem wil hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:43 schreef Kenju het volgende:
Lens gelinkt aan AC Milan. Wie was er hier die stelde dat hij nooit verder zou komen dan een lage middenmoter in Engeland?
(Bron: http://www.calciomercato.(...)-pensa-a-lens-181956)
Ik heb gezegd dat hij nooit aan de bak komt bij een club als Liverpool. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Milanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:43 schreef Kenju het volgende:
(Bron: http://www.calciomercato.(...)-pensa-a-lens-181956)
Wat een onzin. Een international van Oranje komt echt wel hoger dan een ploeg uit de onderste regionen van het Championship.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lens mag blij zijn als een club als Middlesbrough hem wil hebben.
twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 23:25:25#Marcelo ook nog kort gesproken, rekent niet op transfer en stelt dat hij volgend jaar voor #PSV wil spelen...... reageer retweet
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 23:25:25#Marcelo ook nog kort gesproken, rekent niet op transfer en stelt dat hij volgend jaar voor #PSV wil spelen...... reageer retweet
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 23:25:25#Marcelo ook nog kort gesproken, rekent niet op transfer en stelt dat hij volgend jaar voor #PSV wil spelen...... reageer retweet
Bij Jong PSV misschien.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
iddquote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:40 schreef Doublepain het volgende:
Bakkali ook wel, een keer op de lat en die andere zat er lekker in
Van die prijzen komen we helaas niet zo snel meer af, ja het niet meer doen maar goed Brands gaat dat deze zomer gewoon weer neerleggen omdat hij geen andere mogelijkheid heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:04 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
2 man minder opstellen is ook al een vooruitgang.
Maar ik denk dat die jongen wel flink aan de prijs is. Zat bij de voorselectie van Oranje, doorlopend contract, geen clausule. Ik denk dat je minimaal wel aan 5 miljoen euro mag gaan denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |