quote:Op woensdag 15 mei 2013 06:19 schreef BrainOverfloW het volgende:
Had het niet verwacht maar NCIS:Red is niet opgepikt door CBS. Bron
Wauw! Dat had ik ook niet helemaal verwacht, het concept leek me wel tof. En NCIS staat bijna garant voor kijkcijfersquote:Op woensdag 15 mei 2013 06:19 schreef BrainOverfloW het volgende:
Had het niet verwacht maar NCIS:Red is niet opgepikt door CBS. Bron
Hebben ze nu echt inspiratie tekort daar in de US? Dit is echt een 1 op 1 kopie van het Deens / Zweedse Bron/Broen alleen dan nu op de US/Mexican Border.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:35 schreef Nickske1912 het volgende:
The Bridge, deze zomer uitgezonden door Fox:
Het zal wel een remake zijn, dat gebeurt wel vaker met succesvolle, voor hun, buitenlandse series.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:40 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Hebben ze nu echt inspiratie tekort daar in de US? Dit is echt een 1 op 1 kopie van het Deens / Zweedse Bron/Broen alleen dan nu op de US/Mexican Border.
Is toch niets nieuws remakes van buitenlandse goedlopende series zoals homeland en the killing en vele andere. In Engeland en Frankrijk zijn ze ook bezig met een remake van the bridge,quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:40 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Hebben ze nu echt inspiratie tekort daar in de US? Dit is echt een 1 op 1 kopie van het Deens / Zweedse Bron/Broen alleen dan nu op de US/Mexican Border.
Remake of "gebaseerd op" heb ik geen problemen mee, maar het is gewoon echt precies hetzelfde! Volgens mij hebben ze gewoon het script vertaaldquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:51 schreef criminal_mind het volgende:
[..]
Is toch niets nieuws remakes van buitenlandse goedlopende series zoals homeland en the killing en vele andere. In Engeland en Frankrijk zijn ze ook bezig met een remake van the bridge,
Red Widow -> Penozaquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:52 schreef Nickske1912 het volgende:
En Betrayal van ABC is weer een remake van het Nederlandse Overspel.
Wat is daar op tegen? Als het een goed geschreven script is wat buiten Scandinavië nauwelijks bekend is kun je op deze manier het verhaal aan een veel groter publiek brengen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:38 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Remake of "gebaseerd op" heb ik geen problemen mee, maar het is gewoon echt precies hetzelfde! Volgens mij hebben ze gewoon het script vertaald
Natuurlijk is het begrijpelijk maar aangezien ik Bron/Broen al in de originele taal heb gezien denk ik dat ik deze serie na een minuut of 5 al uit ga zetten. (Dat had ik bijvoorbeeld met The Girl With the Dragon Tattoo ook).quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:46 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Wat is daar op tegen? Als het een goed geschreven script is wat buiten Scandinavië nauwelijks bekend is kun je op deze manier het verhaal aan een veel groter publiek brengen.
Je bedoelt de kopie die ze ervan in Nederland hebben gemaakt? (In Therapie)quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:43 schreef Seam het volgende:
In Treatment ook een goed voorbeeld van een 1 op 1 kopie.
In treatment zelf is een remake van een Israëlische serie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:51 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Je bedoelt de kopie die ze ervan in Nederland hebben gemaakt? (In Therapie). Daar is het andersom.
Aahja dat wist ik dan nietquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:53 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
In treatment zelf is een remake van een Israëlische serie.
ABC kwam vanochtend met hun trailers voor het komend seizoen. De rest is een verzameling van de trailers die al in het vorige nummer gepost waren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:24 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben eventjes afwezig en ik zie een shitload aan trailers in de OP
Welke zijn aanrader om te gaan checken, trailers dan
Gaat Homeland weg bij Showtime?quote:Op donderdag 16 mei 2013 08:59 schreef JayHovah het volgende:
Ben ook benieuwd wat ze met Homeland gaan doen met de nieuwe network / writers.
Ja volgens mij had ik ergens gelezen dat ze voor season 3 naar een ander network gingen, maar ik kan het zo 1-2-3 ff niet terugvinden...quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:31 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Gaat Homeland weg bij Showtime?
Ja dat is waar ook. Maar s4 was sowieso al ver af begreep ik en hij is niet de leading writer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:48 schreef planethugo het volgende:
1 schrijver is overleden ja maar of we dat nu zo goed gaan merken...
http://www.hollywoodrepor(...)henry-bromell-429701
Ik heb liever dat diegene gaat werkenquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:45 schreef Nickske1912 het volgende:
[..]
Degene die deze hele rij gaat uitproberen verdient tien lintjes wat mij betreft.
Klinkt hoopvol!quote:De nieuwe BBC-thriller The Fall is uitstekend begonnen, en dat was in grote mate te danken aan het werk van de Vlaamse regisseur Jakob Verbruggen.
The Fall ****
Elke maandag, BBC
Een vrouw staat voor de spiegel in haar badkamer en veegt de groene smurrie die op haar gezicht plakt af. Ze pakt haar koffer, neemt haar laptop vast en maakt zich klaar om naar haar werk te vertrekken.
Een man met rubberen handschoenen breekt binnen in een rijhuis, gaat naar de badkamer en trekt zijn must over zijn hoofd. Hij kijkt in de spiegel. Hij moet niet meer naar zijn werk vertrekken, want hij is er al: in de slaapkamer van zijn volgende slachtoffer.
De nieuwe vijfdelige BBC-thriller The Fall gaat over het kat-en-muisspel tussen de twee personen die in de eerste minuten geïntroduceerd worden. De Londense politievrouw Stella Gibson (Gillian ‘Voor eeuwig Scully’ Anderson) die naar Belfast vertrekt om een vastgelopen moordonderzoek opnieuw op de rails te krijgen en Paul Spector, een psychopaat die carrièrevrouwen van begin de dertig belaagt in hun eigen huis en om het leven brengt. Omdat Spector zo systematisch te werk gaat, heeft hij elke verdenking kunnen vermijden, maar de komst van de al even systematische Gibson zou daar verandering in kunnen brengen.
De start van The Fall op de BBC kreeg in Vlaanderen een meer dan normale aandacht. Niet vanwege de hoofdrol van Anderson, maar door wie er achter de camera stond bij de opnames: regisseur Jakob Verbruggen, die na zijn werk voor Code 37 – de serie en de film de kans kreeg om deze Britse miniserie te maken. Op zich al lovenswaardig, maar nu The Fall effectief op televisie wordt uitgezonden, is het eigenlijk nog opmerkelijker, want als de reeks in de eerste aflevering ergens het verschil maakte, dan wel in de manier waarop alles in beeld wordt gebracht en de dreigende suggestieve sfeer.
Veel van de bestanddelen uit The Fall zijn namelijk vertrouwd voor wie de afgelopen jaren naar series als The Killing, Dexter, The Bridge of Criminal Minds heeft gekeken: de psychopaat die nauwgezet zijn prooien uitzoekt maar er ondertussen ook een schijnbaar gelukkig gezinsleven op nahoudt, de politieagenten die er niet in slagen de puntjes tussen de verschillende cases met elkaar te verbinden, de vastberaden rechercheur die haar eigen privéleven opoffert voor haar werk en op haar manier even meedogenloos lijkt als de mensen op wie ze moet jagen.
Het scenario is weliswaar meer dan bovengemiddeld goed geschreven en de acteurs zijn uitstekend, maar uit de eerste aflevering onthoud ik toch vooral de scènes waarin de camera het meeste werk deed: de woordeloze opening waarin de twee hoofdrolspelers geïntroduceerd werden, het beeld dat afgleed van het slachtoffer achter haar bureau naar de jager die haar ongezien in het halfdonker observeerde. Maar vooral het moment waarin de camera bij de moordenaar thuis over de muren van de woning heen de man volgde terwijl hij en zijn vrouw hun dochtertje troostten na een nachtmerrie, een zeer sterke vondst om te tonen hoe het kwaad in alle kieren en alle hoofden van het huis zijn weg zocht. Het waren die scènes die je benieuwd maakten naar wat nog volgt.
De meeste series in de OP zullen rond september gaan beginnen, sommige nog later.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wanneer begint intelligence?
Wat vinden jullie ervan?
Vond ik ook, Luther komt deze zomer weer op BBCquote:Op maandag 20 mei 2013 03:50 schreef ChickenMan het volgende:
Eerste aflevering van The Fall was sterk! Deed me een beetje denken aan Luther.
Yeah! Eindelijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 08:08 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Vond ik ook, Luther komt deze zomer weer op BBC
quote:NBC greenlights adventure thriller 'Siberia'
NBC has ordered a scripted series for summer about a reality show gone way bad.
Siberia, which will bow July 1 at 10 p.m., is about a group of contestants who arrive in a remote Siberian territory of Tunguska where a meteor hit back in 1908. When a player is badly hurt and no help arrives, the 16 contestants realize the strange occurrences on the island are not part of the show.
“The concept of survival, when mysterious elements are at play, makes for a compelling show,” said Jeff Bader, President, Program Planning, Strategy and Research for NBC Entertainment, in a statement. “We believe a scripted series that offers an insightful behind-the-scenes view of how a reality concept comes together — especially when things don’t go according to plan — will connect with our audience in a very satisfying way.”
Bron
Tweede aflevering is inmiddels ook online. Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen (misschien vanavond) maar Luther vondt ik ook erg goed (donkere Engelse sfeer toch wel) dus ben benieuwd.quote:Op maandag 20 mei 2013 03:50 schreef ChickenMan het volgende:
Eerste aflevering van The Fall was sterk! Deed me een beetje denken aan Luther.
quote:Amazon picks up 'Alpha House' with John Goodman, 'Betas,' 3 children's shows
It’s all Greek to Amazon — at least when it comes to the retail site’s first original series for adults.
The company announced today that it has chosen five of the 14 pilots it posted online in April to become full-blown series: Alpha House, a political comedy created by Doonesbury‘s Garry Trudeau that stars John Goodman (and features a cameo by Bill Murray); Betas, a Silicon Valley-set comedy starring Ed Begley Jr.; and Annebots, Creative Galaxy, and Tumbleaf, three series aimed at kids.
Each show proved popular with Amazon customers, whose feedback was taken into account during the selection process. Amazon says that full series of all five will air exclusively on Prime Instant Video late this year and in early 2014, though no specific premiere dates have been set yet.
Among the higher-profile Amazon pilots that didn’t make it to series are Onion News Empire, a Newsroom-esque parody from the minds behind America’s Finest News Source; Browsers, a musical series featuring Tony-winner Bebe Neuwirth; and Zombieland, an adaptation of the 2009 movie that was “successfully hated out of existence” by that film’s fans, according to franchise creator Rhette Reese.
Bron
Ja, vond het een toffe mini-serie. Met een best wel gaaf einde. En ze weten Nieuw-Zeeland erg mooi te filmen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef Slurrrrp het volgende:
Top of the lake al langsgeweest? Vond het een aardige miniserie. Met 1 oog gekeken maar kon het beter aan dan bijv. The Killing.
Pfff The Killing. Daar was ik laatst aan begonnen en heb het eerste seizoen ook afgekeken, maar met moeite. Wat een vlakke personages en saaie verhaallijn. Om nog maar niet over die Deens kuttaal te beginnenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef Slurrrrp het volgende:
Top of the lake al langsgeweest? Vond het een aardige miniserie. Met 1 oog gekeken maar kon het beter aan dan bijv. The Killing.
Thanks. Vandaag op iplayer twee afleveringen gekeken. Ik vind het erg leuk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:23 schreef JayHovah het volgende:
Ok, het is een UK / IRL serie van de BBC maar deze zag ik gisteren nieuw gepost:
The Fall
[ afbeelding ]
The Fall In the five part drama series made and set in Northern Ireland, Gillian Anderson stars as Detective Superintendent Stella Gibson who is brought in from the London Metropolitan Police to help catch the killer when a murder in Belfast remains unsolved.
As Gibson travels across from London, we are introduced to the murderer himself; Paul Spector (Jamie Dornan). The drama follows the police investigation uncovering the intricate story of the lives entangled by a series of murders both within the killers’ and the victims’ families.
BBC NI’s Director Peter Johnston says; The Fall is an important project for BBC Northern Ireland. It has involved significant financial investment and will showcase the skills, talent and expertise of our local creative sector. We are delighted to have been able to create a drama series of this scale and ambition and know that it will provide audiences with some gripping and memorable television. The Fall features writing and performances of the highest quality and reflects the BBC’s commitment to increasing the volume, impact and benefits of network programme production in Northern Ireland.
The Fall ,written by Allan Cubitt (The Runaway, Murphy’s Law, Prime Suspect) and executive produced by BBC NI’s Head of Drama, Stephen Wright was filmed in and around Belfast from March to June 2012.
Allan Cubitt says: Setting The Fall in Belfast and the surrounding area was an easy choice for me. I've always found Northern Ireland a fascinating place, culturally and geographically, and I already had a great working relationship with Stephen Wright and BBC NI. Having the city as a backdrop - hopefully almost a character in itself - also allowed me to draw on the disproportionate amount of home-grown acting talent there is. I really hope that seeing those actors - some relatively new to the screen - working alongside someone as iconic and potent as Gillian Anderson will make for compelling viewing.
En op deze Belgische site stond een hoopvolle review:
[..]
Klinkt hoopvol!
Rechtstreekse kopie van de Engelse van een aantal jaren terug, jammer.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
De nieuwe serie Mistresses is erg leuk begonnen! Pilot gezien, en het was zeer vermakelijk. Leuke guilty pleasure
Ik vond mr selfridge leuk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:10 schreef Nickske1912 het volgende:
Ik heb Mr. Selfridge en In The Flesh nog op de harde schijf staan om eventueel te bekijken. De moeite waard of tijdsverspilling? Ik ga sowieso zeer spoedig met The Americans beginnen.
In the Flesh vond ik erg tof. Originele spin aan het zombiegenrequote:Op woensdag 5 juni 2013 15:10 schreef Nickske1912 het volgende:
Ik heb Mr. Selfridge en In The Flesh nog op de harde schijf staan om eventueel te bekijken. De moeite waard of tijdsverspilling? Ik ga sowieso zeer spoedig met The Americans beginnen.
Al na 2 afleveringen gekapt. Het deed bijna pijn om te kijken, zoveel potentie maar er wordt zo weinig mee gedaan...quote:
Ik na een halve ep, toen duidelijk werd dat het pure steampunk wasquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Na één ep gestopt. Wat een crap!
Dat klopt, maar er wordt totaal niets interessants mee gedaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:36 schreef wc-eend het volgende:
Ik ken defiance niet maar het plot leest leuk weg...
quote:'The Family Guide' Renamed 'Growing Up Fisher' On NBC
"The Family Guide" is getting a new name. NBC confirmed the J.K. Simmons comedy has been renamed "Growing Up Fisher."
The Futon Critic first reported the renaming. This is not the first change for the midseason family comedy, which stars Simmons as Mel Fisher, a blind lawyer.
In the pilot, Parker Posey played his wife, Joyce, the Fisher family matriarch who's going through some issues of her own, but Posey exited the series, which was created by DJ Nash. TVLine reported that Jenna Elfman is in talks to take over the role, but no official casting has been announced.
Bron
quote:Check Out the Trailer for Netflix's Orange Is the New Black
Netflix has released a trailer for its upcoming summer series Orange Is the New Black.
The series, from Weeds creator Jenji Kohan, is based on the true story of a Brooklyn woman who has to put her engagement and life on hold when she's sentenced to serve time in a federal women's prison.
Chapman in the show, which is based on Piper Kerman's memoir. Jason Biggs, Natasha Lyonne, Kate Mulgrew and Taryn Manning also star.
All 13 episodes of Orange Is the New Black will premiere on Netflix on July 11.
Bron
Thnx, ga het komende week eens bekijken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:41 schreef Tim86 het volgende:
[..]
In the Flesh vond ik erg tof. Originele spin aan het zombiegenre
Je moet het meer zien als drama dan als horror overigens.
De diverse Amerikaanse reviewsites zijn er positief over dus ik denk dat ik vanavond ook maar aan de pilot ga wagenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:16 schreef Maravilla het volgende:
Graceland.Pilot was best wel tof, dus die ga ik volgen.
Vond ik ook, helemaal gezien al. Fijne serie.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:31 schreef Nickske1912 het volgende:
Wow, Rectify vind ik écht goed. Eindelijk weer eens een serie met een echt goed verhaal wat op een geweldige manier in beeld wordt gebracht. Heb nu 3 vd 6 eps gezien en ondanks dat het een trage serie is, kijkt het heerlijk weg.
Van de producers van Breaking Bad overigens. Qua verhaal heeft het niets met elkaar te maken, maar je merkt het wel aan bepaalde shots en de intro's van de afleveringen.
Ik was begonnen na het gat wat Person of Interest, Walking dead sloeg maar tering wat een slechte serie. Maar niet slecht zoals Failing Skies wat gewoon gekeken moet worden, nee gewoon onkijkbaar.quote:
Ik vind het wel goed eigenlijk!quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:15 schreef poker4lifee het volgende:
Rectify ook maar begonnen, pff wat een depressief zooitje zeg
POI is echt tof man, maar je moet wel even door de eerste 12 afleveringen heen, daarna wordt het gewoon heel goedquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik was begonnen na het gat wat Person of Interest, Walking dead sloeg maar tering wat een slechte serie. Maar niet slecht zoals Failing Skies wat gewoon gekeken moet worden, nee gewoon onkijkbaar.
Sorry voor de DP
Die eerste 12 laten al zien dat het een hele goede serie is, daarna alleen maar beterquote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
POI is echt tof man, maar je moet wel even door de eerste 12 afleveringen heen, daarna wordt het gewoon heel goed
Kort maar krachtig, nee...quote:
Niet gelekt, gewoon uitgezonden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:46 schreef JayHovah het volgende:
Het ziet er naar uit dat de pilot van Ray Donovan al gelekt is....vandaag of morgen maar ff checken.
Ja het is best een prima serie, niet ijzersterk, maar Ian McKellan is prima als valse nicht.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:07 schreef Sitethief het volgende:
Iemand die Vicious (Vicious (TV Series 2013– ) - IMDb http://en.wikipedia.org/wiki/Vicious_%28TV_series%29) al gezien heeft?
Showtime heeft de pilot online gezet, op youtube zelfs ook, maar kan je alleen kijken vanuit de VS.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:29 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Premiere zou samen met Dexter op 30 juni uitgezonden worden...
Oh, dat valt tegen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Tegan het volgende:
The 100 wordt ergens begin 2014 pas uitgezonden. Datum nog onbekend.
Goede shitquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:46 schreef JayHovah het volgende:
Het ziet er naar uit dat de pilot van Ray Donovan al gelekt is....vandaag of morgen maar ff checken.
Graceland wellicht?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:26 schreef JDx het volgende:
Damn, ik probeerde vroeger echt alles, maar vind het nu best moeilijk om weer een goeie nieuwe serie te beginnen. De laatste nog draaiende goeie nieuwe series zijn allemaal alweer bij seizoen 2 of 3. Zoals Shameless US, House of Lies, Californication, Suits, Franklin & Bash.
En natuurlijk de verlopen series of series die aan het einde zitten zoals Breaking Bad, Entourage, Two and a Half Men, Burn Notice, Chuck, Community, Arrested Development.
Ohja de series die super waren maar een stuk minder zijn geworden zoals The Big Bang Theory. Arrow begon ook super leuk, maar kakte keihard in.
Is er nog iets wat ook maar in de buurt komt van die series, wat in pak hem beet de afgelopen 12 maanden is gestart?
PS. The Walking Dead ben ik mee gekapt, na seizoen 1 weinig meer aan, Boardwalk Empire en Game of Thrones heb ik geprobeerd maar is niks voor mij.
Oh ik ben vergeten te zeggen dat ik geen BBC series kijk, alleen USA graag (zoals het topic zegt).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |