Nee, hij heeft geen punt, want als je verder kijkt dan zie je dat de auto die de vrachtwagen al aan het inhalen is ook niet heel snel rijdt (auto hield dus netjes afstand), dus ik twijfel aan t waarheidsgehalte van Oxygene als we het over de snelheden hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan heb je een punt wat betreft de irritatie die zo'n bestuurder met zich meebrengt. Helemaal gelijk dat je pissig bent. Meneer moet ook weten dat de vmax 130 is en dat hij dat bij lange na niet rijdt. Alleen het uiten hiervan is wat overdreven.
			
			
			
			Ik heb het nagemeten en de snelheden kloppen aardig.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft geen punt, want als je verder kijkt dan zie je dat de auto die de vrachtwagen al aan het inhalen is ook niet heel snel rijdt (auto hield dus netjes afstand), dus ik twijfel aan t waarheidsgehalte van Oxygene als we het over de snelheden hebben.
			
			
			
			Al zou dat zo zijn, dan nog is mijn tweede punt van kracht.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb het nagemeten en de snelheden kloppen aardig.
			
			
			
			
			
			
			
			Als die langzaamrijdende automobilist even in zijn spiegels gekeken had, had 'ie kunnen zien dat er wat aankwam dat veel sneller rijdt en dat hij zeker in de weg zou rijden. Daarnaast gaf meneer ook helemaal geen richting aan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn, dan nog is mijn tweede punt van kracht.
			
			
			
			quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als die langzaamrijdende automobilist even in zijn spiegels gekeken had, had 'ie kunnen zien dat er wat aankwam dat veel sneller rijdt en dat hij zeker in de weg zou rijden. Daarnaast gaf meneer ook helemaal geen richting aan.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:52 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk dat de bestuurder die een baan opschoof zich had verkeken op de snelheid van Oxygene, (..), en daardoor de afstand verkeerd heeft ingeschat.
			
			
			
			
			
			
			
			Als je op mijn 10km doelt wat ik eerder aangaf, dan heb je het mis want ik had het over flitsen vanaf bijvoorbeeld 10km te hard zodat je de echte bewuste overtreders pakt en niet iemand die 54 km per uur rijdt. Er moet gewoon een speling boven het limiet komen dat je boete vrije bent. Dat wordt ook een stuk veiliger zodat je oog hebt voor de weg en niet je km teller. Want uiteindelijk wordt van je verwacht dat je niet onder de maximumsnelheid gaat rijden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:17 schreef Daeron het volgende:
Dan gooien we de maximum snelheid overal 10km/u omhoog omdat je best 10km/u harder kan rijden zonder een gevaar te vormen en dan krijgen we weer de klagers dat er maar een paar km te hard gereden werd.
Die grens is ergens getrokken waarvan de wetgever vindt dat het een goede grens is. Ben je het daar niet mee eens, stem dan op een partij die dit aan wil passen of richt je eigen partij op en pas het aan!
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Er is een speling, namelijk 3 km/u na meetcorrectie (ten minste 3 km/u). Als de speling te groot wordt (bijv. 10 km/u na meetcorrectie) gaan mensen zich waarschijnlijk minder aan de snelheid houden. Immers, je mag 50, dus boete vanaf 60, dus mensen gaan 60 rijden en klagen dat ze bij 61 al een boete krijgen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Als je op mijn 10km doelt wat ik eerder aangaf, dan heb je het mis want ik had het over flitsen vanaf bijvoorbeeld 10km te hard zodat je de echte bewuste overtreders pakt en niet iemand die 54 km per uur rijdt. Er moet gewoon een speling boven het limiet komen dat je boete vrije bent. Dat wordt ook een stuk veiliger zodat je oog hebt voor de weg en niet je km teller. Want uiteindelijk wordt van je verwacht dat je niet onder de maximumsnelheid gaat rijden.
Videowagens laten je rijden, ook omdat ze op pad zijn gestuurd om de grovere overtredingen aan te pakken.quote:Dat is hetzelfde als politieagenten die niet iemand aanhouden die 10km per uur te hard rijdt.
			
			
			
			Alleen maar handig, geen ABS. Sta je sneller stil. Alleen jammer dat je dan niet meer kan sturen tijdens het remmenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:44 schreef Piles het volgende:
Spontane files
Vanavond werd me weer even heel duidelijk gemaakt waarom ook weer 2 seconden afstandIk denk dat ik nog 30 cm overhad met de auto voor me. Zonder ABS en met regen gleed lekker zeg maar
			
			
			
			Ik ben het (blijkbaar als 1 van de weinige) echt 100% met je eens hoor. Zoooo irritant dat soort mensen. En dan moet je wel even dat soort maatregelen nemen zodat ze begrijpen wat ze doen. Laat je helemaal niks merken dan doen ze het 100m verderop gewoon weer.quote:
			
			
			
			Serieus ? denk je echt dat ze er rekening mee houden? En het nooit meer doen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik ben het (blijkbaar als 1 van de weinige) echt 100% met je eens hoor. Zoooo irritant dat soort mensen. En dan moet je wel even dat soort maatregelen nemen zodat ze begrijpen wat ze doen. Laat je helemaal niks merken dan doen ze het 100m verderop gewoon weer.
			
			
			
			Kan best dat ze het blijven doen, maar de kans is groot dat diegene nu doorheeft wat die deed. Maar als je GEEN signaal geeft hebben ze uberhaubt niet door wat ze fout doen, dan dan doen ze het 100% zeker nog een keer.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:08 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Serieus ? denk je echt dat ze er rekening mee houden? En het nooit meer doen?
Denk het niet....
			
			
			
			Surequote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:09 schreef delano.888 het volgende:
maar de kans is groot dat diegene nu doorheeft wat die deed.
			
			
			
			Vraag het me af, (ik hoop het) maar dat soort mensen rijden in hun eigen wereldje.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan best dat ze het blijven doen, maar de kans is groot dat diegene nu doorheeft wat die deed. Maar als je GEEN signaal geeft hebben ze uberhaubt niet door wat ze fout doen, dan dan doen ze het 100% zeker nog een keer.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zou eerder denken: wat een agressieve eikel achter me, ik zal mn gas eens loslaten tot ik voorbij die vrachtwagen ben. Een reactie die ik ook regelmatig hier voorbij zie komen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:
Als je in de auto in gedachten ergens anders bent, en daardoor vergeet je te knipperen.
Vervolgens claxonneert iemand achter je en geeft lichtsignalen,
Dan denk je toch gelijk oh, ja shit, ik moet ff beter opletten, en me concentreren op het rijden!
Als niemand iets laat merken, dan blijf je lekker in je eigen wereldje door tuffen met meer kans op een ongeluk!
			
			
			
			Lol ik ben niet eens diegene die het filmpje heeft gepost slimmerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:20 schreef creative86 het volgende:
Jezus wat een mieren neuker ben jij.. je ziet de vrachtwagen komen, je kan verwachten dat hij naar links komt...of ben jij van de typische bestuurder om andere rijders op de rechterbaan klem terijden achter een vrachtwagen alleen maar om er zelf snel voorbij tezijn...tuurlijk hij had zn knipper kunnen gebruiken maar hoe dicht jij erop komt slaat natuurlijk nergens op.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zag ook geen lichtsignalen, maar las het in meerdere reacties dus vandaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe komen jullie erop dat ik zit te lichtsignalen...ik had gewoon mijn verlichting aan. Ten eerste had hij zich moeten aanpassen aan mij. Ten tweede ging ik er neit vanuit dat hij om de vrachtwagen ging omdat je verderop eraf kan..dus zolang hij geen richting aan geeft ga ik er vanuit dat hij wat van zijn lijn raakt maar niet naar links gaat.
			
			
			
			claxon deed ik..als ik dat eerder had gedaan had ie het echt niet gehoord. ik heb zo´n schijthekel aan dat soort lui die denken dat ze de hele weg alleen hebben..op hun dooie gemak zonder richting baan opschuiven...ik wilde hem idd even attenderen dat ik er ook nog wat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik zag ook geen lichtsignalen, maar las het in meerdere reacties dus vandaar.
Wat jij deed zo heeeel dicht er op rijden ging wel wat ver vind ik, dan had je naar mijn mening beter grootlicht knipper + claxon kunnen doen,
			
			
			
			Idd, want de weg is van mij.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
ik heb zo´n schijthekel aan dat soort lui die denken dat ze de hele weg alleen hebben
			
			
			
			Mooi. Ik zie trouwens in dat filmpje dat je op mijn weg rijdt. Ik kan me echter niet herinneren dat je daar toestemming voor gevraagd hebt. Voortaan graag opzouten.quote:
			
			
			
			Welnee, dat denkt niemand. Wat een aso achter me, denken mensen dan. En terecht, want hij doet zelf niks dat echt gevaarlijk is, in tegenstelling tot de klever achter hem. Geen richting aangeven is natuurlijk niet zoals het hoort, maar er was meer dan voldoende ruimte om naar links te komen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:
Als je in de auto in gedachten ergens anders bent, en daardoor vergeet je te knipperen.
Vervolgens claxonneert iemand achter je en geeft lichtsignalen,
Dan denk je toch gelijk oh, ja shit, ik moet ff beter opletten, en me concentreren op het rijden!
			
			
			
			Ook een keer zoiets gehad. Ik kwam uit een niet zo heel erg overzichtelijke bocht en kort na de bocht bleek het volledig stil te staan. Ik had dat echter niet meteen door - ik rekende er niet op en van de achterste auto's was er bovendien geen enkele die de rem- of alarmlichten aan had. Het ging goed, maar het was even schrikken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:44 schreef Piles het volgende:
Spontane files
Vanavond werd me weer even heel duidelijk gemaakt waarom ook weer 2 seconden afstandIk denk dat ik nog 30 cm overhad met de auto voor me. Zonder ABS en met regen gleed lekker zeg maar
Normaal zie ik files prima aankomen, maar nu stond het op strook 3 (van de 5, dus middelste) opeens helemaal stil. Om na stilstand gewoon weer 100 verder te kunnen rijden
			
			
			
			Die marge is er, tutje. Dat is je eerder in dit topic al uitgelegd. Bij snelheidslimieten onder de 100 km/u, wordt er pas bekeurd vanaf (voor correctie) 7 km/u te hard. Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard. Bij 130 volgt een boete als 136 km/u of sneller wordt gemeten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef HiddenResponse het volgende:
Als je op mijn 10km doelt wat ik eerder aangaf, dan heb je het mis want ik had het over flitsen vanaf bijvoorbeeld 10km te hard zodat je de echte bewuste overtreders pakt en niet iemand die 54 km per uur rijdt. Er moet gewoon een speling boven het limiet komen dat je boete vrije bent. Dat wordt ook een stuk veiliger zodat je oog hebt voor de weg en niet je km teller.
Wat?quote:Want uiteindelijk wordt van je verwacht dat je niet onder de maximumsnelheid gaat rijden.
			
			
			
			Jij ziet de vrachtwagen in de verte al en jij verwacht niet dat die auto naar links komt zetten?quote:
			
			
			
			Mensen op de weg die instructeurtje/politieagentje spelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
claxon deed ik..als ik dat eerder had gedaan had ie het echt niet gehoord. ik heb zo´n schijthekel aan dat soort lui die denken dat ze de hele weg alleen hebben..op hun dooie gemak zonder richting baan opschuiven...ik wilde hem idd even attenderen dat ik er ook nog wat.
			
			
			
			Blinde vink dat je bent. Ik zeg eerrder dat er verderop een afslag is dus voor het zelfde geldt hij hij daar op zitten wachten. Zolang hij geen richting aangeeft ga ik er vanuit dat hij of op zijn baan blijft of wacht op de afslag en dat hij wat aan het slingeren was.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:12 schreef Balsam het volgende:
[..]
Jij ziet de vrachtwagen in de verte al en jij verwacht niet dat die auto naar links komt zetten?
Afgezien van het feit dat hij beter in zijn spiegels had moeten kijken, richting had moeten aangeven en snelheid had moeten maken.
Had jij ook kunnen anticiperen op het feit dat jij die vrachtwagen al aan ziet komen op rechts en jij de auto al ziet schuiven naar links.
Als ik naar het filmpje kijk heb ik niet het gevoel alsof jij nou snelheid inhoud en jou gas los laat maar dat jij gewoon rustig aan de zelfde snelheid blijft aanhouden.
			
			
			
			Lief dagboek.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mensen op de weg die instructeurtje/politieagentje spelen.
			
			
			
			Geen richting aangeven op een redelijke bezette snelweg en je inhaal actie over 200m voltooien is niet gevaarlijk?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:10 schreef k_man het volgende:
[..]
En terecht, want hij doet zelf niks dat echt gevaarlijk is
			
			
			
			Veel minder gevaarlijk dan wat jij deed. Als hij ook maar iets had geremt had jij naast de bestuurder gezeten. Hoe lang heb jij je rijbewijs btw?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Geen richting aangeven op een redelijke bezette snelweg en je inhaal actie over 200m voltooien is niet gevaarlijk?
			
			
			
			Ik moet wel. Ja, ik pas mij overal aan, en ja, ik ben continu bezig met het verbeteren van andermans fouten zonder licht of geluid. (En dat zeg ik niet alleen om mijn gelijk in dit topic te halen)quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Lief dagboek.
Jij bent natuurlijk zo'n typ die zich overal aan aanpast ook al is het niet jouw schuld etc...
			
			
			
			Maar zoals ik het begrijp erger jij je nooit aan iemand in het verkeer en doe jij nooit eens iets fout? Zo komt het namelijk over omdat je een ander wel de hele tijd de les probeert te lezen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Veel minder gevaarlijk dan wat jij deed. Als hij ook maar iets had geremt had jij naast de bestuurder gezeten. Hoe lang heb jij je rijbewijs btw?
			
			
			
			Tuurlijk erger ik me wel eens, met name aan personen zoals Oxygene. Dat opgefokte gedoe is echt nergens voor nodig. Als ik me erger duw ik ook wel eens op mijn claxon en sein ik ook wel eens met groot licht. Heb ik ook helemaal geen problemen mee. Maar zo dicht erop zitten en niet anticiperen op de ander omdat je te opgefokt bent (en naar mijn mening dan ook niet achter t stuur hoort te zitten), dat nooit. Iedereen maakt wel eens een foutje, shit happens, maar iemand anders bewust in gevaar brengen, dat is echt not done. Welk recht heeft hij om dat te doen? Daar erger ik me aan, en dat vind ik niet kunnen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar zoals ik het begrijp erger jij je nooit aan iemand in het verkeer en doe jij nooit eens iets fout? Zo komt het namelijk over omdat je een ander wel de hele tijd de les probeert te lezen.
Oxygene ergert zich hier eraan dat iemand zomaar naar links komt zonder richting aan te geven of eraan te denken dat er ook verkeer achter hem/haar rijdt dat sneller rijdt. In dat geval toetert hij even om hem/haar daarop te attenderen en omdat hij geïrriteerd is blijft hij er wat korter achter dan normaal. So fucking what? Dat doet iedereen weleens als iemand niet opschiet. Je bent eerder een uitzondering als je het niet doet.
Hij vindt blijkbaar dat 'ie dat daar veilig kan doen. En als er wat gebeurt dan zoekt de verzekering wel uit wie er moet dokken, dus dat is jouw probleem ook niet.
			
			
			
			Hoezo brengt hij iemand in gevaar door er kort achter te rijden dan? Ik kan zelfs door die auto heen zien dat er daarvoor niemand rijdt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tuurlijk erger ik me wel eens, met name aan personen zoals Oxygene. Dat opgefokte gedoe is echt nergens voor nodig. Als ik me erger duw ik ook wel eens op mijn claxon en sein ik ook wel eens met groot licht. Heb ik ook helemaal geen problemen mee. Maar zo dicht erop zitten en niet anticiperen op de ander omdat je te opgefokt bent (en naar mijn mening dan ook niet achter t stuur hoort te zitten), dat nooit. Iedereen maakt wel eens een foutje, shit happens, maar iemand anders bewust in gevaar brengen, dat is echt not done. Welk recht heeft hij om dat te doen? Daar erger ik me aan, en dat vind ik niet kunnen.
			
			
			
			quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:01 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hoezo brengt hij iemand in gevaar door er kort achter te rijden dan? Ik kan zelfs door die auto heen zien dat er daarvoor niemand rijdt.
Dan moet die gene al uit zichzelf even flink op het rempedaal trappen, wil Oxygene het niet bij kunnen houden.
			
			
			
			Waar slaan die smiley en dat eerste zinnetje nou weer op? Kun je niet serieus reageren ofzo? Nergens voor nodig.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:03 schreef DW457 het volgende:
[..]![]()
Je hebt zeker nog niet zoveel rijervaring, of wel? Naja, anyway, je weet nooit wat er gebeurd voor de auto voor je. Hij kan zomaar ergens van schrikken of wat dan ook en zijn rem lichtjes aantikken, dan is het al raak, en met die snelheden hou je er 9 van de 10 keer wat aan over.
			
			
			
			Heb je je rijbewijs, AdoraBelle?quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:04 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Waar slaan die smiley en dat eerste zinnetje nou weer op? Kun je niet serieus reageren ofzo? Nergens voor nodig.
			
			
			
			In dat geval waren mijn reactie en mijn smiley volkomen terecht. Dat is namelijk basiskennis en verkeersinzicht. Voor iemand die al 4 jaar rondrijdt had ik toch wel verwacht dat je de gevaren van bumperkleven wel zou weten, zeker als we het over afstanden zoals die van Oxygene hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:07 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb al 4 jaar mijn rijbewijs DW457.
			
			
			
			Basiskennis is wat je mag verwachten van die gene die zonder richting aangeven ervoor duikt. Een reactie als die van Oxygene is dan wel normaal te noemen en zoals ik al aangaf reageert iedereen weleens zo, ook jij en ik.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:09 schreef DW457 het volgende:
[..]
In dat geval waren mijn reactie en mijn smiley volkomen terecht. Dat is namelijk basiskennis en verkeersinzicht. Voor iemand die al 4 jaar rondrijdt had ik toch wel verwacht dat je de gevaren van bumperkleven wel zou weten, zeker als we het over afstanden zoals die van Oxygene hebben.
			
			
			
			quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe komen jullie erop dat ik zit te lichtsignalen...ik had gewoon mijn verlichting aan. Ten eerste had hij zich moeten aanpassen aan mij. Ten tweede ging ik er neit vanuit dat hij om de vrachtwagen ging omdat je verderop eraf kan..dus zolang hij geen richting aan geeft ga ik er vanuit dat hij wat van zijn lijn raakt maar niet naar links gaat.
Naaah, kom op zeg. Je ziet overduidelijk dat ie naar links wil en gaat, dat heet anticiperen, moet je ook geleerd hebben tijdens je rijlessen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Blinde vink dat je bent. Ik zeg eerrder dat er verderop een afslag is dus voor het zelfde geldt hij hij daar op zitten wachten. Zolang hij geen richting aangeeft ga ik er vanuit dat hij of op zijn baan blijft of wacht op de afslag en dat hij wat aan het slingeren was.
			
			
			
			Zoveel mensenkennis gebaseerd op enkel en alleen een username. Ik zeg knap!quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Basiskennis is wat je mag verwachten van die gene die zonder richting aangeven ervoor duikt. Een reactie als die van Oxygene is dan wel normaal te noemen en zoals ik al aangaf reageert iedereen weleens zo, ook jij en ik.
Om dan maar met een vingertje te gaan wijzen en belerend te gaan doen vind ik volkomen onterecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |