abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126489731
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan heb je een punt wat betreft de irritatie die zo'n bestuurder met zich meebrengt. Helemaal gelijk dat je pissig bent. Meneer moet ook weten dat de vmax 130 is en dat hij dat bij lange na niet rijdt. Alleen het uiten hiervan is wat overdreven.
Nee, hij heeft geen punt, want als je verder kijkt dan zie je dat de auto die de vrachtwagen al aan het inhalen is ook niet heel snel rijdt (auto hield dus netjes afstand), dus ik twijfel aan t waarheidsgehalte van Oxygene als we het over de snelheden hebben.
pi_126489813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, hij heeft geen punt, want als je verder kijkt dan zie je dat de auto die de vrachtwagen al aan het inhalen is ook niet heel snel rijdt (auto hield dus netjes afstand), dus ik twijfel aan t waarheidsgehalte van Oxygene als we het over de snelheden hebben.
Ik heb het nagemeten en de snelheden kloppen aardig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_126489948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb het nagemeten en de snelheden kloppen aardig.
Al zou dat zo zijn, dan nog is mijn tweede punt van kracht.
pi_126489956
Gaan we nou weer allemaal reageren op de troll?

Oxy is een volslagen idioot en zelfs zodanig gestoord dat-ie er alleen maar meer van geniet als men hier verontwaardigd doet over z'n rare acties. Dat weten we zo onderhand toch wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2013 19:12:27 ]
pi_126490051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:12 schreef DW457 het volgende:

[..]

Al zou dat zo zijn, dan nog is mijn tweede punt van kracht.
Als die langzaamrijdende automobilist even in zijn spiegels gekeken had, had 'ie kunnen zien dat er wat aankwam dat veel sneller rijdt en dat hij zeker in de weg zou rijden. Daarnaast gaf meneer ook helemaal geen richting aan.
pi_126490558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als die langzaamrijdende automobilist even in zijn spiegels gekeken had, had 'ie kunnen zien dat er wat aankwam dat veel sneller rijdt en dat hij zeker in de weg zou rijden. Daarnaast gaf meneer ook helemaal geen richting aan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:52 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik denk dat de bestuurder die een baan opschoof zich had verkeken op de snelheid van Oxygene, (..), en daardoor de afstand verkeerd heeft ingeschat.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:26:03 #109
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126490700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Fokking knipperlicht!
Ik mis de remtest achteraf.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:14:26 #110
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_126493796
ik werd gisteren wel pissed toen er WEER iemand voor me de weg op draaide, waardoor ik (deze keer zelfs hard) moest remmen. Ik rij op een 80-weg en nu al meerdere keren schat men blijkbaar de snelheid van het verkeer te laag in. Het maakt niet uit vanuit welke richting ik kom. vanuit de ene richting kom ik van een rotonde af, maar ik hou van stevig optrekken, waardoor ik echt weer 80 rijd als ik de afslag nader. Van de andere kant kom ik uit een 60 stuk, maar ik rijd al lang 80 als ik bij de afslag ben.

Waarom doen die mensen dat?? :(

Gisteren was ik geirriteerd, waardoor ik zo snel mogelijk om de boosdoener heen wilde. Ik zag een tegenligger over het hoofd, waardoor het een krappe inhaalactie werd. Ik baalde er van. Normaal haal ik daar nooit in. Natuurlijk is de mevrouw die vlak voor me de weg opdraait niet verantwoordelijk voor mijn inhaalactie, maar bleeeehh :(
heitieh
pi_126495373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:17 schreef Daeron het volgende:
Dan gooien we de maximum snelheid overal 10km/u omhoog omdat je best 10km/u harder kan rijden zonder een gevaar te vormen en dan krijgen we weer de klagers dat er maar een paar km te hard gereden werd.

Die grens is ergens getrokken waarvan de wetgever vindt dat het een goede grens is. Ben je het daar niet mee eens, stem dan op een partij die dit aan wil passen of richt je eigen partij op en pas het aan! ^O^
Als je op mijn 10km doelt wat ik eerder aangaf, dan heb je het mis want ik had het over flitsen vanaf bijvoorbeeld 10km te hard zodat je de echte bewuste overtreders pakt en niet iemand die 54 km per uur rijdt. Er moet gewoon een speling boven het limiet komen dat je boete vrije bent. Dat wordt ook een stuk veiliger zodat je oog hebt voor de weg en niet je km teller. Want uiteindelijk wordt van je verwacht dat je niet onder de maximumsnelheid gaat rijden.

Dat is hetzelfde als politieagenten die niet iemand aanhouden die 10km per uur te hard rijdt.
pi_126496005
Spontane files :r
Vanavond werd me weer even heel duidelijk gemaakt waarom ook weer 2 seconden afstand :@ Ik denk dat ik nog 30 cm overhad met de auto voor me. Zonder ABS en met regen gleed lekker zeg maar :X
Normaal zie ik files prima aankomen, maar nu stond het op strook 3 (van de 5, dus middelste) opeens helemaal stil. Om na stilstand gewoon weer 100 verder te kunnen rijden :')
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:22:17 #113
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_126499514
Opeens een wegafzetting en omleiding op plekken waar- en momenten wanneer je het niet verwacht.. ... zijn best wel :%
Zeker wanneer je voor de verandering eens een keer NIET te vroeg op je werk gaat zijn....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_126503278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Als je op mijn 10km doelt wat ik eerder aangaf, dan heb je het mis want ik had het over flitsen vanaf bijvoorbeeld 10km te hard zodat je de echte bewuste overtreders pakt en niet iemand die 54 km per uur rijdt. Er moet gewoon een speling boven het limiet komen dat je boete vrije bent. Dat wordt ook een stuk veiliger zodat je oog hebt voor de weg en niet je km teller. Want uiteindelijk wordt van je verwacht dat je niet onder de maximumsnelheid gaat rijden.
Er is een speling, namelijk 3 km/u na meetcorrectie (ten minste 3 km/u). Als de speling te groot wordt (bijv. 10 km/u na meetcorrectie) gaan mensen zich waarschijnlijk minder aan de snelheid houden. Immers, je mag 50, dus boete vanaf 60, dus mensen gaan 60 rijden en klagen dat ze bij 61 al een boete krijgen.
quote:
Dat is hetzelfde als politieagenten die niet iemand aanhouden die 10km per uur te hard rijdt.
Videowagens laten je rijden, ook omdat ze op pad zijn gestuurd om de grovere overtredingen aan te pakken.
pi_126504172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:44 schreef Piles het volgende:
Vanavond werd me weer even heel duidelijk gemaakt waarom ook weer 2 seconden afstand :@ Ik denk dat ik nog 30 cm overhad met de auto voor me. Zonder ABS en met regen gleed lekker zeg maar :X
Alleen maar handig, geen ABS. Sta je sneller stil. Alleen jammer dat je dan niet meer kan sturen tijdens het remmen :+
pi_126505281
quote:
Fokking knipperlicht!
Ik ben het (blijkbaar als 1 van de weinige) echt 100% met je eens hoor. Zoooo irritant dat soort mensen. En dan moet je wel even dat soort maatregelen nemen zodat ze begrijpen wat ze doen. Laat je helemaal niks merken dan doen ze het 100m verderop gewoon weer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_126505568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:05 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik ben het (blijkbaar als 1 van de weinige) echt 100% met je eens hoor. Zoooo irritant dat soort mensen. En dan moet je wel even dat soort maatregelen nemen zodat ze begrijpen wat ze doen. Laat je helemaal niks merken dan doen ze het 100m verderop gewoon weer.
Serieus ? denk je echt dat ze er rekening mee houden? En het nooit meer doen?

Denk het niet....
pi_126505695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:08 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Serieus ? denk je echt dat ze er rekening mee houden? En het nooit meer doen?

Denk het niet....
Kan best dat ze het blijven doen, maar de kans is groot dat diegene nu doorheeft wat die deed. Maar als je GEEN signaal geeft hebben ze uberhaubt niet door wat ze fout doen, dan dan doen ze het 100% zeker nog een keer.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:13:27 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126506258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:09 schreef delano.888 het volgende:
maar de kans is groot dat diegene nu doorheeft wat die deed.
Sure :')

En zoals oom agent al eens tegen me zei: laat het corrigeren van weggebruikers maar aan ons over.
pi_126506325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Kan best dat ze het blijven doen, maar de kans is groot dat diegene nu doorheeft wat die deed. Maar als je GEEN signaal geeft hebben ze uberhaubt niet door wat ze fout doen, dan dan doen ze het 100% zeker nog een keer.
Vraag het me af, (ik hoop het) maar dat soort mensen rijden in hun eigen wereldje.
pi_126507044
Als je in de auto in gedachten ergens anders bent, en daardoor vergeet je te knipperen.
Vervolgens claxonneert iemand achter je en geeft lichtsignalen,
Dan denk je toch gelijk oh, ja shit, ik moet ff beter opletten, en me concentreren op het rijden!
Als niemand iets laat merken, dan blijf je lekker in je eigen wereldje door tuffen met meer kans op een ongeluk!
pi_126507112
Jezus wat een mieren neuker ben jij.. je ziet de vrachtwagen komen, je kan verwachten dat hij naar links komt...of ben jij van de typische bestuurder om andere rijders op de rechterbaan klem terijden achter een vrachtwagen alleen maar om er zelf snel voorbij tezijn...tuurlijk hij had zn knipper kunnen gebruiken maar hoe dicht jij erop komt slaat natuurlijk nergens op.
pi_126507262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:
Als je in de auto in gedachten ergens anders bent, en daardoor vergeet je te knipperen.
Dan denk je toch gelijk oh, ja shit, ik moet ff beter opletten, en me concentreren op het rijden!
Als niemand iets laat merken, dan blijf je lekker in je eigen wereldje door tuffen met meer kans op een ongeluk!
Ik zou eerder denken: wat een agressieve eikel achter me, ik zal mn gas eens loslaten tot ik voorbij die vrachtwagen ben. Een reactie die ik ook regelmatig hier voorbij zie komen.

Als iedereen elkaar nou eens wat ruimte en foutjes gunt, wordt het voor iedereen relaxter O+
pi_126508157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:20 schreef creative86 het volgende:
Jezus wat een mieren neuker ben jij.. je ziet de vrachtwagen komen, je kan verwachten dat hij naar links komt...of ben jij van de typische bestuurder om andere rijders op de rechterbaan klem terijden achter een vrachtwagen alleen maar om er zelf snel voorbij tezijn...tuurlijk hij had zn knipper kunnen gebruiken maar hoe dicht jij erop komt slaat natuurlijk nergens op.
Lol ik ben niet eens diegene die het filmpje heeft gepost slimmerd.

Ik zou zelf ook niet zo dicht op diegene gaan rijden, ik ben het er mee eens dat dat overbodig was.
Maar licht/geluidsignalen geven ben ik het wel mee eens met diegene in het filmpje.
pi_126508346
Sorry als het overkwam op jou post...ik doelde natuurlijk op de bestuurder in het filmpje.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:48:05 #126
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_126509844
Hoe komen jullie erop dat ik zit te lichtsignalen...ik had gewoon mijn verlichting aan. Ten eerste had hij zich moeten aanpassen aan mij. Ten tweede ging ik er neit vanuit dat hij om de vrachtwagen ging omdat je verderop eraf kan..dus zolang hij geen richting aan geeft ga ik er vanuit dat hij wat van zijn lijn raakt maar niet naar links gaat.
pi_126510308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe komen jullie erop dat ik zit te lichtsignalen...ik had gewoon mijn verlichting aan. Ten eerste had hij zich moeten aanpassen aan mij. Ten tweede ging ik er neit vanuit dat hij om de vrachtwagen ging omdat je verderop eraf kan..dus zolang hij geen richting aan geeft ga ik er vanuit dat hij wat van zijn lijn raakt maar niet naar links gaat.
Ik zag ook geen lichtsignalen, maar las het in meerdere reacties dus vandaar.
Wat jij deed zo heeeel dicht er op rijden ging wel wat ver vind ik, dan had je naar mijn mening beter grootlicht knipper + claxon kunnen doen,
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:52:32 #128
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_126510421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik zag ook geen lichtsignalen, maar las het in meerdere reacties dus vandaar.
Wat jij deed zo heeeel dicht er op rijden ging wel wat ver vind ik, dan had je naar mijn mening beter grootlicht knipper + claxon kunnen doen,
claxon deed ik..als ik dat eerder had gedaan had ie het echt niet gehoord. ik heb zo´n schijthekel aan dat soort lui die denken dat ze de hele weg alleen hebben..op hun dooie gemak zonder richting baan opschuiven...ik wilde hem idd even attenderen dat ik er ook nog wat.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:53:51 #129
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126510684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
ik heb zo´n schijthekel aan dat soort lui die denken dat ze de hele weg alleen hebben
Idd, want de weg is van mij.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:59:40 #130
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_126511746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:53 schreef OEM het volgende:

[..]

Idd, want de weg is van mij.
Ja precies
  dinsdag 14 mei 2013 @ 23:01:59 #131
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126512011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja precies
Mooi. Ik zie trouwens in dat filmpje dat je op mijn weg rijdt. Ik kan me echter niet herinneren dat je daar toestemming voor gevraagd hebt. Voortaan graag opzouten.
pi_126516358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:
Welnee, dat denkt niemand. Wat een aso achter me, denken mensen dan. En terecht, want hij doet zelf niks dat echt gevaarlijk is, in tegenstelling tot de klever achter hem. Geen richting aangeven is natuurlijk niet zoals het hoort, maar er was meer dan voldoende ruimte om naar links te komen.
pi_126516504
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:44 schreef Piles het volgende:
Normaal zie ik files prima aankomen, maar nu stond het op strook 3 (van de 5, dus middelste) opeens helemaal stil. Om na stilstand gewoon weer 100 verder te kunnen rijden :')
Ook een keer zoiets gehad. Ik kwam uit een niet zo heel erg overzichtelijke bocht en kort na de bocht bleek het volledig stil te staan. Ik had dat echter niet meteen door - ik rekende er niet op en van de achterste auto's was er bovendien geen enkele die de rem- of alarmlichten aan had. Het ging goed, maar het was even schrikken. :o
pi_126516847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef HiddenResponse het volgende:
Als je op mijn 10km doelt wat ik eerder aangaf, dan heb je het mis want ik had het over flitsen vanaf bijvoorbeeld 10km te hard zodat je de echte bewuste overtreders pakt en niet iemand die 54 km per uur rijdt. Er moet gewoon een speling boven het limiet komen dat je boete vrije bent. Dat wordt ook een stuk veiliger zodat je oog hebt voor de weg en niet je km teller.
Die marge is er, tutje. Dat is je eerder in dit topic al uitgelegd. Bij snelheidslimieten onder de 100 km/u, wordt er pas bekeurd vanaf (voor correctie) 7 km/u te hard. Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard. Bij 130 volgt een boete als 136 km/u of sneller wordt gemeten.
quote:
Want uiteindelijk wordt van je verwacht dat je niet onder de maximumsnelheid gaat rijden.
Wat? :?
pi_126518314
quote:
Fokking knipperlicht!
Jij ziet de vrachtwagen in de verte al en jij verwacht niet dat die auto naar links komt zetten?
Afgezien van het feit dat hij beter in zijn spiegels had moeten kijken, richting had moeten aangeven en snelheid had moeten maken.
Had jij ook kunnen anticiperen op het feit dat jij die vrachtwagen al aan ziet komen op rechts en jij de auto al ziet schuiven naar links.
Als ik naar het filmpje kijk heb ik niet het gevoel alsof jij nou snelheid inhoud en jou gas los laat maar dat jij gewoon rustig aan de zelfde snelheid blijft aanhouden.
pi_126518983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

claxon deed ik..als ik dat eerder had gedaan had ie het echt niet gehoord. ik heb zo´n schijthekel aan dat soort lui die denken dat ze de hele weg alleen hebben..op hun dooie gemak zonder richting baan opschuiven...ik wilde hem idd even attenderen dat ik er ook nog wat.
Mensen op de weg die instructeurtje/politieagentje spelen. :r
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:51:09 #137
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_126519923
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 01:12 schreef Balsam het volgende:

[..]

Jij ziet de vrachtwagen in de verte al en jij verwacht niet dat die auto naar links komt zetten?
Afgezien van het feit dat hij beter in zijn spiegels had moeten kijken, richting had moeten aangeven en snelheid had moeten maken.
Had jij ook kunnen anticiperen op het feit dat jij die vrachtwagen al aan ziet komen op rechts en jij de auto al ziet schuiven naar links.
Als ik naar het filmpje kijk heb ik niet het gevoel alsof jij nou snelheid inhoud en jou gas los laat maar dat jij gewoon rustig aan de zelfde snelheid blijft aanhouden.
Blinde vink dat je bent. Ik zeg eerrder dat er verderop een afslag is dus voor het zelfde geldt hij hij daar op zitten wachten. Zolang hij geen richting aangeeft ga ik er vanuit dat hij of op zijn baan blijft of wacht op de afslag en dat hij wat aan het slingeren was.
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:51:20 #138
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_126519929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 02:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mensen op de weg die instructeurtje/politieagentje spelen. :r
Lief dagboek.

Jij bent natuurlijk zo'n typ die zich overal aan aanpast ook al is het niet jouw schuld etc...
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:53:28 #139
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_126519952
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:10 schreef k_man het volgende:

[..]

En terecht, want hij doet zelf niks dat echt gevaarlijk is
Geen richting aangeven op een redelijke bezette snelweg en je inhaal actie over 200m voltooien is niet gevaarlijk? :')
pi_126520225
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Geen richting aangeven op een redelijke bezette snelweg en je inhaal actie over 200m voltooien is niet gevaarlijk? :')
Veel minder gevaarlijk dan wat jij deed. Als hij ook maar iets had geremt had jij naast de bestuurder gezeten. Hoe lang heb jij je rijbewijs btw?
pi_126520727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Lief dagboek.

Jij bent natuurlijk zo'n typ die zich overal aan aanpast ook al is het niet jouw schuld etc...
Ik moet wel. Ja, ik pas mij overal aan, en ja, ik ben continu bezig met het verbeteren van andermans fouten zonder licht of geluid. (En dat zeg ik niet alleen om mijn gelijk in dit topic te halen)
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:51:31 #142
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126523849
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:20 schreef DW457 het volgende:

[..]

Veel minder gevaarlijk dan wat jij deed. Als hij ook maar iets had geremt had jij naast de bestuurder gezeten. Hoe lang heb jij je rijbewijs btw?
Maar zoals ik het begrijp erger jij je nooit aan iemand in het verkeer en doe jij nooit eens iets fout? Zo komt het namelijk over omdat je een ander wel de hele tijd de les probeert te lezen.

Oxygene ergert zich hier eraan dat iemand zomaar naar links komt zonder richting aan te geven of eraan te denken dat er ook verkeer achter hem/haar rijdt dat sneller rijdt. In dat geval toetert hij even om hem/haar daarop te attenderen en omdat hij geïrriteerd is blijft hij er wat korter achter dan normaal. So fucking what? Dat doet iedereen weleens als iemand niet opschiet. Je bent eerder een uitzondering als je het niet doet.
Hij vindt blijkbaar dat 'ie dat daar veilig kan doen. En als er wat gebeurt dan zoekt de verzekering wel uit wie er moet dokken, dus dat is jouw probleem ook niet.
pi_126524065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:51 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Maar zoals ik het begrijp erger jij je nooit aan iemand in het verkeer en doe jij nooit eens iets fout? Zo komt het namelijk over omdat je een ander wel de hele tijd de les probeert te lezen.

Oxygene ergert zich hier eraan dat iemand zomaar naar links komt zonder richting aan te geven of eraan te denken dat er ook verkeer achter hem/haar rijdt dat sneller rijdt. In dat geval toetert hij even om hem/haar daarop te attenderen en omdat hij geïrriteerd is blijft hij er wat korter achter dan normaal. So fucking what? Dat doet iedereen weleens als iemand niet opschiet. Je bent eerder een uitzondering als je het niet doet.
Hij vindt blijkbaar dat 'ie dat daar veilig kan doen. En als er wat gebeurt dan zoekt de verzekering wel uit wie er moet dokken, dus dat is jouw probleem ook niet.
Tuurlijk erger ik me wel eens, met name aan personen zoals Oxygene. Dat opgefokte gedoe is echt nergens voor nodig. Als ik me erger duw ik ook wel eens op mijn claxon en sein ik ook wel eens met groot licht. Heb ik ook helemaal geen problemen mee. Maar zo dicht erop zitten en niet anticiperen op de ander omdat je te opgefokt bent (en naar mijn mening dan ook niet achter t stuur hoort te zitten), dat nooit. Iedereen maakt wel eens een foutje, shit happens, maar iemand anders bewust in gevaar brengen, dat is echt not done. Welk recht heeft hij om dat te doen? Daar erger ik me aan, en dat vind ik niet kunnen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:01:21 #144
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126524234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:57 schreef DW457 het volgende:

[..]

Tuurlijk erger ik me wel eens, met name aan personen zoals Oxygene. Dat opgefokte gedoe is echt nergens voor nodig. Als ik me erger duw ik ook wel eens op mijn claxon en sein ik ook wel eens met groot licht. Heb ik ook helemaal geen problemen mee. Maar zo dicht erop zitten en niet anticiperen op de ander omdat je te opgefokt bent (en naar mijn mening dan ook niet achter t stuur hoort te zitten), dat nooit. Iedereen maakt wel eens een foutje, shit happens, maar iemand anders bewust in gevaar brengen, dat is echt not done. Welk recht heeft hij om dat te doen? Daar erger ik me aan, en dat vind ik niet kunnen.
Hoezo brengt hij iemand in gevaar door er kort achter te rijden dan? Ik kan zelfs door die auto heen zien dat er daarvoor niemand rijdt.
Dan moet die gene al uit zichzelf even flink op het rempedaal trappen, wil Oxygene het niet bij kunnen houden.
pi_126524339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hoezo brengt hij iemand in gevaar door er kort achter te rijden dan? Ik kan zelfs door die auto heen zien dat er daarvoor niemand rijdt.
Dan moet die gene al uit zichzelf even flink op het rempedaal trappen, wil Oxygene het niet bij kunnen houden.
:')

Je hebt zeker nog niet zoveel rijervaring, of wel? Naja, anyway, je weet nooit wat er gebeurd voor de auto voor je. Hij kan zomaar ergens van schrikken of wat dan ook en zijn rem lichtjes aantikken, dan is het al raak, en met die snelheden hou je er 9 van de 10 keer wat aan over.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:04:43 #146
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126524381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:03 schreef DW457 het volgende:

[..]

:')

Je hebt zeker nog niet zoveel rijervaring, of wel? Naja, anyway, je weet nooit wat er gebeurd voor de auto voor je. Hij kan zomaar ergens van schrikken of wat dan ook en zijn rem lichtjes aantikken, dan is het al raak, en met die snelheden hou je er 9 van de 10 keer wat aan over.
Waar slaan die smiley en dat eerste zinnetje nou weer op? Kun je niet serieus reageren ofzo? Nergens voor nodig.
pi_126524407
Oh, dus bumperkleven is alleen gevaarlijk als er nog iemand voor rijdt. Weer wat geleerd. :)
pi_126524466
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:04 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Waar slaan die smiley en dat eerste zinnetje nou weer op? Kun je niet serieus reageren ofzo? Nergens voor nodig.
Heb je je rijbewijs, AdoraBelle?
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:07:29 #149
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126524494
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:06 schreef DW457 het volgende:

[..]

Heb je je rijbewijs, AdoraBelle?
Ik heb al 4 jaar mijn rijbewijs DW457.
pi_126524575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb al 4 jaar mijn rijbewijs DW457.
In dat geval waren mijn reactie en mijn smiley volkomen terecht. Dat is namelijk basiskennis en verkeersinzicht. Voor iemand die al 4 jaar rondrijdt had ik toch wel verwacht dat je de gevaren van bumperkleven wel zou weten, zeker als we het over afstanden zoals die van Oxygene hebben.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:11:37 #151
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126524653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:09 schreef DW457 het volgende:

[..]

In dat geval waren mijn reactie en mijn smiley volkomen terecht. Dat is namelijk basiskennis en verkeersinzicht. Voor iemand die al 4 jaar rondrijdt had ik toch wel verwacht dat je de gevaren van bumperkleven wel zou weten, zeker als we het over afstanden zoals die van Oxygene hebben.
Basiskennis is wat je mag verwachten van die gene die zonder richting aangeven ervoor duikt. Een reactie als die van Oxygene is dan wel normaal te noemen en zoals ik al aangaf reageert iedereen weleens zo, ook jij en ik.
Om dan maar met een vingertje te gaan wijzen en belerend te gaan doen vind ik volkomen onterecht.
pi_126524743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Blinde vink dat je bent. Ik zeg eerrder dat er verderop een afslag is dus voor het zelfde geldt hij hij daar op zitten wachten. Zolang hij geen richting aangeeft ga ik er vanuit dat hij of op zijn baan blijft of wacht op de afslag en dat hij wat aan het slingeren was.
Naaah, kom op zeg. Je ziet overduidelijk dat ie naar links wil en gaat, dat heet anticiperen, moet je ook geleerd hebben tijdens je rijlessen.
Maar jij kiest ervoor om gewoon stug door te rijden, zelfs op het moment dat ie al op de linkerrijstrook zit, waardoor je op het allerlaatste moment moet remmen en je dus even op zijn bumper loopt te kwijlen. Als je maar even je gas had losgelaten was er niks aan de hand geweest en had iedereen vloeiend door kunnen rijden.

Zeer overdreven actie mijns inziens.
pi_126524767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Basiskennis is wat je mag verwachten van die gene die zonder richting aangeven ervoor duikt. Een reactie als die van Oxygene is dan wel normaal te noemen en zoals ik al aangaf reageert iedereen weleens zo, ook jij en ik.
Om dan maar met een vingertje te gaan wijzen en belerend te gaan doen vind ik volkomen onterecht.
Zoveel mensenkennis gebaseerd op enkel en alleen een username. Ik zeg knap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')