Nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:28 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar wat nu als jullie in de rij staan om iets af te rekenen (de file) en ik niets heb om af te rekenen en dus de winkel uit wil (wil dus de afrit pakken)
mag het dan wel?

Ik vind al die flitspalen ook ontzettend kansloos. Ze zouden ze moeten instellen dat ze vanaf 10km te hard gaan flitsen. Niet zoals de boete die ik nu voor mij heb: 4km te hard 33 euro. Behalve dat het de staatskas spekt gaat de veiligheid er echt niet op vooruit bij dit soort minimale snelheidheidsovertredingen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral kut op exact die twijfelmomenten. Stoplicht op oranje. Afwegen, remmen of door? Remmen kan niet meer, dan maar gas erbij, en dan uiteindelijk te hard door rood knallenEn dan later 500 euro mogen betalen aan de NSB.

Daar is toch al n correctie vanaf van 5? Dus dan heb je dus 9 km/u te hard gereden...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:48 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik vind al die flitspalen ook ontzettend kansloos. Ze zouden ze moeten instellen dat ze vanaf 10km te hard gaan flitsen. Niet zoals de boete die ik nu voor mij heb: 4km te hard 33 euro. Behalve dat het de staatskas spekt gaat de veiligheid er echt niet op vooruit bij dit soort minimale snelheidheidsovertredingen.

om die reden krijg je bij een kleine overschrijding van een paar km/uur geen boetequote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:48 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik vind al die flitspalen ook ontzettend kansloos. Ze zouden ze moeten instellen dat ze vanaf 10km te hard gaan flitsen. Niet zoals de boete die ik nu voor mij heb: 4km te hard 33 euro. Behalve dat het de staatskas spekt gaat de veiligheid er echt niet op vooruit bij dit soort minimale snelheidheidsovertredingen.

Gemeten 57km na correctie 54km.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daar is toch al n correctie vanaf van 5? Dus dan heb je dus 9 km/u te hard gereden...

Inderdaad, want soms is het beter om net even door rood te gaan dan kei hard te gaan remmen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:48 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Behalve dat het de staatskas spekt gaat de veiligheid er echt niet op vooruit bij dit soort minimale snelheidheidsovertredingen.

Als je hard moet remmen rij je sowieso al te hard. Er is niet voor niks nog een oranje verkeerslicht.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:53 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Inderdaad, want soms is het beter om net even door rood te gaan dan kei hard te gaan remmen.

Die boete was niet bij een verkeerslicht maar gewoon langs de weg netjes achter een boom compleet groen geverfd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:53 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Inderdaad, want soms is het beter om net even door rood te gaan dan kei hard te gaan remmen.

Ok, das dus 7 km te hard, die dingen zijn immers geijkt. Als we dan ook nog kijken naar de standaardafwijking van je kmteller (die er altijd op zit, ding geeft altijd n iets hogere snelheid aan dan dat je in werkelijkheid rijdt), dan betekend dat dat je ongeveer >10 km/u te hard hebt gereden, volgens je teller. Oftewel: je hebt je zin.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:51 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Gemeten 57km na correctie 54km.

Als er een auto te dicht achter je rijdt dan krijg je hem in je kofferbak.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je hard moet remmen rij je sowieso al te hard. Er is niet voor niks nog een oranje verkeerslicht.
Dan moet je niet zeurenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:55 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Die boete was niet bij een verkeerslicht maar gewoon langs de weg netjes achter een boom compleet groen geverfd.

Ah joh, das dan toch voor zijn verzekering. Daarbij zijn verkeerslichten zo afgesteld dat je altijd veilig kan remmen, mits je de juiste snelheid rijdt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:57 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Als er een auto te dicht achter je rijdt dan krijg je hem in je kofferbak.

Ja dus rijd ik minimaal te hard wat dus de veiligheid niet in gevaar brengt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, das dus 7 km te hard, die dingen zijn immers geijkt. Als we dan ook nog kijken naar de standaardafwijking van je kmteller (die er altijd op zit, ding geeft altijd n iets hogere snelheid aan dan dat je in werkelijkheid rijdt), dan betekend dat dat je ongeveer >10 km/u te hard hebt gereden, volgens je teller. Oftewel: je hebt je zin.
Doe ik wel want dit soort boetes zijn echt gewoon om geld binnen te halen en niet om de veiligheid te bevorderen op de weg.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:57 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Als er een auto te dicht achter je rijdt dan krijg je hem in je kofferbak.
[..]
Dan moet je niet zeuren

Je hebt gelijk, snelheidsboetes in Nederland zijn buitenproportioneel en vooral, en dat is het kwalijkste, compleet onafhankelijk van context.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:55 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Die boete was niet bij een verkeerslicht maar gewoon langs de weg netjes achter een boom compleet groen geverfd.

Aha! Nou, nie meer doen dus :-Pquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ja dus rijd ik minimaal te hard wat dus de veiligheid niet in gevaar brengt.

Waarom niet? Als ik er mee weg zou komen zou ik voordringen bij de supermarkt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:18 schreef DW457 het volgende:
Stond vandaag in de file (wat op zichzelf al jammer is) en dan komen er altijd van die aso bmw/audi/mercedes rijders op de vluchtstrook voorbij. Wacht gewoon netjes zoals iedereen. Je gaat toch ook niet voordringen bij de kassa in de supermarkt...

Oeh oeh, graag. Bij de kassa heb je geen blik om je heen die je beschermtquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:26 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik er mee weg zou komen zou ik voordringen bij de supermarkt.

Er is simpelweg geen alternatief. Je kunt moeilijk elke snelheidsovertreding door iemand laten analyseren. Bij lagere boetes hebben mensen het gevoel dat ze hun hardrijden legitiem kunnen afkopen en bij geen boete voor minimale overtredingen schuif je in feit de maximumsnelheid op. Het enige dat je kunt doen wanneer je wilt dat mensen zich aan de toegestane snelheid houden is het lik-op-stuk-beleid dat ze nu doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, snelheidsboetes in Nederland zijn buitenproportioneel en vooral, en dat is het kwalijkste, compleet onafhankelijk van context.
Maar die discussie ga je niet winnen van de moraalridders in dit topic die nooit te hard rijdenIk zou me de moeite besparen als ik jou was.

Feit is tevens dat een straf alleen een afschrikkend effect heeft als de pakkans + de straf zelf hoog genoeg zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is simpelweg geen alternatief. Je kunt moeilijk elke snelheidsovertreding door iemand laten analyseren. Bij lagere boetes hebben mensen het gevoel dat ze hun hardrijden legitiem kunnen afkopen en bij geen boete voor minimale overtredingen schuif je in feit de maximumsnelheid op. Het enige dat je kunt doen wanneer je wilt dat mensen zich aan de toegestane snelheid houden is het lik-op-stuk-beleid dat ze nu doen.

En het werkt ook. Bij mij wel althans, ik ben jaren geleden helemaal gestopt met te hard rijden. Het levert niks op en kost alleen maar geld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Feit is tevens dat een straf alleen een afschrikkend effect heeft als de pakkans + de straf zelf hoog genoeg zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |