http://www.hln.be/hln/nl/(...)ver-zijn-hoofd.dhtmlAfgelopen zaterdag bouwde Bayern München een feestje op het veld om te vieren dat ze landskampioen waren geworden. Zoals gewoonlijk kwam daar heel wat drank aan te pas, al was niet iedereen daar tevreden over. Zo reageerde moslimspeler Franck Ribéry furieus nadat zijn ploegmaats grote pinten bier over zijn hoofd goten.
![media_xll_5814194.jpg]()
Op de beelden zien we hoe Ribéry wordt achternagezeten door zijn ploegmaats met de Duits-Ghanese verdediger Jérôme Boateng als grote aansteker. Hoewel Ribéry een uiterst snelle spurt inzet, wordt hij uiteindelijk toch ingehaald, met als gevolg dat er enkele liters bier over zijn hoofd en lijf vloeien. Als moslim is alcohol natuurlijk verboden en daarvoor had hij zijn ploegmakkers op voorhand ook gewaarschuwd.
Na de feestelijkheden zou Ribéry razend gereageerd hebben op de respectloze daad van zijn Bayern-collega's met in het bijzonder op Boateng: "Ik ga nooit meer spreken met Boateng, hij weet dat ik een moslim ben. Ik ben echt pissed."
AffaireRibéry bekeerde zich tot de islam om te kunnen huwen met zijn jeugdliefde Whiba. Het koppel heeft twee dochters samen. Enkele jaren geleden moest hij wel toegeven dat hij zijn vrouw had bedrogen met de jonge Zahia Dehar die toen pas 17 jaar oud zou zijn geweest, wat Ribéry zelf ontkende.